-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fulton
addikt
Nem tudjátok esetleg, az SKS termékekre (konkrétan pumpára értem) itthon van valami hivatalos márkaszerviz.
Arra gondoltam hogy Amazon.de ről rendelnék sks terméket, csak nem tudom itthon hova tudnám adni garanciális érvényesítéshez. Van erről valakinek infoja?
(csak mert itthon azt hirdetik 5 év garancia jár rá)[ Szerkesztve ]
-
cozmo
őstag
Szerintetek ebben a 3x11-es Deore XT első váltóban elfér a vastagabb 10-es lánc vagy ciceregne?
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #102685 üzenetére
Nem minden mosásnál és ja, kb hetente ha megmosom úgy, hogy heti 5 nap tekerek vele hegyen . Most épp túl tiszta, nagyon furi...
szkink: Vagy a gerincem . De jó ötlet, ha már nem működik kipróbálom.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
gabro0
őstag
-
3shae
aktív tag
válasz gabro0 #102707 üzenetére
Bocsánat, akkor lehet hogy elnéztem, mert én egy nagy kosarat láttam csak, amire az volt írva hogy kerékpáros kiegészítők, 1000 ft.. amiben volt a szóban forgó pumpa, és kitámasztó is.
Bármi kérdésed van a meghirdetett termékeimmel kapcsolatban, nyugodtan írj PÜ-t vagy hívj! Mi legyen a nicked? 2shae! Az már foglalt.. akkor legyen 3!
-
jjeahh
nagyúr
válasz Tothgera30 #102705 üzenetére
Király, de hogy a francba maradt ennyire tiszta a gép ilyen terepen? Még a gumi is patyolat... repülni is tud?
cozmo: Ezt mintha láttam még egy képeden, de nem vagyok biztos. Akkor nem tudtam elképzelni mi lehet az
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Véreshurka
senior tag
-
zodo
nagyúr
megíróm mégegyszer, kiléptetett a fórum motor ...
Ma 1 éve hogy megvettem a jelenlegi Csepel Woodlands Cross 700C 1.0 kerékpárom.
Madaras cirka 15 éves mtb-ról váltottam amin szinte az összes alkatrészt kicseréltem az idő folyamán.
Anno csak megtetszett, váz méret is nagy volt és eljárt felette az idő.
Szegényes kerettel és méretiem (58 kg, 163 magas, 72 átlépő magasság) végett alig 3-4 típusból választhattam mert csak is új bicaj jöhetett szóba.
Ahogy megláttam a váz felépítését és bordó színét a fehérrel vegyítve, rögtön beleszerettem.Szezon előtti emelt 140k helyett sikerült 110k -ért hozzájutnom a BBBike-nál.
S-es méretett (44 cm nyeregcső hossz) választottam.
Személyes átvételt kértem mert azt írták hogy a Csepel nem ad garanciát a házhoz szállított kerékpárokra.
Garancia idő 1 év amikor egy teljes szét és összeszerelést avagy nagy generált kap a gép ha időközben a 2 hónapon belüli felülvízsgálati, ingyenes szervízre is elviszem.
Autó és ismerős segítsége nélkül elmentem tömegközlekedéssel (14 km) és hazatekertem vele a kb. ugyanilyen szép de kissé szelesebb időben.Kenda Kross Supreme (K194) 37-622 (700x35C) gyári külsők helyett élből kértem rá egy az évszaknak megfelelő Schwalbe Spicer K-Guard HS442 LiteSkin Active reflex 622/700c-t. +9k
Élőben még szebb mint a netes képeken.
Sajnos a nyeregcső hossza még így is túl nagy mert kb. nyújtott lábbal érem el a pedált.
Lejebb nem lehet engedni mert a kulcstartó felső csavar anyája nem engedi.
-2 cm levágva belőle, probléma megoldva.
Sajnos csak itthon vettem észre hogy az üzlet állványa ejetett a fényezésen egy fél négyzetcentiméteres festék leverődést a váz belső oldalán.
Valamint a nagy és középső lánctányér egy szakaszon kb. 2 mm görbületet szenvedett valahol.Apró bosszúságokon túl a nyereg volt kényelmetlen és a 6 cm-el szélesebb kormány de idővel megszoktam.
Tudtam hogy költeni fogok rá hogy a megálmodott gép legyen belőle de egyszerre nem tudtam kiadni vagy talán nem is kaptam volna hasonló paraméterekkel.
Teltek múltak a hetek és hónapok, nagyon megszerettem pedig csak pár kilómétert megyek oda vissza a melóba de azt non-stop.Elsőként elvittem a 2 hónapos felülvízsgálati szervízre mert nem vagyok jártas a szerlésben és hittem hogy happy lesz az ígért gari nyújtotta lehetőség.
Nem a vásárlás helyére vittem vissza ha nem a közelebb eső Csepel Márka boltba (1087 Budapest, VIII. ker. Vásár utca 4. ) ahol a festék leverődés problémára csak annyit mondtak hogy nem tudják cserélni mivel kínában fényezik és különben is ne aggódjak mert alu és nem rozsdásodik vagy ha zavar fessem le köröm lakkal.
Görbült lánctányérokra pedig csak annyi válasz jött hogy mit várok a legalja préselt alu tányéroktól, ez ilyen.
Ezek után mégis ott hagytam 3 napra a felülvízsgálatra ahol max. a fékeken állítottak mindezt 6k-ért mert hogy csak a vásárlás helyén ingyenes a művelet, hiába hogy ez a hely is Csepel hálózat része.
Ekkor eldöntöttem nem lesz éves Csepel nagygenerál majd csak találók a közelben egy jó szakit aki legalább megdolgozik a pénzért.Szépen összenőttem a bicajjal, suhanunk mint a szél 20-30 km/h közt.
Mivel nem megyek terepen így a teló is szépen teljesít.
Első lépésként hátsó agy csere Shimano Deore XT FH-M756A + Shimano CS-HG31 (11-34) + Shimano Altus/Acera (ST-EF51) 8s fékváltókar került fel. +35k
Szerencsére nem kellett új küllőket vennem.
Alu színű pedál kissé kilógott a színösszeállításból ezért Wellgo M21 +4k cseréltem.
Jött az őssz és visszakapta a gyári rücskős Kenda külsőt ami nagyon szedi az út menti apró kavicsokat de szépen helyt állt a pesti pár centis hóban.
Igen, fehér nyereg már nem annyira fehér.
Közeledett az éves nagy szervíz amit a Bálna Bike-ra bíztam.
Ez jó alkalom volt hogy a hajtóművet is cseréljem.
Csepel Alu 175 mm 28/38/48T helyett Shimano Alivio FC-T4060 170mm 48-36-26 lett + Shimano Deore SM-BB52 monoblokk. Összesen + 40kMost sokkal merevebb a tekerés és még inkább dinamikusabb a gyorsulás/tekerés.
Sajnos szép időben hosszabb távra, nagyobb tempót még nem sikerült mennem vele.
Ezt szerettem volna elérni, sosem vállnék meg ettől a bringától a pár bosszúságtól eltekintve talán a legjobb döntést hoztam ezzel az alap 1.0-ás kiszereléssel.
Ok sokat költöttem rá de így az enyém.Esetleg a VDO M2.1 WR órát cserélem majd mert nagyon uncsi 4 klikkel kezdeni az útat hogy lássam a pontos időt.
Ellnézést hogy hosszúra sikeredett de gondoltam megosztom a tapasztalataim az alsó házból.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Sziasztok!
Nem vagyok nagy bringás, tanácsot szeretnék kérni, hogy merre induljak. Van egy nagyon régi (tán 70 -es évekbeli) kemping bringám, amit szeretnék újra üzembe helyezni, hogy az unalmas, kamionparkolós hétvégéimen csavaroghassak egy kicsit. Egy ilyen Tomos Miniről van szó. Ezeken a képeken elöl patkófék van, az enyémen viszont ugyanilyen felfogatással, bowdenes dörzsfék (biztos ismeritek, egy vastag gumibetét felűlről dörzsöli a gumit). Van esélyem ezt lecserélni patkófékre? A másik gond, hogy elveszett az egyik hajtókar ék-csavarja. Próbáltam egy biciklis boltban, de nem volt nekik ilyen méretű. Hol szerezhetnék Budapesten ilyen alkatrészeket?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
zodo
nagyúr
válasz Somatom #102714 üzenetére
Nem vagyok nagy szerelő de nem mai gyerekek közé tartozom ezért ha jól rémlik a Camping dörzsféke is egy a villán átmenő hosszú csavarral volt/van rögzítve.
Ezért úgy gondolom nem lehet nagy ügy a patkófékre váltás.
Pláne hogy a fékpofák magasságbeli beállítási lehetősége elég tág.Ék tipp, ebből kiindulva 9,5mm átmérőjű kellhet.
Itt pl a 22. ker-ben találni ilyet akár patkóféket is. -
Runner_fxr
Ármester
Ha minden igaz, a napokban veszek egy ilyen gépet. [link]
29" Plus size.[ Szerkesztve ]
-
cozmo
őstag
válasz Runner_fxr #102716 üzenetére
Fun bike-nak elfogadnám.
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #102716 üzenetére
Nagyon tetszetős. Pedelec mellé tervezed?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Somatom
veterán
Köszi az infót!
Igen, a villán megy át, ránézésre 6 -os csavarnak tűnik. Egy megfelelő hosszúságú, mondjuk 10.1 -es keménységű csavar beszerzése nem lenne gond, de lehet még kapni ilyen felfogatású patkóféket? A másik kérdés, hogy kellene -e felnit is cserélnem, vagy az eredeti is bírná a fékpofák oldalsó nyomását?Update: talán ez lenne az?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #102718 üzenetére
Pedelec már nincs meg. Elsődleges gépnek tervezem, aztán majd kiderül. De még nem biztos, hogy az enyém lesz, holnap derül ki.
-
zodo
nagyúr
válasz Somatom #102719 üzenetére
Igen, erre a patkófékre gondoltam, ez is (mint ahogy talán az összes) egy csavarral rögzíthető.
Többiek biztosan hozzáértőbbek de mint laikus felkészülten mennék pl csavar fúrat és felni perem távolságát lemérném hogy biztosan jó a méret a magasság állíthatóságon belül.
Több méretben/kivitelben léteznek ezek a patkófékek de ez így kép alapján elég jónak tűnik.
Ebben a boltban is kapni más méretben, biztosan tudnak megfelelőt adni ha a fenti két méretet tudod.
Esetleg még a sárvédő szélessége lehet fontos méret.
Itt egy felújítási blog lap alja felé éppen egy patkófék került rá és egy másik szögből nézve.Felnit nem hiszem hogy emiatt cserélni kellene, régen tettek bele anyagot rendesen.
[ Szerkesztve ]
-
soultrapp
senior tag
Hello!
Shimano Br-M315 tárcsafèkhez tudnátok ajánlani valami normális fèkbetètet?
-
ivana
Ármester
válasz Somatom #102723 üzenetére
Ez nem magyar kempó így semmi sem 100%, de:
- Én még nem láttam olyan villát amin ne hatos lyuk lenne elöl, hátul is csak az imbuszos outi féknél 8-as ez meg nem az, szóval kompatibilitás valószínű, mérd le a benyúlást...
- az ilyen fos gyerekbringa fékeket felejtsd el két forgáspontos kell rá, meg egy kétujjas fékkar FONTOS: patkóhoz nem jó a v fékkar, kantis kell hozzá. De amúgy a jelenlegi fékkar akár maradhat is ha nem műanyag mert az is kantis húzású lesz ha bowdenes gumifékvan rajta.
[link] [link]Mivel enm magyar a bringa az ék nem biztos, hogy 9.5, az a leggyakoribb, meg a magyar, de nem minden olyan, le kell mérni.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #102720 üzenetére
Mi ez a nagy fordulat? Pedelecről vissza sima montira, 1x12 rendszer, 29-es kerék.
-
Zsolt74
senior tag
válasz Runner_fxr #102716 üzenetére
Gyárthatnának több olyan 29"-os bicajt, amibe befér egy 3"gumi, (pláne pedelecet), 180-190cm-es magassághoz az már nem lenne túl nagy.
Ja és úgy hogy normális méretű legyen a sárférőhely, szerintem ez minimum 2cm kéne hogy legyen, minden bicajon.Zsolt
-
Somatom
veterán
válasz ivana #102725 üzenetére
Nem Magyar, a Jugók csinálták. Köszi, majd ügyeskedek, és kérek tanácsot a boltostól. Legrosszabb esetben villacsere. A fékkart mindenképpen cserélem, mert a gyáriba nem mernék belekapaszkodni. Kár volt megnéznem azokat a bringafelújítós képeket. Egy kontrás agyváltó hmmm.....
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Szakbarbár
aktív tag
-
ro_bert17
őstag
válasz Szakbarbár #102732 üzenetére
Azok nem a kopásjelzők?
-
zoli03
őstag
válasz Szakbarbár #102732 üzenetére
A 3. képen levő vágás elég érdekes. Mekkora öntési sorja van rajta?
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #101123 üzenetére
Megint itt vagyok, javult a derék problémám, és lassan kezd javulni az idő is, az elmúlt héten kemény 15-20km tekertem a városban nagyon óvatos tempóban. (nem nagy izgalom, de sokkal jobb érzés volt mint görgőn kínlódni)
Továbbra sem tudom miként is tudok majd ujra túrázgatni, és a minap találtam ezt a videót, ami sajnos pont az ellenkezőjét állítja, annak amit itt pár hónapja levezettektek.
"ahol a 4kézlábon járáshoz hasonló súlyeloszlás érvényesül,mely tulajdonképp tehermentesíti a gerincet. "
A javasolt módosítások kb használhatatlanok egy túra bringán is, még óvatosan sem hiszem hogy biztonságosan lehet vele erdőben menni.
Érdemesebb lehet olyan geometriát választani, ahol szinte normál ülő pozícióban tekerek?Jelenleg egy remek G2 geós Trek 29er van amit imádtam, mert nagyon kényelmes és alig volt fárasztó a legtöbb helyzetben, de ez 120as stucnival szinte olyan mint egy outi.
Egyik ismerősnek DH bringája van, amit túrázásra használ és szinte úgy ül a bringán mint egy fotelben, illetve van valaki aki 140 helyett 160as villát rakott a vázba, és ott is szinte alig kell előre dőlni tekerés közben.
Annak lenne értelme, hogy a stucnit olyan állíthatóra cserélném, és kicsit megemelné a kormányt, amihez nem kellene annyira lehajolni?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #102727 üzenetére
Sajnos a fogdokimnál ott kellett hagynom egy vagyont. És így nem maradt pénz a Merida eone sixty 900-ra.
Aztán a napokban szembejött az aprón ez a scott, elég jó áron, a pedelec rendszert leszámítva majdnem ugyan azt tudja mint a merida. Csak elleszek vele, ha nagyon nem tudok visszaszokni a normál hajtásra, akkor majd visszacserélem egy pedelec-re. Egész télen edzőterembe jártam, már 100 kilókkal guggolgatok, csak nem leszek annyira puding, hogy nem tudom feltekerni a hegyre. Egyébként ez a Scott genius váz fogad 27,5" plus kerekeket is, valószínűleg arra fogom cserélni ha megveszem.Zsolt74: Én ezt a magasság kontra kerékméret dolgot soha nem értettem, ez elsősorban vázméret kérdése, hogy melyik lesz a jó neked. A kerékméret, gumiszélesség meg felhasználási stílus függvénye. Egyébként a 29" plus az 2,6-os gumit jelent, nem tudok róla, hogy lenne 29" 3.0.
27,5 plus az 2,8 vagy 3.0 gumit jelent. A 27,5 plus az kb egy normál 29" átmérője, így általában a 27,5" plus vázba tehetsz 29"-es kereket is.
Manapság már az összes normális pedelec fully 27,5" plus size, szerintem az a legideálisabb kerékméret egy pedelec montihoz.[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #102737 üzenetére
Neked a Bergamontban Pike volt. Mennyire indult meg könnyen? Én úgy érzem, lehetne jobb is. Vettem ki belőle két volume spacert (gyárilag 3 volt benne), arra gondoltam, hogy egyet vagy kettőt visszarakok, a nyomást meg csökkentem benne. Te játszottál ilyenekkel?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #102738 üzenetére
Igen, Pike RCT3-as villa volt benne. Én csak annyira szedtem szét, hogy megcsináljam benne a lower leg szervizt. Kapott motorex telózsírt, meg motorex kenőolajat, utána már szebben mozgott. De amúgy valóban, ha csak úgy simán nyomkodod, akkor nem tűnt annyira finomnak a megindulása. Viszont menet közben én tökéletesnek éreztem. Nagyon fontos a megfelelő levegőnyomás.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz zoli03 #102735 üzenetére
Biztos vagyok benne, hogy ez használt külső, szedtem ki egy tüskét a futófelületből. Középen már semmi öntési sorja nincs mert lekopott, oldalt még van 1-2 mm.
Ha nem lenne az a lyuk rajta nem zavarna mert szerintem nem sokat használhatták, de így ne árulják már újként.(#102734) ro_bert17
Sajnos nem kopásjelzők, hanem vágások a futófelületen.(#102698) 3shae
Én vettem egy MTB verziót, ma két órás körön nem volt kényelmetlen. De ez ugye nem jelenti azt, hogy neked kényelmes lesz[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Runner_fxr #102737 üzenetére
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
c4bB
csendes tag
felkerült az integrált hajtás,középcsapágy,hátsó sor és váltó,nomeg a lánc,vennem kell egy első váltót,mert ez a régi 3x7-8 hoz való LX nem boldogul az első tányérokkal...
ismeri valaki ezt a fajta váltót?ha jól értelmezem,az integrált csapágykosár alá kell szerelni,a hézagoló helyére,de ezen kívül tartja még valami?kompatibilis ez a gépemmel?vagy vegyek egy sima alivio első átdobót 3k-val olcsóbban,jó lesz az is?
így néz ki most az öreg giant: -
Mister X
tag
Sziasztok. Pedált kell vennem mert a négy hetes Giant roam biciklimen elkezdett ropogni...már vételkor mondták hogy ez lesz a gyenge pontja. A kérdés az hogy tüskés mtb pedál, utcai cipővel használható vagy csak taposópedált vegyek? Meg a másik hogy csapágyas pedálok jobbak? Elvileg max 8-9ezret szánok rá.
" Nem eshet le a telefonod,ha repülőgép üzemmódban van... "
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Runner_fxr #102745 üzenetére
Itt van gép is vele. Trek Stache
Ahogy írják, nem olyan rossz az.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Véreshurka
senior tag
válasz Mister X #102744 üzenetére
Ha nem számít a súly, meg ilyenek, illetve utcai cipőben nyomod, akkor ennél jobbat nem tudok mondani. Felrakás előtt szét kell szedni, ujra kell zsírozni és jól be kell állítani a csapágyat és örök élet+1 nap. Azért évente-kétévente nem árt a folyamatot megismételni. 8 éve nyúzok egy ilyet.
El Psy Kongroo
-
Mister X
tag
válasz Véreshurka #102747 üzenetére
Súly számít e? Számomra ez értelmetlen kérdés. Mit kell a csapágyon beállítani?
" Nem eshet le a telefonod,ha repülőgép üzemmódban van... "
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz soultrapp #102724 üzenetére
Hacsak nem vagy versenyző,vagy nagyon vadulós ereszkedő,ezt ajánlom.
(#102736) trialboj...nem értek egyet a videóval,tapasztalataim nem ezt mondják.Amúgy meg egyenes gerinccel,ahogy ki sem tudod mozogni,kapni az ütéseket alulról nem tudom miért lenne jó. Előre hajolva segged fel,felsőtested meg könyökből lemegy az útegyenletlengéseknél,így mintegy előre hajolsz,kézből tartva magad és nem direktbe kapod az ütés,ugrálva egyenes derékkal a nyergen.Szerintem,mint 20+ éve derékfájós.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Véreshurka
senior tag
válasz Mister X #102748 üzenetére
Hogy ne lötyögjön, de ne is szoruljon Tapasztalatom szerint a nem ipari csapágyas pedálok (főleg az olcsóbb szegmensben) egy hangyányit lazára vannak hagyva, ezen kell segíteni (éppen, hogy csak lehelletnyikett kell húzni a csvaron addig amíg jó nem lesz=még kézzel meg tudd pörgetni).
El Psy Kongroo