Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
válasz JoolsNOS #33415 üzenetére
Ha rendszeresen 10-12 km-nél rövidebb távot kell menni, akkor az 1.2 és az 1.4 is nagyon durván fogyaszt, kb. mint egy 1.8-as motor. Azonban amint bemelegszik, országúton (90km/h) és városban (30-70 km/h) a kisebb dízelekkel egy szintre hozható. Még 100-110-ig is barátságos, pályázást annyira nem kedveli, de még nem is esik szét.
A klasszikusabb békaszeműekben volt az 1.2 és az 1.4 iDSI duplagyertyás motor hetvenvalamennyi és 83 Le-vel, a modernebb kinézetűekben már az 1.4 i-VTEC van 100 lóval. Ez azonbanúgy 1 literrel többet is fogyaszt. a legújabbakat nem ismerem.
Az 1.2 éppen annyival gyengébb, amennyivel kisebb. Az 1.4 sem sportos, inkább tud akár 2000-től is menni, de 4000 fölött sem történik csoda. Szerintem kellemesen rugalmas, barátságos motor.
A Swiftekben van egy nyers pörgősség, ha jól hallottam ismerősöktől, na ehhez képest szerintem a Jazz 1.4-e is inkább a kiegyensúlyozottságra van hangolva. Azért egyszer toltam már neki 70-ről 165-ig Akarattyától Fűzfő felé dombnak fel, előzve kollégát az 1.4 Bravojában a 710-esen. Szürreális már a 160 egy 2x1-es úton ezzel a motorral, de még gyorsult volna a tetőn simán.
Epikus keret miatt: jellemzően rövid utakra nem fog keveset fogyasztani.Mod: a hatékonyság, károsanyag kibocsátás, fogyasztás témakörben érdekes a régi hozzászólásomban a két autó kipufogójába lőtt fotót megnézni. Ja mert az 1.4 valójában a Jazzben is csak 1339 ccm, és ugyanez van a Cityben (~Jazz sedan)
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Jaffa75
őstag
-
BlacKSouL
addikt
válasz JoolsNOS #33500 üzenetére
Nálunk az 1,4-es (1339) motorral a kocsi átlagban 4,9 - 5,1 . Ezek jellemzően 20-25 km-es utakból, de néha van közte 1-1 hosszabb szinte megszakítás nélküli főleg főút (90-100). Ez a fedcomp adat. Erre kb. 0,3-0,4 jön rá, a kis csalás miatt, tehát 5,3-5,4-et simán lehet vele hozni.
Kb. 10 km az a távolság, ami után folyamatos üzemnél (állandó 50 vagy állandó 90) visszaáll a dúsítás (automata szívató), tehát a 10 km alatti utak zömmel 6,5 - 7 literes átlagot hoznak, minden efölött már 5 vagy akár alatti. Egy a lényeg, hogy mivel nincs benne vízhőfokmérő, és a kis kék led kb. 40-50°C-nál már kialszik, ezért a kialvás után sem üzemmeleg még, vagyis még nem érdemes taposni.
Pillanatnyi fogyasztást ne kérdezz, mert azt nem mutatja (legalábbis nálunk), viszont meleg motorral nullázás után kicsit megkínozva 1-2 km-re bőven 9-10-re jött az átlag (de ez nem reális).
A hidegen fogyasztás akkor zavaró, ha főleg az első néhány km araszolós, városi lámpázós, dugós, meg-megállós. Ha viszont elindul vele a garázsból ember, és onnantól tud haladni lassítás- gyorsítás nélkül akkor arányosan a nagyobb kezdeti fogyasztás is eloszlik a megtett km-re. Vagyis nem lesz olyan szembetűnő.
Inkább úgy jellemezném, hogy amennyivel 10 km vagy rövidebb úton többet fogyaszt, mint egy hasonlóan motorizált kisautó, annyival viszont melegen hosszabb távon meg kevesebbet.
Érdemes ismerni a motor karakterisztikáját, elég lapos a nyomatékgörbéje, de 2800-nál már megvan a nyomatékmaximum. 1500 és 2000 között már megy, de inkább 2000-től érdemes taposni jobban, és 3500-ig húzatva bőven jó. Alacsony fordulaton nem érdemes taposni, és pörgetni sem, bár ha sietni kell, 4-5000 körül még gyorsul szinte bármelyikben.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
EQMontoya
veterán
válasz JoolsNOS #33500 üzenetére
Illetve gondold újra picit. Mennyi fogyasztásod van éves szinten ilyen rövid távokból? Naponta mész 10km-t, minden munkanap, hideg motorral, az évente nincs 2500km. Ha ilyen üzemben 2 literrel többet eszik a megadottnál, akkor az évente 50 liter benzin, kemény 18 ropi mai áron.
Ez aprópénz, ennél egy olajcsere többe kerül. Ne az apróval foglalkozz, vegyél értéktartó, jó állapotú autót, nem az a plusz/minusz egy liter fogyasztás lesz az autózás legnagyobb költsége, hidd el.
És az őszinte rész: akinek magáncélú használat mellett komoly kérdés a fogyasztásban egy liter különbség, az nem engedheti meg magának, hogy autóval járjon.
Same rules apply!
-
nagyúr
válasz JoolsNOS #33500 üzenetére
hi!
az, hogy az első kilométeren jóval többet fogyaszt, szerintem minden benzines autóra jellemző, szóval nem kell ezt túlragozni.
Ha már 5-10 km-eket mész, akkor ennek a hatása nem lesz nagy. Szerintem a jazz sem fog többet fogyasztani, mint a suzuki - nekem kb. annyit eszik, mint a régi kocka swiftem evett.
Nekem szeptember óta van meg az 1,4-es jazz-em, csak városi teljes tankom nem volt még, így mért adatom nincs;
a computer szerint városban kb. 7 litert eszik, de ez pesti adat, messze nem folyamatos gurulás.
Volt viszont már olyan, hogy éjszaka nyaralásból hazaérve a Budaörsi útnál tankoltam, majd onnan mentem haza relatíve folyamatosan gurulva, az északai üres utakon, M1 bevezető-Hegyalja út - Erzsébet- híd - pesti alsó rakpart, ez kb. 10 km, és 4,5 litert írt átlagnak a computer, ebből úgy gondolom, hogy tartható lesz az általad megjelölt 5,6 literes fogyi.Az országúti rekordom 4,7 literes mért fogyasztás - a negatív rekordom 7,5 liter autópályán, sietve, 140-150-nel. A b. nejem használja többet, ő ingázik vele Szolnokra, neki picit többet fogyaszt olyan 5,5 körül szokott kijönni átlagban, de abban van autópálya is (M5 - Albertirsa felé)
Ja, még valami, a computer a tapasztalatok szerint kb. +- fél litert téved - nem túl következetes.
Szerk: @Sasa: a Jazz elképesztően jól pakolható, szinte biztos vagyok benne, hogy befér a babakocsi a csomagtartóba is, de amit konkrétan próbáltam, amikor egy barátom b.nőjét szállítottam, hogy az egyil hátsó ülést felhajtva IS tökéletesen befért az összehajtott babakocsi, állítva.
Hihetetlenül praktikus autó.
Egy baja van, hogy ezt is ún. utakra tervezték, nem erre a pesti kátyúhalmazra.[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
Snoop-y
veterán
válasz JoolsNOS #33623 üzenetére
Igen ez volt az elso gondolat de attol a bal oldali lampa kepe meg nem lesz helyes szoval ez fel megoldas (jobbra fel helyett bal felfele kene vilagitania a tablakhoz)
Mondjuk hosszu utakra nem lesz hasznalva a kornyeken fogjuk terjeszteni az iget a szocialista ipar eme remekmuvevelNew level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
-
!Overdose!
őstag
válasz JoolsNOS #34149 üzenetére
Látom mit írnak, de mégsem értem a dolgot. Az EGR-t a koksz tömíti el és/vagy támasztja ki. Ha ultrahanggal megtisztítják, akkor gyakorlatilag olyan lesz, mint az új. Miért lenne ez ideiglenes megoldás? Egyébként halkan jegyzem meg, hogy le is lehet vakolni és akkor nincs többé gond vele. Azt sem gondolom egyébként - bármit is írnak - , hogy a Jazz-t jobban érinti az EGR hiba, mint bármely más kategóriatársát. A Jazz gondolom még szívócső befecskendezéses, így nincs is akkora kokszképződés, mint a közvetlen befecskendezéses motorokban.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
honda23
aktív tag
válasz JoolsNOS #34149 üzenetére
EGR hiba pl gyakori az f és g astráknál, meg a jazznél, mert városban használták, és nem pörgették ki a motort, viszont jazznél már a koromtól szívósortól kezdve mindent kell takarítani, nem csak EGR-t, a lerakódások miatt.
Nekem is takarították 7 gen accordon elővigyázatosságból, amúgy is jazznél ajánlatos 80e km-enként kitisztítani.
[ Szerkesztve ]
nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
BlacKSouL
addikt
válasz JoolsNOS #34149 üzenetére
Menni kell pályán vagy 100 km-t 130-140-es tempóval. Csodát tesz. ÉS ez nem vicc, nekünk ugyan City van, de a motor ugyanaz. Tengerhez lefelé nyugodt tempóban olyan volt, mint egyébként. Hazafelé 140-eket toltam neki, meg még onnan néha padlót 1x-1x előzni, és utána itthon normál üzemben mintha megtáltosodott volna.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
NoLF
veterán
válasz JoolsNOS #34163 üzenetére
Miert ne? Nekem is majdnem annyi lett volna mert nem tudtam athozni az otthoni bonuszt, ha 'sportos' autot vesz az is szamit, meg persze hogy milyen kornyeken lakik, mennyit megy az autoval stb. Ezeket mind nem tudjuk, persze ha 20eves bonusza van otthonrol es elfogadjak itt, meg egy 1,1es ford fiestat vesz, akkor akar havi 40 fontra is lemehet a fentebb emlitett havi ~80 font.
Sajnos ritka sokat kell fizetni, ha az ember egy kicsivel is szerencsetlenebb mint az atlag. En a 10 eve itt elo es vezeto lakotarsam nevere kotottem a biztositast es en vagyok a plus driver, igy havi 45 font, ergo meg igy is 540 egy evre, az autot meg 500ert vettem.
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
NoLF
veterán
válasz JoolsNOS #36415 üzenetére
Evi 22k, sokat ment de ha rendesen karbantartottak semmi baja nem szabad, hogy legyen. Ha tetszik es mindene egyben van, elviszed egy kereskedesbe ahol atnezik es megbyugodhatsz.
"Nem kilometert veszunk, hanem allapotot."
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
sunny84
senior tag
válasz JoolsNOS #36438 üzenetére
figyelj van egy rokonom akinek 1.2 es jazz van 05 évjáratú 256ezer km van benne , semmi baja nincs persze megkapja a kellő törődést de semmi extra .... , ja meg napi használatban van , ami felróható vagy is rokon mondta túl feszes rugózás , 130 nál zajos eléggé és 7,5 liter fele eszik...
remélem segítettem valamit" Ez nem autó ez HONDA " - Ha második vagy, te vagy az első, aki veszít. -
-
bbubby00
őstag
válasz JoolsNOS #37052 üzenetére
Munka nekem is pár km így cangázok. Viszont lassan többe van havonta a bico, mint a kocsi. Itt egy lapos gumi, ott egy ülés majd egy pumpa... kicsit idegörlő.
Ha nagyon muszáj, csak akkor ülök kocsiba. Meg persze ha tudom, h előtte/közbe/utána dolgom van.Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
CB
senior tag
válasz JoolsNOS #37155 üzenetére
Nekem a CR-V -ben ilyen az eredeti emelő, kerék cserekor mindig ezt használom, kicsit macerásabb, mint a hidraulikus emelők, de a feladatát ellátja. A pótkerék mellett gyárilag ki van alakítva a helye, ahova be lehet tenni, majd enyhén meg kell feszíteni az emelő részével, hogy ne mozogjon. Viszont van hozzá egy speckó kerékkulcs, és egy kampós végű passzdarab, amivel a menetes orsót tekered az emelőn. Az általad linkelt emelőhöz ez nincs meg.
Plusz én megnézném a menetes orsót is, hogy nincs-e megeröltetve.40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
!Overdose!
őstag
-
demars
addikt
válasz JoolsNOS #37293 üzenetére
Ha annál a gumisnál veszel új gummokat, akkor valószínűleg nem fog a fel és leszerelésért pénzt kérni... Ellenkező esetben simán felszámolják a szerelést!
Valóban nem sok, de akkor is...Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
demars
addikt
válasz JoolsNOS #37360 üzenetére
Szia!
Ha feltétlenül katalizátor kell, univerzálisat nem ajánlom... Iszonyat hamar megadják magukat.. kb semmit sem érnek...
Tisztításról külön nem tudok, néha meg kell kergetni a kocsit és ennyi. Bontott jó lehet, de abba sem látsz bele, esetleg próbáld meg úgy elhozni, hogy ha nem jó vissza tudd vinni...
Egyébként tuti katalizátor? Ennek is utána járhatnál, mi más okozhatja azt a hiba kódot még...?! Nehogy feleslegesen vegyél (akár újat!!) mert horror áron mennek...Tboy93: Na erről beszélek... Nem normálisak ezek az árak
[ Szerkesztve ]
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kipróbáltuk az Anbernic RG40XXV kézikonzolt
- Bestbuy játékok
- Egyéni arckép OFF
- Külpolitika
- Milyen monitort vegyek?
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Milyen notebookot vegyek?
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- DIGI internet
- További aktív témák...
- Nuki Smart Lock 4. generáció (Matter támogatás)
- Foscam C2M típusú (mágneses) beltéri kamera
- Xiaomi 4 Lite Electric Scooter (elektromos roller) // Újszerű // Hivatalos garancia 2025.06-ig
- 2 kazános Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Tado Smart AC Control V3 + okosotthon, klímavezérlés, klíma okosítás
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest