Hirdetés
- Jövő év elején jön a most bejelentett Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
- Rövid teaser trailert kapott a Splinter Cell animációs sorozat
- No More Room In Hell 2 - Jövő hónapban indul a PC-s korai hozzáférés
- Friss előzetest kapott a Devil May Cry anime sorozat
- Premier dátumot kapott a Two Point Museum
- Watch Dogs: Legion
- Elden Ring
- PlayStation 5
- War Thunder - MMO Combat Game
- Premier előzetesen a God of War: Ragnarök PC-s kiadása
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- EAFC 25
- Elite: Dangerous
- Alig egy hét múlva érkezik PC-re a G.I. Joe: Wrath of Cobra
-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
mikrofon
veterán
Lehet, hogy nem 100%-osan ugyan azt, de ugye benne van az összes Fuji filmszimuláció, a legújabb is, mindegyik Fuji vázhoz használható is.
X-T3 esetén élég közeli dolgokat össze lehet hozni, nagyon tetszetős eredménnyel. Persze ugye kérdés, hogy mit tekintünk ugyan annak, mert én pl a filmszimulációkat is ízlésemhez hangoltam a vázban. Ugyan ezt a hangolást a C1-ben is meg tudtam csinálni. Persze az is igaz, hogy én ha TIFf-et használok mondjuk retus miatt, akkor se 16bit-et, mert számomra teljesen felesleges hiszen a végén se 16 bit lesz a kimenet....
Csak megemlítettem, hogy C1-gyel ez lehetséges, ezek szerint mégsem úgy mint oly-val.... -
mikrofon
veterán
hát igen, biztos van ez a spéci igény, és nagyon jó, hogy most már mindezt maga a váz is fogja tudni!
De a realitás szerintem az, hogy az átlag felhasználó, a többség a végén úgy is visszaalakítja és akkor ugyanúgy nem fér el a 16bit-nyi árnyalat a 8bit-ben. Ráadásul majd még tömörít is...
Ráadásul ha egy ilyen spéci igénye van valakinek akkor ezt most is meg tudja csinálni C1-ben. Ami lehet nem 100%-ban egyezik megy a gyári jpeg-ekkel. De ez a különbség kb csak akkor vehető észre, ha a gyári jpeg vagy most már TIFF közvetlenül a C1 hasonló kimenetelű képe mellett áll.... -
mikrofon
veterán
de értem.
Pont arra céloztam, hogy én mind a hármon látom a csíkokat....
Ezek szerint te nem érted, hogy ez réteg igény nagyon kicsi szegmens.... Annak a rétegnek meg ott van a C1 jelenleg is..... Persze van egy két kivétel akinek ez sem elég..... Itt most hirtelen ketten vagytok....
Egyébként meg sokkal hasznosabb lenne, ha valódi gyakorlatias példát mutatnál.... Nem pedig szürke színű tesztábrát..... Olyat amit jelenleg tényleg nem lehet megoldani a Fuji-val olyan szinten mint az oly-val és kell hozzá tényleg a T4 váz szintű 16bit TIF konvertere........ Mert ezt nem hiszem, hiszen mind a kettőre megoldható....
Én erre reagáltam és továbbra is tartom mag az álláspontomhoz.....[ Szerkesztve ]
-
Ébri
senior tag
Azt még hozzátenném, hogy ez egy módosítás volt, de minél több hasonlón megy át, annál inkább fogynak az árnyalatok, s nem mindegy, hogy mennyiből fogy. Sajnos nem találom azt a cikket, ahol valós példán mutattak meg több módosítás után egy 8 és 16 bites tiff-t, s a 8 bites kb. használhatatlanná vált. Szóval értelme van.
(Mondjuk ezt a tulajdonságot én se használnám, se PS-m, se időm rá )
-
#54625216
törölt tag
Én azt nem értem, hogy miért nem mentik el inkább a gép beállításait metaadatként és használják az utólagos raw konverziónál defaultnak. Akkor nem kellene nagy méretű tiff fájlokat tárolni a gépen és ha valakinek 16 bites tiff kell, akkor konvertálhat magának raw-ból úgy, hogy nem kell a paraméterekkel vergődnie.
-
#54625216
törölt tag
Az eddig is tiszta volt, hogy a raw-ból konvertált tiff nem lesz ugyanaz és hogy ez a beépített 16 bites tiff fő vonzereje. Ami számomra nem stimmelt, hogy miért csak adott kamerák hardvere volt képes erre, amikor a konvertálás megoldható lenne bármilyen számítógépen.
De ezek szerint itt nem technikai limitációról, hanem üzleti titkolózásról van szó.
Mondjuk még így is megoldhatnák a raw konverziót pc-n, pl. regisztrálod a géped id-ját, a gép enrcyptelt metaadatokat ment le és a fuji saját szoftvere a regisztrált id alapján végzi a rawon a színkorrekciót. A user csak annyit lát ebből, hogy kiválaszthatja az "original camera settings" opciót a szoftverben, ami ellenőrzi, hogy a metaadatokhoz tartozó kulcs online elérhető-e a regisztrált kulcsok között.
Ettől még persze maga a szoftver reverse engineering módszerekkel visszafejthető lenne, de ilyen szinten a kamera fimrware is az.[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Mondjuk nekem nem is a méret, hanem a design miatt tetszik az E széria. Persze a Pro is ugyanaz, csak háromszoros áron. Optikai kereső nekem nem kellene, ezért eddig ilyen rangefinder designból csak az E volt elérhető, hát már az sem az. Méretben amúgy az E2 kvázi tökéletes volt nekem, kis obikkal teljesen hordozható (nekem pont az m43 nem volt annyival kisebb, pedig EM10-em volt, az még egész kompakt, de legalább jó nehéz váz).
-
b.vr
őstag
Bár egyébként a fene tudja, végülis amit utazáskor fotózok ott a tele végét még akár be is áldoznám (mondjuk, talán, elméletileg), és akkor a Fuji 10-24 mondjuk jönne a 12-40 helyett (kicsivel nagyobb ugyan de ez még egy nagyságrend), és a samy helyett a Laowa 9/2.8 az sem sokkal termetesebb a m43os tesója, a 7.5/2-nél (bár még erre a Laowa-beszerzésre sem szántam el magam hogy megküzdjek egy esetleges decenteresség-kálváriával. Mert m43on nem lenne gond a 12-40 mellé egyszerre vinni a 7.5/2-t és a 9-18at is, szuper trió lenne)
Valószínűleg ha most nulláról indulnék, ezt a 10-24 + 9/2.8 felállást nagyon komolyan számításba venném. De jelen helyzetemben váltás emiatt nem csinálnék.
Viszont ha kijönne az a bizonyos nagyfelbontású, stabis X-H2, és ott elszánnám magam, akkor azért az nálam is új helyzet lenne... Persze ez elméleti játék, az még ki tudja mikor jelenik meg, és hogy a kezdeti nyitó áron nem venném meg az is biztos, szóval ez a kérdés még odébb lesz.
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
#16820480
törölt tag
Igen, mondjuk néhány obi elég méretes Fujinál, de minőségben is igen jók mellé. 10-24 mellé mondjuk nem tudom kellene-e nagyon Laowa, vagy bármi ebben a tartományban, max az egyenestartás miatt.
Mondjuk én mindig a kistele irányba mozogtam szívesebben, az UWA üvegeket alig használom valamire (most éppen a Zeiss 12-es ül a polcon).Nem tudom amúgy milyen társaságokkal utaztál, de nekem a kb 10 literes hátizsákomat is felengedték simán például Finnair, Korean Air fotós táskaként, Wizznél meg ha megveszed a 3000 forintos priority opciót, akkor kvázi két táskát vihetsz a gépre (egy kisbőrönd méretűt, meg egy rendes hátizsákot). Ezekben pont ugyanúgy elfér egy Fuji szett (mondjuk akár egy T3+10-24+valami kisebb fix esetleg), mint egy Oly. Annyira hatalmas különbséget én akkor látnék, ha mondjuk 16-55, 50-140, 90 meg hasonlók lennének nálad.
-
Ébri
senior tag
Nekem egy Lowepro Slingshot Edge 250 van, az a kisebb csomagméreten éppen egy picit nyúlik túl, még nem volt bajom vele. Gép+rajta objektív, egy tele és egy 35/1,4 simán belefér alulra, felülre meg nem fotós cuccok. Vagy objektívek tokban . De én ilyen szinten szeretek cipekedni . Hozzátéve, hogy ez azon kevés hátizsákok között van, ami nem annyira kicsi, de egy kiló alatti. Ha vki tud nagyobbat, ami egy kiló alatti, lehet érdekelne, mert néha azért vinnék több obit.
-
#16820480
törölt tag
Igen, szokás kérdése igazából. Bár szeretem az UWA képeket nézegetni, de sosem sikerült megszokjam a látószöget fotózáshoz, így mindig azt használom legkevesebbet, vagy az marad otthon akár.
De ha már otthon hagyás, én a laptopot tenném ki elsőnek, inkább több memóriakártya, azok kis helyen elférnek, vagy nagyon max egy hordozható backup vinyó (amibe csak bedugod a kártyát és lemásolja), aztán majd otthon foglalkozom a képekkel.Viszont obiból még ott a 18-55, bár nem szokás annyira szeretni, mert kb minden más gyártó hasonló megoldása elég vacak, de ez tényleg jó obi, nem is hatalmas, egész fényerős is, jó átfogása van. Vagy mostanában kezdem megszeretni a 18-as fixet, zsebedben elfér akár és szép képe van. Illetve már ott a 16/2.8 is.
Szóval vannak azért lehetőségek, bár kétségtelenül nem pont ugyanaz a kínálat, min m43-on. -
Ébri
senior tag
Igen, észleltem, hogy folyamatosan mozog fel-le a méretkorlát, meg annyit nem repülök, hogy emiatt vegyem, viszont az esetek nagy részében teljesen jó volt (s igen, van ahol inkább pazarlás, de van olyan is, ahol ez is nagy, viszont akkor nézek alternatívákat). Leginkább az lenne jó, ha visszatérnének vmi kvázi többé-kevésbé szabványos méretezéshez a különféle társaságok, mert főleg átszállásnál tök jó számolgatni.
Érdekes, hogy nekem inkább a 18-55 az alapobi, amihez vagy az 55-200, vagy a 10-24 csapódik. (+1 fix). -
lugosi
MODERÁTOR
Persze, teljesen egyetértek veled, igazad van. Én is csak nézegetem az újakat, de még nem ért el semmi olyan fázisba, hogy cserélni kellene a régit (pana gx80). Semmit se érne a tutibb felszerelés, ha nem tudnék eljutni oda, ahol érdemes is képet csinálni. (Utazós képekre gondolok, mostanában mást nem nagyon fényképezek, esetleg családi képek.)
"Noctricront ami portréfotózásnál"
Ez konkrétan melyik?
-
#16820480
törölt tag
Ha telefonból is 2011 körüli van, akkor megértem, de manapság azért ezeken a nagyobb képernyőkön egész jól lehet intézni dolgokat (jó, nyilván vicc akart lenni ). Mondjuk nem tolom olyan komolyan, mint te, de utazáskor nekem a mobil az első, térkép, szállás, stb. Az utolsó 1-2 alkalommal már mindent azon intéztem (Japán, Korea, HK), az airbnb-től kezdve a helyi eligazodáson át, és nem volt fennakadás szerencsére.
-
Ébri
senior tag
Nem hatalmas a kereslet, s valahol a ne legyen túl nehéz, de ne is vegyen el mástól piacot jegyében fejlesztik. Nekem céges jegyzeteléshez meg képregényolvasáshoz kell alapvetően, s egyéb funkciók csak mellékes örömök, laptophoz viszonyítva valóban jóval kevesebbet tud. De jóval könnyebb is. (Most nem követem a laptoppiacot, de talán a Dellnek voltak ilyen kisképernyős tényleg könnyű laptopjai még használható billentyűzettel és egyebekkel, lehet neked újra vmi ilyesmi kéne majd akkor tablet helyett.)
-
#54625216
törölt tag
Ha tablettől laptop funkcionalitást vársz, akkor csalódni fogsz és azokban a termékekben is, amik ezt igérik.
Ha az a cél, hogy a szállodába visszatérve azonnal fel tudd dolgozni a képeidet rawból, akkor továbbra is laptopban érdemes gondolkodni, mert se a tablet, se a hibrid kategórában nincs olyan termék, amiben a hordozhatóság ne járna komoly teljesítmény korlátokkal.
A hibrideket is első sorban business felhasználásra tervezik, a Surface-en akkor éri meg egyáltalán gondolkodni, ha néhány speckó alkalmazás miatt minden képpen az MS ökoszisztémán belül kell maradnod.
Ha csak preview-ra, esetleg utazás közben tartalom fogyasztásra, stb. kell akkor egy iPad-al sokkal jobban jársz, főleg mert az iPad display-e szabvány REC709 (nem lehet szoftveresen elmatatni, a hardver meg egységes). Félprofi körökben is gyakran használnak iPad-ot forgatásokon REC709 referencia monitornak. -
madgie
titán
Mondjuk az ISO-t nem állítom a Fuji/X-Trans esetében eléggé egyedi megoldás, eleve “mákos” kicsit itt is, ott is, ellenben nem színzajosan mócsingos magas érzékenységem sem. De nyilván ez egyéni preferencia
Az eredeti felvetésre reflektálva: van a paraméterezett Auto ISO-nak egy variációja, ami teljesen ugyanazt nyújtja, “C”-re tett expókorrekciónál még maga a muscle memory is ugyanúgy, ugyanott történik, csak mondjuk nem expókorrekciót állítasz az első tárcsán, hanem ISO-t (Command módba kell átállítani a beállításokban). Ilyenkor kvázi ugyanazt csinálod, csak a fénymérés sem tud elmenni, mert tulajdonképp manuálban vagy, csak az ISO-t tekergeted kedvedre, expókorrekció címszóval (és pont ugyanazt csinálod, mint a paraméterezett Auto ISO Aperture Priorityban).
[ Szerkesztve ]
-
b.vr
őstag
" jó hír a rosszban hogy elvileg az akár még olcsóbb is lesz, 2500 usd/eur alatt, "In short: speed will cost you more than resolution" link Hát legyen így."
nna, van friss rumor, még jobb: "According to several highly trusted sources, the Fujifilm X-H2 40MP non-stacked 8K capable camera will cost $1,999."
Persze ahogy írja szeptemberig sok még az idő hogy ez változzon, de azért ez így bíztató"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
taranis
addikt
Érdekes hogy ezt mondod, mert pont a vázban történő demosaic az, ami inkább a sebességre van kihegyezve, annál könnyű jobbat találni. Pl. ott van a Darktable-ban lévő Markensteijn 3-pass demosaic, talán a legjobb demosaic algoritmus X-Trans-ra, többek között a Rawtherapee is használja. LR demosaic elbújhat mellette, de szerintem a vázban lévő is.
Annyi, hogy rohadt lassú ezekhez képest, de valamit valamiért.colorizer.net
-
taranis
addikt
Nem mai dolog ez, 2014 környékén jelent meg a Darktable-ben és a RawTherapeeben a Markesteijn algoritmus, ha jól tudom a parancssoros dcraw kódjából portolták, tehát ott már korábban is benne volt.
Kell tartani a külsős konverterek esetén az artifactektől, nincs olyan recept, ami mindenre jó. Általánosságban a 3-pass Markesteijn az jó, de pl RawTherapee csinál olyat, hogy ezt az algoritmust használja a kép részletesebb részeinél, és egy "fast" demosaicot a kevésbé részletesnél, és a kettőből állít elő egy képet, ez állítólag sok esetben még jobb.
Olyan is előfordulhat, hogy a vázban lévő algoritmus hozza éppen a legjobb eredményt, csak ezt igazából nehéz kijelenteni, mivel a kép, amit látunk, a pipeline vége. Pl. a Fuji simítja a chroma csatornákat, szerintem részint a moiré csökkentés végett, és ebből le lehet vonni tévesen olyan következtetést, hogy jobb ott a demosaic, mert kisebb a moiré. Csak aztán ha megnézzük a színszeparációt az apróbb részleteknél, akkor elmarad az incam jpg az utólag előhívott rawtól.
Mindezekkel nem azt mondom hogy azonnal kezdjen el mindenki Darktablezni, én is csak tudok ezekről, de a magam részéről a Lightroomot húzogatom mert nincs másra időm.colorizer.net
-
lugosi
MODERÁTOR
Gyakorlatilag pont azt a két dolgot emelted ki, amire éppen kellene, egyik a fehéregyensúly, másik a bebukott részek visszahozása. Sokat fényképezek olyasvalakit, főleg beltérben, akinek a szemébe árnyékol a haja, és egyébként is elég sötét a szeme körül. Ezek a részek rendszeresen bebuknak szobában, mennyezetről derített vakuval. (Ezek nem műtermi képek, sima családi képek csak szeretném hogy jók legyenek.)
Ugyanitt van, hogy nem állítok a fehéregyensúlyon és gond lesz, vagy ugyanőt kültérben fényképezve a ragyogó napsütésben, de még felhős körülmények között is a szem körül nagyon be tud sötétedni.Egyébként nem használok raw-ot, nem is szeretem. Egyrészt a fileméret miatt, másrészt az utómunka. Nekem ez utóbbi nem megy, nem is szeretem, még ilyen filmes beidegződés, hogy akkoriban nem nagyon tudtam mit csinálni egy képpel, és a digitális világban ezt nem szoktam meg.
Próbaképpen hétvégén csináltam pár raw képet, a dng konverziót az ipad-es lightroommal csináltam, azt az ingyenes is tudja. A fehéregyensúly is megmaradt, ezen csodálkoztam (pozitív értelemben).
Összességében arra jutottam, hogy nem tudok többet kihozni a Fotók appban a dng-ből mint amit egy adott helyzethez jól beállított jpg-vel meg tudok csinálni, erre a mai tapasztalatok ráerősítettek. Az illető fotózásakor a legjobban az vált be, hogy jól beállított fehéregyensúly, és Eterna +2 color. Ez egy teljesen jó végeredményt ad (a Panasonic GX80-amon van egy saját beállítás, a neutral profil még mínusz kontraszt és mínusz szín, szóval elég kicsi kontraszt és kevés szín, ez a legjobban eltalált jpg kifejezetten erre a szituációra). Jobb eredményt adott az Eterna, mint amit a DNG-ből gépen ki tudtam hozni. Próbaképp a vázzal csináltam a Fuji raw-ból Eternát, ott ellenőriztem, ugyanazzal a képpel többre megyek jpg Eternával, mint raw képpel. Ez nem baj, sőt örülök neki, de lesznek olyan helyzetek (ahogy írod, utazás, kirándulás), ahol jó lenne kihozni mindent a képből, itt legfeljebb lesz raw+jpg.
A Fuji Raw Studio jó lenne, de a windowsos gépem olyan régi, hogy csak usb 2.0 van rajta, és az szenvedés. A Capture One Express pedig nem megy az asztali gépemen, el sem indul sajnos.
Filemérethez egy megjegyzés, úgy tűnik a DNG a Lossless Compressed Fuji raw-nak felel meg méretben nagyjából, ezért is lett volna szimpatikus.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
Én csak azért hoztam ezt fel, mert még az X-E1 idejében szorgalmasan DNG-be konvertáltam mindent, hogy helyet spóroljak a vinyón, aztán másfél év archivált anyaggal dühongtem, mikor az Adobe sokat finomított az X-Trans demosaicon, de én a DNG miatt ebből nem profitáltam.
-
lugosi
MODERÁTOR
és Stauffenberg:
igen az lett volna a cél, hogy a Fotók appban legyen, azaz megjelenítse, szinkronizálja, szerkessze a rawokat, de úgy hogy mobil Fotók és asztali is kezelje. Illetve az Apple tv is.
Így vagy marad a Fuji raw archiválva és a jpg használva, vagy dng, de valószínű az első verzió. Azért nem olyan nagy a probléma mert rawot alig használok.
-
lugosi
MODERÁTOR
Érdekes, ha arcfelismerés vagy szemfókusz van, sohasem téved nálam. Amit még megfigyeltem, hogy ha 117 helyett a 425 fókuszpont van bekapcsolva, akkor szintén jobb a helyzet. Nálam a fókusztávolság ugrabugrálása nem obifüggő, mindegyiknél csinálja, de az a gyanúm most már hogy legtöbbször inkább a visszajelző skálán, mint a valóságban. Ma még lesz időm, próbálgatom.
-
addikt
Jaja, arc felismerésnél nálam sem volt eddig gond (feltéve mikor bekapcsolódik és arcra fókuszál, van amikor ugyanis nem találja az arcot). Napsütés tájkép, vagy napsütés objektum általában. Illetve a zár mechanika is más a cserélhetősekben mint az én kompaktomban. Ez ugyanis leaf shutter.
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
Stauffenberg
nagyúr
Én budapestiként mondom, hogy 3 hónapig vadásztam az X-T3 vázamat, mert a jó ajánlatokat vagy elvitték előlem mire megláttam a hirdetést vagy eleve messze voltak. Nem mondom, hogy a Facebook adok-veszek sokkal jobb, mint az Index, de egy fokkal talán igen és minden Indexes hirdetést megtaláltam ott is.
HA-ról egy jó pedigréjű eladótól megvettem volna akár távolról is, de HA-ra valamiért nagyon ritkán kerülnek fel kicsit is komolyabb Fuji cuccok. Én szívesebben látnám ha a HA lenne a fotósok go-to piactere, mindenki közös érdeke egy rendes, értékelésekre épülő piactér.
-
Stauffenberg
nagyúr
Az értékelési rendszernek ahhoz van köze, hogy a tőled távolabb lévő terméket is nagyobb bizalommal veszed meg látatlanban egy kiváló pedigréjű eladótól.
A helyben felbukkanó eladó X-T3-ak vagy drágák voltak vagy ami jó vételnek tűnt, azt nagyon gyorsan elvitték (nyilván én akartam kivárni valami jó vételt, mehettem volna rögtön a drágább példányokra is). A távolabbi vidéki példányokért meg kevesebben vállalják be az utazást (én is ilyen vagyok, azért ez nem az az árkategória). Nekem 3 hónapba került, amíg egy helyben átvehető, jó ajánlatra rá tudtam írni annyira korán (értsd: 2 percen belül), hogy én lehettem az első aki megnézni. Négy óra múlva tulajdonos voltam és mutatta aztán az eladó, hogy vagy ötvenen írtak rá még utánam.
-
lugosi
MODERÁTOR
Köszi, 18-55-öm van, az nem elég (a tele végén). De igen, tökéletesen alkalmas a leírt dolgokra egy szuperzoom, másik rendszeren azt használtam erre és rendben volt. Sajnos az már nincs meg (Nikon dslr). Van egy m43 szettem, de abban sincs ilyen obim.
A szokásokon nem szeretnék változtatni, igen igazad van nem dőlne össze a világ ha egy-egy képről lemaradnék obicsere miatt de ezt akkor sem szeretném (nem fogok egy direkt számomra alkalmatlan felszerelést használni csak azért hogy pár kép direkt ne sikerüljön, ez nekem értelmetlen).
A lényeg hogy nem abban kértem segítséget alapvetően hogy mit változtassak a szokásaimon és azon amit szeretek csinálni, hanem hogy milyen szuperzoomot válasszak mivel tudom hogy arra van szükségem. A kérdés csak az, hogy az elérhető változatok közül melyik lenne a jó. Az a kiindulópont hogy objektíveket cserélgetni nem szeretnék az említett helyzetekben, ebből induljunk ki.
A mobil mindig velem van, bizonyos helyzetekben egyébként tényleg használható, de a maximum amit tud az ekv 75 mm ami nagyon kevés és a képminősége is elmarad az elvárttól.Lehet, hogy a jó megoldás az lenne, ha az m43 szetthez néznék egy ilyen nagyobb átfogású obit, mert amit Fujiban jelenleg látok az ár/értékben nem tűnik a legjobbnak.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Az lehet, de ha van egy jó rongyod, ami tényleg jóóóóó, akkor azt a szennyeződést le is szeded. Ami nekem van az egy kimondott szemüveg tisztításra készült darab. optikusnál náha utánad vágják ingyen mint promo anyag. De sajnos általában a szarabbikat szokták, ami nem ilyen puha, hanem a szétkenős típus. Nagyon picit olyan marhabőr felület érzése van, az a jó.
A,úgy nem tudom milyen szennyeződés van a leheletben, eddig nem vettem észre hogy lett volna benne bármi is. Amúgy a nyálad, ha arra gondolsz mint szennyeződés, az egy elég jó zsír oldószer. Nagyapám mindig ráköpött a Zsiguli szélvédőre mikor valami fertelmesebb dzsuvát akart letakarítani.Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
Mr.Csizmás
félisten
amiről nem tudod, hogy melyik bevonattal inkompatibilis (értsd leszedi idővel foltokban). csak erre céloztam tegnap, madgie oktatott ki pár éve (akkor tizen+ év optikussággal), hogy óvatosan bánjak ezekkel.
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
madgie
titán
A Pencil/iPad duó már ott bukik, hogy tükörsima felületen kell finoman dolgozni, ha meg nincs ellenállás, amit a papír vagy Wacom tábla nyújt, akkor baromi nehéz precízen dolgozni vele. Tök béna példa, de ha a bankban háromszor alá kell írni iPad-en, nem tudom ugyanúgy megcsinálni a szignót sem.
Ellenben a Wacom nálam az "indirektsége" miatt esett ki, nem szerettem, hogy emitt nézem a képet, amott meg lent kellett vakarászni a táblát. -
Stauffenberg
nagyúr
A komment amire reagáltam azt problematizálta, hogy a Wacom Intuosokkal nem oda nézel, ahol éppen ügyködsz a tollal. Van a Wacomnak erre is megoldása, de bizonyos értelemben sokkal butább és nyomorultabb, mint az Apple megoldása és nem is feltétlenül maga a Wacom tehet erről, hanem az, hogy desktop oprendszert kell a tollal használnod.
A toll pedig a Wacom esetén papíron sokkal jobb, ráadásul 15+ éven át nyomták a süketelő marketinget a specifikáció fétissel, ami tovább erősíti ezt a vélekedést, akár annyira, ami torzítja a valóságot. Amikor léptünk az 2048 szintű nyomásérzékenységről a 4096-ra, akkor mindenki azt mondta, hogy "oh wow... ez pont olyan, mint eddig" Ma már a csúcs Wacom Pro Pen 3-ról kint sincs ez a fajta specifikáció a hivatalos adatlapon. A gyakorlatban a Pencil épp olyan jó, mint egy Wacom toll, leszámítva talán az ergonómiát és a fizikai gombokat.
Amúgy meg a grafikusnak nem kell digitális nomádnak lennie egy iPad használatához. Ez már rég nem egy 9-to-5 íróasztalnál ülős szakma.
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen