-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
szabonagyur
félisten
válasz MasterMark #187351 üzenetére
En is zartam mar be... csomagtarto vagy kulccsal vagy belulrol nyithato. Kinyitottam kintrol, kulcsot kivettem majd leraktam a csomagtartoba mivel a dobozt nem tudtam egy kezzel kivenni... majd lezartam a csomagtartot
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
BigBlackDog
veterán
válasz szabonagyur #187353 üzenetére
Nálunk az a szabály, hogy akinél a kulcs van, annál csak addig lehet a kezében, amíg egy helyben áll. Mielőtt odébbmegy, el kell tenni a zsebébe. És letenni nem szabad, csak zsebre vágni. Ha nem keyless az indítás, akkor értelemszerűen beülés előtt előt lehet venni kézbe.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz barnam_ #187350 üzenetére
A Rönó az csak simán ajtóra sípolt, nem bonyolították túl a franciák. Ha nem akartam, hogy sípoljon nyitott ajtóval és lámpával akkor gyújtásra kellett rakni.
A Samara az hihetetlen fejlett elektronikai téren, mert gyújtásról levéve visszakapcsol helyzetjelzőre. Ruszkik tudják, hogy -30 fokban mennyire fontos az elektronokkal spórolni.
Swiftet nem tudom, mivel a fél műszerfal nem működik, tipik Swift betegség. -
tboldi
nagyúr
válasz BigBlackDog #187352 üzenetére
Figyeltem, 258 mm csak a rugó (3. oldal) , ez meg 370.
Legszívesebben ilyesmit vennék, de ennyit azért nem szánnék rá, olyan gyakran nincs rá szükség.
Bárdinál van még Yato elfogadható áron, illetve a sajátmárkás Würtemberg. Meg ott van ez a Jonnesway is, de 22k-ért.
-
#89309696
törölt tag
válasz MasterMark #187351 üzenetére
Caddynek van külön hátsóajtó gombja, amivel az nyílik ki és visszacsukás után le is zár. Na azt rendszeresen bezárták munkatársaim meg a főnököm is, mert az ajtó kinyitása után a kulcsot berakta a hátsó ablak melletti tartóba aztán ott is felejtette és rácsukta az ajtót a kocsi meg bezárt. Igen gyorsan kiiktatásra került az a középső gomb a bicskakulcson...
-
rbalint88
addikt
válasz barnam_ #187350 üzenetére
Mondjuk en ezt nem banom, amikor bejon a sotet ido, akkor felkapcsolom a tompitottat es amikor mar vilagos van hazafele is, lekapcsolom. Meg igy van egyfajta parasztosan megoldott coming home-leaving home funkcio is
Egyebkent az alfan is igy volt, hogy gyujtasra adta a vilagitast, a parkolofeny az kulon allas a gyujtaskapcsolon - pocok megnyomasa utan visszafele kellett tekerni a 0 allasbol. Szerintem ez jobb megoldas, mint hogy veletlen rajta felejted a vilagitast es leszivja az akkut...
Audin meg atkottettem ugy, hogy 0 allasban adja a fenyt gyujtasra, ott se kell kapcsolgatni igy.
Btw az lenne a legtisztabb, ha minden autoban motorinditas utan (tehat nem gyujtasra!) felkapcsolna a tompitott es csak egy parkolofeny kapcsolo lenne arra a par esetre, amikor kivilagitva zarnad le... -
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #187358 üzenetére
Vanni van, csak hegesztő nincs.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #187353 üzenetére
Haha anno a Punto kulcsát ugyanígy zártam be a telken. Mondjuk szerencsére ott volt a pótkulcs és nem kellett 5+ órát buszoznom miatta.
#nincsbennetarcsi
-
Qtya123
őstag
válasz CactuS #187302 üzenetére
Én pont ma láttam egy Raptort szürreális körülmények között.
M6-on mentem a szokásos 150es utazó tempómmal (persze ez 130 ám, csak sokat csal az óra ), erre a tükörben látom jön két magasan lévő fényszóró, köztük sárga helyzetjelző sor. Nem tudtam mi lehet ez, aztán megelőzött és akkor látom, hogy egy batár Raptor.
Fura látvány volt ekkora pickupot nagy dög gumikon kb 160-al látni közlekedni. Mondjuk gondolom valahol 180 körül lehet egy ekkora dögnek vége, szóval ki lehetett nyomva rendesen a szeme csórinak.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Qtya123 #187367 üzenetére
2.0 biturbo dízel, 214 ló, 10-es automata, és 170 a vége elvileg [link] (chip, gumi méret módosíthatja azért jelentős mértékben). Mondjuk a a spirálrugó hátul az tetszik, csak a nagyobb motort hiányolom kicsit. A következő generáció viszont elvileg 3.0 V6 kályhát is kap majd, nameg plug-in hibridet.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
Ha leállítja a startstop a motort, és nyílik az ajtó, akkor bimbammol, hogy gyújtás rajta. Bár attól a lámpa világít.
Csomagtartó: após bezárta az Xceedbe a kulcsot a motoros csomagtartóba, majd amikor rájött, visszament a kocsihoz, megnyomta a nyitógombot a rendszám felett és az kinyílt. Mondta, hogy majd kipróbálja ilyen esetben az autó is nyitható-e, de még nem kérdeztem mi lett az eredmény.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #187368 üzenetére
Hoh, ezt még én is lenyomom a tarcsi nélkülivel akkor.
#nincsbennetarcsi
-
#89309696
törölt tag
válasz molnarpeter #187368 üzenetére
A V8 benzinesek is 200 körül megállnak a videók alapján. Ez az a forma amin nem segít ezer lóerő sem.
-
Integrale
veterán
válasz barnam_ #187350 üzenetére
Ezt sosem ertettem, nem egyszerubb gyujtas levetelre lekapcsolni a lampakat, mint figyelmezteto hangjelzest adni arra, hogy egve maradt a lampa?
Az Audinal ezt egy ev alatt sem tudtam megszokni.6030D: okosabb autok figyelik, hogy a kulcs auton belul, vagy kivul van. Ha belul, akkor nem zarja be magat.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Qtya123
őstag
válasz molnarpeter #187368 üzenetére
Akkor ez tényleg kapta rendesen. Én nem használnám az autóm ennyire a végsebesség közelében.
Bár néhány területi képviselős Octavia is tuti trepnin megy a pályákon.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Qtya123 #187367 üzenetére
Ranger Raptor vagy F150 Raptor? Mert utóbbi 3.5 V6 @ 450 Le (a sima is valahol 370 körül van), utóbbi batár nagy dög, a twingo szerintem "átférne" a hasa alatt. Viszont az áttételezés miatt az sem lesz egy pályabajnok, nem arra tervezték.
Ha lehetne Shelby, és ez a vonal, akkor egy Shelby F-150 Supersnake nekem bejönne.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
MC Pite
veterán
válasz #89309696 #187355 üzenetére
Spoiler alert: A Swift műszerfal vagy annak a világítása ha nem megy, sokszor a kábel köteg hibáját jelenti.
Tudom, nem nagy dolog. A bal sárvédővel jön el a köteg, és kidörzsölődik.Mi úgy jöttünk rá, hogy becsöngetett a szomszéd, hogy lángol az autó.
A képen nem a miénk van, annak csak a bal eleje égett ki, de sajnos nem ritka jelenség.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
pit stop
addikt
válasz CactuS #187376 üzenetére
Ezek batár nagy dögök.
Olaszországban volt hozzá szerencsém. Parkolóban konkrétan pont 2 helyet foglalt el , és még az olaszok is megálltak megnézni, hogy wtf is this, pedig ők elég immunisak az ilyenre.
A poén az volt, hogy az autó magyar rendszámos voltOroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz pit stop #187378 üzenetére
Igen, baromi kényelmes nagy dögök, de a sima Ranger Raptort kényelmesebb a sávon belül tartani és *khm* úgy hallottam, hogy azzal is lehet tűzfalig taposott gázpedállal terepen gázolni.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
veterán
válasz stickermajom #187322 üzenetére
Annyi hideg, ledes vakitast latok, hogy ketelkedek erosen.
Everybody lies.
-
MC Pite
veterán
válasz gzbotii #187363 üzenetére
Max azok, amik már több mint 10, de inkább 15 éve hírek le a szalagról, ugyanis -európában kb utoljára- 2011-től úgy kap típus engedélyt egy autó, ha nappali menetjelzős. Ami marha jó, csak sok
butaszabályokkal és miértekkelés fizikávaltisztában lévő autós nem szereti.Amúgy a szabály úgy szól, hogy lakotton kívül menetjelző kell, ha az nincs, a tompított a helyettesítő ne.
A mentjelző fény előre világít, és a tervezésnél figyeltek az indextől való távolságra, ha közel van, ledimmel vagy lekapcsol irányjelzéskor.
A tompított az útmegvilágító berendezés, azaz a referencia tengely lefelé mutat, és a legtöbb autónál sz.rul látszik tőle az index. Meg a műszerfal, középkonzol, rendszámvilágítás, még egy csomó izzó világít fölöslegesen, akkor szopás cserélni.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz Pttypang #187380 üzenetére
Csak 2000 lumen felett kötelező a szintezés, és kb csak a fullos, mátrixos vagy forgó tárcsás ledlámpáknilyenek, a simák nem.
Néha sajna a lobbi győz a mérések felett. Új Civic, Passat lámpák mindig vakítanakbkicsot, koszosan sokat. Az új Vitara (nem a projektoros, a FF fényszórók, a hibridé) és Focus lámpája is so-so.Tegnap egy Audi telekjáró (talán Q5) aállt előttem a lámpánál: a retinámat kicsit kivégettr a fék lámpa, mert azt kurvára kell nyomni, biztos leszakad a keze hogy bepöccintse a rögzítőfék gombját; de a csodálatos futófényes indexe még ettől is erősebben világított!
Ezt, vagy a tompított mellett láthatatlan első indexet, vagy a lófütty fényerejű tükör indexet mégis hogy oldják meg hogy engedélyt kapjanak?<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qtya123
őstag
válasz CactuS #187376 üzenetére
A tök tudja. Nagy volt és kék... Hátul csak a Raptor feliratot figyeltem.
Sötétedett már. 3 vagy 4 sárga led volt a két fényszóró között, ha ez esetleg különbség a két autónál.Szépek ezek a nagy dögök az tény. McDrive-ba már kétszer meg kell gondolni, hogy befordulsz-e velük.
Itt beszélgetünk ezekről, aztán a valóság meg az, hogy lassan örülsz, ha Európában találsz 3 hengernél többel új autót.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
rbalint88
addikt
válasz MC Pite #187381 üzenetére
Azert kellene szerintem a teljes vilagitasnak egnie, mert a sok bobita magatol nem kapcsolja fel. Hetfon voltam Pecsen, vegig kod volt, a sok okos meg ment a csak elol vilagito menetfennyel...
meg multkor uj swift este a BAH csomopontnal, mondom neki, hogy csak a menetfeny vilagit. A valasz: pedig auto allasban van. Ilyen automatikaval inkabb ne szereljek a kocsit... -
MC Pite
veterán
válasz focvis #187384 üzenetére
Tudom hogy automatáknál (és most vegyük ide a DSG-t is) féket kell nyomni... deee este aki iciripicirit empatikus a többiekkel és az autóval, egy csuklómozdulattal N és pöcc.
Ha auto hold mellett is világít, az szopás.Igen, bassza a szemem, ez van, érzékeny talán. De az indexe még ettől is zavaróbb volt. Nyilván mindenki más mosolyogva nézi abban a magasságban az ilyen erős fényforrást este; csak én vagyok buzi.
Swift: Jaja, 20 év felett. Kár hogy kb 6-7 éves volt mikor miénk (nagyszülőké, de már mi hazsnáltuk) kigyulladt. A szuper merev kasztninál több védelem kellett volna a kábelekre.
rbalint88: Tízen éve van szinte mindenben már auto világítás, az is segít a bóbitákon.
Látod, erről van szó, a DRL hasznos! Sokkal jobb a ködben ha a hülyék DRL-el jönnek, mintha semmivel se lennének kivilágítva! Igen, melóba menet 3 olyannal is találkoztam.Arra meg sokat nem tudok ha emberek annyira agyhalottak, hogy nem értik a jó és a korlátozott látási viszonyokat, szerintem elég egyszerű, de látom az utakon hogy az emberek többségének nem megy. Én azt is kigyomlálnám, hogy lehessen menni helyzetjelzővel - ha jár a motor, drl, ha felkapcsolja a h.jelzőt, akkor hátul égjen, elől akkor is drl. Sok
retardáltember erős fénynél is képes menetjelzős autóval helyzetjelzővel közlekedni (így, napsütésnél hátul az 5W úgyse látszik, de cserébe elől 500 helyett az 50 lumennel már szintén nem látszik).[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
stickermajom
addikt
válasz MC Pite #187389 üzenetére
Na mondjuk én pont letojnám ki érzékenyebb, nem szedném szét a mechanikát N-be pöckölgetéssel. Manuálisnál sem húzom be a kézit, hogy ne világítson. Tessék telefont nyomkodni a pirosnál és nincs gond.
Az utolsó bekezdésre viszont +1000, a helyzetjelzősöket én is említettem már párszor itt.
[ Szerkesztve ]
-
-
ivana
Ármester
válasz MasterMark #187393 üzenetére
Én alapból nem is értem, szerintem aki behúzza a kéziféket lámpánál az tuti nem városban vezet. Tönkre is menne szerintem tőle
-
pècsimunkás
addikt
válasz ivana #187394 üzenetére
Én pl, kb 50%- arányban a városban a lámpáknál behúzom a kéziféket. Szituáció függő. Ha sokat kell várni, mert épp pirosat kaptam, és nincs kedvem a féken állni, simán behúzom és kész. Ha emelkedőn vagy lejtőn, akkor is. De vannak még biztosan más esetek is.
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
MC Pite
veterán
99%ban ugye nem is kell még rögzítő fék sem, mert az autó síkon (+/-1%) megáll
A tok se nyomja az üzemi féket 40-80 másodpercig a féket, az üres bevétel után egy ujjal pöcc, elindulásnál kiold, ha ferde talajon vagyok (vagy a 208on bshúzom a féket addig, nagyon ritkán kell).
Szerintem attól még némileg bunkóság hosszú pirosnál világítani este a másik szemébe, különösebb ahol gyér/semilyen ilyen közvilágítás nincs/magasan vannak a lámpák vagy erősebbek az átlagnál.
Az más kérdés, miért van ennyi kiégett fék lámpa izzó/LED(vag), repedezett vagy hullámos féktárcsa, mikor folyamatos (lejtőn/erősebb) fékezés után még egy percig rajta a betét a tárcsán...[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
nagyúr
válasz MC Pite #187396 üzenetére
Ha a Mecsekben laknál, akkor fordított lenne a rögzítőfék használati arány.
A sok használat miatt nem is fagy be a rögzítőfék.
Szervofékes autónál még igazi erőt sem kell kifejteni a fék lenyomva tartásához, nem érzem problémának a fékpedálon állást a pirosnál.
Automata váltós autót amúgy sem ajánlott üresbe rakni, ott is sebesség és fék a megoldás.
Engem nem zavar a féklámpa, nem is nézek mereven előre a piros lámpánál várakozásnál, helyette az út szélén a gyalogosokat, a forgalomirányító lámpa váltási sorrendjét és a forgalmat figyelem."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
BigBlackDog
veterán
Tegnap, az esti kávé közben, a Spritmonitort böngészve azon gondolkoztam, hogy egész jó kis autó ez a Thalia. Persze a korához és a kategóriához képest. És a manuális váltó, meg váltogatás is egész élvezhető az automata után. Menni megyeget, és ahogy látom, ADAC tesztek alapján zajra még kicsivel jobb is, mint pl. egy kifutó Yaris.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz BigBlackDog #187399 üzenetére
Hmmm. Egy jó céges Thalia? 🤔