-
GAMEPOD.hu
Arduino hardverrel és szoftverrel foglakozó téma. Minden mikrovezérlő ami arduinoval programozható, és minden arduino program, board, és hardverrel kapcsolatos kérdések helye.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dißnäëß
veterán
válasz Janos250 #13379 üzenetére
Sziasztok, kis segítséget kérnék nálam tapasztaltabbaktól: egy Leonardo-val eltelt idôt szeretnék mérni.
Azaz "bekapcsolt órák száma". Amolyan futásteljesítményt.
Ha elér az eszköz bizonyos óraszámot, valamit jelzek egy LED-el, és ha cserélve az alkatrész újra, egy gombbal ezt nullázni lehet és ismét nulla óráról számol.
Mivel a kerek órák fontosak, ne legyen sok bukás az órák közötti perceken, igazából percekben mérnék, nem is órákban, tehát minden megkezdett percnél billentsen egyet a számlálón a kütyü.
Kell egy ilyenhez RTC, vagy anélkül is megy vajon ?
(Egy olyan Leonardo kompatibilisem van, aminek aljába tehetô egy lapos gombelem, van rajta RTC, de ez a nagy modul, én inkább picivel oldanám meg, ami akkora, mint a hüvelykujjam körme. Jó a nagy is, csak ágyúval veréb ennyire egyszerû dologra elhasználni a rengeteg kimenetet, bemenetet).(Szerk: bocs, nem Neked, új hsz lenne).
Az Arduino-t egy pici nyák trafóról és diódahídról hajtanám. Érzékelné, amikor a fô eszközt kikapcsolom és megszûnik a saját tápja is. Az egyenirányítás után kellôen "nagyra" választott pufferkondival adhatok neki még bármennyi másodpercet, míg frissíti ezt a számlálót vmi flash-be vagy ilyesmibe és utána ô is kikapcsol. Ez az elmélet. Ezeket megoldom, az óra kérdéses számomra, hogyan számolom a perceket és hogyan, hova érdemes letárolni ôket, hogy következô indulásnál azt kiolvasva ott folytassa, ahol abbahagyta.
(Tehát elég kikapcsolásonként 1x írni, nem percenként, ez kíméli a flash-t is).
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Tankblock
aktív tag
válasz Janos250 #13379 üzenetére
Szia,
Annyit pontosítanák, hogy a "C string" jelen esetben egy constans char tömb.
const char[4]
lesz. Ami fordítási időben kerül lefoglalásra. Erre próbált meg a kolléga castolni egy String osztályt, és ezért kapott null pointert.Az Arduino String osztály létrehozásakor a const char * ból egy a String osztályban lévő tárolóba másolódik a tömb tartalma.
String::String( const char *value ){
if ( value == NULL ) value = "";
getBuffer( _length = strlen( value ) );
if ( _buffer != NULL )
strcpy( _buffer, value );
}
van = operátor, a definíció szerint az csak String osztályt képes String osztályal hasonlítani.
const String & String::operator=( const String &rhs ){ if ( this == &rhs ) return *this; if ( rhs._length > _length ) { free(_buffer); getBuffer( rhs._length ); } if ( _buffer != NULL ) { _length = rhs._length; strcpy( _buffer, rhs._buffer ); } return *this;}
Forrás : [link]
Jó feladat operátor overload megírása const char * ra
Szerk: code szétcsúszott.
[ Szerkesztve ]
Release the Beast....
Új hozzászólás Aktív témák
- IPhone 14 128GB gyári független 2026.11.09. Apple garancia
- Gigabyte AORUS GeForce RTXTM 3070 Ti MASTER , 8GB GDDR6X, 256-bit GV- N307TAORUS M-8GD - Garancia
- iPhone 12 64Gb Fehér - Újszerű állapotban, 95%-os akkumulátor.
- Creative SFXI SoundBlaster X4 Külső hangkártya
- KIÁRUSÍTÁS! MINI PC : Intel Pentium J4205 - 8GB DDR4 - 256GB SSD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen