Új hozzászólás Aktív témák

  • Yutani

    nagyúr

    válasz Petykemano #60095 üzenetére

    A 3. verziód nekem is ésszerűnek tűnik, de hiányzik az "M" betű a 7700 után. Persze ez csak egy akárki által összedobott táblázat, bármit írhat bele.

    Remélhetőleg ez a 8xPCIe sáv dolog megmarad az RX x600 szintjén és nem léptetik feljebb az RX x700 szintjére. Azonban érdemes észben tartani, hogy az x700-as kártyát se nagyon limitálná a 8xPCIe 3.0 csatlakozás, hiszen egy 3080 is csak 4%-ot veszít (16xPCIe 2.0 = 8xPCIe 3.0) egy ilyen felállásban a TPU szerint.

    Viszont az eddig kiderült Navi33 speckókból szinte kizárt, hogy 7700 XT-t csináljanak. Sokkal inkább a Nav32-t fogják kiadni 7800 XT (256bit - 16GB) és 7700 XT (192bit - 12GB) formában, de azok 16x sávot fognak tartalmazni. Néhány napja kikerült RedGamingTech videója, ami a 7700 XT-t Navi33 alapúnak mondja, de az kizárt dolog.

    #tarcsad

  • szmörlock007

    aktív tag

    válasz Yutani #60101 üzenetére

    Nem zárnám ki teljesen, anno a hd 7000 sorozatnál 2012-ben is volt a hd 7700, hd 7800 és hd 7900 sorozat. Simán elnevezhetik rx 7700 xt(x)-nek, az csak egy név. Nvidiánál is 192 bit lett a 4070ti amit sokan nem hittek volna, de ez teljesen irreleváns az egyszeri felhasználónak, neki a teljesítmény a lényeg és az ár, ha ugyanazt a teljesítményt nyújtja 8xPCIe sávval mint 16-al, mert nem limitál, akkor lényegtelen. Legtöbb vásárló szerintem azt se tudja mi az, hogy PCIe sáv :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • bjasq99

    kezdő

    válasz b. #60088 üzenetére

    Megpróbálnék én is bekapcsolódni ebbe kartell témakörbe és kifejteném gondolataim, hogy milyen magyarázatok lehetnek amelyek nem feltételezik a kartellt a két cég között, de mégis magyarázná részben az előállt furcsa helyzetet.
    1.Kérdés: Ha a hardverek tudják amit tudnak akkor a jelenleginél az Amd miért nem áraz le jobban?
    1. Válasz:
    1. tényező: ha az Amd lejjebb ad minimálisan az árakból akkor nem változik jelentősen semmi, szerintem az Nvidia vásárlók nagy része el van köteleződve cégük mellett, (részben featurok, marketing stb) számukra nem jelentene semmit ha a konkurencia minimálisan még jobban alávágna az áraknak.(És ne írjátok, hogy nektek fontosabb lenne a price/performance mert akkor nem tartoztok ebbe az elkötelezett vevőtáborba) Lássuk be most is ez a helyzet, hogy Amd -nek jobb a price/performance (Raytrcinget leszámítva) de a vásárlók elkötelezettek Nv mellett a jól ismert dolgok miatt.
    Igazából úgy modellezhető talán a piac, hogy mindkét gyártónak megvan a saját fanatikusan elkötelezettei akik bármi áron kitartanak a cégük mellett, semmi esetben sem vennének a másik márkától. Ebbe a rétegbe szerintem kevesebben tartoznak, de az Nv nél jóval többen mint Amd -nél. A második rétegbe azon elkötelezettek tartoznak akik nem szimpla hívők, nekik kell valami kézzel fogható ami visszaigazolást ad döntésük helyességéről. Melyik ember miben találja meg az igét azon múlik, hogy ki hova tartozik. Aki a price/performance -ban találta meg az élet értelmét az Amd -re szavaz, aki pedig a feautorok, megbízhatóság, konzisztencia, kényelem valamelyikében azoknak az Nvidia felé húz a szíve. Itt szerintem hatalmas a különbség, és ide tartozik a legtöbb vásárló.
    A harmadik csoport a résen lévők akik az általuk legjobbnak megítélt kártyát veszik, cégtől függetlenül. Szerintem belőlük kevesebb van, (Magyarországon több), de itt is Nv vezet (szerintem).
    2. tényező: Nézzük meg 7900 xtx és rtx 4080 kb egy ár gyártani kb egy teljesítmény Msrp 1000 vs 1200 Usd az 20 % +. Tehát ha Amd brutális leárazásba kezdene és 0 bevétellel adná Gpuit akkor is követhetné őket Nv úgy hogy van még 20% nyereségük, de inkább több mert az 1. tényező miatt sokan maradnának Nv nél mert csak azon emberek pártolnának át akik nem elkötelezettek.
    Az Amd -nek elég a mostani ár is, hogy megadja vásárlói számára a lelki nyugalmat a price/performance körében.
    A 2. kérdést majd később vetem fel így is túl hosszú lett.
    Állitásaim nem puszta tényként vagy szigorúan vett mérési eredményként kell kezelni, csupán meglátásaim amelyekre szívesen várok megjegyzéseket.

  • bjasq99

    kezdő

    válasz bjasq99 #60104 üzenetére

    Az előző röviden tömören:
    A két gpu gyártót két vallásként lehet elképzelni.
    Az egyik követői price/performance igéjét hirdetik míg a másik az Nvidia -ét.

  • Alogonomus

    őstag

    válasz bjasq99 #60104 üzenetére

    Az AMD fókusza az elmúlt években sokkal inkább a megrogyó Intel piaci pozícióinak átvételére irányult (Ryzen, EPYC), miközben az Nvidia professzionális termékeinek is konkurenciát készítettek az Instinct termékvonallal. Azért ezekre fókuszált az AMD, mert ezekkel lehet a legnagyobb egységnyi hasznot kitermelni, és az AMD gyártási kapacitása még mindig bőven elmarad az Inteléhez képest.

    Szerintem az AMD a gaming GPU szektorra most csak annyi energiát fordít, amivel teljesíti az általad is leírtakat. "Az Amd -nek elég a mostani ár is, hogy megadja vásárlói számára a lelki nyugalmat a price/performance körében."
    Valószínűleg nincs komoly különbség a fanatikus Nvidia és fanatikus AMD hívők száma között. Mind a két csoport nagyjából a vásárlók 15%-át teheti ki, vagyis a vásárlók 70%-a megfelelő ajánlattal meggyőzhető. $900-os 7900 XTX és $750-os 7900 XT bevetésével az elkötelezetlen 70% túlnyomó része valószínűleg az AMD felé mozdult volna el, de ezzel az AMD kevesebb hasznot tudott volna megtermelni a korlátozott gyártási kapacitásával, mint amennyit ugyanazzal a gyártási kapacitással megtermel az EPYC/Threadripper/Instinct vonalon, ahol igazából legfeljebb az Instinct nincs generációs előnyben a konkurencia termékeihez képest.
    A gaming GPU szektorban elérhető nyereségarány sehol sincs a szerverek területén elérhető nyereségarányhoz képest, és az AMD haszonmaximalizál.

    Közben persze az AMD nem hanyagolta el a gaming területét sem, de inkább a konzolokon keresztül ügyködött, aminek a hatékonyságára a legtökéletesebb példa valószínűleg az új 9-es IW engine, illetve az UE 5, amik már egyértelműen az AMD kártyáknak fekszenek jobban. A kérdés már csak az, hogy az AMD, vagy az Nvidia tudja majd hatékonyabban orientálni a játékfejlesztőket egy bizonyos játékmotor irányába.
    Szóval extrém mértékben erős price/performance high-end gaming kártyára szerintem nem számíthatunk az AMD részéről a közeljövőben, mert az RDNA kártyák csak a CPU-k, alaplapi chipsetek és CDNA termékek, valamint a konzolok APU egységei után megmaradó gyártási kapacitás terhére készülnek.

  • Petykemano

    veterán

    válasz bjasq99 #60104 üzenetére

    Első reakcióm:
    De akkor tényleg ennyire nem lehet semmit se tenni? Tényleg ennyire rugalmatlan, merev a piac, ennyire erős a brand-hűség? Tényleg ennyire széleskörben ismertek és nélkülözhetetlenek az Nvidia ismertebb és elvileg jobb szoftveres feature-jei?

    Nem mondom, hogy nem.
    És bizonyára nem egyösszetevős kérdés. Mármint lehet, hogy csak egy hibátlan driver, vagy jobb szoftveres környezet, vagy egyértelműen gyorsabb és energiahatékonyabb sem törné meg az Nvidia brand-értékét.

    Aztán eszembe jutott, hogy a mindfactory adatai alapján azért általában az AMD és Nvidia piaci részesedése nem annyira szélsőséges, mint a JPR jelentésből ki szokott tűnni. Persze ez csupán egyetlen bolt egy országban, de legalábbis ott nem úgy tűnik, hogy a olyan elsöprő mindshare-rel rendelkezne az Nvidia, hogy az AMD szinte csak a futottak még kategóriában van. (legalábbis persze eladási darabszám alapján)

    Nem lehet, hogy arról van szó, hogy a kártyák teljesítménye, teljesmény/W, teljesítmény/ár mutatója, szoftveres környezete, driverhibák, királytermék, vagy bármi, ami brand-hűséget, mindshare-t okoz, amihez az Nvidia kártya vásárlás motiváltságát tulajdonítjuk, valójában nagyonis meg tudja mozgatni az ilyen dolgok iránt érdeklődő közönséget, és egy árverseny meg tudja dobni az eladásokat, de ez a közönség a DIY piacon vásárol és a DIY piac az összeladásokat tekintve kisebbség. Tehát egy jó akcióval hiába fordítana az AMD a DIY piacon akár 20-30-40%-ot is, ez a változás az összeladásokban csupán 4-5%-nyi elmozdulást jelentene, mert a volumen az OEM-ek prebuilt desktop és notebook gépeiben keletkezik.

    Persze a jobb termék, jobb teljestmény, jobb perf/W mutató, meg az ár itt is számít, de talán egész más módszerekkel lehet meggyőzni egy végfelhasználót, mint egy OEM partnert. ÉS persze kétségtelen, hogy a márka-hűség nyomhatja az OEM-et is: "a vevőink ilyen vagy olyan processzorral vagy videokártyával szerelt gépet keresnek", de azért a benchmarkon kívül mégiscsak megjelenhetnek más szempontok is.

    A jó mutatók megléte alap, de például bejöhet olyan szempont is, hogy tud-e az adott gyártó az igényelt volumenben szállítani.

    Ezt a szcenáriót látszik igazolni az is, hogy Abu a részesedés 8%-ra esésést azzal magyarázta, hogy az AMD felhagyott a Polaris12 forgalmazásával.

    MLiD a tegnapi videóban említette, hogy pl a professzionális kártyáit az Nvidia is csak Retail-ben adja $7000-ért, nagy tételben vásárolva $3000-4000-ért megkapható.
    Nyilván hasonló kedvezményrendszer konzumer videokártyák vonatkozásában is van OEM-ek irányába.

    Az általam felvázolt szceniárió hibája az, hogy ha a DIY piac valóban annyira kicsi, hogy az ottani versengés csak elhanyagolható százalékban befolyásolná a teljes piaci részesedést (és persze volument), akkor annak is igaznak kéne lennie, hogy ha az AMD vagy az Nvidia ott mondana le kártyánként $50-100-ról, annak is elhanyagolható bevételkiesést kellene jelentenie. Tehát akkor miért ne lehetne versengeni?
    Erre nehéz nem azt gondolni, hogy azért, mert az OEM eladások nagy volument jelentenek ugyan, de a nagy megrendelésért folytatott nagy verseny alacsony haszonkulcsot eredményez, míg a "békés" DIY piacon az alacsony volumenre elképesztően magas hasznot pakolnak.

    [ Szerkesztve ]

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Busterftw

    veterán

    válasz Alogonomus #60106 üzenetére

    Erre a 70%-ra milyen forrasod van?
    Mert a piaci reszesedesbol az elmult evekbol nem ez latszik, inkabb az volt megfigyelheto, hogy a fanatikus AMD userek es az ar erzekenyebb reteg korulbelul a piac 15-25% teszi ki, viszont ez a trend valtozott az utobbi idoben, mert az AMD egyertelmuen hanyagolta a gaming piacot, tularazta a termekeit, hiszen beallt az Nvidia moge.

    Ebbol kovetkezett az, hogy az AMD fanatikus reteg valojaban inkabb 10% kozott van, az eddigi 10-15% pluszban pedig befolyasolhato.

  • Alogonomus

    őstag

    válasz Busterftw #60108 üzenetére

    Pont Petykemano feletted levő hozzászólásában szerepel, hogy az az állítólagos 15-25% piaci részesedés nagyon nem köszön vissza a DIY bolti eladási adatokban. Vagyis aki megválogathatja az összetevőket, az messze nem 75-85%-ban választ Nvidia kártyát.
    Kizárva annak a lehetőségét, hogy a JPR hamis adatokat publikál, már csak a prebuilt rendszerekkel lehet magyarázni a helyzetet, mert ott a vásárló adott konfigurációt vehet csak meg. És visszautalva Petykemano hozzászólásában szereplő másik információra, az persze könnyen elképzelhető, hogy az Nvidia a DELL/HP/Lenovo/Acer/Asus és társaik prebuilt rendszereihez nagy kedvezménnyel adja a GPU-VRAM kombót.

    A fanatikus réteg méretét pedig abból tippeltem, hogy amikor az AMD valóban underdog volt, akkor is megvolt stabilan a 15% körüli piaci részesedése, és akkor a bolti eladási arányok is jobban passzoltak a JPR és hasonló profilú adatszolgáltatók számaihoz.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Alogonomus #60109 üzenetére

    Itt azért vegyétek számításba, hogy a JPR hogyan számol. Ők nem mennek oda minden OEM-hez és bolthoz, hogy mennyi GPU-t adtak el, hanem csak lekérdezik azoknak a gyártóknak a raktárkészletét, akikkel szerződésben állnak, és abból kalkulálják az adatokat.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Busterftw

    veterán

    válasz Alogonomus #60109 üzenetére

    Petykemano irasaban az is visszakoszon, hogy ez a szegmens rendkivul apro es ebben a szegmensben egy webshop alapjan aligha kapunk teljes kepet.
    En ugy latom ez pont azt tamasztja ala, hogy az AMD-t valaszto reteg arerzekenyebb, ezert magasabb az AMD aranya DIY piacon, es pontosan ezert vesztett az evek soran piacot az AMD, mert az Nvidia-t koveto arazasaval es gyengebb felhozatallal az userek akkor inkabb mar Nvidiat vesznek, nem AMD-t.
    Tehat marad a fanatikus reteg, ami inkabb 10-15%.

    A 70% semmikepp nem all meg, mint meggyozheto vasarlo.
    Errol mar sokszor elmelkedtunk, ahhoz az AMD-nek konkretan 2x gyorsabb cuccot kellene felaron kinalnia a konkurencianal es az sem lenne egyik naprol masikra muvelet.

  • PuMbA

    titán

    válasz Busterftw #60111 üzenetére

    "Errol mar sokszor elmelkedtunk, ahhoz az AMD-nek konkretan 2x gyorsabb cuccot kellene felaron kinalnia a konkurencianal es az sem lenne egyik naprol masikra muvelet."

    Én nem ebben látom a siker titkát, hanem az előremutató dolgokban. Egy kis plusz sebesség teljesen hidegen hagy, a grafika attól még ugyanaz lesz. Én az RT és a DLSS miatt váltottam 1 éve NVIDIA-ra AMD-ről és hozza azt, amit ígért. Egy középkategóriás kártyával (RTX3060 12GB) Cyberpunk 2077 alatt az összes RT fícsört bekapcsolva FullHD monitoron tudok játszani 30 fps felett úgy, hogy a megvilágítás / árnyékok / tükröződések next-gen szint. AMD-t akkor vettem volna, ha van egy előremutató játék, ami mögé beállnak és abban a játékba beleraknak valami jó kis szájtátó grafikai fícsört. Úgy tudom, hogy az AMD-nél a következő ilyen dolog a HPRT API-juk, ami a Snowdrop 2-ben lesz, de meg kell várni, hogy egyrészt milyen játékot adnak ki ezen az alapon, illetve hozza-e azt, amit várunk tőle :) Ha igen, megyek vissza AMD-re.

    [ Szerkesztve ]

  • Alogonomus

    őstag

    válasz Abu85 #60110 üzenetére

    Arról esetleg van valami hozzávetőleges információd, hogy például a JPR a gyártók hány százalékának a dinamikus raktárkészletére lát rá? Biztosan nem mindre, de mondjuk 33 és 80% között inkább melyik a reálisabb érték? Csak mert látszólag tényleg nagyon nincs összhangban a JPR grafikonja és egy random bolt eladási arányai.

  • Petykemano

    veterán

    válasz Busterftw #60111 üzenetére

    Itt gyorsan hozzátenném, hogy nem tudom, hogy mekkora lehet a DIY/Retail részesedése az AMD/NVidia eladásiban a prebuilt/OEM/Notebook eladásokhoz képest. Részemről az csak egy feltételezés, hogy az eladási volumen meghatározó része ott lehet, ami ha így van, akkor magyarázhatja, hogy miért nem tud a piaci részesedés egészére komoly befolyást gyakorolni a DIY/Retail piaci árverseny.
    És ugye a MF csupán egyetlen bolt, nem biztos, hogy az ott tapasztalható ~60/~40 reprezentatív. Lehet, hogy az USA vásárlók (Amazon/Newegg) kevésbé tudatosak/árérzékenyek, vagy kevésbé ismerik az AMD márkát. Csak egy példa: Volt egy jelentés arról, hogy a zen rajtolását követő években teljesen más trendet járt be a Mindfactory és egy japán retail, amelynek eladásaiban sokkal tovább kitartott az Intel márkaereje.

    Egyébiránt elég nehéz kérdés szerintem. Mármint ilyen 22-es csapdája.
    Egyrészt: nyilvánvaló, hogy piaci részesedést úgy tudna az AMD szerezni, ha egyértelműen vonzóbb terméket rakna le az OEM-ek számára. Kedvezőbb árú, kellően nagy volumenben gyártott, jobb fogyasztással, stb.
    De ez még biztosan nem elég. Mert valószínűleg az OEMeket is presszionálják a vásárlók. Ha most az AMD hozna a semmiből egy kedvezőbb árú, nagy volumenben gyártott jobb fogyasztású kártyát semmiből akkor sem biztos, hogy az OEM-ek hirtelen váltanának. Egyrészt mert nem akarnák elveszteni az Nvidia jóindulatát (mennyiségi kedvezmények, valamint az olyan kedvezmények, ami az eladott NVidia és konkurens termékek aránya után járhat) (( Az elmúlt 2-3 év meggyőző EPYC sikerei után a DELL egyelőre az egyetlen, amelyik kizárólag AMD EPYC forgalmazása mellett döntött ))
    Másrészt meg ha a fogyasztók bizalmatlanok az "ismeretlen" termékkel kapcsolatban, akkor sokba lehet meggyőzni arról, hogy így lesz a jobb.

    Tehát kell a mindshare is (királytermék, driver, szoftver, etc), hogy a fogyasztók az OEM-ektől is elfogadják/keressék az AMD GPU-t. De ha az AMD csak erre törne, akkor az önmagában nem lenne elég, ha közben az Nvidia a megrendelések nagy részét OEM kapcsolatai révén lefölözi. Nagyobb volumenű megrendeléssel talán a beszállítói árai is alacsonyabbak (TSMC, GDDR6)

    Szóval átütő sikerhez egyszerre és tartósan kellene minden szempontból jobbnak lenni.
    De igazából sajnos nem beszélhetünk arról, hogy az átütő siker (nyilvánvaló) összetevői közül egy-két láb hiányzik az AMD-nél. Ha mondjuk egyértelműen övék lenne a raszterben gyorsabb kártya, vagy lényegesen olcsóbban adnák a kártyáikat, vagy lényegesen kedvezőbb fogyasztás mellett, vagy előnyt tudnának felmutatni a szoftveres környezetben, akkor lehetne vitatkozni azon, hogy miért nem jön a részesedés, mi az, amin még javítani kellene. (A Zen esetén voltak ilyen pontok: a fogyasztás, a MT teljesítmény, Zen3-mal a ST teljesítmény is felzárkózott, stb)

    Azonban jelenleg az AMD szerintem semmilyen ponton nem hoz kiemelkedő teljesítményt.
    Sem teljestmény, sem fogyasztásban, sem árban, sem feature-ben.
    (Az RDNA2-vel az AMD, mintha kiugrott volna a szélárnyékból, felkészült volna az előzésre, de most az RDNA3 vs Ada esetén újra visszahúzódott)

    Ez a technológiailag minden szempontból követő státusz, a picivel kedvezőbb perf/$ retail árakkal ~60/~40 részesedésre elég a retail üzletekben, de szerintem erős lemaradást az OEM megrendelések esetén.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Busterftw

    veterán

    válasz Petykemano #60114 üzenetére

    "a DELL egyelőre az egyetlen, amelyik kizárólag AMD EPYC forgalmazása mellett döntött"
    Nem emlekszem pontosan melyik topikban volt ez korrigalva, ha jol tudom csak ez bizonyos "utas" szerverre igaz, tehat az Intel nem lett dobva, csak abban a kategoriaban AMD only.

  • Petykemano

    veterán

    válasz Busterftw #60115 üzenetére

    köszönöm a korrekciót.
    Valójában csak a szalagcímet olvastam és ez ragadt meg.
    Tudomásom szerint az AMD csak 2 utas szerverekben utazik, így logikus, ha a 4-8 utas szervereket továbbra is Intelből rakják össze.

    A lényeg így is az, hogy egy(etlen) OEM részéről egy ilyen elkötelődéshez* a szerverpiacon mutatott többéves meggyőző előny volt szükséges.

    *(Egyébként nem biztos, hogy ez tartós elköteleződés. Tudvalevő, hogy a Sapphire rapids csúszása miatt az Intel még idén ki akarja adni az Emerald Rapids-ot. Könnyen lehet, hogy a csupán arról van szó, hogy a Dell Intel platformot már majd csak arra épít.)

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Raymond

    félisten

    válasz Petykemano #60116 üzenetére

    Az 1 es 2 socket is van Intel es AMD a Dell-nel. Melyik az az "AMD only" hir?

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • bjasq99

    kezdő

    válasz Petykemano #60114 üzenetére

    Igen ameddig az Amd nem tud mást is előhúzni a kalapból addig a price/performace marad az egyetlen ige.
    Mert nem elég a temérdek feature, túl kell Nv - t licitálni.
    Mert dolgozik ám nagyon az Amd, de nem tudja a hátrányát behozni. (egyenlőre) Látjuk, hogy dolgozik mert lett Fsr lesz abból 2 is és lesz Fsr 3 is, de mindig másodhegedűsek. (Szerintem video felskálázó is lesz csak kérdés mikor)
    Mert mindenki emlékszik az elsőre, míg a második a ködbe vész.(Elég megnézni a sportokat)

  • fLeSs

    nagyúr

    válasz Petykemano #60114 üzenetére

    Videokártyáknál nem a sebesség a lényeg, hanem a megbízhatóság, kompatibilitás, stabilitás. Az összeszerelt gépeknél nem szeretik az egycsillagos értékeléseket és ha a vevőnek az ügyfélszolgálatot kell hívogatnia mert vmi nem OK.
    A panaszkodó vevő később nem onnan fog vásárolni gépet/alkatrészt.
    Amíg egy kicsit is tájékozottabb OEM menedzser az AMD drivergondjai miatt síró emberkéket lát (redditen, hírekben, youtube kommentekben, etc) addig nem nagyon lesz Radeon OEM gépekben és boltban előre összeszerelt gépekben.
    Ez egyébként egy öngerjesztő folyamat ami az NV malmára hajtja a vizet. A legtöbb ember első PC-je boltból/OEM-től van, összeszerelve és az esetek többségében GF van benne. Később ha az illető új gépet vesz vagy fejleszt, akkor megint NV-t fog venni ha nem volt a géppel semmi gond, egyszerűen azért, mert az emberek így gondolkodnak.
    A vásárlók másik csoportja akinek már egy ideje van gépe már megkérdezi az ismerőst, és mivel a többség Geforce-ot vesz, ezért neki is ezt ajánlják, szóval ő is azt vesz. Hogy a többség miért Geforce-ot vesz? Hát azért mert a többség azt veszi. Ez egy öngerjesztő folyamat. Itt már "mindshare"-ről beszélhetünk.
    Vannak akik valahol látták, hogy a Geforce a gyorsabb (a model az mindegy) ezért aztán ők is Geforce-ot vesznek.
    Másik dolog, hogy az NV-nek gördülékenyebb az OEM-ekkel való együttműködése, kommunikációja. Ha hardverre van szükség, akkor azt az NV azonnal tudja szállítani, az AMD meg nem (vagy legalábbis a múltban nem).
    Van erről a témáról egy félkész bejegyzésem, 01.12-én körülnéztem itthon: az Alzán a 62 db kapható "gamer" gépből 1 db-ot árusítottak Radeonnal (és 13 db-ot Ryzennel). Aqua-ban 18-ból 2-ben volt Radeon, az Iponban az álló toronygépek közül pedig 50-ből 7 (integráltakkal együtt!)
    A DIY piac kb. a teljes piac 10%-a ezért az összes teszt, cikk, yt videó semmit sem ér a piaci részesedések megváltoztatása szempontjából. A Ryzen PC piaci részesedése is max 20% a sok hype és a jó teljesítmény ellenére is, közben sokan azt hiszik, hogy az Intel már temethető.
    MLID az egyik legnagyobb bohóc ebből a szempontból, állandóan nyomja az AMD destroyed Intel szöveget. :D

    [ Szerkesztve ]

    "I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

  • bjasq99

    kezdő

    válasz fLeSs #60119 üzenetére

    Pontosan
    Az Nvidia akár tetszik akár nem a videókártyák Apple -je.
    (Kényelem, megbízhatóság, brand, feature amit akarsz)

  • bjasq99

    kezdő

    válasz Petykemano #60107 üzenetére

    Igen az Oem vásárlók nagy része valószínűleg valamilyen mértékben fanatikus, csak ezt nem fejtettem ki a tényezők között. Nekik elég vagy elég a Brand neve vagy ha a nem ennyire fanatikus akkor elég megemlíteni nagy vonalakban pár featurot. Elég, hogy tudja ha bekapcsoljuk a Dlss3 -t akkor 2x olyan erős lesz a kártyád (mert igen találkoztam fórumókban, hogy fogalmuk sem volt arról, hogy ez azért mégse olyan mintha nativan 2x annyi fps -d lenne), (sima Dlss: az is AI, az Ai jó, Fsr az nem Ai, tehát nem jó tehát helló NvidiAi) (nem azért tényleg zseniális amit az Ai-al elért az Nv)

  • Petykemano

    veterán

    válasz bjasq99 #60122 üzenetére

    > Igen az Oem vásárlók nagy része valószínűleg valamilyen mértékben fanatikus

    Én erről nem vagyok ennyire meggyőződve.
    Elképzelni is inkább az ellenkezőjét tudnám: a prebuilt gép / notebook vásárlók többsége szerintem inkább felületes ismeretekkel rendelkezik, azok a hírek érik el, amik az origón és az indexen megjelennek. Olyan benyomásaik vannak az Nvidia és AMD kártyákról, mint ami alapján az emberek mosószert, vagy hűtőmárkát választanak. "Legyen jó" és élnek a feltételezéssel, hogy ha már valaki veszi a fáradtságot, hogy jó drágán összerakja neki, akkor nem fogja a rosszabbat választani.

    Vajon hány ember veszi figyelembe az 1-2 évente megjelenő mosószer-teszt eredményét ahelyett, hogy az megszokott, reklámokban gyakran látott, megbízhatónak gondolt márkát emelné le a polcról?

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

  • Yany

    addikt

    válasz bjasq99 #60118 üzenetére

    Az AMD a legtöbb újkori feature-jét az NV után dobta be, hiába free formában, az innovatőr szerepet egymás után bukja el. Ahol viríthatott volna egy brutálisat, a low-level API-k frontján, azt a ziccert iszonyatosan kihagyta. A "minőségi" brandet is folyamatosan alulbecsüli és el is bukja, illetve a "professzionális" attitűd sincs a hétköznapi emberek tudatában (Quadro, Tesla, ugye, NVENC, stb). Szinte minden fronton, ami nem price/perf mutató, abban az NV előrébb van. És a kartell gyanú folyton folyvást csilingel a fülemben, mert a hajlandóság sem mutatkozik, miközben árban sem igazi a verseny. Minden oldalról ordít, hogy az AMD nem, vagy alig akar ezen változtatni, pedig nem hülyék ülnek ott sem a tervezőasztal/szervező/marketinges/egyéb management osztályokon. Ha mi látjuk, nekik is kell látniuk, és igen, ezek már nyilvánvaló, nem pedig véleményes különbségek az NV javára.

    Erre a látszat-versenyre innen belföldről egy másik témában is tudnék erős analógiát, de nem akarom ennyire eloffolni a dolgot.

    [ Szerkesztve ]

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Yany #60124 üzenetére

    A feature-ök tekintetében azért nagyon sok first volt az AMD-nél. Konkrétan ezek:
    Chill - erre máig nincs válasz
    Anti-Lag
    Boost (VRS) - erre máig nincs válasz
    Smart Access Memory
    RIS
    FreeSync Premium Pro - erre máig nincs válasz

    És még lehetne sorolni.

    Az explicit API-k frontján virítanak, hiszen extrém alacsony a Radeon D3D12 drivernek a többletterhelése. [link] - ezért tud procilimites környezetben gyorsabb lenni elérhető árú procival a 6650 XT az RTX 4090-nél (lásd WD: Legions vagy CoD: MW2). Ez az előny mind szoftveres, nagyrészt abból származik, hogy az AMD D3D12 drivere sokkal hatékonyabb az NV driverénél.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • bjasq99

    kezdő

    válasz Yany #60124 üzenetére

    "Az AMD a legtöbb újkori feature-jét az NV után dobta be" igen #60118
    pontosan ezt írtam le.
    Szóval kifejtettem, hogy leárazással nem megy semmire az Amd mert nem tudja megfogni akkor sem a Nv vásárlókat csak a price/performance bajnokokat, akik igy is a piros oldalon vannak.
    Nyilván ha jobban leáraznak akkor talán nagyobb lesz a market share, de valószínűleg olyan kicsi mértékben, hogy nem érné meg. Nézd 20% plusz ár Nv nél kb ugyanolyan drága gyártású gpu nál

  • Busterftw

    veterán

    válasz bjasq99 #60122 üzenetére

    Az OEM vasarlasokat az is befolyasolja, hogy az Nvidia nagyobb keszlettel es valasztekkal van jelen a piacon, tobbfele verzioban/kiepitesben, tobb markaval dolgoznak.
    Nagyon sokaig az a problema a mai napig, hogy hiaba volt egy kompetetiv AMD mobil CPU "bejelentve", aztan honapokig nem volt elerheto, utana meg vadaszni kellett az azzal szerelt laptopokat.
    Desktopon AMD kartyaval szerelt rendszereknel szinten problema, hogy az AMD nem gyartat eleget, meg most sem, pedig nincs kapacitas gond. (es nincs love gond)

    Az AMD odamegy a Dell/Corsair/random prebuilt gyartohoz, hogy figyi itt az uj Radeon, tudok szallitani 50k/ev, a Dell kirohogi, mert mondjuk evi 5 millio "gamer" PC megy el.

    [ Szerkesztve ]

  • PuMbA

    titán

    válasz Abu85 #60125 üzenetére

    Jó dolgok, de sajnos ezek egyikétől se lesz szebb a grafika :( Az RTX ezt az összes fícsört legyűrte egymaga, annyival nagyobb név lett a híroldalakon már a marketingje miatt is.

    Szerk: Jaja, az NVIDIA a szabvány köré is milyen marketingnevet épített föl. Ez az érdekes, mert biztosan húztak ezzel plusz vásárlókat az AMD-től.

    [ Szerkesztve ]

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz PuMbA #60128 üzenetére

    Az RTX az egy API funkciónak a marketingneve. Ugyanúgy megvan az AMD-nél is, hiszen teljesen szabványos API hívásokról van szó.

    Eygébként a RIS és a FreeSync Premium Pro a képminőség növelését célozza ezek közül.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • bjasq99

    kezdő

    válasz Abu85 #60125 üzenetére

    Először is Abu add el ezeket a feature -ket olyanoknak akik Om gépeket vásárolnak, de egyáltalán nem Nv volumenű fejlesztések.
    Míg a kisebb terhelés driver oldaláról nem releváns. Aki 4090 -t vesz az nem fog 1080p ben játszani míg aki 1080p ben játszik az nemfog olyan kártyát venni akinek ne Gpu limitje lenne a fő gond.
    Ez az előző driveres érvem csak józan észből szólt, de igazából nagyon nem számít, csak az hogy nem eladható az Amd újításai.

  • Yany

    addikt

    válasz Abu85 #60129 üzenetére

    Ezzel a hsz-szel igazából most azt mutatod, hogy nem érted a különbséget, hogy mit jelent az RTX, vagy a DLSS a hétköznapi embernek az AMD alternatíváival szemben. Amiket írtál, amúgy persze árnyalják a képet, de érdemes belegondolni, hogy vajon mekkora súllyal bírnak (akár mind együtt) egyetlen RTX vagy DLSS fogalomhoz képest. (itt nem vélt vagy valós értékbeli különbségekről beszélek, hanem a közösségben lecsapódott nyomról, aminek csak egy része fogható marketingre).

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Yany #60131 üzenetére

    Az RTX csak egy marketingnév. Ez szabvány funkció, mert a DXR maga szabvány, tehát ugyanúgy futtatja az AMD is, ahogy az Intel is.

    A közösségben lecsapódott nyom 100%-ban marketing. A vásárlók 99%-a csak ezt nyakalja. Ha nem így lenne, akkor nem létezne DLSS3 sem, mert esetleg felmerülne az a kérdés, hogy egy kiszámolt képkockát miért is kellene visszatartani csak azért, hogy egy kevésbé friss adatokból felépülő köztes képkocka legyen generálva? Utóbbi csak arra jó, hogy a friss adatokat hordozó információ később jelenhessen meg, de miért is? Mi az előnye annak, hogy már kész képkocka csak később kerülhet a kijelzőre? Ennek nincs logikus magyarázata, pusztán marketing, ami arra épül, hogy a vásárlók 99%-a "csak ezt nyakalja".

    #60130 bjasq99 : Az OEM-eknek elég az árukapcsolás. Ilyenek egyre sűrűbben vannak. Az AMD és az Intel is kínál már olyat idén, hogy olcsóbb a proci, ha GPU-t is rendelnek hozzá. Ez az OEM-eket önmagában meggyőzi, mert ők csak azt nézik, hogy mekkora hasznot raknak zsebre a gépen.

    És aki 3060-at vesz? Annál is ott lesz ez a probléma. Ugyanúgy hiába vette meg a 3060-at, mert maga a driver nem elég hatékony ahhoz, hogy egy relatíve megfizethető procival ne legyen limit.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • bjasq99

    kezdő

    válasz Abu85 #60129 üzenetére

    Nem is ez volt a téma tárgya hogy Amd nél nincs RayTracing, csak ebben az Nv volt a mindent vivő első,
    aki az alkalmat megragadva megkovácsolta az Rtx hívó-szavát.
    Egy Brand mind felett
    Rtx az egyetlen

    Elpusztítani is valószínűleg olyan nehéz, mint a végzet-hegyébe egy Gyűrűt dobni.

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz Yany #60131 üzenetére

    A leginkább megdöbbentő számomra a sok pozitív vélemény a DLSS-ről. Ezt hogyan tudták megetetni az emberekkel, nem tudom. :N Ilyen ezer éve van sok játékban, hogy resolution scale, akkor is levihetted már 1.0/100% alá, és éppen ugyanaz az eredménye, csapnivaló élettelen, részletszegény kép, számomra nézhetetlen. Nevezhetjük DLSS-nek, FSR-nek, 1.0/100% alatti resolution scale-nek, egyre megy.

    #60132 Abu85 : Ez a DLSS3 egészen kétségbeejtő, Április 1-i tréfának is jó lehetett volna egy alternatív univerzumban... :DDD

    Az AMD egyébként már 7 évvel ezelőtt is tudott képkockákat duplikálni, a FreeSync LFC néven, de ők csak értelmes dologra használták, nem az FPS-mérő megviccelésére... [link] :C

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz bjasq99 #60133 üzenetére

    Az RT jelenleg alig működik, mert maga az API holt szar. Az Ada esetében az NV pont azért vezette be a két újítást (OMME, DMME), hogy reagáljanak a holt szar API-ra, de ez csak Ada GPU-kon működik, vagyis mindenki, aki már vett eddig RT hardvert, dobhatja ki a kukába, mert iszonyatosan lassú lesz a compute shader emuláció. Ez csak bajt fog hozni az egész rendszer fejére, mert innentől kezdve minden generációban kerülőutazni kell az API-nak a masszív hiányosságait, vagyis minden generációban megvásárolt hardver mehet a kukába, mert megváltozott a kerülőút.
    Ezért pofázom egy ideje, hogy ezt a gondot programozhatóság nélkül nem oldjuk meg, mert minden generációban új hardvert kell venni az új kerülőkhöz, amivel az API-t "gyógyítjuk". Erről szerinted hány vásárló tud, hogy a rendszer jelenleg csak egy generációig kínál kompatibilitást?

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • HSM

    félisten

    válasz Abu85 #60135 üzenetére

    "Ezért pofázom egy ideje, hogy ezt a gondot programozhatóság nélkül nem oldjuk meg, mert minden generációban új hardvert kell venni az új kerülőkhöz, amivel az API-t "gyógyítjuk". "
    És mindez ugye azért, mert így több minden lehet fixfunkciós, és ezáltal gyorsabb lesz a rendszer. Az emberek ezért megveszik, örülnek, a következő generációban pedig el van nekik adva a sebtapasz drámai innovációnak és szaladnak is az újért. :C Közben pedig: profit $$$...

  • bjasq99

    kezdő

    válasz Abu85 #60135 üzenetére

    De érted az Rt Brand az megvan.
    Légy szíves erről a Ray Tracing programozhatóságról beszélhetnénk részletesebben mert nekem vannak olyan meglátásaim, hogy nem olyan egyszerű az egész.

  • Yany

    addikt

    válasz Abu85 #60132 üzenetére

    Az RTX csak egy marketingnév. Ez szabvány funkció, mert a DXR maga szabvány, tehát ugyanúgy futtatja az AMD is, ahogy az Intel is.
    A közösségben lecsapódott nyom 100%-ban marketing.

    Ehh, Abu, én őszintén tisztelem a belerakott energiáidat (ezt már többször is jeleztem), de az ilyen felfogás iszonyat szemellenzős és nem engedi, hogy te magad is távolabbi nézőpontból értékeld, hogy mi a gáz (mármint az AMD oldalán). Nem, az RTX mellé bejön az alábbi néhány tény, aminek nyilván van marketingereje, de az, hogy az RTX pozitívabb értékelése az AMD eredményeivel szembeállítva 100% marketing-tevékenység, az iszonyat zsákutca. Itt valamit elhiszel az AMD-nek, vagy nem tudom, honnan jön ez a megállapítás, na de a tények:
    - Az NVIDIA előbb implementálta a vásárlóközösség számára a ray trace-t.
    - Az NVIDIA folyamatosan gyorsabb azonos árszegmensekben is, de abszolút értékben lemossa az AMD-t. (nem teoretikus vagy réteg-megoldásokban, hanem ahol számít, a gyakorlatban)
    - Az NVIDIA a DLSS-t tökéletesen időzítve az RTX támogatására dobta be, iszonyat profin kivitelezték az egész körül a hype fokozását.

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz bjasq99 #60137 üzenetére

    A PC-s DXR-ben nyilván nem egyszerű, mert az API úgy működik, hogy a TLAS és a BLAS-ok közötti kapcsolatok fixen meg vannak határozva a gyorsítóstruktúra kiépítésekor. Tehát menet közben nem lehet eldönteni, hogy mi történjen, ha az adott sugár belép az egyes boxokba. Ehhez programozhatóság kell per-objektum szinten, de ezt maga az API nem támogatja. Viszont technikailag nem nehéz, mert a Microsoft DXR-nek az Xbox Series verziója meg már támogatja ma is. Tehát a kód létezik, csak nincs megegyezés a PC-ben róla, ami valószínűleg abból ered, hogy a PC-s DXR-hez használt egyedi BVH adatstruktúra-formátumot a tulajdonosa nem akarja megnyitni, enélkül pedig programozhatóság sem lesz. Ezért csinálja most azt az AMD, hogy akkor áthozzák PC-be az Xbox nyílt egyedi BVH adatstruktúra-formátumát, és akkor a DXR-rel meg topogjon egy helyben a Microsoft ameddig akar.

    #60138 Yany :
    - Az RT-t a Microsoft hozta el a DXR-ben.
    - Valójában az RT PC-s megvalósításban hígfos, és mindaddig az lesz, amíg nem lesz programozhatóság a TLAS és a BLAS-ok között. Csak olvasd el egy elismert fejlesztő véleményét a témában: [link] - nem úgy írja le, mintha egy működő valami lenne. Az, hogy a user nem ért hozzá az rendben van, de vannak akik érteken hozzá és leírják, hogy nem jó. Máig nincs reakció a felvetett tényezőkre. Illetve az NV tervezett az Adába olyan újításokat, amik ezeket megkerülik, de itt az lesz a probléma, hogy egy generációig működő fejlesztésekről van szó, tehát x játékot mondjuk megírnak Adára, és a next-genen már fos lesz a sebesség, mert nincs rászabva a kód a friss architektúrára. Tehát minden egyes játékhoz kell tartani egy VGA-t abból a generációból, amire ki van alakítva a kerülőút. Tényleg ezt akarjuk? Nem lenne jó mondjuk szimplán per-objektum leprogramozni a problémára a megoldást traversal shaderrel? Persze tudom, jobb a gyártóknak, ha mindig új GPU-t veszel, csak hangosan gondolkodom ezzel az ördögtől való programozhatósággal.
    - A DLSS1-et hozták akkor, és mindenki mondta, hogy fos.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • bjasq99

    kezdő

    válasz bjasq99 #60137 üzenetére

    Ehhez a ray tracing discuss -hoz létrehozok egy külön fórumot amibe beszúrom Abu Infinity cache -ről szóló értekezésért, ugyanis az is hozzátartozik a Ray tracing sebességéhez és elé technikai.

  • Pug

    veterán

    válasz bjasq99 #60122 üzenetére

    Az OEM vasarlo sok minden, csak eppen nem fanatikus, messze nem melyed bele annyira, a szo amit keresel, az a korai benyomasok alapjan reszrehajlo/komformista a folytatolagos vasarlasai soran, de ez is kisebb szelete.

    Az OEM (magan, nem ceges) vasarlo leginkabb max budget orientalt.

  • Yany

    addikt

    válasz HSM #60134 üzenetére

    Szerintem a DLSS az egyik legjobb dolog, ami a desktop grafikával az elmúlt időszakban történt. Iszonyat sok ember kiörgedő VGA-jának élettartamát nyújtja ki, vagy akár tesz játszhatóvá addig játszhatatlan játékokat szészőséges esetben. És itt a DLSS-t muszáj nem önmagában nézni, hanem azt is, hogy mit indított el (fsr, és egyéb leszármazottak). Igen, vannak ilyen antialias fronton gigászi hazugságok, amit az emberek a saját szemük által látottakhozt képest is elhittek, pl. amikor a morphologic antialiast bármilyen értelemben is pozitívnak értékeltek. Ha valami, az volt a világ legdurvább szemellenzős átbaxása.

    A DLSS-ről kialakult pozitív véleményem egyébként nem hit kérdése, játékfejlesztőként is értékelem, de felhasználóként is a tényekre hagyatkozva alakítottam ki a véleményem. Természetesen látom az esetlegesen előkerülő artifactokat is, hogy szép magyar kifejezéssel éljek, mindenkinek saját értékelése alapján dől el, hogy ez a "trade-off" mennyit ér meg. Nincs ingyen ebéd, ez tény, de egy 4-kra skálázó Quality DLSS 2.x nagyon kellemes szinte minden tekintetben. A DLSS3-mal egyetértek, az már csak az "üljünk fel a DLSS hyprea" című dal a kazetta B oldalán, előadja: NV.

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Yany #60142 üzenetére

    A felskálázás az jó dolog, de igazából egyik megoldás sem jó. Az a baj, hogy rohanunk az olyan marhaságok felé, mint a képgenerálás, ami olyan eszetlen hülyeségeket eredményez, hogy kész képkockákat tartunk vissza a megjelenítéstől. Ez őrültség.

    De a jelenlegi felskálázások nem tökéletesek. Mindegyikkel az a gond, hogy a probléma egyik felét oldják meg. Mert a brute force AI megoldás nem elég, ugyanis nem tud reagálni olyan dolgokra, amelyekkel nem lett a tréning alatt feldolgozva, míg a másik oldalon a kézzel írt algoritmusok szintén nem számítanak elégnek, mert azok meg nem reagálnak elég hatékonyan a dolgokra. Ezek kombinációja lenne a megoldás, vagyis egy olyan algoritmus, ami alapból kézzel van írva, emberi tényezővel, és azt kiegészíti az AI brute force. De valamiért nem érdekeltek benne a cégek, pedig ez ütne igazán. De helyette van ez a képgenerálos marhaság.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • b.

    félisten

    válasz Yany #60142 üzenetére

    Amíg kikapcsolható , on / off funkció addig ez nem felesleges dolog, hanem egyeseknek szükségtelen másoknak meg segítség lehet a simább képélményért.
    A választás leehetőség adott ha elérhető és támogatott, hogy használja e valaki vagy nem. Sztori alapú játékok alatt szerintem ez nem lesz zavaró, de majd ha lesz rá lehetőségem letesztelni akkor mondok inkább végső véleményt.
    Abu meg nem fog jó véleményt mondani egyetlen egy Nvidia fejlesztésről sem ezt már tudjuk sok év távlatából is a másik oldalnál meg fordítva, kritikusan nem fog nyilatkozni soha.

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • b.

    félisten


    Kiadási időrend

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • bjasq99

    kezdő

    válasz Abu85 #60143 üzenetére

    Szerintem meg az a legnagyobb vicc a felskálázás terén (bármelyikről legyen szó), hogy az egész olyan információkat számol amelyek ott lehetnének, de az egész rendszer egy félszemű óriás.
    Magyarán a felskálázó eljárások, csak néhány információt lát a frame elkészültéből (a pixel színét, motion vektort stb), de ezek elenyészők.
    Gondoljuk el, hogy mire lehetnének képesek a felskálázó algoritmusok ha a game engine fejlesztők saját maguk implementálnák le, és kihasználnák szofverük minden apró részletét.
    Szerintem ez lenne az igazi, és a Microsoft, Nv, Amd, Intel nem skálázó eljárásokat adnának ki, hanem keretrendszereket, amelyekkel könnyebb lenne az engine gyártóknak felskálázási szoftvereket készíteni.

  • b.

    félisten

    válasz bjasq99 #60146 üzenetére

    alapjába véve a DLSS és az FSR új verziója "kompatibilis" egymással. Minimális munka működésre bírni az egyik eljárást ha benne van a másik.
    AMD is hozza a frame generálást,(Fluid Motion Frames néven) nem lennék meglepve ha az is így működne. Amúgy az RX sorozaton már most is aktiválható a frame generation az Nvidia által és Intelen is megy.[link]
    Így szinte a játékfejlesztőknek érdektelen lenne ebbe plusz munkát befektetni ekkora hardveres lefedettségnél és sokszínűségnél, ha a hardvergyártóknál működik az átjárhatóság és a megfelelő hardverekre megoldják ők.
    Valószínűleg pont a hardveres diverzitás az oka, hogy ezt nem lehetne megfelelően megoldani engine szintjén.

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • PuMbA

    titán

    válasz Abu85 #60132 üzenetére

    RTX3060-at kihajt egy 4 magos Core i3-13100 is: [link] :) A probléma csak a felső kategóriás NVIDIA-kat érinti.

    [ Szerkesztve ]

  • bjasq99

    kezdő

    válasz b. #60147 üzenetére

    Szerintem szoftveresen nagyon nagyot lehetne dobni, csak nem válalják a plusz munkát. Nézd a Dlss 1 is olyan volt, hogy minden játékgyártónak egyedileg kellett volna trainelnie a neurális hálót, de erre sem vették a fáradtságot, pénzt. Nem azt mondom, hogy a mostani rendszer nem nyereségesebb, hanem azt, hogy technikai oldalról iszonyat potenciál marad így ki.

  • bjasq99

    kezdő

    válasz PuMbA #60148 üzenetére

    Igen, én is néztem, hogy egy ryzen 5 5600x meg elég jól kihajt egy Rtx 3070-t.

Új hozzászólás Aktív témák