-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yutani
nagyúr
válasz Alogonomus #60200 üzenetére
Raszterben 15%-kal gyorsabb a 6950XT, RT heavy játékokban meg 25%-kal lassabb.
#tarcsad
-
Alogonomus
őstag
válasz Yutani #60201 üzenetére
Pontosan. Egyik területen sem ugyanazt a kategóriát képviselik. Esetleg egy megengedőbb RT címben képviselhetik ugyanazt a kategóriát azért, mert a 6950 XT 15% előnyét a 3080 visszahozza egál közelébe az eredeti hardveres DXR hatékonyabb kezelésével.
Az már csak ráadás, hogy az erőviszony bőven függ az alkalmazott felbontástól is. -
félisten
válasz Departed #60198 üzenetére
A 3080 MSRP 699$ volt a 6800XT pedig 649$ megjelenéskor, a 6900XT meg 1000$.( 999) Az elöbbi ( 3080 ) a 2. SKu volt Nvidiánál megjelenéskor az utóbbi( 6900XT ) a csúcs SKU volt az AMD nél megjelenéskor.
A 3080 a 6800XT párja.a 6900XT pedig a 3090 ellen indult.
Az hogy jelenleg mi van, amikor már nincs 3080 kártya a boltokban csak pár drága példány szerintem már nem mérvadó.
A 6900XT jó vétel jelenleg.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
HSM
félisten
Nem tudom, miért gondolod, hogy butaságokat is írok, de hogy nem írod le, nem fogok tudni ezzel mit kezdeni.
"mit is jelent valójában"
Pontosan tudom, programoztam/tanítottam is neuronhálót. De nem hiszem, hogy ez a fórum lenne az alkalmas terep mélyebben belemenni, így szándékosan egyszerűsítettem így le."ez az egész iparág miért is nő mostanában irgalmatlanul nagyra."
Nagyon érdekesnek, egyben rendkívül veszélyes jelenségnek tartom. De nem csak én [link] .
Ahogy minden más "buzzword" esetén, természetesen az Ai-nál is remekül megfigyelhető, hogy hirtelen minden Ai lesz, és persze erősen megkérdőjelezhető létjogosultsággal. Pár éve a blokklánc volt a buzzword, akkor mindent a blokkláncba akartak tenni, mert abban látták a nagy pénzt. Azt is, aminek az égvilágon semmi értelme nem lett volna odatenni. Egyszerűen az emberek ugyanúgy nem értették, mint most az Ai-t.Hogy írtad ezt a beleásósdit, kicsit keresgéltem anyagokat a DLSS-ről, sajnos nem sokat találtam. Persze, ugyanúgy, ahogy a GPUOpen FSR dokumentációban, persze itt is ellőtték a poént, amin mindig kellően felháborodok:
"... produces images comparable to or better than native resolution while rendering a fraction of the pixels, letting you maximize frame rate.", mindenzt a fejlesztőknek szánt oldalról [link] . Persze tudom, hogy miért írhatták le, csaképpen a gyakorlatban senki nem használja úgy DLAA-ként, és a mondat másik fele is mást sugall....Szóval, a saját szememmel láttam, hogy mit tud ez a technológia, és nem győzött meg.
#60203 b.: A 3080 sosem került valójában 700$-ba, csak egy limitált mennyiség az FE verzióból. A partnerek panaszkodtak is rendesen emiatt. Aztán persze jött a hiány és piacborulás.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #60161 üzenetére
A grafikai problémák nagyon kis része általános annyira, hogy fixfunkciós blokkot legyen értelme építeni rá.
Az RDNA3-ban van WMMA.
#60172 b. : Mivel az FSR2 később készült, így az AMD tudott reagálni olyan dolgokra, amiket a DLSS2 elemzése kapcsán láttak. Például arra a tényező, hogy bizonyos objektumok esetében a mozgásvektorok írása tilos lehet, és ha ez tilos, akkor nem tud velük mit kezdeni a felskálázó. Tehát szükséges egy alternatív módszer az adatok felhasználására. Ezt majd minden felskálázóba be kell építeni, mert maga a probléma általánosan nem kezelhető.
Most még nem tartunk ott, hogy ezzel sokan foglalkoznának, mert berakják a rendszereket általánosan, de a jövőben igazából sokkal több értelme lesz annak, hogy csak az egyiket kiválasztják, és azt extra adatokkal etetve, specifikusan az adott leképező problémáira átgyúrva alkalmazzák, ezzel söpörve le minden általánosra tervezett megoldás képminőségét. Mert valójában még mindig előnyösebb a specifikus technika, mint az általános, mert nem általánosan reagálsz a tipikus problémákra, hanem a te leképeződ saját specifikus gondjait kezeled vele.
#60192 bjasq99 : A metszésvizsgálat mindenképpen fixfunkciós marad. Annak emulációjának nincs előnye, mert ezen a ponton nem igazán van szükséges programozhatóságra.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
PuMbA
titán
válasz Petykemano #60206 üzenetére
Mégis csak versenyezni akar az AMD? Így kell csinálni
-
Devid_81
nagyúr
-
Yutani
nagyúr
válasz Petykemano #60206 üzenetére
Mit sem ér vele az AMD, a Hogwarts Legacyban milyen már az RT teljesítménye? A 7900XTX-et is legfejlebb RTX 3060 árban kellene adni!
#tarcsad
-
PuMbA
titán
válasz Yutani #60209 üzenetére
Pedig nem úgy volt, hogy az AMD driver írók már unatkoznak, annyira gyors, optimalizált, hibátlan az egész? Meg hogy az open source AMD profilerrel minden problémát egy csapásra felfednek? Megint kiütközik, hogy az elmélet meg a gyakorlat az teljesen más. NVIDIA-n jól fut, AMD meg bajban van. Hiába az okosságaik, ha semmire se mennek vele.
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
Az a gyanúm, hogy hivatalos price cut, mint régen, már nem lesz.
Olcsóbban adják valamennyivel is kész.
A marketing persze a street price-cal dolgozik.
Ha valamit hivatalossá akarnak tenni, akkor új terméket jelentenek be. (__50-es termékek)Az se biztos, hogy ez az AMD közreműködésével történik. A Biostar talán egy új partner a felsőbb régiókban, az árukeresőn csak low-end kártyákat látni tőlük.
Számomra az az érdekes kérdés, hogy vajon miért van ennyi új partner az AMD 8%-os piaci részesedésére?
@Devid_81
Én is azt gondolom, hogy ez még kevés. De lehet, hogy csak arról szól, hogy ez egy low-effort, low-quality design, ezért ennyivel tud olcsóbb is lenni. És ez alapvetően arról szól, hogy ne a Sapphire-t vegyed, ha már 7900XT-t akarsz venni, hanem ezt.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
válasz Petykemano #60206 üzenetére
40 dollár minusz ?
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
fLeSs
nagyúr
Egyébként a computerbase.de-n a tesztek mást mutatnak, mint a TPU-nál Hogwartsban [link]
Nem túl acélos, de nem is annyira rossz mint a TPU-nál.[ Szerkesztve ]
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
Petykemano
veterán
Ja, jó hogy jössz.
Biztos emlékszel, hogy volt egy beszélgetésünk arról, hogy vajon az AMD tényleg annyival többször hibázik-e szoftveresen vagy máshogy, mint az Nvidia, vagy ez csupán egy illúzió, egy hamis kép, amit az alakít ki, hogy valamiért az AMD hibáira többen és jobban emlékeznek, míg az Nvidia hibái nincsenek úgy felkapva, és hamarabb elvesznek az emlékezetből.Az Nvidia driverében javításra került egy a Discord használatával összefüggő a GPU-t eközben lassító, amúgy hiba. [link]
A média beszámolt róla.
De tessék. Az AMD találgatós topik pár napja tele van azzal, hogy az AMD 1-2 hónapja nem adott ki friss drivert az RDNA2-höz. Itt van a Hogwarts Legacy játékkal kapcsolatos probléma (nemtudni mi végről ered) és ez is meg lett említve, hogy milyen szar.
Az előbb néztem az Nvidia találgatósba nem ment oda senki az ott lakók orra alá dörgölni, hogy na tessék, itt van a hibátlan driveretek. Nem állítom, hogy erre szükség volna. Csak arra próbálok rámutatni, hogy milyen okai lehetnek annak, hogy az a percepció alakul ki, hogy az AMD driver hemzseg a hibáktól és ezekre mindig mindenki emlékszik is, az NVidia meg hibátlan.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #60216 üzenetére
A Hogwarts Legacy-ra már október óta van profil az NV és AMD driverekben. Valószínűleg frissítésre szorul, de már régóta ott van. Egyszerűen csak elfelejtették megemlíteni, amikor kiadták a drivert. Persze aki nem érti, hogy miképpen működik ezek fejlesztése, az azt hiszi, hogy jaj nincs profil, mostmilesz...
Nagyon sok profil az AMD-nél nem is változik a megjelenésre. Például a Call of Duty: Modern Warfare II profilját október végi meghajtóban említették meg, de változatlan formában ott van tavasz óta.
Az NV és az AMD nem úgy dolgozik, hogy csak az utolsó pillanatban rakják be a profilokat. Az AMD-nek már a Starfieldre is van profilja az idei meghajtóban, oszt mikor jön az még...
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PuMbA
titán
Kijött a teljes HUB teszt. 1080p-ben az RX7900XTX gyorsabb az RTX4090-nél RT-vel, de 1440p-ben és 4K-ban decimálódik és az NVIDIA nagy előnybe kerül. Abu, azért gyorsabb az AMD 1080p-ben, mert a CPU limit kisebb ugye? A baj csak az, hogy felső kategóriás kártyáknál ez épp nem számít semmit, mert RX7900XTX-et nem 1080p-re vesznek. Ennek az előnye csak alsó-közép kategóriában lesz majd jelentős.
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
Én nem mondtam, hogy a Hogwarts Legacy-ben mért teljesítmény drives hibára (profil hiányára) lenne visszavezethető. Annyit írtam, hogy, hogy az ottani AMD teljesítmény problémás és ennélfogva ebben a topikban rögtön megemlítésre került, mint AMD hiba, noha nem tudni mi végről ered. Talán félreérthető volt a megfogalmazásom, hogy az 1-2 hónapja nem frissülő RDNA2 driver problémája után írtam egy másikat.
Valóban megfordult az én fejemben is, hogy lehet összefüggés, de akkor valószínűleg csak az RDNA2 kártyák lennének problémásak, ezért legalábbis nem egyértelmű, hogy van-e összefüggés.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezúttal nem teljesen a driverről lehet szó. A játék nem tipikusan CPU-limites, inkább klasszikus vegyeslimites. Tehát van némi köze az NV driver magasabb bekötési overheadjének hozzá, de nem felel önállóan érte. A nagyobb probléma a memóriaallokáció, ugyanis az elég szimpla lineáris allokáció, amit valamiért virtuális allokációk egészítenek ki. Nem tudni, hogy miért, talán sok a leak? Na most a virtuális allokációk a GeForce-okon jellemzően nem túl jó ötletek, mert hét zéróflages type van a RAM memóriahalmazában, és ha a motor tipikusan jól skálázódik, ahogy egyébként az Avalance szokott, akkor a zéróflagek miatt extra memóriamásolások érzékelhetők lesznek a GeForce-ok mellett a rendszermemóriában, ahogy ugye a zéróflages type-okból valós flages type-okba kerüljenek a CPU-nak szükséges adatok. Ez nyilván extra többletterhelés a procinak, és persze érződni fog a kisebb felbontásokon.
Alapvetően ahogy működik maga a szoftver, az nem túl optimális az NV memóriafelosztásának. Ha másképp működne a memóriamenedzsment, akkor kisebb felbontáson is gyorsabbak lehetnének a GeForce-ok, meg valószínűleg annyi memóriát se zabálna. Tehát ez nem egy tipikus driveres limit.
Őszintén szólva a lineáris allokáció az ilyen "ússzuk meg egyszerűen" a dolgot. Nem mondom, hogy baj van vele, mert működik, de ma már azért jóval jobb megoldások is vannak. És meg sem kell írni, elég letölteni a D3D12MA-t.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
Ha a DLSS a jövő elhagyhatatlan killer feature-re, akkor nem is értem, minek nézzük még mindig a true/real 4K eredményeket?
Elég lenne az 1080p-t, esetleg 1440p-t nézni, hiszen tudjuk, hogy úgyis minden 4K kijelzővel rendelkező játékos azt fogja rendereltetni és felskáláztatni.
Remélem most, hogy alacsonyabb felbontáson az AMD kártya jött ki az élen, nem az kezdjük el marginalizálni a DLSS jelentőségét!
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
paprobert
senior tag
válasz Petykemano #60223 üzenetére
Ahogy Buddha is mondta: "Ami ma 4K, az holnap 1440p."
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
PuMbA
titán
Értem. RX6700XT egyébként szerintem egy fine wine VGA lesz AMD részről. DXR RT alatt több játékos átlagot nézve az én tulajdonomban lévő RTX3060 12GB körül van. Van, ahol az NVIDIA gyorsabb, van ahol egyenlő, van ahol éppen az AMD, de Unreal Engine 5.1 alatt Lumen-nel már egyértelműen jobb az RX6700XT. Egyébként megnéztem itt a legelső videót és azt mondták benne, hogy NVIDIA kukázta az RTXGI-t, mert a Lumen jobb. RTXDI viszont maradt és a videó alapján jónak tűnik ráadásul AMD-n is fut, hiszen DXR specifikáción belül maradtak.
Petykemano: Többen nem szeretik a DLSS/FSR képét, szóval natívban tolják a dolgok
[ Szerkesztve ]
-
Yany
addikt
válasz Yutani #60226 üzenetére
Szerintem tényleg fölösleges személyes sértésnek venni, ha valaki értékeli ezt a feature-t, legyen az FSR vagy DLSS. Szerintem látványban perpill többet ér az RT-nél is, de persze az RT jelenlegi implementációinak feladata inkább a jövő felé nyitás, semmint az akut vizuálorgazm.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
félisten
válasz Yutani #60226 üzenetére
Szerintem nincs ez mondva, kár kisarkítani a dolgot. Egy kártya életciklusát jelentősen megnöveli, ami nem mellékes a mai árak mellett és mivel egy kikapcsolható ficsőr az ember eldöntheti hogy DLSS/ FSR + több effekt vagy RT, vagy nincs skálázás / jobb felbontás de kevesebb részlet és látvány vagy FPS.
Szerintem egy lehetőséget ad az ember kezébe, nem egy kötelező elem, de akinek kell annak ez egy remek találmány..
Anno CP 2077 alatt nem láttam azt hogy működne, (mondjuk nem is performance módban toltam hanem Quality-n) de legalább 30 % többletet nyújtott annak idején a 2070 hez amihez natívban egy 2080 TI kellett volna.
Sok Turing tulaj fog még 2025 ben is játszani ezekkel a kártyákkal szerintem.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
GI-ra lesz egy nagyon gyors szabvány RT alternatíva idén. Szóval attól, hogy az NV a saját megoldását nem fejleszti tovább, a piac még kap alternatívát. Ráadásul háromszor gyorsabban fut. Lehet, hogy ezért nem erőlteti az NV a sajátját, mert minek, ha sokkal gyorsabb is jön helyette.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jacek
veterán
Legnagyobb problema a DLSS es FSR-el a programozok "szarok a farmra" viselkedese... nem arra van hasznalva hogy gyorsulj hanem hogy o kevesebbet optimalizaljon...
Oszinten a k...a a....d.. koszonjuk Nvidia..
Nem hardvert fejleszt hanem kitalalta ezt a szart(tudom konzolokon elobb lett divat) .
Most nezhetem a mosottfos kepet a nativ 4K helyett mert programozo Jozsi a kurva anyja ott bassza meg mondattal befejezettnek tekinti a munkat
Majd a DLSS4 olyan lesz.hogy minden 5-ik kepkocka valos lesz, meglesz a 144fps 30x5[ Szerkesztve ]
-
félisten
Hülyeség ezért az nvidiát szidni ,ez olyan hogy a tyúk vagy a tojás. A DLSS elött olyan remek PC portok jöttek ki ,agyon optimalizálva, ne már.. ha nem lenne DLSS, akkor sem lennél semmivel beljebb, sőt . Szerintem Pont ez miatt lépett erre Nvidia.
Petykének üzenem erre : [link]hogy Nálunk zöldeknél meg ez van mindenből szóval ne panaszkodj ha egy Amd hibát kiemelnek, nálunk még a ficsörökért is anyázás jár. lásd DLSS ,Raytracing, Gsync, Geforce experience, és még sorolhatnám
és még erre jön bármiféle hiba kiemelése( leégő kábeleknél 10 Ph cikk naponta aminél 500 kommenten át Nvidia szidalmazást olvashatsz --->free)[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Jacek
veterán
Hogyne, most beletoljak mindenbe...egyre durvabban. Gondoltam hogy ez nem az NV sara hanem biztos az AMD-e mert o gyartja a konzolokat. De ezt a borjackos tolta be, teljesitmeny az ablakban, majd renderelunk 720p-ben megszorozzuk kettovel es meg van oldva a teljesitmenyt meg adjuk 2x aron.. emberek meg eszik, en is pl.
Termeszetesen kisarkitom de ez a helyzet..De hogy ennek tapsolni.. ez erosen hajaz bizonyos szavazokra
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Érdekes meglátás. Számomra épp fordítva van, egy jó (!!!) RT implementáció valóban durván next-gen élmény és képi világ, míg a felskálázások, a maguk homályosságával és a valódi részletek hiányával nagyon nem.
Példák jó RT-re: Witcher 3, saját kép [link] , DF bemutató [link] , de a BFV-ben is tetszett [link]. Én inkább tolom a Witcher 3-at natív FHD-n de max RT-vel 30FPS-el a 144Hz WQHD monitoron, mint felskálázva vagy RT nélkül, annyival jobb a képi világ. Számomra pl. óriási előrelépés megszabadulni az ambiens megvilágítástól, illetve végre látni a hatását a különböző színű visszaverődéseknek (indirekt megvilágítás), lásd a DF bemutatót, remek példákat hoz. Pedig én is szeretem ám, ha 100 körül tanyázik az FPS-mérő. -
Petykemano
veterán
> szóval ne panaszkodj ha egy Amd hibát kiemelnek
Eszem ágában sincs emiatt panaszkodni. Tökre jogos a kritika, hogy valamit eltöketlenkednek.Amiatt panaszkodtam, hogy hiába az anyázott fícsörök és a napi 10 lehúzó PH! cikk, annak ellenére, hogy itt is, ott is elő-előfordulnak akár komolyabb hibák is, a köz-emlékezetben AMD hibáinak mértéke és mennyisége jobban megmarad, az Nvidiáé kikopik, ami így ahhoz a hamiskás benyomáshoz vezet, hogy az AMD hibáinak súlyossága és/vagy mennyisége annyival magasabb, mint amennyivel a piaci részesedésben lemarad, így előbbi tökéletesen magyarázza utóbbit.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
válasz Petykemano #60241 üzenetére
Szerintem nincs igazad ebben.
Az összes mostani Nvidia hírnél előjött a 2000 es sorozat tetris effekje, megjelentek mindenhol a szokásos körök, hogy Nvidia moslék meg is érdemlik , ganyék stb .driverekben ne mondja senki hogy ők tökéletesek, de tudod te , a szokásos körök. Nem kell bemutatni ezt neked. lehet/ biztos van is igazság ezekben, még ha végletesek is. .
A piacrész fordítást nem értem, mitől várjátok, főleg hogy követed, követitek a CPU oldalt is. A némileg olcsóbb ár, némileg jobb vagy kicsit gyengébb teljesítmény vagy ebben abban jobb,de ebben abban gyengébb nem elég (jelentősen ) piacot fordítani.
Kicsit mindig értetlenül állok ezelőtt a panasz elött amiben a vásárlókat /embereket / okoljátok sokszor. CPU fronton Hány év és generáció alatt is lett Amd egyértelműen jobb és gyorsabb mint Intel? 2017 ben 6 éve. Akkor még csak utolérték majd lehagyták és 5 éve egyértelműen jobbak. Most 5 generációval és 14 folyamatos növekedésű negyedévvel később később jött a hír hogy 30 %részt elmartak Inteltől [link]ez lett az a fordulat amire várt mindenki. ( mondjuk szerintem az AMD simán Intel lett árazásban meg pár dologban de ez más tészta) Ráadásul Nvidia nem béna és beszorult gyártástechnológián lévő cég. AMD nek legalább 2-3 generációban egyértelmű ár és teljesítmény fölényre lenne szükség hogy 51 % ba essenek Nvidiával szemben.
Nvidia vram fukarkodással amúgy saját maga alatt vágja a fát, hogy egy 3090 Ti erősségű kártyára rávarr 12 GB vramot. A 7900XT-t nem 50 dollárral hanem 200 dollárral kellene lecsökkentenie AMD nek. ( ezért mosolyogtam 40 dolláros newegg akciós hírnek,ami még csak nem is MSRP csökkentés csak egy bolt akciója. )csak hát valószínű követné ebben a zöld is aztán együtt buknának pénzt az árháborúban.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
Bevallom, nem.szoktam a PH-en naponta 10 megjelenő nvidia driver problémáról szóló cikk alatti kommeneket olvasni, ahová az nvidia driveres problémák történelmére emlékező emberek járnak.
Talán emiatt szorulhattam bele egy a buborékba, ahol az általam gyakran látogatott AMD-szobákban az AMD-vs-Nvidia kérdésre gyakran reagálnak látszólag az AMD-vel elégedetlen és az Nvidiával elégedett emberek a kérdésre nem alázatos módon prezentálják a driveres problémák megoszlását mondjuk 5:4 arányban, hanem magabiztosan azt a percepciót keltve tálalják, mintha ez 5:0 lenne.
Egyébként én a jelenlegi helyzetben pont nem várnék piacrész fordítást. Pár nappal ezelőtt írtam le, hogy ha elfogulatlanul és nem végletes elkötelezettségből nézzük, akkor nincsenek óriási különbségek, amik a 4:1, 8:1 piaci részesedést magyaráznák. Ugyanakkor azt se tudnám elmondani, hogy az AMD bármiben (szoftver, teljesítmény, hatékonyság, stb) is előnyben lenne most az AMD (szemben a CPU piaccal, ahol azért tudott felmutatni előnyöket) és az, hogy 5-10%-kal kedvezőbb áron adnak valamit, az jelenleg ennyire elég.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
7600S teszteredmények (notebook)
7600S >= 6800SHát... mivelhogy a 6800S is már Navi23 volt, ezért ez azért nem olyan nagy eredmény.
Jó, persze a 7600S az vágott és 25W-tal kisebb a TDP kerete is (100W vs 75W)
De azért ez inkább egy ráncfelvarrásnak megy.Asztaliban ez nagyjából azt jelenti, hogy az RX 6650 teljesítménye fog kijönni a vágott Navi33-ból RX 6600 TDP keretből. Ha figyelembe vesszük, hogy maga a lapka is 15%-kal kisebb, akkor már figyelemre méltó, bár nem kiemelkedő.
A lapkaméret és a nevezéktani ugrásnak csak akkor van bármi jelentősége, ha ez az árazásban is reflektálódik.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Abunak ez a nemrég hivatkozott megnyilatkozása jutott eszembe erről a bestbuy akciójáról:
"Extrém kockázatos. Egyrészt sokba kerülne, másrészt leghamarabb februárban tudnánk eladni. Addig kijöhet a Radeon 7700, amitől eléggé retteghet a használt piac, mivel dizájnban és előállítási költségben egy 6600-6700 közötti konstrukció, miközben a teljesítménye 6800-6900 közötti. Ez alaposan kivégzi majd az összes drága prev-gen kártya árát. Kész csoda lesz, ha egy 3080-at 300 dollárért el lehet majd adni tavasszal, és ez a 4090-nek is káros lenne. A használt piacon nem hiszem, hogy 1000 dollár fölött menne, szóval pár hónapon belül buknánk az értéke felét. Aki tud várni az ne is vásároljon VGA-t az elkövetkező pár hónapban. Várja meg, amíg odapakol az áraknak a 7700. Aztán sokkal olcsóbb lesz minden használt holmi."
[link]Persze tudom, hogy Abunak ez a vagizós/felvágós megnyilatkozása, amik a lerészegített és nagyon csüggedt AMD munkatárstól szokott hallani Csak furcsa egybeesés, hogy itt most pont olyan árakat láttunk egy szemrebbenés erejéig, mint amiket az "elvarázsolt" Abu jósolt.
De azóta sokminden megváltozott:
- Az RDNA3 nem úgy teljesít
- és a pletykák szerint többféle Navi33 néven keringő mérnöki lapka létezhetett. A jelenleg ismert Navi33 előállítási költsége nem lehet 6600-6700 közötti, merthogy kiderült, hogy a Navi23-nál kisebb lapka és az is elég valószínű ma már, hogy nem 6800-6900 közötti a teljesítményeMondjuk szerintem az AMD-nek épphogy szüksége lenne arra az N6 gyártástechnológián kb 300mm2-es lapkára, ami egy 6600-6700 közötti konstrukció 6800-6900 közötti teljesítménnyel.
Nézzük:
A NAvi33
- a 6600XT szintet válthatja 7600 néven
- és talán 6700 és 6700XT között lehet valami 7600XT néven- A 7900XT a tpu adatok szerint 14%-kal gyorsabb a 6950XT-nél.
Ez alapján a 6950XT szintjére érkezhet a vágatlan Navi32
- A 6950 16%-kal gyorsabb a 6800XT-től. Ide érkezhetne a vágott navi32
- A 6700XT-től a 6800-ig még mindig van majdnem 30% differencia. Ide pont elférne még egy lapka. És nahát, ha a NAvi22-ből lenne egy olyan változat, mint a Navi33 (Navi23 + N6 + RDNA3), akkor az pont egy 300mm2 körüli lapka lenne és a ha a 6750XT-hez hozzáadunk 15%-ot, mint amennyi a NAvi33-tól várható a Navi23-hoz képest, akkor pont eljutunk a 6800-hoz. A 6750XT, amit viszont a NAvi33 nem fog elérni lehetne a vágott változat helye.Na kiváncsi vagyok, betömködi-e ezt a lyukat az AMD?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Yutani
nagyúr
válasz Petykemano #60245 üzenetére
El tudom képzelni, hogy a Navi32-vel lefedik 6750XT és 6950XT közötti részt, azaz a 6950 XT alatti 25%-os sávot. Ezt 3 SKU-val meg lehet oldani: 7800 XT, 7800 és 7700XT.
#tarcsad
-
PuMbA
titán
Abu? Csoda RT javító driver?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Politika
- Xbox Series X|S
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest