-
GAMEPOD.hu
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
i-dsi, vagyis hengerenként kétgyertyás, tehát összesen 8 db kell bele ezzel számolj.
A futásteljesítmény nem, viszont a körülmények mérvadók inkább. Ha hondás szemmel is lelkiismeretes gazdája volt, akkor akár a 0w20 viszkozitású olaj is megfelelő, pláne ha mondjuk rövidtávok, hidegüzem vár rá. Ha inkább autópálya, kevés rövid út, akkor lehet 0w30-al is próbálkozni. Ha első évben abból nem fogyaszt jelentősen, akkor következőben mehet a 0w20. API SM, SN mehet bele.
Olajszűrőből én gyárit rendelnék, első évben mindenképp. 3600 Ft körül van.
Gyertyát a gépkönyv alapján az előírás szerintit. Valószínű Denso vagy Ngk lesz.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
tboldi
nagyúr
válasz zolynet #60449 üzenetére
A Jazz is ilyen, 130-nál csak 1-et csal, míg a WagonR már 50-nél 3-4-et, és mindkettőn gyári gumiméret van.
(#60451) BlacKSouL: +1
Bár én nem riadnék vissza a Mann W610/6-os szűrőtől sem, de nyilván a gyárival nemigen lehet mellényúlni. Gyertyából NGK BKR6E-11 vagy Denso K20PR-U11 kell papír szerint, de ha egy picit jobbra vágyik az ember, akkor BKR6EIX-11 vagy IK20TT, természetesen mindegyikből 8 db. És hogy legyen egy konkrét olaj is leírva: Motul 8100 Eco-nergy 0W30.[ Szerkesztve ]
-
KrAt
veterán
válasz tboldi #60453 üzenetére
Vagy elvinni Imihez, aki mindezt megoldja..
szerk: tegnap sikerult szereznem egy retegvastagsag merot, korbemertem piroskat, es bar fujtak, latszik, mindenhol 150-170 mikron kozott van, javitas csak a bal hatso ivnel van egy 5 centis savban, ott mertem 500 korul.
Megnyugodtam, nem gittbol all a kocsi
[ Szerkesztve ]
-
Biqci
aktív tag
válasz BlacKSouL #60451 üzenetére
és tboldi
Köszi a tippeket. Hát, hogy mennyire lelkiismeretes volt a tulaj, az érdekes kérdés, mert bár rendszeresen szervizelte, de 15ezres olajcserét tartott és az utolsó olaj a cimke szerint 5W40 volt, ami bár a könyv szerint jó, de 0W30-cal kezdem majd, utána meglátjuk. A gyertya jó tipp, inkább a jobb NGK-t veszem. A Banditomba is a drágább iridium elektródás NGK-t tettem, eddig jó döntésnek bizonyult.
KrenAtesz: Imihez elvinni nem játszik, túl nagy a távolság, kb. 2000km oda-vissza
Egyébként a szelephézagot és az EGR szelepet milyen időközönként kell ellenőrizni?
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #60458 üzenetére
Nem is írtam, hogy állítani kell, itt is csak übefprufen szerepel a Ventilspielnél, viszont a Zündkerzéket auswechselni kell.
[ Szerkesztve ]
-
Biqci
aktív tag
válasz tboldi #60457 üzenetére
Az jó, akkor ha ezeket megcsinálom, egy darabig nem lesz vele gond. Max. 10ezret fog vele menni egy évben.
Bár obd-vel ki lett olvasva(nincs hibakód) és a kissé leharcolt belső teret kivéve, csak két problémát találtunk. A klíma kompresszor kissé zajos, nem annyira szerintem, bár az Accordomhoz képest hangosabb, valamint a kuplung viszonylag magasan fog. Bár ez még az eredeti, mi a tapasztalat, mennyi ideig bírja a kuplung?"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
tboldi
nagyúr
Attól függ, mennyit városoztak vele, meg mennyire volt ügyes az előző tulaj.
Nálam is még a gyári van 136k km-rel, még nem fog fent, de érzésre szerintem az élettartama felén már túlvan.A klímát meg nézesd meg szakemberrel, nehogy nagyobb kár (főleg anyagi) legyen belőle.
Nálam a venti hangos, egyszer biztos cserélnem kell majd, de amennyit használom a klímát, jó lesz így még pár évig.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #60462 üzenetére
Nem kétlem, enyémnek már volt javítva a kuplungja, meg valami csapágya is.
De ha mondjuk azért hangos, mert hiányzik belőle a gáz és az olaj, akkor még azelőtt meg kellene nézetni/csináltatni, mielőtt különösebb mechanikai károsodást szenvedne.
És az előzőben hibát vétettem: überprüfen.
[ Szerkesztve ]
-
Biqci
aktív tag
válasz tboldi #60461 üzenetére
Sajnos, elég sokat utánfutózott vele, meg szerintem sok város volt, mert az átlagfogyi, amit mutatott kb. 7,5l volt. Most 6 alatt mutat, fele város, fele országút, sok klímával. A klímát is meg fogom nézetni, úgyis viszem a közeli Hondaszervízbe, váltóolajat is cserélni kell és akkor megnézik a szelephézagot is
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
tboldi
nagyúr
A 7,5 még nem különösebben sok, nálam sem ritka. Bár ahogy írni is szoktam, a vezetési stílusom nem éppen fogyasztásoptimalizált. Most éppen 6,8 - ebből 3x volt Móvár-Győr-Móvár az M1-esen 130-140-nel és klímával, meg úgy 100 km (vagy talán egy kicsivel alatta) városi szütymörgés lehúzott ablakkal. Kb. a skála egyharmadánál áll most a mutató.
De az is lehet, hogy régóta nem volt nullázva, mert akkor egy idő után beragad 7,2-7,5 körüli értékre a BC.Váltóolajnál figyelj, hogy csakis gyári MTF-3 kerüljön bele, a szinkrongyűrűk mást nem szeretnek. Mondjuk egy Honda szerviznek ezt tudnia kell, feltételezem.
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
Melyik Honda szervizbe viszed? Arra azért készülj fel, hogy elég durva árakon dolgoznak és egy ilyen idős autónál ahol se garancia semmi okod rá pénzkidobás.
És nekem mint utólag kiderült kifizettették a váltóolaj cserét csak megcsinálni felejtették el...
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Dan-szan
senior tag
válasz szabonagyur #60466 üzenetére
Hogyan derült ki a turpisság (csalás) ? Én is hó végén viszem váltó és fékolaj cserére....bár nem szakszervizbe.
[ Szerkesztve ]
Az igazság csak nézőpont kérdése ! ** Xiaomi Mi MIX 3 ** "Mert játszani jó!" #csakaHONDA
-
szabonagyur
félisten
-
Biqci
aktív tag
válasz tboldi #60465 üzenetére
Igen, lehet, hogy tényleg nem lett nullázva már régóta, de úgy sem sok az a fogyi.
Gondolom, hogy tudják, hogy milyen olaj kell bele, mert már kértem ajánlatot, kb. 80Euro-t mondtak olaj+munkadíj.szabonagyur : Németben vagyok, itt van a szomszéd kisvárosban egy Honda kereskedés és szerviz, tőlük vettem az Accordot is. Igaz nem olcsók, de az Accord 9 éves szervíze márciusban kompletten olaj, szűrők, fék és hűtőfolyadék, plusz az automata váltó olajcsere 500Euroban fájt. Megmondom őszintén, nem tudom otthon mennyi lett volna, de ezt így nem találtam olyan soknak.
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #60466 üzenetére
Mi is így jártunk a WagonR-rel. 45k-nél és 90k-nél márkaszervizben volt, 135k-nél már mi magunk cseréltük otthon - ekkor derült ki, hogy az előző két alkalommal csak kifizettették velünk, nem csináltak semmit. Elég szarul nézett ki a leeresztett olaj, fémreszelék is volt benne, ami szerintem még az első párszáz-párezer km-nél keletkezhetett, mert eleinte valóban akadós volt a váltó, de később elmúlt. Ráadásul a feltöltőnyílás csavarja úgy begyógyult, hogy megmozdulás helyett inkább elnyalódott a kulcsnyílása, ami nem hiszem, hogy megtörtént volna, ha már ezelőtt 2x is kitekerték volna. Szerencsére a sebességjeladót kivéve fel tudtuk tölteni, csak így figyelni kellett a pontos mennyiségre.
[ Szerkesztve ]
-
Biqci
aktív tag
válasz szabonagyur #60470 üzenetére
Talán azért is bízom bennük, mert többször is az év kereskedésének választották őket, ha valami gebasz van, azért az már kibukott volna. Vagy csak én vagyok túl naív
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Biqci
aktív tag
válasz BlacKSouL #60451 üzenetére
Szia! A gyári olajszűrő amúgy milyen néven fut, vagy melyik cég gyártja, mert sehol nem találtam Honda olajszűrő néven
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
i-sti
senior tag
Purflux az Európai beszállító.
Volt eredetim, Purflux logó is rajta volt.
Viszont az eredeti, ahogyan Jazz facebook csoportban is írták, komolyabb.
Ahogy Qru is írta, nem csak rányomtatják a gyári Honda emblémát de a követelmények is szigorúbbak.
Esetleg lépj be oda is, sok hasznos dolgot is lehet találni a sok spam poszt között.Novum Forum Siculorum
-
Biqci
aktív tag
válasz Dan-szan #60474 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a segítséget. Mivel ide nem igazán tudok rendelni magyar cégektől, az Autodoc-nál megrendelem a Mannt, együtt a lég és pollenszürővel.
Még annyi érdekelne, ha az Egr-szeleppel gebasz van, mindenképpen cserélni érdemes, vagy van valami házituning megoldás. Lehet, láma a kérdés, de eddig nem volt még dolgom ezzel"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
tboldi
nagyúr
Nem is a szeleppel szokott gond lenni, hanem az átvezető csatornával, ami egy vastagabb fémlap a szívósor és hengerfej között, amit ki kell szerelni és megtisztítani. De ha mégis a szelep a rossz, akkor igen, csere.
i-sti: a sok spam poszt között
Köztük a tieiddel.[ Szerkesztve ]
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz boogie84 #60484 üzenetére
Az adalekolas a lenyeg nem az oktanszam. Az adalekoltban vannak olyan anyagok amik csokkentik a koromkepzodest de teljesen nem kikuszobolheto.
Persze a 100-as benzinbe altalaban tobb adalekot tesznek (pl OMV, Shell) mint a 95-osbe.
Auchan 98 pl azert olyan olcso mert abban nincs adalek es igazan az a draga nem maga a magas oktanos benzin.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
Ha már hivatalosan 40k km-enként szelephézagot kell ellenőrizni, amihez hogy hozzáférj, le kell venni a szívósort, akkor azzal a lendülettel ki lehet pucolni ezt is.
Amúgy hibakódot csak akkor dob, amikor már tényleg fuldoklik a dzsuvában, magadtól előbb észreveszed, hogy lusta.Megelőző jelleggel prémium benyát kell tankolni és időnként meghajtani autópályán.
(#60484) boogie84: Nálam csak Shell V-Power 100-ast kap. Kíváncsi lennék, hogy valamivel több, mint egy év elteltével milyen most, de csak emiatt nem akarom szétszedni.
A korábbi tulajok nem hiszem, hogy prémiumot tankoltak volna, max. csak néha-néha, de lehet, hogy a Németországban töltött első 9 évében eleve jobb minőségű benzint kapott, azért nem volt még fullon.[ Szerkesztve ]
-
KrAt
veterán
Sikerült elromlania (némi külső segítséggel... ) ma az első dolognak az Accordon..
Diagnózis: vezető oldali ablakmosó spricni felfele hord. Kerestem egy leírást, miszerint ha egy bizonyos méretű csavarhúzót beledugsz a spircnibe, akkor azzal lehet állítani. No most nekem ez eléggé össze lehetett gyógyulva, mert kis erőbehatással nem ment sehova, majd kicsit nagyobbra már elindult. Mondom most jó lesz, szemmértékre látom, beülök, teszt, erre látom, hogy nem porlaszt, hanem csak spriccel.. Mondom ez fasza..
Felmászik zsemitora, amúgyis akartam csomagtértálcát rendelni, akkor bedobtam mellé egy spricnit..
-
BlacKSouL
addikt
Nekem meg a hétvégén sikerült kicserélni a távirányítókban az elemet. Eleve hogy találtam helyi boltban CR1616-os Lítiumot. (Számtech boltban rendelhető volt) Amúgy fura volt, hogy a pótkulcsban már 2-3 éve nem működött, de el is felejtettem. Az elsődlegesben viszont egész mostanáig ment. Vagyis amit használtam, tovább bírta, mint amit nem. Aztán kellett vagy 3 nap, némi csavarlazítós áztatás, és más egyéb drasztikusabb módszerek, hogy a pótban sikerüljön kitekerni a nyamvadék csavart. Szerintem egy deci kék csavarrögzítő volt belenyomva. Amúgyis kurvakicsi a kereszthorony, a műszerész csavarhúzónál nagyobb semmi nem ment bele, az meg meg se moccantotta, pedig locsoltam oldószerrel. De végül egy alkalmas késnek a hegye megindította. Na de érdekes számok:
A fő kulcsból kivett elemet megmérve 3,064 V-ot mutatott. A néveleges 3V-os elem. Há' mondom ez még jó. Megdörgöltem a kulcsban az érintkezőket, van vagy 8 érintkezési pont, visszaraktam, de semmi. Ez király, a 3,064 V kevés neki. Kivettem az új elemet, 3,312 V-ot mutatott. Beraktam, ment. Király. Ezek szerint 3,1 alatt már nem viszi.
Jött a pótkulcs. Kivettem az elemet, rámértem, 3,218 V. Na.. hát akkor ez meg még pláne jó. Megdörgöltem az érintkezőket, visszatettem, semmi. Megnéztem a másik új elemet, 3,311 V. Betettem, működik.
Ez azért érdekes, mert a névleges 3V-os elem valójában 3,3 V, és ehhez képest a 3,064-től picivel több még elvitte a főkulcsot, de a 3,218 meg nem vitte a pótot. Vagy ez is úgy van, mint az akksinál, hogy ugyan megvan a kapocsfeszültség, de terhelésre úgy leesik, hogy már nem működteti? Sajnos terheléssel nem mértem, mert ahhoz 4 kéz kellett volna hogy mindent megfogjak.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
flegga92
senior tag
válasz BlacKSouL #60488 üzenetére
Én is az elmúlt hetekben cseréltem elemet, majdnem ott maradtam...
Utólagos indításgátló van benne, ha távirányítóval zárom a kocsit és kulccsal nyitom, akkor riasztózás kísérletében letiltja az AC pumpát, míg ki nem nyitom újra távirányítóval. Szerencsére volt még benne annyi szufla, hogy a 20. próbálkozásra vette a kocsi az adást. -
Manitou
addikt
Reggel megkotlott az aksi a kis 7gen civicben. Most töltőn van, de szerintem ez már az utolsókat rughatja. Pénteken még mentem az autóval, 2,5 nap állás után produkálta a mai esetet..
Reggel alig bírt egy párat forgatni a motoron , egyből lekókadt, cserébe a riasztó is beindult , szomszédok nagy örömére . 12,27V-ot mértem terheletlenül, ami alapján elvileg még be is indulhatott volna, lehet terhelés alatt nem bírja tartani.
Az alany egy Varta Blue Dynamic B34 45Ah 330A B+ asia ( keskeny kivitel)
Ha minden igaz 2014-ben gyártották a rajta lévő kódfejtés alapján.Nem sok választék van ebben a méretben sajna itt helyben ( netes rendelést most inkább kihagynám) . Most úgy néz ki ugynailyet tudnék venni, csak a B33-at ( ez a B34 csak vékony saruval) , amire lenne egy sarubővítő adapter. Elégé óckodok az ilyen adapterektől, nem szivesen vennék ilyet.
Vagy nem gáz ?
Ami még lenne az Banner , de az drágábban, vagy egy olyan, hogy TAB 45Ah és 400A inditóáramal , ami nem hangzik rosszul, de nem találtam róla hosszabb távú tapasztalatot.
Szivem szerint Yuasat vennék, csak itt nincs.[ Szerkesztve ]
-
Biqci
aktív tag
válasz tboldi #60486 üzenetére
Még nem lusta, szedi szépen a lábát, legalábbis a 83 pacihoz képest. Bár, amikor először vezettem, azt hittem, hogy be van húzva a kézifék 😆
Na akkor megvan az indok, hogy ezzel menjünk kirándulni, nem a nagytesóval...😀"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
BigBlackDog
veterán
válasz zolynet #60497 üzenetére
A mosó kialakítása, a lándzsák formája és a programok alapján is kb. ugyanolyannak tűnik számomra, mint ami a budaörsi Auchannál van.
-
flegga92
senior tag
Mitől lehet, hogy a klíma érezhetően visszafogja a kocsit?
Eddig nem volt gond, szinte észre se lehetett venni, most viszont ha behúz a klíma kuplungja akkor 4000 fordulatig alig akar gyorsulni, ha gyorsítás közben visszaenged, akkor meg gyorsul rendesen.
Hűtés rendben van, semmi fura hang nem jön.
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- DXRacer használt szék eladó
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest