Új hozzászólás Aktív témák

  • #56573440

    törölt tag

    válasz MPowerPH #29572 üzenetére

    "Persze nyom a latba, de nem ugy, ahogy Te azt gondolod."

    mondjuk én nem gondolom, tudom.

    "Arra akartam ravilagitani, hogy hiaba a 115kg-s sulytobblet, ugyan akkora loerovel is siman lehet sokkal gyorsabb egy auto."

    de mióta pofázom minden ismerősnek hogy remap után a rohadt superb 1.9 pdtd is maradt a gyári 130 ló körül. csak nem 2000-3500 között tudta leadni, hanem 2000-5500 között kb húzott egy platót. ugyanúgy 130 ló maradt. csak mindenhol leadta. gyorsabb lett? nem kicsivel. 130 lovas? nanáhogy. kvára nem mindegy hogy hol meddig és hogyan ad le egy motor teljesítményt. attól hogy 150 ló attól kb a színét is mondhatnám annyira releváns.

    "Mert ha 4 embert beultetsz egy 1.0-as Swift -be, azt megerzed. Ellenben egy 300 lovas, de alapbol is 600kg plusszal rendelkezo autonal mar nem, es idoben is a +3 ember olyan +0.1s -es elterest hozhat."

    ültess bele a 300 lovas kocsiba 750 kilót és leesik mi az a lóerő/teljesítmény arány.

    "Nezd meg mennyi a kulonbseg az 1er, 3er es az 5er gyorsulasi ertekeiben, es a tomegben."
    nézd meg hogy a három kocsiban mekkora eltérés van a motorvezérlésben. attól hogy valami x ló és y literes attól modellenként eltérő programon eltérő teljesítmény görbét rajzol a fékpad. szöprájsz.

    " Ezt egy sima altalanos iskolas newton elmelettel nem tudod leirni"

    de. teljesen általános iskolás newton elmélet definiálja hogy a gyorsulás az erő és a tömeg hányadosa. ami kva egyértelmű, körbevesz minket, vagy nem végeztél még fizikai munkát, nem toltál még bevásárló kosarat, vagy nem akarod megérteni amit mondok. ha nagyobb a tömeg azonos gyorsuláshoz nagyobb erő társul. ennyire nagyon egyszerű. külön vicces hogy a kanyarban nagyobb parának érzed a helyzetet. egyenes irányú gyorsításkor pont 180 fokos az erő-"ellenerő", míg kanyarban ennél jelentősen kisebb -mivel érintő irányú-, tehát az eredő vektor is bőven kellemesebb.

    "Legellenallas hol marad a kepletedbol?"

    és a felfüggesztés, gumi, aszfalt minőség, hőméséklet, leszorító erő, kipörgésgátló hatékonysága, a motorra kötött további fogyasztók? lehet ezt filozofálni nagyon sokáig. csak annyit kértem hogy ne írjuk már kvázi azt hogy a gyorsulás független a tömegtől mert az nem igaz ;)

    de én itt be is fejeztem. sajnálom hogy egyáltalán belekezdtem, meg kell tanulnom hogy sporttársat nem korrigálunk mert abból csak a baj van. :R

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák