-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Komplikato
veterán
Tárgytalan az egész, egy sorral elcsúszva olvastam a dolgokat. Nyilván nem mindegy, hogy 370x/HD7860 vagy 260x a mondat tárgya. Azért kösz az infókat, ezen túl ezt is figyelembe veszem.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Driverbe nem lesz beépítve. A Strongene dekódere licencelhető a szoftverfejlesztők számára. Cyberlink, ArcSoft használja is. Te gondolom nem ezeket használod. A letölthető verzió lassabban fejlődik.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Windows 10 beépített dekódere azért ver el sok dekódert, mert nem csak CPU-s. C++AMP-ben írták, és WDDM 2.0 IOMMU mód támogatása mellett használja az IGP-t is a CPU mellé.
A 10 bites HEVC Strongene dekóder csak licencelhető. Pénzt kérnek érte, ha valaki használni akarja, ezért vannak ez a dekóder a fizetős lejátszókban. Az Ittiamnak van még GPGPU dekódere. Ez minden OpenCL 1.2-t támogató holmin megy, de ez is fizetős, hozzávetőleg 50000 dollár az alap licenc. De persze, ha kifizeted, akár neked is odaadják.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert a DXDIAG egy DX9-hez írt program, és az FL detektálásokat már csak stringből végzi. A driverbe manuálisan írják bele azt a sort, és azt kiírja a program. Semmiféle valós detektálást nem végez a DX12-re vonatkozóan senkinél.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
stratova
veterán
Értem én ezt, de sajnszosan ez a GPU még a teleszemetelt memóriával is előbb fullad tán ki, minthogy elfogyna a VRAM. Mondjuk bajnak nem baj, csak érdekes, annak fényében, hogy anno a HD 7850/7870-ből is csak pár ODM készített 4 GB variánst, ami ugye egy ennél lényegesen erősebb GPU volt.
-
#85552128
törölt tag
Ja, persze, a Fury X óta "javul" (lassan két éve) mégis egyre több kell...
Ez a cucc nem igazán az újabb játékokra lesz kihegyezve... Régebbiek egész jól mehetnek, oda meg nem hátrány ha lesz egy 4 GB-os verzió is, a 3 pont jó lenne (a kettő szerintem kevés).
Mondjuk ha GDDR5-t raknak rá elpicsázza még az érkező APU-kat is, low-end casual gamer konfigba jó lenne. Bár ennyire low chipek fejlesztése helyett inkább a P11-et vitték volna le erre a szintre...[ Szerkesztve ]
-
füles_
őstag
Ezek még csak a kezdőárak.
550-nek olyan 80€ alatt lenne értelme, reméljük, hogy lemegy majd addig.
Az RX 570 kezdőára szvsz. nem is olyan rossz. Ha az is lemegy 160-170€ környékére akkor már jó.Ha bemenne 80€ alá az RX 550 lenne rá kereslet rendesen. Még mindig rengeteg R7 250-et elad az AMD 75€ körül, ezt leválthatná teljes egészében az RX 550.
[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
Varjuk ki mit tud, a Polaris kicsit fejlettebb chip, nincs akkora savszel igenye.
Pl az RX480 256 bites memoria busza is fele az R9-390 512 bitesenek (csak 256GB/s a 384GB/s elkeneben), megis kb egyforma teljesitmenyt tud a ket kartya.R7 250:
384SP
24TMU
8ROPRX550:
640SP
40TMU
16ROPSzoval az egyetlen visszalepes egy hasonlo kb 30%-os memoria savszel csokkenes (56 vs 76GB/s), minden masban kb ketszeres elonyben van az R7 250-hez kepest.
De a Polaris 10-bol kiindulva nem is kell neki akkora savszelesseg mint a regebbi GCN chipeknek.
Az r7 370 specifikacioi is mind jobbak mint az rx460-e, megis utobbi a gyorsabb.[ Szerkesztve ]
-
füles_
őstag
Azért van még mindig R7 250. De érdekes, mert csak Sapphire van, más gyártó nem kínál már R7 250-et. Itt szerintem az AMD-nek és a Sapphire-nak van valami különleges szerződése, hogy az utóbbi vállalat kap még Oland GPU-kat. Tehát nem hiszem, hogy az AMD teljesen leállítatta volna a 28nm-es Oland GPU-k gyártását, mert igény az van rá.
Egyébként én most Alzán néztem. Ott van raktáron Sapphire R7 250, és azt írja, hogy ezen a héten 18-an vettek ilyet.[ Szerkesztve ]
-
sb
veterán
Ezt úgy hívják mák.
Nálam G3900 HD 510, 6440HQ HD 530, ill. régebbi HD 4000 van még.Anomália mindenhol van/volt. Kevés, mert kevés dolgot próbáltam ki rajtuk. Írtam múltkor, hogy feltettem kíváncsiságképp pár játékot, Grid2 (ez eléggé Intel cím ha jól rémlik) futott szépen, de FHD-ra ugye kevés az IGP, gondoltam megnézem az 1-et, az el sem indult. Még 1-2 régi játékkal volt ugyanez a helyzet a felrakott 6-7darabból. És akkor ebben még nincs benne az ami indul de lassú/bugos.
De épp azt is írtam másik topicban neked, hogy HD 510-ben nincs main10 HEVC hibrid gyorsítás. HD 530-ban van és erről egy szó sem esett soha, sehol. Nyilván ez nem bug, hanem "feature", azaz direkt van így, de ez a része is gáz, hogy keresgélni kell mi-mit tud. A mai napig ugyanígy nem lehet megmondani pár prociról csak tapasztalati úton, hogy van-e MVC/3D támogatás.
De nem erre akartam kihegyezni. A gond az, hogy a dvga-knak sajnos még vannak előnyei akármennyire is APU/IGP párti vagyok. Ezért kár, hogy nem jött semmi értelmes dvga... vagy főleg, hogy ezt a pár megoldható problémát nem lépték át az integráltaknál.
[ Szerkesztve ]
-
sb
veterán
Persze. Nem élhetetlen az APU/IGP sem, csak vannak hátrányok.
És egyébként számomra épp az a legbosszantóbb, hogy sokszor nem fizikai korlátok vannak hanem mintha direkt szívatnák a népet. Az APU vs DDR3/4 sávszélesség pl. olyan amit elfogadok, hogy nem oldják mert mert egyelőre nem lehet gazdaságosan.De, hogy X évig nem volt GCN pl. APU-ból... Hogy nem jön évekig dvga alsó szegmensben ami ne átnevezés lenne... Intel driver hibák is megoldhatóak lennének, egy MVC/3D kihagyás szintén kb. csak szívatás, Main10 ugyanez. Ahogy a HDMI 2.0/DP kihagyása is. Csak arról szól, hogy ezekért újra és újra el lehessen kérni a pénzt 1-1 apróságért.
Az 550 128 bittel 460 ár/teljesítmény killer lenne. Így jöhetne 30k alatt valamivel. 64 biten meg HTPC/nosztalgia gamingre lehet jó, talán kellemes 40W körüli fogyasztással és kb. egyetlen modern, kis vga-ként. Indulásra 20k+ -ért, utána alatta.
-
Drizzt
nagyúr
Kar hogy merni nem mertek vele konkret fps-eseket. De a clockot mutattak grafikonon, az -200 Mhz. Az eredmenyek nem rosszak, nem is jok, pont a vart szinten vannak. Ha egy eve kijon es a kovetkezo messias varasa lenne mar most, akkor nem lenne gond. Igy viszont, hogy tudjuk mit tud a Vega es nyakunkon lassan a Volta... Ez keves. Meg ahhoz is, hogy az Nv. arat csokkentsen. Lehet igy majd lesznek akik Vegqt vesznek Pascal helyett, de alapvetoen ez nem egy game changer.
I am having fun staying poor.
-
GeneraL_XTX
veterán
-
Petykemano
veterán
Bármi, ami a videokártya tevékenységéhez kapcsolódik és a CPU-n fut annak köze van a CPU L2$-éhez. Pl a driver ilyen. A "driver overhead" pont ebből fakad
A többiben igazad van:
az nvidiának olyan szuper-optimalizált DX11-es drivere van, ami több szálra terjeszkedik ki, aminek a következmény a kevesebbnek látszó driver overhead, de magasabb CPU használat. Abu úgy fogalmazta meg: az nvidia több CPU-t enged használni a drivernek, ezért panaszkodnak a fejlesztők, hogy nem marad erőforrás a programnak. A ryzennek kapcsolatos problémákat is pont ugyanez a szélesebb terjeszkedés okozta az nvida drivernek, mert nem vette figyelembe, h a ccx-ek között magasabb a késleltetés, mint az azonos magszámmal rendelkező intel processzorok esetén.
DX12 és vulkan esetén valószínűleg kicsit más a helyzet, mert ugye ezeknek - legalábbis a promóban - a lényege az volt, hogy az ütemezést át lehet tenni a hardverre a CPU helyett. Ezzel együtt a CPU közreműködése nem szűnt meg.mindazonáltal persze az L2$ csak egy példa volt, tucatnyi más optimalizáció lehet, amit elképzelni sem tudok.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Hát mostmár nem derül ki mert visszavittem és visszaadták az árát, mondván nem tudnak vele mit kezdeni. elmondtuk a lenovonak si a storyt még csak nem is hallottak ilyen hibáról... Tehát passz.
Ja és igen nem ment feljebb. a GPU Z nem is látta a ramját... Szerintem ram hibás volt vagy valami levolt tiltva és a rendszermemóriával gazdálkodott.
De igazából az is volt hogy a gép sarkán volt egy pici sérülés de alulról volt látható véletlen vettük észre. tuti leejtették vagy nem tudom, persze nem klasszikus leejtés. meg amikor kihozták a raktárbóll már felvolt bontva meg elég viharvert volt a doboza is. Így gyanúzom nem az első kuncsaft voltam.Ja és kipróbáltam tesztel hogy csak alaplapi vagy csak dedikált és milire ugyanazok az adatok jöttek ki. hőfok, fps minden. Tehát valami ott nem volt kóser.
[ Szerkesztve ]
Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!
-
Cyberboy42
senior tag
ja, és a beérkező jel meg ugye a képfrissítésel jön. de azért vannak panelok ahol tényleg megvan az 1ms, vagy ahhoz nagyon közeli érték. hozzáteszem ezt azért mindig szürkéből szürkébe való váltásnár mérik... na ez is egy jó kis mérés xD mer ugye jelentősége nem sok. kivánvcsi lennék mondjuk priosból kékre mit tudnak a panelok
...A teknős ezután pszichoanalitikusként kezeli az identitászavaros krokodilt...
-
-
Jack@l
veterán
5 éves a dx12, ms-nél megvolt már az api évekkel azelőtt is.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
Ezek szerint nem hittek benne, hogy 5-6 év mulva már uralkodó platform lesz. Fejlesztés közben is áttérhettek volna simán rá, saját motort használnak.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Callisto
őstag
Nem lesz gyorsabb leakek szerint. AMD-s mérnöki szivárogtatás alapján raszterben elérheti talán, de RT-vel messze lesz. Akkor még nem is beszéltünk a DLSS3 igencsak erős újításairól.
Ráadásul fogyasztásban is jó lett a 4000-es.
Szerintem AMD-nek nagyon nyomott áron kell adnia 4000-esekhez képest, hogy vegyék.[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
HSM
félisten
Nem látom az ok-okozati összefüggést a nyíltság és a rosszabb minőség között.
Én egyébként sokkal inkább preferálom a nyíltságot, legyen bármilyen a megvalósított minőség, mint amikor egy zárt forrású gyártói szoftvercsomag van a fejlesztők elé dobva, amiről azt sem lehet tudni, mit is csinál pontosan.
-
Busterftw
veterán
Az egyertelmu mar par eve, hogy az AMD elengedte a desktop vga piacot.
Hozzak a kotelezot, megvan a kis 15-20% market share, de a fokusz mar mashol van.
Kellett hozni valamit a DLSS es mas technologiak ellen, de azt felgozzel teszik.Persze nem szamitok ra, hogy az Intel a fejukre none, de en ugy latom ha az Intel kitart a piac mellett akkor a market share-t az AMD-tol veszik el hosszabb tavon, nem az Nvidiatol.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Cyberpunk 2077 forráskódja a CD Projektnek van meg, nem az AMD-nek. Az AMD-től hiába kéred az FSR 2 implementálását bele, a forráskód hiányában erre nem képesek.
A játékosok egyébként időben exkluzív szerződések áldozatai, amely megállapodások kizárják egy meghatározott ideig egy eljárás implementálását. Legközelebb majd a Forspoken és a The Callisto Protocol lesz ilyen.
#58172 PuMbA : Az FSR elsődlegesen azért nyílt forráskódú, hogy a Microsoft gyárilag tudja kínálni az Xbox GDK-ban.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
"...mutassa az utat, az első legyen és a legjobb képminőséget adja"
Ennek semmi köze nincs a nyílt forráskódhoz. A nyíltságnak elsősorban ahhoz van köze, hogy ellenőrizhető, hogy pontosan mit csinál az eljárás. Ezzel pedig mindenki csak nyer.Az említett esetnél szvsz a játék fejlesztőire kellene mutogatnod, az ő dolguk lenne beépíteni, ha igény van rá, nem az AMD-é.
-
-
Alogonomus
őstag
De sok játékból pont hiányzik, nem? Pedig állítólag az FSR pár hét munkával beemelhető lenne szinte bármelyik utóbbi években megjelent játékba, vagyis a fejlesztő érdeke egyértelműen az FSR elérhetővé tétele lenne a minél nagyobb elérhető játékosbázis érdekében. Viszont ott vannak az időben exkluzív szerződések kitételei, és az még gátat szab az FSR elterjedésének.
-
HSM
félisten
"Amúgy ha jobb minőséget ad, akkor azért az implementálási idő nem vesz el feleslegesen."
De, feleslegesen ment el. Egy nyílt, szabvány eljárásnak kellene lennie, ahol az iparág szereplői belerakják a tudásukat, és akkor az jól futhat és jó minősége is lehet, hardvertől függetlenül. A specializált, egyedi blokkok pedig lehetnek opcionális gyorsítók, vagy minőségjavítók.#58188 Yany : Én ezt éppen fordítva látom. A Radeonnal nagyon könnyen lehet rögzíteni játékmentet, könnyen lehet monitorozós OSD-t a képre rakni, mindenféle marhaságot tud a driver. Ehhez képest nekem a zöldek csomagja tűnik kissé fapadosnak, ráadásul sok tudás külön szoftverbe van csomagolva, regisztráció és egyebek mögé, ami nálam kizáró tényező.
Azzal egyetértek viszont, hogy piros oldalon azért előfordultak hónapokig kísértő idegesítő szoftveres hibák, ami sokmindenkinek elveszi a kedvét. A zöld oldalról nincs sokéves tapasztalatom, azt passzolom. Én úgy éreztem, hogy a pirosaknak nem mégtöbb új feature bevezetésére, hanem inkább a bugok kigyomlálására lenne érdemes fókuszálni az erőforrásaikat, ezáltal javítva a felhasználói élményt és idővel helyreállítva a felhasználói bizalmat.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt az a nagy kérdés, hogy mekkora a Navi 31-es VGA teljesítménye. Ha csak közel van a 4090-hez, akkor az nem akkora baj. Ha elveri a 4090-et, akkor az viszont nagy baj, mert kb. feleannyi legyártani.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Alogonomus
őstag
Azért az RT nem kizárólag a Cyberpunk eredményeket jelenti. A Resident Evil: Village és Metro Exodus például sokkal kedvezőbb képet mutat. A Far Cry 6 pedig már 10% körüli különbséget jelent. Szóval egyáltalán nem volt az AMD drasztikusan lemaradva az RT teljesítményben.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Dehogynem. Pont azért dupla az IPC, mert teljesen más lett az architektúra szerkezete. Ezt nem lehet radikális változtatás nélkül összehozni.
Tensor magot nem akar az AMD, mert alig használható, és iszonyatosan zabálja a tranzisztort. Miért kellene az NVIDIA-t követni egy olyan irányba, aminek a játékok alig tudják hasznát venni?
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha a dual-issue feldolgozóra gondolsz, akkor az a shader fordító feladata. Ugyanúgy nem fontos rá optimalizálni, mint az NV-nél a co-issue-ra. Magát az IR-t elemzi a meghajtó fordítója, és megkeresi azokat az utasításokat, amelyeket egymás mellé tud fordítani.
A Snowdropra azért kötötték a szerződést, mert az AMD-nek van egy saját RT rendszere a DXR mellett, és az már lehetővé tesz olyan dolgokat, mint amit a fejlesztők használhatnak a PS5-ben, illetve már az Xboxban is. Ezek még a DXR-be nincsenek visszamentve, bár vannak rá korai tervek, lásd a Microsoft-féle traversal shader. Na most, ha egy motort ezekre írnak, például Snowdrop 2.0 akkor azt PC-re a mostani DXR-rel nehezen menthető, így az AMD odaadja a saját RT rendszerét, hogy arra is írják meg, hogy a DXR limitjeit PC-n meg tudják kerülni. Az Intel és az NV is írhat magának zárt RT rendszert, amit odaadhat a fejlesztőknek, ha a DXR-t nem tartják elég jónak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
paprobert
senior tag
Én szorosan követem a DF-t, nagyon értékesnek tartom a munkájukat.
Ebben az adásban Alex Battaglia-t kérdezték hogy mit gondolt az RDNA3-ról. A válaszai és a meglátásai azt mutatják, hogy inkább csak fél füllel figyelt az AMD prezentációra, és ez alapján mondott egy szubjektív, első körös véleményt.
Tényleg látszik a mondatain, hogy nem ásta bele magát, elég sok pontatlanságot mondott, és nem érzett rá, hogy mi az előrelépés ebben a generációban.Ahogy az is látszik, hogy Abu nem hallgatta meg a podcast-et, és úgy kezdte el védeni az RDNA3-at a DF-val szemben.
De a lényeges különbség, ami átment Alex-nek is az az, hogy RT-ben már eddig is lemaradása volt az AMD-nek.
Az RDNA3-mal pedig RT-beli felzárkózás helyett még nagyobb lemaradás várható inkább, sajnos.Albus_D
Túl rövid az élet ahhoz, hogy egymást b*sztassuk állandóan. Van, hogy nem értek egyet Abu-val, és érvet is ütköztetek vele, ezzel szemben a te viselkedésed egyfajta hadjárattá kezd átalakulni. Ennyire nem fontos ez az egész, szerintem.[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Elemlámpa, zseblámpa
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Gyúrósok ide!
- Medence topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen TV-t vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- További aktív témák...
- Sapphire NITRO+ RX 580 8G SE
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- ELADÓ 32 DB Nvidia RTX 3060 Ti és 8 DB Zotac Gaming Geforce RTX 3080 Trinity / KOMPLETT BÁNYAGÉP
- EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING 11GB GDDR5X 352bit (11G-P4-6696-KR) Videokártya
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen