-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Beus0726
újonc
Sziasztok,
Autóvásárlás előtt állok és szeretném kérni a segítségeteket, illetve a tanácsotokat.
Ami fontos:
- cabrio ( csak lemeztetős )
- manuális váltó
- 4 személyes
- jelenlegi autómtól (1.2-es/80LE) kicsit erősebb motor.
- árban: 2M-2.5M (max 3M)Tervezett használat:
- napi használat városban 2-5 km
- néhány naponta 25-50 km
- havonta 2-3 alkalommal autópálya 150-180 kmAmiket eddig néztem: ( Más márka/típus is szóba jöhet, de leginkább ezekkel kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni )
Ford Focus
Opel Astra H
Peugeot 308 / 307
Renault Megane
Volkswagen EosAlapvetően a megbízhatóság lenne a legfontosabb és olyan márka/típus/motor kombinációkat keresnék amikkel rendszeres karbantartás mellett nem kell félni a váratlan és magas kiadásoktól, illetve szeretném elkerülni az ismert típushibás autókat.
A válaszokat előre is köszönöm.
-
Beus0726
újonc
Biqci, Qru, Molnarpeter
Köszönöm a sok hasznos információt. Volvo márkára megmondom őszintén nem is gondoltam, de kicsit elgondolkodtatott így, hogy mind a 3-an azt emeltétek ki még úgy is, hogy nem is volt a listában.
A Ford Focus "tetőjével" illetve motorjával van esetleg valami tapasztalat? A felsoroltak közül leginkább az ami a legközelebb áll hozzám, de az ajánlott Volvo C70 is nagyon jónak tűnik.
Végig olvastam az összefoglalót, de nem nagyon értek az autókhoz azért is kértem tanácsot.
Tudom, hogy állapotot kell nézni és nem a futott km-t, de szeretnék tanácsot kérni.Van valami "általános recept" hogy ha neten nézegetek akkor mennyi futtott km illetve kor számít már annyira soknak hogy nem érdemes vele foglalkozni? Inkább ilyen saját tapasztalat érdekelne, hogy látatlanba mi lehet kapásból ami nálatok alapból kizáró ok.
Az kimaradt a leírásból, hogy legalább egy 5-6-7 évre venném az autót.
Előre is köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
Beus0726
újonc
válasz Biqci #190998 üzenetére
Köszönöm a válaszod.
Mivel nem értek hozzá, így ha odakerül a sor a megvétel előtt úgy is átnézetném szervizbe. Ha a tulaj nem járul hozzá az már alapból kizáró ok. Ismerősömék is most vettek autót, irreálisan kevésnek tűnt a futott km és a klíma se ment mert "csak fel kell tölteni", de a tulaj elmondott róla mindent, nem tiltakozott a szerviz ellen se és minden úgy volt ahogy mondta.Még 2 kérdésben kérnék tanácsot. Sajnos jelenleg a kínálat nem a legjobb. A jónak mondott típusokból nagyrészt 8-13 éves sokat futott dízeleteket látni ami a keretbe beleférne.
Lenne értelme dízelt vennem ha leginkább rövidtávon használnám? 5-25 km, ritkábban 100 km. Összességében is maximum évente 15-18 ezer km-et mennék vele.
Van értelme 13-15 éves autókat nézegetni azért hogy korábbi, de megbízhatónak mondott típusból találjak? Legalább egy 5 évre venném az autót.
Régóta szeretnék cabriót, de lehet más kivitelbe beleférne valami fiatalabb is a keretbe.
-
Beus0726
újonc
válasz Biqci #191003 üzenetére
Köszönöm a segítséget.
Mivel ez lenne a legelső saját autóm, így próbálok mindenre gondolni és lehető legjobb döntést meghozni. Mindenképp használtatót szeretnék, új az drága is és hitel is kellene hozzá.
A fő szempontom továbbra is, hogy minimalizáljam a váratlan költségeket. A kötelező cserék egy dolog, de az alkatrész árak és a javítási költség márkánként nagyon eltérő. Gondolom egy Volvo javítása is jóval drágább mint mondjuk egy Opel vagy egy Ford és egy 13-15 éves autó még ha nem is fog szétesni másnap, még számolni kell a váratlan dolgaival.
Ha a szívemre hallgatok cabriót veszek, ha nem akkor valami 5-7 éves középkategóriásat, ezekből úgy is sokkal nagyobb a választék. Ezt még jobban át kell gondolnom.
-
Beus0726
újonc
válasz parandroid #191005 üzenetére
Köszönöm a válaszod.
Baráti körben van 2 vászontetős változat. Ők azt mondták soha többet.
Jelenleg nem megoldható a garázsban tartás és az utcán is leginkább fák alatt tudnék parkolni. Illetve a környéken sok van abból emberféléből akik szeretik megrongálni azt ami nem az övék. Ezért is gondolkodom leginkább keménytetős változatban.
A BMW-t néztem korábban, valóban az egyik legszebb, de sajnos azok fenntartása a legmagasabb.
A Golf volt a legelső kiszemelt és valószínű meg is maradtam volna annál ha nem csak vászontetős változatban létezne."Nézd meg szegény focust, vagy astrát, mit műveltek vele, konkrétan egy multipla-tulaj is sírva röhög, ha meglátja."
Ezt nem igazán értem. Mire gondolsz? -
Beus0726
újonc
válasz parandroid #191009 üzenetére
Igen sajnos igazad van. A megbízhatósághoz nem tudok mit hozzászólni, de valóban némelyik keménytetős cabrió kinézete olyan mint ha ráesett volna valami, de hát valamiből engedni kell.
Ismerősömnek olyan biztosítása volt, de nagyon hosszadalmas ügy volt mire valamit fizetett a biztosító.
Többen is ajánlották a Volvo C70et, gondolom nem véletlenül. Sok jót írnak róla, bár ha javítani kell az költséges lehet, de jól néz ki és megbízhatónak mondják. Sajnos ebből a legkisebb a választék, főleg a benzinesből. A következő pár hónapban terveztem a vásárlást, szóval annyira nem sürgős. Remélhetőleg ha jön a rossz idő több hirdetést raknak fel.
zoo8800: Köszönöm az infót.
-
Beus0726
újonc
Felmerült néhány kérdésem a vásárlással kapcsolatban.
Mivel nem értek hozzá, vásárlás előtt mindenképp átnézetném az autót egy közeli szervizben. Magányszemély esetén egyszerű a dolog. Ha kereskedőtől vagy márkakereskedésből vennék használt autót akkor hogy működik ? Ugyan úgy lehetőségem van átnézetni máshol? Mennyivel macerásabb?
Az eredetiség vizsgálatot a vásárlás előtt vagy után érdemes megcsinálni?
Előre is köszönöm.
-
Beus0726
újonc
válasz zolee3000 #191106 üzenetére
Köszönöm a válaszod.
Pont ezekre gondoltam én is, azért is kérdeztem, hogy gyakorlatban, hogy működhet. Egy kereskedő nyilván tisztába van vele, hogy milyen autót akar eladni és tudja mi derülhet ki. Ha teljesen elzárkóznak tőle akkor az nekem intő jel, hogy ne is foglalkozzak vele, hiába nagyon drága az ideje.
Márkakereskedésben meg kétlem, hogy a saját maguk ellenségei lennének. Ha szervizeltetni vittem az autót mindig volt valami javaslatuk, hogy mit kellene kicserélni, ami csodával határos módon legközelebb már magától helyre jött. Gondolom ha eladni akarnak akkor meg pont fordítva. -
Beus0726
újonc
Mi a baj a 3 hengeres autókkal? Miért keres mindenki 4 hengereset?
-
Beus0726
újonc
Az utóbbi párnapban elég sok időt töltöttem használt autó nézegetéssel és utána olvasással. Sajnos feltűnt, hogy jóval több eladó autó van dízeles változatban mint benzinesbe és még olcsóbbak is jóval.
Gondolom dízel és dízel motor között is van különbség. Van olyan változat ami városi, illetve rövid távra(20-25 km) is jó és nem kell félni hatalmas javítási költségtől? Vagy alapvetően minden dízel olyan, hogy csak hosszútávra éri meg és ha javítani kell akkor nagyon költséges? Előre is elnézést ha hülyeséget kérdeztem, de nem sokat mond nekem a D, SDi, TDi. TDCi...stb
-
Beus0726
újonc
válasz oliwire #191230 üzenetére
Köszönöm neked is és tboy93-nak is.
Ahogy nézegettem, sdi-t csak 15-20 éves autóknál látok, turbó-dízel meg egyértelműen nem nekem való, szóval akkor a dízelek kilőve.
A hibrid és a turbó-benzin megfelelő karbantartás mellett mennyire megbízható és ha javításra kerül a sor akkor mennyire vészesen drága?
-
Beus0726
újonc
válasz ngaba #191241 üzenetére
Köszönöm a választ. Valóban kabriót keresnék költséges javítások nélkül. Alapvetően benzineset keresek, de sajnos a választék nagyobb fele dízel ezért is érdeklődöm előre, hogy mik a buktatói. A legelső kiszemeltem bmw volt a 3-as sorozatból, de hiába tetszik eléggé elrettentett, hogy szinte minden ráköltési toplistát a bmw-k vezetik. Bár ez is kérdéses, hogy a a 3-as sorozatnál van-e probléma és ha igen akkor a dizel vagy a típushibák miatt van-e.
[ Szerkesztve ]
-
Beus0726
újonc
válasz oliwire #191249 üzenetére
Köszönöm a válaszokat oliwire, ngaba és Gombinyó.
A Tigra nagyon nem tetszik, a Peugeot-ból is talán csak a 308. A VW EOS-t a túl sok negatív vélemény miatt kizártam.
Korábban a bmw 320 tetszett, de túl sok rosszat hallani a bmw-kről így elengedtem. Jelenleg a Volvo C70 tetszik amit a fórumon ajánlottak, de kevés a választék a benzines változatból, ami jó az már nagyon drága.
Ezeken kívül néztem még a H Astra-t, a Ford Focust és a Renault Megane-t. Ezek mind tetszenek is, de elég megosztóak a vélemények róluk. Viszont van bőven választék, van benzines, árban is jó és talán nagyobb eséllyel sikerülne ezek közül kifogni egy normálisat.
-
Beus0726
újonc
válasz molnarpeter #191377 üzenetére
Köszönöm. Jó tudni, hogy van ilyen is. Ahogy nézem nem is drága. Kérdés, mennyire megbízható, illetve mennyire tudják rendesen átnézni az autót akna vagy emelő nélkül.
-
Beus0726
újonc
Sziasztok
Tanácsot szeretnék kérni. Most jutottam el oda, hogy 1 hónapon belül szeretném letudni az autóvásárlást.
A kiszemeltem a Volvo C70, ami 95%-ban dízel motorral fordul elő.
Abból is inkább a kisebb 2.0 motor jöhetne szóba, mert az is bőven elég.
A 2.0 motor előfordul D 136 LE, D3 150 LE és D4 177 LE-s változatban.Leginkább városban használnám napi szinten, heti 1-2 alkalommal 25-30 km távon és havi 1-2 alkalommal akár nagyobb távolságra is.
Felmerült néhány kérdésem:
- A 3 motor változat közül melyik ami ajánlott vagy kevésbé problémás? A lóerőt leszámítva van valami lényeges különbség?
- Ezekkel a motor fajtákkal mennyire problémás a városi használat?
- Mennyire érdemes kompromisszumot kötni a kiszemelt típus miatt? Alapvetően benzinest szeretnék.A választ előre is köszönöm
-
Beus0726
újonc
válasz Doki16 #196077 üzenetére
xEon1337:
Köszönöm a választ. 200km egyhuzamban nagyon nagyon ritkán lenne meg. Havi 1-2x is reggel 100, este 100 felosztásban.Doki16: Az eredeti terv egy merevtetős cabrio volt és abból a C70 amit leginkább szeretnék, de mivel nem igazán találtam belőle benzines változatot így elkezdtem gondolkozni a dízelen, viszont tudom, hogy az én felhasználásomra nem igazán ideális. Ritkán használnám 25-50km-nél hosszabb távon.
Nyilván ilyen benzin árak mellett gondolkoztam valamilyen hibrid autón is, de a környezetembe senkinek sincs, így nem igazán vagyok tisztában a lehetséges problémákról, fenntartási és javítási költségeiről.
-
Beus0726
újonc
Sziasztok.
Kezdek lemondani a cabrioról, de még futok egy utolsó kört.
BMW 320i cabrio 2007-2009 évjárat, 1995 cm3 benzines
VW EOS TSI 2009-2011 évjárat, 1390 cm3 benzinesMik a tapasztalatok? Mennyire problémásak / szervizigényesek? Mennyire érdemes foglalkozni velük?
Illetve, némelyik sportfutóművel van hirdetve. Lehetséges utólag simára cserélni?
-
Beus0726
újonc
Sziasztok
A héten megnéztem néhány autót, de nem találtam megfelelőt, viszont láttam párat ami szintén szóba jöhet és ezekről érdeklődnék.
Volvo S60 1.6 benzines
Lexus IS 220d
VW Jetta 1.4 TSIMennyire ajánlottak ezek a típusok? Mennyire megbízhatóak, illetve fenntarthatóak?
Előre is köszönöm
-
Beus0726
újonc
Köszönöm a tanácsokat.
Egy sérült bőrülést lehet javítani? Néhány helyen ki van repedezve és szakadás is van rajta.
Ha lehet javítani kb mekkora tétel?
-
Beus0726
újonc
válasz molnarpeter #196319 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm.
Használtautó átvizsgáláshoz tudnátok ajánlani alapos és megbízható helyet Budapesten ahol a lehető legtöbb dolgot átnézik/tesztelik? Vagy egyszerűen válasszam a márka szervízt?
Előre is köszönöm
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen