-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
-
vzsryl
nagyúr
Ezt a kérdést nem tudom, hogy hol lehetne feltenni, de itt szerintem könnyen megválaszoljátok.
A KGFB évfordulóm 09.26. A biztosítón nem változtattam, ki is küldték a számlát. Fizetési határidőnek 09.26-ot jelölték meg. De elvileg az évfordulótól számított 60 nap áll rendelkezésre. Ezek egy napot sem adnak, vagy most én értelmezek valamit félre? Esetleg azért, mert maradtam az eddigi biztosítómnál, így nem áll rendelkezésre a 60 nap?megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
prsq
tag
válasz vzsryl #190705 üzenetére
Valami nem stimmel.
Én is most kaptam, az évforduló nov. 11.
Előtte 60 nappal ki kell küldenie az értesítést, hogy hogyan változik a KGFB.
Az enyémben az szerepel, hogy 30 nappal az évforduló előttig lehet felmondani, vagyis még - majdnem - 30 napom van rá.Melyik biztosító?
-
Biqci
aktív tag
válasz kisza25 #190703 üzenetére
2l 143Le a Pro'ceed. Velosterből csak az 1,6l GDI van, legalább is a mobile nem dob fel turbóst. A coupe pedig csak a 2,7 V6, amire te gondolsz az a Genesis, abból van 2T is és 3,8 V6, de 7000-től indul.
molnarpeter: ez az egyik jelölt, csak jó lenne tudni, van még olyan típus, ami teljesíti a feltételeket csak eddig még nem került képbe
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
szabonagyur
félisten
-
Qru
MODERÁTOR
válasz vzsryl #190705 üzenetére
A fizetési határidő a szerződés kelte (esetedben a folyatódása) minden esetben. A 60 nap az türelmi idő (amit nem reklámoz a biztosító nyilván, mert később jut a pénzedhez), tehát ha 60 napon belül befizeted akkor nem szűnik meg a kgfb díj nemfizetés miatt.
#nincsbennetarcsi
-
Stauffenberg
nagyúr
Na jelentkeznék egy kicsit megint a múltkori kérdésem folyományaként.
Nem volt nagyon túlpörögve eddig a vásárlás, akinek elsősorban lesz az autó, nem is nagyon ért rá, de meg lett nézve pár darab. Továbbra is a Skoda Fabia 1.4 16v (és azonos alapokon a VW Polo 1.4) a fő kiszemelt, valamiért az ugyanerre épülő Seat Ibizák viszont jóval drágábbak (azonos állapot mellett), de egyre többször jön fel a Ford Focus Mk1 is.
Tegyük fel, hogy a Fókából kifogható egy nem átrohadt példány 400 és 500 ezer között (elvileg nem reménytelen), de bennem azért felmerül két dolog:
- Fenntartási költségek
- OlajfogyasztásA VW 1.4 16V motorról nem nagyon olvastam, hogy jellemző lenne rá az olajfogyasztás, de a Fókában lévő 1.4 é 1.6 motorokról sokszor hallani, talán ezek nem bírták annyira a városi üzemet. Na meg a Fókának előnye a sokkal komolyabb futómű, de ez hátrány is lehet (magyar utak, kezdő sofőr). Egy barátom pár éve vett egy Fókát, de szerinte annak biztosan magasabbak lesznek a szervizdíjai (nem a faluvégi pajtában javítva). Most ez nyilván nem a mai autókhoz képest értendő, csak a felsoroltakat egymáshoz hasonlítva.
Vélemények?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Biqci #190696 üzenetére
Egy jó Impreza WRX? Vagy Seat Leon Cupra
Komolyra fordítva: H Astra OPC? Vagy ha szeretnél kitűnni: Lancia Delta
#nincsbennetarcsi
-
Biqci
aktív tag
válasz akooos #190711 üzenetére
Ááá Tsi, tfsi nem, Prince motor nem, BMW nem. Corsa Opc? Jó ötlet...
Qru: a WRX, hát nem is tudom, az egyik cimborának van és bitang jó, de ennyiért felejtős, mert nincs.
De nem nekem kell, nekem az Accord tökre megfelelő, a fiam akarja lecserélni...Tudom, szűk a keresztmetszet
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
-
válasz Biqci #190714 üzenetére
MX-5. Nem hot hatch, nem is lesz erős, de jó vezetni. Amúgy a cooper s nem hülyeség. Ki kell takaríttatni a kokszot, amikor megveszed, pár évig jó autó lesz az. 1000 kg-hoz valami 170 ló, fasza futóművel. Esetleg valami Z-s bmw?
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
akooos
veterán
válasz parandroid #190716 üzenetére
Vagy ha újabb, mondjuk JCW, akkor 211 ló, a forma pedig örök
-
válasz akooos #190717 üzenetére
Amennyit ő szán rá, abból még a gen1 is necces lesz. Amúgy sem minden a ménes, a 126 lovas gen2-nek a prince-alapú motorral sokkal jobb tulajdonságai voltak, mint a 135 lovas 1,5-ös, turbós bmw-motornak. Jobban is ment, hangja is szebb volt, jobban kellett pörgetni, sokkal viccesebb volt vezetni. Persze a 2 literes turbós motoroknál biztos más a helyzet.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
8th
addikt
válasz Stauffenberg #190712 üzenetére
Tökéletes esőkabát négy kilóért. [link]
-
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Zizi123 #190673 üzenetére
Focus esetén ez a motorváltozat a bonyolultabb eset, kevésbé ajánlott - a gyengébbik 1.6 TDCI-t szokták javasolni inkább (~90 lovas), abban se kettőstömegű, se részecskeszűrő nem volt még. Hátsó futóműre lehet költeni, rozsdakezdeményeket karosszérián érdemes keresni és kezelni. Citroen ugyanez motorikusan, emiatt ha van olcsó szerelő szilent cserékre (Ford), akkor lehet, hogy inkább az előbbit nézném - még mindig olcsóbb, mint a lendkereket cserélni és DPF-hez adalékot töltögetni, netalántán tisztíttatni, stb. Porlasztó tűzkarika csere előfordul (párszáz forintos réz alátét), jó szűrőket használni és olajat cserélni időben. Turbóhoz menő csőben volt talán ezekben az években még egy előszűrő (szita), ami el tud tömődni, ezt ki kell szedni belőlük és akkor biztonságban lesz a feltöltő. Focus-t illetően szervó a gyengeségük.
[ Szerkesztve ]
-
#34411008
törölt tag
Sziasztok! Szeretnek hasznalt autot venni, ebben kernem a segitsegeteket. Ausztriaban dolgozom, itt is vennem az autot, a keretem pedig euroban nagyon max(12.000) 4 millio forint korul lenne.
Ami szempont:
3-4 eves, 60.000 km alatt, sajat tomegehez kepest legyen benne ero, elozni, autopalyan tartani kenyelmesen (ne 5000-ret forogjon) a 130 km/h-s akar 140-150 km/h-s sebesseget legyen lehetoseg.
Hasznalva hetkoznap viszonylag keveset lenne, inkabb hetvegente kimozdulni a varosbol, hazautazni Magyarorszagra, esetleg nyaralni menni Horvatorszagba. Dizelt nem szeretnek.
Ami szempont lenne meg, hogy modern legyen a belseje, legyen pozitiv erzes vezetni.
Mivel csak ketten vagyunk a baratnommel, es jo ideig igy is marad a terv szerint, nincs szuksegem nagy autora, de ne is ilyen Fiat 500 meretu legyen. Annyi a kitetel, hogy 2 atlagos börönd( kb 55x40x25) elferjen a csomagtartoban, az ülesek felhajtasa nelkul.
A takarekossag masodlagos, de azert ne egyen 8 liernel tobbet 100-on.Elso korben a kovetkezo autokat nezegettem (ezek legalabb kulsore tetszenek):
Kia Rio (legujabb modell) - Modern a belseje, kivulrol is tetszik, kategoriajaban nagy csomagter, viszont fogalmam nincs rola, milyen vezetni, mennyire "elmeny". Itt a 84 loeros tipus jatszik a koltsegvetes miatt.Suzuki Swift (legujabb modell) - Jol nez ki, a belseje neki tetszik a legjobban, viszont a csomagtere meglehetosen pici. Ahogy olvastam, sokan dicserik a sportossaga miatt, ami nekem is imponalo. A meretei miatt viszont picit aggodom, hogy ebben vajon 2 atlag borond elferne-e, vagy az mar felejtos? Itt a 90 loeros tipus jatszik a koltsegvetes miatt.
Hyundai i20 (korabbi faceliftes modell 2017 koruli) - Kulsore jol nez ki, belseje meg elozo generacios, de azert igy sem rossz. Nem tudom milyen a vezetesi elmenye, a belteri anyagok. Mivel regebbi tipus, itt mar turbos, 100 loero feletti peldany is szoba johetne.
Ford Fiesta (legujabb model) - anno egy 125 lovas st line modellt vezettem par napig, az tetszett, viszont a keretem miatt be kellene ernem egy gyengebben motorizalt modellel.
Ti melyiket javasolnatok? Esetleg valami alternativa, egyeb eszrevetel? Elso autom lenne, szeretnem 4-5 evig hasznalni.
Amugy persze eloben is megneznem, kiprobalnam a kiszemelt modelleket, csak elso korben jo lenne leszukiteni ervek alapjan a potencialis jelolteket.[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
-
Zizi123
senior tag
válasz molnarpeter #190723 üzenetére
Hmm, ezt nem is tudtam, hogy a 90LE, es 109LE-s valtozat kozott ez a kulonbseg: "se kettőstömegű, se részecskeszűrő" Hmmm, igy eleg megfontolando...
Egyebkent hivatalosan melyiket milyen idokozonkent kellene cserelni? -
válasz Biqci #190714 üzenetére
Mindent kizársz úgy nehéz lesz, igen a turbos veloster már 3,5M
Leon cupra, ibiza cupra utóbbit megkapod 2,5M és igaz csak 180 ló, de 1170kg, 7,2s a 0-100Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Biqci
aktív tag
Azért a WRX-et ki lehet fogni, de akkor is túllépi a keretet. A cimbi 8,5k-ért vette igaz Svájcban, első tulajdonostól, friss műszakival, 18xezer km-rel. Igaz trélerezni kellett, mert csak így lehetett beléptetni németbe. Kellett vámot vagy áfát fizetni, pontosan nem emlékszem, lehet hogy mind a kettőt. A vizsga és a forgalomba helyezés valami aprópénz volt, így megállt neki 10k-ben.
Na igen, a Mitsu jobb, sokkal, de ez az árban is megmutatkozik. Főleg ha balkormányospeterkeT: nem kell a fiúnak a Mazda, pedig ideális lenne arra, amire használni akarja. De nem kell. A minire pedig le sem írom mit mondott...
kisza25: ezért kértem tanácsot, mert kifogytam az ötletekből. Szerintem marad a Type-r vagy az St
[ Szerkesztve ]
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
válasz #34411008 #190724 üzenetére
Mazda 3.
Biqci: Jó, az enyém ilyen városi szaladgálós, csajos Mini, de nézze meg Brumi fórumtárs 200+ lovas jcw-jét. Azzal elég csúnyán el lehet kenni a száját sok mindennek két piros között, aztán átmosolyogni a tükörben szájat rúzsozva, ha ez szempont.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz Zizi123 #190726 üzenetére
Én annyira nem vagyok benne, de nagyságrendileg azt szokták mondani, hogy kettőstömegűt 1x kell cserélni ált. a teljes élettartam alatt, maximum 2x, így szerintem kb. 250.000km-t bír. A részecskeszűrő papíron 150.000km-t bír.
Ugyanitt engem az érdekelne, hogy aki jártas a HSD-ben, hogy vajon annak hogy néz ki a javítási szükséglete egy ilyen felállásban:
Mondjuk 5 éves használt, és további 15 évet használnám, mondjuk 120.000km-t mennék vele összesen csak rövid utakat.
A sima benzines 1.3-as manuális (Jazz) autó mondjuk 3,2 millió Ft. A 1.8 HSD Auris meg 3,8.
+600.000Ft felár van a hybrideken.
Durván 2 literrel kevesebbet eszik papíron. Üzemanyagban mondjuk 900.000Ft-ot hoz.
Az egyikben csak egy kis benzinmotor van, a másikban ott a nagyobb motor és a 2 villanymotor az akkukkal, 2 inverterrel és a bolygóművel,
ugyanakkor nincs kuplung, önindító, generátor. (ez mondjuk 110K+20K+35K költség) (165K)
465.000Ft-al vezet a HSD, de ott az akkupack, a benzinmotor pedig a mérete és a rövid távok miatt még annyira sem melegszik be, mint a kicsi csak benzines autó, ergó a benzin motorhoz is nagyobb eséllyel kell hozzányúlni, és drágább is lehet az alkatrész.
Jól számolom, hogy túl kevés ez a km ahhoz, hogy megérje a sima benzines helyett a hybrid? -
Biqci
aktív tag
válasz parandroid #190729 üzenetére
Nem igazán ilyen gyorsulgatós és szájat rúzsozós szempont a meghatározó
Inkább fent a hegyekben csapatni, meg néha a Hockenheimringre vagy a Nordschleifere kiugrani és menni jó pár kört
Na, meg munkába is el kell járni vele..."For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Zizi123 #190726 üzenetére
Lendkerékre nincs periódus, elhasználódás pedig random, user függő. Részecskeszűrőre itt talán még volt megadva csere intervallum, csak azt senki nem csinálta meg az ára miatt szerintem másrészt pedig tisztítás (leszedve a kocsi alól és specialistára bízva) párti vagyok, de az sincs ingyen.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #190730 üzenetére
Ennyiből Ampera is kijön, azzal meg kisebb értékvesztés, jóval alacsonyabb üzemanyag költség lenne - de hajtómű csapágy és féltengely javítást hozzá kéne adni.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz #34411008 #190724 üzenetére
Javaslat az van: mérd fel, hogy milyen típus felelne meg az igényeidnek (amúgy autópálya az jelen kínálatot tekintve konkrétan dízel, de legalább turbó benzin terep szerintem); aztán az alapján módosítsd az igényeket
Ide egy kompakt kategória illene, gondolok itt Golf-Focus-i30-Ceed és hasonló modellekre. Ha már szóba került a márka, talán Fiat Tipo beleférhet, kiforrott-egyszerű 1.4 szívó benzin motorral ki kéne próbálni egyet, hátha elég a ménes a személyes megítélésed szerint, de adott esetben az 1.4 T-Jet is jó konstrukció, de az valamivel drágább és picit több odafigyelés nem árt. -
[CS]Blade2
addikt
válasz molnarpeter #190735 üzenetére
Ismerős Lancia-ba vette az 1.4 T-jet-et, és bár 200-300K között futott korábban, kb. 6 hónapból jó, ha 3-at volt nála, a többi időt szervizbe töltötte. Most sem működik, lehet, hogy használt blokkot kell vennie, mert a vezérlésnél valamelyik fogaskerékbe eltört a kis ék, és szabadon forgott. Hetek óta áll, már az új fogaskerék megjött hozzá, de valszeg valamennyi szelepnek annyi.
Előtte még tél végén beindította reggel, hogy kicsit melegedjen, mire visszament pár perc múlva, ömlött belőle a füst. Akkor gyújtótrafót cserélt 1 hengerre, 4 irídiumos gyertyát, meg aszem valami csövet.
Testvérének mondjuk Fiat-ba ugyanilyen motor jó működik. -
ngaba
aktív tag
válasz molnarpeter #190723 üzenetére
Rá lehet még nézni a Peugeot 308SW/Break 1.6 HDI-re is, ott is ez a felállás. Az autó is és a motor is jól sikerült szerintem, mégis olcsó.
-
Gombinyó
őstag
válasz molnarpeter #190723 üzenetére
Kettőstömegű van a 90 lovas tdci focusban, legalább is az enyémben biztos volt. Ugyanezzel a motorral szerelt pezsó 307ben viszont nincs.
-
dj79
senior tag
válasz [CS]Blade2 #190730 üzenetére
Hsd téma: nagyban befolyásolja a matekot, hogy az aurisban mennyi a km. 180e km körül inverter vízpumpa csere esélyes egy százasért. Évente érdemes ránézni az egr szelepre is. Ezen felül nincs velük nagy rumli, 15 ezrenként olajcsere, 90 ezrenként gyertya és váltóolajcsere. Fékbetét és tárcsa nagyon sokat bír. Akkupakk javítás megoldott, de 250-300e futott km futásig nem kell vele foglalkozni a tapasztalatok alapján. Ezekben már nincs gond az inverterrel sem, ha a vízpumpájuk rendben van, szóval ez a rész sem lesz valószínűleg egy pénztárcaszaggató történet.
A Hsd kevésbé érzékeny a rövid utakra, a technika megoldja a bemelegés kérdését, a nagyakku töltöttségétől függetlenül csak akkor állítja le a benzinmotort, ha a hűtőfolyadék elérte a 40 fokot, addig viszont nem is engedi nagy fordulaton pörgetni a motort, ezért nem kell gyakran hozzányúlni a motorhoz.
Egy dolog még kimaradt a matekból, az pedig az értékvesztés, ebben a műsorszámban a Toyota hibridjei nagyon jól állnak (mondjuk a jazz sem rossz). -
Biqci
aktív tag
Kellemes már elég jó, főleg ha viszonyítjuk az átlaghoz
De hitelből autót venni Nem fikázni akarok, de én tartom magam az elvhez, addig, ameddig a takaród..."For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
bernel
tag
i20 75 lóerővel mennyire gyenge? Főleg városban lenne használva, de időnként pályán is. Ennyi lőerő elég egy ekkora kasztnihoz?
-
[CS]Blade2
addikt
Állandóan 1-2-3 km-eket menve gondolom senki nem tesztelte. Ebben az esetben nem kapcsolna le a benya motor, úgy meg lehet, hogy nem fogyaszt 2 literrel a Jazz alatt. Napi szinten 15-25km-t megyek, így azért van, hogy a 3.-4. indításnál már van valami meleg olaj és víz, de van, hogy reggel megyek 6 órakor, utána este 17 órakor, addigra meg az olaj is visszahűl. Olyan, hogy a motortömb teljesen át legyen melegedve, csak elvétve fordul elő, ez meg öli a technikát. A teljesen elektromos bírná ebből a szempontból. Összességében a hybrid-del is menni kell, hogy megérje költség szempontból. Olyan 12.000km/év körül már talán garantálni lehetne, hogy a hybrid költségben biztos, hogy visszahozza a felárat egy 5 éves használtnál.
-
válasz Biqci #190742 üzenetére
Hitelre csak új autót vennék és hosszú távon megtartani.
Amikor kimentem dolgozni külföldre, egy nem túl megbízható opel vectra A-m volt, minden hónapbban bekért valamit, ami helyett vettem hitelre egy skoda fabia kombit. Még úgy is azt mondom, hogy megérte, hogy éppen a legrosszabb időben vettem fel (svájci frank). 6 évig azzal jártam ki és éves szervizen kívül semmi dolgom nem volt vele, kint nem lett volna vicces folyton szereltetni az A vectrat.Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
dj79
senior tag
válasz [CS]Blade2 #190746 üzenetére
Ilyen használatra elektromos való. Vagy olyan szöveg szerű, régebbi szívóbenzines autót kell nézni, amihez olcsó a katalizátor, a kipufogó, a kuplung. Sok hidegmotoros menetben szerintem az Auris sem fogyasztana jóval kevesebbet a jazznél.
-
válasz bernel #190745 üzenetére
Elég, 980kg és ugyanez a motor a 84 lovas is, csak ecu 5500- nál elveszi a lovakat és tartja 75- ön.
Nekem volt egy évig, 10ekm+ mentem vele. Simán tartható vele a 130-140, fogyija nálam 6,3 lett.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest