-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
cozmo
őstag
válasz Runner_fxr #101693 üzenetére
Köszönöm,
Tulajdonképp verseny orientált XC "hobbista" vagyok. Mégis nagyképű lenne a versenyző
A lefeléken igen egy vadállat, bár már rövidebb 80mm-es stucnit tettem rá.
Szeretnék jobban mászni felfelé, de folyton elfogy a szusz ha pörgetem. Ha meg taposom mert a combom bírná akkor a kerék kipörög többnyire. Van erre tanácsod?
btw: L-es váznál mekkora láncvilla hosszal és fejcsőszöggel lenne "vér xc" a gép?
Mondjuk ez?[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
ToBeY
nagyúr
-
lsebestyen
addikt
válasz ToBeY #101703 üzenetére
Több helyen is olvasni, hogy karbon vázat el kell dobni 4-5 év után, mert "elfárad", de országútiknál én nem ezt tapasztalom, montikban meg nem vagyok otthon. Annyi hátránya van talán, hogyha valahova jobban sikerül odacsapni a technikát, akkor eltörik, az alu ilyen szempontból többet bírhat. Viszont kisebb sérüléseket lehet javítani karbon esetében, alut meg nem. Karbonnak sokkal nagyobb a tűrése. De az időjárástól magának az anyagnak nem lesz baja, a hajtásnak, fékrendszernek annál inkább.
-
ToBeY
nagyúr
válasz lsebestyen #101704 üzenetére
És a Titán jobb mint a karbon?
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #101660 üzenetére
Én is 1-2 szétszedésre gondoltam, az bőven belefér. Bár én inkább kerülöm a sarat, ha lehetséges. Le és felengedéskor is ad hangot, mintha egy villanymotor mozgatná , alsó állás végén meg nyöszörög egy kicsit. De halkabbnak tűnik, mint az első pár próba után. Majd lehet csinálok videót.
-
planbmokus
senior tag
válasz ToBeY #101705 üzenetére
A titán egy nagyon jó anyag, nem korrodálódik, relatíve könnyű, strapabíró anyag, azonban nagyon nehéz megmunkálni, emiatt elég magas a titán vázak ára, nem is sokan foglalkoznak vele (Litespeed, On-One, PlanetX, régebben a Marin és a Morati..).
Az anyag rugalmassága miatt azonban nem jellemzően versenyvázaknak készülnek, hanem kényelmes, hosszú életű gépeknek."Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
nagyúr
válasz lsebestyen #101706 üzenetére
Lehet kapni, Van Nicholas például. Csak elég drága cuccok.
[link]Mod: mondjuk már 1200 euróért is van vázuk ami bőven nem vészes ár. Igaz ez csak magát a vázat tartalmazza.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
rétisün
veterán
válasz Tufa_ #101698 üzenetére
alighanem hosszú lenne ugyanaz a váz outi kormánnyal, és sokkal rövidebb stucnit se biztos hogy tudnál rátenni, mint a mostani. nagyon nyújtózkodnod kéne fékkarfogásnál.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
planbmokus
senior tag
válasz Napfénysüti #101710 üzenetére
Igen, jellemzően 8-900 EUR/GBP körül kezdődnek - csak a vázak...
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
zodo
nagyúr
Jövőhéten viszem nagy generálra a Csepel Woodlands Cross 1.0 bicajom.
Elmúlt időszakban cseréltem a hátsó agyat ( Shimano Deore XT FH-M756A ) és 7 menetes => 8 kazettás ( Shimano CS-HG31 11-32 ) hátsó sort + 8-as fékváltókart.Most hogy darabjaira lesz szedve szeretném a hajtóművet is cserélni ami jelenleg még a gyári:
Csepel Alu 175 mm 28/38/48TTudnátok pár javaslatot adni mire érdemes amely fekete, 175mm, bontható lánctányéros és minőségibb típus de még nincs (max, 15k) horror áron?
Azt tudom hogy monoblokkot is cserélnem kell a cserével.
28-as tányért nem használom, 38-48-as megfelel az igényeimnek. -
jjeahh
nagyúr
válasz superecneB #101717 üzenetére
Mintha mutattál itt régebben képet róla nem? Érdekesen van megoldva a hátsó teló...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #101699 üzenetére
És állati jó használni is. Nyugat európában már az eladott AM/Enduro bicajok legnagyobb része pedelec. Ezen kategóriákban ez a jövő. Aki egyszer megismeri, megszereti, soha nem akar mást. XC-ben mondjuk anyira nem jó. Sehogy sem passzol ahhoz a felhasználáshoz és bringákhoz a rásegítős rendszer. Azt inkább a kényszer szülte, hogy minden igényt kielégítsenek.
cozmo: Hát igen, ez a Lapierre prorace elég fasza XC geoval rendelkezik. Bár én biztos, hogy karbont vennék ha XC orientált lennék.
A kerék elkaparás ellen próbálj ki valami más külsőt. Én a maxxis-t és a schwalbe-t kedvelem leginkább.zoli03: Nekem nem rémlik, hogy különösebb hangja lett volna a reverbnek, de most hogy mondod egy halk súrlódó hangja mintha lett volna. Recsegett viszont a nyereg befogó résznél, azt érdemes szétszedni és egy kicsit megzsírozni. Ha mutatsz egy videót hanggal akkor meg tudom mondani, hogy az szerintem normális e vagy gáz.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Runner_fxr #101719 üzenetére
El tudom képzelni, hogy b*romi jó lehet egy pedelec enduro, de sajnos ha nem futja rá, akkor ez van. Autó fronton is sokan járnának teslával, mert tutira m*rhajó és az a jövő, de ha csak suzukira futja, akkor tökmindegy
Persze az ember anyagi helyzete bármikor megváltozhat (vagy nem ), ha egyszer majd futja rá, akkor biztosan bepróbálok egy pedelec fullyt, de amíg nem tudok egy vagyont rááldozni, addig fölösleges sírnom, hogy a belépő merev xc-m mennyivel sz*rabb, mint egy high-tech pedelec, inkább használom boldogan azt, amim van, vagy amire futja...[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #101723 üzenetére
Legyen akkor Dacia
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
cozmo
őstag
-
X2N
senior tag
Üdv!
Építenék magamnak egy bringát erre a vázra:Dartmoor Hornet A fékeken gondolkodom h melyik érné meg jobban, legyen 180,160mm féktárcsa SLX/deore fékekkel, vagy 200/200mm-es féktárcsa alivio fékekkel? Megéri a plusz pénzt az SLX? Nincs sok tapasztalatom, eddig egy Tektro Auriga-t használtam 180/160-as tárcsákkal, shimano-t nem. Nem vagyok súlyos, 55kg-t kellene megfognia a féknek...ezért gondolom a Zee már sok lenne. Váltásnak előre egy 32 fogas Sram NX-et néztem, hátra SRAM GX 10sebességes váltót. Telót még nem döntöttem el, több is van ami tetszik. Manitou Mattoc Pro 2, Suntour Auron RC2-t vennék. Nem tudom melyik a jobb. Kicsit többért Rockshox Lyrik RC is van. Találtam még ezt az RST villát: [link]
Erről neten nem sokat tudtam meg, csak annyit hogy a régebben gyártott villáikkal voltak problémák, az újakról sehol sincs még csak teszt se, viszont elég jó áron van. Előre is köszi a segítséget.[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
IMIIKE1998
őstag
LINK
Üdv!
Szerintetek milyen az árazása ennek a bicónak? -
X2N
senior tag
válasz IMIIKE1998 #101728 üzenetére
Szerintem túlárazott. Felszerelés alapján újonnan érne ennyit.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
zoo8800
veterán
válasz IMIIKE1998 #101728 üzenetére
Nem tudom, mennyiért vetted, de nem adod olcsón.
rip and tear, until it is done
-
X2N
senior tag
válasz IMIIKE1998 #101730 üzenetére
100-120eFt De akkor sokáig fogod árulni, én hasonló kerékpárt 85-ért hirdettem meg.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #101722 üzenetére
Szerintem a tudásukhoz mérten rendben van az áruk, hiszen egy felső kategóriás analóg enduro sem olcsóbb. A magyar használtpiacon meg fél áron mennek az újszerű darabok. De persze ettől még mindig nem olcsók, csupán azért említettem meg egyáltalán, mert amilyen igényeket támasztottál a leendő új bicajod felé, azt maradéktalanul csak egy pedelec Trail/Am/Enduro tudná megugorni.
Tesla helyett én megelégednék egy Bmw i3 rex-el is.
-
6030D
Ármester
válasz IMIIKE1998 #101728 üzenetére
Veszel egy vázat 60-ért újonnan, ennek a vázát eladod 30-ért, az nem opció? Van egy alig használt alkatrész halmazod, amit kidobnál féláron, mert nem jó a váz. Így kevesebbet buksz, és évente 1000 km-t tekeregni tök mindegy mi van alattad, nem egy 100 rongyos btwin outi fog csodát tenni. De ha mégsem jön be az outi sem, akkor további pénzt buksz, ha eladod.
Erre veszel max valami aszfalt gumit, aztán ha kitaláljátok, hogy nyomtok egy erdei túrát, akkor visszarakod ezt a gumit.
A sebességben meg a bringa másodlagos, ugyan ilyen felszereltségű bringával, gyári Kenda külsővel jött haverom, amikor nyomtuk a 30-as átlagos 60 km-t. A lábon fog múlni, nem a bringán, ha erősödsz, gyorsulsz.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
szki
őstag
válasz Sleek #101465 üzenetére
"most ,hogy fogyni akarok kicsit, muszáj a 100-120as tartományt tartani."
Ez tévhit. Nem kell az úgynevezett zsigerelgető pulzuszónában tartani a pulzust a hatékony fogyáshoz, zsírégetéshez. Sőt! Legjobb intervall edzéssel égetni a zsírt. A máj és az izmok glikogén raktárait szépen ki lehet üríteni ilyen edzéssel. Utána napokig bontja a szervezet a testzsírt, és alakítja át glikogénné, és teszi a raktárba. Természetesen a szájon bevitt táplálékból is lesz glikogén, és testzsír is. Fölösleges órákon át monoton tevékenységet végezni, ha egy 60 perces tréning hatékonyabb minden szempontból.
A maxpulzushoz: ez egyéni, és genetikailag meghatározott. A magasabb pulzus előny lehet, de igazából a nyugalmi pulzus számít, mert az mutatja meg, ki mennyire edzett.
Edzetten, 40 évesen a félmaratont 185-ös átlagpulzussal futottam. Edzéssel szépen fel lehet vinni a tejsavküszöb szintet, hogy 90 perc versenyfutás után se legyen komoly izomláz. -
eddie1978
aktív tag
-
Szoles
senior tag
Bocs, talán ez itt szentségtörés , de mégis vagyok annyira merész, hogy az itt oly sokat fikázott bítvin bringákkal kapcsolatban kérdezzek.
A napokban beszélgettetek vázgeometriákról, hogy melyik milyen hajlamú, mire jobb, mire kevésbé. A bítvint persze jól kihagytátok, ez nem kicsit bántó a hozzám hasonló prolibringásokra.Szóval EZ A VÁZ milyen jellegű, mármint a formája alapján?
VÁZ ADATOK ITT(Nem mintha bármit változtatna a tényeken, meg lecserélni sem akarom, mert nekem kis tuningolás után a céljaimra bejött, sőt megszerettem, de csak érdekelne a dolog.)
Másik, hogy most cserélek majd benne első villát -a gyári valóban egy rém egyszerű csattogó kis szerkezet-, így a gyári 80mm helyett 110-120mm-es lesz a villa. Ez vajon milyen irányban fogja megváltoztatni a bringa jellegét, futását?
Kösz!
[ Szerkesztve ]
-
Szoles
senior tag
Másik kérdés, hogy acél villanyakat hosszabbíttatott-e meg valaki, és ha igen, hol, mennyiért? Betétcsővel kellene meghegeszteni, kb. 25mm-t kellene növelni a hosszát.
Olyan hely lenne az igaz Bp.-en, ahol meg is várhatom, hogy ne kelljen kétszer utazgatni.Nem kell nekem kimondottan bringaszerviz, sőt egy jó szaki, aki szépen dolgozik, tud hegeszteni CO-val jobb is lenne, mert a szervizekben biztosan nem lehet megvárni.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Szoles #101740 üzenetére
Miért akarod hosszabbítani? Rövid a fejcsőhöz, vagy alacsony a kormány?
Másodikra van csavarozható megoldás, bár én egyiket sem próbálnám terepen.Tothgera30: érdekes neve van. Miért nem simán Csibész, vagy Cézár?
A bringa fain, mint mindig.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tothgera30 #101741 üzenetére
Nem lett volna találóbb egy fekete villával?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #101745 üzenetére
Ennek is van egy története, regélhetnék róla sokat, de röviden, tömören leírom. Mivel gyárilag matt fekete Reba-val (is) adták ki Scapin-éknál. Kerestem is az ebay-en bőszen (idehaza nincs), de mikor megláttam egy Team-nél fehér Sid-el, rögtön olyat kezdtem el kotorni. Számomra nagyon tetszetős, több apróság van amit egy átlagos felhasználó észre sem vesz, persze hosszú tervezgetések sorozata előzte meg a szerelést (pl.: Formula fékcső és pár gramm mániás megoldás).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
bunddog
tag
válasz Tothgera30 #101746 üzenetére
gyári felszereltséget cserélted a korábban linkelt cuccokra vagy csak a vázat vetted külön? miben jobb/előnyösebb a formula fékcső?
-
Vanir
veterán
válasz Tothgera30 #101741 üzenetére
Szép kutyi, szép masina! A polír stucni mondjuk szerintem nem illik az összképbe, azt leszámítva baromi jó.
-
Zsolt74
senior tag
válasz lsebestyen #101704 üzenetére
Nekem az nem tetszik a karbon vázakban, hogy nagyon vékony falvastagságúak, és gyengék, az oldal irányú behatásokkal szemben.
Strapabíróbb karbon vázat is lehetne csinálni, ha jóval vastagabb anyagból lennének, mondjuk 2mm lenne legalább a falvastagsága.
Engem nem érdekelne ha 3kg lenne egy karbon váz, (pláne hogy nekem csak pedelec kéne) viszont így szinte örök életű lenne, és nem igazán lehetne kárt tenni benne.Zsolt
-
Tothgera30
Ármester
válasz Vanir #101748 üzenetére
Számomra a stucni pont megy a fehérhez, és a szürkéhez. Ha a matt fekete vonalat akartam volna megragadni, akkor fekete sor, lánc és teleszkóp lenne rajta. De undorodom a fekete sortól és lánctól (mint ha koszos lenne).
#101747 bunddog: Hosszú történet, privátban leírom.
#101749 Zsolt74: Az al vázak vékonyabbak, manapság a szénszálasok szinte minden nemű behatásnak jobban ellenállnak. Ha (ahogy leírtad) vastag falvastagságú vázat keresel, akkor a rugalmasságát elveszítené. Bár számodra szerintem acél váz lenne a biztos döntés.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Nyaralás topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- LEGO klub
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Mikrotik routerek
- Autós topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Robot fűnyírók
- Futás, futópályák
- További aktív témák...
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- Mata összteleszkópos kerékpár
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)