-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
válasz vzsryl #201545 üzenetére
+1
Meg a Micra helyett inkább Cliora is +1.
Új autó felett én nem török pálcát; mi inkább (francia viszonylatban) alsóközepesen felszerelt 2o8at vettünk 1,5 évesen 6k km-el 3,3-ért(OFF) (5év garis bt,ü.fűtés, radar+kamera,ac, vetítőlencsés fényszóró, tapis dab-os fejegység, 83Le S/S, csak első e ablak csak a vezető automata felfelé is,teljes pótkerék, krómcsíkok, B oszlotól sötétített, metálfény, ledes h lámpák, tempomat, multikormány, behajló és asszem fűthető tükör, ködlámpa, meg alapáron iCockipt és hiányzó hátsó beltéri világítás)(/OFF). Az új (igaz, az a már a 2020-as modell, bár a technika kb ugyanaz) akkor +1,5m lett volna azonos felszereltséggel. Jó tudom, ehhez nézni kellett a hahut erősen, és vasárnap reggel tépni Kmétre foglalózni (kereskedő), de a 0km/erős facelift felára nekünk sok volt.
Megértem aki újat vesz, nincs ideje/idege vadászni, csak a gyomrom nehezen veszi be az árakat (magunknak Sandero, vagy esetleg C3, B tervnek Clio/208/i20/Rio lenne ha újat/fiatalt vennénk most, és ha kövi hibrid kell, akkor Clio/Yaris, hogy kevesebbet egyenek majd/meglegyen az automata kényelme).
Mi az eUP támogatásos verzióját, ezt és az előző autó további megtartása és a bukott hozamot is számoltuk, de előbbi ára túl magas lett (a kb 450Ft-os km költség és az első négy év értékvesztését ha az állam kifizeti úgyis, mert már 9-essel kezdődött ), utóbbi nekem tetsző állapotban tartását senki nem fizette volna meg később (egy év alatt az étékének a felét ráköltöttem.volna)... Így gazdaságilag az 1-2 évesek (benzines) jöttek ki 8-9 éves távon vizsgálva nekünk a legjobban (CitigoIV meg eUP 6-7 között voltak az 1 évesek, az papíron megérhette volna, de a magas casco és magas egyszeri bekerülés, esetleg húzósabb értékvesztés miatt inkább kihagytuk.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
veterán
válasz LZs?! #201540 üzenetére
en a passatot kernem, szerintem a felsorolasodbol is latod, hogy miert. kiveve, ha kerheted a superb-bol a scout -ot valamelyik baszos szinben azok nagyon adjak, de ugyanugy a passat alltrack is, de azr hiszem ez csak kombiban jon.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
vzsryl
nagyúr
válasz passatgt #201546 üzenetére
Nagyon pesszimista vagy, ha azt hiszed, hogy csak 4M-ért tudod eladni 4 év múlva.
Ha nem pusztítod el teljesen, akkor simán 5M felett el fog ez menni.Ne jöjjön itt senki az elektromos autókkal, mert az még ebben az országban sci-fi.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
gaborn1
tag
válasz vzsryl #201556 üzenetére
A pár éves swiftekkel az a helyzet, mint a falusi CSOK-kal.
Kb 1 éve hirtelen drágult 1 milliót az új gl+ swift, ezért minden tulaj 2-3 év használattal az általa kifizetett akkori áron akarja eladni (azt hiszem 3,69 volt újonnan).
Ugyan ez volt a falusi CSOK-kal, mióta lehetett igényelni hirtelen mindenki úgy érezte, hogy az ő kis parasztháza 10-15M-val többet ér. -
-
Qru
MODERÁTOR
válasz LZs?! #201540 üzenetére
Ha nem vagy haklis az aprosagokra akkor Skoda.
B5.5 1.8T Passat utan jott egy mk2 Superb 1.8 TSI, aztan egy B6 Passat 2.0 tdi, aztan egy mk3 fl Superb 2.0 tdi. A Passat sokkal kifinomultabb auto. Nem csak anyagminosegben. A 282 ezrett futott Passatnal soha nem rangatott a dsg, a 30 ezeret sem futott Superb sokszor rangatva indul. A Passat nem ette se a vizet, se az olajat a Superb ette a vizet (mind a ketto). Szoval erosen ala van pozicionalva a Skoda de hetkoznapi igaslonak tokjo valasztas.
#nincsbennetarcsi
-
vzsryl
nagyúr
válasz gaborn1 #201559 üzenetére
Minden kisautóval ez a helyzet.
A falusi parasztház pedig annyit ér, amennyiért megveszik, és bizony megveszik. Sógorom mondta, hogy látott egy szépen megcsinált falusi házacskát (14M-ért) itt egy közeli faluban az egyik délelőtt frissen hirdetve, de másnap már eltűnt a hirdetés. Érdeklődött az eladónál, de mondta, hogy elkelt.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
passatgt
aktív tag
válasz joshua7 #201561 üzenetére
Ez meg annyiban sántít, hogy azóta sok olyan funkció került bele, ami megdrágítja az új autó árát. Az EU miatt kötelező SOS gomb, vészfékező rendszer stb..., illetve felhasználó szinten elvért kijelző, carplay/android auto. Tehát jóval az infláción felüli mértékben lett drágább most, viszont cserébe több mindent is nyújt a régi modellhez képest.
-
aktív tag
válasz bandus #201552 üzenetére
parandroid, vzsryl, bandus, Qru
Köszi szépen a meglátásokat.
A keresztmegoldás természetsen a kombi Passat, de egyelőre az számomra nem eleme R-nek.
@vzsryl
Superb inkább politikus/cégvezető autósabb, a Passat meg inkább területi képviselős, de valószínűleg ez egy rossz beidegződés nálam.
Ezzel tökéletesen egyet tudok érteni.
@bandus
kiveve, ha kerheted a superb-bol a scout -ot valamelyik baszos szinben azok nagyon adjak, de ugyanugy a passat alltrack is, de azr hiszem ez csak kombiban jon.
Passat Business vagy Superb Ambition fehér/fekete/ezüst színekben.
Illetve még rá van konfigurálva plusz csingilingi (safety, assist, convenience, security,stb. kategóriákban), ergo a nap végén ugyanaz van bennük; emellett saját zsebből rá lehet dobni ~1000 Euro-t 'customisation' címszó alatt, pl. a Passat-nál az a jobbik kárpit/dekor csomag + elektromos csomagtér ajtó, és kész; esetleg egy körbefóliát igyekszem kiókumbálni.
@Qru
Ha nem vagy haklis az aprosagokra akkor Skoda.
Dehogynemám.
Négy évig ebben fogok ülni. Nálam négy évig mindösszesen egy autó maradt meg eddig: az első saját vásárlású új autóm még 2007-ből, ami azóta is megvan és meg is marad, amíg le nem térdel (bár technikailag már rég nem én használom).
Nevermind...
-
footy
addikt
válasz KRISSTUS #201516 üzenetére
Nekem most 3.5 Focus(2017) van 1.0 Ecoboosttal. Jelenleg 100200 km van es eddig semmi gond. A fogyasztas parades 5,5 korul csendesebb mint a 1.6 szivo es sokkal elhetobb a hetkoznapokban. Egyebkent a PFL-hez kepest az FL eleve joval csendesebb.
A magyar facebook csoportot nem erdemes olvasni, csak karogok vannak tapasztalat nelkul.
En nemet forumokat atolvastam mielott megvettem az autot es az ott leirtak alapjan az 1.0EB hibai a 2015-os FL-tel ki lettek javitva(a huteskor egyertelmuen mas/jobb). Ott joparan vannak 200e km feletti futasteljesitmennyel kulonosebb javitasi koltseg nelkul. (A vezerlescsere relative draga 200e km korul.)Egyebkent a Focus gyartasi/kivitelezesi minosege szvsz gyengebb mint a toleado/rapid, viszont az anyagminosegben egyertelmuen jobb(az ajto felso kapritja meg egy Octaviaban is kritikan aluli). A Fordban szamomra erthetetlen sporolasok vannak(fullos fejegyseg eseten is hianyzik az aux, otvar karpitrogzitesek, hianyos alapfelszereltseg, gagyi ragasztasok, csomagtartoban csak 1 oldalt van lampa). A knowhow egyertelmuen benne van az autoban, de a sporolas az osszes europai marka kozul a fordban erezheto leginkabb. (talan a Daciaban jobban, de az annyiba is kerul)
Felreertes ne essek, szerintem hasznaltan ar/ertek aranyban nagyon jok a Fordok, de ujkent szerintem egy sokak altal lesajnalt Fiat Tipo sokkal jobb vetel mint egy Focus. Ha nem is ugy jon le de en elegedett vagyok az enyemmel, mert az adott osszegert "sok" autot kaptam, az itteni(osztrak) piacon az agyonhypolt
pfurzwagenvolkswagen golf 12e euro lett volna en pedig a focust 8600ert vettem (igaz koronas enyhen arnyomott idoszakban)[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
Arról olvastam hogy jobb lett a F3 fl, de addig míg ezt személyesen 1-2 példánnyal nem csekkoltam, nem írok semmit; csak írott anyagban nem bízok .
Ecoboostból megmondom őszintén nem jártam utána mikor jöttek ki a javított verziók (erről minél pontosabb infókat megköszönünk), mert addigra már kizártam a fókát, és inkább a técée meg a pjúrtek javított verzióinak olvastam utána.passatgt: valamivel többet nyújtanak, de messze nem annyival, mint a drágulás indokolná. Elsősorban ez részecskeszűrőket meg egy ideje a kettőstömegűt (meg néha alibi villanymotort és akkumlátorocskát) jelent a 'kötelező' plusz cucc, a TPMS óta nem rémlik hogy kötelezővé is vált egyéb az új autókban az eu-ban.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
passatgt
aktív tag
Az eCall és a vészfékasszisztens is kötelező új modelleknél már, ez is plusz költség amit simán a vásárlóra tolnak át.
-
footy
addikt
válasz MC Pite #201569 üzenetére
Most en is nezegetem a franciakat, mert minivan(3 teljes erteku ules hatul) kene, viszont a Touran nekem nem tetszik(ugy nez ki mint egy haztartasi gep) es iszonyat draga, cserebe benzines valtozatban is olyan ritka mint a feher hollo, de legalabb ahhoz is a szarazkuplungos DSG van. A benzines Zafira epp tetszene, de erre kicsi a valasztek, meg az 1.6sidi 170 loerovel(automata) mar nagyon szomjas.
Szoval szoba kerult a Scenic amibol forumok alapjan a 2018tol gyartott 140lovas 1.33 veheto, vagy a C4 Picasso 1.2THPval ami 2017 aprilisatol veheto, amikoris javitottak az olajban oldodo vezermu szijj .
Te miket neztel? -
veterán
válasz LZs?! #201565 üzenetére
ezek alapján méginkább a passat felé billen nálam a mérleg. próbálok visszaemlékezni,amikor a vw autókat konfigurálgattam, de a skoda ambition felszereltsége elég szegényesnek tűnik. muszáj ez a kettő egyébként? ennek az árából már tudnál választani egy egészen jól felszerelt octaviat.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
vzsryl
nagyúr
válasz bandus #201573 üzenetére
Az előző generációs VW-k jobban sikerültek, mint az újak, ráadásul eggyel kisebb kategória az Octavia. Tudomásom szerint az MK4-esben hátul már nem multilink futómű van, hanem egy sima csatolt lengőkaros, de javítsatok ki, ha tévedek.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
veterán
válasz vzsryl #201574 üzenetére
ez így van. a golfban maradt a multilink. az okés, hogy kisebb, de két ember ebben is elfér, meg 4 is, és ha választani lehet én az eggyel kisebb kategória de jobban felszerelt felé indulnék. és pl az octaviahz is lehet kérni extra zajszigetelt ablakokat, amivel a komfort is bőven javítható.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
vzsryl
nagyúr
válasz bandus #201575 üzenetére
“ha választani lehet én az eggyel kisebb kategória de jobban felszerelt felé indulnék”
Így van, te arra mozdulnál, de ezzel nem mindenki van így. Pimpelhetsz akárhogy egy Octavia-t, az akkor sem lesz Passat/Superb. Ez igaz akár egy 5-ös BMW-re, E Mercire vagy A6-ra is. Sosem lesznek 7-es, S osztály vagy A8. És akkor még nem esett szó a presztízsről…
A nagyobb azért van, mert valaki azt keresi. Ezt el kell fogadni.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
aktív tag
válasz bandus #201573 üzenetére
A lista kötött, és hiába kérnék Octavia-t, azt nem pimpelnék fel 'árszínvonalra'.
A flottás lányka minden 'kategóriára' kihoz egy portfóliót a lízingcégekkel egyeztetve, aminek a sarokköve a 'benchmarking'.
Na, most a benchmarking egyetlen lényeges sarokszáma a futamidő végére (4 év) becsült újraértékesítési érték (nem a tiszta maradványérték) a konszolidált értékesítési csatornákon keresztül. Szigorúan 'a vasat' nézve a cég a beszerzési érték és a becsült újraértékesítési érték közötti különbséget fizeti 48 hónapra elosztva; plusz adminisztráció, inc. biztosítások, üzemeltetés, finanszírozás, etc., plusz tervezett karbantartások, illetve átháríthatatlan vis maior károk becsértéke, plusz [...] plusz a lízingcég haszna...és ez így mind a lízingdíj.
Na, most egy kipimpelt Octavia beszerzési értéke és újraértékesítési értéke között nagyobb a szakadék, mint egy 'alap Passat' esetében, hiába a beszerzési értékük akár közel azonos (*).
Pl. egy napfénytető nem nyom annyit az újraeladásnál, mint amennyibe kerül beletetetni. Tipikusan a 'jobban eladható vele, de nem feltétlenül többért, sőt' kategória, hisz' még a CASCO-t is megnyomja; kicsit olyan, mint 'tisztasági festés' ingatlan esetében: az beleölt költséget nem feltétlenül hozza vissza, de inkább választják azt a vevők, mint a pőrén hagyottat.
Ilyen 'szubjektív' elemek itt nem jönnek szóba, mivel valószínűleg a kocsit még fel sem rakták a trailer-re a gyárban, mire egy vonatkozó 'ekkceltáblában' már ott virít a 'phase out inventory'-ban négy múlvára datálva, egy vonatkozó bottomline számmal az azonosítója mellett. Ki van ez találva, és szigorúan 'kilóra' megy.
Ezért is van az, hogy az 'alapon' túl tele van nyomva matrix LED-del, kanyarkövetővel, radarokkal, kamerákkal, adaptív csinglilingikkel, sávtartóval, meg az összes practically fancy gadget-tel, mivel az 4 év múlva is objektíven értéket képvisel, míg az RGB ambient lighting vagy a motoros csomagtér ajtó vagy a pótkerék (**) vagy a csomagtér-háló/szeparátor szett (mer' úgyis elhagyja a 'paraszt'), etc. nincs benne (csak ha önköltségben belerakatod).
(*) Sarkított példa: valószínűleg ha lenne olyan Tesla S, aminek évente 1000 EUR az értékvesztése és mellette átlagos a biztosítása, mindenkinek azt adnának (illetve 3-ast), mivel az futási ás adminisztratív üzemeltetése gombokból megvan, hiába 70e EUR a kezdeti ktg-e; t.i. 'drága', de csak egyszer, és utána olcsó, illetve a kezdeti ktg. utána rotálható (ofc belekalkulálva az inflációt, piaci helyzetet, etc.). Amennyire nekem feltűnt, mint 'nem pénzügyesnek': bármiféle tervezett kiadásnál, nagyságrendtől függetlenül, csak egy dolog nagyobb szitokszó a céges életben: cashflow-burning.
(**) Egyelőre a majdani újévi rendelés leszállításáig egy '18-as Octavia-t hajtok; ebben van pótkerék, de a flottáslányka a szívemre kötötte: hozzá ne nyúlj; ha defektet kapsz, hívd a lízingcég assistance vonalát, ők intézik és kiküldenek valakit...t.i. akkor az ő felelősségük.
Nevermind...
-
veterán
válasz LZs?! #201577 üzenetére
Erősen szubjektív véleményem következik.
- Superbet azért sem vennék, mert az álszerény politikusok szinte kivétel nélkül olyannal járnak. Meg a NER-esek is (az álszerények).- Passat szedánt javarészt Kelet-Európában, Kínában, a Közel-Keleten adnak el, konszolidált országokban kevésbé kapós. De elfogadom, ha az tetszik.
Marad a Passat kombi, mint vállalható autó.
-
aktív tag
Erre írtam egy hosszabbat, de megette a fórummotor...
Röviden: ha egyszer feltűnik, én onnantól nem tudok szabadúlni tőle. Amikor a '19-es KIA-ból átültem az alámrakott '18-as Octavia-ba, hetekig vakartam a fejem...
Ég és föld a kettő; hiába más modelciklus, akkor is egy kategória.
Nevermind...
-
veterán
válasz LZs?! #201577 üzenetére
persze, ez tiszta. mi szerencsére nem vagyunk ilyen nagy cég, a policy sem annyira kötött, szóval a havi lízingdíj az egyetlen korlátozó tényező az autóra, és így is a golfnál kötöttem ki lehet jobb lett volna egy ilyen alap business passat, bár az már automatában biztosan nem fért volna bele a kertbe.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
aktív tag
válasz focvis #201578 üzenetére
Passat szedánt javarészt Kelet-Európában, Kínában, a Közel-Keleten adnak el, konszolidált országokban kevésbé kapós. De elfogadom, ha az tetszik.
Marad a Passat kombi, mint vállalható autó.
A 'tetszik' talán kissé erős...leginkább a kombi nem tetszik; a kultúrantropológia vetülettel pedig mélyen egyetértek.
Ezzel kapcsolatban belinkelem ide egy pár évvel ezelőtti szösszenetemet, hátha kontextusba helyezi a 'dillemázásomat' (sic!): [link]
Mellékesen, zárójelben hozzáteszem, hogy az autózás tekintetében egy soviniszta g3ci vagyok:
0. - Csak a roadster autó, minden más kompromisszumos kibaxxás. Pont.
1. - 1-2 embernek elég egy lendületes coupe vagy egy pörgős, háromajtós hatchback; a hűtőt majd kiszállítják, havernek meg majd segít költözni a tehertaxi.
2. - A szedán 5 métertől autó. Mindegy, hogy Alfa, BMW vagy Chevrolet...
3. - A kombi csodás dolog. Ha tényleg szükség van rá.
4. - A terepjáró és pick-up szintén csodás dolgok; lásd kombi...
5. - A túra coupe-k és egyéb valós grand tourismo-k majdnem olyan jó dolgok, mint a roadster kategória. De csak majdnem...és csak messziről, hunyorítva.
+1 - Inkább már egy jó kombi, mint bármilyen szedán.[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
-
molnarpeter
nagyúr
[Subaru EE20 Boxer Diesel motor problémái] #yt, szokásos felirattal
-
válasz Rhino666 #201592 üzenetére
Drágák a használt autók is és sokan nem akarnak 6-8 hónapot várni az újra. Én pl 4,45M Ft vettem az autót márciusban és 2020- as Fiat tipok mennek most ennyiért.
Egyik fb tag 4,2 M Ft-ért adta el egy nap alatt a 2019- es tipo-t.
Mondjuk kis autóból én sem vennék fullosat, mert ott valóban nagyobb lesz a bukó, ha eladja[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
mamboo
tag
Joreggelt,
- 2.0 FSI 150LE
- 1.8T 150LE
- 2010 után gyártott 1.4 TFSI és 1.2 TFSI motorok mennyire ajánlottak?[ Szerkesztve ]
-
Gombinyó
őstag
Asszonynak keresek szaladgálós autót, hamarosan jön a baba és vidéken nem igazán kivitelezhető a tömegközlekedés és mivel automata kell, így fogalmam sincs miket kellene nézegetnem. Kb 2m szánunk rá mindennel (biztosítás, első nagy szerviz, javítani valók, átírás) úgyhogy az autó vételárára max 1,5m amit elköltenék.
Ami a legfontosabb, hogy automata legyen.
Fogyasztás nem számít, rövidebb távokon lenne használva.
Méret nem lényeg, legyen hátsó ajtó és ha beléjük mennek városi tempóval kibírja az utascella.
Bírnia kell a rideg tartást, ne legyen rá nagyon jellemző a rozsda.
Vezetési élmény meg ilyesmi nem számít.Jó kettes prius nem nagyon van ennyiért, ahogy néztem. Mi jöhetne még szóba?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz mamboo #201595 üzenetére
2.0 FSI: kokszosodik és kényes a benzinminőségre (kénmentes benzint kell neki), sokat eszik és nem megy
1.8T: karbon képződés az olajkádban, olajpumpa szívókosarában, tud repedni a turbó, rángat a gyújtótrafó hibája miatt, kényes a hűtésre
1.4 TSI 2010: kokszosodik és vezérműlánc problémás (megnyúlik)
1.2 TSI 2010: kokszosodás és vezérműlánc problémás ez is.#nincsbennetarcsi
-
Doki16
addikt
válasz Gombinyó #201597 üzenetére
Swift automata 2005-től nézve van pár darab ami jó lehet. Ha nem zavar a sok km és az esztétikum akkor ez egy jó motor és váltó. [link] Nekünk már 6 éve van ilyen ridegtartásban. Persze minden kötelezőt azonnal megkap. Baromi jó "igénytelen" autó.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Új hozzászólás Aktív témák
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Kerékpárosok, bringások ide!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Építő/felújító topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Politika
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- További aktív témák...