-
GAMEPOD.hu
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
válasz BigBlackDog #49998 üzenetére
Havernak az E60 530D-ben elrepedt valamelyik nagy gumicső, ez a 6-8 centi átmérőjű szöveterősítéses fekete hajlítgatott bizbasz. Vagy töltőlevegő-hűtő előtti vagy utáni talán. Talán. Midnenesetre elment miatta a teljesítmény. Kért rá márkaszervizes ajánlatot, 134.000. Kért rá független szerviztől, aszondták 78.000 lenne, de vigye be, majd valahogy 50-ért megmókolják.
Úgyhogy vízvezetékes boltból vett pont ugyanolyat (falvastagság, keménység, átmérő, minden), kimértük, levágtuk, megforrósítottuk, meghajlogattuk, megint megmelegítettük, összetoltuk, megbilincseltük, és így home-made 0 munkadíjjal volt 4500 Ft, de annyiért dupla hosszú volt a cső, szóval felét vágtuk, pont kettő ugyanilyen kijött volna belőle.
Tökéletes lett. Fél óra alatt, 2250 Ft, meg 1-1 üveg sör(munkadíj) áráért tökéletesre szereltük.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
z123456789
addikt
válasz Jaffa75 #49997 üzenetére
És vegyek egy bontottat 20-ért, 30-ért? Ami ki tudja mennyit ment? Áh, ebből inkább nem.
(#49998) BigBlackDog
Ragszalagra én is gondoltam, de ennél komolyabb szerepe van sajnos. És ha továbbra sem funkcionál az a cső, akkor elromlik a szervó szivattyú. Szivattyú utángyártott 100 000, ha meg a kormánymű romlik el ez miatt, az meg FELÚJÍTOTT 300 000.(#50001) BlacKSouL
Ajj, ne már! Ajánlottak még egy targoncás szervízt, ahol hidraulika csöveket gyártanak, ott ca. 30e a mutatvány, hogy egy ugyanolyat legyártsanak.[ Szerkesztve ]
-
wierra
senior tag
válasz z123456789 #49992 üzenetére
Ha jutott ki szervoolaj a motortérbe, azt mosasd le nagynyomásúval, mert kinyírja a gumialkatrészeket.
Én gyártott csővel oldottam meg. Egyébként a gyári csőnek is meg kellene állnia 100k alatt/környékén.[ Szerkesztve ]
"In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure. Success can be achieved only through repeated failure and introspection.” – Soichiro Honda
-
nandow
aktív tag
válasz nandow #49995 üzenetére
Nah beszéltem az eladóval.
Az első káresemény (150-300e Ft a bejegyzés szerint) hátsó lökhárító csere gyárira, Honda szervízben.
A második káresemény (75-150e Ft a lekérdezés szerint) szélvédő csere szintén gyárira.Ezek kb reálisak? Mennyire tántorítson el a vásárlástól ez két csere?
Nincs valaki budapesti, aki nagyon ért az Accordokhoz (meg úgy általában az autókhoz) és esetleg eljönne velem megnézni holnap a kiszemelt autót?
(#50002) JoolsNOS
Én aztán abszolút nem vagyok járatos ezekben, ezt a két oldalt is a "Milyen autót vegyek" topikösszefoglalójában találtam.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kukipapa_rr #50000 üzenetére
Az évjáratnál lehet az van mint nálam, hogy 2006-ban gyártották de csak 2007-ben állították forgalomba. Így a gyártói adatbázis szerint 2006-os de a forgalmi/magyar adatbázis szerint meg 2007-es.
nandow: Egyik sem tűnik komoly sérülésnek így leírás alapján, ettől még nem zárnám ki. Makulátlan autót úgy sem találsz... Vagy ha igen annak az ára is olyan lesz.
#nincsbennetarcsi
-
Jaffa75
őstag
válasz nandow #50006 üzenetére
a szélvédőkár abszolút reális...
Ha cserélték az elemet akkor nem gond, nézz alá, össze van-e gyűrve a hátfalnál és alul alemez, illetve a pótkerék-tartóba is kukkants bele... látszani fog, ha nem gyári a varrat!!
Ahogy Qru is írta ez nem új autó, ne várd tőle azt, bár azért legyen szép...
-
wierra
senior tag
válasz nandow #50006 üzenetére
Ha nem értesz az autókhoz, és nem találsz senkit, aki kézen fogna, akkor javaslom, hogy kérj időpontot egy Honda szakszervizbe állapotfelmérésre. Tizenpárezer forint körüli összeg, és egyeztesd is le a az eladóval is az igényed. Ha az eladó belemegy az átvizsgálásba, az elve jó jel. A szakszervizbe meg miért hazudnának, ha te fizetsz...(nyilván ne abba a szervizebe nézesd át, ahova esetleg a tulaj hordta a kocsit.)
A héjsérülésektől meg ne parázz."In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure. Success can be achieved only through repeated failure and introspection.” – Soichiro Honda
-
yodamester10
őstag
válasz z123456789 #49992 üzenetére
Ha van ismerősöd aki hidraulikával foglakozik ott simán javítják töredékéért Nekem targonca szerelő haver mondta.
-
KubanitoS
veterán
Sziasztok!
Szerintetek olyan kis méretű csavart, amely a slusszkulcsot fogja össze hol tudnék beszerzni? Órásnál talán? Egyáltalán mi ennek a pontos neve, esetleg mérete?
Próbáltam rákeresni, magyar nyelvű találat nem volt. Külföldi fórumokon Philips #0 csavarnak emlegetik...
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
elistvan
senior tag
Debrecenben esetleg valaki vásárolt már Mihálka Györgytől Honda Jazzt? ha igen, vélemények jöhetnek.
Minőségi angol humor magyar felirattal: http://goo.gl/5kvyBr
-
demars
addikt
válasz z123456789 #49996 üzenetére
Kire gondolsz? Most keltem, még nem bootoltam be teljesen
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
z123456789
addikt
válasz yodamester10 #50012 üzenetére
Igen, ezt már többen ajánlották.
Meglátjuk mi lesz.
Köszi.(#50016) demars
A renault szervízben dolgozik.[ Szerkesztve ]
-
demars
addikt
válasz z123456789 #50017 üzenetére
Oh, értem. Akkor én is ismerem...
Amúgy van kapcsolat győri hondánál is. Gyári kuplung szettet kérdeztem, 10% kedvességet kaptam. Így lesz 70 k körül a cucc. Jövő héten neki állunk.
(Unoka nővérem férje ott karosszériázik)Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
martillo
tag
Lassan itt az ideje, hogy a teli futasra keszuljek, de se gumi se felni eddig...
8gen Civic sedanra milyen parameteru felnit tesztek telre? A nyari szett 16-os alun van, szeretnek a telinek egy csere szettet, kerdes hogy milyet.
Illetve hol talalhatok Honda lemez/acel felnit hasznaltan? Jofogason neztem, de ott nem jott sok szembe...
Koszi minden tanacsot elore is. -
csabi94
őstag
Sziasztok! Úgy döntöttem, hogy az Alfa mánia után visszatérek a földre, és az eléggé szűkös keretből (ami konkrétan 800.000 Ft plusz egy 25 éves 150.000 Ft értékű autó) nézek egy olyan autót, amire nem kell sokat költeni. Nagyon megtetszettek a Honda Accordok (1999-2002-ig kb.), és úgy döntöttem, hogy ebből nézek ki egy 5-10 évig jól használható modellt. Ugyanakkor lehet, hogy magasra tettem a lécet, mert miután megláttam a hahu-n, hogy sokakban már digit klíma, tempomat, napfénytető van, így úgy döntöttem, hogy akkor legyen már az enyémben is, továbbá, nem szeretném a kis motoros, 1.6-os verziót választani, mert azért már "menjen is" ha kell, szóval kinéztem párat, ami számomra így a képek és a felszereltség alapján megfelelne. Kérlek, írjatok a típusról dolgokat, mikre kell nagyon figyelni, mit kerüljek el messziről, mit érdemes választani.
Úgy vettem észre, hogy ezek annyira nem szeretnek rozsdásodni. A kiszemeltek közül (sajnos) sok automata. Nagyobb hibalehetőség, néha kevesebb élvezet. Mit kell tudnom ezekről a 4 sebességes automatákról? Meg szabad venni egy ilyen autót? Jók ezek a váltók?
Ha valakit érdekel, hogy miket néztem ki, esetleg alkotna róluk véleményt, ezek volnának:
Van köztük azért 1.6-os is. Ha azt mondjátok, hogy az a legjobb motor pl., akkor megelégszem azzal a 114 lóval is (egye fene ).
2 kedvencem a 2. és a 7. Mindkettő nagyobb motoros, manuális, és minden megvan bennük ami kell. A gázszett külön ráadás, ha azzal tudok spórolni.
Köszönöm, hogy segítetek!
-
demars
addikt
válasz martillo #50019 üzenetére
Anno én sem találtam sehol használtan felnit. Erre rákérdeztem az egyik helyi gumisnál, következő héten hozott 4 db zsír új acél felnit, 11k/db áron. Maradtam a gyári 16-os méretnél, mert kisebb nem fér el a nyeregtől. Így gyakorlatilag bármi gondom van cserélgethetem a kerekeket és gumikat, pót kerék is 16-os.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
z123456789
addikt
válasz demars #50018 üzenetére
ÁH, totál nem tudom, hogy mit csináljak.
Tartok tőle, hogy ha úgy gyártatom le a csövet, és nem gyárit veszek, akkor utána tönkre megy a szivattyú, vagy a kormánymű. Olvastam ilyeneket is. Évi 30 000 km-t megyek ca. elég hamar előjöhet nálam ez, ha tényleg probléma.
Ezek meg tételesen jóval a drágábbak.
Szóval szerintem gyári cső lesz. Legalábbis egyelőre afelé kacsingatok. -
Qru
MODERÁTOR
válasz martillo #50019 üzenetére
A racingbazar-t próbáld meg én ott vettem felnit anno.
Télre a keskeny gumi/felni a jó szóval 16" vagy 15" méretben gondolkoznék.
Ezek a gyári méretek:6Jx16 ET45 5x114,3 64,1 12x1,5
vagy
6Jx15 (a többi azonos)#nincsbennetarcsi
-
Jaffa75
őstag
válasz csabi94 #50020 üzenetére
a én vennék a helyedben:
- lehetőleg magyar (könnyebben ellenőrizhető a futásteljesítmény, illetve nem agyonsózott utakról valót vehetsz) autót választanék - szervizkönyv itt nem esik be a páncélszekrény mögé
- 1.6 kicsi bele, ahhoz talpalni kell hogy menjen - erre az előző tulaj is rájött biztos
- automata avagy nem? Ez Neked lehet kényelmi szempont..
- 2,3 kerülendő, sokkal inkább a 2.0-esek közül válogatnék! Alkatrész van bontva is hozzá, bevált motor, alig (vagy épp nem is) eszik többet az 1.6-nál
- nálam az utolsó 2.0 , esetleg az 1.8-as jönne be (1.8-ban tán napfénytető is van! ).A 2.0 mellett szól, hogy beírták hogy sérülésmentes - ezt be kell iratni az adásvételibe is, ha megteszi akkor az valamelyest megnyugtató!Ha nem sürgős akkor érdemes jól körbenézni, illetve Hondás csoportokban is kutakodni kicsit, hátha ott valamelyik Honda őrült eladja a vasat - ott ismerik őt is meg az autót is, nem égetné magát azzal hogy átver...
-
BlacKSouL
addikt
Amúgy az autósok kb. 95%-a miért szarik nagy ívben a váltóolaj cserére, vagy legalább ellenőrzésre? De ezt inkább úgy világítanám meg, hogy még az autósok azon kis százalékának is nagy része, amelyik legalább egy kicsit gondos gazdának mondható.
Egyébként sok szerelő ezt tipikusan a legyintős kategóriába teszi, ami úgyis elmegy milliókat hogy hozzá se kell nyúlni, hogy azért kár szétszedni, kicsavarni, kínlódni, meg hogy elmegy az még legalább ugyanennyit, vagy hogy utána rosszabb lesz mert a Józsinak is rosszabb lett. Igaz ő motorolajat tett bele, dehát olaj-olaj nem mindegy?Én meg miután lecseréltettem, olyan vajpuha lett a váltó, hogy szidtam magam miért nem csináltattam meg korábban, pedig akkor is még csak 120 körül se volt benne.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
csabi94
őstag
válasz Jaffa75 #50024 üzenetére
Köszönöm Neked is, és Qru-nak is a korrekt választ!
Így az már eldőlt, hogy milyen motorral rendelkező autó lesz. A váltóval kapcsolatban lenne még kérdésem. Ha szépen vált, nem üt, ráz, és én megfelelően karbantartom, akkor is rizikós-e? Illetve mennyire gyors ez az automata, mennyire elavult? Nyilván nem egy mai autó szintjét várom, de azért ha olyan mint azok a nagyon régi automaták, amik a múlt évezredben voltak, akkor inkább hanyagolnám. Illetve nem hátrányos az, hogy 4 sebességes csak? Vagy annyival hosszabbak a sebességek? Pl. autópályán 130-150-es tempónál nem forog többet a motor mint a manuális 5-ös váltóval?
Még egy fontos kérdés: a karosszériánál mire érdemes figyelni? Hol vannak a gyenge pontjai?
Sajnos a jelenlegi autómnak októberben lejár a műszakija, és jelen állapotában valószínűleg nem fog műszakit kapni, költeni meg már nem akarok rá, úgyhogy ilyen szempontból sürgős lenne, így ha csak 100-ért is de beszámítják, akkor le van a gond róla, nem kell hirdetgetni, stb.
Érdemes hanyagolni azokat az autókat, amiknek hátul dobfékjük van? Az ABS egy dobfékkel is jól működik?
A fő ok a cserére a fék. Néha már alig lehet megállni a kis Fiattal, és nem szeretnék egy 25 éves autó fékfelújítására 80-at költeni.[ Szerkesztve ]
-
Jaffa75
őstag
válasz BlacKSouL #50026 üzenetére
+Qru:
amit csabi linkelt automata, nem tűnik képről rossznak, bár a kereskedést nem ismerem - az ára is tükrözi egyébként, hogy nem egy lepattant vas.
A váltóolajt én is cseréltettem a 8genben megvétel után azonnal... nem mintha akadt vagy szólt volna, de jobb a béke! Az automatánál lehet rizikófaktor ahogy írtátok, bár a Honda régebbi automatái nem betegágyasak, de ehhez karban kell tartani minimum az olajcserével. Nem annyira drága, viszont az élettartamát jelentősen kitolhatja. Itt jön be a kérdés, miért sajnálja azt a 20k-t érte, amikor ennél sokkal többet költ hülyeségekre az autónál (ilyen kur@ nagy szárny, olyan racing felni, ilyen CAI vagy sportlégszűrő...)?
Szerintem az autók hibái nagyrészt a felhasználó tudatlanságából adódnak!Persze a legfontosabb, hogy nem km-re, hanem állapotra veszünk autót!
Szerk:
(#50027) csabi94 : dobfék kicsit gyengébben fog, de az ABS-sel hatékony, attól ne félj (ha odáig jut egyszer, max hátulra is teszel tárcsát ).
Nyilván a manuálishoz képest biztos nyúlósabb az automata váltó - szerintem ki kellene próbálnod egy ilyen Accordot, hogy egyrészt legyen összehasonlítási alapod, illetve kiderüljön, hogy egyáltalán tetszik-e? Ha elhozod, akkor már késő átgondolni... Utazósebességre biztos jó az áttétel, a 140-150 könnyedén tartható - elég erős a motor, hogy az utolsó fokozat elég hosszú legyen!A Legendekben is volt automata talá 3.2 benzineshez - ha azt kibírta a Honda váltó...
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BlacKSouL #50026 üzenetére
Mert ezek pékek, nem szerelők. Btw sok
szerelőpék úgy van vele, hogy ami nem romlott el azzal nem kell foglalkozni. Rgo magának csinálja a munkát amiért majd jó vastag összeget elkérhet.mod:
csabi94: Az automata hosszabb fokozatokat kapott ugyan de így is többet fog enni, nem csak pályán hanem mindenhol máshol is. Szóval én elnegedném az automatásakat ha amúgy nem derogál váltogatni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
Ígértem, hogy csütörtök-péntek magasságában jelzem, hogy ott leszek-e a győri talin. Eddig úgy néz ki, hogy igen, de addig még bármi közbejöhet (sajnos).
-
martillo
tag
Koszi, foleg a parametereket.
Igy nem kell kiszednem a potkereket, hogy megnezzemVan azert meg idom, de nem akarom a vegere hagyni, foleg hogy gumi is kell majd...
Jo lenne kifogni olyan szettet amire csak gumma kell majd es mehetek is a nagyvilagba 😀demars neked is koszi a tippet, ha mas nem lesz B tervnek meg bevalhat.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nandow
aktív tag
válasz nandow #50015 üzenetére
Nah megnéztem az autót. Tetszik. Laikusként szerintem rendben van. Festékvastagságmérőt adott, azzal végigmértük az autót. Körbenéztem, kipróbáltam, sokat beszélgettünk. Őszinte eladónak tűnik.
Abban maradtunk, hogy alszunk rá egyet, holnap válaszolunk neki. Ha igent mondunk, jövő héten elvisszük egy márkaszervizbe átvizsgálásra. Ha ott is minden rendben, megvesszük.
Kérdésem az lenne, hogy ha holnap igent mondunk neki, foglalózzam már a márkaszervizes átvizsgálás előtt? De akkor gondolom valami olyan papírt kellene erről írni, hogy ha netán valami gond van az átvizsgálás során, visszaléphetek és visszajár a pénz.
Hogy szokták ezt? Vagy ezt inkább már a "Milyen autót vegyek" topikba írjam?
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz zolynet #49970 üzenetére
Elég nehéz találni olyat szinte bármiből amit néztem ami meg is éri a pénzét. Néztem 350Z-ket is, de inkább hagyjuk, nem fogok kiadni 5 milliót egy 13 éves autóért, csak mert az rendben van, akkor inkább várok még pár évet és a végén tényleg egy új valamibe ülök át. Persze azzal meg ott van az, hogy arra még jobban vigyázol, még jobban félted, de akkor legalább tudod, hogy valószínűleg pár évig nem lesz gondod vele, vagy garis lesz a téma.
RYZEN 7+ RTX Powa@1440p 240Hz hétvégén nem biztos, hogy elérsz
-
nandow
aktív tag
válasz nandow #50039 üzenetére
Még egy kérdés.
Az egyik oldalon a küszöb kicsit hátrébb van csúszva, nem illeszkedik az élekhez. Csináltam képeket rólaEz mitől lehet? Felakadtak valahol vele?
Plusz még 2 kép, azért a kormány eléggé kopott, ahhoz képest hogy 2006 végi, 186e km-rel.
kormány1
kormány2
Maga a Honda jel is kopott, azt végképp nem értem, mitől.
Honda jel -
demars
addikt
válasz Napfénysüti #50038 üzenetére
Ahogy most szakad az eső azok leszünk pálinka nélkül is
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
demars
addikt
válasz BigBlackDog #50044 üzenetére
Jó lenne nem bőrig ázni!
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
yodamester10
őstag
Használ itt valaki DENSO márkájú ablaktörlő lapátot a NEM fémkeretest?
-
csabi94
őstag
Miért fogyaszt többet az automata váltós autó mint a manuál? (2000-2001 körüli 2.0 Honda Accordról van szó)
És még rosszabbul is gyorsul. Több a nyűg vele. 2 manuális van az országban olyan, ami nekem jó lenne, szerencsére egy irányban vannak, de mi van, ha egyik sem megfelelő állapotú? Maradnak az automaták, és ráadásul nem is ódzkodok tőle, jó lenne egy kis plusz kényelem néha, bár nincs gondom a manuálissal sem. -
z123456789
addikt
válasz demars #50032 üzenetére
BASZKI!!!!
Nekem most esik le.
Hát nincs is autóm. :SVagyis, ha nagyon megerőltetem magamat, tudok menni mother opel agilájával. De az annyira szalonképtelen az az autó. Nem csak ezért, ahogy kinéz, hanem...az sosincs takarítva, ápolgatva. Meg sem mernék vele jelenni.
Én lehet gördeszkával megyek.Többiek, amúgy akkor még benne vannak? Mert ha most inkább még sem adnák...én belemennék. De segget nem fogok csinálni a számból, ígértem, hogy ott leszek...ott leszek. Így vagy úgy.
De ne haragudjatok, nem sajáttal. :/Motorral semmiképp nem megyek. Az út szerintem nem jó akkor már, túl hideg. Illetve, azért annyira nagy jampi nem akarok lenni, hogy beveretek Győrbe.
-
demars
addikt
válasz z123456789 #50048 üzenetére
Hihi, pedig kíváncsi voltam, hogy mit reagálsz rá? Ezért kérdeztem, hogy mire lesz kész a verda.
Még nyomjuk a melót, max du 4 -ig, aztán megprobálok egy órát aludni mert félek tényleg elalszok az útonAz áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
JoolsNOS
veterán
válasz z123456789 #50048 üzenetére
Én ott leszek. Itt már süt a nap.
I5 9400F, Asrock B365M Pro4, Asus RTX4070 Super Dual EVO 12GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Euforia kétszemélyes kanapé
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000