Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
kozlo
tag
Üzemanyag-betöltő és környéke ha jól sejtem?
Kerékjáratban belülről évek alatt össze gyűlt a dzsuva, és a beöntőcsőnél meg is rekedt a nedves szennyeződés ami virágzásnak indította a gyári "alvázvédelmet".Te magad tervezed a kijavítását? (ha igen, részletesen leírom...)
Nagy vonalakban szükséged lesz a következőkre: alapozó, gyári szín,lakk, a korai szakasz miatt airbrush, szórópisztoly , alvázvédő , adott terület szétbontása, vegyszerek stb-stb....[ Szerkesztve ]
-
i-sti
senior tag
Most korona miatt én szeretném megcsinálni.
Leírtakból pár van is itthon, ami nincs az rendelek.
Egy leírást megköszönnék.
Még pár évet hosszabbítsam meg a lemez életet, amíg nálam lesz.
Azért kerestem Hondát, hogy ne legyen baj vele. Erre itt is ott is kell valamit csinálni rajtaNovum Forum Siculorum
-
-
kozlo
tag
80-90 mikron festékvastagság Hondáknál a világosabb színekben valahogyan a "virágzás" melegágya tud sajnos lenni...ezért érdemes jól belenézni a fehér, ezüst színű autók motorterében is.
Esetedben sajnos (vagy szerencsére) kb 10mm-es sávban kell a festéket felhordani,ezért szerintem:
Airbrush festékszóró pisztolyt érdemes használni a kis felület miatt, 0.3mm-es fúvókamérettel, megfelelő hígításban az autófesték, lakk, kiszórható vele.)
(Már a 10k huf kategória is használható.)Normál festékszóróval 1,2-1,3 mm-es fúvókamérettel nem hiszem,hogy bele kezdenék egy kb 10mm-es sávban fújkálni...
Abban az esetben ha felületi rozsda van kívül - belül:
1, Le kellene szedni a üa beöntő nyílás körüli műanyag keretet ->megbontás, doblemez alapos kimosása a festegetés előtti napon..másnapra jól kiszárad.2, Doblemez megvizsgálása , felületi rozsda esetén az érintet területeken fémig történő csiszolása, ha szükséges rozsdaátalakító....(majd később 2 réteg alapozó ).
3, Látható (fehér rész) előkészítése : megvédendő sértetlen felület le kell takarni ragasztószalaggal a tanksapka vonalában ( kocsi oldala).
4, Rozsda pöttyök óvatos csiszolása pl 300-400-as papírral fémig, belűről kifele haladva szigorúan a rozsdamentes fehér terület eléréséig.
Sértetlen lakk felületét óvatosan 800-1000 papírral meg kell csiszolni, hogy a festék megtapadjon rajta.
Zsírtalanítás után két réteg alapozó , utána szórógitt (kitt) , száradás után a felület óvatos megcsiszolása 800, 1000-es papírral.
Most ebben a fázisban egy szintbe kell, hogy kerüljön a javított rész a sértetlen festék réteggel.5, Zsírtalanítás ( Szilikonlemosó, pl: Impa)
6, Az autó oldalfalának a védelme érdekében a tanksapka körül csepp formát képező papírt kell hajtogatni, hogy egységes legyen a festékátmenet mint : [itt]
7, 2 réteg bázis ( autó színe) felvitele , minden egyes réteget lehet pár mm-rel kijjebb fújni...és még mindig nem vagyunk az autó sértetlen oldalfalánál!
8, Megszáradás után 2 réteg 2k lakkot kell felvinni a felületre.
Ez már közelíthet a tanknyílás széléig (oldalfal) a végén "elködlve", eltávolodva fújás közben, végül a lakk ködöt megszáradás után le lehet polírozni az autó oldaláról.Legvégül ha minden megszáradt , jó vastagon ecsettel ki kell kenni alvázvédővel a doblemez belsejét.
Festék, lakk hígítására akril hígítót érdemes használni, airbrush-ra történő hígítás esetén a festék már szinte a kifújás pillanatában meg tud száradni.. ki kell kísérletezni a megfelelő hígítási arányt.
Fújási rétegvastagságot is ki kell tapasztalni,mert olyan vékony festékréteget lehet felvinni vele az adott felületre, hogy lámpával megvilágítva át lehet látni rajta.
Minden egyes festékrétegnél picit kijjebb kell haladni,hogy egységes legyen a rétegek közötti átmenet. ( ne legyen vonal).Így elsőre tudom , hogy "sokkk", remélem nem vettem el a kedvedet az egésztől ... Érdemes előtte többször jól begyakorolni az egész műveletet fém felületeken, kb 10mm-es sávban, mm-ről, mm-re haladva.
-
i-sti
senior tag
-
tboldi
nagyúr
Sikerült kiderítenem, hogy a japán Jazzeknél volt változás a kábelezésben a facelift során, és nem jó az azelőtti ködlámpa kábelkötege az azutáni autókhoz. Nem tudom biztosan, hogy az európai modelleknél is így van-e, de nagyon esélyes. Sajnos nálam is ez a szitu (mármint FL előtti kábel FL utáni autóhoz), úgyhogy lehet, hogy ilyen egyszerűen fogom megoldani egy külön kapcsolóval.
A képet a guglin találtam. És én világítós kapcsolót használnék, nem kell külön visszajelző.
[ Szerkesztve ]
-
sugarforce
addikt
válasz yodamester10 #63620 üzenetére
Kemeny napja lehetett a kocsinak
-
BlacKSouL
addikt
válasz sugarforce #63621 üzenetére
Inkább a hivatalban lehetett gennyes nagy party.
"Írjad, hallod írjad hogy kettőezertizenkilenctizenkettő tizen. Ja várjá, elbasztam, az a dátum. Má' mindegy, rányomtam az entert. De ez most kétmillió. Na akkor kezdem előrő, aszondja tizenkilenc, izé, tizenkilenc, ötegynyócegy, nem megy tovább. Te hülye az má megint a dátum. Apics@ba, szarok rá, ígymarad. Adjá' még egy fédecit."Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Micsurin
nagyúr
válasz tboldi #63625 üzenetére
Ha erre vetődsz egy Jazzbe való Rockstar (vagy Rocket nem tudom pontosan mi, említetted anno, hogy a Yuasa gyártja csak jobb árban megy) típust tudsz dobni?
A 6 éves Banner kirohadt belőle, se kép se hang ha indítasz még a műszerek is elmennek. ~9v-ot mértem rajta. Csutkára kuka.[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
tboldi
nagyúr
válasz Micsurin #63627 üzenetére
Megerősítem, ez az a Rocket, amit Qru is írt, 42B19L.
Plusz én még betekertem a Bárdiban kapható hővédő fóliával 2 rétegben, kedvezménnyel ~700 Ft.Nem tudom, hogy használ-e ez a csomagolás, de ennyiért why not?
Banner nekem csak a CB500X-ben volt, de ugye a motor előbb förmedt meg, mint az aksi, hála a szembejövő audis hölgynek.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Na, apum egyik munkatársa, aki eredetileg villamossági szerelő, a hétvégén eljön megnézni a ködlámpát. Plusz elvileg van ismerőse itt, hátha protekcióval megcsinálják olcsón.
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
Köszi, megrendeltük. Drágább valamivel mint a Banner de próba szerencse.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
BlacKSouL
addikt
válasz Micsurin #63627 üzenetére
Ősszel lerakták a céges focust, 1.6 dizel. Egy honap utan probaltak kinyitni, se kep se hang. Gps rendszer leszivta. Rámértem, 6 volt alatt volt a fesz. Kivancsisagkepp ratettem a CTEK töltőt két napra, majd levettem, hétvége, hétfőn rápróbáltam, pöccre indult. Utána még márciusig jártak vele, napi használatban. Aztan atszervezes miatt azóta nem tudok rola.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Micsurin
nagyúr
válasz BlacKSouL #63636 üzenetére
Aldis csoda töltő egésznap próbálta újraéleszteni, 11V fölé nem megy. Ha leveszem 1 óra múlva 10 körül lesz.
Ez fu kuka.
@Qru: köszönöm, biztató. Kiderül majd. Tavasztól őszig úgyse kapja annyira az autó az ívet leginkább áll, én is fater is inkább motorozunk. Ősszel kiderül a hideg reggeleken a napi 22km-rel mennyire fogja szeretni.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
BlacKSouL
addikt
válasz Micsurin #63637 üzenetére
Ez a különbség az aldis lidlis 4000 forintos csodatöltők, meg a 22000 forintos nemcsoda ctek töltő között.
Ugyanakkor tegnap egy tobb mint 10 eves, mar 7 honapja nem hasznalt akksit ez sem tudott eletre lehelni. Feszultseget nem tudtunk merni eszkozhiany miatt.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
King Charles
tag
Sziasztok
Szeretnék egy kis segítséget kérni. Nagy vágyam egy új accord. Viszont itthon ugyebár nem forgalmazzák/forgalmazták így marad az USA import. Tudja valaki hol tudom megnézni mennyiben tér el az európai szabványtól / emissziós normáktól?
Szeretném megnézni, hogy forgalomba lehet e helyeztetni egy ilyen autót illetve ha igen akkor mennyi átalakítást kell elvégezni rajta( pl: úgy tudom európában már a benzinesekre is kötelező a részecskeszűrő).
Köszi
-
i-sti
senior tag
válasz King Charles #63641 üzenetére
Ha sikerül akkor nagyon sok képet kérek róla
Novum Forum Siculorum
-
nagyúr
válasz King Charles #63641 üzenetére
Biztosan halálra akarod magad szopatni vele? Az egy dolog, hogy mennyibe kerül behozatni, meg milyen átepítések kellenek, de utána a karbantartás sem lesz egyszerű, jó eséllyel rendelhetsz egy olajcseréhez is cuccokat amerikából. Ha meg törik ne adj isten ...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz King Charles #63641 üzenetére
Én úgy tudom nem kötelező a részecskeszűrő, ha anélkül is tudja az Euro 6d normát. Átalakítást igényelhet a fényszóró (más lehet vetítési képe, odaát szimmetrikus itthon asszimetrikust használatos), ha az index piros azt is sárgára kell cserélni (most már kint is sárgát használ sok gyártó), illetve kint nem kötelező a ködzárfény, elvileg azt is hiányolhatják itthon a vizsgán.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Micsurin
nagyúr
válasz BlacKSouL #63639 üzenetére
Megmondom őszintén nem hiszek ezekben a mociban is haveromnál feltettük egy éjszakára valami csillagászati árú töltőre újraéleszteni az akkumat annyit értünk el, hogy haza tudtam vele menni, meg másnap reggel be az egyetemre. Ellenben este már tologathattam a motort... Az az akku ami kuka annak csak sebtapasz a lékre a csodatöltő.
Szerintem, nem egy akkora összeg egy-egy akku, hogy bevállaljam a meglepit, hogy a régi mikor hagy ott.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
i-sti
senior tag
válasz Micsurin #63645 üzenetére
"
Szerintem, nem egy akkora összeg egy-egy akku, hogy bevállaljam a meglepit, hogy a régi mikor hagy ott."ez 2 dolgot feltételez. Vagy nem vettél még rendes drága/márkás akksit / lásd MOLL, vagy nem vettél még rendes méretű akksit.
A4be 110Ah jár. Szóval ott azért nem mondanám, hogy nem nagy összeg.
Szar Jazzbe nekem is aprópénz egy 40ah akksi, ellenben annyit is tart.Novum Forum Siculorum
-
Micsurin
nagyúr
Exide / Bosch 40 bele (gondolom a 3 literesről beszélünk), még azt is jobb kidobálni két évente három mint töltögetni és ott hagy e vagy nem. Nem tudom nálunk a jazz városi szaladgáló a céges i30-ból* is inkább kidobáljuk az akkut 2,5 éves de már gyengélkedik a gyári ha 15 ha 40-en inkább dobom ki havi 3-4 ezret fut néha többet első évben átlépte a 40k km-t. Nem lenne vicces ha valahol úgy gondolná ő most megmakacsolja magát.
Márkásnak meg mi számít márkásnak? Motorokban végig próbáltam lassan mindent 3 év nagyon max... a mérettel nő az élettartam de a vége felé a megbízhatóság nem.
*Bosch / Exide itt is, 40-50 közt. És hiába fut annyit az autó a gyalogkakukk 2,5 évesen már hidegebb reggel bizony köszörülős.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Kicsipampam
tag
válasz King Charles #63641 üzenetére
Németben van pár cég, akik hoznak be neked, de nem amerikából, hanem Kanadából, mert nem igényel átalakítást, ugyanaz a szabvány. Lengyelben is van pár cég, ők is Kanadából hozzák. Itt nem messze tőlem van egy Honda kereskedés, ott volt egy ilyen Accord, még hirdették is a mobile-n. Nekem is megfordult a fejemben, de még nem aktuális nálam majd 2-3 év múlva. Az alkatrészek miatt ne aggódj, ma már az internet korában bármi megoldható.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- UHD filmek lejátszása
- Eredeti játékok OFF topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vezetékes FEJhallgatók
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Call of Duty: Black Ops 6
- Házimozi belépő szinten
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- LEGO klub
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest