-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
raczger
őstag
válasz Runner_fxr #186293 üzenetére
Köszi a választ.
Tegnap este még szétnéztem neten és én is úgy láttam, hogy ez a villa ilyen, ennyit tud.
Majd márciusban mindenképpen megeresztek egy szervizt a villán.www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz 6030D #186285 üzenetére
Lehet én vagyok naiv, de nálam elvárás lenne, ha ilyet veszek, hogy egyből használható legyen és tudja a specifikációban leírtakat.
Vagy legalább valami papírt mellékelnének, hogy mégis mit csináljak az első használat előtt. Neten is a levegőnyomás és visszaút csillapítás beállításán kívül másról nincs szó.Hasaggymeg: 97mm hely van, nincs meg a 100. Leengedtem alacsony nyomásra (kb 30-40 psi) és úgy tudtam a képen látható jelzésig benyomni, ott már nekiütközött a gumibaknak (vagy minek hívják azt). Felfújtam, hogy teljesen kint legyen a villa és így volt 83mm mozgása. Nem baj, ha csak ennyit mozog, de akkor 80-asnak és ne 100-asnak árulják. A bringa eleje is alacsonyabb lett így, amit nem akartam.
Gondolkoztam, hogy legyen-e 120-as, de nem akartam jelentős változást e téren, ezért kerestem olyat, ami méretekben megegyezik a Reconnal.www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Tegnap bekerült a montiba az új teleszkóp ( RockShox Reba RL 100mm ).
Tudni kell, hogy a régit, egy '13-as Recon Goldot váltott, amivel mostanában sok gondom volt, egyszerűen elfogyott a rugóút vagy túlságosan beült a lejtőzéskor, ezért nem volt sokkal több haszna, mint egy merev villának.
Ma ránéztem, hogy ez mégis mennyit mozog és mindössze 83mm. A becsúszó magassága pedig összesen 98mm. Teljesen új, BD-ról lett vásárolva. Ebből nincs 80mm verzió, tehát az sem játszik, hogy véletlen felcserélték. Széria szám alapján is 100mm-nek kellene lennie.
Más is tapasztalt már ilyesmit? Esetleg van valakinek ugyanilyen teleszkópja, ha igen, akkor az mennyit mozog?Súly téma
Ez nálam is eléggé aktuális. Új bringa helyett úgy döntöttem jóval kevesebb pénzből felújítom a mostanit (2013-as Haibike Light SL) és megpróbálok egy picit faragni a súlyán.
Teleszkóp lett lecserélve (-130g), picivel könnyebbek a kerekek (-150g) és a karbon nyeregcső is (-80g).
Sajnos a kerekek még nehezek, de most arra nem akartam sokat szánni, és csak félteném hogy felütöm. (A most lecserélt kerekeken 10+ felütés van .)Crossking Performance 2.3 gumik vannak fent, amik elég nehezek, 848 gramm darabja.
Ennek ellenére eddigi legjobb gumim, mindent is bír, kb 12k km alatt nem volt vele gondom.Most pedál, kulacstartó nélküli súlya 11.4 kg, amit kicsit sokallok, mivel a gyári súlya picit könnyebb gumikkal és belsőkkel volt elvileg 10.9 kg, de szerintem ebben
hazudottcsúsztatott a Haibike.
Nyáron még felkerülnek rá a Crossking RaceSport 2.2, ami kereken 300 grammal könnyebb, így lesz 10.8 kg.www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz maximilian4 #176647 üzenetére
Köszönöm.
Néha benézek a topikba, de csak read-onlyban vagyok itt. Fórumozás helyett inkább bringázni szoktamwww.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Kinek volt már garanciában vázcseréje? Bevett szokás az, hogy az ügyfélnek (azaz nekem) kell elintézni az átszerelést saját költségre (a váz nem külön lett véve, hanem egy komplett bringa, az alkatrészekre azonban már nincs garancia)?
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
A hétvégén kint voltam Ausztriában Salzkammerguton, akit érdekel írtam egy rövid beszámolót: [link]
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz 6030D #108763 üzenetére
Nem lehetett egyszerű ilyen körülmények között, elismerésem, hogy végigmentél.
Én sajnos kicsit lebetegedtem a múlt héten, de azt hiszem nem sajnálom, hogy kihagytam a szilvást, hosszútávon biztosan nem szívattam volna magam ilyen körülményekkel.
[ Szerkesztve ]
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz ivana #102657 üzenetére
Nem erdészeti, ahogy írtam ez közút (Visegrád Panoráma út).
Többieknek is köszönöm a választ, visszamegyek, csinálok képeket aztán elküldöm az illetékeseknek.
(#102656) Véreshurka: azért az a 2500Ft nevetséges, nem mondtad nekik, hogy ennyiből még a külső gumit sem tudod pótolni?
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Az országútizás nem nekem való műfaj... Ahelyett, hogy élvezném a jó időt, csak szidom ezeket a szar utakat és próbálom kerülgetni az úthibákat, mintha szlalomverseny lenne. Lefelé nagyon óvatosan mentem mindenhol, ennek ellenére egy vízátfolyásnál lévő láthatatlan kátyúban felütöttem a hátsó kereket, defekt nem lett, viszont a felni a peremén beljebb ment, a belsőbb részén meg kicsit kifelé (tehát összeb*sztam).
Kérdés, próbálkozott-e már bárki úthiba okozta kárból adódó kártérítéssel, feljelentéssel? (Aki még nem és annyit írna, hogy felejtsem el, az inkább ne válaszoljon most.)
Autónál tiszta, hogy működik ez, viszont jelen esetben, hogy nem láttam azonnal, hogy károm volt, így nem álltam meg a helyszínen így rendőrt sem hívtam (bár lehet hogy kiröhögtek volna). Megpróbálkoznék valamivel, viszont nem lesz egyszerű, mert az említett közút tudomásom szerint a Pilisi Parkerdő kezelése alatt van.www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Vonóhorgos kerékpártartó nem jöhet szóba?
Viszont ha csak 1db bringát kell bepakolni, a nagyobb kombik (középkategória és felfelé) zöme tudja ezt. SUV-ok egy része viszonylag rövid, ott nem biztos, hogy elférne egy bringa.
Mazda6/Accord/Avensis/BMW 5er/Audi A6 stb kombikba szinte biztos, hogy elfér fektetve 2db bringa is.Egyébként nem mindegy milyen bringáról beszélünk, talán a 29-esnek a legnagyobbak a méretei (hossz, szélesség, magasság), egy országúti bringát a szűk kormány végett még egy sedanba is bele lehet tenni.
[ Szerkesztve ]
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz Begbiebike #95778 üzenetére
Itthon is vannak bőven singletrackek (ok talán nem ennyi, de azért van elég), csak vagy az erdészet vagy a nemzeti park, vagy a természetvédők tesznek keresztbe a versenyt szervezőknek. Itt a Visegrádi hegységben nagyon jó pályát ki lehetne jelölni, de csak akkor, ha teljesen szabad kezet kapna az ember.
(#95756) 6030D: Nem volt vészes, de azért nem mosolyogtam, mikor a rajtnál elkezdett szakadni az eső
Nem kell megijedni, NHH-re minimum feltekerhettetek volna, odáig csak aszfalt és schotter, eső után is járható Szép az a rész ott Helemba környékén, néha én is eltekerek arrafelé.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Tegnap lement a Kassa Maraton, pálya szempontjából eddig messze a legjobb, amin eddig mentem. A pálya fele singletrackből áll, élvezhető, tekerhető (csak így most eső után volt pár necces rész). Aki szokott versenyekre járni, annak tudom ajánlani, tervezze be jövőre mindenképp.
Egyetlen negatívum, hogy a 80-as és 50-es rajtja együtt van (persze, hogy a végéről indultam...).Későn álltunk be a rajthoz, reggel esett szépen, 9:30-ig a meleg autóban ücsörögtünk, bemelegítés persze elmaradt
Végre most először sikerült nem elfogynom egy hosszútávú versenyen, annak ellenére, hogy az elején sok energiát elpazaroltam azzal, hogy a mezőnyt megelőzzem. Lefeléken sajnos feltartottak (bár nem volt annyira vészes), jobb lett volna picit jobban haladni a singletrack részeken.
A hosszútáv körében főleg dózerút volt, illetve volt egy hosszabb singletrack is benne, na az elég szívatós volt, főleg így picit vizes/saras pályán, egyszer ki is ugrott alólam a bringa (faágak voltak keresztbe, egyszerre ment oldalra első-hátsó kerék), de esés nem lett belőle.
Első óra után rájöttem, mi lesz a legnagyobb probléma, folyamatos fel-le, CC jellegű pálya miatt alig volt lehetőség enni. Ahol volt egy nyugis 100 méter, enni kellett (40. percnél készültem enni, egészen 1:20-ig kellett várnom, hogy el tudjam engedni a kormányt egyik kézzel 3 másodpercnél több időre). Az ivás sem volt egyszerű.
Összességében elégedett vagyok magammal, ezen a pályán nem gondoltam volna, hogy 4:30-on belül tudok menni.
Strava (A valós átlag 18.1 km/h lett.)Fura, hogy távra kevesebbet mért kb 5km-rel a Garmin. Haveromnak 79 lett, ugyanúgy 510-ese van és amikor együtt tekerünk, gyakorlatilag ugyanazt a távot/szintet méri.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz Tothgera30 #94767 üzenetére
Nem, haveromnak van teleszkópos gravelje, az teljesen más. Ez tényleg egy monti volt országúti kormánnyal.
(#94762) Strezi: Az sem lehet rossz, régebben én is gondolkoztam, hogy letekerjem a Vérkört. Viszont látom ott azért picit melegebb volt, mint a Mátrában.
(#94771) 6030D: Grat neked is, jót mentél.
Por az nekem csak a végén volt, ahonnan a középtáv bekapcsolódott a hosszú útvonalába.
Ritka, de van 1-2 olyan Haibike, mint az enyém (én eddig egyszer láttam).www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Ma sajnos csak ennyi volt benne. Felénél elfogytam, talán kicsit túl magabiztosan hagytam fent a pulzusomat, eleinte nem igazán éreztem fárasztónak a tempót (első 3 órában 179 volt az átlagpulzusom). Végére még picit feltámadtam, de sajnos az 5 órán belüli idő messziről sem sikerült.
Eltévedés, görcs, láncleesés, meg nagy tempónál nyomtévesztés, kb minden volt
Hogy pozitívumokat is említsek: nem éheztem el, nem volt defektem és a láncleesésen kívül rendben működött a bringaNapi érdekesség: Monti, országúti kormánnyal
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Ma (pontosabban tegnap) végre sikerült egy szegmenst úgy lenyomnom, ahogy szerettem volna (talán a múlt heti Alpok túra megtette a hatását).
Ezen a szakaszon körülbelül már 3 éve szerettem volna egy igazán jó időt menni, de valahogy sosem jött össze. Most jórészt sikerült összeraknom, persze így sem volt tökéletes (a tüdőm kicsit elkezdett fájni/szúrni, de bírta végig), a lábam pedig meglepő módon nem fáradt el (ezt nagyon furcsálltam).Viszont az fura, hogy nem a KOM ikon jelenik meg, csak a PR, ennek vajon mi lehet az oka?
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
2 éve kétszer feltekertem Stelviora aszfalton (az is kemény volt), tegnap bevállaltuk terepen, másfél óra tolás lett a vége Wanderwegen
[link]www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
90-es vagyok, tehát jó kategóriába neveztem
Aszfalt után be jobbra, igen, az nekünk is volt, évek óta olyan az az ösvény, nem áprilisban dőltek ki azok a fák.
Buzsó elvileg nem érezte magát úgy, hogy a hosszún eredményesen el tudna indulni (ezt hallottam), ezért inkább agyonverte a közép mezőnyt
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Nekem is megvolt a Szilvás, azt hiszem majdnem sikerült kihoznom magamból, amit most lehetett. 5:30-at akartam, 5:40 lett, összességében ez sem rossz.
Aminek örülök, hogy magas pulzussal végig tudtam menni komolyabb probléma nélkül. A tüdőm viszont nem volt eléggé megedzve, az elején és a végén is fájt a mellkasom, emiatt kicsit vissza kellett vennem a tempóból.Utolsó előtti emelkedő kezdetekor még egész jól ment, a tetejére kezdtem elfáradni, aztán az utolsó mászás az már kicsit szenvedős volt, nem maradt tartalék.
A pályát egész jól kitakarították, néhány fa maradt csak ott (mondjuk Ördögoldal tetejéről azt az egyet még kiszedhették volna). Sár nem volt, csak néhány pocsolya.
Haveromnak, akivel lementem, volt egy lassú defektje, hiába a Tubeless, mindig szív vele. Úgy érzem jól döntöttem tavasszal, amikor mégiscsak maradtam a hagyományos belsős rendszernél (tavaly augusztusban volt utoljára defektem).
Ami megdöbbentő volt, ahogy Búr Zsolt (Középtáv absz 1.) hogy elment mellettem. 40-50-el döngettem lefelé a közepesen köves lejtőn és gyakorlatilag állva hagyott.
6030D: Grat, jót mentél, ha ennél jobb eredményt szeretnél elérni, sajnos ahhoz sokkal több időt kell az edzésre szánni (amennyit mentél ahhoz képest szerintem mindenképp kihoztad amit lehetett).
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Pontosan tudom, mire vállalkoznék, számomra abban van kihívás, a táv teljesítésében.
2x már letekertem a Sellaronda Heron a hosszút, szóval láttam már az Alpok meredek emelkedőit közelről(#88687) Strezi: Hát akkor próbáljuk meg összeszerzeni 3-4 emberrel már van értelme, az pont egy teli autó
(#88690) Hasaggymeg: 1 napos versenyek közül talán a legdurvább. 2 haverom már teljesítette, tőlük azért tudom kb mire lehet számítani.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
-
raczger
őstag
válasz varsam #87877 üzenetére
Első változat:
Végig aszfalt, talán Pilismarót felől könnyebb felmenni.Második változat:
Pilisszentlászló környékén a terepet hagyjátok most szerintem ki, ott szinte biztos, hogy sár lesz.
Mindkét irányból azonos nehézségű, Dömösről felfelé a terep nem nehéz, sima dózerút, a tetején elég buckás, de simán járható.Holnap én kihagyom a terepet, megint marad az aszfaltos edzés új terepgumikon...
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz Strezi #85374 üzenetére
47k ezer (ez az őszi akcióban volt ennyi, most drágább) a 4db tl gumi, míg ugyanebből a nem tl pedig 32k.
Most vettem észre, hogy az egyik külső amit rendeltem nem 29-es, hanem 26...Milyen terepen és mennyit mész egy évben? Én azért nem csak túrázgatok, nem óvatoskodok, nem állok meg egy pocsolya miatt, stb.
(#85378) hegyimorc: Volt párszor olyan defektje, amit nem fogott meg a hab.
Illetve tavaly Partinak is volt egy lass údefektje:
"Galyatető után kaptam egy lassú defektet, amivel egy darabig még tudtam haladni, de az utolsó frissítő előtt már nagyon kopogott a felni, tolnom kellett a bringát."
Persze be lehet tenni a belsőt, de akkor ki kell venni a szelepet, belső be, aztán otthon meg újra szerelni.Igazából attól félek, hogy plusz pénzért csak plusz macera lesz és az egyetlen előnyöm, hogy kicsit alacsonyabb nyomással mehetek, ami persze nem lenne rossz, de nem feltétlen szükséges nekem.
Tudtok esetleg mutatni jó tubelesses külsőt nem aranyáron? Eddig Rocket Ron + Racing Ralphal mentem, ezekből a TL 2x annyiba kerül, mint a sima. 16k (itthon kerül most ennyibe) egy gumiért nagyon sok.
Ebike-on 10k alatt 3 ilyen gumi van, de ránézésre egyiket sem merném megrendelni.[ Szerkesztve ]
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Ki használt tartósabban Tubelesst, mik a tapasztalatok?
Még ősszel vettem tl-ready külsőket, hogy akkor idén kipróbálom, de aztán mostanában ismerősöktől hallottam rossz tapasztalatokat is. Gyakorlatilag az egyetlen előnye az, hogy alacsony nyomással mehetsz és nem igazán lehet felütni.Csak montival évi 5-6k km-t tekerek, ebből kb a fele terep. Erre a használatra évente vehetek 2 szett külsőt , ami ha nagyon olcsón szerzem be a külsőket, évente 47k csak a gumi.
Cserébe most még át kellene alakítani a felnit, vennem patront, patronos pumpát és defekt gátló folyadékot.
Csak én érzem azt, hogy egy kis kényelem sok kellemetlenséggel jár?Most azt fontolgatom, hogy inkább eladom a tl ready külsőket és veszek simát. Ha nem megyek eszetlenül akkor nincs túl sok defektem. Tavaly párszor felütöttem, nem nagyon figyeltem a nyomásra (kb annyi volt benne, mintha tubellessem lenne).
Meg hát ha versenyen kapnék defektet, tubeless esetén nagyobb szívás lenne. (Tavaly a mátrát magas nyomással "végigpattogtam", cserébe nem is kellett szerelnem )Másik kérdés: karbon vázam van és terepen sok faág, kő felsértette már a festéket a láncvillán, illetve nagy ritkán mikor felkapja a hajtás a láncot váltásnál, a lánc is belemar. Félek, hogy előbb-utóbb a karbonba vés bele, aztán utána megreped. Ezt mivel lehetne kivédeni? Sima fólia volt rajta eddig is, az semmit sem ért.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz trialboj #75089 üzenetére
Csak úgy nem fog megtámadni a vaddisznó. A lényeg, hogy ne érezze magát sarokba szorítva, akkor gondolhatja azt, hogy az egyetlen menekülési lehetőség az, ha rád támad.
Tavaly volt olyan helyzet, ha nem állok meg időben, hanem megyek tovább a disznók felé, sanszos, hogy nekem jöttek volna. Észrevettem, ők is, megálltam tisztességes távolságban és megvártam míg az egész horda (voltak kb 30-an) elment. Eközben két nagyobb úgymond biztosította az utat, folyamatosan engem figyeltek.Szerintem a legnagyobb veszély az, ha lefelé mész valahol az erdőben és hirtelen kiugrik eléd egy vaddisznó vagy szarvas.
Koordináta lekérése: google mapsben rányomsz hosszan a saját helyzetedre, a fenti kereső sávba kiírja a koordinátákat. (Vagy pedig felraksz egy appot, ami többek között ezt is mutatja.)
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz geotigris9 #73524 üzenetére
Idén csak két alkalommal ugrott ki közvetlen elém szarvas. (Meglepően sok vadat láttam.)
Egyik alkalommal 10 méterrel elém jött ki egy gímszarvas, ami nem is lenne para, csak épp lefelé 50-el csörtettem köves dózerúton. Szerencsére nem kellett nagyon fékeznem, hogy elkerüljem. A szarvas jobban betojt, mert szinte csak felsétált az útra, aztán meglátott akkor pánikolt be és próbált menekülni. Azért lepődtem meg, mert már szinte a faluban voltam és azon az úton ritkán látok vadat.Másik alkalommal egy haverommal mentünk felfelé, hallottam valami zajt, megálltam, feltettem a kezemet (jelezve haveromnak, hogy állj), abban a pillanatban 3 méterre előttünk ugrott át a szarvas.
Viszont a legparább helyzet tavaly volt, lefelé mentem 50-60 körül dózerúton, mikor megláttam magam előtt 2 nagy vaddisznót az úton, kb 50 méterre megálltam, aztán látom, hogy kb 20-30 vaddisznó ment át az úton, mindeközben 2 baromira megtermett állt az út közepén, figyelt engem, vigyázott a csordára. Na ott picit féltem, hogy esetleg nekem jönnek, a 10%-os emelkedőn nem lett volna esélyem elmenekülni.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Így néz ki, ha pl a gps magasságadatait használja az adott tekerés, ott lehet kérni korrekciót.
Én is csak telefonnal mérek, ősszel tervezek valamit venni, ha nem sikerül valami garmint/polart találnom használtan jó áron, akkor valószínűleg egy bryton ridert fogok venni: [link](#73390) Hasaggymeg: Egy 100k körüli gps magasságra nem igazán tud méteres pontosságot, talán nyílt terepen igen, de hegyen, völgyön, ahol jó, ha lát valami műholdat... Barométeres az nagyon pontos tud lenni, de persze csak konstans időjárás esetén.
A térképeknek pedig a magassági adatai nem mindenhol pontosak, gondolj bele, hogy egy völgybe vágott úton mész, ha a gps azt látja, hogy 10 méterrel alrébb vagy, mint valójában, akkor máris 10-20-30 méterrel magasabban/alacsonyabban lát. Itthon az erdős területeken nem hiszem, hogy túl pontosak ezek a magassági adatok.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Kérhetsz magassági autokorrekciót bárminél, ha változékony az időjárás, akkor sajnos a barométeres semmire nem jó. Tavasszal volt, hogy kerülgettük a vihart, fölfelé mentünk haverommal, közben a garmin azt mutatta, hogy lefelé megyünk.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz joysefke #73368 üzenetére
A strava magassági adatai nem túl pontosak, szóval ez nem meglepő. Valóságban egyébként kb 2400 szint lehetett.
(#73373) 6030D: Most végignéztem straván, akik rendes gps-t használtak, mindnek 1580 környékén mérte a szintet középtávon, szóval az valós.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz Tothgera30 #73271 üzenetére
Pályajelölés kissé katasztrófa volt, egyébként nekem tetszett.
(#73328) joysefke: most még kövesebb lett, kékesről lefelé 700 szinten keresztül, rázós köves, ez most tényleg kemény volt, a végére kb úgy maradtak az ujjaim, elsőre ki sem tudtam nyújtani őket
Számomra az újdonság az volt, hogy bringázás közben begörcsölt a talpam (vagy a lábujjam), nos ez 50-el köves lefelén nem móka, persze nem lassítottam, jobb hamar túlmenni a rossz részen Hosszú távnak voltak kifejezetten jó single trail részei, sajnos oda a közepet nem vitték.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz maximilian4 #64551 üzenetére
Nyugodtan kimehetsz vele, azért alólad csak nem szedik ki
(#64553) Hasaggymeg: Rubar Emir
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Nyáron voltam egy hetet bringázni az Alpokban (olasz-osztrák-svájci hármashatár környékén), ha valakit érdekel, egy rövid videót csináltam róla: [link]
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
-
raczger
őstag
Néhány tekerés már meg is volt az új bringával, eddig tetszik, de máshogy kell vele menni le/fel a 2x10 és a 29-es kerékméretnek köszönhetően a 26-sohoz képest. Nagytányéron nagyon megy, kistányéron már valahogy nem annyira, aztán így próbálom megtartani a pedálfordulatot az emelkedőkön, hogy minél később kelljen a kistányérra váltanom Fura az is, hogy ebbe a telóba (RS Recon) majdnem fele akkora nyomás kell, mint a régibe (Manitou R7). Egyelőre még hosszabb kistányéros meredeken nem próbáltam még, de majd holnap, megtámadjuk Csóványost
Azért a karbon váztól még mindig tartok kicsit, havernak pont versenyen, leejtőn törött el, igaz, ennek már 3-4 éve kb.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz venember83 #45539 üzenetére
Teljesen jók, a teló szépen csillapít, a fék is teljesen jó. Majd a fékhatás akkor derül ki milyen, amikor olyan helyre megyek, ahol azt elég sokat kell használni, mert tegnap inkább csak dózerúton mentem lefelé.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Na ma megvettem a 29-es Haibike-ot, ugye elvileg 500km van benne, az teljesen reális, szép állapotban van. Meg is volt az első tesztkör, még pár dolgot kell rajta állítanom, hogy kényelmesebb legyen, de eddig tetszik. A lejtőkön még szokni kell a 29-est, felfelé pedig a 2x10-es váltókiosztást, nem mindig sikerült oda váltanom elsőre, ami jó lenne
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz Hasaggymeg #45350 üzenetére
Köszi, jó meglátás, slx-re is azt hittem, hogy 2 tányéros. Igazából nincs problémám a 2 tányérossal, ugyanolyan fogkiosztást próbáltam ki a Cube-al.www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz Tothgera30 #45347 üzenetére
Első váltó: deore vs XT
Fék: Tektro vs Magura (Tektro ugyan sokat fejlődött, de az én agyamban még mindig az van, hogy a tesco bike-on van rajta)
Hajtókat: SLX vs XTSzámomra ezek a sarkalatos, ha a különbségeket nézzük, de főként az első kettő.
Illetve a fél kiló különbséget még mindig fenntartom, ugyanaz a külső gumi van mind a kettőn.
A teleszkópokat pedig ki kellene próbálnom, a kettő közül még egyikkel sem találkoztam.Konkrétabb tapasztalatot tudnál írni a greed 9.1-el kapcsolatban?
Én eddig még csak egy 29-est próbáltam ki rendesebben, az nagyon meggyőzött [link][ Szerkesztve ]
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz Tothgera30 #45345 üzenetére
Miért jobb a második? Alacsonyabb felszereltség, illetve fél kilóval nehezebb is. Egyedül a teló az ami szimpatikusabb abban, de a rock shoxszal sincs bajom.
Egyik 19-es, másik 18-as, kicsi különbség, a magasságomnak (180cm) mind a kettő megfelel.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz venember83 #44566 üzenetére
Nem túl nagy leárazás az a 100 euro, nem érzem, hogy jó áron lennének ott a gépek.
Neked most mid van pontosan? (Biztos keresővel rátalálnék, de nincs időm 10-20 percet keresgélni a hsz-ok közt.)
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz venember83 #44559 üzenetére
Miért? Én a 29-et kicsit nagynak érzem, tényleg csak kicsit próbáltam ki a héten egy ismerősét, felfelé nagyon jó volt, de lefelé nem biztos, hogy megszoknám. A 27.5-es jó átmenetnek tűnik, plusz most ezt találtam jó áron eddig.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Vélemény? Igencsak ideje lenne vennem egy másik bringát, ez szimpatikusnak tűnik, szerintem jó áron is van. A márkáról (Haibike) közvetlen tapasztalatom viszont nincsen még.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz FIREBLADE78 #38868 üzenetére
Egy jobb dózerúton simán lehet annyival lefelé menni. Itt a közelben is van egy ilyen: [link]
Haverom az első, na az mondjuk elég komoly átlag lett, második pedig én vagyok (nekem a max sebesség ott 62, havernak meg 70 felett volt).www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz Runner_fxr #38544 üzenetére
Nem közelítettem meg magasság szempontjából, ha belegondolok 3 tényező van ami nekem fontos: ár, irányíthatóság, hatékonyság (ez jelentheti a felfelé, síkon tekerést és a lefeléket is).
"A lényeg, hogy a nagyobb kerék jobban tartja a tempót" Igen, viszont nagyobb kerék több súly, amit megmozdítani, lendületbe hozni több energia.
Nem csapatós bringát keresek (szerintem az enduro kategóriára gondolsz), mindenképp merev vázasat.
(#38550) Tothgera30:
Tehát ez nem kerékmérettől függ, hanem versenystílustól és edzettségtől. Az elsővel egyetértek (még rendesen ki kell próbálnom, hogy ezt megtudjam, nekem fekszik-e), a másodikkal nem, igazából azt lenne jó tudni, hogy egy átlagos maraton verseny vajon melyikkel lehetne előbb teljesíteni, avagy melyik a gyorsabb?
Azzal is szoktak érvelni, hogy a 29 az biztos jobb, az élmezőny, világkupa, stb helyeken mind azzal mennek. Erre azt szoktam mondani, hogy azért benne van a marketing is, ezért árnyalt az összkép nálam, ezért vagyok ennyire bizonytalan.www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz fpeter07 #38540 üzenetére
Azért ez kicsit túlzó, hogy a 29 mindenen átmegy, nyilván a nagyobb kerék miatt kevesebb gödröt érzel meg, de azért csodát az sem tesz. Lefelé amúgy nem szokott problémám lenni, haladósan megyek, de nem ütöm szét a bringát sem (konkrétan egyszer volt még csak felütéses defektem lejtmenetben).
Ha lesz értelmes áron 29, akkor valószínűleg az lesz, ha nem, akkor marad a 26, jelenleg ez a tervem, de igyekszek kölcsönkérni ismerősi körben 29-est, csak terepen egy ideig még nem fogom tudni kipróbálni (hó+sár van még itt).www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz venember83 #38536 üzenetére
Bejövős, csak ennyit már nem szeretnék rászánni. Meg amit veszek, azon fejleszteni nem szeretnék, csak karbantartani (az is bőven elég zsetont visz el, főleg egy saras verseny után).
Szétnézek német/angol oldalakon is, hátha ott van valami komolyabb leárazás, örülnék ha sikerülne kifognom egy jó vételt.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz venember83 #38528 üzenetére
Én még csak pár napja, de kezdek megőrülni, nem nagyon tudok dönteni Vannak jó árban karbon 26-osok, 29-est nem nagyon találok.
Igen, ezt is láttam, de amit én linkeltem szerintem az jobb árban van. (Plusz nekem jobban is tetszik.)
(#38524) cescenet: Hevítsd (melegítsd) fel a külső részt, hogy kitáguljon a menet, ez általában működik.
[ Szerkesztve ]
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz LonGleY #38520 üzenetére
Pont 180 vagyok, de nem ez a része a kérdés. (Egyébként nálam alacsonyabb csapattársam is váltott és abszolút meg van elégedve.) Azt mondják, hogy könnyebben átgördül az akadályokon a 29er kereke, meg sok mást is... Igazából egyértelműen azt nem tudom, hogy hatékonyabb-e összességében? A hangsúly nálam most ezen van.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Tanácsot kérnék néhányotoktól, akiknek van hosszabb távú tapasztalatuk 26" és 29" montival.
Jelenlegi bringám már 7 éve van meg ([link]), egy ideje érik mellé egy edző bringa, plusz erre is rá kellene költeni (csak a szokásos felújítás), viszont jobban átgondolva, csak minimálisan lenne több pénz, hogyha a jelenlegit nevezném ki a téli edzőbringának és vennék egy új/alig használt bringát. (A plafon 300k lenne.)
Jelenleg két dilemmám van, első az, hogy alu váz vs karbon váz, illetve 26 vs 29. Sajnos rendes tapasztalatom se 29-es, se karbon vázas bringáról sincs (próbáltam már, de egy edzést se nyomtam le végig ilyennel, így nem túl releváns ez a tapasztalat).
Ma fel is raktak, egy elsőre jónak tűnőt ([link]), csak ez ugye 26-os, viszont úgy vagyok vele, hogy szívesen kipróbálnék most 29-eset, legtöbb bringás ismerős, akik váltottak, azt mondják, hogy érdemes volt 29-re váltani.Igazából a megadott keretből, csak nagyon akciós új bringa vagy használt férne bele, a megfelelő felszereltséggel (xt felszereltség, értelmes 100mm-es teló, igazából minden szinten továbblépés legyen a jelenlegivel szemben). Ti mit vennétek a helyemben?
Évi ~5k km-t tekerek, főleg hegyen, terepen, néha versenyekre is járok, de csak hobbi szinten.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz Manitou #32793 üzenetére
Hosszútávon, vége előtt 7km-el történt, akkorra már teljesen eláztam. Sajnálom, meg a rossz időjárást, mert egész jól ment, fölfelé sehol nem éreztem magam fáradtnak, még a vége felé a meredekeken sem.
Te melyik távon mentél, közép?
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz Gyufaaa #32731 üzenetére
Nem teljesen
(#32734) Vasinger!: Ma Mátra maratonon történt az eset, megyek felfelé (sár, eső, dagonya), érzem, hogy valami nem oké, már felfelé állt a váltó. A váltópapucs törött el, 8 évet bírt, úgy látszik elfáradt az anyag (egyszer el volt görbülve régen, de visszatudtam hajlítani).
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
[link]
Ugye ez jó lesz így?www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
[link]
Tegnap kipróbálhattam egy goprot bringával, megerősödött bennem, hogy kéne majd venni A YouTube viszont iszonyatosan lerontja a minőséget.www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz -=RelakS=- #17059 üzenetére
Félreértettél, persze értem, hogy miért lehetne megemlíteni Schumachert, de úgy gondolom felesleges megemlíteni, elég egyértelmű az általad felvázolt B verzió, hogy sisak nélkül már aznap elment volna.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Nem is értem hogy jönne ide Schumacher.
A taglalt kérdés viszont fedi a topik témáját, amiről többet szoktam némely emberekkel vitatkozni, minthogy a v-fékes felni mikortól lenne cserés.
De hogy valami választ kapjál a felni témában (viszont ez is csak vélemény): amíg elég recés, elég mély a bordázata a felninek, hogy a sima fémnél jobban belekapjon a fékpofa, addig lehet használni. Nem tudok róla, hogy mérhető lenne, hogy meddig használható, de amíg egyértelmű recék vannak és nem érzed, hogy új fékpofával is, normálisan beállított fékkel sokkal gyengébb lenne, mint régebben, addig szerintem nem kell cserélni. Én emiatt sose cseréltem, előbb mentek gallyra a felnijeim, minthogy elkopott volna ez a felület.
Interneten kicsit utánanézve annyit találtam, hogy pl Shimano R540 felnijén van ilyen kopásjelző. Amikor ez a jelzés eltűnik, akkor cserés.
Videó, ez alapján próbáld megnézni.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Haverom robogóval esett, nagyjából 30-40 km/h-val, nem volt rajta sisak, majdnem ott is maradt örökre. Ha viselt volna bukót, valószínűleg föláll és tovább megy, mert csak a fején sérült meg, viszont így 2-3 hét kóma + 2 hónap kórház.
Ne vegye senki személyes sértésnek, de hülye az, aki nem visel bukót bringázáskor (most a leugrok 500 méterre lévő pékségbe kenyérért című dolgokat ne nevezzük bringázásnak). Pont akkora felelőtlenség, mint aki nem köti be magát az autóban.
Személyes élményeim is vannak, hiába sok-sok év tapasztalat a hátad mögött, ha a másik hibázik az utolsó pillanatban, már tehetetlen vagy. Nyáron Ausztriában egy bringás utolsó pillanatban elém jött (szembe jött), repültem egy jókorát, csak a fülemet horzsoltam meg. Ha nincs rajtam a bukó, akkor szerintem az egész fülemet vissza lehetett volna varrni...
[ Szerkesztve ]
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz fireproof #16496 üzenetére
Brigéciol nem nagyon javasolt, a láncszemeknél lévő, finom gyári zsírt is kiszedi, az nem túl egészséges. Én wd40-et szoktam ráfújni, azzal elmegyek 1x-2x bringázni, az nagyjából lehozza az olajsarat, utána pedig egy ronggyal végigtörlöm elég alaposan.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Nem kell hozzá tv, monitort is lehet nézni
Ha külsőstől szerzik be az ilyen lámpatesteket, akkor sanszos, hogy egyedi megrendelés alapján készítik el ezeket a formákat. Itthon is biztos van olyan cég, aki tud ilyen formákat vagy esztergálni, vagy ahogy te írtad, oly módon készíteni. Csak szimplán kész, üres lámpatestet bringához én még nem láttam, pedig régebben kerestem. Ha ilyen jellegű kell, akkor tegyél fel apróhirdetést, hogy ilyen régi lámpákat vennél, aztán azt a lámpatestet használd fel.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Általában kiadják egy kínai vagy tajvani cégnek, ahol a legtöbb ilyet gyártják.Ezekben a gyárakban a lámpatestet (és a lámpabúrát, ami nálam ugyanúgy a testhez tartozik) szinte biztos vagyok, hogy helyben esztergálják. Üveg előlapot meg vagy helyben csinálják meg vagy külsős cégtől szerzik be, ahogy ezt szokás.
Nézz egy kis Gyáróriásokat a NG-onwww.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
-
raczger
őstag
válasz fireproof #16107 üzenetére
Vagy csak nem figyeltél és mentél mint a birka
Látom akkor hasonlóak a tapasztalatok. Múltkor csapattársam kicsit beégette az egyiket, jött két országútis felfelé, a második kicsit lemaradt, aki először jött köszönt rendesen, mi is neki, aztán jött a második csendben, mikor mellénk ért egyikünk ráordítótt, hogy "SZIA!". Nem köszönt vissza, még kétszer ment a "szia", aztán odaszólt a csapattársam egy szépet, hogy a haverja nem volt néma, ellenben vele.
Aki nem 1 hónapja kezdte a bringázást komolyabban, szerintem tudja, hogy köszönni szokás (kell), főleg hegyen, erdőben, de ott már általában a túristáknak (gyalogosoknak) is illik.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Az országútisoknak miért csak a fele köszön (montisként mondom), holott a montisok mindegyike köszön? (Ez csak részben költői.)
Egy másik téma: ki használt wattmérőt bringához és van stravája is? Jó lenne tudni mennyire pontatlan a program automatikusan kiszámolt értéke.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz superecneB #13347 üzenetére
Lementettem, szóval lehet, hogy majd valahova felteszem Csak az a baj, a videó második felében néhány helyen is volt hiba, hibásan került fel a videó.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Holnap reggel 9-ig lehet ingyen megnézni. Nem a legjobb bringás film, de nem lett rossz. Azok készítették, akik a From The Inside Out-ot.
Az etalon számomra még mindig a Life Cycles
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz Gyufaaa #6163 üzenetére
Ez kezdő bringásoknak szól, akiknek valószínűleg olcsóbb rendszerük van, ott nem annyira bírja a terhelést se a lánc, se a hajtás többi része. 2/1-es váltásban szoktam használni, gond nélkül bírja, persze nem is Alivio van a bringámon.
Ettől függetlenül egy jól beállított váltóval mindenhova rendesen lehet váltani.www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
-
raczger
őstag
válasz Szakbarbár #5216 üzenetére
Hát az se sokat segít, ha egyszerre fél litert megiszol . Inni elvileg 5-10 percenként kellene, de csak egy-egy kortyot. A kulcsszó a sokszor keveset Próbáld ki legközelebb!
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz Szakbarbár #5208 üzenetére
Ha akkor eszel amikor éhes vagy, már rég elkéstél vele. Folyamatosan enni kell, főleg egy hosszabb túrán, inkább sokszor keveset, pl. fél óránként egy müzliszelet vagy banán. Egy ilyen tekerésen 2 banánnak, 3 müzliszeletnek simán el kellene fogynia, hogy azt mondhasd, eleget ettél.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz -HajTömeg- #5163 üzenetére
Azt jelenti, hogy lecseréli a lánctányérokat (ami a hajtóművön van, vagy a komplett hajtóművet cseréli), láncot és a fogaskoszorút (néha még a váltógörgőt is cserélni kell).
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz lukaszokni #4967 üzenetére
A velon elég sok van, ebbe a kisebb versenyek is jórészt bekerülnek.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz Doki-HUN1978 #4837 üzenetére
Természetesen mindenhol még nem bringáztam itthon sem (legtöbb itthoni hegységben nem egyszer bringáztam már). Félre ne értsd, nem azért megyek külföldre, mert itthon már nincs hova, hanem változatosság is kell, illetve megismerni a külföldi terepeket, tájakat.
Tavaly érezhettem először milyen is az Alpokban tekerni, milyen az amikor végeláthatatlan emelkedőn kell mókuskerekezni, ilyen itthon sajnos nincsen.(#4838) Jorus: köszönöm, na ezt eddig nem találta meg nekem a gugli
[ Szerkesztve ]
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz Doki-HUN1978 #4833 üzenetére
Olasz verseny volt lassan egy hónapja (és csak augusztusba megyek).
Nem bringázás miatt utazok ennyit, hanem a táj miatt, de nálam természetes, hogy bringával ismerjem meg a környéket ne pedig autóval vagy gyalog.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz Doki-HUN1978 #4829 üzenetére
Milyen folyton? Kivételesen idén másodszor megyek külföldre pár napra, de például tavaly voltam először külföldön bringázni. Egyébként kuponvilágon volt olcsón szállás, szóval ez most végre nem lesz olyan drága.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Schladming környékén volt már valaki bringázni? Esetleg, ha valaki tud azon a környéken jó utakat, ne tartsa magában
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz Sirandrish #4733 üzenetére
Hobbi versenyzőnek is kellhet egy bringa fél milláért, mert egyszerűen csak egy olyan bringa képes hosszabb távon elviselni azt a terhelést. Ezen felül még persze 1-2 évente hozzá jön a komplett hajtás felújítása, meg egyéb szerviz költségek. És ez csak egy átlagos hobbi bringás aki szeret néha egy-két versenyre eljárni.
Ha tudnád egy komolyabb versenyzőnek itthon milyen költségei vannak...Egy ilyen bringának meg nem az a célja, hogy elvigyen A-ból B-be (nem közlekedésre, melóba járásra való, hanem edzésre és versenyzésre).
Persze ennyit már én sem adnék egy bringáért (mármint fél millát), de egy 100-120k-s bringa egyértelműen kevés lenne, évente elhasználódna egy olyan alattam, pedig csak hobbi bringás vagyok a magam 70 kilójával.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
-
raczger
őstag
Ide írtam egy beszámolót a hétvégi versenyről, akit érdekelne
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz fpeter07 #3058 üzenetére
Lehet, hogy írok beszámolót a Logoutra, elég küzdelmes volt tavalyhoz képest. Képeket mindenképp rakok még fel.
Tavalyról itt a beszámolóm.www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz Panthera #3037 üzenetére
Sajnos végül többre jött ki (140k), elég drága hely.
Szállás 200 eur, nevezés 85 eur, benzin 10k Ft + 60 eur, + kaja, vitaminok, energiaszeletek, biztosítás.
Persze vacsoráztunk is ottani éttermekben, vendéglőkben, pizza 8-10 euró között volt, sör pedig 4-5, szóval elkérték az árát mindennek. Ja és autóval mentünk ki.Mára a faluba már hó is esett (tegnap jöttünk haza).
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
Megvolt a verseny, sajnos nem értem be, mert az utolsó mászásnál bejött egy kis zivatar, 20 fokról lement 0 fok köré, szakadt az eső, engem 5 alkalommal is elvert a jég, szarrááztam, szétfagytam, szóval minden... Az összes szintet megmásztam, de az utolsó hegyről nem mertem már lejönni, jó eséllyel kórház lett volna a vége, szóval inkább buszba ültem.
Csapattársaim is visszaértek már, ők mondták, hogy le is zárták a versenyt, nagyon sok kihűlés volt, több száz versenyzőt kellett visszafuvarozni. Kemény volt, de egyben vagyunk.
Egyébként az időjárás előrejelzés nem is mondott zivatart, szóval én max egy kisebbre voltam felkészülve, ami nem lett volna gáz, de órákon keresztül esett.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz Doki-HUN1978 #2924 üzenetére
Hát így a 4 nap 3 éjszaka kb 120k, nem olcsó (persze ez egy főre ennyi).
[ Szerkesztve ]
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen NAS-t vegyek?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Vicces képek
- Drón topik
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Óra topik
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Tudományos Pandémia Klub
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- További aktív témák...