Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz PuMbA #32793 üzenetére

    Bármi, ami a videokártya tevékenységéhez kapcsolódik és a CPU-n fut annak köze van a CPU L2$-éhez. Pl a driver ilyen. A "driver overhead" pont ebből fakad

    A többiben igazad van:
    az nvidiának olyan szuper-optimalizált DX11-es drivere van, ami több szálra terjeszkedik ki, aminek a következmény a kevesebbnek látszó driver overhead, de magasabb CPU használat. Abu úgy fogalmazta meg: az nvidia több CPU-t enged használni a drivernek, ezért panaszkodnak a fejlesztők, hogy nem marad erőforrás a programnak. A ryzennek kapcsolatos problémákat is pont ugyanez a szélesebb terjeszkedés okozta az nvida drivernek, mert nem vette figyelembe, h a ccx-ek között magasabb a késleltetés, mint az azonos magszámmal rendelkező intel processzorok esetén.
    DX12 és vulkan esetén valószínűleg kicsit más a helyzet, mert ugye ezeknek - legalábbis a promóban - a lényege az volt, hogy az ütemezést át lehet tenni a hardverre a CPU helyett. Ezzel együtt a CPU közreműködése nem szűnt meg.

    mindazonáltal persze az L2$ csak egy példa volt, tucatnyi más optimalizáció lehet, amit elképzelni sem tudok.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Új hozzászólás Aktív témák