-
GAMEPOD.hu
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jaffa75
őstag
válasz nandow #48823 üzenetére
Szia,
ennyi futásteljesítményhez inkább benzinest nézzél, pláne ha sok a rövidtáv benne.
Szerintem sok azért az autóért, ne kapkodd el! (nem csúnya,, de ha türelmes vagy kifoghatsz jobbat is!!)
Mindenképpen kérdezd le a futásteljesítményt, illetve próbálj hazai darabot kifogni!
-
yodamester10
őstag
válasz nandow #48823 üzenetére
Ez elég alap verzió ennyiért,mondjuk ha az enyémhez hasonlítom.Én dízelt vettem vidéki nagyvárosba évi 15-20 ezret megyek és mivel nincs benne gyárilag részecskeszűrő így jobban bírja a rövidebb távokat is,persze járunk hosszabb távokra is,de én mindenesnek vettem.
Szerintem keresgess még mert sok verziója létezik felszereltség tekintetében.Ebben tempomat sincs pl. -
bbubby00
őstag
válasz nandow #49339 üzenetére
Veszel egy jó állapotú felniszettet (ami neked tetszik) kb 100-150ezerből, mellé még zsír új prémium gumikat ugyan ennyiből.
Nézelődj még Honda fórumokban Fb-on hátha árul valaki ínyedre való kocsit, ott sok a fanatikus, az írásából úgyis rájössz, h miként volt tartva az a kocsi. (használati eszköz v családtag)
Ha márkaszervizbe viszed a kocsit, ne csak sima átvizsgálást kérj 5-10ezrekért, hanem inkább teljeset 20+ért. Későbbiekben megéri a felárat, meg ha ott találnak hibát az már alkualany és lehet jobban visszajön a pénzed amit itt ráköltöttélEladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
BigBlackDog
veterán
válasz nandow #49594 üzenetére
Témába vágó topik errefelé.
Ha jól látom a gyári méretek az alábbiak;
195/65 R15 91V
205/55 R16 91VGyári Honda alufelnit újonnan is biztos lehet kapni, de horror áron szerintem. Inkább használtan vadásznék megkíméltebb darabot (szerintem 15-20e Huf/db-tól már lehet találni szép alufelniket). Nézz szét pl. a crx használt gumi-felni adásvétel topikjában. Lemezfelniből én újat vennék, ha hosszabb távra tervezek (kivéve, ha találsz nagyon jó áron egy jó állapotú használtat).
Gumiból pl. Goodyear, Dunlop, Michelin, Pirelli, Continental, Bridgestone, Toyo márkák számítanak nálam felsőbb osztálynak, de példáképpen Hankook, Nokian, Kumho abroncsait is én még bevállalnám (pl. a mostani Nokian WR D4 téli garnitúrám egész jó, rohadt halk, komfortos, havon és szárazon is jól tapad, ugyan esőben, nyálkás felületen már kicsit érezhetőek a határai).
[ Szerkesztve ]
-
Jaffa75
őstag
válasz nandow #49594 üzenetére
Vannak FB oldalak is, ahol csakis 5x114.3-as osztókörű felniket árulnak.
Gyári Hondából (nem gagyik és veszélyes felnikről beszélünk) 16-os méretben használtan de kultúrált állapotban gumival olyan 60e/szettért lehet venni (ennyiért vettem nyári gumistól egy szettet tavasszal)... Ha a gumi is jobb, akkor is beleférsz max 100-ba! Csak legyen türelmed kivárni, míg felbukkan az, amit szeretnél... A lemezfelni sem sokkal olcsóbb újonnan, lehet érdemesebb egy alut használni télen is .
Qru: a 7-est meg meg tudom venni ha ezért normális árat kapok, és még marad is egy kicsi a zsebemben... Jó a hetes is, van 1-2 ami nagyon tetszett Lacházán és a Rukkelon is!
Ami ellene szól: most voltam olajcserén... a szerel azt mondta, hogy szinte 0 volt az olajfogyasztás az elmúlt 15e km-en! Illetve, hogy mennyire finoman jár az egész (egy 3-as Priusuk van meg egy 7-es 3d Civic - ezek sem épp durva, kemény járású darabok pedig!)! Nem egyszerű...[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz nandow #49981 üzenetére
Nem ismerem az Accordot, hogy mi mennyibe kerül hozzá, de hátha tudok némi támpontot adni.
Apum WagonR-jének nekitekert egy biciklis 2016. januárjában. Itt van pár kép, a lökhárító törött, a motorháztető horpadt, de szerkezetileg és műszakilag szerencsére semmi baja nem lett. Cascóval gyári új alkatrészekre lettek cserélve, összesen 221k forintba került (amiből 100k volt az önrész).[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz nandow #49981 üzenetére
Azok nem nagy sérülések, egy pár első fényszóró meg lökös fényezéssel simán betakar egy ekkora összeget. 1 db fényszóró olyan 30-40k körül van, ha kell kettő mert pl utolért valakit az már 60-80k és akkor még nem fizettél munkadíjat...
Azért nézz rá/alá rendesen. Ha neppertől veszed akkor nála lesz rétegvastagság mérő (ha nincs akkor kamuzik), azzal mérd körbe ha neked nincs. Fokozottan figyelj a sárvédőre, küszöbre meg a doblemezekre. Most hogy tudod, hogy sérült volt azért a váznyúlványt is vedd szemügyre, a motortér környékén a csavarok gyáriak-e, stb.
#nincsbennetarcsi
-
Kukipapa_rr
tag
válasz nandow #49995 üzenetére
Köszi a tippet.
Nálam elég ellentmondásos az eredmény.
Az autó ugyanannak tűnik, de a riport egy évvel későbbi gyártási évet ír, jobbkezes (RHD) kormányzást és beépített navit (balos, navi nélkül).
Ez az autó itthon lett üzembe helyezve, végig márkaszervizben szervizelve, a Honda oldalán lekérdezve nincs rá visszahívás, ezek viszont mégsem szerepelnek a vin-info.com-on, viszont szinte minden évben látok káreseményt (egyről önként tájékoztattak, de itt többet látok). Az autó egyébként rendben van.
Ezek az adatok vajon mennyire megbízhatóak? A disclaimer szerint sokféle forrásból származnak (kormányzati, üzleti, publikus stb.) és reklamációt ezen adatok alapján nem lehet kezdeményezni, csak segíteni próbálnak a döntésben.
A másikon is lekérdeztem, az semmilyen történeti információt nem tartalmaz. Az adatok stimmelnek, kivéve a gyártási évet.
Körözés nincs.
Őszintén szólva nem tudom mire vélni.
-
nandow
aktív tag
válasz nandow #49995 üzenetére
Nah beszéltem az eladóval.
Az első káresemény (150-300e Ft a bejegyzés szerint) hátsó lökhárító csere gyárira, Honda szervízben.
A második káresemény (75-150e Ft a lekérdezés szerint) szélvédő csere szintén gyárira.Ezek kb reálisak? Mennyire tántorítson el a vásárlástól ez két csere?
Nincs valaki budapesti, aki nagyon ért az Accordokhoz (meg úgy általában az autókhoz) és esetleg eljönne velem megnézni holnap a kiszemelt autót?
(#50002) JoolsNOS
Én aztán abszolút nem vagyok járatos ezekben, ezt a két oldalt is a "Milyen autót vegyek" topikösszefoglalójában találtam.
-
Jaffa75
őstag
válasz nandow #50006 üzenetére
a szélvédőkár abszolút reális...
Ha cserélték az elemet akkor nem gond, nézz alá, össze van-e gyűrve a hátfalnál és alul alemez, illetve a pótkerék-tartóba is kukkants bele... látszani fog, ha nem gyári a varrat!!
Ahogy Qru is írta ez nem új autó, ne várd tőle azt, bár azért legyen szép...
-
wierra
senior tag
válasz nandow #50006 üzenetére
Ha nem értesz az autókhoz, és nem találsz senkit, aki kézen fogna, akkor javaslom, hogy kérj időpontot egy Honda szakszervizbe állapotfelmérésre. Tizenpárezer forint körüli összeg, és egyeztesd is le a az eladóval is az igényed. Ha az eladó belemegy az átvizsgálásba, az elve jó jel. A szakszervizbe meg miért hazudnának, ha te fizetsz...(nyilván ne abba a szervizebe nézesd át, ahova esetleg a tulaj hordta a kocsit.)
A héjsérülésektől meg ne parázz."In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure. Success can be achieved only through repeated failure and introspection.” – Soichiro Honda
-
nandow
aktív tag
válasz nandow #50015 üzenetére
Nah megnéztem az autót. Tetszik. Laikusként szerintem rendben van. Festékvastagságmérőt adott, azzal végigmértük az autót. Körbenéztem, kipróbáltam, sokat beszélgettünk. Őszinte eladónak tűnik.
Abban maradtunk, hogy alszunk rá egyet, holnap válaszolunk neki. Ha igent mondunk, jövő héten elvisszük egy márkaszervizbe átvizsgálásra. Ha ott is minden rendben, megvesszük.
Kérdésem az lenne, hogy ha holnap igent mondunk neki, foglalózzam már a márkaszervizes átvizsgálás előtt? De akkor gondolom valami olyan papírt kellene erről írni, hogy ha netán valami gond van az átvizsgálás során, visszaléphetek és visszajár a pénz.
Hogy szokták ezt? Vagy ezt inkább már a "Milyen autót vegyek" topikba írjam?
[ Szerkesztve ]
-
nandow
aktív tag
válasz nandow #50039 üzenetére
Még egy kérdés.
Az egyik oldalon a küszöb kicsit hátrébb van csúszva, nem illeszkedik az élekhez. Csináltam képeket rólaEz mitől lehet? Felakadtak valahol vele?
Plusz még 2 kép, azért a kormány eléggé kopott, ahhoz képest hogy 2006 végi, 186e km-rel.
kormány1
kormány2
Maga a Honda jel is kopott, azt végképp nem értem, mitől.
Honda jel -
Jaffa75
őstag
válasz nandow #50042 üzenetére
Kormánykopás használat, és emberfüggő, erre nem lehet adni! A jel nekem is kopott a 8 genben, vacak műanyagról lepattogott a "krómozás" - ez ilyen.
A küszöbön lehet játszani a patentekkel, 1-2 óra alatt tuti megoldható!
Nézz más fontos dolgokat meg, ha a küszöb miatt aggódsz: vedd le a kédereket az ajtóknál fent, van-e nem gyári hegesztés... ajtók jól csukódnak-e?
-
8
senior tag
válasz nandow #50042 üzenetére
Gyűrűs ujjak, szerintem leverte a honda jelet, ahogy kalimpált mindig nekiütődött. Egy savasabb típusú izzadság pedig nagyon ki tudja kezdeni a bőrt ha nincs külön ápolva és mindig ugyanott fogja.
Végül megvetted?
[ Szerkesztve ]
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
Qru
MODERÁTOR
válasz nandow #50210 üzenetére
Leírás alapján jó vételnek tűnik. Apróbb karcok beleférnek, használt autó... Egy polír és el is vannak tüntetve az apró karcok. Én azért egy belső gépi kárpittisztításra elvinném, az sokat dob a belsőn.
Benzinszűrőt azért cseréltesd legközelebb biztos ami biztos... Szeretik elspórolni mert picit macerásabb a cseréje.
Autóápolás fronton meg itt a a vonatkozó topik: [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz nandow #50241 üzenetére
Itt van gyári, én is innen rendeltem a Jazz-hez.
Amúgy grat az autóhoz![ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz nandow #50246 üzenetére
Itt megrendelheted gyári lyukasztással is a szövetet, a gumin nincs lyukasztás de azt otthon is meg tudod csinálni. Amúgy azért van ott a lyuk, hogy ne tudjon előre csúszni a szőnyeg.
Nem lényeges nekem a szöveten van rajta a gumi és még úgy sem csúszkál a méretpontos.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz nandow #50253 üzenetére
Melegen kevésbé vékonyodik el a W40-es mint a W30-as. Példánknál maradva 125 foknál egy W30-as olaj sűrűsége 3 míg a W40-é kb 5-6 ami sokkal közelebb van az ideális 10-es értékhez, tehát magas hőmérsékleten jobban ken. Viszont a nagyobb sűrűsége miatt az áramlási sebessége alacsonyabb így a hűtési tulajdonsága rosszabb a W40-nek mint egy W30-nak. Szóval ez olyan libikóka effekt, ha egy tulajdonsága jó az olajnak akkor egy másik rossz.
Ez persze polgári használat mellett (tehát nem versenykörülmények között) irreleváns, mert a hűtési rendszer miatt úgy sem éri le az olajhőfokod a 125-öt.Összességében ezért szoktuk azt mondani, hogy a polgári autókba a gyártó által javasolt leghígabb olajat célszerű alkalmazni. Könnyebben indul hidegben, csökkenti a hidegindításkori kopást (ugye a motor a kopásánk a kb 70%-át hideg üzemben szenvedi el), melegben is jobban hűti a motort és a kisebb sűrűsége miatt kisebb az áramlási ellenállása így a fogyasztást is csökkenti.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
válasz nandow #50253 üzenetére
Qru válaszát annyiban egészíteném ki, hogy a 10-es ideálist valójában nem állítja be senki, csak egy nagyon közelítő szám, de még azonos motorkonstrukció két példánya között is lehet olyan pici különbség, hogy más viszkozitás lenne az ideális számára.
Az olajok pedig miután már többfokozatúak, nem lehet őket egyfokozatúként vizsgálni, és itt jön a képbe a viszkozitási index. Természetesen részben adalékok segítségével.Ha eleve a valóságos többfokozatúból indulunk ki, akkor ott alaptézisként állíthatjuk nagy vonalakban, hogy a 0W20, 0W30, 0W40 sorban minden hőmérsékleten a viszkozitás ebben a sorrendben növekszik. A 0W20-nak 100 fokon kb. 8,5-8,8, a 0W30-nak kb. 10,5, a 0W40-nek pedig nagyjából 12,5-13 lesz. De nagyságrendlieg valóban 10 körüli. Innentől a motorgyártó azzal tud játszani, hogy az általa gyártott motor illesztései, gyártási finomságai, olajkör, szivattyú méretezése megengedik-e, hogy a kis viszkozitású üzemmeleg működés mellett használt olaj kielégítő kenést adjon. A viszkozitási index onnantól azért fontos, hogy adott olaj az üzemmelegtől hidegebb üzemben, de különösen hidegindítás környékén se legyen nagyon magas. A fenti 0W-s sor hideg viszkozitása viszont ennél jóval inkább eltér, vagyis mondjuk pl. 0°C-on a 0W20 jelentősen hígabb lesz mint a W30, és még sokkal hígabb, mint a W40. Pontos számokra nem emlékszem már, de pl. a +40 fokon valami 45, 67, 75 körüli a fenti sor viszkozitása, ami már így is jelentős különbség, de 0 fok körül meg talán 1650, 2800, 3600 vagy valami hasonló élrtékek rémlenek. Ami két dolgot mutat, egyrészt a viszkozitási érték nagyságrendjének különbsége a meleg, de akár már a 40 fokos üzemhez képest is, másrészt egymáshoz képest ennyivel jobban nyílik az olló. Mivel a nagységrend szerint az üzemmeleg hőfokon nagyon közel vannak, a 0 fokon meg már nagyon távol, ebből adódik, hogy a kettőnek nem lehet azonos a grafikonon az egyenese, valahol 100 környékén metszik egymást, onnantól a W20 kevésbé nő, a többi meg egyre jobban.
Azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy a motorban nem mindenhol van pont 100 fok, vannak forróbb pontok, meg hidegebbek, vagyis még a motoron belül is változik a hőmérséklet üzemmeleg motornál is, pl a hengerek közvetlen közelében több mint 100, az olajteknőben meg kevesebb.
Az igazság az, hogy a legtöbb motor az 5W30-10W40-ig tartó olajok sorával a megfelelő teljesítményszintet figyelembevéve bármivel üzemeltethetők, jelentősebb károsodás nélkül, maximum az ideális megtalálása a cél, de ennél sokkal fontosabb a rendszeres megfelelő időben történő olaj és szűrőcsere. Ha valaki betartja a max. 1 év, max. 10.000 km intervallumokat, (+/-20 %) és valóban megtörténik a csere (nem csal a szerviz), akkor már megtette a legnagyobb dolgot a motorjáért. Ha még a vezetési stílust is finomítja (hidegen nincs padlógáz és túl magas/alacsony fordulat sem, nem melegít egy helyben 1-2 percnél tovább, de nem is az önindítóval indul azonnal 1-esben) akkor sokat már nem tud többet hozzátenni.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
zolynet
addikt
válasz nandow #50552 üzenetére
Acéllal olcsóbban jársz, nem olyan szép.
Nekem az 7gen accordon most a téli és a nyári is 17".
Ha eladom akkor csak 1felniszettel adom el +téli garnitúrával. Én ezért választottam mindkét fajtából a 17-es méretet.Tehetsz fel 17" papucsokat.
[ Szerkesztve ]
Life is too short to stay stock!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz nandow #50552 üzenetére
Télre inkább acélt vennék, mert ugyan vannak télálló alufelnik is de azok elég drágák míg a sima acél
- jobban bírja a sózást (nem marja meg)
- erősebb a legtöbb alufelninél (kivéve a nagyon drága magnéziumötvözetű alufelnik)
- ha esetleg sérül olcsóbban javítható mint az alu (a későbbi felújítása is olcsóbb)
- könnyebb mint az aluk többsége (kivéve a nagyon drága magnéziumötvezetű alufelnik)
- olcsóbban szereli a gumismod:
i-sti: Nagyon rég ültem olyan Leonban fakók már az emlékeim... Egy üléspróbát tegyél a Jazz-el feltétlenül.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
mtgabor007
csendes tag
válasz nandow #50552 üzenetére
Nekünk 8. gen. Civic van június óta. Csak a 17-es alufelni és a nyárigumi volt rajta.
Erősen gondolkodom, hogy nem csak a most beszerzésre kerülő, téli acélfelnik lesznek 16-osak, hanem lecserélem a nyári alut is 16-osra. Tényleg szép a 17-es, csak baromira visszaadja az úthibákat, ami alapvetően jó, mert kontrollálható, hogy mennyire jó az útminőség, mennyire lehet nyomni a kakaót, de a Pilisben ez legtöbbször hátrány: qrvára ráz a rosszabb minőségű országutakon. Nem lesz olyan szép, ez biztos, de talán kénylemesebb lesz, és megelőzhetem a belső zörgések kialakulását. Mindez csak feltételezés, IT-s vagyok[ Szerkesztve ]
-
Kobe
veterán
válasz nandow #51492 üzenetére
Elarulom neked ugyanott, alleenal az aluljaro kihajton szivtam meg anno en is kezifekessel, annyival tetezve h en sotetbe haromba kapcsoltam balfax modon es ugy probaltam lejton felfele a vadiuj kuplunggal elindulni
Irdatlan ferodol szag, fust, de amugy semmi baja, a tarcsanak 2-3 hasonlo leegest siman birnia kellA kezifekkel nem nagyon tudsz mit csinalni (nekem is ilyen, nem fogja lejton a kocsit), max rafesziteni a bovdenre - lehet mar megnyult az evek alatt, es azert nem fogja, vagy ki van vallasodva a hato fektarcsad es nem a teljes feluleten fogja pl a betet, emiatt is csokkenhet a fekhatas hatul valamelyest
Nezesd meg mindkettot, en emiatt nem rohannek hatra betetet meg tarcsat cserelni, egy bovden csere, feszites meg beleferhet[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
válasz nandow #51492 üzenetére
Milyen autó?Ja már közben látom.
Vannak típusok amelyek automatikusan állítják be a kéziféket, ha minden jól működik, de van aminél kézzel utána kell állítani ahogy fogy a betét. Ma már ez ritkább. Érdemes lenne valakivel megnézetni, hogy elég vastag-e a betét, rendesen felfekszik-e teljes felületen, nincs-e nagyon beragadva a betét a vezető sínekben, esetleg a kézifék mechanikája és a rugó környéke nem nagyon rozsdás-e. Ezeket egy alapos drótkefézés és kézzel megmozgatás meg szokta oldani. Ha esetleg kissé szorul, akkor a vezetősín kitisztítása, hőálló zsírral óvatosan történő kenése sokat segít. Néha nem árt megmozgatni a dugattyút is hogy elforog-e a helyén. Mindazonáltal nagyon nagyon meredek lejtőn nem minden kézifék tudja megtartani a kocsit, végülis olyankor a hátsó betétpárból mechanikus hagyományos kéziféknél csak a belső fog elvileg. Vagyis a 4 kerék 8 betétjéből csak 2.A kuplungnak elvileg ennyitől nem kéne nagy baja legyen, ilyen masszív csúsztatásnál kissé meg szokott üvegesedni (megégni) a felülete, és utána pártíz kilométerig hajlamos csúsztatáskor megremegni és berázni a kocsit, de idővel lekopik ez a réteg, és normális lesz. Több nagy sebességű, magas fokozatú váltás vagyis országúti, városközi üzem jót tesz, a városi üzem, lámpától indulgatások, dugózás meg kifejezettten rosszat. Ha nem nagyon kopott öreg még a kuplung akkor ennyit ki kell bírnia. Szaga az valóban a megégéstől lesz, amíg nem kopik vissza, néha lehet majd érezni.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz nandow #51492 üzenetére
Így néz ki a kézifék szerkezet tisztán. Alulról jön be a bowden, a hernyós gumiharangban van ráerősítve egy acélszem. Az acélszemen oldalról van átbújtatva a mozgató elem, kalapács, ha így hívjuk, kis kinyúló karja, amit egy erős rugó feszít vissza. Kiengedéskor ez húzza szét a betétet, behúzáskor ez a kalapács feszíti neki a tárcsának. A bowden a kép szerint lefelé húzza be a féket, a rugó felfelé feszít.
Ez szokott így ahogy van összerozsdálni, berohadni. Ezt érdemes minden pontján drótkefézni, és esetleg kenőanyaggal megkenni. Ettől függetlenül még ha a betét szorul, akkor nem biztos hogy kellően be tudja húzni, mert akkor elmegy a húzóerő a másik kerék felé. Akkor már csak 1 betét tart a 8-ból. Ezért érdemes kivenni a betétet, megpucolni a betét vezetősarkait, meg a sínt, és úgy összerakni. De ha már ekkorra szét van szedve, egy asztalosszorítóval, vagy ha nincs, egy vékony szárú hosszú csavarhúzóval illik megmozgatni, megforgatni kicsit a helyén a dugattyút mert néha épp az szorul meg. (A csavarhúzó szárával a kereszthornyoknál fogva kicsit fordítani.)[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Robogó, kismotor
- PlayStation 4
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Tasker
- Építő/felújító topik
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...