-
GAMEPOD.hu
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
funkmester
aktív tag
Hello.
Raspberry es Allo tunning tarsai milyen minosegi szintet kepviselnek a mai dap-okhoz kepest, ha csak a lejatszo(transport) részüket hasonlitjuk össze? valaki osszehallgatott mar hasonlo eszkozoket? -
s4tch
veterán
válasz funkmester #106003 üzenetére
Allo USBridge (és mögötte egy Pioneer U05) van itthon, fehér_ember AK120 Mk2 dapja volt nálam, meghallgattuk mindkettőt. Az AK-hoz kellett volna egy speciális kábel, hogy transzportként használjuk, viszont kábel híján az analóg kimenetét tudtuk kipróbálni. Az AK jelszintje alacsonyabb, ezen kívül szerintem egymás mellé lehet őket tenni. Az AK magasai simábbak, az Allo + Pio páros dinamikusabb volt.
Szerintem egy jó minőségű dapot simán be lehet tenni egy asztali láncba. A head-fin sokan vannak, akik dappal indítják a hangfalas láncot.
-
freelanced
addikt
válasz Dißnäëß #105992 üzenetére
Köszönöm a választ
___________________________________________________________________________________________
A következő a dilemmám, most gondolkodtam el igazán, hogy beszereztem, a 600mm-es állvány alacsony. Van esetleg javaslatotok, hogy mit tudnék alá tenni, hogy emeljek rajta kb 20 centimétert?
KöszönömGentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
s4tch
veterán
válasz Mathiask #106005 üzenetére
Ezt olvastam nemrég:
"Szerintem két dolgot mond egy komplex(több mindent vizsgáló) mérés :
...
2.: Mennyire figyeltek oda a tervezők, hogy műszakilag rendben legyen a készülék."Az L30 jó mérési eredményeket mutatott, tehát a fenti idézet alapján műszakilag rendben volt. Egy műszakilag rendben lévő készülék (nem én mondtam, én nem értek hozzá) hogy lehet olyan szinten nem rendben lévő, hogy sorra nyírja ki a rá dugott fejhallgatókat, és a gyártó a teljes sorozatot visszahívja? Vagy az L30 valójában egy, a tervezőasztalon elrontott termék volt, és a kiváló SINAD ellenére gyilkolta a fejeseket? Akkor viszont ebből kifolyólag így a mérések nem is feltétlenül alkalmasak a tervezői odafigyelés, műszakilag rendben levés mérésére? Hogy lehetnek egy ipari hulladéknak kiváló komplex eredményei?
Ha egy komplex mérési procedúra nem dobja ki magából az ipari hulladékot, akkor nem lehet a műszakilag rendben levés indikátora. Vagy nem elég komplex a teszt, vagy nem erre szolgál, vagy mindkettő.
De legalább az kiderült, hogy az R2R 11 ipari hulladék. Mégis jó ez a komplex teszt valamire.
-
s4tch
veterán
válasz freelanced #105977 üzenetére
Holnap megyek meghallgatni egy Hivox Lupust itt helyben. Kíváncsi leszek rá, lehet, hogy megerősítem, amit Ba cy lus írt róla.
A dobozt megvetted már?
-
Dißnäëß
veterán
válasz s4tch #106007 üzenetére
A komplex mérés a készülékek hangra gyakorolt hatásait szemlélteti x paraméteren keresztül, nem pedig stabilitásról és üzembiztosságról szól.
Ha ez így lenne, nem 160+ DAC-nál tartanának, konzisztensen ugyanazon módszerrel, hanem 10-nél.
Egyetértek Mathiask-val, a kettô totál elválik egymástól.
A BMW is hív vissza autót.Naés.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz kukulec #106011 üzenetére
Oké, én sem vagyok BMW fan de azért maradjunk a realitás talaján, kicsit messze van az ipari hulladék fogalmától. (Nem Neked, értem a poént)
A mai öldöklô versenyben mindenkinél csúszhat be 1-1 ilyen vagy olyan hiba. A Toppingot nem védeni akarom, de eléggé fel volt nekik adva a lecke, hogy betörni a semmibôl a piacra és nagyon is értékelhetô termékekkel megvetni a lábát. Vannak itt a ph-n arcok, akik saját kezûleg építenek DAC-ot, nem látom ôket a nemzetközi piactéren, hogy lehet ? Szóval egy céget a nullából erre nemhogy alapozni (befektetôk, tôke, millió dollárok), de egyenesen sikeresre felfuttatni iszonyú munka, koordináció, jogi és beszállítói és megfelelôségi balhé, mindezt úgy, hogy a tényleges "na és hogy szól?" még szóba sem jött.
A Topping a hifi ipar Tesla-ja, vagy Revolut-ja, vagy Tiktokja, vagy sorolhatnám még.. egyértelmûen "diszruptív", új fenegyerek, egy kanál vízbe megfojtaná ôket a legtöbb régi nagy nevû gyártó, mégis itt vannak, léteznek, termékeik pedig olykor-olykor felmossák azon régi nagy nevekkel a padlót, akik a márkanévbôl élve erôlködnek továbbra is és húzzák le súlyos pénzekkel a vásárlóikat.
Ilyen enorm feszített tempónál ha bejön 1-1 marginális hatású glitch, tetszik vagy sem, belefér kategória. Ez a világ minden nagy márkájánál így van, tökmindegy, milyen termék. A chi-fi zöme is tényleg vacak, de ezek a nagyobb húzó márkáik ugyanakkor rendesen faszák.
Nekünk ennek örülnünk kellene, nô az árverseny. Aztán még mindig azt vesz mindenki, amit akar.
Ha belegondolok, hogy Kínában mennyi ember él, mekkora irdatlan nagyvárosaik vannak, mennyi hifistával, és micsoda technológiai felrárkózásban vannak (eleinte loptak, ma már ôk fejlesztenek), hát nem véletlen, hogy a nyugat be van tojva tôlük. Ha ez így megy tovább, ôk fogják fújni a passzát szelet hamarosan és kínai review-kat fogunk nézegetni youtube-on felirattal.
A covid elôtt azt sem tudtam, mi az a Vuhan, pedig egy i.e. 223-ban alapított, laza 11.9 milliós (!!!) város.
Tudja mindenki, mi az a Boston, Chicago, Párizs, Toronto, satöbbi, aztán a golyó túloldalán számunkra full ismeretlen megapoliszok vannak, jóreggelt nyugat.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz #01758976 #106012 üzenetére
Igen, az L30 fejes erôsítô. A disztribútorokon keresztül mindet visszahívta a cég és díjmentesen küldte ugyanabból a javított modellt.
LoL vagy sem, így mûködik ma a világunk. Holnap a Toyota ha visszahív, morog x ember, attól még a (javított) autója nem lesz kevesebb bármelyiknél. Hibák mindig akadnak. Fontosabb a kurvagyors go-to-market, mint a megfelelô TQM.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Mathiask
senior tag
válasz s4tch #106007 üzenetére
"Egy műszakilag rendben lévő készülék (nem én mondtam, én nem értek hozzá) hogy lehet olyan szinten nem rendben lévő, hogy sorra nyírja ki a rá dugott fejhallgatókat, és a gyártó a teljes sorozatot visszahívja?"
Mindig megdolgoztatsz. Először az R2R 11 mérését kellett átnéznem, most meg kénytelen voltam utánanézni az L30 sztorinak. És hát a "sorra nyírja ki" az erős túlzás. A fix előtt tönkrement fejesek száma (amit ASR-en összeszedtek) volt 3db és még 4db L30 tönkremenetel, ami nem hatott ki a fejesre. És ahogy olvasom elég kicsi volt a meghibásodás esélye és ezen belül, hogy a fejes is tönkre menjen még kisebb. (de az ASR-en összeszedett eset számoknál valószínűleg több történhetet de még így is valószínű hogy 1 számjegyű végzetes problémáról volt szó a fixig) Amúgy a fix-et úgy adták ki, hogy a gyárban nem is tudták reprodukálni a problémát(azt sejtették, hogy valamelyik alkatrészből jött korábban az ESD-re érzékenyebb széria), így az amúgy is meglévő DC védelmet erősítették még jobban(ami amúgy több fejes erősítőben egyáltalán nincs is).
A BMW-s példa egyébként szerintem helytálló. Mert attól, hogy néha egy-egy bizonyos időpont előtt gyártott kétliteres motorral szerelt BMW leégett, még műszakilag igényesebb, jobb, több fejlesztői munkával, nagyobb odafigyeléssel létrehozott termék, mint mondjuk egy Lada. -
sejt
tag
válasz Dißnäëß #105439 üzenetére
Szia.
Rágom magam gondolkozom, gyűjtögetek. Szóval végül is az erősítőre meg lenne a pénz, de egy kérdés foglalkoztat, franciáknál van-e fekete péntek, mert azt a kis időt még kibírnám, ha van értelme. Tudom jövőbe senki nem lát, azt gondolom senki nem tudja még, hogy ez le lesz-e árazva, csak azt esetleg, hogy maga a webshop tart-e fekete pénteket.
Amúgy hallottad már ezt a típust? Ha megrendelném akkor is Dac-ra gyűjtenem kell, szóval egyelőre csak egy Fiio D03k van itthon ami "alkalmas" DA konverzióra, tehát a hangerőre oda kell figyelni (40\70 W hangszóró eléggé érzékeny).
Milyen xlr kábelt érdemes hozzá venni?Guild Wars 2 Desolation
-
s4tch
veterán
válasz Mathiask #106015 üzenetére
Nézd, az a sorozat tervezési hibás volt, ezt a gyártó is elismerte, és vissza is hívták a teljes sorozatot. Olyan volt, mintha egy BMW letépné a sofőr fejét. Nem kell, hogy minden BMW letépje az összes sofőr fejét, elég, ha kettő ilyen történik, és teljes joggal beszélhetünk ipari hulladékról. Egyébként az L30 a létező legfapadosabb fejhallgató erősítő, inkább egy fejletépős Lada, mint egy fejletépős BMW. (Az viszont érdekes, hogy tudat alatt egy prémium termékhez hasonlította a kolléga egy olcsó termékeket gyártó cég belépő termékét.)
A lényeg, hogy ezek a mérések távolról sem alkalmasak arra, hogy rájuk nézve megállapítsuk, mennyire figyeltek oda a mérnökök egy termékre. Ha egy erősítő úgy száll el, hogy viszi magával a fejest, arra nem figyeltek oda, pont. (Ha 2 millióból 50 BMW spontán kigyullad, arra sem.) Illetve egy Topping D50s gyakorlatilag tudja a tesztpadon, amit egy RME ADI2 DAC, szóval szerinted a két eszköz ugyanolyan igényes mérnöki munka? A sok hülye meg veszi az RME-t, annak ellenére, hogy ugyanazt a mérnöki odafigyelést, műszaki rendben levést, és pláne ~ugyanazt a hangminőséget megkaphatná RCA-n egy gyufásdoboztól, ha meg kell balanced csatlakozó, akkor egy SMSL M500-tól vagy valamelyik másik random szimmetrikus dactól a SINAD lista tetejéből? Mi indokolja a Topping D90-et, ha a D50s vagy bármelyik másik helyettesítő termék is gyakorlatilag ugyanúgy mér? Csak nem ez a gyártó is le akarja rántani a naiv, snakeoil-ra vevő hifistákat? Vagy eljutottunk a 120 körüli SINAD-nál amir berendezéseinek korlátjához? Vagy arra még jobban odafigyeltek a mérnökök? Vicceljünk még tovább?
Szerintem arra inkább alkalmasak lehetnek a mérések, hogy megmutassák, a mérnökök mennyire figyeltek oda arra, hogy az eszközök jó mérési eredményeket produkáljanak. És van gyártó, amelyik bele is áll ebbe, lásd Magni 3+ vs Heresy. Aztán ha valaki rendszerbe illeszti és rendeltetésének megfelelően meghallgatja a kettő eszközt, akkor vagy nem hall közöttük különbséget, és megtartja a szimpatikusabbat (a Heresy piszok jól néz ki <3, én azt kérem), vagy jobban tetszik a többségnek hangra a 3+ (és ez a gyártó véleménye is).
Egy Auto Bild tesztprocedúrához igazított Skoda fogyaszthat kevesebbet, mint egy BMW (Audi/Lexus/Merc/Infiniti/akármi), lehet nagyobb a csomagtartója, a lábtere, de látod, milyen igazad van, összességében nem lesz nagyobb odafigyeléssel gyártott termék.
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
Ezt konkrétan nem, de ugyanaz az NCore MP széria van benne, amit denesdr-nél viszont hallotam. (Brutál jó, de ez szubjektív vélemény).
Ha érdekel: akkor vegyél ilyet, ha bekapcsolás után ahogy megszólal a zene és elkezdesz fülelni, bármihez is vagy szokva.. a hang szó szerint "semmilyen". Nincs azonnal "úúú de selymes, meleg" érzésed (bár D osztályok hajlamosak ilyet produkálni), nincs azonnal "hú de érces", nincs azonnal arcba tolva semmi. Olyan tök semleges, nem tudod hol megfogni. Aztán ahogy hallgatod a kedvenceidet, amiket jól ismersz, jön egyszercsak 1-1 nüansz: rohadtul megfogott mélyek, egy masszív lábdob közöttről kijön a mély szinti jellegzetes zümmögő hangja (amiről addig nem is sejtetted, hogy ott lent ott volt még plusszban esetleg és ennyire szétválóak a hangjai, ahogy lépked szekundokat fel-le), a csilingek kristály tiszták, a női énekes nem szalad bele úgy 1-1 hangba, hogy fülsértő legyen, egyszóval marha kellemes. Nagyon szembeötlő a mélyek megfogottsága, és hogy mennyire részletező tartomány tud az is lenni, mennyi minden van az első 150 Hz-ben elrejtve. Ha klasszikusra váltasz, a hangszerek, cselló, zongora, egyszerűen csak jönnek, makulátlan precizitással. Se hideg, se meleg, bármit is jelentsenek ezek. Szimplán ott vannak. Klassz, jól definiált színpad, és rá tudsz mutatni egy jóféle anyagnál a hangszerekre, az énekesre, hogy ki hol áll. Jazz at the Pawnshop instant odavarázsol és leültél a székbe
Egyszerűen nincs massza, nincs "sár", nincs vékonyság, nincs vehemensség, nincsenek extrémitások nagy súllyal, a pici nüanszok viszont nagyon brillíroznak, szóval fura élmény, ami nem merül ki annyiban, hogy kicsit át-EQ-zzuk a terepet aztán jólesz az.
A másik a síri csend. És amikor csavarod neki a hangerőt (mi megküldtük denesdr rendszerét rendesen, mert szeretjük a nagy dinamika átfogást ), pofád leszakad, mekkora frissességgel tartja azt az irdatlan hangnyomást, azt a precizitást, azt a tisztaságot, ami érkezik. Se torzítás, se "ajaj, fogyunk el alul", se kásásodás felül, se grimaszolás, hogy "jáááj kezd sok lenni", semmi, egyszerűen élvezet a fülnek, és ilyenkor már élvezet a mellkasodnak is Marha jó. Persze szobahangerőre vissza, és maradtam volna még, annyi teszt flac-ot vittem át hozzá, de nem akartam pofátlan lenni, így is volt több mint másfél óra. Eleinte a NAD (jól emlékszem?) DAC-al, aztán betettük a Topping E30-at és azzal toltuk végig. És bár a Hypex-eibe beérkező jelet egy AKM ADC fogadja azonnal, a DSP miatt, annak felbontása és transzparenciája gondoskodott arról, hogy össze lehessen hasonlítani a két DAC-ot egymással.
Nekem nem volt még ilyen élményem. Az, hogy alul egy Madonna substitute for love, Frozen és társai a Ray of light-ról nem búg kicsit itt-ott, hanem kurva megfogottan, nagyon korrektül, egyenletesen, a "pont rohadtjó" vékony jegén evickélve, amolyan "fejhallgatósan" kijönnek a rendszerből, mindent elmondott nekem, hogy .. ha ezt így adja, akkor egy klasszikussal sem lesz gond. A Star Wars nyitányai is lehengerlőek, ha így moziznék, valszeg újra kéne nézni az összes filmet, amim van. Azt már otthon is tapasztalom a fülessel mozizva, hogy miközben megy a jelenet, tolják ki a tömegpusztító fegyót ki a hangárból és húzza a hegedű alatta lassan, a film zenéje megfog és így egész más élmény, mint egy random saccra félmilkós házimozin, csak mondtam valamit.
A hivatkozott korábbi hsz-emet korrigálnám:
- E30: AKM (RCA)
- E50: ESS (RCA / balanced TRS)
- D30Pro: Cirrus (RCA / balanced XLR)Az E50 új fecske és árban pont a kettő között. Csak túl jóra mérték, úgyhogy ha a füled számít és hiszel abban, hogy ez szarul is szólhat, inkább hallgasd meg valahol.
Ezen már van balanced kimenet, de TRS csati, tehát olyan kábelt kell nézned, aminek egyik vége TRS dugó, másik vége XLR, D30Pro-nál meg XLR-XLR értelemszerűen. Én Audiophonics-ról rendeltem ezeket az XLR-eket (piros és fehér gyűrűvel) és teljesen jó, nem adott hozzá, nem vett el, vagy nem tudom mert mást nem próbáltam erősítő és DAC közé még eddig, ebben a konstellációban.
Ha E50 lenne az irány, akkor ezek között találsz megfelelőt (sztereó 6.3mm-es jack oldal, XLR male a másik oldal, például ez a Neutrik itt kedvező áron, 1 méteres).
Fekete péntek passz. Nem tudom, hogy őszinte legyek.
A Fiio-t RCA-n tudod kötni, de a hangerőre NAGYON vigyázz, ezek potimentes végfokok, ergo egy rossz mozdulat, egy pukk, egy akármi a láncban előtte, és a hangfalaid kapják a pofont. Vagy nagyon tudd, mit csinálsz, vagy ne próbálkozz még vele, nem ismerem ezt a Fiio-t, de lehet megvárnám a helyedben a "nagyobb" DAC-ot, bármi is legyen az. Hangerőszabályzós legyen, ez a lényeg, és isten ments, hogy összedugás előtt bekapcsold a Hypex-eket. Ők az utolsók, aminek áramot adsz. De ez gondolom menni fog. Szóval óvatosan. Lehet jobb, ha kivársz kicsit az egésszel, illetve továbbra is nyitva tartod az ajtót mások véleményére is. Ez csak 1 tapasztalat.
Csodálkoznék, ha csalódnál amúgy. De ha igen, csalódsz benne, itt és mindenki előtt leírom, hogy megveszem tőled az Audiophonics NCore kütyüdet az eredeti áron (ugyanis tervezek egyet amúgyis, csak később picit, de nem vág földhöz átvenni Tőled, legalább nem várok a franciákra). Ez ne motiváljon semmiben, inkább úgy fogd fel, hogy élnék a "lepattanóval" , ha nem tetszene a hangja.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Mathiask
senior tag
válasz s4tch #106018 üzenetére
Egy Ferrari is leég, egy Schiit fejes erősítő is nyírhat ki fejest(mint ahogy a Lyr3 nyírt is ki párat), egy különös odafigyeléssel tervezett repülőgép is zuhanhat le, mert nem gondoltak minden körülményre. Benne van, akármennyire is jó volt a tervezőjük. Ezt a témát magam részéről lezárom, úgy se fogjuk, meg nem is kell egymást meggyőznünk. Különbözőképpen gondoljuk.
"Mi indokolja a Topping D90-et, ha a D50s vagy bármelyik másik helyettesítő termék is gyakorlatilag ugyanúgy mér? Csak nem ez a gyártó is le akarja rántani a naiv, snakeoil-ra vevő hifistákat? ... Vagy arra még jobban odafigyeltek a mérnökök?"
Én úgy gondolom, hogy egy termék árát nem egy dolog határozza meg. Nem pusztán a hangja, mérési eredménye, funkciói, ergonómiája, márkája, építési minősége, szervízhálózata, a felhasznált alkatrész bázisa, annak minősége, stb, stb határozza meg, hanem ezek egyben.
Szerintem jó, ha egy gyártó a különböző ársávban lévő, különböző értékű alkatrész bázisra épülő termékeiből is megpróbál egy mérve is jó szintet kihozni. És két jó mérési eredmény között is vannak eltérések, nem úgy kell venni, hogy ez is jól szerepelt, meg az is, akkor ugyanúgy szólnak. Mindig vannak különbségek. Lehetne említeni ismét Nelson Pass elméletét miszerint két 0,01% torzítású erősítő is szólhat másképp, a torzítás/zaj jellegéből fakadóan. Vagy lehetne említeni, hogy a Topping egyik tervezője azt mondta, hogy ha előfokként is használva van a DAC, akkor pl a D90SE-nek van előnye a D30Proval szemben, ha nem a teljes kivezérlés környékén használjuk. Szóval mindig van így, vagy úgy különbség két termék között.
-
sejt
tag
válasz Dißnäëß #106019 üzenetére
Bocsánat, hogy alfabéte vagyok. De, hogy tisztán lássak, akkor ez az erősítő nem rendelkezik hangerőszabályzó potméterrel, az elején lévő kör, akkor csak egy bekapcsoló gomb. Ezért mindenképpen szükséges a normális működéséhez egy előfok, előerősítő, hangerő szabályzóval ellátott DAC, amivel a hangerőszabályozás megoldható. Ha a Fiio D03K-ra kötném, akkor nem lenne hangerőszabályozás ezért a teljes hangerőt megkapnák a hangfalak és szépen el is füstölnének?
Egyébként köszönöm a tájékoztatást és a segítő szándékot, meg az ajánlatot is .Guild Wars 2 Desolation
-
Dißnäëß
veterán
Nem mindenképpen szükséges elôfok.
Viszont egy csillapító buta poti igen.Ha a DAC maga hangerôszabályzós, akkor ô a kimenô jelét veszi kicsire, digitálisan szabályozza a hangerôt.
A Fiio kimenete ha teljes jelszint, akkor annak mértékétôl függôen nagyjából igen, maxra kergetheti a végfokokat és elszállnak a hangsugárzók, 250W @ 4 Ohm (fele 8-ra) már erô.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
s4tch
veterán
Az a linkelt eszköz egy végfok, úgyhogy jól írod, kell elé valami, ami a hangerőt szabályozza. Ez lehet szoftveres (pl. lejátszó program, oprendszer), vagy ahogy te is írtad, előfok vagy előfok funkcióval rendelkező dac is.
(Az ideális megoldás egy analóg előfok + egy különálló dac lenne. A dacok tudtommal jellemzően teljes jelszint közelében dolgoznak a legjobban. Ezt tapasztaltam én is a saját dac-kal.)
-
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #106025 üzenetére
és még mindig jobb digitálisan rontani, mint analóg potival. (Legalábbis PS audio-tól kezdve mérnökökön át mindenki egyetért ebben). Mindkettő csillapítás ront, a digi lényegesen kevesebbet. Persze, ez elvileg már meg-hall-hatatlan számunkra, hisz mennyi n+1 tömérdek, többezer féle-fajta hifi gyártódott eddig az emberiség történelmében, ilyen vagy olyan analóg potikkal, a legkeményebb high-end-ben is. Aztán ki tudja, mennyire fekete-fehér ez is, lehet nem. Passz.
DAC bekötve, mindjárt tesztelgetem (DAC módban és a csövi ALPS hangerőszabályoz). Meg kell vennem újra a JRiver-t
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
kukulec
őstag
válasz Dißnäëß #106019 üzenetére
amit itt leírsz a jó dac kapcsán az mind igaz, de azért nem kell feltétlenül a legújabb topping. nekem a sima pro-ject dac box s2-m is hozza ezt, pedig mérésre nincs ott mint a topping. kicsit ez is mint a maximum sebesség autópályán. tök jó, hogy tudsz 300-zal menni, de 130-nál többel úgysem lehet. (nem németek vagyunk)
viszont ami érdekelne: hangzásban mekkora a különbség xlr út és rca között (feltéve, hogy az erősítő is rendes balanced kialakítású? ha pl vennék egy e30-at, és utána egy nagyobb topping xlr-ét hallgatnám, akkor vakon azonnal mondanám, hogy melyik szól éppen?Luxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i
-
#07400704
törölt tag
-
Dißnäëß
veterán
válasz kukulec #106028 üzenetére
Egyetértek az első felével. Nekem ebben a technológiai verseny tetszik, a fejlődésre ösztökélés, a saját magára is rálicitálás (meg másokra). Ez nekünk nagyon jó.
Ugyanakkor Topping ide vagy oda, szeretnék egy Matrix Audio X-Sabre Pro-t hallani, na. Meg egy Gustard X16-ot is. Mola-Mola sok, őt nem. Meg talán egy Okto DAC 8-at, de nem a sztereót, hanem a 8-csatornásat, azzal igen "poén" (max négyutas) sztereót lehetne kreálni, digitálisan elváltva. Sokáig lehet nyújtózni, kérdés, akarsz-e tényleg 300-al menni. Mert egy ideig jó, de másfél órára én inkább a Maybach kényelmét választom. A gond akkor van, mikor annak a V12 biturbo-ja is meglépi a 300-at. De amúgy ha német pálya és nyugis, én 180-200 hívő vagyok, nem kell több.
XLR téma: nem kell az erősítőnek tudnia. Nem rossz, ha tudja, ergo belül ő végig balanced, mert a közös módusú zajkioltás itt is jótékony nyilván, de főleg kábelnél, kisjelű interkonnekteknél lehet érdekes, és még így is hoz a konyhára, amikor egy "átlag" single ended erősítő bemenetén - összegzik a jeleket. Kapnak egy jó combos amplitúdót, míg a közben felszedett zajok meg kiütik egymást. És ez a jel megy immár az előfokozat fele, további erősítésre.
Az XLR-RCA téma azért is nehéz, mert jelen kontextusban (legalábbis ahogy én értem) kis távon használunk XLR-t, klasszikus módon. Összehasonlítást nem végeztem RCA-val szemben így 1-másfél méteres interkonnektként. Nem is lenne alma-körte, mert Audiophonics-tól kellene akkor az ugyanilyen márkájú RCA párt is berendelni.
Viszont tervezek egy olyan szoba konfigot, ahol DAC középen, XLR-el megy az analóg jel jó hosszan a hangsugárzókhoz balra-jobbra el, és a végfokok ott vannak, mindössze (jó esetben) fél méter hangszórókábellel. Ez már egyértelműen kihozna egy XLR előnyt, annyit felszedne egy RCA kapcsolat 4-5 méteren, pláne, ha színpadon 10-20 métereket képes XLR mikrofonnak is áthidalni, nemhogy 2V-nyi jelnek. (Persze ma már vezeték nélküli a miki, de azért a hőskorban gyönyörűen megoldották XLR-el).
Volt már amúgy hosszú analóg RCA interkonnektem halálgagyi, de jól árnyékolt kábelből és síri csend volt. De azért a fizika működik, és minél közelebb van a hallásküszöbhöz a zaj, annál rizikósabb, hogy egyszer áttöri és óh jaj. Szóval jó azt lent tartani, amennyire csak lehet, ezért vagyok elvi síkon is tökéletesre törekvő, az ésszerűség határain belül.. (eszembe nem jutna egy jó DAC-ot plussz pár dB-ért lecserélni), és ezért is szeretek 2.5 turbo-val 130-at pályázni, nem az 1.2-vel előadni ugyanezt. Meglépi utóbbi is, csak mire eljut oda.. ! Ugye a tranziensek lol na jó ez hülye hasonlat, hagyjuk, elment az eszem
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
Zajlik a teszt.
Cirrus vs. AKM, mindkettô RCA.JRiver, DSD Bitstreaming, nemsokára PCM is (konverziók nélkül, nyersen).
Nincs nehéz dolgom, pedig bôven nem ideális a setup (pl. fejhallgató kábel). De azért mutatja a dolgokat. Legalábbis hallom. Bizonyíték arra, hogy a mérés nem minden.
Viszont melyik kellene ittmaradósra ? (E30 saját). Uhhh. Még nem tudnám megmondani. Talán 1 óra múlva.
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
kukulec
őstag
válasz Dißnäëß #106030 üzenetére
na most ez akkor nálam, aki a 60 cm-es sima QED helyére egy 1 méteres QED piroskát, tehát elég jól árnyékolt rca-t tervez venni mit jelent? hogy hagyhatom az xlr-t és inkább koncentráljak más cuccra?
Luxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i
-
Dißnäëß
veterán
válasz kukulec #106032 üzenetére
Nem merem azt mondani, hogy igen, de szerintem simán. Nem tudom, ilyen rövid távon az XLR hoz-e érdemi előnyt. Hypex-ek natívan szimmetrikus felépítésűek belül, náluk jó, ha XLR-en megyünk be eleve már, de a kütyük nagyjánál nem feltétlen. Ekkora távon. Passz. Tényleg. Ezt írtam, hogy nincs alma-alma összehasonlítás. Ugyanazon márka és széria és hosszú XLR-t kellene ugyanazon márka és széria és hosszú RCA-jával összevetni, XLR/RCA képes DAC-al, úgy, hogy már az erősítő oldal sem mindegy, mert egyik fully balanced belül és profitál plusszba egy XLR kapcsolatból, másik meg single ended előfokos belül, ez pedig csak alapból profitál XLR-ből (plussz nélkül), ilyen rövid távon pedig az eltérés marginális lehet. De a két eltérő jelszint feldolgozása sem mindegy, 2V nem 4V, szóval mondom, nem tudom. Meg kell hallgatni.
Hosszú kábelnél biztos, hogy XLR nem kérdés. Rövid IC-nél lehet, néha meghallható, máskor meg nem. Elméletben XLR előny itt is. Elméletben. Gyakorlatban meg döntetlenig "feljön" az RCA, magyarul tök8.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
-
baryll
tag
Ha már ennyire a DAC-ok körül is forog a topik, szerintetek a modernebb DAC chipek közül melyikeknek a hangja hasonlít leginkább a legendás philips TDA chipek hangjára.
(Van olyan mostani gyártó aki a TDA-k hangzását próbálja/próbálná továbbvinni?) -
Mathiask
senior tag
válasz Dißnäëß #106035 üzenetére
Csak azért említettem, mert hasonlít a 8 csatornás oktora. Csak míg oktonál kell még valami eszköz, hogy meg lehessen csinálni a 4 utas sztereó rendszert. Pl egy pc amin fut a 2*4 út előállításához a szoftver. Addig itt benne van a streamer is, meg a dsp is egy készülékben és még van 4 sztereó digi kimenete is, ha saját dacot használna valaki.
-
Dißnäëß
veterán
-
baryll
tag
válasz migabi24 #106044 üzenetére
Igen és a Sparkler is használja a TDA1543 chipeket. Egy ideje én is ilyen chipet hallgatok és azt tudom mondani, hogy számomra egyedül talán az elektronikus zenében van pariban pl.az Oppo ESS chipes hangzása a TDA-val. Közöttük évtizedes különbségek vannak a kifejlesztésük idejét tekintve és ezért is kérdeztem, hogy szerintetek van-e most olyan fejlesztő/gyártó a piacon, aki a TDA-s hangzásbeli hagyományokat vitte tovább a DAC chipjeinek fejlesztése és gyártása során.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz baryll #106045 üzenetére
Nincs olyan, hogy TDA chip hangzás. De legalábbis nem az a lényeg, hogy milyen chip van beépitve a dacba. Fontosabb a kiszolgálása, mint a gyártója. Volt TDA-s Philipsem és kupac ..ar volt a hangja. Volt Burr Brown, volt/van Sabre. Mind másképpen szólnak. Ne a chip miatt válassz valamit. Szerintem...
"csak a zene van"
-
-
baryll
tag
válasz dgyuri0123 #106047 üzenetére
Most csak úgy "vaktában" próbálgatom a CD lejátszókat és hát döbbenek, hogy a vintage lejátszók megszólalásukban mennyire szépen teljesítenek a náluknál jóval fiatalabb társaikkal szemben. Se flancos tápkábel, ic, stb. és mégis sokkal élénkebb, lendületesebb és összességében jobban élvezhető a megszólalásuk.
(Azzal a Philips-el nagyon belenyúlhattál a ... Lehet, ha egy CD 880-at próbálsz, egész más lett volna a tapasztalásod.)
A hegel AKM belső DAC-jára leszek még kíváncsi, ha lesz hozzá megfelelő minőségű madzagom.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- iPad Air 10.9" - 2022, M1, Apple garancia, doboz, kék
- iPad Air 10.9" - 2022, M1, nanoSIM, Apple garancia, doboz, szürke
- Macbook Pro 16" - i9 és i7, 32/512GB, 4GB Radeon, touchbar, garancia, szürke
- Macbook Pro 15" - 2018, 6 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, 83 ciklus, garancia, ezüst (02)
- Macbook Pro 15" - 2017, 4 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, 99%, garancia, doboz, szürke