-
GAMEPOD.hu
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Feleségem jazze is teljesen stabil szerintem a pályán. Az 1.3-as is elmegyeget ha pörgeti az ember. Persze más visszaülni az 1.4t scrossba. A fene a turbóba
Ezen aggódom is (hogy elkapom az elkényezteticus turbicus maximust), mert a sok városi járkálás miatt nagyon nézegettem a hibrid rav4-et következő autónak. Tesztek alapján megy úgy mint az 1.4t (gyorsításnál elektromotor pótolja a nyomatékot + 2,5 lityis a benzines moci), de azért nem szeretném úgy érezni dupla értékű autóban hogy miért nem megy (és nyilván jobb hangszigetelés és kasztni miatt más lesz a sebességérzés).
-
Wmwinters01
tag
válasz tboldi #59999 üzenetére
Azt imádtam, mikor visszajött az autó szervizről, pont otthon voltunk párommal... elvileg minden patika volt rajta -fék csere, olajcsere, meg a hátsó lengéscsillapítók voltak cserélve, mert a szerelő szerint azért kopogott fémesen a hátsó rész-
Mentünk kb 30km-t és megint elkezdett zörögni... haza értünk, aláfeküdtem, mert mondom ez mi a tököm... mire kiderült h a kipufogót engedte el az egyik csavar és az úthibáknál az kopogott felfogattam, átnéztem a többit is és ami olyan volt, kicseréltem... haza mentünk, majd kedden hív nővérem h megint szerelőnél van a punto, mert most meg az elejénél engedte el valami -toronycsapágy-Amúgy jó autó az is olcsó a fenntartás és simán el lehet vele bütykölni, mert igényli, hogy valaki foglalkozzon vele Nekem ezért nem kéne
I`m not afraid to die, I just don`t want to be there when it happens.
-
c0dered
csendes tag
válasz c0dered #56648 üzenetére
Sziasztok,
Update 2018 októbere óta (MY17 Civic 1.0):Igen, továbbra is szeretjük az autót. Most 40e km fölött jár, és minden OK.
Családi autónak használjuk (3 és 7 évesek a gyerekek), és simán elférünk benne. Mondjuk síelni, illetve az összes biciklivel nem voltunk mégA Duna autóba hordom szervizbe, eddig 3 kötelező kör volt: egy "bejáratós" olajcsere, meg utána még kettő, amikor a szerviz esedékes lett. Ja, és volt már szélvédőcserém is, kavicsfelverődés miatt.
Eddig jók a tapasztalataim velük.Fun fact: a Duna autósok azt mondták, hogy a radarra vigyázzon mindenki, mert ha újra kell kalibrálni, az egy logisztikai rémálom, és hetekig el tud húzódni (nem az ultrahangos "parkradarra" gondolok, hanem ami az egyik első lámpa alatt van, egy trapéz alakú sima műanyag fedél alatt).
Agglomerációból ingázok, Budapest túlsó végébe, napi kb 80-100 km oda-vissza. Az átlag fogyasztás így 6,7-6,8 l/100km, ami szerintem teljesen vállalható.
Továbbra is teszi a dolgát az autó, és még mindig megnézik, haha.
A többi Gen10 Civic meg mindig rámvillant ha találkozunkNéhány negatívum:
- a "kardánbox" (tehát ami a váltókulisszát oldalról körbeveszi és hátrafut) nyöszörög
- az oldalról elhúzható kalaptartó igazából értelmetlen. A funkciója ugye az lenne, hogy takarjon (tartani ez nem tart semmit), de ahhoz meg jobb lett volna, ha a csomagtérajtón levő "kalaptartót" csinálták volna meg hosszabbra. Vagy tettek volna bele egy tisztességes kalaptartót, mondjuk mint egy Octaviaba.
- a csomagtérajtó fogantyúján a borítás lejár
- aki nem ismerné az alapáras asszisztenciarendszereket (elsősorban az automatikos vészféket), azt érheti pár kellemetlen meglepetés. Egyébként tök jól működik, csak aki nem számít erre, azt megijesztheti néha. -
yodamester10
őstag
Na öröm és boldogság a váltó olaj is kicseréltetve Lehet bebeszélem magamnak de mintha finomabb lenne a váltás.Ha esetleg segít 9 gen manual tulajoknak akkor 2 liter kell bele és beszélgetéssel együtt 40 perc volt
Olaj folyás és orvoshoz juttató hibákkal az alján nem találkoztam 4 évesen.Az alsó szigetelést lefotóztam nekem nagyon bejön nem sok autón látok ilyet. -
őstag
Hát akkor azért az egy még nagyobb átmenet. Azért 1.8tsi más liga mint az 1.4t boosterjet és talán a (subaru?) 2.5 meg gyengébb mint az elektromotorral megerősített toyota 2.5-es.
Mondjuk főleg városban én is észreveszem így 1.4t automatával hogy mindenki piszok lassú (= talán velem van a gond ).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tom1939 #60007 üzenetére
Közel vannak de más karakter a kettő (1.8TSI: 160/250 vs 2.5i: 170/230) de a szívómotor jó 10%-al alatta van általában a névleges teljesítményének (plusz a 4wd miatt eleve nagy a hajtásveszteség), míg a turbósok általában többet tudnak mint papíron. Bubi nem lép nagyot, bár állóból oké az összkerék sokat segít (8.2 sec a 0-100) de lendületből még egy VTi is elkeni a szám (tapasztalat). Igazából Kormival ereszteném össze (170/350) de sajnos a két autót nem tudom egyszerre vezetni.
De ami a német ellen szól(t), hogy a 0 km-esen átvett 1.8 tsi gép már 50 ezernél elkezdte enni a vizet. Előtte B5.5 1.8t volt az legalább csak 272k km-nél kezdte el csipegetni az olajat. Szóval cégesben mindig német autók voltak de egyiket sem szerettem igazából, a semleges és a sz@r között ingadoztak modelltől függően... ezért kizárt, hogy pénzt adjak értük. #csakajappppán
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
őstag
Hát én is japán bérenc vagyok... Na jó max még koreai esetleg (bár a hyundai/kia dct vonaltól félek). Még honda bérenc is lennék, de a toyota rav4-ben a hibrid egyszerűen jobb mint a crv-ben lévő. És mostanában kicsit összezuhant a honda megbízhatósági mítosza (1.5t-n kívül is van egy két meglepi statisztika). Hála istennek jazzről igazán rosszat még nem hallottam.
-
Manitou
addikt
válasz honda23 #59994 üzenetére
Lehet az aksival lesz valami.
Most rámértem multiméterrel nyugalmi állapotban és érdekes értéket mutat. Gondoltam lesz majd ilyen 12,5V körül max, de nem, folyamatosan emelkedik 16,31-nél levettem , mert már untam tartani.
Indítási gond amúgy nem volt eddig sosem, szóval nem gyanakodtam gyenge aksira. Viszont utánaolvasva 14,8 fölé nem kéne tölteni a generátornak sem, mert az az aksi tönkremenetelét jelenti utána. Remélem nem a generátor fesz szabályozása romlott el és az cseszte el az aksit így......
Holnap elmegyek az akkusboltba , úgyis itt van nem messze, majd megszakértetem vele. -
Qru
MODERÁTOR
válasz dgyuri0123 #60012 üzenetére
Hibás szervó, hibás parkolófék, motorhűtési problémák, automataváltó vezérlési gondok... Nyugodtan keress rá milyen visszahívásokban érintettek az egyes modellek: [link]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dgyuri0123 #60021 üzenetére
Nálam jó a link, de ez a Kelly Blue Book honlap, ahol meg tudod nézni a visszahívásokat is.
#nincsbennetarcsi
-
dgyuri0123
nagyúr
Most működik laptopról... telóról nem ment. Na szóval, nekem 2018-as Jazz van, amire egyelőre nincs visszahívási akció... de 2016-tól sincs, csak 2015-ös modelleken volt. Gondolom, mivel 2015-ben teljesen új volt a modell, ezért lehettek sűrűbben hibák. Vagy nem Jazz-re gondoltál?
"csak a zene van"
-
demars
addikt
Sziasztok!
Rég jártam erre, sajnos elég kevés időm volt az elmúlt évben (ház felújítás). Remélem mindenki jól van!
Civic jön megy, teszi a dolgát. Még mindig szeretem.
De lenne egy kérdésem, mivel az utóbbi időben nem sokat fórumoztam, olvasgattam a témában így nem vagyok naprakész.
Honda dízelmotor érdekelne, rövid tömör "leírás" melyik az ajánlott (és miért). Pl vezérlés láncos vagy szíj?
Tehát i-CTDi vagy I-DTEC ? Honda Accordot nézegetünk egy barátommal, neki szeretnék segíteni.
Köszönöm a segítséget tanácsokat előre is!Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
őstag
válasz dgyuri0123 #60023 üzenetére
Szerintem éppen a jazzről beszéltünk mint pozitív kivétel, a többi hondával van mostanában szokatlanul sok gond.
-
boogie84
veterán
válasz Tom1939 #60025 üzenetére
Melyikkel van "szokatlanul sok gond"?
A 10. generációs Civicet nézve nemrég két fórumtag is jókat írt róla. Na persze ez nem Mo. összes statisztikája, de én sem igazán hallottam rosszakat az újról.
Sőt mitöbb változott a kitűzött cél a korábbi 2016-os Civic-ről az újra esett a választás. 1.0 Elegance CVT. Pont modellváltás van, így szeptembertől lesz előrhető a 20YM. Így onnantól lesz érdekes a dolgok.[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
őstag
válasz boogie84 #60027 üzenetére
Van ugye az alap 1.5t gond amiről hallani mindent A-Z-ig de tudni biztosan kb. semmit nem lehet egyszerű vevőként (és ez a nagyon gáz alapvetően, ez arra utal nekem hogy olyan konstrukciós hiba melyet javítani nem csak kezelni tudnak, és ez az amiről biztosat majd 10 év múlva tudunk). Más hogy mostanában kijövő megbízhatósági statisztikákban már van egy-egy honda a középmezőnyben ne adj isten a sereghajtók között (mondjuk ezek nem az itthon forgalmazott típusok ha jól emlékszem).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dgyuri0123 #60023 üzenetére
Nem, generálisan a márkára. De itt legalább van visszahívás, nem csak elsunnyogják mint a németek (tsi lánchiba, kigyulladó bmw-k, stb).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
goranje
tag
Sziasztok!
Bejelentkeznék én is a Klubba! Ugyan már bő két éve megvan a gép, de itt rátok csak most találtam.
Egyébként egy 2002.09.-ei 1.8-as 130 pacis Accordról lenne szó.
Eszméletlenül bejön a gép mind műszaki, mind érzelmi téren. Szóval igazi Honda feeling.Visszaolvastam egyenlőre nagyjából március közepéig, ( persze majd folytatom ), látom hogy sok hasznos infót lehet Tőletek majd kapni
Van még valaki aki ezt a generációt használja, vagy már inkább csak az újabbak mennek.Lenne is már egy kérdésem mivel olajcsere előtt vagyok. Jó ez az olaj vagy inkább álljak át másra szerintetek?
Egyébként jelenleg 205e. km van benne.
Üdv Mindenkinek.
L.
-
Quqesz
nagyúr
válasz Tom1939 #60028 üzenetére
Milyen alap gondra gondolsz az 1.5t esetén? 10gen 1.5t van, de egy kárpit patenten kívül nem volt gondom vele. Amiről hallottam, az az olajnyomás jelző hibája, ami többeknél előfordult állítólag, de még nincs belőle visszahívás(vszínű nem olyan sok eset van). Más? 1 valaki cseréltetett klímahűtőt+kompresszort, de ezek inkább egyedi esetek(benne vagyok a 10gen face csoportban, nincsen tele hibával). Sőt kettőstömegű sincs benne.
Fotóban nincs gixer, ha van nálad egy Pixel!
-
dgyuri0123
nagyúr
Ez tény.
Előző 2011-es Jazzem is átesett egy légzsák patron csere visszahívási akción. Tavaly eladtam és az új tulaja is kapott értesítést róla, hogy cseréltesse ki díjmentesen, ha én nem tettem volna... Ilyet én még nem is hallottam korábban más márkáknál. Ezt onnan tudom, hogy felhívott az új tulaj és kérdezte, hogy lett-e cserélve patron...[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
őstag
válasz Quqesz #60031 üzenetére
Nem vagyok egy műszaki ember, szóval bocsi a pontatlanságért. A lényeg az hogy a benzin az olajkörbe kerül, ami állítólag normális is minden motornál, de ennél olyan mértékű hogy az olajszint a motorra veszélyes módon megemelkedik (és hogy a keveredés túlzott mértéke vagy maga a szint vagy kettő együtt veszélyes a mocira, arról fogalmam sincs). A hivatalos honda válasz erre hogy csak nagy hidegben és sok rövid úttal történik meg. De panaszok erre nem hideg helyekről is jönnek. A meglévő motorok "kezelése" ha minden igaz szoftveres. De semmi megbízható infót nem találtam hogy pontosan mi okozza a problémát, és a megoldás (meglévő mociknál és jövőben gyártandóknál) csak a Hondának lesz jó (gariidőt kihúzzák), vagy a vevőknek (régi megbízhatóság).
Szóval lehet hogy nincs semmi ok az aggodalomra, de lehet hogy én is így csinálnám ha az egyik leggyakoribb mocimon lenne konstrukciós hiba és választhatnék kiscsillió új motor és csere vagy szoftveresen machinálunk és kihúzza 5 évig között.
Nálam ezért a crv 1.5t kizárva a következő autó kategóriából (pedig a 7 személyes változat sokszor hasznos lenne és kemény döntés lenne a hibrid rav4-el szemben aminek mások az erősségei, crv hibrid 5 személyesként esélytelen a rav4 hibrid ellen, egyszerűen sokkal rosszabb a hajtáslánc).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz goranje #60030 üzenetére
Gratula! Az jó gép!
Specifikációk alapján mehet bele de nagyon vastag ez az olaj bele. 5W30-at nézzél inkább.
5W30 Eco-Energy pl nagyon jó lenne hozzá.mod:
Tom1939: Jól leírtad! Annyit tennék csak hozzá, hogy nem csak a magas szint a baj. Az olajkörbe bekerülő túlzott benzin mennyiséggel az a baj, hogy az olajjal ellentétben a benzin nem ken, tehát elégtelen kenés miatt befog állni a motor ha ez a jelenség tartósan fennáll.
Ez persze csak a kizárólag ovijáratos autóknál áll fent, amik sosem melegednek be rendesen.Az orvoslása jelenleg abban merül ki, hogy megváltoztatják a befecskendezést, hogy gyorsabban bemelegedjen a motor és elpárologjon belőle a benzin. Annyira az alacsony fogyasztás lebegett a szemük előtt, hogy az ilyen gyakori rövidtávos használat miatti problémára nem is gondoltak.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
goranje
tag
Köszi!
Szeretem is nagyon. Megy is ahogy nekem kell,meg aztán tényleg megbízható jószág.
A szokásos kopókon kívül be nem tervezve csak egy feszszabályzó csere volt, amúgy minden perfekt a 25.000 km. alatt.Én is arra gondoltam hogy túl vastag ez az olaj, ezért is kérdeztem rá. Igazából az előző gazdi ajánlotta, gondoltam csak tudja, mert mindig Hondát hajtott.
Erre gondolsz? [link]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz goranje #60035 üzenetére
Igen, arra (ez a hivatalos linkje). Többen is ilyet használunk, nekem 5W30, tboldi-nak 0W30-as van ugyanebből.
#nincsbennetarcsi
-
Clark78
tag
Sziasztok!
Bő két hónappal ezelőtt jártam itt utoljára (persze olvasni napi szinten szoktam a fórumot), akkor még UFO tulajként.
Nos, 6 hete vagyok egy Civic 1.5t Sport Plus (Sporty Blue) büszke és elégedett tulaja, 1800 feledhetetlen km-rel a hátunk mögött. Tudom, hogy ez még kevés, hogy véleményt alkothassak, de egyelőre azt kell mondjam: minden zsír!
Menetteljesítmény: az 1.4-es 100 lovas UFO után fenomenális! Nem kell visszaváltogatni, minden fokozatban megindul.
Fogyasztás: Valahol 7,3 körül lehet, de hozzáteszem sokat használom városban, illetve rövid távokon is. Aki nálam vegyesebb körülmények között használja az bőven le tudja vinni 6,5 környékére/alá szerintem. Nekem eddig 5,7 volt a legjobb fogyasztásom egy vidéki hétvégi kirándulás során (autópálya + alsóbbrendű utak), klímával. ECON gomb nélkül, merthogy oda legfeljebb csak takarítás során téved a kezem.
Az auto start/stop-ot is mindig azonnal kikapcsolom, nem szeretem, talán éppen a rövid távok miatt (olajhígulás téma). Ezeket csak azért írom le, mert ezekkel a fícsörökkel még bizonyára lehetne faragni a fogyasztásból.
A Plus csomag felárát nem bántam meg, nagy kényelmet jelentenek. A kulcs nélküli nyitás, indítás, a vezeték nélküli telefontöltés és a kitolatás segítő rendszer napi szinten megkönnyítik az ember életét.
Negatívumok: Egyelőre szerencsére nem tudok ilyesmiről beszámolni, minden pöpec. Nyilván az én fejemben is ott motoszkál az olajhígulás téma. A 7 km-re lévő melóhelyre autóval járok, ami már bőven elegendő, hogy bemelegedjen az autó, viszont az a fránya ovi mindössze 800m-re van a lakástól, amit útba kell ejteni, nincs mese...Egyelőre ennyiről tudok beszámolni.
-
boogie84
veterán
válasz Clark78 #60038 üzenetére
Még csak leendő vásárló vagyok így nem is érthetek hozzá...
Ír olajhőmérsékletet a műszerfal? (tudtommal nem, voltam tesztvezetésen)
Vagy érzed az olaj hőmérsékletét?
Mert az h a víz meleg, nem azt jelenti hogy az olaj is üzemmeleg!A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
Quqesz
nagyúr
válasz Tom1939 #60033 üzenetére
Olajhígulásról még nem hallottam probléma szinten, de szerencsére nálam is min 24km a suli odavissza, sokszor meg nem csak oda megyek(húszkeres út 60km). Olyan volt már, hogy vkinek kevesebb olaja lett, jelzett is az ikon a műszerfalon, de csak 1x.
CRV terén egyetértek, én sem vennék, hibrid terén meg a Toyota előrébb jár(az ún Rav4 meg jól néz ki). Igazság szerint sok autót használtunk már, de eddig nem futottunk bele ilyen hibákba, pedig volt új és használt is(lehet csak szerencsénk volt)
boogie84
Nincsen olajhő kijelzés, én is hiányolom, a digit műszerfalba be lehetett volna aplikálni. Bezony a 2 nem ugyan az, a víz hamarabb van üzemi hőn. Mivel nem tudod igazából mikor meleg az olaj eléggé, ezért én az elején nem nyomom neki, hagyom melegedjen be rendesen(kb a víz melegedés 1.5x-ét)Clark78
Üdv a 10-es klubban. Nálam 1 éves a kocsi(pont ma 1 éve vettük át) és 18500km van benne. Nem csalódtam benne, sőt! És van mihez mérni. Nálunk is sport plus van(1.5t)[ Szerkesztve ]
Fotóban nincs gixer, ha van nálad egy Pixel!
-
Quqesz
nagyúr
válasz Tom1939 #60043 üzenetére
Megértem, de nekem még részecskeszűrős dízellel sem volt ilyen gondom. Viszont tény, volt ismerősöm 5km utakat tett meg egy vw passat dízellel, szoptak is a részecskeszűrővel. A hibri meg nem fogja megoldani a gondodat, mert a toyota nagyon hamar kapcsolja a benzint, és még jobban nem fog felmelegedni a motorod(apóséknál van auris hibrid). Talán 1 fokkal jobb a Kia hibridjei(szintén apóséknál egy Kia Niro), de az sem megoldás 3-4km esetén. Neked olyan hibrid kell, ahol tényleg kiiktatható a benzin motor hosszabb ideig. Igazából ha nem akarod hosszú utakra is használni, akkor full villany kellene. De ne az Opel Ampera-ban gondolkodj, Mo-on 1 szerelő tudja javítani csak(Opel Duna).
[ Szerkesztve ]
Fotóban nincs gixer, ha van nálad egy Pixel!
-
Micsurin
nagyúr
válasz tboldi #59988 üzenetére
Na a BigBlock....
Egyébként apumnak is egy 10-15 póni hiányzik még belőle, akkor már nyugodtabban merne vele előzni, így per pill tudsz támadni de menekülni már nem nagyon. Van ám Jazz csípsz tunning.Ültetés valóban sokat segít a dolgon a mienk is meglepően stabil, a kanyartartás is valamelyest jobb. Igaz nálunk a gátlók is cserélve voltak, nem gyáriak. És a felni is nagyobb, és szélesebb is a papucs ami fent van.
De szerintem még bőven lehetett volna hova csiszolni a stabilitást Hondaék háza táján. Igaz a 2004-es Albeámál vagy egy Thaliánál messze stabilabb.[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz tboldi #60046 üzenetére
Köszi!
Mindig meglep vagy lenyűgöz mennyire ismered a kis matchboxot!
A héten kipróbáljuk ismeri e a 98-ast.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
tboldi
nagyúr
válasz Micsurin #60047 üzenetére
Elég sok infóm származik onnan kettejüktől, ők még nagyobb tudással rendelkeznek.
szerk.: Amit Rigotechék csinálnak, az valószínűleg csak a gázpedál jeladóját csapja be, ergo kis érintésre is olyan lesz, mintha nagyobb gázt nyomnál.
További érdekesség, hogy az ugyanezzel a motorral szerelt Civic-nél és City-nél már megbontást is emleget a táblázat, míg a Jazz-nél nem.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Quqesz #60044 üzenetére
Nem is annyira a fogyasztás érdekel (3 kilométerenként nem nagy érvégés, hosszabb úton meg jól fogyaszt), minthogy nem nyírjam annyira a mechanikát.
Bár állítólag ez az új 2,5-ös atkinson ciklusos nagyon spórolós lett a hibrid rav4-ben. Német teszt van fenn youtube-on csak másfél literrel kapott ki normál autópálya tempónál egy bmw dízeltől úgyhogy városban kevesebbet evett. Az előző generáció rav4 hibrid 10 felett evett autópályán (kevés volt nagyon a benzinmotorja oda).
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- MG4 menetpróba
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Okos Otthon / Smart Home
- Milyen TV-t vegyek?
- Harold Halibut teszt
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Yettel topik
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Keresek! Motorkerékpár