Új hozzászólás Aktív témák
-
lujó55
őstag
Azt tudja valaki, hogy a sebességtúllépést most meddig tekintik mérési pontatlanságnak?
Értsd: 50 km/h + 10%, vagy 50 km/h + 10km/h? -
lujó55
őstag
válasz Khelben #22554 üzenetére
Ez döbbenet! Akkor nincs mit tenni, be kell tartani a sebességkorlátozást, vagy várni egy megkülönböztető jelzést használó járműre és hadd szóljon! (csak vicceltem, mindjárt jönnek a zsenik és beszólnak)
Amúgy a cumi az, amikor lakott területen kívül az útépítés már levonult de a 30-as táblák maradnak még egy picit. Olyankor a legjobb leszedni a rendszámot elölről biztonsági okokból. -
dízelracer
senior tag
válasz lujó55 #22555 üzenetére
A rendszámot a lökhárító alá lelógatva csavarral lazán kell rögzíteni had hajtsa be a menetszél. ~140felett már rendesen vízszintesen áll. Autópályán simán végig lehet döngetni 160-al semmi sem látszik belőle. Mondjuk ha belefutsz egy igazoltatásba úgy megbasznak érte mint a picsa.
[ Szerkesztve ]
-
Szplöttyy
senior tag
Sziasztok!
Megvolt életem első balesete.
Citroen BX 1.8TD, 4en ültünk benne. Eső esett, aki vezetett picit gyorsan ment be a körforgalomba, olyan 60-60között hátulja csúszott kifele picit, mikor szedte át jobbra, hogy kimenjünk a körforgalomból, keresztbeállt, átugrattunk egy nagy padkán, majd be egy igen mély árokba. Ahogy az autó megált egyből mindenki forgolódott, hogy:"jól vagytok?". Mindenki jól volt, egy karcolás se. Kiszálltunk, az autó majdnem függőlegesen állt. Durva érzés volt látni, hogy az autó első kereke centike van egy iszonyat nagy betontömbtől, ha azt eltaláljuk? Haverék jöttek JCB markolóval, kihúztak, de ki is szakad mind 2 vonószem. Sérülések: bal küszőb szétment, 2első felni gumival szétment, lökös eltört, 2első lámpa elrepedt(tartófülek) és az egyik indexbúra. Kihúztuk, féltünk beindítani, mert orral állt lefele, de muszáj volt, mert nem ment be alá az emelő. Beindult, pöccre, felemelte magát, kicseréltük a két első kereket, és saját lábon hazajött. Picit ráz a kormány 45-50nél, de laposak voltak picit a felrakott gumik. Lényeg a lényeg senkinek semmi baja sem lett, az autó is túlélte. De nem szeretném mégegyszer átélni.Smoke & Torque
-
tiv83us
veterán
-
deicide
veterán
válasz Winner_hun #22542 üzenetére
Ő úgy értette, hogyha 50 helyett 66-al mész mondjuk és nem állítanak meg, akkor nincs bünti, ha nem vallod be ki vezette a kocsit, így egy fix trafinál van "ráhagyás", ameddig még nyújtózkodhatsz. Én is megengedett+20km/h-val megyek mutató szerint, mert 8at csal az órám, +12 meg még belefér.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
lujó55
őstag
válasz deicide #22560 üzenetére
Nem érdekel senkit, hogy mennyit csaj a te műszered, +15km/h lehet a max és kész.
Ezt nézted már? Én röhögve megyek városban 60-nal, mert lehet. A gond az, ha totojázik valaki a belső sávban 49-el te meg nem éred el a lámpát. Ezért fékezned kell, ergo oda a benzin amit arra használtál, hogy elérd az utazű sebességet. Na erről beszéltem a korábbi hozzászólásaimben. Ja a fékbetétek kopását még nem is említettem. -
-
Khelben
nagyúr
-
deicide
veterán
válasz lujó55 #22561 üzenetére
Engem érdekel, hogy mennyit csal, mert nem aszerint kapom a büntetést, hogy mennyit mutat az óra, hanem hogy az valójában hány km/h. Ezért kimértem GPS-el, hogy melyik mutatóállásomnál mennyivel megyek valójában. Így jött ki, hogy pl 50-es korlátozáskor 70-en lehet a mutatóm, mert akkor 62-63-al megyek, az pedig belefér.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
twine
addikt
válasz deicide #22564 üzenetére
pontosan ahogy mondod: M3 kivezető 50-es táblánál amikor engem "lézereztek" 68-ra volt állitva a lézerük, azaz csak e fölött fotóztak! (én óra szerint 80-al, gps alapján73-al mentem)Viszont az előbb olvastam valamit tőled hogy ha "nem állitanak meg és nem vallod be ki vezette az autót akkor nincs bünti".....ezt hogy érted?
Egy ideje objektiv felelősség van.....a tulaj fizet!
(valszeg ezt te is tudod, csak valamit félreérthettem)[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
válasz Szplöttyy #22557 üzenetére
legközelebb figyelj oda, ha hatul is suly van (barmi.. pl. ülnek meg ketten hatul-vagy csomag) akkor az auto kanyarban hatulrol könnyebben kifarol. Meg ugy egyebkent is nagyon mashogyan viselkedik ha hatul is ülnek -ott veszelyes, hogy nem lesz ettöl a sulytol lassabb ha gyorsul, emelkedik stb-de kanyarban es fekezeskor mas lesz (ha a fekek az egyik oldalon jobban fognak es hatul ülnek szinten)
[ Szerkesztve ]
-
lujó55
őstag
válasz Khelben #22563 üzenetére
Mondtam, hogy nem telefonáltam be?
Attól még fel lehet háborodni mások trehányságán,nem?
Ha elmész az étterembe és félig nyers a hús, te mit csinálsz? Szólsz a pincérnek, hogy iparkodjanak még egy picit. Nem fogsz kimenni a konyhába főzőcskélni. Mert nem a te dolgod...
De azért köszi a kioktatást, mosmár vigyázok, hogy mit mondok.
Közútkezelőnél dolgozol, vagy közlekedési sün vagy? -
-
sasa311
veterán
válasz Khelben #22563 üzenetére
Itt nem az a hanyagság, hogy kinnmarad a tábla. Én már jelentettem be, még egy hét múlva is ott volt...
Viszont az extrém parasztság az, mikor a régesrég elkészült úton a kinnmaradt ÚTÉPÍTÉS, 30 táblánál trafizik a yard egy városon kívüli főúton, ahol amúgy 90-el lehetne menni és az egyszem kinnfelejtett táblán kívül semmi sem indokolná a 30-at a 90 helyett.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Rick4
félisten
válasz deicide #22568 üzenetére
de ha nem teszed, nincsenek következmények,
Pontosabban meg kell tenned annyit, hogy leírod nekik, a szabálysértési törvény 57.§-ára hivatkozva magadra és a közvetlen hozzátartozódra nem vagy köteles terhelő vallomást tenni, és ezáltal nem is teszel. Ezt kell hogy elfogadják, azt, hogy nem vallasz, még nem a tuti...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz Ivan15 #22567 üzenetére
Vezettél már Te kocsit egyáltalán a NFS-en kívül?
ülnek meg ketten hatul-vagy csomag) akkor az auto kanyarban hatulrol könnyebben kifarol.
Véletlenül nem úgy van, hogy minél nagyobb a súly, annál nehezebben indul el a hátulja? De lehet nem jól tudom, én csak 13 éve vezetek kb havi 6 ezret... Azért ne haragudj, de ennyi hülyeséget ilyen összeszedetlenül összehordani egy hozzászólásban.. Nem semmi...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
mezis
nagyúr
válasz sasa311 #22572 üzenetére
A kint felejtett, abszolút fölösleges táblára van egy javaslatom: graffiti. (Úgy hallottam, hogy 1000 Ft egy flakon festék....És talán nem is kell az egész egy táblára.) Remélem nem fogja senki bűncselekményre való felbujtásnak minősíteni hsz.-emet
[ Szerkesztve ]
mezis
-
Ivan15
senior tag
lehet hogy rosszul fogalmaztam, a sulyelosztas valtozik meg mashogyan viselkedik az auto, mintha egyedül ülne benne +es ehhez meg hozzajön a nagyobb sulybol adodoan hosszabb (nem tudom mashogyan irni) rugozas (ami szinten egy mozgasi energia, es kanyarban elviheti az autot az egyik iranyba, el is viszi).
Termesz. bele lehet kötni abba is, hogy nagyobb sulynal nem gyorsul annyira de ami latvanyosabb egy mas sulyelosztasnal altalaban kanyarodasbol es a fekezesböl felmerülö problemak.
Az, hogy ki hany km-t vezet eredkes modon nem mindig szamit, nalam mar probaltam pl megertetni egy hivatasos teherautosoför, hogy pl az esö nem tenyezö, söt, esöben az auto kevesebbet fogyaszt, mint szarazon. Es nem volt reszeg[ Szerkesztve ]
-
Ivan15
senior tag
de gondolom neked is feltünt mar amikor berakodtok egy teherautot, hogy a nagyobb sullyal elöl a vezetöfülkenel kezditek el es haladtok hatrafele. Ez szinten azonos tema, es nem csak egy boldond szabaly. Szerinted hogy viselkedne egy teherauto kanyarban azonos sebessegnel, ha hatra lenne berakodva a nehezebb aru?
[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
válasz Ivan15 #22578 üzenetére
Várjál már. az előbb elkeztél magyarázni valamit, hülyeség volt, én reagáltam rá. Aztán most megpróbálsz belekeverni egy teherautós dolgot, amire megint semmi szükség nincsen. De igen, pontosan abban van a lényeg, hogy ki mennyit vezetett. Ja, persze a monitor előtt ülve lehet nem lényeges, de kint az úton bizony lényeges... Nem érdekel hogy viselkedne a teherautó, mert ugye ott tonnákról beszélünk, it tmeg egy 1 tonnása kocsinál a 2 mázsa 2 embernél is már 20% többletsúly.
Csak megkérdem még egyszer, mióta van jogsid?
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Ivan15
senior tag
15 eve van jogsim. Ami szamit az az, hogy mashogyan viselkedik mint ahogyan a vezetö azt egyedül vagy max 2 szemellyel (az elsö üleseken) azt megszokta. Es itt ezen van a hansuly mashogyan -ami szamit, az az hogy a motortol ami a legnehezebb tetel a szemelyautoban milyen tavol vannak a sulyok. Minel közelebb vannak, annal biztonsagosabban manöverezhetö az auto =annal sportosabbra lehet venni a vezetesi stilust kanyarokban. (tudod erökar a hintanal -ha hosszabb, kevesebb suly is eleg az egyensulyhoz , megint ugyanez a tema mashogyan =minel tavolabb vagyok a sulyponttol (ami a motor) annal kisebb sulyok is kibillenthetik az allapotot egy korabbi helyzeteböl) ha ezutan is kötözködsz feladom
[ Szerkesztve ]
-
twine
addikt
Nem vagyok fizikus, igy nem is kívánom megmagyarázni a miértjét...de egy biztos!
5 személlyel tényleg copóbb vezetni, mint 2 személlyel.....
Legalábbis nagy sebesség, huppanó, kanyar tekintetében......[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
válasz Ivan15 #22582 üzenetére
Most már másképp fogalmazol, de hogy tisztán láss, bemásolom ide, mit írtál:
legközelebb figyelj oda, ha hatul is suly van (barmi.. pl. ülnek meg ketten hatul-vagy csomag) akkor az auto kanyarban hatulrol könnyebben kifarol.
Nos, ez még mindig egy oltári nagy baromság. Megpróbáltál teherautós pakolást belekeverni, meg megpróbálod "máshogyan viselkedik"re változtatni a könnyebben kifarol-t, de ez itt most nem fog összejönni...
És akkor "kötözködés gyanánt leírok pár fizikai törvényszerűséget, innentől ezekkel kell vitatkozni..
Tehát a motorhoz minél közelebb vannak a súlyok, annál könnyebben manőverezhető? Ne beszélj már ekkora hülyeséget, miért jó az, ha egy kocsi orrnehéz? Oké, belekeverheted az erőkart, meg a hintát is, neked már tökmindegy, mivel takarózol, csak itt elfelejtetted, hogy az 50-50% súlyelosztás lenne minden kocsinál az ideális. Tehát ha elől ott a motor, hátul meg két ember, akkor valószínű úgy lesz a legstabilabb, mert hogy szerencsétlen. Ajánlom, vezess majd egy kicsit jégen, vagy vékony gumival, majd észreveszed, mi a valóság és a NFS között a különbség. Addig meg menj hintázni...Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Ivan15 #22582 üzenetére
"minel tavolabb vagyok a sulyponttol (ami a motor)" írod te. Ember mondd már meg, h a motoron hol, nagyon kíváncsi vagyok. A kipufogócsonknál, a szívósornál(ha több hengersoros írd már meg, h melyik hengersornál), a dugattyúk melyikénél. Ekkora ökörséget már rég olvastam ne is haragudj.
Az autó szerinted akkor csak egy motorból áll. Akkor biztos a motorban lesz vhol a motor súlypontja. Csakhogy egy átlag motor mondjuk legyen minden cullangjával 140kg, egy autó meg sztem ettől némileg több, úgy egy tonna felett átlagban. Nehogymár a súlypont a motor(ban/nál) legyen.
Persze majd mindjárt jön megint egy kis ferdítés Iván módra
Nem teljesen idevágó, de nem neked írta véletlen twollah amit az aláírásodba tettél?
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
lujó55
őstag
válasz SaNyEe #22585 üzenetére
Motor alatt gondolom nem csak a blokkot értette a hengerekkel, hanem mindent ami a motorháztető alatt be van építve (300-350kg). Ehhez képest mi van hátul? A tank. A legnehezebb azonban mégis maga a karosszéria és ide kell számolni magát a kipufogó rendszert is, mert az is mondjuk teljes hosszában húzódik. A legnehezebbek az alváz után az ajtók, de még az összes elektromos kábel is több, mint 50 kg-ot nyom. Mindent egybevetve a kocsi súlypontja valahol a sebességváltó kar előtt a box körül keresendő. Ha telepakolod a csomagtartót akkor eltolódhat egészen a B oszlopok síkjába.
Nézz meg egy olyan filmet ahol a kaszkadőr gyerek repül a front hajtású kocsival bele a tengerbe. Épp, hogy nem billen át, annyira elől van a súlypont és nézd meg ugyanezt egy középmotoros cupeval, majd hogy nem repül, mint egy repülő, mert középen van a súlypontja. -
SaNyEe
aktív tag
válasz lujó55 #22586 üzenetére
Jajj má'. Motor alatt azt értette. Ki nem fossa telibe, h mit értett alatta? Mit írt? Motort. Nem sebességváltót, nem lendkereket, nem akkumulátort, nem hűtőt, hanem motort. Vagy nem?
Mi van hátul? Ezt tekinthetjük úgy, h a motor, v az első tengely mögött? Szerintem van egypár kiló arrafelé kezdve mondjuk a sofőrrel, tank is jól látod. De azért egy tankon, ajtón meg alvázon kívül talán más is van még ott.Örüljünk, h egyáltó helyükben nem billennek orra a frontmotoros autóink!!! mondjuk van egy eléggé orrnehéz autód akkor tengelyterhelések 65-35%ban vannak, tömege legyen 1000kg. 650kg az első keréken 350kg a hátsó keréken. Az autó tengelytávja 2500mm. Határozd meg a súlypontot a 2500mm-es képzeletbeli vonalon. A motor az első tengely előtt található, a váltó pedig köbö az első tengely képzeletbeli vonalában. Majdnem sebességbáltó... Há pont nem.
A kaszkadőrös okoskodásra nem tudok mit reagálni nekem az túl tudományos A számoknak hiszek inkább jó? Nem te vagy véletlen az eltés fizikás doktoris btw?
Nade nem offolok, ez már nem a száguldozás kategória.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
Khelben
nagyúr
válasz lujó55 #22586 üzenetére
Fizikából hányas voltál? Vagy csak régen volt? Egy zuhanó autó miért bukna orra? Max attól, hogy amikor a kaszkadőr lehajt a szikláról, az eleje alól előbb tűnik el a talaj. De ha tolatva hajt le, akkor meg a hátulja kerül lejjebb. Ha meg leejtik egy daruról, akkor nem bukik semerre, akkor se ha egy elefántot ültetsz az elejére.
[ Szerkesztve ]
-
mezis
nagyúr
válasz sasa311 #22579 üzenetére
"Hátsó kerék meghajtású autónál tuti így van, ezért is raknak néha télen valami nehezet hátra, hogy ne faroljon."
Szerintem csak azért, hogy ne pörögjön ki olyan könnyen a hátsó kerék, vagyis jobban nyomja a Földönk középpontja felé. (Vagy Forma-1 hátsó légterelők.)
Ezáltal a súlypont hátrébb kerül, miáltal kanyarban a centrifugális erő nagyobb mértékben hat a hátsó kerekekre.
Az már útviszonyok kérdése, hogy a többletsúly által megnövelt tapadásnövekedés mikor lesz kisebb a centrifugális erő növekedésénél.
mezis
-
Rick4
félisten
válasz lujó55 #22586 üzenetére
Nézz meg egy olyan filmet ahol a kaszkadőr gyerek repül a front hajtású kocsival bele a tengerbe.
Ugye Te nem hiszel el mindent amit a tévében látsz? Mert hogy az a kocsi úgy ki van súlyozva, ahogy épp az adott jelenetnél kell. Nézz meg egy knight rider jelenetet, na ott az 5.7-es V8-asnak tuti van vagy 3 mázsa a tömege, és mi történik? Épp csak lebólint az eleje. De ugyanez a hazárd megye lordjai, meg sorolhatnám. Ott kilóra pontosan annyi súly van és ott ahol kell.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz Khelben #22591 üzenetére
Én meg csak szólok, hogy mi valójában egy lehulló test tömegközéppontjáról beszélgetünk. Ragassz egy 100Ft-ost egy A4-es lap egyik rövidebb élének a közepéhez, ha simán leesik, úgy, hogy a lap az egyik lapjával ér földet, tehát a 100Ft-os nem billenti ki az egyensúlyából azt az oldalt ahol van, akkor veszek neked egy vadi új dízel (TDDI) jaguart... Ha a 100Ft-osnál lévő részével ér földet, akkor meg nem írsz többet a fórumba. Áll az alku?
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Khelben
nagyúr
A légellenállás billenti, nem a súly. Az autónak viszont alulról nézve kb mindenhol azonos a légellenállása. A súlyeloszlás meg nem számít, mint említettem. Ejts le 5 méter magasról egy azonos méretű acél és fa golyót. Egyszerre fognak földet érni.
A dízel jaguart meg meghagyom neked, ingyen se kellene, köszi
-
Ivan15
senior tag
uristen most nehogy azon kezdjetek mar vitatkozni, hogy hol a sulypontja az autonak. Pont arrol szol a dolog, hogy eltolodik a sulypont ha hatul is ülnek, es ez megvaltoztatja az auto viselkedeset pl. kanyarban is.
itt egy összeallitas a sulypont eltolodasrol: [link]
1 kep a targonca sulypontja csak vezetövel (nagyon gyengek mint pl. rick4 kedveert a karika mutatja a sulypontok helyet a kepen)
2 a sulypontok eredöje menten vhol a 2 sulypont között az elsö tengelyhez es felfele tolodott el sulypont.
3 mas a sulyeloszlas, megint mashova toldodott el a sulypont
4 500mm nel van a sulypont 1300 kg-ot (de meg 1500kg-ot is) emelhet, 30 centivel(!) arrebb levö (800mm-nel) sulypontnal mar csak 1100kg-ot emelhet biztonsagosan. Ez több 100kg különbseg biztonsagos terhelhetösegben 30cm miattA lenyeg, hogy a sulyeloszlas szerint eltolodik a sulypont -autonal is, es ennek nem figyelembevetele kanyarban meg balesetet is okozhat. Persze rick4 kollega ezt sem fogja tudni megerteni
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Ivan15 #22567 üzenetére
Természetesen lassabb lesz gyorsításkor és emelkedőn a kocsi, ha többen ülnek benne.
Viszont a lendülete nagyobb lesz, fékezéskor nagyobb tömeget kell megállítani.
A nagyobb tömeg egy bizonyos határig nagyobb tapadást eredményez, de a gumik maximális tapadását mindenképp csökkenti, hiszen ugyanaz a felület, aminek a súrlódási együtthatója adott, nagyobb tömeget kellene megállítson.
Ha a négy kerékre egyforma tömeg jut, mind a négy gumi egyformán tud tapadni, ezáltal a kocsi maximális tapadása nagyobb lesz, mintha valamelyik gumira kevesebb tömeg jutna ugyanakkora össztömegnél.Kanyarban az autó viselkedése még sok olyan tényezőtől függ, amit itt fel sem tudunk idézni, még az eredeti hozzászóló sem, pláne, hogy nem is Ő vezetett.
Kormányzás, gázelvétel, gázadás stb. Kár tehát agyalni itt a konkrét eseten.....
Az mindenesetre megjegyezhető, hogy a mo.-i körforgalmak általam ismert eseteiben külterületen mindenképp, lakott területen pedig gyakran sebességkorlátozó táblák sebességcsökkentésre hívják fel a behajtó járművezetők figyelmét. Ezek a táblák általában 40;;30 vagy 20km/h feliratúak, 60-as-ra most nem emlékszem...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Khelben
nagyúr
válasz philoxenia #22595 üzenetére
a gumik maximális tapadását mindenképp csökkenti, hiszen ugyanaz a felület, aminek a súrlódási együtthatója adott, nagyobb tömeget kellene megállítson.
Ne csináljátok már, tényleg ennyire rég volt az a nyomorult fizikaóra?
-
dovitt
csendes tag
válasz philoxenia #22595 üzenetére
HUuuu.. Ezt a hozzászólást egy kicsit gondold újra
-
lajafix
addikt
válasz lujó55 #22536 üzenetére
ha neked még mindig nem trivi a tömegközi elsőbbsége az egyéni közlekedéssel szemben, akkor nem tudok neked segíteni professzor úr! Nyugodtan telire veheted azt a buszt ami dugóban közlekedik, merthogy a dugók jellemzően csúcsidőben vannak.
tegnap szétfagytam a biciklin a fene ezt a novemberi időt.
Rock'n Roll
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Khelben #22596 üzenetére
Anyagismeret fizika stb.... A lendület:[link]
Súrlódás:[link] Gumi:[link]
Nyilvánvalóan van egy maximális erő, amellyel képes tapadni a gumi. Ez minden felületen más.
A tömeg növelésével azonos sebesség mellett nő az impulzus, gondolom ezt nem vitatod.
A gépkocsi állóra/csökkentett sebességre fékezésénél a gumi és az út kapcsolata ellentétes irányba változik, mint az előrehajtáskor, azaz a féktárcsán/dobon el nem emésztődött lendület a gumi és az út közötti kapcsolatban jelentkezik. Kanyarodáskor ráadásul oldalirányú erők lépnek fel az impulzustól és az irányváltoztatás szögétől függően. Ezeket az erőket eleve nem képes a fékezés által a féktárcsa befolyásolni, azaz a lendület csökkentése /mivel vektormennyiségről van szó/ gyakorlatilag a gumi és az út kapcsolatán alapul.Ha a lendület nagyobb, mint a maximális tapadóképesség, a kocsi és az út kapcsolata megszűnik. Ez nekem eddig világosnak tűnik.....
Természetesen a kocsi tapadása egy határig nő a tömeg növelésével, de mindenképpen van egy határ. Ez az amit maximális tapadásként jelöltem. Azt hittem világos vagyok .Mondjuk az a "nyomorult fizikaóra" tényleg régen volt, kb. harminc éve nekem.....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Khelben
nagyúr
válasz philoxenia #22599 üzenetére
Semmilyen kapcsolat nem szűnik meg a gumi meg az út között attól, mert erősebben nyomod össze őket. A guminak nyilván van egy teherbírása, ami felett szétszakad, de ehhez jópár tonnát kell rápakolni. Amúgy meg ha előkerested a képleteket, ki is számolhatod.