-
GAMEPOD.hu
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Clark78
tag
Sziasztok!
Régóta és napi rendszerességgel olvasom a fórumot.
Mivel nagyon szupernek találom és mivel a civinfo sajnos eléggé behalt gondoltam itt az ideje átnyergelni ide
Egy 2009-es FL-es benzines UFO Civic gazdája vagyok immár 4 és fél éve, mondanom sem kell, nagy megelégedettséggel. Egyedül azt bántam meg, hogy anno nem egy 1,8-ast vettem. Időnként jól jönne az a kis plusz erő... Egyébként nagy fogás volt. Annyira friss volt még a hirdetés, hogy még a képeket sem volt ideje felrakni a kereskedőnek (beszámított autó volt). Egy gyors hívás után már autóba is vágtam magam és épphogy sikerült a neppert megelőznömA lényeg: természetesen az alap dolgokhoz (olaj, fék, klíma, stb) megvan a bejáratott szervizem, de úgy gondoltam, hogy 9 év és 80 ezer km után éppen itt az ideje, hogy ránézzen egy profi szaki is. Ezért szeretném elkérni Tóth Imi elérhetőségét privátban, ha megoldható. Sokat olvastam már róla itt-ott, de még nem voltam sose nála. Vagy ha esetleg Budaörs környékén is tudtok hasonlóan jó szakit nekem az még jobb, kényelmesebb lenne.
Nincs semmilyen konkrét problémám az autóval egyébként, csak egyszerűen szeretnék még jónéhány gondtalan évet magamnak.
Úgyhogy az lenne a kérdésem, hogy szerintetek ilyen kor és futásteljesítmény mellett mik azok a dolgokat amiket mindenképpen érdemes lenne csekkolni, beállítani, cserélni?
Szelephézag? Váltóolaj? Üzemanyagszűrő? A hűtőfolyadékot nemrég cseréltettem, természetesen gyárira.
Főként rövid, városi távokra használom, lakhely-ovi-munkahely háromszögben (4,5 év alatt raktam bele 40 ezret), ebből kifolyólag is lehetnek olyan dolgok amik esetleg előbbre vehetőek a normál a szervizperiódusokhoz képest.A tanácsokat, válaszokat előre is köszönöm!
Üdv, Clark
-
Clark78
tag
Sziasztok!
A következő problémám adódott, remélem tudtok segíteni.
Adott egy 8.gen Civic amit utolért az egyik típushibája, történetesen behalt a tükörbehajtó mechanikája. Meg is rendeltem a cserealkatrészt, de miközben szereltem, elsőre rosszul dugtam össze és amikor kipróbáltam értelem szerűen csak a másik tükör záródott be. Megfordítva a csatlakozót már jól működött, de közben valahogy elveszítették a szinkront. Tehát amikor az egyik tükör kihajlik, akkor a másik meg be, és fordítva, nem bírom újra szinkronba hozni őket. Próbáltam azt is, hogy lehúztam a cserés tükröt, hogy csak a másik záródjon, de amikor újból összedugtam "emlékezett rá", hogy kihagyott egy ütemet, gyújtásra bepótolta azt, tehát így sem kerültek szinkronba.
Mi lehet a megoldás szerintetek? Kétségbe vagyok esve
Köszi előre is! -
Clark78
tag
válasz yodamester10 #58130 üzenetére
Most azt próbáltam meg, hogy visszaraktam az eredeti alkatrészt (ami még nem teljesen kuka, de csak kb 30%-ra tudja bezárni a tükröt, onnantól kézi rásegítéses, kifelé pedig még 100%-os) és rögtön szinkronba is került a két tükör. Utána visszaraktam ezt az újat ami amint áramot kapott rögtön hajtott egyet a tükrön tehát egyből elveszett a szinkron, anélkül, hogy bármit is tehettem volna ellene. Úgyhogy visszatettem a régit, egyelőre marad az.
A teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy nem gyárit rendeltem, hanem egy olcsósított verziót, konkrétan ezt:
https://www.ebay.co.uk/p/1x-Honda-Civic-Mk8-SOD-Module-Folding-Wing-Mirror-Shut-off-Device-76209-smg-e01/653205177?iid=273384604358&thm=10
Mindjárt írok is neki, hogy mi lehet a probléma. Aztán szépen megrendelem a gyárit ahogy azt eredetileg is kellett volna tennem... -
Clark78
tag
Sziasztok!
Légyszi, majd osszátok meg a tapasztalataitokat velem, velünk is, akár csak privátban, mert én is erősen gondolkodom, hogy lecserélem az UFO-t. Októberben tölti be a tízet és úgy gondolom, hogy most még, ilyen korúan és a 100 ezres futásteljesítmény alatt talán jobb árat kaphatok érte, illetve az esetleges beszámítás is gördülékenyebb lesz.
Magam is az 1.5 T Sport (esetleg Plus) verzióval szemezgetek már egy jó pár hónapja.
Illetve bejött egy igen erős konkurencia a képbe, a Proceed GT, bár az némileg overbudget lenne.
Köszi előre is! -
Clark78
tag
válasz Lotto73 #58506 üzenetére
Köszi a gyors visszajelzést! Azért kipróbálom
A Civic esetében az érdekelne, hogy meddig lehet letornázni az árat, illetve a plusz felni-gumi szett grátisz működik-e. Én csak kb 2 hét múlva fogok tudni eljutni egy kereskedésbe. A Duna Autóra gondoltam, mert onnan van az UFO, illetve van KIA-juk is. -
Clark78
tag
válasz Tamagocsi123 #59306 üzenetére
Lehet vele haladni, csak megvan a technikája. A lényeg, hogy sokat váltogatva, dinamikusan kell vele közlekedni. Ne nagyon essen a fordulat 2500 alá, mert azalatt nincs semmi ereje. Pörgetni kell, 3 ezertől kezd el élni. Cserébe simán benyeli a 7,5 litert. Nekem az 5 éves átlagom 7,68, de az is igaz, hogy én 80%-ban városban használom, és többnyire rövid távokon. 6,2 és 8,9 között már volt mindenféle érték két tankolás között mérve. A komputerhez adj kb fél litert, az a valóság. 5 éve minden tankolást rögzítek egy app-ban, az aCar-ban (Fuelly), innen a pontos adatok.
Egyébként egy tökéletesen megbízható városi autó.
Autópálya tempónál viszont 4000 körül forog, szóval igen hangos lesz. Lendületből kell vele mindent megoldani, nyomatékra ne számíts. Emelkedőknél borítékolható a visszaváltás.
Kb. 3 hét múlva veszem át az 1.5T-t, szóval részemről vége a megaláztatásnak -
Clark78
tag
Sziasztok!
Bő két hónappal ezelőtt jártam itt utoljára (persze olvasni napi szinten szoktam a fórumot), akkor még UFO tulajként.
Nos, 6 hete vagyok egy Civic 1.5t Sport Plus (Sporty Blue) büszke és elégedett tulaja, 1800 feledhetetlen km-rel a hátunk mögött. Tudom, hogy ez még kevés, hogy véleményt alkothassak, de egyelőre azt kell mondjam: minden zsír!
Menetteljesítmény: az 1.4-es 100 lovas UFO után fenomenális! Nem kell visszaváltogatni, minden fokozatban megindul.
Fogyasztás: Valahol 7,3 körül lehet, de hozzáteszem sokat használom városban, illetve rövid távokon is. Aki nálam vegyesebb körülmények között használja az bőven le tudja vinni 6,5 környékére/alá szerintem. Nekem eddig 5,7 volt a legjobb fogyasztásom egy vidéki hétvégi kirándulás során (autópálya + alsóbbrendű utak), klímával. ECON gomb nélkül, merthogy oda legfeljebb csak takarítás során téved a kezem.
Az auto start/stop-ot is mindig azonnal kikapcsolom, nem szeretem, talán éppen a rövid távok miatt (olajhígulás téma). Ezeket csak azért írom le, mert ezekkel a fícsörökkel még bizonyára lehetne faragni a fogyasztásból.
A Plus csomag felárát nem bántam meg, nagy kényelmet jelentenek. A kulcs nélküli nyitás, indítás, a vezeték nélküli telefontöltés és a kitolatás segítő rendszer napi szinten megkönnyítik az ember életét.
Negatívumok: Egyelőre szerencsére nem tudok ilyesmiről beszámolni, minden pöpec. Nyilván az én fejemben is ott motoszkál az olajhígulás téma. A 7 km-re lévő melóhelyre autóval járok, ami már bőven elegendő, hogy bemelegedjen az autó, viszont az a fránya ovi mindössze 800m-re van a lakástól, amit útba kell ejteni, nincs mese...Egyelőre ennyiről tudok beszámolni.
-
Clark78
tag
Sziasztok!
Gen10 tulajokat kérdezném, hogy ők mennyire szokták fújni a gumit?
Ugyanis szűk 2 hónap birtoklás után ma csekkoltattam le először a kúton. 2,7-re volt fújva az összes, miközben a B oszlopon 2,2-t ír. Hagytam egyelőre így, mert egyébként nem érzem ezt soknak, keménynek. Éppen ellenkezőleg, a 2,2-t keveslem, így első "hallásra"...
Köszi! -
Clark78
tag
válasz szabonagyur #60232 üzenetére
Most délben és a kútra vezetett az első utam, 4km, tehát keveset.
Persze, tudom, hogy vannak befolyásoló tényezők, dél azért a fél bar az nem kevés. -
Clark78
tag
válasz szabonagyur #60234 üzenetére
Igen, köszi, asszem ez lesz holnap az első dolgom.
Nézegettem külföldi fórumokat most gyorsan, ott is 32psi-t írnak a userek, ami valóban 2,2 bar.
Biztosan volt valami oka, hogy gyárilag túlfújták, szállítás okán, vagy mit tudom én. -
Clark78
tag
Magam is emiatt döntöttem végül a 16-os téli mellett, mert nincs értelme két ugyanolyan 17-es szettnek.
Kigugliztam hogy fog kinézni az én kék vasamon és szerintem nem rossz:Mondjuk én Dunlop fan vagyok, sem a gyári Nexen, sem a Goodyear nem jön be. Esetleg ha a Nexen nagyon gáz lesz, akkor dobom és jöhet a Dunlop, de nem hiszem, hogy gond lesz.
-
Clark78
tag
Igen, keskenyebb a 16-os. 215/55 a gyári méret, míg a 17-esé 235/45.
A Dunlop mintázatai a teszteken rendre példás, különösen ajánlott minősítést kapnak. Magam is elkoptattam már néhány ilyen márkájú szettet, van tapasztalatom, nem a nevében szereplő betűk sorrendje miatt lettem a híve.
Számomra nyáriból a Sport Maxx RT2, míg a téli mintázatok közül a Winter Sport 5 volt a legmeggyőzőbb.
Ez utóbbit jó szívvel ajánlom a télre neked, vedd meg bátran. Prémium kategóriás gumi.
Ezeken gurulva igazi hülyegyereknek kell lennie az illetőnek, aki megkérdőjelezi elkötelezettségedet a magad és mások biztonsága mellett. Itt, a Linglong szintű gumik mekkájában... -
Clark78
tag
válasz hülyegyerek #61030 üzenetére
Esetemben azért a gyári, mert van egy ilyen becsípődésem, hogy az értékesebb tárgyak esetében már a megvásárlás pillanatában azon agyalok, és igyekszem aszerint dönteni, hogy x év múlva majd mennyiért fogom tudni eladni, mennyire értéktartó, illetve lesz-e piaca.
Nem gondolnám, hogy 68 ezres darabáron annyira túlárazott lenne. -
Clark78
tag
Sziasztok!
Xgen tulajdonosok véleményét szeretném kikérni, akik már túl vannak az első olajcserén.
Az autó 7 hónapos és 9750km környékén jár a számláló. Az olaj élettartam kalkulátor pedig még 2000 km-t jósol. Mivel jönnek az ünnep nehezebb lesz hirtelen eljutni vele a szervizbe, ezért most azon agyalok, hogy kérjek időpontot még kari előtt és essek át rajta így 10 ezer környékén vagy nyugodtan várhatok vele amíg közelebb ér a 0-hoz. Nem tervezek hosszabb utat a következő hetekben, de persze sose lehet tudni. Lehet lenne még 1-2 hónap a rendszerben.
Vagy új is feltehetném egyszerűbben a kérdést, hogy 10 ezer vagy számláló?
Köszi, Clark -
Clark78
tag
Sajnos a tegnapi mosás során 3 apró, körömhegynyi festékhibát, kőfelverődést is felfedeztem a 8 hónapos paripán
Ránézésre mind felületi, szerintem javítóceruzával orvosolható, de magam nem állnék neki.
Hova, kihez érdemes ilyesmivel fordulni? Márkaszervíz vagy "mezei" fényező?
Köszi! -
Clark78
tag
Sziasztok!
20 ezer km és kereken 50 db tankolás után gondoltam megosztok néhány infót, statisztikát a leendő 1.5T Civic tulajokkal, hátha valakit érdekel. 15 hónapos autó lévén egyelőre csak a fogyasztásról és az olajcserékről tudok beszámolni, szerencsére vagy éppen magától értetődő módon. Persze hozzáteszem ezek a dolgok részben az egyéni felhasználás függvényei is.Olajcserék:
1. alkalom: 10.100km-nél, 7 hónaposan
2. alkalom: 20.300km-nél, 15 hónaposan
Ugye ennél a típusnál a felhasználás függvényében a komputer kalkulálja és jelzi az olajcsere esedékességét. Nálam mindkét esetben még lett volna hátra kb 1500-1600 km, de inkább a 10 ezrenkénti cserét preferáltam.Fogyasztás:
A 20 ezer km alatt kereken 50 alkalommal tankoltam, azaz átlagosan 400 km-enként. Ami nem sok, de tudni kell, hogy viszonylag kicsi a tankja (47l), illetve nem szeretem nagyon kifogyasztani sem. Visszanézve max 38-39 litereket tankoltam bele, de 40-nél többet sosem. 30,55l egyébként a tankolásaim átlaga. Kb 90%-ban OMV 95MM-t kapott, a maradék esetekben pedig sima 95-ös vagy 100-as benzint. A felhasználás jellege eléggé vegyes: városi rövid távok, agglomeráció, hosszú utak, minden van. A tankolós applikáció által számolt átlagom 7,5l, a komputer ehhez képest csal, 7,1-t ír. A két tankolás közötti átlagfogyasztás min. értéke 6,26l volt, a max pedig 9,51l. Ez utóbbit januárban sikerült összehozni, amikor is csak városi rövid távok voltak és nem tudott rendesen bemelegedni szerencsétlen.
Összességében kevesebbet fogyaszt 1-2 decivel, mint az előző Civicem, ami egy 1.4-es FL-es UFO volt. Miközben a két autó menetdinamikája összehasonlíthatatlan. A jelenlegi még bő autópálya tempónál is hihetetlenül kedvezően fogyaszt.Üdv, Clark78
-
Clark78
tag
válasz boogie84 #64865 üzenetére
Szia!
Nekem is a Sport Plus verzió van, de manuális váltóval. Tudom, maradi vagyok, de az automata váltóra én úgy tekintek mint egy 50+ -os kényelmi funkcióra, szóval még ráérek
Hidegen én sem pörgetem, leállításnál várok 30-60mp-et tempó és külső hőmérséklet függvényében. Indítás után az első amit kikapcsolok az a start-stop. Az ECON gombot egyszer próbáltam ki, többször szerintem nem is fogom. Autópályán nyomtam a gázt és gyakorlatilag nem történt semmi...
Az adaptív futómű valóban király, de mivel szekér fílingje van csak nagyon jó minőségű utakon használható élvezettel.
Most, hogy említed, valóban a küszöb nagyon koszosodik, mélyre bejut az esővíz.
Az automata távolságinál illetve ablaktörlésnél is volt már párszor, hogy én 1-2 mp-el hamarabb gondoltam/csináltam volna, mint ahogy ő tette. A 3.mp-nél már belenyúlok.
Egyedül a kerekek hallatszanak be, de gondolom ez a 235-ös gumik számlájára írható, illetve hátul jobban le van szigetelve, mint elől.
A vezető oldali ablak időnként ciripel, még totál felhúzott állapotban is, meg kellene majd nézetnem. Időnként hallani egy másikat is, az valahonnan a műszerfal jobb széle felől jön, még nem sikerült lokalizálni.
Az ütközés erejét mérséklő fékrendszer időnként "ijedős". A 20 ezer km alatt kb 2-3 alkalommal volt rá példa, hogy befékezett helyettem, szerintem feleslegesen. Pl motorfékkel vártam, hogy valaki lekanyarodjon előttem jobbra és már éppen nyomtam volna a gázt, mert látom nyílik a sáv, erre finoman, de zavaróan belefékezett egy kicsit a gyorsításomba. -
Clark78
tag
Ilyen esetem még nem volt, de most eszembe jutott egy kellemetlen autópályás szitu.
Előzünk többen, várom, hogy az előttem haladó kisoroljon a külsőbe, közben már a seggemben nyomakszik vki. Az előttem haladó elkezd kisorolni én gyorsítok, mire az asszisztens megint úgy ítéli meg, hogy ebből csatt lesz, belefékez miközben én nyomon a gázt, de csak egy pillanatra, mert neki is leesik, hogy nincs para és meging gyorsulok. Mit érzékel ebből a fartúró mögöttem? A hondás hülyegyerek büntetőzik, direkt belefékez a gyorsításba. -
Clark78
tag
válasz nandow #64900 üzenetére
Pont ez az ami nagyon hiányzik az ufo-ból, a sima tempomat. Ezt az adaptív verziót nem sikerült megszeretni, merthogy mindig követni akar valakit, azaz külön gépészkedned kell, ha a saját tempódban akarsz menni. Ha nem jól állítod be a követési távolságot (3 vagy 4 fokozat közül lehet választani, már nem emlékszem pontosan), illetve nem ehhez a beállításhoz igazítva kezded meg az előzést úgy valóban, megeshet, hogy ráfékez.
Egyébként biztos jó a funkció ha már kitapasztalta az ember, de nekem eddig nem volt hozzá türelmem. Szuper lenne ha ez a követős rész kikapcsolható lenne mégis vhogy. -
Clark78
tag
válasz boogie84 #64904 üzenetére
Nyugi, én a Te oldaladon állok Szerintem is jók és hasznosak a Honda Sensing funkciók, csak megszokást igényel egyik-másik.
Én autópályán folyamatosan használom(tam) a tempomatot, nem kapcsolgattam ki-be. FIX sebességgel haladok, illetve előzők is, már amennyiben a sebességkülönbség megfelelő és a mögöttem gyorsabban haladót sem tartom fel vele. Ha ezek egyike nem teljesül akkor rágyorsítok, majd a külső sávba visszatérve gázról lelép és a tempomat visszaveszi a sebességet a beállított FIX-re. Szükség esetén a +/- gombokkal is tudsz finoman állítani a sebességen, a pedálokat nem is kell használnod. Na, ez hiányzik nekem!
Alacsonyabb rendű úton, főleg főúton eszembe se jutna tempomatozni, de nem vagyunk egyformák. -
Clark78
tag
válasz tamas.varga5 #65270 üzenetére
Igen, szerintem is premium előfizetés kell hozzá. 1790/hó
-
Clark78
tag
Jó kis teszt lett
-
Clark78
tag
first look
[link] -
Clark78
tag
válasz boogie84 #67070 üzenetére
Én 3 hete voltam a budaörsiben. 2. éves szerviz + a 3. olajcsere volt esedékes.
2019 májusi 1.5T Sport Plus M/T, km állás: 30.116.
28 ezer volt a szevizdíj és 56 ezer az anyagdíj. Olaj, olajszűrő, alátét, levegőszűrő, pollenszűrő + kicseréltettem az első ablaktörlőket (csak gumicsík).
Kávét nem kaptam. Az ügyfélváróból pedig nem lehet rálátni az autóra -
Clark78
tag
De kéne!
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/honda/accord/honda_accord_2020-as_egyedi_2_0_sport_turbo-17144708 -
Clark78
tag
válasz boogie84 #68140 üzenetére
Szia!
Jól emlékszem, hogy Te már túl vagy az üzemanyagszivattyú visszahíváson?
Én most készülök túlesni rajta kb 1 hónap múlva, a következő, 40 ezres olajcsere alkalmával.
Kb mennyi időt vett igénybe? Tapasztaltál bármiféle problémát utána?
Mivel garanciális csere gondolom semmiféle díjat nem számoltak fel rá.
Előre is köszi! -
Clark78
tag
válasz Avicularia #72816 üzenetére
Úh, akkor én nagyon rosszul csinálok valamit... Szintén 1.5T
Nekem még két tankolás között sem volt ilyen alacsony fogyasztásom, nemhogy az átlagom. Asszem 6,05 volt eddig a legalacsonyabb.
Nálam az átlag 74 ezer km-re vetítve, applikáción vezetve 7,45.
A fedélzeti szerint csak 6,8, ami kamu.
Bár én sokat pályázok vele, és a városi araszolgatás sem ritka. Meg én szeretek haladni.
De mindenesetre lenyűgöző eredmény, gratula!
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- DXRacer használt szék eladó
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest