-
GAMEPOD.hu
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-cobra-
aktív tag
Viszont ha egyszer már felraktad, akkor utána nem módosíthatod a forgásirányt, tehát csak az első-hátsó tengelyt cserélheted fel, az oldalt már nem.
-
veterán
válasz -cobra- #63502 üzenetére
Én ilyet nem olvastam sehol. Ennek így nincs értelme. Ha ez így lenne, akkor az forgásirány köteles lenne és rá lenne írva. De nincs. Mondom, a nyári gumijaim is ilyenek és már voltak mindkét oldalon. Persze ott csak egy tengelyen, mert ahogy írtam korábban, elöl is és hátul is különböző márkájúak vannak. Mindkét fajta outside-os, asszimetrikus. De oldalt már cseréltek simán és én semmit sem vettem észre és kopni sem koptak jobban vagy kevésbé.
-
-cobra-
aktív tag
válasz rothfb #63503 üzenetére
Én úgy tudom hogy az aszimetrikus gumi lényege, hogy a külső-belső oldal más tulajdonságokkal bír. Hogy ne kelljen balos és jobbos gumit gyártani, így készül egy fajta, ami nem forgásirányos, viszont ahogy Aladdin is írja állítólag nem érdemes oldalt cserélni későbbiekben. Utána kellene olvasni szakirodalomban, hogy van-e alapja a dolognak vagy sem.
-
tboldi
nagyúr
Elkezdtem rendelgetni a cuccokat a májusi olajcseréhez, most gyári olajszűrőt választottam, meg leeresztőcsavar alátétet raktam a kosárba, mert elfogyott.
Olajat még nem döntöttem el, melyik legyen, bár nagy eséllyel a szokásos Motul Eco-nergy lesz, de a Shell Helix Ultra ECT 0W30 is benne van a pakliban. Mindenesetre jó lenne olyan helyről rendelni, ahol van Mann FP1827 pollenszűrő is. Sajna a kedvenc Olajcentrumnál nincs.Amúgy de. nézegettem OBD-n a lambdaszondát kíváncsiságból. Sajnos a konkrét feszültségértékeket nem tudtam kiolvasni, de hibakód nincs, és gond nélkül átmegy closed loopba, nem ragad meg openben, úgyhogy feltételezhető, hogy jó az elülső. A katalizátor utáni szintén hibakódmentes, erről csak ennyi infóm van.
-
gabor101
csendes tag
Sziasztok!
Olajcsere előtt áll a 2010-es 1.8as Civicem, az előző tulaj Castrol 5w30-at töltött bele, nézegettem az Eneos termékeket, ebből a márkából a 0w30-at megvehetem az autóhoz? Zsemito oldalán az olajos kanna címkéjén fel van tüntetve hogy Acea C3(10) A3/B3/B4, az Olajwebshop oldalán ugyanezen terméken csak C3-as specifikáció van, szeretnék ezzel kapcsolatban egy kis felvilágosítást kérni, mert belekavarodtam
0w30-tól egészen 10w40-ig írja a kézikönyv, és acea A1/B1 A3/B3 A5/B5-ig -
gabor101
csendes tag
Köszi a válaszokat
A teljesítményt szint fontos? csak mert ha C3 áll a címkén, és semmi "A" jelölés, az probléma? -
Avela40
csendes tag
válasz gabor101 #63507 üzenetére
Szia!
Nekem is 2010-es 1.8-as Civicem van.
2 éve van meg az autó.Castrol Edge Professional Titanium FST A5 0W-30-at teszek bele.
Télen szerintem 0W-20 -at fogok beletenni idén, de nyárra 0W-30 marad.
Télen 8 nyáron 10 ezrenként cserélem.
Az olajcserekor szükséges egyéb szűrőkből pedig ezeket veszem:
MANN-FILTER W610/6 olajszűrő
MANN-FILTER CU 2454 utastér levegő szűrő
MANN-FILTER C 2240 légszűrőTermészetesen egyéni preferencia ki mit tesz bele. Ez az én választásom.
Battlefield 4 nick: Caprin05
-
veterán
Igen láttam. Oda is beleolvastam. De nem egyértelmű a dolog. Ahogy már írtam, a nyári gumiaim outside feliratosok (tehát asszimetrikusak), de voltak már mindkét felén a kocsinak. Én az ég világon semmit sem vettem észre. Plusz már legalább 4-szer vettem le és tettem vissza őket és egy kicsit sem koptak máshogy. Én semmi rendelleneset nem vettem észre.
De mindegy is, mert fel lesznek majd téve a Quatrac Pro-k és biztosan nem egy évig lesznek úgy, aztán majd meglátom. -
tboldi
nagyúr
Kitaláltam, hogyan tudnám újra működésre bírni a csomagtér világítását. Ugye a probléma az, hogy a hátfal pár mm-rel beljebb van a villanyoszlopnak hála, ezzel együtt az a kis fül is alul, amibe a zár beleakad. A kallantyú ugyan ráfog, szépen csukódik az ajtó is, de a zárszerkezetben lévő érzékelő továbbra is nyitottnak hiszi, így nem működik a központi zár, és a lámpa is folyamatosan világít. Egyelőre úgy oldottam meg az egészet, hogy a kettő zárszerkezetre csatlakozó kábelből az egyiket egyszerűen nem kötöttem rá, így 0-24 azt hiszi, hogy csukva van az ajtó, és működik a központi zár, de buktam a világítást. Beraktam ugyan egy kis elemes, nyomógombos, szekrénybe való lámpácskát, de nem vagyok vele elégedett, úgyhogy időnként elgondolkodtam, hogyan tudnám áthidalni úgy a problémát, hogy visszaállítható legyen a gyári állapot, ha egyszer kihúzatom a hátfalat. A legjobb lenne egy Reed-relés nyitásérzékelőt beiktatni, de nem találtam olyan kialakításút, ami megfelelne, ezért valószínűleg sima billenőkapcsolóval fogom megoldani. Valahogy így:
Az előző csomiajtóból maradt egy jobbkormányos kábelkötegem, illetve egy komplett zárszerkezetem is. Ezekről levágva a csatlakozókat készítenék az eredeti kábel és a bent lévő zárszerkezet közé egy toldást, aminek az egyik szálára kötném a kapcsolót, amit meg a régi PC-m tápegységéből szerelnék ki. Nem emlékszem, hogy 2 vagy 3 szál van-e összecsomagolva, de szinte biztos vagyok benne, hogy elég lesz csak egyet megszakítani. A kapcsolót meg egyszerűen a zárolajozó nyílás gumidugójába integrálnám, ebből is van plusz egy, nem kár érte.
Terveim szerint ON állásban nyitottnak fogja érzékelni, és lesz világítás, OFF állásban pedig csukottnak, ahogy most is van, és működni fog a központi zár.
[ Szerkesztve ]
-
-
tboldi
nagyúr
válasz sugarforce #63527 üzenetére
Nem tudom, a zárszerkezetben van, azt meg nem szedném szét.
-
BlacKSouL
addikt
Én azt nem értem ezeknél a modern radiáloknál miért is kell oldalakat is cserélgetni. Egy adott szett élettartama alatt félidőben megcsereli az ember az elsoket a hatsokkal, és kész. Átlagos, normál esetben az első gumik külső válla, a hatsoknak a belső fog jobban kopni, vagy utóbbi esetleg semlegesen. Oldalanként első hátsó csere bőven kiegyenliti szerintem az ilyen egyenetlenseget, mitől lesz jobb, ha a másik oldalra kerül át?
Ja, mindezt feltetelezve úgy, hogy a futómű rendesen be van állítva. Mitől kopna máshogy a bal oldal mint a jobb? Nekem mindig előbb elkopott a minta kompletten, minthogy mind a négy kerék bármelyike megkulonboztethetoen kopott volna.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BlacKSouL #63530 üzenetére
Az a baj, hogy ebben én is poróbálnék tájékozódni de kb mindenhol mást írank. Pl a Subarum ugye összkerekes a legtöbb gumis oldal a neten 4wd esetén átlós cserét ír (például 1 és 2), az autó manual-ja meg külön kiemel, hogy csak tengelyenként az oldalak tartásával cseréljem a gumikat 10 ezerenként. Na most inkább hiszek a manualnak mint egy OKJ-s gumisnak de a miértekre nem találtam még meggyőző válszt.
#nincsbennetarcsi
-
Kicsipampam
tag
Egy gumis ismerős azt mondja azért nem lehet az oldalakat felcserélni, mert a szövetszálak-gumi kapcsolat beállt a sok ezer km alatt, ezt pedig az oldal cserével megbolygatod. Alacsony sebességű autón lehet cserélni szinte akárhogy, de amivel már 120 felett is mész inkább ne, ha szeretsz élni.
-
Micsurin
nagyúr
válasz Kicsipampam #63532 üzenetére
Lábakat nem tud növeszteni az a gumi?
Ha a gumi rostszerkezetének ekkora mozgástere lenne... te azzal a gumival nem szívesen közlekednél.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kicsipampam #63532 üzenetére
Oldalak között nem cserélem már csak azért sem mert a manual nem ajánlja. Nem gondolom azt, hogy egy random gumis okosabb mint a gyári mérnökök.
Amúgy ez a linkelt cikk is ízt írja, hogy átlóban cseréljem (4x4).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
Nem idevág, de nincs itt valaki, aki cserélt, utántöltött már olajat krokodilemelőben?
Tavaly vettem egyet, egyszer használtam, azóta pihent. De már annakidején is gyanús volt, valahol mintha olajos lett volna. Na ma elővettem, és csak próbaképp felemeltem, leengedtem, de a leengedő csavar mellett folyt az olaj. Ha leengedtem is folyt, ha felemeltem is folyt, szivárgott, folyamatosan, határozottan. Sőt, ha ráterheltem az emelőjére, a dugattyú rugósan bement(levegős is lett). Ha felállítottam, a csavar mellett nemcsak szivárgott, hanem levegőt is prüszkölt(levegős). Mindegy, hogy meg volt húzva a csavar, vagy ki volt engedve. Felállítva kicsavartam a csavart, megnéztem mi nem tömít. O-gyűrűs, semmi benyomódás, semmi szennyezés, a perselyben semmi deformáció, semmi ok a szivárgásra. A szelepvezérlő golyó odabent a fészekben viszont mozgott, nagyjából helyen maradt, de kis mozgásra elmozdult. Gyanúm, hogy a csavar lapos végén lévő golyó bemarás nem tartotta helyén, így nem zárt. Visszacsavartam, most látszólag nem folyik sehogy, viszont nem emel teljes magasságig, hiszen elfolyt egy csomó olaj. Azt már megnéztem nagyjából hogy kell utántölteni, légteleníteni, bár utóbbi körül még vannak homályos részletek, de a nagyobb bajom, hogy míg amerikában lehet kapni olyat hogy hydraulic jack oil, addig erre mifelénk ilyesmit hírből sem ismer a gugli vagy a webshopok. A használati útmutatója ugyanis annyit ír: SAE 10. Ilyen olaj nem létezik. Van ISO, meg DIN a hidraulika olajoknál, de SAE szerint nincs. Egy oldalon nagyjából azt írja a hydr.jack olajnál, hogy SAE10, ISO 32. Olajshop oldalán van táblázat, a leírások alapján oxidáció, korrózió, kopásgátló adalék kell, tehát ISO HM , vagy DIN HLP. Csakhogy ott is vannak még viszkozitások, de olajshopnál HLP olajokból 15, 22, 32 viszkozitások vannak, mind minimum 20 literes kanna. MOL oldalán van HM 32-es, vagy annál nagyobb, de minimum kiszerelés 10 liter. Ebbe a szarba meg kéne kb. 1-3 deci max.Szóval bárkinek tapasztalat?
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
burjois
csendes tag
Én tíz éve megmaradt váltóolajjal pótoltam a hiányt, tökéletesen funkcionál.
.....gusztus dolga.
-
tboldi
nagyúr
válasz sugarforce #63539 üzenetére
Yep, kézzel, de még a bútorlámpácskánál is jobb.
Amúgy megnéztem a másik zárszerkezetet közelebbről, amiről levágtam a csatlakozót: a központi zár motorján kívül mást nem tudnék roncsolásmentesen leszerelni róla, az egész egység össze van préselve és szegecselve. Valahol a belsejében van az eredeti kapcsoló, de mivel nem tudok hozzáférni úgy, hogy visszaállítható legyen az eredeti állapot, inkább nem bántom. Az egyetlen megoldás az marad tehát, hogy az alsó fül, amire ráfog a zár, az kijjebb jön, amit meg a hátfal megigazításával lehet csak megfelelően elérni. Gondoltam már arra is, hogy a fül furatait kitágítanám, hogy kijjebb lehessen csúsztatni, de valószínűleg minden egyes ajtócsukáskor beljebb csúszna.
Szeretném egyszer kihúzatni a hátfalat, de mivel megfelelően záródik az ajtó így is, egyelőre nem élvez prioritást. Ez csak egy kisebb, velejáró kellemetlenség, amire ez a billenőkapcsoló lett az áthidaló megoldás.
De ha találnék megfelelő alakú Reed-relét, akkor azt és az ellenoldali mágnest el tudnám rejteni a burkolat alá, és tökre úgy működne a dolog, mint gyári valójában.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Átvettem az olajszűrőt és kibontva azt tapasztaltam, hogy a gumigyűrűn van valami ezüstös dolog, nem teljesen tiszta. Körömmel finoman kapargatva lejön, valszeg enyhén nedves ronggyal is.
Ez az első gyári szűrőm, eddig mindig Mann-t vettem, de azokon nem emlékszem, hogy lett volna ilyen. Rendben van ez így? -
tboldi
nagyúr
válasz Kicsipampam #63545 üzenetére
Köszi!
Enyhén bevizezett fülpálcikával letöröltem, így már mindjárt másabb.
Csak furcsálltam, mert mint wannabe autószerelő még nem találkoztam ilyennel.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kicsipampam #63545 üzenetére
Hogy ez nem jutott eszembe. Pedig autóguminál is van ilyen.
tboldi: a szerelőnél láttam de nagyon nem nézegettem, nálam Filtron megy a szekérbe olajból meg Castrol.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Noble Chair EPIC
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000