Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rattanee

    csendes tag

    Sziasztok! Egy kis tanácsot szeretnék kérni mielőtt bírósághoz fordulok.

    Vásároltam egy i7 8650K (~190e ft) procit tavaly Januárban, magánszemélyként, a PCDiszkont elnevezésű webshopból, mely boldogan dübörgött egy Asus alaplapban jópár héttel ezelőttig.

    Nos beütött az X99-es krakk (hivatalosan nem elismert, de közismert szériahiba LGA2011-V3-nál), alaplap is, proci is halott. Az alaplapot az Asus kicserélte, ellenben ezzel sem éled a proci, tehát egyértelműen az is halott. Itt megjegyzem mivel ez a hibajelenség ismert, az Intel szó nélkül cseréli a procikat. (Addenda: Nem volt soha húzva, még XMP is ki volt kapcsolva az alaplapon.)

    Mivel az ASUS nemzetközi garival is több kört kellett fussak, hülye fejjel gondoltam az Intelnél nem akarom megvárni a két hetes átfutási időt, majd a bolt megoldja hamar, leadom oda. Nos ez 7.hó 31.-én volt, tehát 32 napja.

    Mikor bevittem azt az infót kaptam hogy szervízesek gyorsan ránéznek és vissza is szólnak hogy m lesz a procival.

    14-15. nap környékén írtam nekik először, hogy ugyan jelezzék már, mikorra várható a cseredarab, mert már nagyon kellene. A válasz az volt hogy online kapcsolatban vannak a szakszervízzel, csak annyit látnak hogy ügyintézés folyamatban, vagy lebonyolítva. Várjak még egy kicsit türelemmel, biztosan hamar meglesz.

    Néhány nappal később megkértem őket hogy ugyan hívják már fel a szakszervízt, érdeklődjenek utána hogy mikorra várható... Azt az igéretet kaptam hogy úgy lesz, majd visszaírnak hogy mi a szituáció.

    A 31. napon lett végleg elegem a dologból. Írtam egy felszólító, de kultúrált, levelet, melyben leírtam, hogy az ügyintézésre nem-hajlandóságuk miatt, illetve az irreális ideje cseredarab nélkül húzódó garanciális ügyintézésre való tekintettel, a vásárlástól elállok, mivel mást kell vennem helyette, nem halogathatom tovább a dolgot, utalják vissza a vételárat és felejtsük el egymást békében. Természetesen ezt ők nem akarják, megértem hogy nem akarnak kifizetni ennyi pénzt, de ettől függetlenül még mindig nem telefonáltak oda a szakszervizbe rákérdezni hogy mi is van a procimmal...

    Azt sem hajlandóak közölni, ismételt kérésemre sem, hogy hol van a szakszerviz, hogyan elérhető...Forduljak bírósághoz ha akarok, ő álláspontjuk szerint nem állhatok el a vásárlástól.

    Nem tudom velük mi lenne ha 31 napra lelőném a webshopjukat "processzorcsere" címen a netről... de gyanítom nem lennének boldogok. A lényeg hogy effektíve semmi számítási teljesítményt igénylő feladatot nem tudok csinálni, muszáj valamit vennem, már folyamatban van az új alaplap/proci kombináció kiválasztása.

    Közben az Intelnek is írtam, megírtam a proci LOT számát és azonosítóit, hogy van e RMA folyamatban rá, azt a választ kaptam hogy nincs, de lehet hogy csak más néven van. Mivel nem árulják el a szerviz kilétét, nem tudom ellenőrizni, de konkrétan azt sem tudom hogy hol van a 190000 Ftos szilicium-hulladék-kockám...

    Azt tudom hogy fogyasztóvédelemmel mint olyannal hiába is próbálkoznék, már írtam emailt a járási hivatalnak, de még csak annyi válasz sem jött hogy levelemet fogadták volna...

    Lényeg a lényeg, úgy döntöttem, ha kell valóban bírósághoz fordulok. A kérdés, hogy van e értelme a dolognak, vajh jogosan követelném e vissza a vételárat, akár érdekmúlásra hivatkozva? Vagy indítsak kártérítési pert külön? Még sosem pereskedtem, de most eljutottam arra a pontra hogy hajlandó vagyok belemászni a dologba... Egy 60k-s kommersz procinál nem foglalkoznék vele, de ez már azért komolyabb összeg...

    Köszi,
    Joc

    Ja, slusszpoén: E-számlás, a számla letöltő linkje már nem él (mert persze nem PDF-ben küldik el, csak egy szaros linket küldenek, nehogy fogyjon a broadband...), a letöltött másolat a jelenleg üzemképtelen gépemen van, ahol striping raidben volt két SSD, tehát amíg az a gép nem éled, nem is fogom viszont látni... Külön garancialevelet nem kaptam hozzá...

    :W :W :W :W :W :W

Új hozzászólás Aktív témák