Új hozzászólás Aktív témák

  • rasotamas

    veterán

    Sziasztok!
    Mazda6 2004 dízelem van, 220e km, másfél éve vettem, valós 183ezerrel, nagyjából igazolható szervízmúlttal. Eddig ráköltöttem olajcserékkel együtt 500-at. Ebben volt kényszer-vezérléscsere (valami barom korábbi szerelő nem cserélte ki a feszítőt, meg kalapált is kicsit) vezérműtengelyjel együtt, hengerfejezés, váltóbovden, féktárcsa, apróságok. És akkor még nem volt injektor, magasnyomású, meg kettőstömegű. Kiszámoltam, az autó vételárát nem számítva kilométerenként eddig kb 41 forintba volt az autó üzemanyaggal, mindennel, mondjuk a nyári gumija épp új volt, a télit meg azonnal megvettem, így ezeket még nem is számoltam bele. Mivel havi kb 2000-ret megyünk ez elég húzósnak tűnik nekem. A felhasználás módja: Havi 1000 kilométer munkába járás országúton, falvakon is keresztül, 23 kilométer távolságra, kéthavonta 400km autópálya, a többi berohangálás az agglomerációból a környező városokba (20km) és Pestre (35-50km attól függ melyik részére). Egy szó mint száz, sok nekem a havi közel száz.
    Soknak számít-e ez a költség? Milyen autó lehetne költségben olcsóbb alternatíva? Munkába járásra bármi jó lenne, egy kis Saxo 1.5d is, de azért abba nem szívesen ültetném bele se a gyerekeket, se az asszonyt, meg 5-en amúgy sem férünk be, sőt lassan az 5 fő is szűk keresztmetszetté válik. Biztos, hogy dízel kell nekem? Nem lenne jobb egy gázos autó, a 20 kilométerek miatt? Cseréljem le vagy ha már ennyit ráköltöttem hagyjam meg, reménykedve, hogy egy időre ennyivel beérte a gépszörny? Priusra is gondoltam, de gondolom a 1,5 milliósok nem épp a legjobb állapotúak, és még arra is százezreket kéne ráfizetnem. És arról nem is beszélve, hogy kinézetre, vezetési élményben mekkora visszaesés lenne.
    Gondoltam 4-es Golf/Octavia 1.9 TDI-re, de a előbbitől az asszony megy a falnak, utóbbival igazából nincs nagy gond, de ezek meg a becsületesnepper ajnározásának is köszönhetően elég magas az áruk. Bár ültem én Octaviában mielőtt megvettem a Mazdát, iszonyat fapadnak tűnt a kokpit ehhez képest.
    A másik, kevésbé fontos dolog, hogy az elmúlt időszakban különös aberrált vonzalom alakult ki bennem a vajbőr-napfénytető iránt. Ez persze a költséghatékonysággal semennyire nem összeegyeztethető dolog. Emiatt baromira megtetszettek olyan, semennyire nem olcsón fenntartható csodák mint pl az Espace4.

    https://tinyurl.com/rasoapro

Új hozzászólás Aktív témák