Új hozzászólás Aktív témák
-
lujó55
őstag
válasz zoo8800 #23351 üzenetére
A 4-es főút Püspökladány környékén igazi román vadászmező. Borzasztó, milyen állat módon vezetnek.
1.) alsazanak, mert egy huztomban elvezetnek Bukarest-Hamburg meg még aznap vissza
2.) rengetegen képesek beülni egy kocsiba
3.) még ködben is lámpa nélkül mennek, mert az olcsóbb. -
Bubu79
addikt
-
MPowerPH
félisten
Rallyban olyan a biztonsági öv, hogy megmozdulni nem tudsz az ülésben, szal az se lenne neki jó. Ha gyorsan akar menni, és rodeózni szeretne, az már régen rossz, ha dölöngél az ülésben... A pedálokat nem tudná nyomni rendesen, de még a kormányzás is bajos lenne. Nem csak biztonsági okai vannak az öv használatának autósporton belül.
Don't Tread On Me
-
Calogero
addikt
Jogsi nélkül lopott autóval....
-
dragonfx
veterán
válasz Calogero #23357 üzenetére
ez fokozottan durva.
autosok nem sok állt meg gyalogosok termettek ott.és továbbment nem semmi.de azé a yard 1 perc mulva ott volt.gáz hogy még keletre is jobb a rendőrség mint nálunk."Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
lujó55
őstag
Totál gáz!
Nem találok szavakat annyira felkaptam a vizet. Simán továbbhajtott! Az a baj, hogy a demokráciát sokan félreértelmezik. Most majd jön a tárgyalás, meg minden, ha bebizonyítja a sztárügyvéde meg a műszaki szakértő egy kis kenőpénzzel, hogy a kocsi fékje volt a rossz, ráadásaul gyógyszert szedett, akkor még csak ülnie sem kell. Simán kötelet a lábára, fel a vonóhorogra és irány a murva. -
jerry311
nagyúr
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz AMD Power #23368 üzenetére
Ezért szoktam inkább duplát tartani, inkább előzzön meg a mögöttem jövő, minthogy belém jöjjön, ha fékeznem kell....
Mondjuk a nyerges is furcsán reagálta le, ha fékeznek előttem, automatikusan a fékre lépek, nem rángatom a kormányt, ha mégis, akkor az árok felé....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
sasa311
veterán
válasz philoxenia #23369 üzenetére
Hivatásosok között is vannak ám alkalmatlanok bőven...
Egy régi sztori ugrott be:
31-esen Pestről mentem lefele Jászberény felé. Nagykáta határában utolértem egy nyerges óriás kamiont, azt a jófajta dupla utánfutósat.
Ahogy kiért Nagykátáról elkapott egy nagy kátyút telibe, megugrott a gép hátulja és valami felfüggesztő vasrúd vagy rugó eltörött,, a szerkezet lejjebb esett vagy 20 centit (nem volt rajta konténer hála istennek, üresen ment...). Ez még akkora gond nem lett volna, hogyha nem ér hozzá a hátsó kerékhez a törött vasrúd. Kb 300 méteren belül elkezdett nagyon durván füstölni a cucc. Először csak fehér, majd egyre sötétebb füst jött belőle, már alig láttam benne.Ráfeküdtem a dudára, semmi. Villogtam, semmi. Megint ráfeküdtem a dudára, semmi. Csak megy a barom.
A Nagykáta és Jászberény között kb. 15 km-es úton végig vagy dudáltam, vagy villogtam, vagy próbáltam megelőzni, csakhogy az állandó szembeforgalmon kívül az is nagy probléma volt, hogy a füst olyan szinten jött a gépből, ahogy darálta a gumit, hogy mindkét sávot beterítette és sz@rt se láttam. Néha láttam, hogy a szembejövők is villognak neki, de semmi.
Az a nagy batár sz@r meg vagy 4 autó hosszú volt.Jászberény előtt sikerült megelőznöm, vészvillogó ki, elkezdek lassan fékezni, erre tol le az útról...
Asszony próbál neki integetni, végül nagy nehezen megáll.
Akkor látom, holland rendszámú kamion, namondom fasza, teszteljük az angolt.Kiszáll belőle egy 40-45 év körüli platinaszőke "láncdohányosfejű" maca. Ez volt az első sokk. Kezdeném neki mondani angolul, hogy little problem, ég a gép hátul lassan 10 perce. Erre azt mondja: "mivan, mivan, nem értem.."
<-- kb ennek a két fejnek a keverékét vágtam.
Mondom ÉG A KURVA HÁTSÓ KERÉK Nagykáta óta!
Hátramentünk, megnéztük. Hát minden elismerésem a kamion kerékgyártóknak, a vas már olyan mély járatot vágott a kerékbe, hogy ki se látszott a vége, de még nem durrant ki.
A csajból még kijött annyi, hogy "izé, köszi".
Itt inkább elhagytam a helyszínt...
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
mezis
nagyúr
válasz jerry311 #23367 üzenetére
Sajnos nagyon sokan vezetnek így. Nem tudja elképzelni, hogy ugyanolyan sebességgel halad akkor is, ha néhány méterrel hátrébb van és az a pár méter csupán pár másodperc "késést" jelent.
Erre még rátesznek a bunkók, akik meg erőszakosan előznek mindenkit, nem érdekli őket, hogy az előttük haladók mind meg akarják előzni azt a nagyon hosszú kamiont, csak ugye ahhoz nehezebben alakul ki a helyzet. Ez megint arra kényszeríti a sietőseket, hogy centiméteres követési (követési ?) távolságot tartsanak.
Addig meg végképp nem ér el az agya, hogy már egy kisebb koccanással is mennyi időt el lehet tölteni. 0 km/ó-val "haladva".
Ilyen estben az egyetlen helyes vezetési technika az elképesztően nagy követési távolság (szinte addig növelve, hogy fék nélkül, gurulásból meg tudj állni) és mindenképp hagyni kell előzni, ez ugyan cinikus viselkedés, de még mindig jobb , ha előtted van az ilyen és nem mögötted.mezis
-
jerry311
nagyúr
válasz sasa311 #23370 üzenetére
A teherautós legjobb barátja a tükör, használni kell. Többek közt az ilyen problémákat is észlelni kellene benne.
Az érem másik oldala, hogy egy égő kereket poroltóval csak nagy szerencsével lehet úgy eloltani, hogy ne gyulladjon újra. Viccen kívül, a helyes eljárás, max. 30-40 km/h-val enyhe cikk-cakkban addig lavíroz az ember, míg az égő kerék le nem válik a szerelvényről. Ha ilyenkor keresztbe áll előtte egy jó szándékú autós, hogy elmondja ég a kerék. A megállás miatt meg tovább terjed a tűz és leég a gép, akkor joggal számíthat egy verésre, meg kártérítési igényre.
-
dragonfx
veterán
válasz Winner_hun #23366 üzenetére
ja csak milyen
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
sasa311
veterán
Hát..
Te mész előre mondjuk 70-el. A kamion kereke jön feléd mondjuk 50-el.
120-al telibe kapni egy 50 (?) kilós kereket. Csodálnám, ha nem vinné be a szélvédőt. De ha nem is viszi be szilánkosra töri és a sofőrök 70%-a lerántja a gépet az útról, neki a szembejövőnek vagy az árokba.
Ez akárhogy is nézzük életveszélyes tanács.
Inkább égjen le a gép, minthogy a mögötted jövő (vagy még a szembejövő is) meghaljon.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
lujó55
őstag
válasz jerry311 #23378 üzenetére
Hú, ha van amit én is mindíg betartok az a követési távolság. Főleg teherautók mögött...
Amire a legháklisabb vagyok: piroson való áthaladás. Nem arra gondolok, hogy úgy gondolja, még átér és rágyorsít, hanem mindenki megáll, ő meg kielőz és a legnagyobb természetességgel áthajt. -
mezis
nagyúr
válasz sasa311 #23377 üzenetére
"Viccen kívül, a helyes eljárás, max. 30-40 km/h-val enyhe cikk-cakkban addig lavíroz az ember, míg az égő kerék le nem válik a szerelvényről."
- Hogy lesz a 30-40-ből 50 ?
- "Te mész előre mondjuk 70-el" Nem én addigra már nem megyek 70-el. Ugyanis figyelek, és gondolkodom. Tehát lassítok, mert látom, hogy a szemközti sávban valami nem stimmel, és akár az útpadkára is lehúzódok.
Persze, ha valakit semmi nem érdekel azon kívül, hogy csak nyomni neki, amíg akad egy kis hely ott elől, az akár 130-al is kaphatja a kilengő pótkocsit, kereket,...Lehet, hogy a gépjármű oktatással van baj ? Szegény tanuló vezetőt az oktató állandóan biztatja, hogy csak menjen, nyomja (mert akkor még valóban nagyon lassan megy, nagyon nagy követési távolságot hagy) és a végére ez marad meg benne ?
A defenzív vezetést külön kellene oktatni (tesztelni), amikor már kellő gyakorlatra tett szert ?mezis
-
Calogero
addikt
Nha idáig süllyedtünk....
Egy közlekedési affér végződött lövéssel csütörtökön este a Pesti alsó rakparton, a parlament és a Lánchíd közötti szakaszon. Az elsődleges információk szerint egy autóból valaki egy engedéllyel tartott gázpisztollyal átlőtt egy másik kocsiba, amelynek sofőrje állítólag nem engedte besorolni.
A lövöldözőt a Budapesti Rendőr-főkapitányság Akció osztályának munkatársai fogták el civilek segítségével.
Kormos Endre, a Budapesti Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese a Független Hírügynökségnek elmondta, hogy az elődleges adatok szerint egy közlekedési vita fajult odáig, hogy az egyik autós átlőtt a másik kocsiba egy engedéllyel tartott gáz-riasztó fegyverrel. A 32 éves sofőr könnyebben sérült meg.
Más autósok a lövöldöző kocsija elé álltak és visszatartották, amíg az akciósok a helyszínre értek és elfogták a lövést leadó 42 éves férfit.
-
Calogero
addikt
könnyű testi sértés vétsége, lőfegyverrel való visszaélés vétsége
Ha börtön-t kapna, azt is max felfügesztve. (ha még nem volt büntetve)
Ehhez még hozzá jön esetleg Bünügyi kötlség (ha kell orvosi, illetve szakértőii vizsgálat) + Pénzbüntetés ami akár 1 milka is lehet.[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Calogero #23383 üzenetére
Ott mindig gond van a besorolással.
dragonfx: Ez nem önbíráskodás. Ez annál már sokkal durvább.
Margit hídnál kanyarodtam le a budai rakpartra, én voltam az első autó a sorban. Erre egy szőke cicus nagy merdzsó terepjáróval a másik sávból keresztben beáll elém. De úgy, hogy mozdulni nem tudtam volna előre, ott mindig pont az ilyenek miatt kimegyek a kanyarodó sáv végére. Nem bírta kivárni a sorát a szerencsétlen, megértem. Én is vagy 10 percet álltam, mire odajutottam. Kiszálltam, és megkérdeztem, hogy hogy képzelte ezt el, persze csak nyugisan. Ő csak nézett, közben telefonált. Visszaültem, és addig nyomtam a dudát, ameddig nem váltott a lámpa, nehogy már halljon valamit a telefonban. Közben tolattam, és csak azért is lementem előtte. És ez sem önbíráskodás, csak nem bírom az ilyen gyökereket.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
philoxenia
MODERÁTOR
Követési távolsághoz még:
Gondoljon bele mindenki, aki szeret rátapadni az előtte lévő kocsira, hogy teherautónál egyrészt semmit nem látsz tőle, másrészt a légfék esetleg könnyen okozhat meglepetéseket /ha az van/, harmadrészt pedig gyakran duplakerék van hátul, amibe komolyabb kövek is beleragadhatnak és nem az előtted haladó kocsi sebességével repülnek hátra, hanem a kerék pördületi sebességétől és a tömegüktől függően...
Az előző vita is érdekes volt nekem, hiszen az egész kerék nyilván nem tud leszakadni, ellenben ültem olyan buszon, aminek kiesett a külső kereke és az előre gurult, mint alapvető fizikai törvényekből nyilvánvalóan következik... ellenben ha gumidarab szakad le az égő kerékről, az nyilván röpülhet hátra is és nem a jármű sebességétől függően...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
sasa311
veterán
válasz philoxenia #23393 üzenetére
A kerék nem tud de ha ég, átszakad és 4-5 nagy darabra szakad az bosszantó lehet mind a mögötte jövőre (és ne gyertek azzal, hogy tarts 200 méter követési távolságot....), vagy ha előre repül-gurul akkor a szembejövő abszolut semmit sem tud csinálni.
És akárki akármit mond életveszélyes, ha egy 10-20 kilós égő gumidarab telibecsapja az ember autóját.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz sasa311 #23394 üzenetére
Létezik ilyen, hogy négy-öt darabra szakad egy abroncs? A benne lévő acélháló azért ezt nemigen engedi gondolom, de szakértők majd megmondják....
itt például egyben maradt a futófelület...[link]Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
jozefgucci1
addikt
válasz philoxenia #23395 üzenetére
Aki sokat közlekedik az autópályán az láthat nem egy szétrobbant teharautó abroncsot.Néhol egyben méáshol cafatokban.Szóval szerintem elképzelhető , hogy darabokra hullik.
Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz jozefgucci1 #23396 üzenetére
Darabokra szakadt futófelületre gondolsz? Nyilván az oldalfalról relatíve nagy darabok is leeshetnek, kerékcsere után pedig sajnos van aki az út szélén hagyja a veszélyes hulladékot...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
sasa311
veterán
válasz philoxenia #23395 üzenetére
Nézd végig, az első és hátsó kamerában látni mekkora darabokra szakad a gumi
Pontosan ilyen volt az én esetem is, csak ott nem volt rakomány a kamionon
Sima személyautóról elszálló gumi (csak a gumi!) benyomta a szélvédőt
Teherautóról leszakadó gumi a szembejövő autósnak szállt és megölte
És még csak keresni sem kellett sokat, a tire, truck, accident szóra szóra több száz találtat van csak youtubon.
Szóval aki ezek után is ragaszkodik ahhoz, hogyha egy teherautó vagy kamion defektet kap vagy ég a kereke akkor az a bölcs megoldás, hogy szlalomozik még egy kicsit, hátha elrepül az égő abroncs és megöl vele valakit annak csak gratulálni tudok....
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz sasa311 #23398 üzenetére
Utolsót nem értem /én még oroszul tanultam.../ A többinél gumidarabok röpültek, de ilyenformán bármi repülhet egy teherkocsiról akár betondarab is... Az egész kerék ritkán röpül el, persze minden előfordulhat... /bármi../ Igazából a felfüggesztés is szétmehet például stb... Azt én soha nem mondtam, hogy szlalomozzon, hogy eloltsa, ez nekem ott is nonszensznek tűnt... A Forma 1-ben oltókészülékeket használnak....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Háztartási gépek
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- iPhone topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Suzuki topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Nagyrobogósok baráti topikja
- További aktív témák...