-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
emmm
senior tag
Na, jó már a vega, kijött már a csodadriver így közel év végéhez? Nem figyeltem mostanság...
-
Raggie
őstag
Ebben egyet értünk. Bár azt még meg tudom érteni, mert még ha nem is sok de azért észrevehető a különbség. Mert részletesebbek lesznek a textúrák, jobbak az árnyékok, stb.
De FPS terén amint freesync/g-sync rendszerről van szó már konkrétan nem lehet észlelni a 10-20 vagy akár 30% FPS különbséget sem amíg mindkét összehasonlított félnek megvan a kellemes 75+ FPS.
Clint Eastwood FTW
-
nagyúr
-
#85552128
törölt tag
-
őstag
-
őstag
-
Raymond
félisten
válasz Németh Péter #33705 üzenetére
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
őstag
-
emmm
senior tag
válasz FollowTheORI #33703 üzenetére
Talán annak tűnik, de nem az, tényleg érdekel. Van valami előrelépés?
-
letepem
aktív tag
válasz Németh Péter #33705 üzenetére
Ahová kell az FPS ott az ember leveszi az eyecandy beállításokat, ha komolyan szeretné venni a játékot persze. Ha koca játékos az illető, akkor pedig szvsz teljesen mindegy!
[ Szerkesztve ]
látok, hallok, érzek és gondolkodom.
-
Envo_
aktív tag
válasz Németh Péter #33706 üzenetére
viszont FPS-ben a minél kevesebb részletet látok, annál jobb elv érvényesül, mert megnöveli a teljesítményed (nem a gép teljesítményét, hanem az emberét) -> low vagy very low beállítást használ a játékosok 90%-a és nem azért mert csóró, hanem mert fix 200+fps. Ha valaki mindenféle praktikákat keres 8000€-ért az csak f***verést akar, nem pedig érdemben játszani competitive indíttatással (inkább egeret meg fülest vesz). Én egy laza hd6850-nel fellőttem magam globálban cs-ben, és hiába lett volna palládiumberakásos videokártyám, nem lett volna meg hamarabb.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
-
Callisto
őstag
válasz Németh Péter #33714 üzenetére
Competitive játékról beszél. Ott nem állsz meg nézelődni...
[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
#45997568
törölt tag
válasz Callisto #33715 üzenetére
Dehogynem, fragnek jo lesz
En meg nem lattam olyan jatekot mostanaban amivel jatszom a Vega-val es nem lenne eleg ra annyira hogy vegyek egy Ti-t, szoval nem is ertem ezt a temat, Freesync-es monitor tokeletesen kisimitja a jatekelmenyt sokkal olcsobban
Hogy on is legyek ket kerdes, mi hirek vannak a Vega-10rol es az APU-k teljesitmenyerol, mult heten linkeltunk egy HP lapost Ryzen-Vega komboval, ott a Vega 8-nak mondjak a GPU-t.
Na meg a Navi-rol mik a hirek? Az uj fonokrol meg semmi info gondolom, talan jovore lesz valami mokus.
-
#45997568
törölt tag
-
Simid
senior tag
válasz #45997568 #33718 üzenetére
Ryzen mobile benchmarks
Csak pár tesztet tartalmaz, de az látszik, hogy CPUban már a 2500U is ott van a legerősebb Intel riválisok nyakán, míg IGP terén utcahosszal vezet. Üzemidő viszont nem túl rózsás. -
Raymond
félisten
Eleg gyer a jatekvalasztek ott (Farcry 2 meg Grid Autosport?), a ME: SoW legalabb ujabb. Az AMD-s reddit-en ott van par jatekvideo linkelve de azokban is sajnos nagyon alacsony beallitasokon voltak teszteve a jatekok.
Ez a HP Envy x360 egyebkent szerintem nem lesz tulszarnyalva a Dell vagy a Lenovo alltal, lehet lesz valami olcsobban de ehhez hasonlitva az ugy is fog kinezni. Lattitude-rol mar banyasztak elo valami infot, ha lesz Inspiron-kent is ez akkor az meg turheto, de az Envy-t nehez lesz tulszarnyalni dizajnban es kivitelben ha ugyanaz a minoseg marad az Inspiron 15 mint eddig.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
#45185024
törölt tag
Asztalos Olivér Vs Bit 'n Chips aka People don't know that AMD was studying a GDDR6 Memory Controller before NVIDIA did.
Lol.[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz #45185024 #33723 üzenetére
nice catch
A feltételezés persze bátor, de a lecsapás is kellően szűk látókörű. Megeshet: reális.
A GDDR6 használata nem fog senkinek semmillyen előnyt jelenteni, nem is ez lenne vele a cél. Viszont emelil a memóriasávszélességet. Mindenképp.
A feltételezésnek akkor lenne értelme, ha
- tényleg létezik wundertriber és ez gigászi módon megemeli a vega architektúra leadott teljesítményét. Ha ez így van, akkor a vega11, ami ha létezik egyáltalán akkor várhatóan a vega10 kistesója lesz, arra is vonatkozik és még közel azonos CU szám esetén is magasan jobb teljesítményt nyújthat, mint a Polaris10, különösen, mivel a Vega architektúrát a magasabb órajelre (is) gyúrták.
- csakis ebben a felállásban, vagy a vega11 teljes hiányában van értelme a polarist portolni 12LP-re. Látni kell, hogy HBCC, HBM, meg tulajdonképpen ezek az NGG trükközések is mind azt szolgálják, hogy a háttérben dolgozó CU-k kihasználtak legyenek. Ha egy Compute Engine-ben nincs olyan sok Compute Unit, akkor sokkal kevesebb a limit is.Én egyetértek Fottemberggel, ebben a felállásban a polaris $120-180 körüli kártyaként akár továbbélhetne.
Ezzel együtt az is reális forgatókönyv, hogy az AMD-nek se vega11-re se P10 portolásra nem volt/lesz pénze. Valami azonban fog jönni 12LP-n mert Mark Papermaster és Lisa Su is azt nyilatkozta, hogy Client graphics termékek fognak így frissülni/érkezni.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Valdez
őstag
válasz Petykemano #33727 üzenetére
Vagy, mivel a vega 11 is hbm-re támaszkodik, és mivel abból igen szűkös a készlet, ezért lehet kényszerből vinnék tovább a polarist egy esetleges gddr6 supporttal, mivel abból elegendő mennyiség fog rendelkezésre állni, így nem kell vele megkockáztatni egy paper-launchot és hogy utána is még ritkább legyen mint a fehér holló.
Szerintem egy ilyen pimpelt polarisnak (nevezzük mondjuk polaris 30-nak) még lenne is értelme 2560sp, 12nm, 1500 körül alap órajel és egy egészséges gddr órajel mellé még akár jó is lehet. -
füles_
őstag
válasz #45185024 #33723 üzenetére
Egy GDDR6-os, 12nm-es Polaris tényleg nem lenne rossz a 300 dollár alatti árszegmensbe kevesebb fogyasztással és valamivel nagyobb tuningpotenciállal. De ha jön is ilyen akkor úgy is az lesz, hogy fel lesz húzva 1500-1550MHz-re 1,2V-os feszültség alatt és eszik majd 250W-ot.
Az igazán sikeres az lenne, ha a GDDR6 és a 12nm mellett kicsit átalakítanák a chipdizájnt is. Lehetne 40 CU (ezt a Bits and Chips is megjegyezte) és 48 ROP a mostani 36 CU + 32 ROP helyett. Esetleg még kaphatna egy 384 bites IMC-t, viszont így semmiképp sem szabadna megint túlfeszelni a GPU-t, mert marha sokat fogyasztana.
Szóval szvsz. ez a felállás nem kicsit sikeres lenne:
-RX 680: 40 CU, 48 ROP, 384 bit széles memóriabusz, 200W körüli fogyasztás, 1300MHz-es órajel a kellő feszültséggel és nem 0,1-0,15V-tal túlfeszelve, 12GB GDDR6, 20%-kal a GTX 1070 mögött, mindezt 250-300 dolláros áron modelltől függően
-RX 670: 32 CU, 32 ROP, 384 bit széles memóriabusz (ha meg lehet oldani akkor maradhat 256 bites), 150W körüli fogyasztás, 1300MHz-es órajel kellő feszültséggel, 6GB GDDR6 (ha 384 bit IMC) vagy 8GB GDDR6 (ha 256 bites IMC), RX 580 teljesítmény, 180-200 dolláros ár
-RX 660: 24 CU, 32 ROP, 384 bit széles memóriabusz (ha meg lehet oldani akkor 256 bites), 120W alatti fogyasztás, 1300MHz körüli órajel kellő feszültséggel, 6GB GDDR6 vagy 4GB GDDR6, GTX 1050Ti és RX 470 közötti teljesítmény, 150 dolláros ár
És még a Polaris11/21 leszármazottjai. GCN4 helyett pedig lehetne az arhitektúrát GCN4+-nak hívni,Egy ilyen felállással eléggé odacsapnának a Pascal-nak a 300 dollár alatti árkategóriában, a Voltát meg még nem ismerjük. Csak az a szomorú, hogy a Pascal jövő májusban már 2 éves lesz.
Mellesleg ha jönne egy ilyen szteroidozott Polaris, akkor felvetődik az a kérdés, hogy létezik-e a Vega11? Mert annak pont az RX 580 kategóriába kell érkeznie.
[ Szerkesztve ]
-
füles_
őstag
válasz Raymond #33730 üzenetére
Ez jogos. A GDDR6 képességei még nincsenek a fejemben.
A lényeg, hogy a emeljenek a sávszélességen, mert a Polaris-nál is érződik a sávszélességlimit. Memória OC hatására már a kezdetektől fogva elég sokat gyorsult.(#33731) Valdez
Abu szerint a közeljövőben már 6-8GB lesz az abszolút minimum a kártyákon annak aki magas részletesség mellett akar játszani. De a 12GB amúgy is elég csábító lenne egy 300 dolláros kártyán. Egyébként 384 bites IMC mellé nem tehetsz 8GB VRAM-ot.[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz füles_ #33729 üzenetére
14LPP: 78CPP, 9T
12LP: 84CPP, 10.5TA ryzen és a polaris esetén is azt tapasztaltuk, hogy egy bizonyos frekvencia felett durran el a hatékonyság.
A 12LP paraméterei alapján tényleg Lead Performance-t célzott. Nem kizárt, hogy nem fog olyan elszállós karakterisztikát mutatni.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
füles_
őstag
válasz Petykemano #33734 üzenetére
Meglehet, hogy egy kicsit jobb lesz a helyzet a 12LP-vel, de szerintem akkor se tuningolják a határra már gyárilag. Jobban bejönne a népnek is, ha lenne egy 1300MHz-es alapórajelük, ugyanis itt még nagyon jó energiahatékonysága van a Polaris-nak, aztán erre rá lehet húzni még 200-300MHz-et.
-
Petykemano
veterán
válasz füles_ #33736 üzenetére
Én is mindig ezt pofázom, hogy a túlhajtással pár százalék teljesítményt nyernek ugyan, de sokat romlik az energiahatékonyság. És hogy szerintem a pár százaléknyi teljesítménynél a jó energiahatékonyság többet jelent. Pontosabban semmit se jelent a néhány százalék többlet, ha közben a kártya kazán (fogyasztás, hűtés, VRM, zaj, táp)
De a számok állítólag rácáfolnak erre: állítólag jobban viszik, ha pár százalékkal gyorsabb, mintha renden van a fogyasztás.Innentől kezdve pedig a jó energiahatékonyság ugyanúgy prémium érték, mint a pár százalék teljesítménytöbblet. Vagy azt, vagy azt kell megfizetned. A Radeonnál legalábbis. És még tuningpotenciált se kapsz. Szerintem rossz deal, de lehet, hogy csak mert szerintem az energiahatékonyság jár, a tuningpotenciálért meg nem szeretnék fizetni.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
nagyúr
válasz Raymond #33730 üzenetére
Hát az, hogy rakhatnak mellé 48 ROP-ot. Vagy a 256-bit mellé dupláznak, és akkor 64. Kérdés, hogy chipméretben és fogyasztásban melyik a jobb megoldás - egyszerűség terén nyilván a duplázás.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Raymond
félisten
"Hát az, hogy rakhatnak mellé 48 ROP-ot."
Nem, mert ez:
"Vagy a 256-bit mellé dupláznak, és akkor 64. Kérdés, hogy chipméretben és fogyasztásban melyik a jobb megoldás - egyszerűség terén nyilván a duplázás."
Csak nem mentem ennyire bele, mert a 384bit egyertelmuen a savszel miatt volt ott a listaban
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
nagyúr
válasz Raymond #33739 üzenetére
Én is inkább a duplázást választanám, egyrészt mert a Maxwellnél láthatóan bevált, másrészt mert akkor DSBR-nek is több értelme lenne. A raszterizáló-kapactiás megvan hozzá most is. Az az egy a kérdés, hogy nincs-e valami sötét titok az AMD ROP-jai körül, amiért annyira szűlmarkúak velük.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #33727 üzenetére
Mondjuk egy csomó dolgot nem ismernek az emberek még az Intel-AMD összepuszilkodásból. Lesz egy közös occlusion culling middleware, ami hardveres gyorsítást csak a Vegákon, a Gen9-en és az Intelnek készített egyedi GCN dizájnon támogat (erről kiderült, hogy se Polaris, se Vega, hanem kevert dizájn, mint a PS4 Pro IGP-je). A készülő middleware a fenti hardverek hiányában a processzormagokon fog számolni a GPU helyett. Emiatt a Polarisnak az AMD szemszögéből nincs igazán jövője a Vega mellett. Majd erről lesz szó, amikor az Intel hozza a radeonos cuccát.
Természetesen az egész a jövő zenéje, mert nem sok dedikált GPU van, ami támogat inner input coverage-et. Gyakorlatilag a Vega 10 ilyen és kész, de a Vega 11 is tudni fogja, meg a Raven Ridge Vega IGP-je is (nem beszélve az Intel Gen9+ cuccairól). Polarist nincs értelme úgy frissíteni 2018-ra, hogy közben az Intel szoftverfejlesztéseivel nem tud mit kezdeni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GCN-en a ROP teljesen függetlenített a memóriabusztól. Csak a HUB-on keresztül kapcsolódnak hozzá, így nem kell megtartani az arányt. Akármennyi blendinget is felfűzhetnek 384 bites buszra, más kérdés, hogy nem mindegyik konfigurációnak van értelme.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Petykemano
veterán
Én eddig abban a hitben voltam, hogy a Vega hozza majd a primitive discard accelerator továbbfejlesztését, vagyis a nem látható, takart képpontok kivágását, eldobását magasabb jobb hatékonysággal. Ngg fast path.
Kár, hogy ebből is egy opcionális szoftveres megoldás lesz a végén, aminek eredményessége azon múlik majd, higy melyik cég mekkora piaci részesedest, vagy csúszópénzt tud felmutatni.
Mindenesetre ha ezekkel a dolgokkal nem csak az amdt csuklóztatják hogy csináljátok, aztán majd lesz valami (miközben nekünk csak a halo termékre volt szükségünk az újságokba), akkor elképzelhető, hogy az intel ezt komolyan, vagy nagy darabszámban gondolja. Ez a kérdés, hogy tényleg az nvidia kiütésére készült, v csak halo termék gyanánt, a raven ridge fölé.
A Vega 11 mikor is jön?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az az oka, hogy a szükségesnél nem kerül be több ROP. De ettől a konfiguráció olyan, hogy akármilyen arány is megoldható.
(#33747) Petykemano: A primitive discard accelerator arra jó, hogy a degeneratív háromszögeket még a pipeline elején kivágja. Ezt nem lehet továbbfejleszteni. Egy újabb ilyen egység, de többet, se kevesebbet nem tudna kivágni. Az NGG fast path teljesen másra van. Az a fals pozitív háromszögekről mondja meg, hogy nem látszanak még a pipeline elején.
Occlusion culling eddig is volt. A procimagok csinálták, de a GPU-k ebben is hatékonyak, és az Intel kialakított egy elfogadható algoritmust a GPU-s gyorsításra. Ez nem elég önmagában, így kap az egész egy middleware-t, amit be lehet építeni, és a GPU-s gyorsítást támogató hardvereken GPU-n fut, míg a többin a CPU-n. Ez még a pipeline-ok előtti szakaszra vonatkozó feladat, ilyenkor még se a primitive discard accelerator, se az NGG fast path nem dolgozik. Ezek csak később jönnek, mert alapvetően a kivágási feladatok is olyanok, hogy lesz egy rakás fals pozitív háromszög, amiről csak később derül ki, hogy nem látszik. Nagyon leegyszerűsítve a primitive discard accelerator és az NGG fast path lényegében hamarabb megmondja, hogy mi fog látszani és mi nem.
Az Intelt valószínűleg nem érdekli, hogy az AMD-n működik-e a middleware-jük. Az egész arra alapszik, hogy ez szabványos lesz, így bárki támogathatja, akinek megvan hozzá a hardvere. Az sem biztos, hogy a saját Kaby Lake-G megoldásukon a Radeonon fog futni, lehet, hogy az IGP-re tolják rá.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Z10N
veterán
válasz solfilo #33717 üzenetére
"Not really. A Polaris 10+GDDR6 card could sell like hot cakes in 150-200$ range."
"With 12nm, finally Polaris can be efficient even up to 1450 MHz."Tul nagy a csend. Mikozben mar talan fel eve volt roluk leak. A nano-rol legalabb mar lattunk fenykepet.
Ez lehetne egy B terv: P10+ (24-40cu, kaby-scorpio) @ 12nm + gddr6 (mikozben az Intel-nel hbm2-vel szerelik).
Ez a rancfelvarras szep is lenne (az rx500 csak atnevezes, semmi tobb), ha szigoruan ilyen aron jonne (addigra 2 eves uarch + fiok piheno). Csak aztan jonnek a banyaszok es...
2560sp @ 12nm/1500MHz (7,68GFLOPS), gddr6 @ 256b/16GHz (512GB/s), 150-180W, $200!
Persze ezzel a Vega56 nyakara hoznak, ugyhogy valoszinuleg visszafognak 1300-1400MHz-re es 12GHz-re. A vega11-t meg eltoljak a 10nm-ig, addigra a fogyasztast normalizaljak. Akkorra meg mar erkezik a Navi 7nm-n.
Siman kinezem az Amd-bol, hogy megint generaciokat osszecsusztatnak. Evek ota nem volt egyseges a paletta.
$120-ert meg johetne a 1536sp-vel es az rx460/560(D) okorkodest el lehetne felejteni. Ha mar nem kaptunk 470(D)/570(D)-t $150-ert, meg normalis palettat az rx500-bol az pro500 utan. De ebbol se lesz semmi...
Ekozben az Nv meg hatradol es nem sietteti a Volta-t. Meg talan 1060Ti is lesz, ugy is mar csak az hianyzik a sorbol (1050Ti, 1070Ti, 1080Ti).
My2cents.
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
nagyúr
ÍHát persze. A Hawaii-nál 6.2TFlops-hoz 70GPix/sec kellett, a Polarisnál meg 5.8TFlops-hoz 40GPix/sec. Nyilván...
Ordít a Polarisról, hogy nagyon gyenge pixelben. Mennyi tranzisztorba került volna még 16 ROP? 200M? 4%-kal nagyobb chipméretért hozott volna legalább 15% extra teljesítményt, szerintem igencsak megérte volna. És mégsem.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- BestBuy topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Suzuki topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Milyen routert?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- További aktív témák...