-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#85552128
törölt tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A növekvő mennyiség ezen csak rontani fog, mert még több memóriával rendelkeznek majd a PC-k, és még többen fogják úgy gondolni, hogy pusztán a rendkívül sok elérhető erőforrás miatt megéri duplikálni az allokációkat, megrövidítve ezzel a WDDM ellenőrzéseit. Utóbbival kevesebb akadásod lesz, és amúgy is tengernyi memóriát vehetsz magadnak.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Jah, főleg bazijó befektetés lasítani a vga-kat a mostani ddr4 árak mellett
Más, cikk lesz róla?
http://www.guru3d.com/news-story/radeon-rx-560-amd-silently-changes-gpu-specification.html[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Petykemano
veterán
Létező általános probléma
1) ami a GCNt (jobban) limitálja. Hiszen a konkurens gyártó képes magasabb teljesítményt, jobb perf/w és jobb perf/mm2 mutatók mellett elérni.
Vagy lehet, hogy a konkurens gyártónak van megoldása a kihívásra (és épp azt láthatjuk működes közben), csak marketing elnevezése nincs a megoldásra - mint a Delta Color Compression, amiről szintén a megjelenéskori felhajtáskor derült ki, hogy a konkurens már rég csinálja és jobban.
2) amire adott megoldás még csak papíron működik. Olyanokat tudunk, hogy 17 vs 4, és 30% egyes speciális esetekben. Azt nem tudjuk, hogy összességében ez mit fog jelenteni. (A túlfeszeltség okáról is csak sejtelmesen aomolyogtál, hogy majd decemberben megértjük)
De mivel az AmD van lemaradásban a csíkok tekintetében, ezért mindezek a nevesített technológiai újdonságok arra lesznek elegendők, hogy felkapaszkodjon arra a szintre, amit a konkurencia ezek (nevesítése) nélkül hoz.Egész másként hangzana ez AZ egész, ha a mai hardveren a szoftverek 80%-a hasznosítaná a tavalyi fancy tecnnológiákat és ez így egy láb előnyhöz juttatná az amdt mind a csíkokban, mind a szilikon és az áram hasznosításában. És így marketingelnék azokat a fancy trükköket, amikkel elkerülhetik a frekvencia es a fogyasztás emelését, a szilikon növelését, stb. És tudható lenne, hogy na igen, az amdt jövőre is érdemes lesz megvenni.
A kérdésem arra vonatkozik: az amd nem szeretné ezt az állapotot elérni? Hogy a fejlesztéseik, úttörésük gyümölcsét maguk arathassák le? Ez persze nem csak hardveres kérdés'Enélkül, amikor világosan látszanak a csíkokon, hogy van élet a gcn nyilvánvaló limitációin túl, ezekről a fejlesztésekről, bármily fontosnak tűnnek is, bármily fondorlatosk is, mint iparág-megmentő fegyvertényekről beszélni vagy realitás- vagy szemfényvesztés.
De lehet így csinálni, nincs ezzel baj. Csak akkor a soraid közt azt olvasom ki: az amd a partnereit (ms, sony) és fejlesztőpartnereit (dice, bethesda) igyekszik kiszolgálni és legalábbis nincs tudomásod arról, hogy az amd meg kívánná hódítani a gamer piacot.
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Kristof93
senior tag
Nem 1 évre vesz az ember vga-t. Ha egy vagy akár két év múlva érnek be ezek a fejlesztések (és az AMD-s játékokban már részben itt vannak) az tökéletes. A mai játékok jól mennek, mindegy, hogy amd vagy nv van alattuk, de 2-3 év múlva jól fog jönni az extra sebesség. A Keplerből például mi lett mára? 30-40%-ot is esett megjelenés óta a gcn-hez képest.
-
TTomax
nagyúr
válasz Kristof93 #33911 üzenetére
Mindig a keplert kapkodjátok elö.Csakhogy az nem igazán volt egy gamer kártya.Nyugodtan meg lehet nézni a maxwellt,meg a fijit is,hogy melyik is idötállóbb.2-3év allatt általában 2 gen kijön,kb belépöszintre sem lesz elég egy Vega 3év mulva,ennyit a nagy idötállóságról,nem 2év mulva kell bizonyitani,hanem két év alatt.
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Petykemano
veterán
válasz Kristof93 #33911 üzenetére
Nem egy évre vesz, ez igaz.
Ez összetett történet. Nyilván a hardver meghatározott célokkal készül. Minél összetetebbek a célok a hardverrel, minél több piacon szánnak neki szerepet, annál nehezebb, és minél kevesebb piacra szánják, annál letisztultabb tud lenni a hardver. Nyilván olyan funkciókat is be kell építeni, amit a piacok várnak, használni szeretnének. Ezek lehetnek olyan dolgok, amit a fejlesztők várnak, meg olyanok is, amit Te szeretnél beépíteni, mert növelheti a teljesítményt - ha a programok használják. És itt jön képbe, hogy a hardver nem önmagában jó vagy rossz, hanem sokat számítanak azok a speckók, amiket azért teszel bele, hogy előnyhöz juss a konkurenciával szemben. De ez nagyban függ attól, hogy használják -e a szoftverek. Ha használják, nyertél, ha nem használják, akkor az a feature döglött ló foga a hardveredben.
A helyzet az, hogy az amdnek nem megy, vagy nem megy olyan jól ez a hardveres-szoftveres összehangolási munka, mint az nvidiának. Nem tudom, hogy vajon az nvidia munkája sokkalta csöndesebb, vagy Abu hangosítja fel lelkesen az amd tevélenységét. De a percepció az, hogy az amd nevesített kudarcos próbálkozásaitól hangos aédia (prohardver), az nvidia meg látszólag mint kés a vajban sikert sikerre halmoz. Pedig meggyőződésem, hogy ez nem szerencse, és még csak nem is az amd szerencsétlenkedésénem következménye, hanem munkáé.
Jó példa erre a tesszeláció, amit az amd vetett be elsőnek. És akkor talán még nem is volt a piacon olyan nagy fölénye. És fogalmazzunk úgy, hogy az amd kedvéért senki nem használta. Senki nem használta úgy, hogy abból az amd hardvernek általános előnye származzon: higy hát tessék itt van ez a mindenki által használt jó cucc, az nvidia hardvere nem tudja, milyen béééna, vegyél inkább amdt.
Aztán eltelt pár év, a fejlesztők megtanulták használni - ha másra nem, de erre jó volt az úttörő kísérletezés. Bekerült a képesség egy következő nvidia hardverbe és gombamód jöttek a tesszelációt alkalmazó játékok. Olyan mértékben kezdték használni, hogy az már megfektette az amd hardverét. És aztán lett: itt van ez a mindenki által használt jó cucc, az amd hardvere meg elhasal rajta, milyen bééééna, vegyél inkább nvidiát.És mit értél el vele, hogy a te két éves kártyád, ami már alig viszi ezt a programot, már akkor is tudta ezt a tesszelációt? Azt, amelyik a kurrens amd hardvert is megfekteti? Semmit.
Az a baj, hogy az elmúlt évekbem számos ilyen történt. A Dx12 is jó példa. Hiába tudja a te 3 éves hardvered a dx12-öt. Ez semmilyen előnyt nem biztosított az amdnek a konkurens gyártóval szemben. És mire megérkeznek azok a szoftverek, amelyek vastagon használják már a dx12 fícsöröket, addigra a te sokéves hardvered már lóerőben kevés, és/vagy megérkezik a konkurencia megfelelő hardvere is, es onnantól meg azért nincs előnye.
De ez egy küzdelem. Nyilván ha lett volna módja az amdnek véghezvinni a terveit, akkor most minden pont úgy működne, ahogy ők megálmodták.
Azt kéne belátni, hogy ebben a küzdelemben nem fognak tudni olyan fícsöröket úgy elterjeszteni, hogy az őket előnyhöz juttassa, amíg ehhez nincs meg a megfelelő piaci részesedés, ami Rávenné a fejlesztőket az új képességek alkalmazására. Amíg az amd úgy látja el a fejlesztőket ilyen képességű kártyákkal hogy nincs meg a tényleges piacra vitel hez szükséges piaci részesedés addig a fejlesztők csak örülnek hogy kapnak egy hardvert amin próbálgatják tesztelhetik mutathatnak de ez előtt nem fogja menteni a AMD nek.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
nagyúr
válasz Kristof93 #33911 üzenetére
Csakhogy ez masszív önámítás. Az, hogy a Kepler úgy alakult, ahogy, az számos okra vezethető vissza - nyilván ha 7970 tulaj vagy és örülsz, vagy GTX 680 tulaj vagy és nem örülsz, akkor ezeknek nincs jelentősége, viszont ha következtetéseket akarsz levonni, akkor nagyon is van. Nem akarok regényt írni, csak pár gondolat:
- Miért a Kepler-GCN1 a példa, és miért nem a Fermi-Terascale, ahol ez fordítva történt? (az okok kb. ugyanazok voltak, csak a szerepek voltak mások)
- A Maxwell miért nem "degradálódik" úgy, ahogy a Kepler?
- Miért nem merül fel ilyenkor a Fiji és az R9 Fury, ami a 4GB VRAM-mal az elmúlt évek legkevésbé időtálló highend kártyája?Szerintem egy dologra lehet megbízhatóan építeni - a launch állapotokhoz képest az AMD 5-10% relatív extra teljesítményt megbízhatóan nyer 6-9 hónap alatt. Ennek ugyan nem a jövőállóság meg az űrtechnológia az oka, de ez a vásárlót megintcsak nem kell, hogy érdekelje.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Petykemano
veterán
A FineWine valójában az AMD által folytatott termékstratégia következménye. Még ha az esetleg nem is igaz, hogy az nvidia egy új termékskála bemutatása esetén nem rontja direkt az előző teljesítményét, valamennyire kikerül a fókuszból. Minél régebbi termék, annál inkább. Az AMD viszont nem tud új termékskálát felvonultatni, csupán évente 2 lapkát szokott, a réseket, amit a full és vágott verzió nem fed le, a korábbi szériákból átmentve pótolják.
Mindenre már nem emlékszem, de GCN1-ből a Tahiti (7970, 7950), Pitcairn (78X0) és Cape Verde (77X0) volt.
GCN2-ből jött a hawaii (290/X) és bonaire (260/X), a 270/X és 280/X pozíciókat a Tahiti és a Pitcairn töltötte be, 250/X pedig cape verde
A következő szériában a GCN3-ból a fiji (Fury/X) és tonga érkezett (380/X), ami a Tahiti váltotta, de 360 néven még volt bonaire, 370 néven pedig Pitcairn, tehát a GCN1-et még mindig támogatni kellett. A 390/X szerepet pedig a GCN2 hawaii töltötte be (készlet miatt)A mainstream polaris megjelenésével került ki a képből - szerintem - a pitcairn, a cape verde támogatása. Eddig tartott a finewine. A polaris mellett nem lehetett megszüntetni a hawaii és a fiji támogatását, mert nem nézett volna ki jól, ha a mainstream kártya beelőzi az akkor még nem kicsivel drágábban kapható FuryX-et, vagy 390X-et, ami azért felsőkategória. Ezért finewine.
Lehet arra számítani, hogy ha szélesebb körben terül a Vega, akkor az egyébként is alacsony penetrációval rendelkező fiji és a hawaii (támogatása) is megy a kukába. Ennek azért már vannak jelei.
A polaris is csak addig lesz támogatva, amíg:
- mainstream kártyaként megmarad a P10. Ha vega 11 nem fölé, hanem helyére kerül, és a P10 gyártása véget ér, akkor az egy minusz
- a P11 és P12 lapkák piacon vannak. Szerintem ezt majd csak 7nm-en fogják már cserélni (Én emiatt számítok arra, hogy a polaris finewine lesz)
- az intelnek készített egyedi design széles körben elérhető, kapható és örököl/nyer bármit az AMD polaris támogatásánTalálgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #33916 üzenetére
A DX12 és a Vulkan nem tud előnyt biztosítani egy hardvernek. Ezek API-k. Az AMD csak azért jobb bennük, mert a rá épülő implementáció alapja a Mantle, amire még 2014 elején kiadtak egy PAL réteget és azóta is azt fejlesztik, illetve különböző ICD rétegekkel kötik be a többi explicit API-t.
Az NV aktuális platformabsztrakciója nyáron lett bevezetve, kb. most lesz fél éves. Nem várható el, hogy azonnal minden szempontból olyan bugmentes és gyors legyen, mint az AMD 5 éves implementációja.
Szóval ma még erősen számít a meghajtó oldali implementáció, amit az NV is felküzd majd megfelelő szintre, de ma még a gyomlálás folyik, ezért is van az, hogy bizonyos programokban (például Doom vagy AotS) OpenGL alól hívják meg a Vulkan API-t.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Fred23
nagyúr
válasz Petykemano #33920 üzenetére
-
Jack@l
veterán
Hogy a csába ne tudna, elég csak megnézni az amd pénzelt doomot meg wolfeinsteint. Megoldották hogy toljon +10%-ot legalább az amd kártyákhoz, vagy fusson ennyivel rosszabbul a konkurencián. Másra kb nem is jó a low level api, mert érdemben plussz sebességet eddig nem láttunk nagy általánosságban.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
#85552128
törölt tag
válasz Fred23 #33926 üzenetére
A Vega64-nek sehogy nem a 1060 (akár 3/6 GB) szintjén kéne lennie.
A megoldás annyi, hogy ahogy eddig is, az openworld játékok többségében a geometria+CPU (ennél főleg utóbbi) limit szépen az nV oldalára viszi a szekeret.Amúgy meg ha a 770-et nézzük ugyanott van mint a 380 ami sokkal újabb és "időtállóbb" architektúrával jött, itt mégis az alsó kategóriás/belépőszintű 460-al van egy szinten. Ez van, újabb hardver (ami már nem rebrand!) több/jobb supportot kap, ki gondolná...
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
"A DX12 és a Vulkan nem tud előnyt biztosítani egy hardvernek."
[...]
"Az NV aktuális platformabsztrakciója nyáron lett bevezetve, kb. most lesz fél éves. Nem várható el, hogy azonnal minden szempontból olyan bugmentes és gyors legyen, mint az AMD 5 éves implementációja."Akkor most biztosíthatna előnyt, vagy sem? Vagy akkor most ha valami nem olyan bugmentes és gyors, akkor az nem előny?
Segítek: az AMD 4.5 éves előnye tudna a teljesítményben is előnyt jelenteni, ha mondjuk 4 éve lennének (csak) DX12-t használó programok és ezekben a nvidia hiányzó, vagy bugos és lassú még friss és harmatos implementációja bukdácsolna és köhögne. De nem teszi, mert amíg az nvidia implementációja bugmentes és gyors nem lesz, mint az AMD 5(-6-7) éves megoldása, addig nem fognak DX12-es programok jönni. Te magad szoktad írni: azért nem hozza a DX12 a teljesítményt, mert a programokat még DX11-re optimalizált motorra írják és azt hekkelik át DX12-re, de aki jót akar magának inkább DX11-et használ
Ez azt jelenti, hogy az, hogy az AMD-nek 5 éves implementációja pont semmilyen előnyt nem hozott ez idő alatt, csak megadta a játékszert a fejlesztőknek, amin elvégezhetik a kutatásokat.
Mernél fogadni arra, hogy amikor majd megjön a DX12-re optimalizált nvidia hardver (volta? Ampere? ezt majd onnan lehet tudni, hogy a játékokból kimarad a DX11), akkor majd ugyanúgy az nvidia lesz a gyorsabb?
(és mindig hozzá kell tenni: ez egy küzdelem: nem csak a hardverek, hanem a szoftverek szintjén is. Az hogy nem terjedt a DX12 az sem véletlen. Nem hibáztatom az AMD-t, hogy ez nem sikerült, mitöbb le a kalappal, hogy valós fejlesztői igényekre reagálva megcsinálták a mantle-t és ezt átvitték szabványos apiba. Ezt akarta az ipar, ezt kijelenthetjük, csak nem olyan hamar, mint ahogy azt az AMD elképzelte. Persze nem kizárt, hogy az elképzeléseikbe jobban belerondított a maxwell miatti piaci részesedés eltolódás. Mégis úgy tűnik, mintha erre a problémára még nem eszméltek volna rá. )
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Jack@l
veterán
válasz Petykemano #33929 üzenetére
Az alap gondolat a hibás, hogy hiszed hogy bármi is változni fog majd, ha a játékot "csak dx12"-re írják. Nem fog, csak nem lesz összehasonlítási alapod, hogy menne dx11-el vagy opengl-el. Abban se vagyok biztos hogy a mostani vulkán vagy dx12-őt fogják a jövőben használni, mert eddig csak probléma volt vele.
Meg fogják sztem vágni a nagy programozói szabadságot és valahol félúton lesz a régi és az új api közt valami kompromisszum. Az legujabb opengl pont ezt csinálja perpill.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #33929 üzenetére
Az implementáció és az API nem ugyanaz. Az API maga egy specifikáció. Az önmagában nem előny senkinek. Onnan válhat előnnyé, hogy milyen implementációt írnak a gyártók a specifikációra. És itt azért viszonylag sok dolog megengedett, láthatod azon is, hogy az NV nem volt rest az eredeti implementációját idén lecserélni, mert sok helyen nem volt sebessége. A mostani implementáció szimplán túl fiatal, nincs vele alapvetően probléma, csak bugos, némelyik programnál nem is teljesen natív, mert csupán öt hónapja van kiadva. Az AMD implementációja sem volt jobb 2014 közepén. Ők is kijárták ugyanezt a létrát, csak régebben.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #33927 üzenetére
A Doom és a Wolf 2 nem a Vulkan miatt erős a Radeonon, hanem azért, mert a Radeonok a PSSL-ből fordított SPIR-V kódokat futtatják. A GeForce-ok és az Intel IGP-k a GLSL-ből fordított SPIR-V kódokat kapják meg. Ez egy nagyon specifikus tényező. Az id software számára kedvezőbb, ha az AMD-re szimplán a PS4 shadereit fordítják le, mivel így a GLSL shadereket az NV-re és az Intelre tudják optimalizálni. Alapvetően nem végeznek sokkal több munkát, mert PS4-re úgyis elkészülne a játék, és cserébe szét tudják választani a PC-n belül az AMD és a többiek optimalizálását. Ergo nem kényszerülnek olyan döntésekre, hogy kérdéses esetekben az egyik gyártó megoldását favorizálják.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
Rendben, de lehet akármilyen implementációja egy gyártónak, ha senki nem használja az apit.
Lehetne egy 0%-os harmadik gyártó, akinek lenne egy kukutyin apija, ami mindent magától megold, és ehhez egy tökéletes implementáció - ezen dolgoztak az elmúlt 20 évben. Mégse mennének vele semmire, ha senki nem használja az apit, mert senkinek nincs olyan hardvere, amin használni lehetne értelmesen az apit.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Amikor világossá vált, hogy konzolra fejlesztenek, PC-re meg nem, akkor ez volt a cél azzal, hogy
- a GCN lett a közös gpu a konzol és a pc között
- a DX12/Vulkan gyakorlatilag a közös api a konzol és PC között.És mégis csupán néhány példát lehet mondani, ahol ez a taktika, hogy az AMD-re nem fog kelleni a PC portot optimalizálni, az NVidiára meg a fenti okokból nem fogják, mert amúgy se tennék, hogy ez az AMD-nek majd milyen előnyt jelent majd. Számos esetben előfordult, hogy egyes alfa és beta állapotokban ez igaz volt, aztán az nvidia kártyák valahogy felkapaszkodtak. Azt persze nem tudni, hogy ez az nvidiának mennyi suskába és/vagy munkaórába került - lehet, vért izzadtak ezért. De fordítani ezzel nem sikerült.
Ez nem baj: hogy ez csak kiegyenlítésre volt elég. Mert úgy sikerült kiegyenlíteni az erőviszonyokat, hogy közben az AMD a hardverét fókuszálhatta a profi-compute célokra. A baj, hogy ez a kiegyenlített állapot is csupán 2-3 címben állt elő.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #33940 üzenetére
Viszont a DX12-t és a Vulkan API-t használják. Egyre többen.
(#33941) Petykemano: Azért a konzolok API-jai még mindig mások. A libGNM-nek nem sok köze van egyik PC-s explicit API-hoz sem. A Direct3D 12 ugyan elérhető Xbox One-ra, de ma már egyre többen használják a mono hozzáférést, ami megint más.
Ez igazából nem akkora baj, mert nem számít annyira, hogy egy nagy projektnél platformszinten szükséges 3000 sornyi kód egy API back-endre. Sokkal inkább probléma a shader nyelv, ami nem egységes. Ezen segít a shader modell 6.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#85552128
törölt tag
válasz Cathulhu #33943 üzenetére
A Wolf2 se valami hű de technológiai forradalom, a Prey rondább, de jobban is fut. Mindkettő egy csőfps, nem elsődlegesen a Vulkan miatt tudják ezeket a számokat.
De akkor linkelhetném a Battlefront 2-t vagy a BF1-et [link] [link] grafikai minőség tekintetében mindkettő kiemelkedik és legalább olyan jól is futnak - DX11 alól.
Könnyű úgy a Doomra meg a Wolf2-re is hivatkozni, hogy az egyik esetében csak az erősen megkérdőjelezhető OGL a másik esetében meg már az sem volt mint összehasonlítási alap. Így "nyerne" a DX12 is ha csak DX12 only címek lennének...[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
Nem tökmindegy miből fordul egy alapvetően buta shader?
A lényeg hogy fordul és fut(remélhetőleg ugyanazt csinálja mindegyik kártyán).[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #33944 üzenetére
Azért 30000 rajzolás és 6 millió háromszög per frame azért finoman több, mint amivel a legtöbb mai játék dolgozik. Ebből a szempontból a Wolf 2 erősen élmenő motort használ. Nem véletlenül nincs OpenGL módja. Alig mozogna rajta ez a részletesség.
(#33945) Jack@l: Nem mindegy. Például a PSSL SPIR-V kódjában a préselés wave-enként igényel egy atomi műveletet, míg a GLSL SPIR-V kódjában lane-enként van egy. Utóbbi végeredményben jó ~30x lassabb az adott algoritmusra nézve. És ez csak egy példa a sok közül.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Persze hogy meg se mozdulna... (hanyagolni kellene a mesét)
6.2 million triangles NieR: Automata [linux alatt emulálva a dx11-et egy pentiumon]
4.6 million triangles Unigine Superposition[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Jack@l
veterán
Nem, egyáltalán nem sok a 30e, még egy tableten se.
https://software.intel.com/en-us/articles/asteroids-and-directx-12-performance-and-power-savings[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
UI: csak úgy mellesleg megnéztem az 50e draw call-os techdemot, 160 fps-em van vele dx11-el. Nem mai gyerek a gépem.
DX12-vel 182 fps a monitoromon.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.