Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
arabus
addikt
válasz KillerKollar #48500 üzenetére
ezek nagyrésze alapból nem rtx-es játék.
magas lóról meg nagyot lehet esni.Xeon Platinum 8480+,8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
Yutani
nagyúr
válasz KillerKollar #48500 üzenetére
Nincs Nvidia féle RTX. Ami volt, az a Microsoft DXR1.0 és csak az NV épített be hozzá támogatást. Most jön a DXR1.1, amit az AMD is támogat. Igaz, a visszamenőleges támogatás nem tudom, hogy fog alakulni.
#tarcsad
-
Malibutomi
nagyúr
válasz KillerKollar #48500 üzenetére
Most oszinten mi lehet olyan szupernagy elteres minosegben RT-ben, amikor foleg tukrozodesekre hasznaljak, ha nem pont arra figyelsz akkor azt sem vennedeszre ha ki van kapcsolva.
Szep eye candy, de ha belemerulsz egy jatekba pont nem azt figyeled hogy a robbanas tukrozodik-e a pocsolyaban vagy sem.
Es ahogy mondtam a konzolokban is RDNA2 GPU van tudja a Ray Tracing-et, vagyis onnan csak at kell emelni az effekteket.
[ Szerkesztve ]
-
UnSkilleD
senior tag
válasz #32839680 #48491 üzenetére
szerintem a raytracing legjobb felhasználása jelenleg a global illumination számolása, az tényleg jelentősen befolyásolja a grafikát és sokat tesz a valósághű grafikához
a többi ilyen tükröződés szar csak gimmick
[ Szerkesztve ]
"Az internet olyan, mint az MTV: annak idején az MTV nagyon trendi volt, aztán hirtelen elavult” - Prince
-
arabus
addikt
válasz atok666 #48505 üzenetére
nem izgat mit csinál nv meg rtx sem.
Xeon Platinum 8480+,8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
félisten
válasz KillerKollar #48497 üzenetére
igen ,vissza fele kompaibilis a DXR 1.1 így valószínűleg futni fognak a DXr 1.0 játékok az Új navin is hisz ez microsoft implementáció nem Nvidia, ők csak kompatiblist hardvert adtak hozzá.
Sőt megkockáztatom hogy az Új Navin jobban fog futni a DXr 1.0, mint Nvidián, mert nem lesz DXR 1.1 járték a startra a piacon, így valószínűleg AMD rágyúr arra , hoy ameglévők fussanak jól. Nem tartom kizártnak, hogy a régebbi DXR címek gyorsabbak lesznek rajtuk, mint az Amperen akár ,de a Turingnál 100%."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Yany
addikt
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz awexco #48511 üzenetére
Én azt nem tudom most, amit Abu mondot. Szó volt anno olyasmiről, hogy amíg a szabvány nem forrja ki magát és az ipar nem áll be mögé, addig minden egyes új DXR/RT generációval a korábbi megoldások kuka. Dereng vmi ilyesmi, de nem tudom ,hogy ez mit jelent az egyes GPU generációk időtállóságával kapcsolatban.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
KillerKollar
őstag
Erre kíváncsi leszek... Nem vagyok Nvidia fanboy, volt sok AMD kártyám, legutoljára R9 290X-em volt, nem is egy hanem kettő Crossfire-ben, mert az volt a legutolsó AMD kártya ami felső kategóriában versenyezni tudott.
Örülök ha van verseny, ma is láttam olyan videót ahol az illető azt állította, hogy a nagy Navi az RTX 3090-et is verni fogja... csak az a baj, hogy ezt már annyiszor hallottuk az elmúlt 5-6 évben, a Fury-ról, a Vegáról, a Radeon VII-ről, a Naviról, most meg a "big" Naviról.
Középkategóriában amúgy voltak jó ár/érték arányú versenyképes kártyái az AMD-nek, pl: RX 480 de akár az 5700XT is ha nem fontos az RTX akkor ugyan annyi pénzért gyorsabb volt mint a 2060 Super. De szkeptikus vagyok azzal kapcsolatban, hogy a felső kategóriában TELJESÍTMÉNYBEN versenyképesek lesznek... Árban megint odaverhetnek az NV-nek, ha van egy 3070 szintű kártyájuk 400$-ért 500 helyett pl,de hogy 3090 vagy akár 3080 verő kártyájuk legyen? Egyenlőre nem ülök fel a hype vonatra, legrosszabb esetben pozitívan csalódok.
Mivel a 3090 túlárazott a 10 gigát meg keveslem a 3080-on (meg egyenlőre nem is nagyon lehet kapni) így amúgy is várnom kell a 20Gb-os 3080-ra, ha idő közben kijön egy Navi kártya ami feltörli vele a padlót akkor én örömmel megveszem.
Az a baj, hogy nagyon átalakult a piac is, most már nem csak a raszterizáció teljesítmény számít, hanem a feature-ök, lehet, hogy standard raszterizáció alatt picit gyorsabb mint az NV, de ha benyomod a DXR-t több teljesítményt veszít, vagy lehet, hogy még úgy is gyorsabb, de ha benyomod a DLSS-t, akkor már odaveri az NV és a képminőség is hasonló marad (2.0-nál már szinte észrevehetetlen, hogy nem natív a felbontás). Feltéve, ha a játék támogatja a DLSS-t, ha nem akkor meg az alapján kell majd döntenie a vásárlónak, hogy milyen címek érdeklik inkább, ebben az AMD jobb, abban az NV mert van benne DLSS...
-
hokuszpk
nagyúr
válasz KillerKollar #48513 üzenetére
jodolog a dlss, azt viszont vegyuk figyelembe, hogy a konzolokon mar regota hasznalnak felskalazast, szoval az AMD siman hozhat valami hasonlo megoldast, ami az alacsonyabb felbontasban renderelt kepet kitolja 4/8K -ra szemnek kellemes minosegben.
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
KillerKollar
őstag
Már az RTX 3080 megjelenése előtt voltak pletykák, hogy nem lesz túl nagy készlet megjelenéskor, a nagy Naviról lehet valamit tudni? Kíváncsi leszek, hogy október végéig képes lesz-e az NV helyrehozni a készlethiányt, mert ha továbbra se lesz készleten sok 3080 illetve addigra már 3090/3070, AMD kártya meg lesz, akkor lehet, hogy már csak emiatt is sokan átpártolnak az AMD-hez akik nem szeretnének tovább várni...
-
nagyúr
válasz KillerKollar #48519 üzenetére
amdnél rendszeresen eltér a bejelentés és a piaci megjelenés időpontja, szóval most is jó eséllyel papeer launch lesz - feltéve ha egyáltalán azt jelentik be, amire gondolunk.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
KillerKollar
őstag
válasz velizare #48520 üzenetére
Ez nem hangzik túl jól Cyberpunk 2077 előtt fejleszteni akartam, vagy egy 20 gigás 3080-ra (ami lehet, hogy ki sem jön addig), vagy nagy Navira, de erre egyre kevesebb esélyt látok... még abban sem vagyok biztos, hogy a 10 gigás 3080 rendesen elérhető lesz addigra... vagy akár a 3090 bár annak az árát meg rohadtul sokallom, főleg, ha tényleg csak 10-15%-ot ver a 3080-ra...
-
Malibutomi
nagyúr
válasz KillerKollar #48521 üzenetére
Mert a mostani kartyaddal el sem fog indulni?
-
KillerKollar
őstag
válasz Malibutomi #48522 üzenetére
4K 60 fps-hez kell a kakaó, főleg RTX-el... azt a játékot ezer éve várom és szeretném kompromisszumok nélkül élvezni.
-
.Ishi.
aktív tag
válasz KillerKollar #48523 üzenetére
Szerintem nagy gondod nem lesz vele 4K-ban, mivel a játék ajánlott konfigja megáll egy GTX 1060-nál.
Az RTX implementációra kíváncsi leszek, szerintem anélkül is baromi látványos lesz.
-
do3om
addikt
válasz KillerKollar #48519 üzenetére
Amd csak ref lesz az éven, szóval nem hiszem hogy akkora készletek vannak ott is. Ennek is van valami oka, sajt véleményem hogy nincs elég kari így csak referenciát fognak adni a gyártók is. Ezzel nincs baj ha jól sikerül.
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
Mumee
őstag
"RX6000 whispers...(1/2) 1. One RDNA2 card trades with 3080, less $ & may be bit better (~ +5%) 2. ^ that card pulls 280W @ load"
Lassan csak lesznek jobban leakek erről is, ahogy közeledünk. -
ati3x
senior tag
válasz KillerKollar #48523 üzenetére
Mondok én neked valamit... Ha már tányleg ezer éve vársz a cyberpunkra, akkor még megéri várni fél-1 évet. Addigra minden letisztul, lesz kari is, és talán a gamma is olcsób lesz. Ha tényleg olyan faja lesz a gáma mint a verebek csipogják, akkor az jó lesz fél-1 év mulva is. Ha meg nem, akkor leaglább azt is meguszod. Nekem most egy 4 gigás 580 csücsül a gépbe, Vártam az MS flight simulator 2020-at. Gamepasson mentem is vele egy próbakört, és hát.. Majd 1-2 év mulva megveszem.. Addig lesz kártyám is ami ugy ahogy kihajtssa..
-
Kicsimix
őstag
válasz KillerKollar #48525 üzenetére
Biztos, hogy bullshit különben nem a 3080 bemutatóján promozták volna..
...Kockázat nélkül nincs vereség... : ------------)
-
-
Alogonomus
őstag
Abszolút reális lehet a pletyka. Mármint a fogyasztással kapcsolatban. A dupla ventilátoros kártya valahol 220 watt környékén lehet, míg a tripla ventilátoros 300 watt környékén.
Az már keményebb lenne, ha a 220 wattos valóban 3080 szintet hozna. Azzal megismétlődne a Pascal-Vega korszak, csak fordított felállással. Így már érthető lenne, hogy az Nvidia miért siet a bejelentéseivel, és az AMD miért ér rá annyira. Következő legalább 2 év így úgyis az AMD időszaka lenne a dVGA piacon, Nvidia pedig úgysem tud érdemi menyniségű kártyát leszállítani a következő 4 hét alatt.
Mondjuk ebben az esetben az AMD kártyák valószínűleg elrugaszkodott áron jöhetnek majd, és az aktuális gaming csúcskártya megint legalább félmillióba kerül, a mindenben fullos kártya pedig közel a millióhoz. -
veterán
válasz Alogonomus #48532 üzenetére
Én meglepődnék ha érdemben lehetne Bnavit venni idén.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KillerKollar #48497 üzenetére
Nincs olyan. Az NVI
DIA csak a két szabványos sugárkövetést kínálja, a DXR 1.0-t és a DXR 1.1-et. A Vulkan-féle KHR megoldás is szabványos, az valahol a kettő között van működésben, közelebb a DXR 1.0-hoz, de annyiban túlmutat mindkettőn, hogy van programozható bejárás, igaz azt a CPU-nak kell csinálnia.Az AMD is ezeket fogja támogatni, de ők a konzolok miatt még csinálnak két extra implementációt. Ezek közül az egyik olyan mint a DXR 1.1 csak intrinsic function-nel kiegészítve, míg a másik az azért eléggé különbözik a szabványos formáktól, mivel teljesen programozhatóvá teszi a bejárást úgy, hogy azt ne a CPU, hanem a GPU csinálja.
A működés szempontjából több jelentősége van a fejlesztőknek:
Szabványos szinten DXR 1.0, DXR 1.1 vagy VKRay megoldás kell. Ha ezekre írnak bármit, akkor tuti fut a hardvereken.
Az AMD nem szabványos megoldásai csak a konzolokon és az AMD hardverein futnak. Ehhez a kettőhöz Radeon Rays 4.0 kell.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Malibutomi
nagyúr
A konzol implementaciot mennyire lehet illetve erdemes atemelni a PC portokra?
Mert megha atemelheto akkor is kell a DXR hisz a jatekokat NVidia kartyasoknak is el kell adni.
Mi az ertelme ennyifele implementacionak? Marmint ertem konzolon minel kozvetlenebb hozzaferes hogy jobban kihasznaljak a hardvert gondolom, de PC-re ki mit fog hasznalni?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Malibutomi #48535 üzenetére
Copy-paste. Erre van a Radeon Rays 4.0, és pont ezért nem lehetett ennek az egyes elemei nyílt forráskódúvá tenni.
A konzolra egyértelmű. Nagyon sokat ér a programozható bejárás (egy csomó algoritmus megvalósítható vele, ami DXR 1.1-ben nem feltétlenül lehetséges). PC-n pedig az AMD csak áthozza, ha már szabványban nem lesz elérhető. A kód úgyis meg van írva a konzolra.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Malibutomi #48537 üzenetére
Attól függ, hogy a konzolon mit használnak. Ha DXR 1.1 szintet, akkor azt érdemes arra portolni. Plusz intrinsics a Radeon Rays 4.0-val, az elég könnyű.
Ha programozzák a bejárást is, akkor azt nem igazán lehet DXR 1.1-re portolni, tehát azt át kell alakítani a PC-hez. Vagy Vulkan esetében át kell vinni a CPU-ra a problémát. A DIrectX ezt nem teszi lehetővé.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Malibutomi
nagyúr
Abu kerdes
a PS5 prezentacioban hangzott el ez:
"AMD SmartShift and send any unused power from the CPU to the GPU so it can squeeze out a few more pixels. Benefits of this strategy are quite large. Running a GPU at 2GHz was looking like an unreachable target with the old frequency strategy. With this new paradigm we are able to run way over that. In fact we have to cap the GPU frequency at 2.23GHz so that we can guarantee that the on-chip logic operates properly."
Az utolso mondat erdekelne, mire gondolt hogy 2.2GHz-en cappeltek az orajelet hogy az on-chip logic megfeleloan mukodjon.
Mit jelent ez?
Mert igy ugy hangzik hogy a chip tudna magasabb orajelet is (ahogy te mondtad mar) de valami miatt leszabalyoztak. Valami hibadzik magasabb orajelen?
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Malibutomi #48539 üzenetére
SmartShift eleve van minden AMD APU-ban. Csak a PS5-öt AVFS-ezik, míg az Xboxot nem. Utóbbi esetben van egy alkalmazás, amit az AMD az adott dizájnra megír. Ennek a célja, hogy bekapcsolja egyszerre az összes részegységet, tehát kvázi abszolút működtesse a rendszert, így ehhez tudnak órajelet állítani. Ezért alacsonyabb ez az órajel, mindig mint a dinamikus skálázású.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Mumee
őstag
BigNavi CU/SP may work a little different in terms of throughput perf.. like how 2xCUDA on RTX3k doesn't = double performance. [unverified + salt]
-
Mumee
őstag
Vajon ez elég lesz ahhoz, hogy ne Nvidia féle legyen a Navi start?
"AMD just got an extra 13K 7N wafer allocation at TSMC, from vacancy of another victim (Mediatek) of the Huawei sanctions. Journalist "sources" suggest AMD is devoting all these for PS5/SX production this quarter."
[link] -
Cathulhu
addikt
13k waferbol vajon hany ps5/xsx jon ki a jelenlegi hibaarannyal?
ha jol saccolok (ami infot hirtelen osszegugliztam) olyan 120-130 XSX chip / wafer lehet, akkor olyan masfel millio plusz konzol
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
arabus
addikt
válasz Yutani #48545 üzenetére
miért kell értelmetlennek lenni.
eddig is fel van futtatva csak igy mostmár elérik a 102000 ostyát
azon azért van egy pár chip igaz csak 58% használható de havonta
igy is szép mennyiség.
ja és eddig ps5 és xbox is mind elfogyott elörendelésben.
2021 márciusig csak a Sony 10millió ps5-öt tervez eladni.[ Szerkesztve ]
Xeon Platinum 8480+,8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
Cathulhu
addikt
válasz arabus #48547 üzenetére
elvileg ezzel az AMD havi 43k ostyanal tart. Az 58% yield honnan jon? Tavaly decemberben 0.09-es defektnel jartak 7 nanon, ami egy akkora chipnel is mint az xsx is joval tobbet tud mint 58% hibatlan, nem beszelve arrol, hogy ezekben redundancia is van, szoval a hibasak egy resze is felhasznalhato.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
arabus
addikt
válasz Cathulhu #48548 üzenetére
[ Szerkesztve ]
Xeon Platinum 8480+,8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz arabus #48549 üzenetére
Ezek cikkek a Bloomberg-féle HOAX-ról, amivel 3.5%-al lejjebb verték a SONY részvényeit*, mielőtt bevásároltak belőle, hogy ennyivel is nagyobbat kaszálhassanak, mikor a PS5 berobban...
TSMC-től nyár elején volt hír, hogy akkor jártak 70% fölött. Innen a Pinky Demon által említett 0.09hiba/cm^2. Ebből egy fórumozó TPU-n kiszámolta, hogy a chip-ek méretére leosztva és a redundanciát figyelembevéve a következő kihozatali arányokkal lehet számolni:
XSX ~ 90%
PS5 ~ 95%* - Ezért is van update, mert általában az ilyen HOAX-okra a gyártók nem szoktak reagálni, de a SONY-nak nem volt kellemes a részvények megzuhanása.
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest