Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dißnäëß

    veterán

    Sziasztok.. de jó, hogy van egy ilyen topic :)

    Totál kezdő vagyok az Arduino világban. Kaptam egy DFRobot kitet ajándékba, 'Raspberry Pi meet Arduino' [link] . Ez két kütyüből áll, 1x Pi4/4GB + 1x a már említett fantázianévre hallgató board, ami egy Leonardo (ATmega32u4) + Pi-re szerelés képessége, 1-2 extra, ahogy látom.

    Az ajándékozó szerint ez szuper kis kit, mert analóg 5V (vagy 3.3?) portokkal ruházza fel a Pi-t és védi is azt.

    Több kérdést hoztam, hátha tudtok segíteni

    1)
    Ezt hogyan kell rátenni a Pi4-re ? Értem ezt a felülről nézett elmozdulásra: a Pi4-re tett Arduino board 1:1 és lehetőleg pontosan kell, hogy fedje a Pi-t, vagy vannak olyan felállások, amikor eltolva is lehet rajta ? Bocs, ha nagyon primitív, hülye kérdés. DFRobot-on nem látok rajzot erről.

    Mérete ugyanakkora, mint a Pi-nek, és ha hajszálpontos takarással teszem a Pi tüskesorára az Arduino annál jóval rövidebb rácuppanóját, akkor az Arduino oldalon 6 lyukba nem megy Pi tüske, a maradék 20-ba igen, és így tűnik nekem úgy, hogy szépen a Pi-n ül. Ez normális ? (Hogy 6 lyukba nem megy Pi tüske Arduino oldalon).

    Hát .. nem vagyok egy villamosmérnök, azt hiszem :D

    Viszont annyit már az IDE-vel sikerült elérnem az Examples-ből, hogy a Blink-et rátettem és a 13-as digital pin-re tett LED-et megvillogtattam. Woo-hoo :D Most van egy villogó LED-es ketyerém :D

    Nagyon tetszik ez az egész, bele kell mélyednem...

    2)
    Miféle ökoszisztéma vagy alternatív gyártó vagy nem tudom hogy nevezik ezeket a nem-eredeti Arduino-s gyártókat .. szóval mi ez a DFRobot ? Jó dolgokat csinálnak, én úgy látom, erre az Arduino board-ra is rámegy még egy Xbee kommunikációs rádiós kütymüty is (egyelőre nem lesz rá szükségem).

    3)