-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #47450 üzenetére
De amiatt van. Ha az AMD is engedné 300 wattig a Ryzen 3950X-et, akkor be tudnának állítani 5 GHz fölötti órajelet, de nem látják értelmét, mert többet ártana az egész sorozat reputációjának, ha kazánt csinálnának belőle. Megelégszenek a 170 wattos maximummal. Ha megnézed a DIY eladásokat, akkor láthatod, hogy melyik opció éri meg jobban.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
paprobert
senior tag
Én még nem láttam tuningolt Zen2-t 5GHz felett hagyományos levegővel vagy vízzel. Ha csak a TDP lenne a gond, mindenki pattintaná 300W fölé a cuccot, de a silicon fitness nem engedi.
#47450) Petykemano
A Navi10 nagyon biztató abból a szempontból, hogy mínusz ~15% teljesítménycsökkenés esetén 120W-ra esik a fogyasztása. Tehát a CU duplázásnak a Big Navi-nál bőven van milyen energiakeretből dolgoznia, lehetőség van egy akár még "értelmetlen" túlhúzásra is.
A vízhűtéses pletyka is erre utal, hogy a csúcskártya biztosan szét lesz húzva, mert arra számítanak, hogy ez az extra kell a csúcsdöntéshez.[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
paprobert
senior tag
Ha meg lehetett volna csinálni, megcsinálták volna egy paperlaunch és egy Linustechtips videó erejéig. Nem történt meg.
Ha viszont folytatódik a 100-200 MHz-es felfele kúszása az órajeleknek a generációk között, akkor ez hamarosan realitássá válhat. Kérdés, hogy a 8 magos CCX topológia ebbe mennyire zavar majd be.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
GeryFlash
veterán
Persze a pletykák mindent mondanak, de ezt a 10GB-os 3080-at már nagyon so khelyen láttam. Lehet mondani hogy akinek nem ideális az ne vegye meg, illetve hogy akinek 100FPS kell 1440p-n annak jó lehet... Csak simán az elv, hogy egy ilyen drága cuccra 2020 végén ilyenen spórolnak... De ha nem lesz ilyen kiadás akkor mea culpa
[ Szerkesztve ]
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Jack@l
veterán
válasz GeryFlash #47448 üzenetére
Patttana's nelkul milyen sugarat szamolnal? Nezz utana az inline RT specifikaciojanak, nem ez az ujitas benne...
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Alogonomus
őstag
válasz Petykemano #47450 üzenetére
"Úgy látom, nem ment át, amit mondtam.
Épp az volt a lényege, hogy nem törvényszerű, hogy 300W fogyasztás esetén +100w-tal ugyanúgy +10%-ot hozzá lehet adni két különböző architektúra, két különböző design esetén."Nem olvastad végig a válaszomat, pedig pontosan leírtam, hogy: "ahol esetleg már nagyon ellaposodik a "görbe", de +30% fogyasztásból valószínűleg így is kijön +15% teljesítmény"
-
Busterftw
veterán
válasz GeryFlash #47456 üzenetére
En ugy vagyok a vrammal (szigoruan jatek szempontjabol), hogy tolem 1GB is lehet, ha eleg arra a 3 evre amig nalam van. Eddig semmilyen hatrany nem erte az Nvidia-t, mert kevesebb vramot pakoltak ala, sot igy is jobban teljesitettek, mint a tobb vramos AMD kartyak.
Attol a par jatektol tekintsunk el, amik szar optimalizalas es memory leakek miatt tobbet kernek mint kene.
-
GeryFlash
veterán
válasz Busterftw #47459 üzenetére
A hangsuly az eddigen van. De mar most a current gennel (vagy lassan nevezzuk pregen) votlak jatekoka amig lazan megettek 12-14GB VRAM-ot. Ketseg se ferjen hozza hogy a next-gen jatekok (amikert elvileg veszed ezeket a kartyakat legalabb 2-3 evre) legalabb ennyit de inakbb tobebt fognak kerni. 4K-ban persze. 1440p-re meg ki venne 3080-at.
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
-
GeryFlash
veterán
válasz Busterftw #47461 üzenetére
Ja az igaz, ha nagy FPS kell kisebb felbontason akkor vegulis meg jo lehet egy 10GB-os 3080.
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
nubreed
veterán
válasz Busterftw #47461 üzenetére
Én is ugyanígy vagyok, 1440p, 144 hz-es monitor, csak nekem egy 2060S -t fog váltani valami a 3000 -es szériából. Azt még nem tudom mi, 3060 vagy 3070 ez majd a tesztektől függ, a 2060S -t semennyire sem érzem future proof kártyának már ezen a felbontáson sem. 1080p -re persze még az lehet, ezért játszik a használt piacon, el lehet adni.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
Busterftw
veterán
válasz GeryFlash #47462 üzenetére
Plusz biztos lesz valami eljaras, ami miatt jobb lesz a vram kezeles es hasonlok.
A textura felbontas igazabol ami megdobja a vram hasznalatot.Pl proba kedveert feltelepitettem a PUBG-t nemreg, az 1440p-n bekajalt 7GB-ot, de ironikusan a legrosszabbul kinezo texturak fogadtak amit eddig jatekban lattam.
-
GeryFlash
veterán
válasz Busterftw #47464 üzenetére
Hogy lenne jobb a VRAM kezeles? Ha valamit akkor azzal eleg nehez trukkozni. mivel a texturak meretei adottak. Persze lehet azt hogy ilyenkor a rendszer ha latja hogy keves a VRAM leveszi a texturak felbontasat/minoseget, csak az k*rva cink lenne egy 7-800 dollaros VGA-nal, hogy nem max qualityn jatszod. Olyankor mar nehez ervelni hogy neked masterracernek miert is erte meg 2szer annyit koltened egyetlen hardverre a PS-sel szemben
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
gejala
őstag
Már 6 éve van VRAM tömörítés... Persze AMD ebben is rosszabb, mint NV, azért kell nekik több VRAM. És NV most már beveti Tensor magokat is erre, 8 Gb VRAM Ampere-n kb annyit fog érni, mint 10-11 Gb Navi-n. Hacsak AMD nem lép előre valamit, amiről nem tudunk.
DLSS meg abszolút forradalmi dolog. Óriási sebességnövekedés minőségromlás nélkül. És hamarosan driverből is működni fog, játékokban csak minimális bütykölés kell majd hozzá. Enélkül lehetetlen a 4K@144 elérése, a 8K meg pláne.
Ha AMD-nek nem lesz hasonló megoldása nagyon gyorsan, teljesen le fognak maradni.[ Szerkesztve ]
-
GeryFlash
veterán
Persze, az nagyon rendben lenne, a problema hogy amennyire en tudom rohadtul nem trivialis megtamogatni vele a jatekokat, szoval meglatjuk hanynal fogjak belerakni az energiat a fejlesztok.
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
gejala
őstag
válasz Devid_81 #47469 üzenetére
Turingokon most is működik a DLSS, nem tudom elképzelni miért ne működne rajtuk a 3.0. NV-nek az az érdeke, hogy fejlesztők beépítsék minden TAA-t támogató játékba, mert ingyen 50% gyorsulás. Egy 2060-2070 is tud így 4K@60-t, miközben AMD-ből két kategóriával nagyobb kártya kell ehhez.
[ Szerkesztve ]
-
GeryFlash
veterán
válasz Devid_81 #47469 üzenetére
Szerintem abbol kapnak, viszont az utemezo miatt elvileg a DXR 1.1-t elonyeibol nem fognak reszesulni, igy nem valoszinu hogy megeri RT-t bekapcsolni.
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Devid_81
nagyúr
válasz gejala #47470 üzenetére
A DLSS as valoban jo, ha ez a resz megmarad es akar fejlodik is akkor az nagyon pozitiv.
Csak azt nem tudom mik lesznek az Ampere nagy es uttoro trukkjei amivel a Turingokat majd szepen ellehet felejteni.
Mivel egy 1.0-as beta hardware igy ha jol sejtem majd lesznek hatranyok elobb utobb, nVidiat ismererve inkabb elobb... mint utobb(#47471) GeryFlash nalam az RT az pont az az effekt ami nelkul jot alszok, viszont ha valami miatt durvan pofanverik a sebesseget es ezzel probalnak majd az Ampere fele terelni akkor sirni fogok
[ Szerkesztve ]
...
-
Busterftw
veterán
válasz GeryFlash #47465 üzenetére
Nem tudom, oldjak meg.
A texturak meretei adottak, megis gyorsabbak azonos felbontason az Nvidia kartyak, kevesebb vrammal. Vagy oke, legyen egal, de megis kevesebb vrammal oldjak meg.
Miert ne lenne ez ervenyes a "next genre"?
PC-re mar sok eve leteznek 4K textrura csomagok rengeteg jatekhoz, meg is eleg a vram.
Csak annyi fog valtozni, hogy mainstreamebb lesz a 4K, mert lehet az 50-60 fpshez mar nem kell 2080Ti, hanem eleg egy 3060. -
-
GeryFlash
veterán
válasz Busterftw #47474 üzenetére
Csodalkoznek ha a konzoloknal bejovo SSD streaming iranyvonal utan ne novekednenek erezhetoen a jatekok VRAM igenye. A DLSS az megoldas lehet de ehhez az kell hogy a fejlesztok hajlandosagot mutassanak az implementalasra.
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz gejala #47467 üzenetére
Ne keverjük ezeket össze. A mai GPU-k úgynevezett veszteségmentes színtömörítési algoritmusokat kínálnak. Ezek az AMD és az NVIDIA rendszereiben is 2:1, 4:1 és 8:1 arányú, veszteségmentes tömörítést kínálnak, amelyek ugyan hasznosak, de nem oldanak meg olyan kritikus menedzselési problémákat, mint a töredezettség. Tehát fel lehet ezekre építeni egy marketinget, és van is valós hasznuk ezeknek az eljárásoknak, de a működésük pontosan ugyanaz.
Az allokálás problémáját egyik ilyen veszteségmentes színtömörítési algoritmus sem kezeli, márpedig a VRAM használatának hatásfoka ettől függ, nem attól, hogy pár kilobájtot nyersz a puffer/image adatokon.
Az alternatív megoldásokkal két probléma lesz. A pletykákban szereplő Tensor magos módszer csak veszteségesen tud működni, vagyis minőségvesztés árán vállalod be, hogy többet nyersz a puffer/image adatok tárolásán. De ez minőségvesztés mellett sem oldja meg a töredezettség problémáját, amitől rossz hatásfokú a VRAM használat, illetve a kitömörítés időbe kerül. Egy image adat betöltése egy mai GPU számára nagyjából 50-70 ns körül van. Arra vannak tervezve a hardverekhez szabott optimalizálások, hogy a wave-ek futtatása szempontjából ezt az 50-70 ns-ot áthidalják konkurens wave-ekkel. Tehát egy shader mondjuk allokál valamennyi erőforrást a multiprocesszoron, ami megenged mondjuk 16 wave-et futtatni. Ebből egy belefut egy memóriaelérésbe, jön a következő wave, és kialakul a működésben egy olyan egyensúly, hogy a wave-ek egy része adatra vár, míg a másik része addig dolgozik. Ez a működés a normál memóriaelérésre van szabva, és ezért van megadva minden architektúránál egy minimum wave szám, amit el kell érni a hatékony működéshez. Ha azonban még át is kell méretezni az image adatot a betöltés után, akkor az az 50-70 ns megnő az átméretezés időigényével, ami jó esetben is minimum 100 ns lesz. Így már jóval nagyobb késleltetést kell áthidalni a konkurens wave-eknek, miközben elképzelhető, hogy nem is futtatható annyi wave a multiprocesszoron belül, ami ezt meg tudná tenni. Sőt, a statikus erőforrás-allokálás miatt igen ritka, hogy egy adott shader képes annyi wave-et futtatni, amennyit az architektúra elméletben megenged.
Ez tehát egy egyensúlyi kérdés, hogy megéri-e vállalni a konvertálás extra késleltetését, azzal ugyanis tényleg lehet nyerni a VRAM oldalán, de ennek az az ára, hogy a GPU közben malmozni fog, amíg adatra vár.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
nagyúr
válasz nubreed #47479 üzenetére
Kíváncsi leszek mennyien indulnak majd meg az új kártyákért szeptember-november között...
Ha az lesz mint szokott, akkor az utolsók között fog érkezni kártya az országba
Másik, hogy milliószor ki lett vesézve, hogy a steam hardware survey köszönő viszonyban sincs a valós adatokkal, mivel ugyanaz a gépről többször is készül felmérés.
Hatványozottan igaz ez pl Kínában a netkávézókban, (ezért sok pl a 1060-as kártya is)[ Szerkesztve ]
Új hardverek számlával, garanciával érd PM.
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz gejala #47476 üzenetére
Miért kéne új HW-t venni? Elég lessz a csuszkát "Ultra" helyett csak "High"-ra vagy "Very High"-ra húzni. Ez a szép a PC-s életben. Itt is gond nélkül el lehet lenni egy vassal 5+ évet is.
Sosem értettem ezt a feltételezést, hogy minden generáció-váltáskor rohanni kell a boltba, mert különben... Ha év végén kijönnek a next-gen konzolok (HW) a legkorábban jövőre, de inkább majd csak 2022-ben lesz PC-re olyan játék, ami natív next-gen motorra lesz írva, mert még a motorok is csak az elmúlt fél-egy évben jöttek ki. Onnan kezdve egy jobb játéknak 2-5 év, mire elkészül a zsáner és a lépték függvényében.
Nem volt ez másképp a korábbi konzolváltásokkor és nem lesz ez másképp most sem. Első évben legjobb esetben is csak felpimpelt multigen vagy egyszerűbb exkluzív címek jönnek.
sz: Ahogy Abu-nk is szokta mondani: Előbb a HW, aztán a SW. Nyilván konzolnál ez gyorsabb lefolyású, mert a HW berobban egy pillanat alatt a piacra, de a SW-nek akkor is kell idő.
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
gejala
őstag
válasz TESCO-Zsömle #47481 üzenetére
Én viszont most borítékolom neked, hogy a következő hónapok olyan címeihez, mint AC Valhalla, Watch Dogs Legion vagy Hitman 3 legalább egy 3060/2070S kell majd 1440p highhoz is. Pascalból 1080 Ti valószínűleg elég lesz, de alatta nem nagyon.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nyugodtan leírhatod, hogy nem probléma, ha a memóriaelérés késleltetése kétszeresére nő. Van egy szint, amit a GPU-k át tudnak hidalni, hiszen erre vannak tervezve, de olyan mennyiségű wave-et nem fogsz tudni futtatni, hogy magas késleltetést áthidalj. És onnantól csak teljesítményt vesztesz, mert nincs adat, amivel a GPU dolgozhatna.
Offline render szintjén egy ilyen megoldás hasznos lehet, mert ott alapvetően mindegy, hogy 20 helyett 30 perc alatt végez a rendereléssel a GPU, de nem mindegy, hogy mennyi modellt tudsz belerakni a VRAM-ba. Real-time szinten viszont nem éri meg felvállalni azt, hogy a GPU sokszor malmozzon. Arról nem is beszélve, hogy az AI scaling mindig veszteséges technika. Ha minőség kell, akkor nem érdemes alkalmazni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Yany
addikt
Ha valami szar, akkor nézzétek meg a Vega64 eredményeket Horizon alatt. Egy RX580 beelőzi. Ezt hívom nevetségesnek: https://www.youtube.com/watch?v=bT-0Arz1E8E
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
X2N
senior tag
Én ezt a kevés vram dolgot majd egy memória bővítéssel le fogom tudni.(64GB-ra bővítek) Írtam ide már ezzel kapcsolatban hogy mennyire jó lenne nekem ha az nvidia kicsit több vramot tenne a kártyákra Iray renderelés miatt, de ez csak nem akar bekövetkezni 3+ éve. Érdekes hogy milyen gyorsan felmentünk 1-2GB-ról 8-11-re, aztán megy a toporgás évek óta most a leakek alapján ezeket a +1-2GB-okat a hajamra kenhetem. Mostanában tesztelgetem a Ryzen 2600-at, érdekes ellentétben az i7 3770-el nem lassul be annyira a gép renderelés közben,(az i7 konkrétan használhatatlan vol a gép render közben most meg simán youtubozok) és 1 óra alatt megvan egy render úgy hogy 32GB memória+32GB swap-et foglal. Ez gpu-val ~5-15percig tartana ha beférne a vramba.
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
Cathulhu
addikt
"AMD_MickeyRadeon Community Team49 points · 3 days ago
I've seen reports regarding Vega 56/64 performance in Horizon Zero Dawn and passed it on to our team to investigate."Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
Petykemano
veterán
"i still have the scars on my back from trying to bring expensive memory subsystems like HBM2 to gamers, atleast twice"
Raja KoduriTalálgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
veterán
-
szmörlock007
aktív tag
válasz solfilo #47491 üzenetére
https://vimeo.com/intelpr/review/447304765/179933d14f?autoplay=1#t=5197s
Beállítottam a vidit, kb 20 sec amíg erről beszél, én besírtam amikor először meghallottam
-
Jack@l
veterán
válasz Petykemano #47490 üzenetére
Van az a pénz amiért ezt mondja, vagy az ellenkezőjét
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
veterán
-
.Ishi.
aktív tag
Érdekes volt ez a friss Digital Foundry Direct: [link]
Arra vagyok kíváncsi, hogy a zöldek oldaláról vajon mennyire hagyják el a GTX jelzőt, illetve, hogy a pirosak erre hogyan válaszolnak technológiailag.
A videóban elhangzik, hogy a DLSS 2.0-át, ha egy játék jól kihasználja, akkor tényleg sokat ér: asszem a példa az volt, hogy a Death Strandingban míg mondjuk egy OC-zott RX 5700 tud 4k40fps-t, addig egy OC-zott RTX 2060 tudja a 4k60-at a DLSS 2.0-ával, és nem kimondottan rosszabb képminőséggel.
Erre a pirosak mit tudnak majd lépni? Vagy mehet ez is abba a kategóriába, hogy inkább örüljünk, hogy ekkora büdzsével egyáltalán jól megy nekik a procigyártás, konzol-biznisz meg a price/perf GPU gyártás?
-
.Ishi.
aktív tag
válasz egyedülülő #47496 üzenetére
Jogos, meg az is igaz, hogy játékspecifikus a DLSS 2.0.
-
félisten
válasz .Ishi. #47497 üzenetére
DLSS 3.0 jön az új kártyákkal ami minden játékkal kompatibilis, ami TAA-t használ.de ott a DirectML ami ha jól tudom gyártófüggetlen.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- GARANCIÁLIS! MSI SUPRIM RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- MSI GTX 1080 OC AERO
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel