Hirdetés
- EA Sports WRC '23
- PlayStation 5
- EAFC 25
- Path of Exile 2
- Call of Duty: Black Ops 6
- Akciófigyelő: PlayStation "Januári" leárazások
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Limitált ideig ingyen játszható a Diablo IV
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Elindult a Test Drive Unlimited Solar Crown második szezonja
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz uborka3 #15055 üzenetére
"Akkor használhatod, ha látási viszonyok egészen lassú haladást tesznek lehetővé. max 20km/h."
A szabalyzasnak ez a resze hol van? Mert a Kreszben csak annyit talaltam, hogy
"44. § (4) Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják."Egyebkent tenyleg zavar valakit a kodfenyszoro (az elso)? Mert egyreszt elmeletileg nem kellene (pont ugyanolyan fenyereje lehet, mint a tompitottnak, viszont lefele kell vilagitania (ugye, ez az ertelme)), masreszt meg engem gyakorlatilag sem bant (az egbe vilagito tompitottak annal inkabb, szoval nem az a megfejtes, hogy acelbol van a retinam ).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz fekeandras #15001 üzenetére
Azt vartam, hogy a ficko a vegen kihajol az ablakon es kirakja a taccsot
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Winner_hun #14817 üzenetére
B+, tisztara mint vmi sportkommetator.
Jobban belegondolva, azt kellene ebbol csinalni
DRM is theft
-
dabadab
titán
-
-
dabadab
titán
válasz Vandit. #14057 üzenetére
"Ennél jobban tetszik, amikor elfogy a buszsáv és onnan pofátlankodik be a forma"
Miert, mit kellene tennie, tovabbmenni a buszsavon?... Amugy meg az elfogyo savok vegen kovetkezetesen zipzarazni kellene: az egyreszt gorduleknyebbe tenne a haladast, masreszt nem lehetne pofatlankodni.
DRM is theft
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
Persze, ne verjek ossze, rendben (en sem szoktam, en se orulok neki, ha latok egy uj horpadast), sot, lehetoleg kovek se verodjenek fel ra es bogarak se menjenek neki, ne verje el a jeg, ne susse a nap, ne fagyjon ra az esti harmat stb. Ezzel szemben meg ott a kemeny valosag a maga kockazataival.
Szerintem nem art, ha az ember talal valami egeszseges viszonyulast az elet veszelyeihez, az effele totalis onzoseg meg nem az.DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Winner_hun #13834 üzenetére
Mo-n csak a gyalogosoknak, de kulhonban autoskent is lehet ilyennel talalkozni, ugy remlik, az olaszoknal lattam.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"kiköltözünk egy út nélküli telepre, és tiltakozunk, hogy nincs út"
Tekintve, hogy ezek altalaban belterultetnek minosulnek, az onkormanyzat meg lelkesen szedi az adot az ott lakoktol, ez nem pofatlansag, hanem teljesen normalis dolog. A "nincs ut" nem olyan termeszeti adottsag, mint az, hogy "nincs ott Duna".
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz uborka3 #13691 üzenetére
Oke, rendben, tevedtem az altalanos helyzetet illetoen, konkretan a gyalogosok kontextusaban (amirol vegul is szo volt) azonban nem, ill. bovebb ertelemben tovabbra is ervenyes az, hogy nem csak arrol szol az elsobbsegadas, hogy nem megyunk neki a masiknak.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
-
dabadab
titán
válasz Khelben #13686 üzenetére
Oke, itt a teljes bekezdes:
"b) Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására. Azt a gyalogost, akinek elsőbbsége van, az elsőbbségre kötelezett nem akadályozhatja és nem zavarhatja áthaladásában."
Idokozben ugy tunik, hogy a zavaras/akadalyozas/veszelyeztetes definicioja kikerult a Kreszbol (pedig regen ott volt ugyanebben a fejezetnek a vegen), szoval momentan definicio nelkul vagyunk, de az mondjuk teny, hogy (a regi definiciok szerint) nem a zavaras, hanem az akadalyozas tilalmat irja elo a Kresz elsobbsegadaskor - nem mintha ez erdemben valtoztatna barmin is.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz uborka3 #13682 üzenetére
"Mi az hogy, gyakorlatilag nincs rá szükség."
Ahogy fentebb is irtam: nem latom be, hogy adott helyzetben (nem altalaban, hanem ebben a konkret szituacioban) hogyan tudta volna erdemben befolyasolni a dolgok menetet. Nyilvan ettol fuggetlenul meg kotelezo a hasznalata es ha a skodas elmulasztotta, azzal valoban szabalyt sertett - csak eppen azt nem latom be, hogy ezzel barmilyen szignifikans mertekben hozzajarult volona a baleset bekovetkeztehez.
"de az elsőbbadás nem azt jelenti, hogy nem szabad zavarni"
Akkor szerinted mit?
"Azt a gyalogost, akinek elsőbbsége van, az elsőbbségre kötelezett nem akadályozhatja és nem zavarhatja áthaladásában." (1. számú függelék az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelethez, III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak, (b))DRM is theft
-
dabadab
titán
Csupan csak arra akartam celozni, hogy ha kiteszi a haromszoget, az se vedte volna meg - mert az, aki nem veszi eszre a sav veget jelzo zarovonalat meg egy allo autot, az valoszinuleg ugyanugy nem veszi eszre a haromszoget sem (ill. a masik lehetosegnek azt latom, hogy mindezeket eszrevette, csak egesz egyszeruen elszamitotta a manovereket - ebben az esetben sem vedett volna a haromszog).
(A Skoda farmotoros, egeszen kis motorhaztetovel (bar ezt gondolom te is tudod), oldalrol behajolni egy nagyobb desztvizes kannaval az olyan tornamutatvany, ami jo esellyel meghaladja egy kozepkoru no kepessegeit.)
DRM is theft
-
-
dabadab
titán
válasz uborka3 #13673 üzenetére
Tessek mar megnezni a Kreszt: az elsobbsegadasi kotelezettseg (altalban, nem csak specifikusan a gyalogosoknal) nem azt jelenti, hogy nem szabad nekimenni a masiknak, hanem azt, hogy nem szabad zavarni a kozlekedeseben.
Vagyis nem arrol van szo, hogy barmi modositas keszulne e teren a Kreszben, az a plakat csak a jelenleg (es eleg regota) ervenyes szabalyra hivja fel azok figyelmet, akik ezt a jogositvany megszerzese soran nem tanultak meg v azota elfelejtettek.DRM is theft
-
dabadab
titán
"Különben nem látom nyomát annak hogy a szerencsétlenül járt hölgy használta volna az elakadásjelző háromszöget"
Ez pont olyan szituacio, ahol erre gyakorlatilag nincs is nagyon szukseg, mert:
1. Olyan helyen allt az auto, ami amugy is el van zarva a forgalom elol.
2. Messzirol lehetett latni, hogy ott van.Persze, a szabalyok szerint kellett volna hasznalnia, de ennek elmulasztasaval nem hibazott igazan nagyot.
"Az is alap, hogy ha ilyen helyen lerobbanok akkor mindent amit csak lehet az autó mellől teszek, nem állok mögé vagy elé."
Azert lassuk be: eleg nehez oldalrol hutovizet onteni a Skodaba. Raadasul az adott helyzetben az se biztos, hogy ez segitett volna.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Még a szervíz is szív vele pedig ott tudják hova kell nyúlni."
Ez egyebkent erdekes, mert pl a C5 helyzetjelzojevel kapcsolatban is anyazott egy rakat markaszervizes szerelo a neten, meg volt, akinek szetszedtek a fel autojat az izzocsere miatt, ehhez kepest en mar percek alatt cserelem. (Mondjuk a jelek szerint a citroenes szervizdokumentacio nem lehet a topon, lehet, hogy a Honda ilyen szempontbol jobb.)
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Nem találom ki linkelte de nagyon kemény "
Tegnapelott eloben volt szerencsem megtekinteni egy hasonlo produkciot, mint az elso videon:
Megyek egy egyiranyu utcaban, egyszer csak latom, hogy kiall egy ember az ut kozepere, integet, hogy varjak egy kicsit, gondoltam, az egyik kapualjbol tolat ki egy teherauto, v vmi hasonlo. De nem. Az utca szelen allo Focus tolat, aztan a mogotte allo kisteher ring egy kicsit, Focus megall. Elore megy egy kicsit. Megint tolat, visszaer ugyanabba a pozicioba, mint az elobb, kisteher megint ring, Focus megint megall. Aztan ezt ismetelgette szorgalmasan.
(Aztan az integetos ember elengedte a forgalmat, en megalltam az elso parkolohelynel, visszagyalogoltam (ez azert ugy par percbe beletelt), latom, hogy meg mindig ugyanott tart a Focus, soforje boven hetven folott, meg addigra valoszinuleg tiszta ideg volt, mert a motor folyamatosan uveghangon sikitott (mikozben a kuplung nyilvan csendben egett). Mivel van bennem emberi erzes, tartozkodtam a "friss a jogsi, mi?" megjegyzestol, csak mondtam, hogy merre tekerje a kormanyt, aztan vegul sikerult is kiallnia (osszesen egy elore-hatra manoverre volt szukseg).)Ez igy akkor eleg vicces volt, de ha belegondolok, hogy mit csinalhat egy ilyen sofor akkor, ha nagyobb sebessegnel talalkozik vmi kicsit is varatlanabb helyzettel... (Es meg csak azt se mondhatom, hogy "majd belejon".)
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz uborka3 #13323 üzenetére
"Kit érdekel az, a vasúti átjárót biztositó jelzőberendezés felhasználóbarát vagy nem."
???
Ezt most komolyan gondolod?...
A kozuti jelzesek ergonomiaja rendkivul fontos, mivel ezen konkretan eletek mulnak, igy aztan ez olyan dolog, aminek mindenkit erdekelnie illene, akinek barmi modon van koze a kozlekedeshez.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz uborka3 #13321 üzenetére
Erdekes, mindig, amikor elojon az, hogy valami utjelzes kevesse felhasznalobarat modon, rossz ergonomiaval mukodik, mindig jon valaki, aki megmagyarazza, hogy ez igy jo, hogy gondolja barki is, hogy esetleg megvaltoztassak a vonatkozo szabalyzas szent reszeit.
DRM is theft
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
"Soffőr még bőven zöldbe megy be, mire átér, már piros, kamera villan, 100k.
Aki szerint ez teljesen rendjén van, kérem jelentkezzen."Ez annyira nincs rendben, hogy elhinni sem egyszeru, mivel ez egyreszt ellentetben van a Kresszel, masreszt 100k-ert pedig mar egy sima maganembernek is erdemes lenne megtamadnia ezt a birsagot, de n*100k buntetes es vallalati jogasz birtokaban a Volan tutira reklamalt volna.
(Mondjuk azt se ertem, hogy hogy nem tort ki meg a parasztlazadas emiatt a lampa miatt.)
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Engem is ritkan szoktak megallitani, es maximum ilyenekert, pedig neha direkt szabalytalan vagyok (egy csomo mas alkalommal meg figyelmetlensegbol).
Azert bizonyos szinten vicc, hogy az elmult masfel evtizedben egyetlen nyamvadt kozlekedesi birsagot sem kaptam.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Pénzbeszedő akció folyik és a hatóság magasról tesz arra, hogy jobbá tegye a közlekedést [...] Megmondjam hogy lehetne védekezni ez ellen?"
(Bocs a vagasert, de igy lett relevans a hsz-ed )
Megmondom en: a hatosagot is felelosse kellene tenni a cselekedeteiert.DRM is theft
-
dabadab
titán
Azert ennel tagabb megkozelitese is letezik a problemanak. Az, hogy valaki megsert egy szabalyt, az o ugye v hibaja - ha viszont egy helyen az atlagosnal tobben szegnek meg egy kozlekedesi szabalyt, az jo esellyel a hatosagok hibaja. Marpedig ez a masfelezer piroson athajto nekem ugy tunik, hogy az atlagosnal tobb - es eros a gyanum, hogy errol a jelensegrol a hatosagok is nagyon jol tudtak, kulonben miert pont oda szereltek volna fel a varos (de lehet, hogy az orszag) egyetlen ilyen kamerajat?
Nem ismerem a helyet, de ket lehetoseget latok:
1. A piroson athajtok nem jelentettek kulonosebb baleseti kockazatot, csak az elszurt forgalomszervezest kompenzaltak: ebben az esetben at kellett volna szervezni ugy a forgalmat, hogy erre a nepi kompenzaciora ne legyen szukseg. Ha igy tortent, akkor ez csak penzbeszedo akcio es a hatosag magasrol tesz arra, hogy jobba tegye a kozlekedest.
2. A piroson athajtok valos balesetveszelyt jelentenek: ebben az esetben egyreszt allnak a fent elmondottak, viszont addig is ki kellett volna tenni egy bazi nagy tablat is arrol, hogy kamera figyeli a tilosban athajtokat, mert annak valos elrettento hatasa is lett volna - ellenben a sunyiban odarakott kamera csak penzbeszedo akcio es a hatosag magasrol tesz arra, hogy jobba tegye a kozlekedest.
Ha esetleg tudsz olyan elkepzelest (foleg, ha meg konkretan ismered is az emlitett helyet), aminek nem az a vegkovetkeztetese, hogy ez csak penzbeszedo akcio es a atosag magasrol tesz arra, hogy jobba tegye a kozlekedest, akkor erdeklodve varom.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz parandroid #12980 üzenetére
En meg siman eloretettem a gyerekulest, ugyanis ugy iteltem meg, hogy biztonsag teren tobbet nyerek azzal, hogy ha egy rovid pillantassal ra tudok nezni, ha vmi baja van, mint amit veszitek azzal, hogy nem hatul ul.
Es az a kozlekedesi szabaly, ami minden egyeb ok nelkul csak annyit okoz, hogy noveli a balesetveszelyt, rossz szabaly, amit - kovezz meg - lelkiismeretfurdalas nelkul athagok.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz parandroid #12973 üzenetére
Nezz utana a szabalyoknak, vmi szabalyalkoto fomarhanak sikerult belevennie azt a kitetelt, hogy elso ulesre csak menetiranynak hattal allo gyerekules rakhato, ezen kivul csak felnott utazhat ott. Baromsag? Az. Ellentmond az europai szabalyzasnak? Ellent. Ez a jelenleg hatalyos magyar szabalyozas. Hat, ez.
Na, ezek azok, amik miatt neha nehez komolyan venni a szabalyok betartasat.DRM is theft
-
dabadab
titán
"és mivel a legtöbb sírt amiatt ássák"
Bar konkret statisztikai adattal nem tudom alatamasztani, csak a sajat tapasztalataimmal, de erzesem szerint a legtobb balesetert (a sulyosakert is) a figyelmetlenseg a felelos, minden mas csak sokkal ezutan kovetkezhet.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz fordfairlane #12844 üzenetére
A terepjaro lehet, hogy megussza (bar ketlem, mert ha az astras utkozesben is annyi energia volt, hogy a kistehert szetszedje, akkor egy nehezebb terepjaroval valo utkozeskor meg durvabb energiak lettek volna, ami jo esellyel osszetori a terepjarot is), de a vezetoje tutira nem, mivel azok a merev alvazuk miatt baromi gyenge toresteszteket szoktak produkalni.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz uborka3 #12803 üzenetére
De, buszmegallo-fuggo:
"21. §
(5) A gyalogos az úttesten a kijelölt gyalogosátkelőhelyen, ha pedig a közelben kijelölt gyalogosátkelőhely nincs,
a) lakott területen levő főútvonalon az útkereszteződésnél (a járda meghosszabbított vonalában), valamint a menetrend szerint közlekedő jármű megállóhelyén levő járdasziget és az ahhoz közelebb eső járda között (a járdasziget teljes hosszában),
b) egyéb helyen bárhol,
a legrövidebb áthaladást biztosító irányban mehet át."Vagyis ha ez a hely tablan belul van, akkor ott a buszmegallonal kell atmenni.
AMD Powernek ezt azert meg illene tudnia, nem olyan regi a jogsija
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz AMD Power #12798 üzenetére
Igy van, ahol nincs zebra, ott tessek repulni.
Tudom, hogy nehez elhinni, de nem minden negysavos ut nez ugy ki, hogy par szaz meterenkent lampaval vedett zebrak vannak - foleg nem a varos szelen, marpedig oda szeretnek telepulni a gyarak, ahova a melosok tipikusan nem autoval, hanem pl. busszal jarnak. Namarmost, ha a buszmegallo az ut masik oldalan van, akkor valahogy csak at kell jutni a tuloldalra.DRM is theft
-
-
dabadab
titán
válasz uborka3 #12750 üzenetére
"Nem vitatom, hogy az alárendelt nem biztonságosabb"
Akkor alapvetoen egyet is ertunk, mert en is csak ennyit mondtam.
A magam reszerol - a tapasztalataim alapjan - azt gondolom, hogy a tablazas hianya az, amitol a jobbkezesek veszelyesebbek.(Nekem ugy remlik, hogy a Hungarian nincs kinn vegig a sarga rombusz (pl. a Palma utcanal), de lehet, hogy megcsalnak a poros emlekeim.)
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz uborka3 #12746 üzenetére
Az elsobbsegadas tabla akkor lathato hatulrol, ha:
1. pont a keresztezodes kozepen vagy (akkor mar keso)
es
2. vilagos van"Az egyenrangú kereszteződéseket pedig fel kell tudni ismerni. főleg gyakorlattal"
Elobb utobb fotozni fogok par keresztezodest (jobbkezest es elsobbsegest vegyesen), es kirakom, hogy dontsetek el, hogy jobbkezes-e. Aztan megnezzuk, hogy milyen hibaarany van a jobbkezeseknel meg azoknal, ahol ki van rakva az embernek a stop/EK tabla.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz lajafix #12742 üzenetére
Szerinted mi hivja fel jobban az ember figyelmet arra, hogy elsobbseget kell adnia:
1. Szep nagy, messzirol latszo tabla, fenyvisszavero reteggel, szembeforditva a kozlekedovel.
2. Az, hogy nincs ott egy olyan tabla, amit valoszinuleg egyebkent se venne eszre, mert csak kozelrol latszik (addig takarasban van) es elevel/hatuljaval van a vezeto fele, es egyaltalan nem veri vissza a fenyt.Na, ezert.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz uborka3 #12737 üzenetére
"A KRESZ pontosan leirja, hogy kell megközeliteni a kereszteződést."
Bar mondjuk ezt senki nem vitatta, de idezned?
Az, hogy pontosan le van irva, meg nem jelenti azt, hogy jo megoldas lenne - en is le tudom irni eleg pontosan, hogy kell bal kezzel megvakarni a jobb fulemet, de ettol ez meg eleg bena modszer. A kozlekedes veszelyes uzem, itt olyan szabalyokat kell hozni, amiket a gyakorlatban is konnyu alkalmazni. A jeloletlen jobbkezes keresztezodes meg nem felel meg ennek a kriteriumnak.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz DeadMeat #12731 üzenetére
"de ez igy ahogy most nem jo"
Es en nem pont ugyanezt irtam?...
uborka3: itt elsosorban szerintem nem arrol van szo, hogy nem tartjak be a szabalyt, hanem arrol, hogy rossz szabalyt tartanak be a rossz tajekoztatasi rendszer miatt ("nincs macisajt, tehat elsobbsegem van" <-> "nincs macisajt, tehat meg kell adnom a jobbkezet").
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz DeadMeat #12726 üzenetére
Akkor most eloadjuk a Sokszor a legbonyolultabb dolgokban is jól megértjük egymást, de előfordul, hogy egészen egyszerű kérdésekben nem c. egypercest?
Azt irtam, hogy nem jo ez igy, mert senki nem veszi eszre, hogy a keresztezodes jobbkezes, ki kellene tablazni. Erre azt valaszolod, hogy nem ertesz egyet, mert szerinted az a problema, hogy senki nem veszi eszre, hogy a keresztezodes jobbkezes.
Szolj, ha elsiklottam valami felettDRM is theft
-
dabadab
titán
válasz DeadMeat #12723 üzenetére
A jobbkezes keresztezodeseknek van forgalomszervezesi ertelme, mivel mindket utat lassitjak, szoval ez onmagaban nem hulyeseg, meg minden bizonnyal a soforoknek sem okozna tul nagy mentalis megterhelest, ha az eddigi ket tabla helyett harom figyelmeztetne oket az elsobbsegadasi kotelezettsegukre (OK, ez a harmadik mar most is letezik, de alig hasznaljak).
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz uborka3 #12721 üzenetére
Ezt ugy ertem, hogy az elsobbsegadas fontos dolog, ezert illene felhivni a t. kozlekedok figyelmet arra, hogy ezt tegyek meg, pl. ugy, hogy kiraknak a keresztezodesbe egy "egyenrangu utak talalkozasa" tablat.
De ez igy, hogy se szo, se beszed, csak hirtelen elsobbseget kell adni, nem franko.DRM is theft
-
dabadab
titán
"De ha látja vki, hogy nagyobb teherautó, busz jön akkor igazán elengedhetné."
Miert? Oke, a buszt meg megertem (bar itt is nyilvan csak onkentessegrol van szo, nem arrol, hogy a buszos lassitas nelkul zug at a zebran), de a teherautot?...
A masik, altalad leirt esetben meg osszesen annyi tortent, hogy orbitalis magassagbol tettel az elsobbsegadasi kotelezettsegedre, aztan meg emiatt megprobalsz valaki mast hibaztatni.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Azt irtad, miszerint az "elsobbsege van" kitetel szerinted kb azt jelenti, hogy ha mar ott van elotted, akkor nem gazolod el, de ne akarjon "csak ugy" kimenni eled, mert micsoda dolog mar az, te nem is szamitasz ilyesmire - marpedig a Kresz szerint az elsobbseg azt jelenti, hogy az a default, hogy "csak ugy" kimegy eled es neked pont erre kell szamitanod. Ha a gyalogos ugy dont, hogy lemond az elsobbsegerol, az mas dolog, de nekem ugy tunik, hogy altalaban nem az elsobbsegukrol mondanak le, hanem a testi epsegukhoz ragaszkodnak.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Azert vannak problemak a gyakorlati alkalmazasaval, ugyanis ez kb azt jelenti, hogy az autosok baromira nem szamitanak arra, hogy nekik meg kellene allni a zebranal, ami kulonosen akkor tud nagyon aggalyos lenni, ha tobbsavos utrol van szo. Szerintem te is lattal mar jo par olyan esetet, amikor a gyalogosnak megallo auto mellett a masik savban meg elzugott valaki es csak a joszerencsenek volt koszonheto, hogy nem gazolas lett belole.
(Meg persze ott az az elemi udvarissag, miszerint a gyengebb van elonyben, meg altalaban megis csak a gyalogos az, aki kinn al a hidegben/melegben/esoben/szelben, mig az autos kenyelmesen ucsorog a klimatizalt dobozaban stb).[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Ize, szerintem az, hogy a gyalogosnak kuss van a zebran, az nem a "nagyon jol mukodik" kategoria, az meg, hogy szerinted ez meg rendben is van, csak azt mutatja, hogy mennyire melyen elbaszott nalunk a kozlekedesi kultura.
"Nem az működik, hogy gyalogosátkelő és megyek át mint a birka."
Nem mint a birka, hanem mint elsobbseggel rendelkezo kozlekedo. Ajanlom figyelmedbe a "Kresz" alneven futo rendeletet, sok erdekes dolgot lehet am meg benne olvasni.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"gondolom te is minden gyalogosátkelőnál amit kitakar egy növényzet, vagy busz vagy akármi, rögtön 25km/h-ra lassítasz ugye?"
Miert, te nem? Es ha egy elsobbsegadas tablanal a bokroktol nem latod, hogy jon-e valaki a vedett uton, akkor oda is lassitas nelkul kihajtasz, vagy csak akkor tekinted az elsobbsegadasi kotelezettseget vicces ajanlasnak, ha csak a masik halhalt meg utkozeskor?...
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Na, ha valaki allatul vezet, annak ez a kovetkezmenye.
(Az ovnelkuliek erosen felulreprezentaltnak tunnek a halalos aldozatok kozott a maguk 70%-aval.)
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz uborka3 #12499 üzenetére
Azert probalta, mert arra szamitott, hogy nem lesz ott senki.
Igen, tagadhatatlanul hulyeseget csinalt, ez rossz dolog.
Es igen, meghalt egy ember, aki sokaknak hianyozni fog, ez meg meg rosszabb.Itt max. annyit lehet megbeszelni, hogy kivetelesen nagy marhasagot csinalt-e, amivel nem lehet mit kezdeni, vagy olyasmit, ami megfelelo korulmenyek kozott tul nagy valoszinuseggel elofordulhatna masnal is - es ha ez utobbi, akkor mit tehetne tenni azert, hogy ne legyenek ilyen korulmenyek.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz uborka3 #12493 üzenetére
Lehet, hogy nem jol kepzelem el a szituaciot (autonak telezold, elkanyarodik jobbra/balra, azon az uton, ahova bekanyarodik, zebra van, ahol a piros jelzes ellenere fut at a gyalogos), de telezoldnel szabaly szerint szamitani kell arra, hogy az ember talalkozik valakivel, akinek elsobbseget kell adnia
"A büntetés nem baj, de ez már durván sok. szerintem"
4 mrd vs -200 halott, ez fejenkent huszmillio. Tenyleg sok ez egy emberi eletert?... (Hogy egy kicsit demagogizaljak.)
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz uborka3 #12485 üzenetére
"A statisztika nem változott"
Ehhez kepest:
"A statisztika szerint idén - a tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva - 7,4 százalékkal csökkent a személyi sérüléses balesetek száma, a halálos balesetek száma pedig 25,5 százalékkal - mondta. Hozzátette: a meghalt személyek száma is csökkent, tavaly ebben az időszakban 705, idén majdnem 200-zal kevesebb, 516 ember vesztette életét közlekedési balesetben. 1990 és 2000 között csökkent a halálos balesetek száma, tíz év alatt csaknem 50 százalékkal, aztán az ezredforduló környékén stagnált, illetve nőtt egy keveset, most pedig hét hónap alatt negyedével csökkent a halálos balesetek száma."
(forras)"csak annyi, hogy 4 milliárd Ft tartozás van."
Ez onmagaban egyaltalan nem baj. A penzbuntetes (illetve az akarmilyen buntetes) akkor mukodik jol, ha ki is szabjak. Hat, most kiszabtak (az meg nyilvanvalo, hogy a gyorshajtas tenyleg letezo jelenseg, szoval nem kamubol buntetnek). Azt meg azert vegyuk eszre, hogy ezt az objektiv izet azert talaltak ki, mert a regi rendszerben egyszeruen tul konnyu volt kibujni a buntetes alol es minden bizonnyal ez volt a legjobb otletuk a megoldasra (nekem sincs jobb).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz uborka3 #12483 üzenetére
"Nem a szabállyal van gond , hanem az emberekkel. Azon pedig a szigoritás nem változtat."
Elmondanek par dolgot:
1. Atlagban az osztrakok is eppen olyan bunkok, mint a magyarok (na jo, a burgenlandiak meg annal is inkabb).
2. Az osztrakoknal a rendorok durvan megbuntetik azt, aki a zebranal nem adja meg az elsobbseget.
3. Az osztrak autovezetok atengedik a gyalogosokat.
+1. Az objektiv felelosseg bevezetese ota erosen csokkent a halalos balesetek szama.Szoval nekem ugy tunik, hogy a szigoritas igenis hasznal, ha az a cel, hogy a szabalyokat ne csak ajanlaskent ertelmezzek.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Viszlát #12480 üzenetére
"Egyetértek, hogy valamit tenni kell, de ezt nem szabályok és büntetésekkel kellene megoldani"
Ny-Europaban mukodott ez a bunteteses modszer, lehet, hogy nalunk is bevalik. Raadasul az oktatas atfutasi ideje sokkal lassabb (mit teszel azokkal, akiknek mar van jogositvanyuk? ujra vizsgara kuldod oket?) es az csak a "nem tudtam" reszen segit, a "tudom, de nem erdekel" reszen nem.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Viszlát #12478 üzenetére
Javits ki, de legjobb emlekeim szerint a koruton vegig kozlekedesi lampak vedik a zebrakat.
"Teljesen úgy kezelik a gyalogosokat, mintha ők nem is a közlekedés résztvevői lennének"
Ez jelenleg leginkabb az autosokra igaz, egyszeruen eszukbe se jut, hogy a gyalogosokra odafigyeljenek, ha nem erzekelnek kozvetlen balesetveszelyt. Kinek nincs olyan sztorija, hogy a zebranal megallva a parhuzamos savban a tobbiek lassitas nelkul huznak el mellette, vagy a szembejovok muvelik ugyanezt, vagy eppenseggel majdhogynem keptelenseg atjutni egy falusi zebran, mert mindenki stabil hetvennel tep, lelepni ongyilkossag volna?
Egyebkent ugyanez vonatkozik az utat keresztezo bicikliutra is, aminek elvileg elsobbsege lenne, de ezt kb senki sem adja meg.DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Calogero #12473 üzenetére
"az autós köteles legyen megállni a zebránál, ha ott gyalogos áll"
Plusz ide is objektiv felelosseg, kamerak a zebrakhoz, aztan vegre rend lesz, max vidaman csilingel elotte egy kicsit a penztargep.
"szakértők szerint Magyarországon nincs meg a külföldön egyébként létező, az útra felfestett úgynevezett motoros boxok hagyománya"
Ez vicces. Es mit gondolnak, ha nincs ilyen es nem is lesz, akkor hogy lesz hagyomanya?...
Khelben: azert meg lehetne probalni a kozlekedok IQ-jara is epiteni valamit, ha pl. nem fer el, v az utnak nevezett tankcsapdan nem tud elmenni a motoros, akkor nem megy.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Snoop-y #12471 üzenetére
Valamit kellene csinalni a motoros oktatassal is, mert annak is a beka segge alatt van a szinvonala, amiatt gondoljak a frissjogsisok, hogy ez megy nekik.
Ha en lennek Mo. kiralya (mindannyiunk nagy szerencsejere nem vagyok az ), akkor a rendes vizsgak utan meg betennek egy par oras kotelezo endurozast is, egyreszt mert a mely nyomvalyus, saras, poros, gazos foldutakon az "egyenesben a hulye is tudja huzni neki" tetel sem mukodik es talan megtanulnak, hogy bizony nagyon keveset tudnak meg, masreszt meg ha harminccal beesik a szantasba, azt tuleli a delikvens, ha viszont ketszaznal jon ra, hogy elszamolt egy kanyart, azt lehet, hogy nem.DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz fullextra #12336 üzenetére
"egy 10-20 éves luxus autó biztonsági védelme is eltörpül egy mai középkategóriás autó mellett, mert akkoriban még nem volt rá szükség, az a biztonsági védelem bőven elég volt a kor forgalmához mérve"
Rakerdezek: elmultal mar 10 eves?... Csak azert, mert az elmult 20 evben a forgalom tulzottan sokat nem valtozott, legalabbis Ny-Europaban meg az USA-ban, azoknak az autoknak a vedelme meg nem azert nem olyan kifinomult, mint a maiake, mert akkor ne lett volna iranta igeny (volt), csak hogy akkoriban 10-20 evvel kevesebb kutatas, gyartasi es felhasznalasi tapasztalat volt az autogyartoknal.
"Sajnos azt kell ,hogy mondjam ,hogy két féle ember szerzi meg húsz év alatt a jogosítványt:"
Ezeket honnan szeded? (Es ismet csak: mennyi idos vagy?) Csak mert amikor en harmadikos gimnazista voltam, akkor az iskolaban szerveztek autovezetoi tanfolyamot es az evfolyam kb 80%-a megszerezte a B kategorias jogositvanyt, viszont kozoluk kb. senki sem tartozott az altalad felvazolt kategoriakba.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"aztán hogy a megadott értékek alatt is büntetnek-e, azt még nemtom"
Ez alapjan nem, viszont legjobb tudomasom szerint a regi szabalyzas tovabbra is el, az alapjan megbuntethetnek (viszontezzelellenben a tapasztalat azt mutatja, hogy otvenes hatarnal a hatvan meg nez az a sebesseg, amiert fotoznanak).
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Declare #11138 üzenetére
Aha, tehat raadasul meg be nem lathato helyen tortent az, hogy lassitotas nelkul "adtal elsobbseget". Ha meg fut a ketlabuja, akkor meg elcsapod?... Biztos benne romlott el valami veglegesen, de szerintem adott esetben az "esszel csinalas" azt jelenti, hogy lassitasz a zebranal, nem mast.
Komolyan, elkeserito ez a hozzaallas, hogy a gyalogos huzza meg magat es vigyazzon magara, hogy el ne csapjak a zebran.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Declare #11130 üzenetére
Nezd, ha a zebra kozeleben nagyot kell fekezned, hogy megallj, akkor mar eleve elrontottal valamit.
Vagy olyan is elo szokott fordulni veled, hogy nagyot kell satuznod az elsobbsegadas tablanal, mert az elotted levo keson vett eszre egy kamiont?...Ne akarjuk mar megracionalizalni azt az allaspontot, hogy a gyalogosnak nem jar elsobbseg, mert o a kisebb meg van eselye megallni, ha nem kapja meg.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz lajafix #11029 üzenetére
Az, hogy hany kilometert vezet az ember, onmagaban olyan rettenetesen sokat nem szamit: azzal, ha az ember belovi a tempomatot kilencvenre es az autopalyan a kulso savban elgurul Amszterdamig meg vissza, felennyi tapasztalatot sem szerez, mint ha pl. elmegy egy vezetesitechnikai treningre, pedig ott max par kilometert fog vezetni, nem ezreket.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz lajafix #11019 üzenetére
"hát, ha a levezetett kilométer nem korelál a tapasztalattal, akkor megeszem a kalapom."
Korrelacio mindenkeppen van, kerdes, hogy mennyire eros.
"nem tudom mitől lenne a budapesti vezetés több?"
Azert, mert Bp-n teljesen mindennaposak az olyan bonyolult forgalmi szituaciok, amikkel egy kisvarosi vezeto lehet, hogy egesz eleteben nem talalkozik, mert pl. egyaltalan nem jar tobbsavos uton (sot, meseltek, hogy a kilencvenes evek kozepen a kazincbarcikai autos iskolak a tanulokat Miskolcra vittek, hogy lassanak kozlekedesi lampat ). Nem veletlen, hogy egy csomoan szabalyosan felnek attol, hogy Bp-n vezessenek.
Egyebkent a hetvegen pont szekesfovarosunkban jartam es amikor meglattam egy gyalogost a zebra mellett, akkor tiszta megszokasbol atengedtem - csak hogy ez pont egy ketsavos ut volt es a masik savban lassitas nelkul huztak el hatvannal az autok - nem egy, sok (mar eppen ott tartottam, hogy keresztbeallok az uton, mielott gazolas lesz a dolog vege, amikor vegre az egyik csikorgo gumikkal megallt).
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz mefistofeles #10804 üzenetére
Nem a zebrara zuz, hanem megy tovabb a kerekparuton, ami keresztezi az "autos" utat (ugy, hogy kulon elsobbsegadas tabla vedi a kerekparutat).
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Digitális Állampolgárság Program
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- EA Sports WRC '23
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- PlayStation 5
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Asszociációs játék. :)
- Intel Core i3 / i5 / i7 4xxx "Haswell" és "Haswell Refresh / Devil's Canyon" (LGA1150)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- BONTATLAN Új Iphone 16 PRO 128Gb - 1TB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- BONTATLAN Új iPhone 16 PRO MAX 256-512GGB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 objektív ( Nikon )
- Azta! Yoga Slim 7 Prémium Ultrabook 14,5" -40% AMD Ryzen 5 7640S 16/512 RADEON 760M 2GB 2,9K OLED
- Sigma 35mm f/1.4 DG HSM Art objetkív + táska ( Nikon )
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest