-
GAMEPOD.hu
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
footy
addikt
Sziasztok!
2012 1.4 99 lovas Jazzbe milyen specifikacioju olaj kell?
koszi
-
Dan-szan
senior tag
Üdv.
Négyévszakos gumicserét tervezek. Olvasgattam de csak egy kicsit,ez alapján döntöttem a Continental mellett.
Használ esetleg valaki pont ilyet? Vélemény?Az igazság csak nézőpont kérdése ! ** Xiaomi Mi MIX 3 ** "Mert játszani jó!" #csakaHONDA
-
Dan-szan
senior tag
-
tboldi
nagyúr
válasz rothfb #62721 üzenetére
Az L13A1-nél hallani pár mp-ig, ha viszonylag meleg motorral indítom be mondjuk 10-30 perc állás után. Hidegnél elnyomja a megemelt fordulatszám hangja, de biztosan megvan akkor is.
Mindenesetre ha nem is hallod, akkor is hamarabb jut el a vékonyabb olaj a vezérműtengelyek környékére éghajlattól függetlenül.
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
Rég jártam itt, keresett valaki?
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
veterán
válasz rothfb #62724 üzenetére
Na itt egy link olaj ügyben.
linkEszerint, meg amiket még olvastam, nincs nagy különbség a 0-ás és 5-ös olajok között. A 0w20-tól az 5w30-ig bármelyik jó, bár éghajlati szempontból nem indokolt a 0-ás olaj.
Én évek óta ugyanazt az Eneos Hyper Prémium 5w30-at teszem a kocsiba és tökéletes. Szuper japán prémium olaj, kevésbé hamisítják és az olajszint mindig ugyanott van, mintha odaragasztották volna. Tehát nem eszi. Igaz most van benne 100000 km. -
tboldi
nagyúr
válasz rothfb #62724 üzenetére
Mely területeken ken kevésbé?
Lassan 3 éve (kb. 22k km) üzemeltetem a Jazz-t 0W30-cal (Motul 8100 Eco-nergy, meg egyszer volt Shell Helix Ultra ECT), fél évente cserélem az olajat és legalább havi egyszer rá szoktam nézni a szintre. Soha nem evett még annyit, hogy szabad szemmel érzékelhető legyen a nívópálcán, leengedés előtt is gyakorlatilag ugyanott van, ahova fél évvel azelőtt beállítottam.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz tboldi #62727 üzenetére
Én cseréltem már 2 év után is egyszer, de ugyanannyi jött le, mint amennyit beletöltöttem.
A fél éves olajcsere, bár nem árt (nyílván), de szerintem felesleges. Éves a tökéletes. Vagy a km alapján.
A vékonyabb olajnak kisebb a viszkozitása.
Idézet a cikkből:"A leggyakoribb ellenérv az alacsony viszkozitású olajokkal szemben, hogy az általuk adott vékonyabb olajfilm kevésbé védi meg a motort a kopástól. Egy, a Honda kérésére készített tanulmány1 azonban kimutatta, hogy normál üzemi körülmények mellett nincs jelentős különbség egy 5W30-as és egy 0W20-as olaj között, a motorkopás tekintetében. Ha azonban az üzemi körülmények a normálistól eltérőek, például egy sportkocsi esetében vagy olyan járműveknél, amelyek nagy terhet cipelnek vagy vontatnak, 0W20-as vagy 5W20-as viszkozitású olaj használata nem javasolt."
Én pl nem egyszer, előzéseknél 7500-8000-ig elpörgetem a motort (persze csak üzemmelegen, olyan szép hangja van) és nem lennék nyugodt a 0-ás olaj vékonyabb filmrétegével.
-
tboldi
nagyúr
válasz rothfb #62728 üzenetére
A fél éves olajcsere, bár nem árt (nyílván), de szerintem felesleges. Éves a tökéletes. Vagy a km alapján.
Évi ~7000 km megy bele főként városban sok hidegindítással, erre a Honda fél évet ír elő.És én is szoktam pörgetni, sőt, az újabb Civic Type R tulajok is szokták. Minő véletlen, annak is 0W20 a gyári előírása.
A cikk szerzője meg nagyon-nagyon pongyolán fogalmaz, viszkozitási osztályon belül is akadnak eltérések, nem is kevés.
-
BlacKSouL
addikt
válasz rothfb #62724 üzenetére
Ja, de hát már leírtam mindent az elmúlt években, használni kell a keresőt
Egy átlagos multigrade motorolaj viszkozitása és kenőképessége között nincs, vagy legalábbis minimális, pontosabban egyáltalán nem lineáris az összefüggés. Nagyobb átfogó független tesztek kimutatták már, amit az olaj és motormérnökök régóta tudnak, csak az átlag autós nem nagyon tart logikusnak, hogy elég sok jó minőségű szintetikus (Gr.IV, PAO) energiatakarékos alacsony viszkozitású olaj (0W20-ak főleg) legalább ugyanolyan, vagy akár jobb kenőképességgel rendelkezik, mint a rész-szintetikus, (Gr.III-IV keverék) magasabb viszkozitással (5W30 vagy afölött) Ilyen alapon minden autóba 20W60-at kellene önteni, mert a legeslegjobban az ken. Egyrészt nem, másrészt pici logikával ha a 0W20 előállítása muszáj, hogy kiváló alapanyagból készüljön, akkor már a kevesebb kopásgátló adalékkal is jobb tulajdonságai lesznek, mint a rész szintetikusnak.
És hát az van, hogy nagyon ritka az a meghibásodás, ami garantáltan a túl alacsony viszkozitás miatt következett be, és sem egyéb okok, sem vezetéstechnikai hibák, sem szervizelési hanyagság, sem más külső hiba nem játszott szerepet, csakis az olaj túl alacsony viszkozitása. Sokkal gyakoribb az olajkenési rendszer bármely pontján bekövetkező egyéb hiba, vagy a fent felsoroltak.
Természetesen minden motor nincs felkészítve az alacsonyabb viszkozitásra, így amihez min. 5W30 az előírás, abba nem szabadna 0W20-at használni, de pár tízezer kilométeren a szükségesnél magasabb viszkozitású olaj használata okozhat majd gondokat. Érdemes mindig a kezelési könyv által megengedett legalacsonyabb viszkozitású olajat használni évszaktól, napszaktól, éghajlattól függetlenül Helsinkitől Isztambulig.
Amelyik motor konstrukciós tulajdonságai miatt fogyaszt enyhén több olajat, az pusztán attól hogy 0W-s olajat kap, nem fog többet fogyasztani. Sőt, ha 0W lenne megfelelő, és 5W-ket vagy 10W-ket kap, annál hamarabb fog megnőni a kezdeti minimális olajfogyasztása, ami utána nem fog visszaszorulni motorfelújítás nélkül. De még jobb, a 0W20 helyett 0W30 és 0W40 használata az én estemben növekvő olajfogyasztást okozott (1-1,5 liter/10.000 km), visszatérve 0W20-ra az olajfogyasztás visszatért a korábbi minimális szintre. (10.000 km alatt 4-6 deci).
De már megint órákig írok, legközelebb keressetek vissza korábbrólAláírás (nem kötelező megadni)
-
veterán
válasz BlacKSouL #62730 üzenetére
Köszi.
De én megmaradok a Eneos full szintetikus 5w30-asánál. Évek óta bevált.
Gépkönyvben ez is fel van tüntetve, mint mínusz 30 foktól használható olaj. Mármint az 5w30, nem az Eneos. Indíthatóság szempontjából pl annyi a különbség a 0-ás olajhoz képest, hogy a 0-ással mínusz 35 foktól, a 5-össel mínusz 30-tól indítható az autó. -
footy
addikt
Akkor 5W30at ontsek bele mert nincs hatranya a 0W20hoz kepest?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz rothfb #62731 üzenetére
0-ás olajjal minden körülmények között előbb felépül a kenés. Na most a motor kopásának nagy részét ott szedi össze, amikor hidegindításnál kvázi szárazon jár. Ezt a száraz járást remekül csökkenti le egy 0-ás olaj.
A legfontosabb, hogy a gyári előírást tudja az adott olaj, én is 5W30-at használok a Jazz-be, nem kell erre ráparázni ennyire szvsz.
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
válasz rothfb #62728 üzenetére
Az alacsony viszkozitás miatti hiba, vagy kopás nem magas fordulaton, üzemmeleg motorban fog bekövetkezni, hanem vagy hideg motorban, vagy alacsony fordulaton (=alacsony olajnyomás, alacsony áramlási sebesség, alacsony hidrodinamikai nyomás a csapágyban) Magas fordulaton (azaz kb. 3000 rpm fölött) az olajszivattyú már teljes erővel nyomja a rendszerben az olajat, olyannyira, hogy a túlnyomást el is engedi a szelep. Tehát onnantól fölfelé minden adott a tökéletes hidrodinamikus kenéshez. A csapágyban maximális a nyomás, a tengely fordulata miatt szépen úszik az olajfilmen, nincs fémes vagy akár félfémes kapcsolat, maximális a kenés. A szórt olajozású pontokon pedig szinte olajfürdő van, mondjuk pl. a szelepvezérlés körül minden körbefordulásnál vagy himbabillenésnél vastag olajban fürdik az alkatrész.
A baj akkor van, mikor alacsony fordulaton (2000 vagy alatta valaki padlógázt nyom, mert akkor még alacsony az olajnyomás, alacsony az áramlási sebesség, és a fent leírt ideális állapot hiányzik. A dugattyú meg rászabadítja minden nyomatékát az egyes alkatrészekre, miközben a kenési rendszer még nem nyújtja maximumát.
Hideg motornál meg a 0W20 olaj is túl vastag, szóval a hiba nem a túl alacsony viszkozitás miatt fog bekövetkezni, hanem mert a még túl vastag olajat erővel tuszkolja át a rendszeren a szivattyú, ami miatt megnő a nyomás, előbb elenged a szelep, miközben az áramlási sebesség meg nem elégséges, vagyis az alkatrészekhez nem elég gyorsan jut az olaj, a hd csapágyban kóvályogni fog a tengely, és ha még ezt padlógázzal is fokozzuk, akkor meg garantált a hibalehetőség.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
veterán
Ááá, nem paráztam. Gépkönyvben szerepel az 5w30 és próbáltam egy jobb minőségű olajat keresni. Az Eneosról csupa jókat olvastam. Fontos volt az is, hogy ha egy mód van rá, olyan márka legyen, amit kevésbé hamisítanak. A Castrolt pl úton-útfélen pancsolják sajnos, tehát azt a márkát egy az egyben elvetettem.
-
veterán
válasz BlacKSouL #62735 üzenetére
"Az alacsony viszkozitás miatti hiba, vagy kopás nem magas fordulaton, üzemmeleg motorban fog bekövetkezni, hanem vagy hideg motorban, vagy alacsony fordulaton (=alacsony olajnyomás, alacsony áramlási sebesség, alacsony hidrodinamikai nyomás a csapágyban)"
Tehát általánosságban elmondható, hogy bár a 0-ás olaj hamarabb eljut a hideg indítás után a megfelelő helyekre, de ott amúgy kevésbé ken, mint pl az 5-ös.
Nekem úgy tűnik, az arany középút a legjobb. Számomra ebből megint az jön le, hogy az 5w30 a legjobb választás. -
BlacKSouL
addikt
válasz rothfb #62737 üzenetére
Egy 39°C-os 5W30 mitől ken jobban, mint egy 39°C-os 0W20? (üzemmeleg= 90-110°C)
Vagy egy 6 bar helyett 1 baros nyomású 5W30 mitől ken jobban, mint egy 1 baros 0W20?
Esetleg egy 1 baros 5W30 mitől ken jobban, mint egy 6 baros 0W20?
Tehát összességében mitől (hogyan) ken jobban az 5W30?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
veterán
Lefordítom.
A 0-ás (alacsony viszkozitású) olaj inkább vagy hideg motorban vagy alacsony fordulaton okoz kopást. Ezt írta le. Ha ez igaz, akkor hiába jut (relative) hamarabb olajhoz a motor, ott kevésbé tudja kifejteni a hatását. Logikus.
Bár ez meg ellentmond neki:
"Hideg motornál meg a 0W20 olaj is túl vastag, szóval a hiba nem a túl alacsony viszkozitás miatt fog bekövetkezni, hanem mert a még túl vastag olajat erővel tuszkolja át a rendszeren a szivattyú, ami miatt megnő a nyomás, előbb elenged a szelep, miközben az áramlási sebesség meg nem elégséges, vagyis az alkatrészekhez nem elég gyorsan jut az olaj, a hd csapágyban kóvályogni fog a tengely, és ha még ezt padlógázzal is fokozzuk, akkor meg garantált a hibalehetőség."[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz BlacKSouL #62735 üzenetére
Amúgy abban mennyi logika van, hogy az alacsonyabb viszkozitású olaj esetében (mivel hígabb olajról beszélünk) az olajnyomás ugyanolyan körülmények között (motorhőmérséklet, fordulatszám) kisebb lesz? Magyarul kevésbé ken? Vagy ezekben a dolgokban nincs semmi összefüggés?
Szándékosan nem kijelentek, hanem kérdezek, ne értse senki félre! Tanulok... -
8
senior tag
Motorolaj és szűrő topik összefoglalót ajánlom neked
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
BlacKSouL
addikt
válasz rothfb #62744 üzenetére
Az olajnyomás ÉS az áramlási sebesség is fontos.
Próbálj meg egy szívószállal vizet felszívni (viszkozitás =1cSt) majd próbálj meg mézet (viszkozitás kb. 8000 cSt) Nyilván üzemmeleg olajok esetében mondjuk a 0W20-as 100°C-on 8,7 cSt, az 5W30 meg mondjuk 10,5 cSt. Vagyis nagyon nagyon hasonló. Még a hths 150°C-on is 2,6 és 3,5 cSt-kről beszélünk. Ellenben 25°C-on már a 0W20 kb. 70-80 cSt, míg az 5W30 kb. 120-130 cSt.
De 2-5 bar nyomásoknál már nem mindegy, hogy kicsit nehezebb a szívószálon szívni, vagy kicsit könnyebb. Meg sok olajfurat nem szívószál átmérőjű, hanem mondjuk a 20-ad része. Ahhoz hogy ugyanannyi mézet szívj fel 3 másodperc alatt, mint vizet, iszonyú nyomás (szívás) kellene. Mivel az olajnyomást a szabályozó szelep korlátozza, a mézesebb olajból azonos max nyomás mellett kevesebb fog átáramlani a rendszeren, mint a hígabból.
Az egyetlen probléma extrém alacsony viszkozitás esetén akkor lehetne, ha a szivattyú nem tudna kellő nyomást felépíteni. Amihez az olajrendszer ellenállása kell (lásd szűk olajfuratok, stb.) Ha gondolatban vizet teszel az olajkörbe olaj helyett, a szivattyú szállítani fog, de a rendszeren nagy sebességgel áramlik át a víz, nem képez ellenállást, a nyomás nem épül fel rendesen. De ez nem az 5W30 vs. 0W20 esetben lenne, hanem nagyságrendileg nagyobb különbségnél.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
flegga92
senior tag
válasz rothfb #62724 üzenetére
A vékonyabb olajat jobban eszi dolgot tudom cáfolni. 7g Civicben az általad használt 5W30 Eneost nagyon "szerette" a motor, egy csereperiódus (10e km) 1,5 l olajat öntöttem rá + a nívó max és minimum közötti kb 8 decit összesen 2,3 l.
Következő olajcsere 0W30 Castrollal történt itt összesen kb 1 l olaj ment rá, cserekor a nívó max alatt egy picivel volt.
Azután a szerelő és egy olaj webshop tanácsára kipróbáltam a 0W20 Eneost. Kb 0,5 l fogyott és kicsit túl is mentem a 10e km-en. Az olajlehúzó gyűrű van letapadva ezért volt a magasabb olajfogyasztás.
Nálam bizonyított a "vékony" olaj. Sokat megy hidegen a kocsi, de 40 fokban autópályán is bírja tartósan 350 km-t 130 km/h felett, itt 5000 körül forog a motor.
Hidegben is sokkal könnyebben indul, szebb a hangja. Mondjuk én az Eneost elfelejtettem egy életre, több helyen olvastam rosszakat róla, szerelőm is lebeszélt, az elmúlt időszakban vittek hozzá jópár csapágyas motort amiben Eneost használtak. -
veterán
válasz BlacKSouL #62746 üzenetére
Köszönöm a választ!
Azért én úgy gondolom (senki se értse félre), hogy bár jó ez a méz, víz hasonlat, azért itt nagyon kevés különbségről lehet szó a 0wBármi és a 5wBármi esetében. Ha a 0-ás olaj annyival jobb lenne, minden autógyártó ezt ajánlaná és a Honda se tette volna a kocsi könyvébe az 5-ös olaj lehetőségét.
De ez már saját vélemény. -
i-sti
senior tag
válasz rothfb #62748 üzenetére
SZVSZ terjed is a 0W olaj. Ha jól tévedek az új 1.0 és 1.5 TSI-k is azzal járnak.
"VW 508.00/509.00This specification combo (508.00 for petrol, 509.00 for diesel) requires a 0W20 viscosity, fuel economy oil with long life additives. These specifications are NOT backward compatible with the eariler VW specifications. Recommended for the new 2.0 TFSI 140 kW and 3.0 TDI CR 160 kW VW/Audi engines."
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...