-
GAMEPOD.hu
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
sti10p
senior tag
[link]-nézegetem ezt a CD lejátszót, amiért érdekes nekem az az USB direct. Ez nem tudjátok hogy van megoldva, pl. bedugom a pendrive-ot, vagy az mp3 lejátszót és onnan a Philips csak abban a sorrendben játsza ahogy a zenék számozva vannak, mintha egy mp3 CD lenne?! Mert gondolom nem tudok a könyvtárak közt váltogatni, mint egy normál mp3 lejátszón... Nekem ez fura, valaki elmagyarázná?
XY
-
contaxg
veterán
válasz bajnokpityu #17153 üzenetére
Vagy akár a CD technika üttörője...
[ Szerkesztve ]
A jó zenehallgatáshoz nem feltétlen kell minőség. Az egy intellektuális kaland, amit mindenki a saját szintjén élhet meg. A hifi egy eszköz ami ezt az élményt fokozza, de nem feltétlen szükséges hozzá.
-
sti10p
senior tag
Hát köszönönjem-e az elmés hozzászólásokat ? Így tényleg közelebb jutottam a megoldáshoz...
Amúgy rájöttem, hogy ez valójában nem is egy borotva hanem egy borona, amibe ha belehelyezed a fejed mindenütt körkések vesznek körül és autómatikusan lenyírja szőrt az arcodról a kedvenc zenéd ritmusára...
XY
-
PuMbA
titán
Rájöttem, hogy miért hallhatom jobban a felvételekben a sípolást/csörgést: régebben a fejhallgatómat EQ-ztam sine sweep-pel és 5-6Khz-nél mindig mintha bezengett volna a fülem, nagyon erős sípolást hallottam egy pillanatra. Töltöttem le másik sweep-et és hallgattam hangfalon is, de semmi változás. Mivel már -10dB-t raktam arra a helyre, nem is piszkáltam tovább, mert számokban nem vettem észre semmit és jól szólt. Aztán csak rá akartam jönni, hogy mi ez, mert elvileg ilyennek nem kéne lennie. Levettem még -9dB-t azon a kis helyen és megszűnt a sípolás, úgyhogy jó nagy kiemelése van 5500 és 6000Hz között a fülemnek
Meg tudjátok mondani, hogy mióta van vocal processing? Ha jól tudom akkor lip-sync a 80-as évek közepe óta van, 95-ben már biztos tudtak énekhangot turbózni és 2002 óta van koncerteken live vocal processing (ekkor jelent meg az Antares AVP-1)
(#16730) orbano: Utána néztem ennek az Audinst-nek és azt írják, hogy csak nagy hangerőnél jön meg a dinamikája és hogy fülbántó hangja is van egyes fejesekkel.
"egyébként el tudom képzelni, hogy azért nem hallod a difit, mert nincs akkora nagy még, és egyszerűen nem tudod valójában mire kéne odafigyelni."
Lehet: nagy különbséget én még nem hallottam, ha az összehasonlított két rendszer frekimenete nagyon közel van egymáshoz (cintányér lecsengést, dobokat, akusztik- és basszgitár, valamint a hegedű hangját próbálom elemezni, de nem sok sikerrel). Például amikor a K601-et néztem Hotel Californiával akkor figyeltem a dobok hangját eléggé, de a telefon+füles rendszeremen is tökre ugyanúgy szól leszámítva, hogy a legmélyebb frekvenciákat nem hallom és sistereg a telefon, ha nem szól a zene.
(#16728) KMT: Akkor valószínű, hogy nem egyezik a véleményünk. A "Melyik a leg/jobb <tetszőleges főnév>?" kérdéseket sose lehet megválaszolni egyértelműen.
Zenék átlagdinamikával (mondjuk mind kiváló master) és nem feltűnő fansággal:
California Dreamin' (szerintem van olyan jó, mint az eredeti) - DR12
Amneris' Letters - DR12
Something About the Way You Look Tonight - DR16
King of Rock - DR15
That Don't Impress Me Much - DR17 -
Auratech
őstag
Valós idejű hangmanipuláció digitálisan a Fairlight CMI-ben (billentyűzetes giga-sampling workstation-szinti-Rolls-Royce) volt először. (16 bit/88khz!) 1984körül. Korábban a moduláris analóg monstrumokban Moog modular/ARP.. is volt lehetőség külső forrás manipulációjára, akár énekre is. VCO/VCA és mindenféle modulációs panelek összekábelezésével, de énekhangra ritkán használták, Inkább gitárra-Tangerine Dreams. Vocooder effekt-60-as évektől van. Az a "robothang". Akár az LGT-ben is gyakori volt.
A valós idejű vokál manipuláció úgy nézett ki (CMI Fair..), hogy a mikrofonból az effektbe jutó hang magasságát a billentyűzetről vezérelték. Unisono módban az énekelt dallam intonációját (-hajlítások, vibrato) a billentyűzetről és a ribbon/joy/pedál használatával vezérelték. Jó zenei érzék énektudás, szerencse kellett a koncert alkalmazáshoz. Ez később a jobb mulatós szintik (korg-i4) vokáleffektjeibe is belesüllyedt. Az autotune 97-ben jött piacra. Most az 5-ös van kinn.
A megasztárban volt nagyon direkt, hogy a gyenge liblingeket(Palcsó professzor, Kirájviktor) rendes stúdióhangzással, kivezérelve (-pitch/dyn/reverb/exciter) míg a valódi favoritokat gyakran száraz, lehúzott hanggal (pld. Caramel, Tóth Vera) tolták a színpadra. De hát a duettben P.T.(Ebony-Ivory) összefosta magát...
Steve Pocaro(Toto) pld. 82-ben a Thrillerben csinált background vocal programozást a Synclavier-re, de nem a Jackonak.Auratech Field Recording
-
titán
Valójában két frekitartomány ugrik ki, mert 8kHz körül is találnod kéne egyet. Az ok pedig fizikai: állóhullámok alakulnak ki a hallójáratodban. Mivel a hallójáratodban van egy kanyar, ezért két frekvencián alakul ki az állóhullám, az egyik a dobhártya és a kanyar között, a másik a kanyar és a kijárat között.
Egyébként én főleg arra használom az eq-t hogy ettől a hibától megszabaduljak. De ezt privátban is írtam még annó, amikor téma lett az eq
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
PuMbA
titán
válasz Auratech #17164 üzenetére
A vokál az szinte mindig be van kompresszálva egy 2:1 arányban, nem? Van olyan zene, ahol nincs semmilyen kompresszió? Még arra lennék kíváncsi, hogy a régi felvételek mindegyike olyan laid-back hangzású, nem jön minden az arcomba. A mai számok többségében meg minden ott van. Egyszer hallgattam valami Chesky hiperszuper felvételt, aztán az akusztikus gitárnak olyan hangja volt, mintha odanyomták volna a fejemet fél centire a húrokhoz. Régen ezt nem tudták vagy nem akarták megcsinálni? Nekem amúgy nem tetszik. Például a vokálokat is jó előre szokták tolni. ST = Shania Twain, a kiinduló hozzászólásomban linkeltem tőle zenét. Kösz a válaszokat.
schawo: Végülis akkor minden hangot így hallassz, nem? Fejhallgatóknál azért érdemes kivenni, hogy ne fáradjon a füled?
-
PuMbA
titán
Na ez a nem semmi:
Lip-sync és playback "jelenetek": [link] 3:33-nál hova mondja, hogy Hey!, mert nem a mikrofonba az biztos Amit linkeltem That dont impress me much-ban 3:20-nál nem hallatszik a 2 felső tam amikor ráüt a dobos, de máskor meg igen. A Something about the way...-ban pedig ki zongorázik? Hátul van szintetizátor, de annak ugyanolyan a hangja, mint annak a zongorának ami kint van? Amneris' Letterben az elején említik, hogy már felvették a számot, de ami a CD-n van az ugyanez az "elő" felvétel.
Elő felvételre utaló sokminden: Something about the way.... végén nem sikerül nekik a high five és elröhögik magukat és ez jól hallatszik a mikorofonba. Mindegyik dalnak semmi köze hangszerelésben és vokálban (That dont impress-ben mást is énekel a végén) a CD-s verzióhoz és semmilyen más élő koncertjéhez. Van egy koncert ahol hozza ezt az éneklési színvonalat és ott Shania sokszor elröhögi magát meg felhív pár embert a színpadra szám közben és énekelnek (majd megkeresem, de most nincs rá időm). Sokszor le szokott menni a közönséghez és velük énekeltet jó pár részt az adott számból, odanyomja a mikrofont vagy 5 emberhez is.
Valaki tud erre magyarázatokat mondani?
-
Auratech
őstag
Popzenében szinte biztosan. Az arány lehet 1:1.2-től- 1:4-ig akár megtoldva brickwall limiterrel. Hi-end felvételeknél ezt a csöves mikrofonok, előfokok szaturációja "pótolja" inkább csak telítve a hangzást felharmonikusokkal, amivel a hangból fat-sound lesz. Persze énekes is kell mögé..
Amit laid-back dolognak gondolsz, az a mai és a korabeli mastering koncepciójából jövő hangzáskülönbség. A rádiózás versenyhelyzete kitermelte a soksávos/csöves mastering processzorokat, eljárásokat, amivel egyre jobban "üt" a zene azonos eszközön. Azért a régi felvételekben is van nagyon direkt hang. (pld. Elvis)
A korai időkben a hangrendszerekben a dinamika tartalékot felülről is nyitottá kellett tenni. Nem volt gyakori a konstans csúcskivezérlés, nem volt 0Db plafon. Aztán szépen "megszoktuk"
Régen a rendszerek dinamikáját a zeneiség érdekében a műnemek hangzási adottságaival igyekeztek kihasználni lehetőleg a teljes tartományban az élő zenei/koncerthangzás élményének visszaadásához. De a mesterséges hangzási koncepciók is a zeneiségnek voltak alárendelve (Vangelis, Tomita...)
ST hangjában is megvan minden, amit a stúdióban találtak..Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Egy érdekességet találtam korábban Nerina Pallot :Idaho c. Számában.
Az első versszak első sorát teljesen más időben vették fel. Más a csaj soundja, közelebb áll. Jól hallható:Auratech Field Recording
-
PuMbA
titán
válasz Auratech #17167 üzenetére
"ST hangjában is megvan minden, amit a stúdióban találtak.."
Na erre akkor nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi a helyzet a hangjával. 95-ös és az előtti felvételeken tényleg más a hangja, de 2002-ben egy interjúban énekel egy kicsit és ott megint a régebbi fajta. Majd belinkelem...
-
PuMbA
titán
De lehet Bocs, ha már zavart, de jó, mert kiderült pár dolog. Már amúgy mindjárt vége lenne, mert csak pár régebbi szám vokáljáról kérdeztem volna. Engem érdekel a téma, hogy hogy lehet megkülönböztetni az igazi és a nem annyira igazi énekhangot. Tőlem aztán átcsaphattunk volna más előadóra is, de én csak ST-t ismerem, ahol ilyen vokál manipuláció felmerülhet.
[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
ismeritek steve straussz old crow számát?sztem ott is belenyúltak az énekes hangjába.ilyen mélyhang nem létezik sztem
csak hogy most meg SS legyeneladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
orbano
félisten
válasz bajnokpityu #17173 üzenetére
abba tuti nem... az inkább a felvételi technika. allan taylor hangja is olyan. ő is stockfisch
A vér nem válik VAZZE!™
-
-
PuMbA
titán
válasz Auratech #17168 üzenetére
Nerina Pallot jól keni Sose hallottam még róla.
Ne kattints a videókra KMT! Többet nem fogok linkelni soha , csak fejezzük már be, ha már elkezdtük.
2002 interjú 1993 koncert Ezekben ugye már semmilyen effekt nincs?bajnokpityu: Nem találom ezt az old crow számot? Van valami linked? Jöhet privátba.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
Nagyon kevés "természetes" énekhangot hallhatsz a felvételeken, pop/rock zenében gyakorlatilag kizárt, néhány akusztikus jazz (és persze klasszikus) felvételnél előfordul, de komprimálást ott is használnak általában. De ha nem használnának, akkor sem hallhatnád otthon a teljes dinamika tartományt, mivel a mikrofon, a felvevő lánc és a lejátszó rendszered, de még a szobád is szűkíti a dinamikát.
Nincs olyan szabály, hogy a lemezen hallható énekhangnak meg kell egyeznie az énekes valódi hangjával. A gitároknál is egyedi soundok vannak, néhány komoly előadónál már 1-2 hangból rá lehet ismerni. Én nem szeretném, ha minden gitár egyformán szólna. Ahogy azt sem, ha a nőknél megtiltanák a sminket, fodrászt, manikűrt...
-
Auratech
őstag
válasz #92251648 #17179 üzenetére
Mondjuk azt még nem vettem észre, hogy felvételkor a készülékek komprimálnának, csak úgy. Amúgy a füled is komprimál..
A mérőmikrofonos hangnyomáshoz képest van 1-2db különbség a 100db-s dinamika átfogásban, ami a mikrofon membránra, csövekre fogható esetleg. Lejátszáskor más a helyzet.A dinamikatartományt a felvételnél, keverésnél döntik el. Felvételkor csak koncerten van comp/lim- akár klasszikusoknál is, hiszen az a biztonságos és visszaállítható a keverésnél expanderrel a nyers dinamika. 2:1 comp helyett 1:2 arányú exp. ugyanolyan burkolóval.
Stúdióban szintezés van és kb -6-8 dbre vannak kivezérelve a csatornák. Esetleg soft limiterrel védve a clippelést, ha valaki nagyon odacsapna...
Az énekes soundja a torkában van 95%-ban és igényes esetekben a custom mikrofont hozza magával. Pld. Neumann koncertmiki. Celine Dion esetében.A gitár azért nem jó példa, mert azonos gitár esetén is rengeteg sound van, amit a gitáron is beállíthatsz. villanyoson, elekrtoakk-on. Gain/pickup/hangszín... Nem beszélve a fej és a kabinet pár ezer állítási lehetőségéről. Azt mondanám inkább, hogy a gitárosok kialakítják saját soundjukat, ami névjegyük.
[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
A cd lejátszómat el akarom adni. A PH. apróban sajna nincs dedikált részleg ehhez. Betoltam a dvd részlegbe.
Auratech Field Recording
-
bajnokpityu
félisten
válasz eclipse006 #17183 üzenetére
nálam volt egy 53se.
elég jó cucc.eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
#92251648
törölt tag
válasz Auratech #17181 üzenetére
Természetesen igazad van. Nem akartam külön bontani a "felvételt" recording és mastering folyamatokra, mert a téma szempontjából irreleváns. Részletezhetjük egészen sokáig a kérdést, én szívesen beszélgetek róla, csak azt hiszem, már így is túlléptük a fórum tématoleranciáját.
Pop énekesekkel, zenészekkel szerintem felesleges példálózni, mert eszeveszett mennyiségű effektelés van abban a zenében, hanghűséget értelmetlen emlegetni.
-
ManY
senior tag
Valaki hallott mar valamit a gold format rol ?
Egy ismerosom emlegette nekem hogy valamiert nem hallhatod vele 2* ugyan ugy ugyan azt a szamot...
de sajnos o sem tudta pontosan... elmagyarazni meg még annyira sem...
neten nem nagyon talalok rola infot.... vagy csak rosszul keresem?
lehet nem is ez a neve? -
Auratech
őstag
válasz eclipse006 #17183 üzenetére
Akkoriban nem firtattam, miben áll a dolog.
órajel-generátor modifikáció. szerintem jitterre van hatással..de mérget nem vennék
fapaci:
Nem gondolnám, hogy a topic témájába ne férne bele ez. Például soha nem szólnék hozzá az erősítő építők dolgaihoz, mert soha, hasonló dolgot nem csináltam. A legbonyolultabb egy custom patch-bay (dugótábla) kivitelezése egy stúdióba. Őket csodálom.
A konzervzene hallgatás forrása a felvétel. Determinálja a készülékek által megjeleníthető hangzásképet és ez, szerintem nagyon lényeges. Legalább. mint a kábel rétegvezetése, vagy egy cső torzítási termékei.Auratech Field Recording
-
sti10p
senior tag
nemide
[ Szerkesztve ]
XY
-
eclipse006
őstag
válasz bajnokpityu #17184 üzenetére
Nálam is járt már hasonló, igaz nem SE-s, de tényleg nagyon jó cuccok. Most Philipsem van, de viszi a Marantz rendszertávom.
Auratech: Szépen van kivitelezve. Szerinted meglehetne csinálni az enyémmel is?(Philips CD750) hasonlít kialakításban ezekre a Marantz modellekre.
https://www.instagram.com/sz.sandor90/?hl=hu
-
contaxg
veterán
válasz eclipse006 #17189 üzenetére
Mivel a Marantz és a Philips tulajdonképpen egy cég...
A jó zenehallgatáshoz nem feltétlen kell minőség. Az egy intellektuális kaland, amit mindenki a saját szintjén élhet meg. A hifi egy eszköz ami ezt az élményt fokozza, de nem feltétlen szükséges hozzá.
-
€uro
őstag
Sziasztok!
Szerettem volna egy komolyabb erősítőt és hangfalszettet vásárolni. Rájöttem, hogy amit én komolynak gondoltam, az házimozi (5.1) kategóriában még a belépőszintet sem nagyon üti meg, 80-120 ezer forintot terveztem költeni. Mindenhol azt hallottam, ennyi pénzért jobban járok, ha inkább sztereóban gondolkodom.
Kellemetlen érzésekkel kísérve, de - a mások véleményétől függetlenül - magam is a sztereó rendszer felé kezdtem húzni. A szobám elrendezése ugyanis annyira rossz, hogy a hangfalakat lehetetlen jó helyre tenni. Ráadásul el kellene döntenem, hogy a speaker-eket a számítógéphez vagy a vele majdnem szemben lévő tévéhez állítom be. Önmagában már ez teljesen bekavar. Vagy válasszak, hogy a számítógép előtt ülve szeretném a megfelelő irányból hallani a hangokat, vagy mozizás/tévézés közben? Ha a PC-hez állítom be a hangfalakat, akkor tévézés közben elölről szóljanak a háttérsugárzók és oldalról a front hangfalak - mindez úgy, hogy még a jobb-bal oldal is fel legyen cserélve? De még csak a számítógéphez sem tudnám jól elhelyezni a hangfalakat. Az bal hátsót ugyanis max. egy méterre tudom tenni a foteltől, amiben a PC előtt ülök. Hogy rakjak be oda mondjuk egy száz wattos hangfalat?
Szóval nagyon úgy néz ki, hogy egyelőre jobban járok egy sztereó rendszerrel. Ennek kiválasztásában kérem a tanácsotokat, segítségeteket, hogy milyen irányban gondolkozzak.
Amit a használatról tudni kell:
- Éjjel-nappal működni fog, a PC hangkártyakimenete lesz rákötve.
- Tévét hallgatok majd vele (beltéri egységekről, amik a számítógépre lesznek kötve),
- internetes rádiót, MP3-at,
- YouTube videókat, filmeket nézek majd vele,
- és a Windows egyéb programjainak a hangjai fognak szólni rajta.Elvárásaim:
- 2.1-es rendszert szeretnék, tehát mélynyomót is.
- Az erősítőhöz legyen távirányító.
- A nagy teljesítmény egyáltalán nem fontos.
- Árban 80-100 ezerre gondoltam. Indokolt esetben mehetünk feljebb is. De még az is lehet, hogy használt termék vásárlásába is belemegyek, ha a minőség rendben van, és az ár kedvező.Előre is köszönöm a segítséget!
-
PuMbA
titán
válasz #92251648 #17179 üzenetére
"Nincs olyan szabály, hogy a lemezen hallható énekhangnak meg kell egyeznie az énekes valódi hangjával."
Nincs, de régen azért csak megegyezett Szerintem senki sem akar valamennyire fake énekhangot hallani. Sokan hallgatnak régebbi zenét is, menjen az akár a rádióban is, de nem mondják rá, hogy de rossz ez az énekhang és hogy hallgathatatlan. A fake hang ráadásul irritáló tud lenni és itt KMT-vel egyetértek, visszagondolva ST-től is néha fáradt a fülem (ez olyan, mint a kis dinamikatartomány, amíg nem tudtam róla annyit/nem érdekelt valahogy semmi bajom nem volt vele) + fanság bejátszik. Megint szerencsém van, hogy van 97 előtti albuma."Ahogy azt sem, ha a nőknél megtiltanák a sminket, fodrászt, manikűrt..."
Smink nélkül is jól nézhet ki valaki, de igaz, hogy nem annyira. Viszont a túl sok smink meg rossz szerintem.
-
bajnokpityu
félisten
biztosan megegyezett?
sztem hangszinen változtattak...
belegondolsz, pl a lábdobnak sem olyan a hangja,mint a felvételeken.
minidg első dolgunk volt koncerten/felvételen felhúzni a mélyet,h ne kopogós legyen. 1-2 évig azért láttam keverőt közelről én is.[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
orbano
félisten
nem értem miért hiszik sokan, hogy az 5.1 az magasabb minőségi kategória, mint a sztereó hifi. olyan ez mint ha valaki amiatt szomorkodna, hogy nem telik neki traktorra és egy porschéval kell közlekedjen.
100e forint környéként használtban gondolkodj. A mélynyomó miért fontos? Egy jó állóhangfal azért kellemes basszust tud produkálni. Mekkora a szoba?A vér nem válik VAZZE!™
-
ManY
senior tag
válasz orbano #17195 üzenetére
nem teljesen igaz
szerintem erosen fugg a befektetett penz mennyisegetol
mindenbol van lo meg hi kategoria
5.1 be kicsit tobb a hi kategoriaba a szar szerintem mint sztereoba
de attol meg ott is van jo....
lehet hogy nem zenet hallgatna rajta... nemtudhatod...
de ettol fuggetlenul szerintem se lenne szuksege kulon melyladara... -
PuMbA
titán
válasz bajnokpityu #17194 üzenetére
Csak az énekhangra gondoltam Mondjuk tökéletesen nem egyezhet a becsúszó hibák miatt.
"In the 1970s, certain recording artists, including Jackson Browne, Linda Ronstadt and James Taylor stated in their liner notes "This album was recorded using the Aphex Aural Exciter." Other users included Donna Summer, Paul McCartney, Fleetwood Mac, Olivia Newton-John, Alan Parsons and Warren Zevon."
Ezt már mindenhol használják?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Bomba! HP EliteBook 1040 G7 x360 Érintős Hajtogatós Ultrabook Tab 14" -70% i7-10710U 16/256 FHD LTE
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Iphone 13 128-512GB 1év hivatalos Apple garancia gyári független Deák Azonnal Átvehető.
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs