-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
-
válasz dangerzone #191152 üzenetére
A legújabb swiftben még nem ültem, az előző generációsnál egy fokkal kellemesebb az i20 beltere. Én tesztvezettem annak idején, egy teljesen normális, élhető kisautó, normálisan extrázva volt pár éve akciósan 15k eur, amikor egy 1.0 tsi poloért 17k+ eurt akartak rólam legombolni. És utóbbiban még a kihangosító, meg a normális rádió is feláras volt. Fabiához, Fiestához képest komoly minőségi ugrás, Mazda 2-vel kb egykutya. Viszont ezek mindegyikénél nagyobb mind csomagtérrre, mind beltérre, hátul is teljesen normális hely volt benne magam mögött.
Az meg, hogy mennyit veszik... Németeknél fordot már szinte csak cégautónak látni, magánvásárlóknál tarol a hyundai/kia. Hát még a suvoknál.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
vzsryl
nagyúr
válasz dangerzone #191152 üzenetére
A legújabb i20 beltere elég menő lett, veri a kompaktok egy részét is.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
válasz dangerzone #191152 üzenetére
Az anyaghasználat jobb, 4 felnőtt elfér, van némi csomagtartó (328 liter), nekem nagyon kényelmes volt az ülése, ha fájt a hátam elmúlt benne! Én elég dinamikusan vezetek, 6,3 volt 10ekm átlaga (tankolva 6,5)
Eg negatívum, hogy a festése elég sérülékeny.
Nekem ilyen volt
Focvis: a motorjuk kb ugyanaz, csak a suzuki 860 kg, az i20 meg 980kg[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
diegho
nagyúr
Na aztán i20-at hol a fenébe tudok nézni...
-
válasz diegho #191157 üzenetére
Hol is laksz? Pécs, Kaposvár, Fehérvár, Veszprém, Siófok, meg itt
Ha Szigetvárra mész Pécs már ott van egy köpésre[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
diegho
nagyúr
Összefoglalva eddig itt tartok.
Swift: Tetszik, 4,62M, de lehetnek gondok
Clio: Tetszik, de nem kaptam jó árat rá (4,95M)
Corsa: Nem tetszik, kicsi
Fiesta: Nem tetszik, kicsi
Yaris: imádom, 5,14M lenne a szívó, de a hibrid tetszik igazán, az meg 6+
Scala: tetszik kívül-belül, de nem tudom mennyire akarom a VW konszernt
Ceed: nekem nem jött be annyira, a scala szerintem sokkal jobb a kategóriában -
válasz focvis #191160 üzenetére
I20 75ló és 84 ló (+100eFt), csak szoftveres tiltással, előbbi 5500- nál 75 ló és ezt kitartja 6000-ig, a másik 84 ló 6000-nél, hétköznapnem veszel észre semmit
Összeveted az i20 1,25 és suzuki 1,25 motorját igen hasonlóak, csak a suzuki 120 kg-al könnyebb ezért jobban megy/fogyaszt 865 vs 980kg
Amúgy legújabb i20 már 1,2-es és ugyanúgy 84 lovas
diegho: ha már ceedet megnézted nézd meg az i30-at is[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz diegho #191163 üzenetére
Lehet én nézek valamit félre, de kia ceed 4,9M Ft tól indul 1.0tgdi 100 ló az i30 1,5dpi 110ló 5,15MFt (ár listán) azonos motorral 5,4 és 5,5MFt (1.0 tgdi 120 ló)
Amúgy, ha sokat mész egyedül és számít a fogyi, akkor az i20[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
ngaba
aktív tag
válasz diegho #191161 üzenetére
Ha én vennék új autót, nem sietném el, kiélvezném a keresgélést.
Furcsa, hogy a Cliora nem kaptál jó árat, mert hahu-n a Cliot 4 millió alatt is árulják, igaz a 0.9-1.0 TCe motorokkal (amit nem mernék megvenni)...
És érdekes, hogy a Swiftet nem tartod kicsinek, mert talán a legkisebb kocsi a listában (tengelytávra is). A Clio +10 cm például tengelytávban.
A Scala meg egy kategóriával feljebb van. Az mennyi amúgy? Mert akármennyire ásítás jön rám a Skodáktól, egész szimpatikusak a méretei például.
Végigpörgetve a hahu-t, még ugye a Tipo tűnik jó ajánlatnak.
A Peugeot 208 / Citroen C3 / Opel Crossland is 3-hengeres motorokkal jön csak, ha jól látom. Az Astrában bíztam még, de az Opel konfigurátorában csak 3 hengeres benzinmotort találtam. . Ejj-ejj, cudar világ jön.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz ngaba #191165 üzenetére
Ilyen lehetőségek között a keresés olyan, mintha szögesdróttal... 15-20 éve (utólag kiderülve) az lenne, hogy melyiket, mert mind jó...
most meg az van, hogy melyik a legkevésbé sz*r. Az egyik 3 hengeres, a másik szétesik, a harmadik jó lenne 4 millióért, de 7 az ára, stb.Ja, és a használtaknál is ugyanez a helyzet. Ő is és én is a 1,5 millió körüli használtakról indultunk.
Ami jó volt, az már az utolsó éveit tapossa, és fokozatosan egyre sz*rabb. Hozzáteszel pénzben, hogy fiatalabb legyen, legalább még akkor ne lógjon a bele, amikor megvennéd, de az 1 generációval újabbnak ugyanúgy lóg a bele, sőt több sebből és drágább összetevőkkel. -
válasz [CS]Blade2 #191167 üzenetére
Az olcsó autózás illúzió. Mindig az volt, de az évek során az elvárások is egyre nagyobbak lettek. Nagyapáink egy trabantnak is örültek, mindegy, csak menjen. Apáink tízezerszám hordták be a halálukból feltámasztott roncsokat a határnyitás után. Akkoriban nem számított motor, extrák, csak autó legyen: B Corsák, Kadettek, Fiesták, Escortok, R5-ök, R19-ek, Pug 205-ök, mind eleve torkavéresen került az országba, és egy kisebb vagyonba kerültek. A 2000-es évek első felében volt egy viszonylagos jólét, persze hitelből, azóta is nyögjük, nem mellesleg a magyar autópiac jelentős része nem véletlenül ilyen évjárat. Közben az autók egyre szebbek, egyre modernebbek, egyre erősebbek, egyre nagyobbak, egyre nehezebbek, egyre jobban felszereltek, és ennek ellenére egyre kevesebbet fogyasztanak, miközben a Ft/EUR árfolyam meg 265-ről 365-ig zuhant, ami majdnem 40%.
A megbízhatóság, és a tartósság megint más kérdés, nyilván egy 50 lovas szögegyszerű szívóban, tekerős ablakokkal, 2 csillagos ncap-pel, klíma, és ülésfűtés nélkül kevesebb a hibalehetőség, de biztos, hogy vissza szeretnénk abba ülni? Ha igen, az sem gond, veteránautózásnak hívják a dolgot, és egy fantasztikus hobbi, de ha a megbízhatóság is szempont, meg nem valami szétrohadt roncsot akar hajtani az ember, akkor olcsó az sem lesz.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
ngaba
aktív tag
válasz [CS]Blade2 #191167 üzenetére
Akkor lesz majd igazán cudar világ (10 év múlva), amikor ezeket a 3 hengeres izéket lehet használtban venni.
Szerintem az egyik végletből elmentetek a másikba. :) A 1.5 millió épp az alsó határ, amennyiért lehet normális használt autót venni szvsz. Az 5 millió körüli 3 hengereseken gondolkodni meg a másik véglet :) (Jó, tudom, ti is el akarjátok kerülni.) Azért pár éve még az Astrát is árulták 1.4 turbóssal stb., illetve azért 3 millióból is lehet venni épkézláb autót a mai piacon is még (ha nem kell nagy autó, akkor pláne).
De persze van ennek a használt vs új autónak egy pszichológiája is. Az új mégiscsak új, nem kell az előző tulaj lelakásait és esetleges trehányságát nézegetni. Az ismert előélet aranyat ér (én sógortól vettem az autót, de néha így is alig tudom kideríteni, hogy mégis mikor mi volt csinálva ezen az autón). A mostani autómról lerí, hogy szerencsétlent egyik előző tulaj se igazán tartotta nagy becsben, most akkor mit ér az, ha én ~10 évesen, 220 ezer km-rel elkezdek vigyázni rá stb.
A másik oldal viszont, hogy használt autónál az ember elkezd puffogni, ha rá kell költeni 5-600 ezret mondjuk. Nekem rá kellett, és így van benne 2,1 millióm kábé. Na bumm. És akkor ezt vessük össze az 5 milliót közelítő 3 hengeresekkel... Ha veszel egy pár millióval olcsóbb használtat, akkor egyszerűbb konstrukciónál az általam említett összegből úgy ki lehet pofozni, hogy csak na (elviszed futóműveshez / ha akarod, veszel bele vattaúj generátort 80 ezerért, és egy jó darabig nem lesz vele gondod stb. / kicseréled a kuplungot akkor is, ha látszólag jó stb.)Lényeg a lényeg: Jó autót vegyetek, ami tetszik. :) Sok sikert.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz ngaba #191169 üzenetére
Amiket olvastam, hogy újonnan is vissza kell hordani gariba, meg GTK-osra megy 1-1 alig futott 1 literes ecoboost... nem tennék rá, hogy mindegyik 3 hengeres lesz-e 10 éves. Úgy pedig rohadt drága lesz használtan, ha 2 millióért akarja adni a tulaj, hogy azért ne bukja az új ár egészét, hogy még van neki szerencsével jó 1-2 éve.
De igazából itt nem is az árral van a baj, hanem a kínálat és a kereslet nem találkozik, nincs igazán személyre szabhatóság.
Pl.: hiába lenne fontos, hogy 4 hengeres legyen, ezért megadnánk a felárat, ezért később többet tankolnánk, de erre nem lesz lehetőség.
Két lehetőség marad, hogy vagy olyanod lesz idővel, amilyet nem akarsz, vagy nem lesz.Most még egyenlőre nincs világvége. 2010 körül kezdték el gyártani az igazán sz*r autókat, csak van olyan gyártó, aki még akkor véletlen jókat csinált, és talán még egészen az idei évig akadhat 1-2 típus, csak jó esély van rá, hogy a 20 év élettartam ezeknél már nem játszik.
Némelyik pedig már ma is olyan, hogy vedd meg, motoros konzverdoboz, használd, aztán, 5 év után lökd le a domboldalról, és gyere vissza, nálunk tudsz újat venni. -
diegho
nagyúr
TC-n ott a Swift hibrid teszt...
Aludtam egyet az egészre. Újból vagy i20/Swift/Yaris, ezek még 4 hengeresek, vagy ha nem, akkor veszek egy használt autót 2-3M között, ami kifejezetten megbízható pl. Auris.[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz diegho #191173 üzenetére
Azt is számold bele, hogy újnál még szokott lenni forgalomba helyezési illeték (amit a kiírt "akciós" ár nem szokott tartalmazni), kelleni fog még egy garnitúra téli gumi (téliből amit eddig Suzuki márkakerek kínálatában láttam, inkább elengedném) és a kötelező-casco biztosítás terén is érdemes utánakalkulálni, hogy mennyivel lesz drágább az új, mint egy 3-5 éves használt. Nem nagy összeg, de a gépjárműadó is kicsivel magasabb a fiatalabb autókra.
Továbbá az újat kénytelen vagy márkaszervizbe vinni a gari miatt évente, de a használtnál játszhat egy megbízható, független szerelő is. Az értékvesztés annyira nem játszik Nálad, mert 10 évre tervezed az újat.Én egyszer ezeket végigszámoltam és emlékeim szerint meglepődtem, hogy anyagilag mennyire nagy szám jött ki havi költségre egy új autónál az első négy-öt évben egy 4-5 éves használthoz képest. Persze, egy újnál elvileg nem kell néhány havonta szerelőhöz rohangálni ilyen-olyan apróságokkal.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #191174 üzenetére
újnál elvileg nem kell néhány havonta szerelőhöz rohangálni ilyen-olyan apróságokkal.
- az az elvileg az nagyon kellett oda!(sx4-nél a bekapcsolt automata ablaktörlő szétkarcolja az üveget, beázik az első ablak "háromszögénél" úgy, hogy megáll az ajtóban a víz)
(s mennyi ilyen olvasható szerte a fórumban, és nem csak egy vagy két gyártótól...)[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
diegho
nagyúr
válasz BigBlackDog #191174 üzenetére
Van egy nem kis excel táblázatom, ezek mind benne vannak. Amúgy eddig a Kia mondta a legjobb ajánlatot ilyen téren. Ceed Gold 6,1M 50% befizetés 48 hó 30k havi törlesztővel, 4 év után maradványértéket vagy kifizetem, vagy beszámolják az autót, abból levonják a maradványértéket és az lesz egy új autó belépője és kezdjük előről az egészet. Az autóhoz jár szerelt téli kerék garnitúra és az első 3 kötelezőt ők állják, tehát 4 év alatt 1 kötelezőt fizetek, mindent megkapok, 3,1M-et fizetek, havi 30k törlesztővel és van egy új autóm, amit csak tankolok. Ez így ebben a formában nem rossz.
-
Gombinyó
őstag
válasz cappa72 #191175 üzenetére
Pont ma viszem a Toyotát vissza gariba. Kicserélnek rajta pár dolgot (kormánymű, ablakemelő szerkezet, hátsó ülésben is törött valami, a zörgésről már inkább nem beszélek). Az új autónak maximum annyi előnye van, hogy ha szerencséd van gariban megcsinálnak mindent és kapsz csereautót addig is..
-
Beus0726
újonc
Mi a baj a 3 hengeres autókkal? Miért keres mindenki 4 hengereset?
-
[CS]Blade2
addikt
válasz diegho #191173 üzenetére
Auris-nál is megvannak a hátrányok. A régiekbe már belevertek min. 250.000km-t, de inkább 350.000-et, és egy 1.6-os városban bever 9 litert, (1275Kg)
az 1.33-as motor meg kifejezetten problémás lehet, abból majd bármelyikkel gond lehet, ha nem jó olajat tettek bele. Attól függően, hogy rövideket vagy hosszúakat mentek vele, 0W20 vagy 5W30 kellett volna bele.
Na most ebből találni egy olyat, aki dokumentálta és hiteles, hogy sűrűn cserélte, és a felhasználásnak megfelelőt rakott bele...
2-3M, meg a motorfelújítás vagy motorcsere, és ott vagy a Swift új áránál, és hibába régi Toyota, ha futott 250.000-et, akkor bármikor kérhet még ezt azt pl. futómű alkatrészt, egy kerékcsapágyat, stb.
A te felhasználásodra talán az 1.8 HSD hybrid-el jó lenne. Papíron 3,8-at fogyaszt. -
diegho
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #191179 üzenetére
Toyotát nem a hahu-n kell venni, eddig hármat vettem, de nem hahu-n, erre való a toyota klub.
-
diegho
nagyúr
Amúgy azon is gondolkodtam, hogy maradok a legelső elképzelésemnél. Veszek egy 1.4Tjet Bravo-t a Bravo csoportból és használom. Az úgy a legolcsóbb megoldás lenne az biztos.
-
zoo8800
veterán
válasz Beus0726 #191178 üzenetére
Egy 4 hengeresnek azért szebb hangja van, finomabban tud járni. Bár szerintem a BMW 3 hengeres motorjáról elég nehéz megmondani, hogy csak 3 hengeres.
Van még a dologban egy kis idegenkedés az új technikától, meg ugye a férfiak a méretes dolgokat szeretik, nem az ilyen pici dolgokatrip and tear, until it is done
-
-
veterán
válasz diegho #191176 üzenetére
Nem a Kia Ceedet szeretném fikázni, nem ismerem, ráadásul egy mérettel nagyobb autó az eddigieknél. Nem lehet rossz.
A maradványértékes konstrukciót azonban jól gondold át, ezt a kereskedők érdekeit figyelembe véve vezették be a finanszírozók, hogy odakössék magukhoz az ügyfelet. Végig kamatozik a maradványérték. (Hidd el nekem, hogy képben vagyok ezzel.)
Ha többire hagyományos finanszírozást számolsz, erre is azt számolj az összehasonlíthatóság érdekében. -
válasz parandroid #191168 üzenetére
Bakker egyet értek veled
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
veterán
válasz Beus0726 #191178 üzenetére
Mert V8 kell, ha az nincs, akkor 6 henger kell, ha az sincs, akkor jó lesz az 5 henger, aztán végül a 4.
A tápláléklánc legalján jön a 3 hengeres. 🤗Rosszabb a járáskultúrája a kevesebb hengernek, a spórolás miatt csökken a hengerszám.
Vannak még a vicces 2 hengeresek: kipolszki, Trabant, Fiat 500 alapmotor.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz BigBlackDog #191185 üzenetére
6 alá sem nagyon, pedig apám főleg városon kívül használja, nem pályán. De jó autó, az tény. :)
-
válasz BigBlackDog #191174 üzenetére
Használtnál az alap szervíz meg 200eFt.
Az újnál a forgalomba helyezés ezeknél 65-80eFt és a téli gumi 80-100 eFt jó gumikkal, mert 15" max 16" szóval kb egál
Ha suzukit vesz kb nincs értékvesztés az első 3-4 évben, a szerviz meg 40-50eFt évente. Hyundai is elég jól tartja az árát (suzuki jobban).
Azt is lehet nézni, hogy 4évig nem kell gumira költeni, meg műszakira sem, a használtak nagy arányban lerugott gumival vannak árulva, sok nepper még rak rá egy sz@rabbat, ha jó gumi van rajta alapból...Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Qru
MODERÁTOR
válasz cappa72 #191175 üzenetére
Nem csak a Suzukinál van ez. A fél éves Skodában pl elengedett az ajtókéder ragasztása, kilazult az ajtóhatároló... Az extrák random nem működnek (sávtartó, tempomat, gyári BT kihangosítás, lassú a parkradar, stb). Nálunk a flottában van pár Scala 1.0 tsi és 1,5 tsi is, azért azok sem hibátlanok...
#nincsbennetarcsi
-
válasz focvis #191190 üzenetére
A fiat 500 kis turbós motorja is 2hengeres, ha jól rémlik
Úhyhogy van lejjebb a 3henger turbónál
Meg is van a teszt
Mondjuk Csikós dicséri, csak ő úgy van a két hengerrel, mint Göbi a karburátorral[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
nagyúr
Hát biza' pont rád gondoltam (meg Tsebacsira), amikor azt írtam, hogy "s mennyi ilyen olvasható szerte a fórumban, és nem csak egy vagy két gyártótól..." (na és persze magamra is...)
Nekem ez egy olyan fájó érzés volt, amikor életünk első új autójával (ami azért valljuk be, qrvadrága volt listaáron) havonta megyek szervizbe, mert fagy a kijelző... szerencsére 3 év a gar rá (erre legalábbis), de azért 1 év alatt már csa-csak meg kéne tudniuk oldani... majd megyek át panaszkodni az általános topikba
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
diegho
nagyúr
Most hívtak a Toyotából, jövő héten lesz náluk 1.5 szívó Yaris tesztautó, ami 5,14M, azt még lehet meghajtom egy körre, hogy mégis mennyi lesz a fogyasztása. Hibridnek 4,6 volt.
Most edzek egyet, aztán körbetelefonálok, hogy merre van Swift tesztautó. Ha már ott vagyok megnézem a Vitara-t is, hogy legyen összevetési alapom a többi 5,5M körüli autóval.
Amúgy szigetváron pont van egy ilyen: [link] így még azt is meg tudom nézni, hogy közel 3 évesen mennyire zörög stb, még az is lehet, hogy jobb vétel lenne, mint az új.
-
nagyúr
válasz molnarpeter #191197 üzenetére
Schrödinger
(Jajj, amikor fizikából az időtől függő Scrödinger egyenletet kellett levezetnem....)Biza'... Touran lett volna. Ismerősöm azt vett, 1 hétig sípolt neki, meg check engine, gyakorlatilag azonnal vihette vissza.... Valami tömítésr fordítva tettek be a gyárban... Ha én veszem meg, lehet, hogy az ülés is a feje tetején lett volna.
Eddig csak használt autóink voltak, azokkal nem volt ennyi nyűg...
[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Robot fűnyírók
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Alkoholista nevelde
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- LEGO klub
- Yettel topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen