-
GAMEPOD.hu
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
KillArmy
tag
Sziasztok,
Szemezgetek egy 2018-as Elegance Civiccel (1.0T), de egyelőre nem sok infót találtam tipushibákról illetve a motor megbízhatóságáról.
Tudtok esetleg komolyabb red flagről, vagy bármi érdemleges infóról ami segíthet választani?
Főleg városba kéne amúgy, emiatt az 1.5-ös nem igazán nekem való.Köszi előre is
-
tboldi
nagyúr
válasz BlacKSouL #63155 üzenetére
Oké, nem beszól. 🤐
Engesztelésül megmutatom a székemet. -
tboldi
nagyúr
Úgy látom, nem csak én nyomom CC+-szal Jazzen.
-
Biqci
aktív tag
-
Biqci
aktív tag
válasz tboldi #63160 üzenetére
Ha csak egy kicsit, érdemes egyáltalán vele foglalkozni?
Igaz, szórakoztató volt, vidám csapat, csak nem ismerik Murphy-t, ami beleeshet, bele is fog esni"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
tboldi
nagyúr
Már 3 éve és ~22k km óta halogatom.
Amúgy hallottam már sokkal rosszabb hangú csapágyat is (mondjuk az egy M13A motoros WagonR-é volt (és nem, nem a miénk )), ha ebből indulok ki, akkor még sokat elmehet, de nem lenne hátrány megelőzni a bajt. Ha hirtelen szétesik darabokra, akkor nem lesz őszinte a mosolyom.
szerk.: Egyébként hivatalosan nem is ott kell feltölteni, baloldalt a féltengely mellett van a dedikált furat, pár centivel a leeresztő fölött. Ahol beleejtették azt az izét, az a tolatólámpa kapcsolójának a helye.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Avicularia #63159 üzenetére
Mert felhigul bennük az olaj üzemanyaggal, ami elégtelen kenéshez vezet (ami meg a motor idő előtti elkopását ugye). Volt rá gyári visszahívás, illetve a Honda 1 évvel meghosszabbította az érintett autók gyári garanciáját (Civic és CR-V).
De sok szó esett róla már itt, érdemes visszaolvasni. A 2016-2018 közötti Civic és a 2017-2018 közötti CR-V az érintett benne.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Avicularia
veterán
Vágom, de én is városban használom és kopp-kopp, semmi nem utal az olajhígulásra. Bár én nem szoktam rövideket menni, max ha lemegyünk vásárolni a közeli boltokba akkor 1-2 km, de munkahely 13 km, ha az asszonyt viszem dolgozni 50 km oda-vissza.
Honda szervizben kérdeztem ezt a dolgot, de nem nagyon volt képben vele a fickó. Azt mondta amelyik kollégája ért ehhez az pont akkor nem volt bent. 1 év + gari szóba sem került. Tudnál linkelni erről valamit, mert én úgy tudom csak az USA-ban adnak több garit, de csak a motor egyes alkatrészeire, nem is a komplett motorra. -
tboldi
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Avicularia #63164 üzenetére
Igen, gari hosszabbítás csak Európán kívülre vonatkozik de vétel szempontjából most mindegy, mert a hw az teljesen ugyanaz. Eleinte csak az USA északi államaira, majd kiterejsztették az összesre, illetve Kanadára és Kínára is (tehát az összes fontos piacukra).
A lényeg, hogy nem szabad tartósan csak rövid (1-2-3 km) utakra használni. Ha bemelegszik elpárolog az olajból a benzin és akkor nem lesz gond hosszútávon sem. Viszont az ilyen városi csak boltba-oviba elugrunk pár km-es utakra nem javasolt az 1.5t.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Avicularia #63167 üzenetére
Igen, vagy valami PHEV autót és akkor hatótáv para sincs.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
Hehh... Kiraktak az egyik Jazz fácse csoportból, mert merészeltem más véleményen lenni, mint az admin.
[ Szerkesztve ]
-
Biqci
aktív tag
válasz tboldi #63162 üzenetére
Csak 3 éve? Az semmi. A nyáron néztem egy Suzuki Alto-t (első gazdás, valami 180k környékén futott), annyira hangos volt már, hogy szinte bántotta a fülem. Kérdeztem a tulajt, hogy ez mégis, hogy? Azt mondta, hogy hallja már egy pár éve, de eddig nem okozott neki gondot.
Cserébe olcsón akarta adniJa, hogy nem is ott kell feltölteni? Úgy még jobb
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
tboldi
nagyúr
Bezzeg a hirhedten szar csapágy a mi M13A WagonR-ünkben még 171k km után is teljesen csendben van.
A Jazzemben most 140k van, de már a megvételkor is megvolt a hang, akkor 118k km-nél járt. De legalább nem lett rosszabb azóta, továbbra is alig hallani, ha rendesen be van melegedve.sugarforce: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Biqci
aktív tag
válasz tboldi #63175 üzenetére
Akkor szerintem még ráérsz, főleg, hogy semmit sem változott. Esetleg majd ha mélyebben bele kell majd nyúlni valamibe, pl. kuplung és amúgy is le kell venni a váltót.
Bár tudod, a kibicnek semmi sem drága ..."For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Biqci
aktív tag
válasz tboldi #63178 üzenetére
Hohó, ez jó ötlet. Ilyet még nem is láttam. 500Font? Többre gondoltam volna, ha tippelnem kell. De ezzel már lehet csapatni
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
domojko
senior tag
Üdv újra.
Civic 7gen 2003-as 1.4 5 ajtós gyári központi kellene hogy villogtassa az irányjelzőket nyitás-záráskor?
Ha még emlékeztek rá, erről lenne szó [link]Azóta:
Vezérlés+ vízpumpa cseréltettem
Többit magam cseréltem:
Talpas gömbfejek, kormányösszekötők, stabpálcák.
Hosszbordás szíj, szelepfedél tömítés.
Km óra egységben csak 12 rizsszem izzót cseréltem.
Váltókarnál is cseréltem izzót mert a sebességfokozatoknak nem volt megvilágítása.
Kiszereltem a rokkant pót fék-gáz kart. Ehhez ki kellett venni a 2 ülés közötti box-ot. 2 csavar nemes egyszerüséggel beleszakadt a padlólemezbe. Majd ki kell fúrnom, új menetet vágni bele.
Hátsó rendszámtábla világítás hektikusan működött, de többnyire inkább nem. Csomiajtó gumi átvezetőben el volt szakadva a vezetéke.
Olajak szűrők cserélve.
Brembo fékszettet raktam alá.
3 napig csak sikáltam és porszívóztam a belteret.
Vezetőajtó központi motort cseréltem.
Kapott egy minőségibb üléshuzat szettet.
Hát mit mondjak, élmény volt, nem a jobbik fajtábol.
Az első üléseket konkrétan ki kellett venni mert máshogy nem lehet felrakni a huzatokat.
Egyébként jó is h ki lettek véve, mert az ülésben a csavarok fel voltak lazulva. 2 anya már majdnem leesett. Ezeket meghúztam, és megszűnt az ülés kotyogása.
Ami még várat magára:
Fékolaj csere, fűtésszabályzó világítás izzó csere. Illetve nincs háttérvilágítása a klímakapcsolónak, és a belső keringetés kapcsolónak.
Elakadásjelző gomb szintén nem világít, kivettem de sztem csak a gomb cserével lehet orvosolni.
Itt megkérdezném hogy a tükörfűtés gomb illetve az hogy melyik tükröt akarom állítani, kellene hogy világátson? Ott egyedül a 4 irányú tükörállítónak van háttérvilágítása.
Küszöböket kell majd lekezelni mert a kerekesszékkel ki be szállásnál rendesen helyben hagyták.
Csomagtér világítás nem működik csak ha kézzel elfordítom negyed fordulatot a zárnyelvet.
Pótkeréknél találtam vizet, ki kell derítenem hol ázik be.Visszatérve a talpasgömbfejek cseréjéhez: hát szóval, normális autoknál ugye a talpasok benne vannak a lengőkarban. Ennél nem. Kicsi kedves japánok a csonkállványba rakják bele. Ez azért jó mert kompleten szét kell szedni a futóművet.
Némi kopogást még hallok, de már nem olyan vészes. Toronycsapágy-szilent, de szerintem kormánymű is közrejátszik.
Végül pár fotó a folyamatokról:
Lebontva minden.
Az új talpas benne a csonkállványban.
Szelepfedél levéve.
Váltó sebességfokozat izzócsere.
A box beszakadt csavarjai.[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz domojko #63180 üzenetére
Gyárilag nem villognak az irányjelzők. Amiken villog, abban van utólagos riasztó és az villogtatja.
Elakadás jelzőben lehet izzót cserélni, kiveszed a gombot és egyik oldalán van egy kis műanyag kereszt, amit csillagcsavarhúzóval ki tudsz tekerni, abban van az izzó. Én kiszedtem a foglalatból a rossz izzót és 12V-os hosszú lábú rizsszemizzót belehajtogattam, mert kompletten sehol nem volt csak gyári 1200 Ft-ért. -
domojko
senior tag
válasz flegga92 #63181 üzenetére
Fene sem gondolná hogy nem alap.
Abbol kiindulva hogy ha távirányítóval nyitom a zárat, de nem nyitok ki egy ajtót sem, és ha elalszik a belső világítás, automatikusan visszazár.
Ezen intelligenciából azt gondoltam h alap az irányjelző villogtatás. Ezek szerint nem.
Köszi az elakadásjelző gomb tippet.
Tükörállító gombok környékén a megvilágítással mi a helyzet?
Ezen csak a 4 irányú joy világít.
Párom elnevezte az autóját Vanda-nak, én csak úgy hívom hogy “Ronda” Amennyit szívtam már vele, nem lett a kedvencem.Swiftben nekem 2din-es fejegység van. Párom szeretne a Rondában is 2 din-t.
A problem az hogy nem találok sehol ehhez való beépítő keretet.
Olyanokhoz van aminek a fejegység jobb illetve bal oldalán vannak függőlegesen a fűtésszabályzó gombok. De olyanhoz aminek a fejegység fölött vannak a fűtésgombok nem találok.
Esetleg ha valaki talált ilyet és megosztaná, megköszönném.[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz domojko #63182 üzenetére
Hát ez ilyen sajna, nekem van utólagos riasztó + indításgátló, sőt még a bal első ablakot is felhúzza, irányjelző villog. De gyárilag egyiket sem tudja.
Tükörállítón a Mirror felirat világít (illetve ha bekapcsolod a tükörfűtést, de az ledes biztos nem tönkre), de nem ajánlom a szétszedést, mert roncsolás nélkül nem lehet szét szedni. Ha szerencséd van nem törik el de 10/9 törik (nekem eltört de sikerült megragasztani), ugyan olyan foglalat nélküli rizsszem izzó kell bele, de forrasztani kell. [link] [link] Látszik hol tört el, a tükörfűtés gombja csak befele pattan, kifele nem jön.Manuál klímáshoz nincs 2 dines keret. Két opció van: Beteszed keret nélkül (pont belefér, csak lesz 2 mélyedés) vagy veszel 1 dines keretet és kivágod az alsó "polcot".
[ Szerkesztve ]
-
domojko
senior tag
válasz flegga92 #63184 üzenetére
Köszi a hasznos tanácsokat.
Ahogy kivettem az üléseket, ugye az ülés alatt szét kellett húzni a csatlakozókat.
Nos, azóta világít folyamatosan az SRS pirosan.
OBD nem talál hibakódot az ECU-ban.
Hogyan tudom eltüntetni?
tboy93.
Meglátjuk. Ha nem válik be kidobom.
Milyen szettet ajánlotok? -
veterán
válasz domojko #63185 üzenetére
Szerintem az a légzsákkal van összefüggésben és valószínüleg sehogy sem lehet eltüntetni. Hibakódot talán azért nem látsz, mert a légzsákkal kapcsolatos hibakódokat külön menüben mutatják az obd eszközök. Magyarul a légzsákos hibakódmenübe kell navigálnod. De ha meg is találod, egyértelmű számomra, hogy nem fogod tudni törölni, hiszen egy alapvető biztonsági felszerelésről van szó. Legalábbis szerintem. Nem vagyok autószerelő és nem akarok badarságokat beszélni, majd valaki megcáfol, ha tévedek.
[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz domojko #63185 üzenetére
Légzsák az ülésben van, széthúztad a csatit és dobja a hibakódot. OBD-vel nem tudod kiolvasni, csak gyári Honda diag tudja. Szerencsére erre is van házi megoldás, 2 vezeték kell és türelem [link]
A sárga csati a biztosítéktáblába van bedugva. Ha elsőre nem megy, próbálkozz újra, nekem is vagy 3-4 próbálkozás után sikerült.
Legközelebb ha a légzsákkal foglalkozol mindenképp vedd le az akkusarut és várj 5 percet nehogy meglepetés érjen. -
flegga92
senior tag
válasz tboldi #63188 üzenetére
Nem, vagy csak türelmetlen voltam. Kiment egy bizti és kerestem melyik a rossz, persze gyújtáson maradt a kocsi... Véletlen kihúztam a légzsák biztijét, jött is a hibakód
Fél napra levettem a sarut, de maradt a hiba, majd a jó öreg szereljünk autót a youtube-ról segített -
tboldi
nagyúr
válasz flegga92 #63190 üzenetére
Csak egy tipp volt, néhol működik.
Én a kormánylégzsákot vettem ki párszor (bőrözés után ferdén rakták vissza, illetve ablaktörlőkar cseréje), de nem kaptam egyszer sem világító lámpát. Bár az aksit nem kötöttem le a művelet előtt, lusta voltam, de arra ügyeltem, hogy a kulcs ne legyen a gyújtáskapcsolóban.
És nem, nincs kikötve a pilács a műszeregységben. -
domojko
senior tag
válasz flegga92 #63187 üzenetére
Igen tudom h az ülésben légzsák van, és széthúztam a csatit.
Csak hát ugye mikor kivettem az ülést, rögtön lettek szabaddá vált területek ahol még ráfért a porszívózás-kefélés.
Bp. panel lakótelep, nehezen tudom megoldani az autó porszívózását.
Így maradt a szivargyujtós morzsaporszívó, ahhoz meg ugye kell gyújtás, és még be is indítottam h ne az akkut merítse.
Nem gondoltam h hibát fog dobni ha a csatik vissza lesznek dugva.Mégegyszer köszi a yt linket. Ezzel a módszerrel sikerült orvosolni.
Az elakadásjelző már nem sikerült ilyen fényesen. A piros gomb lepattintásánál, sikeresen letörtem az egyik fekete tartófület. Ráadásul az izzó foglalata is szinte porlik szét.
Pillanatragasztóval visszaragasztottam a letört fület, kérdés h mennyire lesz tartós. Nem fűzök hozzá nagy reményeket.
Lehet h végül vennem kell egy másik gombot. Plusz egy foglalatot is.
Qru
Köszi A TRW rémlett nekem is. Remélem nem lesz gond a Brembo-val sem (nem volt olcsó). Suzukihoz a Honda-hoz képest gombokért van minden.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Közben bejelentkeztem végre a második légzsák visszahívásos akció keretében a márkakerbe. Azt ígérték, kb 2 hét múlva lesz itt az cserealkatrész és akkor egyeztetünk időpontot.
#iloveTakata
#nincsbennetarcsi
-
j.bravo
addikt
válasz tboldi #63172 üzenetére
A jelen nézeteltéréstől eltekintve, értelmes-normális az a szerelő (már ha jól gondolom hogy az), akié az a telefonszám? Csatlakoztam mindkét csoporthoz.
De ha azt mondjátok hogy nem kell típusspecifikus hozzáértés, és egy értelmes, lelkiismeretes, már ismert szerelőre rábízható az EGR tisztítós nyavalya, akkor inkább így tennék.
Mibe kerül egy ilyen móka egyébként? Nagyságrendileg, nyilván, tudom hogy szakinként jelentősen eltérhet.
És szelephézag revízióval együtt kb mekkora tétel?tboldi, 'sszem megtaláltalak a fészbukon a nagyobb csoport tagjai között
[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
tboldi
nagyúr
válasz j.bravo #63196 üzenetére
Nem tudom, hogyan dolgozik valójában, de a csoportba feltöltött képeiből leszűrve én nem biztos, hogy odavinném. Nem a legjobb anyagokkal dolgozik, visszatesz egy amúgy 2-3000 Ft-os tömítést, összefirkálja a motorteret festékfilccel, stb. Egy egyszerűbb revíziót talán nem tud elrontani, de komolyabb melókat nem szívesen bíznék rá a látottak alapján.
Az értelmessége meg hagy némi kívánnivalót maga után, ha valamit megkérdőjelezel, személyeskedést kapsz válaszul. Kb. egykutya lehet a motorszerelő Taschnerrel.Ha olyan szerelőt keresel, aki kívül-belül ismeri a Jazzeket, akkor Varga Miki Nyíregyházán, de gondolom Tóth Imitől sem áll távol a típus.
Amúgy nem kell különösebb hozzáértés, csak tudni kell, hogy az EGR pucolása nem csak a szelepből áll, hanem a szívósor és a hengerfej közti fémlapot is ki kell takarítani, meg hogy 8 gyertya van benne, nem 4. Más extra nincs.Nem tudom, menyibe kerül összesen, én Varga Miki YT videói, valamint a gyári és a Haynes manual alapján megcsináltam magamnak, az alkatrész kb. 20-25k Ft-omba került.
Gondolom, nem volt nehéz, hiszen sok Boldizsár nincs a csoportban.
[ Szerkesztve ]
-
j.bravo
addikt
válasz tboldi #63198 üzenetére
Köszi, akkor meghagyom őt másnak
Valóban nem volt nagyon nehéz dolgom I
gen, mindkét kutya lelenc, nem tudjuk milyen keverékek, csak sejtjük, de élő példák hogy egy menhelyi keverékkutya is lehet szép/okos/mindkettőmondjuk a kicsi barna cseppet flúgos[ Szerkesztve ]
Whatever.
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik