-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
gejala
őstag
válasz #82819712 #46339 üzenetére
Ha csak nem lesz valami kikerülhetetlen fizikai akadály (pl. nem mennek gyárak), akkor kijönnek a konzolok. Óriási bukó lenne 1 évvel elhalasztani őket, mindent meg fognak tenni azért, hogy ne kelljen.
USA-nak meg nem sok köze van a gyártáshoz, oda már csak eladni viszik a cuccot. Ha a Távol-Kelet működik (és most semmi nem utal arra, hogy nagy gond lenne a gyártással), akkor lesz konzol. Mint ahogy most is vannak PC-k, laptopok, telefonok, stb. -
gejala
őstag
válasz Devid_81 #46988 üzenetére
"Nem feltetlenul kell a nepnek 2080Ti-t vero valami, picit erosebb lehet a 5700XT-tol ertelmes aron, az mar valami."
Ez így tragikus lenne AMD-re nézve. Ampere/konzolok után a 2080 Ti a felsőkategória alja lesz, 5700XT meg a középkat legalja. 5700XT már most is éppenhogy csak elég 1440p@60-ra, miközben nextgen játékokhoz kell majd legalább 30% plusz. Vagyis minimum 2080 szint. Ha nem viszik át magabiztosan 2080 Ti-t, akkor már nem csak 4K-ra nem lesz kártyájuk, de 1440p-re se. Onnantól kezdve tényleg budget gyártó lennének, akik még mindig a retro 1080p-ben ragadtak.
-
gejala
őstag
válasz #32839680 #47000 üzenetére
NV akkor adta ki ezeket, amikor RT még nem sok vizet zavart. De most már ott lesz a konzolokban is, nem sok értelme van PC-re kiadni olyan új gaming kártyát, ami nem üti meg a konzolok szintjét.
De ha ennek ellenére akarnának ilyet, akkor ennek a kártyának tudnia kellene 1080p ultrán 80+ fpst, hogy legyen értelme rákapcsolni RT-t. Viszont 1080p kártya sehogy se fog megérni $200-nál többet, annyiért meg nem fognak ilyen erőset adni.Úgyhogy szerintem az lesz, hogy hoznak egy kártyát a konzolok szintjére és azt kettéosztják sima meg XT változatra 10-15% különbséggel. Ez már alapból 5700XT fölött lenne. E fölé meg hoznak ugyanígy kettőt, ami kb 40%-al gyorsabb. Az már olyan 2080 Ti +20-25%, vagyis kb 3080-al lesz versenyben.
AMD anyagi helyzetét és az RDNA bénázásait ismerve, nem hiszem, hogy kockáztatnának. A konzolos GPU adott, azt simán kidobják PC-re is kisebb módosításokkal és fölé meg hoznak egy CU-val jobban kitömöttet és kész.
[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
válasz Alogonomus #47081 üzenetére
"AMD megvalósításában elvileg sokkal hatékonyabb lesz a raytracing, mert nem nyers erőből akarják majd megoldani."
Akkor az bukta lesz. RT-nek az a lényege, hogy brutál számításigényes, cserébe fotorealisztkus végeredményre képes. Ha elkezdesz csalni a sugarakkal, akkor gyorsan a raszterizálásnál kötsz ki. Itt legfeljebb annyit lehet trükközni, hogy kicsit okoskodnak a távolságokkal játék szinten (főleg open worldben), mert különben megint ott tartunk, hogy a szobából hiányzik az árnyékok fele.AMD $500 konzolokba hoz RT hardvert. Ha akarják, azt a szintet ki tudják adni PC-n is $300-350 kategóriában.
"komoly szintű raytracing pedig majd az új konzolokkal fog berobbanni, de az még nem idén lesz, PC-re pedig még annál is sokkal később érkezhet."
Jövőre már futószalagon jönnek majd RT játékok konzolra, miközben PC-re nem lesz újabb gen 2022 előtt. Tehát az idei szériának kell majd ezeket is jól vinnie. Amivel szerintem nem is lesz gond, hiszen Ampere esetén 4x gyorsulás várható RT-ben Turinghoz képest + inline RT-re váltás.
Ha meg 2022-ben jön még egy reális 2,5x gyorsulás, azzal már 10x gyorsabb lenne Turingnál, ami simán jó.[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
válasz Alogonomus #47088 üzenetére
"A konzolok ára egyáltalán nem a bekerülési költségüktől függ, hanem attól, hogy mennyi pénzt hajlandóak az emberek fizetni értük."
Ez a PC GPU-kra is igaz. Nem sokan fizetnének konzolhoz képest +20% előnyért 2-3x árat PC-n.Igazából nem tudjuk, hogy melyik játék jön RT-vel, mert nem nagyon beszélnek még semmiről, csak pár videót mutogattak játékokról. De CP2077 mellett is van már 8-10 játék, amiről tudunk és biztosan lesznek még új bejelentések is.
-
gejala
őstag
válasz Alogonomus #47090 üzenetére
"A PS5-re fejlesztők elbeszélése alapján, a konzolok RT képessége messze meghaladja a 2080Ti RT képességét is. RTX 1.0 < RTX 1.1"
Kb minden gyorsabb lesz RT-ben, mint a 2080 Ti. 3060 tutira, 3050 talán nem."RTX azért nem olyan dolog, amit egy indie stúdió csak úgy poénból váratlanul hozzácsap a termékéhez pár hónappal a megjelenés előtt."
Bright Memory-t egy ember fejlesztette és a srác hozzácsapta simán RT támogatást megjelenés előtt.
Egyébként RT nem olyan nagy dolog, bármelyik AAA játékba bele lehet tolni pár hónap alatt, ha akarják. Még őszi játékba is belefér, ha most elkezdenek dolgozni rajta. A tavasziakba meg lazán mehet akár mindbe, bőven van még rá idejük.Amihez ennyire előre bejelentették, az csak marketing miatt van, nem azért, mert olyan sok időbe telik.
Illetve eddig az is lassította a munkát, hogy a Turing túl lassú és ezért próbálkozni kell, hogy mit bír még sebességgel. De Ampere már sokkal megengedőbb lesz. Amihez most trükközni kell kicsit Turingon, azt Ampere erőből kinyomja majd trükk nélkül is.[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
válasz Yutani #47160 üzenetére
Ennyire azért ne siessünk előre. Egyáltalán nem olyan biztos, hogy Ampere olyan sokat fog fogyasztani. Főleg, mivel a pletykákban a TGP van megadva, ami nem összekeverendő a TDP-vel. TGP a max, amit a kártya fel tud venni, TDP pedig a tipikus terheléses fogyasztás.
De a táblázatokba írt számok úgyse sokat érnek, várjuk meg a tényleges teszteket.AMD új szériájáról meg semmit se tudunk azon a bemondáson kívül, hogy 2x nagyobb lesz meg 50% perf/watt javulás lesz. Az elmúlt 5 év megmutatta, hogy a valóság nem mindig olyan rózsás AMD-nél, mint ahogy sokan elképzelik maguknak előre.
És akkor még nem beszéltünk az AMD tendenciájáról, hogy hajlamos elszúrni a dolgokat valamivel akkor is, ha egyébként jó lehetne a hardver... Lásd túlhúzott 5700XT vagy túlbutított 5600XT.[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
válasz Alogonomus #47167 üzenetére
RDNA1-ből nagyjából semmi érdemi következtetést nem lehet levonni RDNA2 sebességére. Egyrészt jön az RT támogatás, ami ki tudja, mennyi helyet igényel náluk (és mennyivel növeli a fogyasztást). Másrészt ez egy konzolokhoz tervezett architektúra, ki tudja hogy skálázódik felfelé.
-
gejala
őstag
válasz Cathulhu #47210 üzenetére
Szerintem nem érdemes ezt túlgondolni. Az utóbbi 8 évben AMD akkor tudott értékelhető GPU-t hozni PC-be, amikor a Sony/MS fizette a dolgot. GCN (HD7000) után hoztak két gen átnevezést meg a 290X-t, és annyi (Fury-t inkább hagyjuk is). Aztán szerencséjükre jött a konzol refresh és kifizették nekik a Polarist (480), amit aztán lendületből megint át is neveztek egy kis órajel emelés mellett. Aztán önerőből nagyot álmodtak a Vegával, de bohózatba fulladt a dolog.
RDNA2 biztos jó lesz, mert ezt megint a Sony/MS páros fizette. RDNA1 gondolom ennek egy félkész változata volt, amit gyorsan kidobtak tavaly, hogy legyen valami.
Már csak az a kérdés, hogy konzol GPU lévén hogy skálázódik felfelé, mert a Polarisról kiderült, hogy sehogy.Ennél is érdekesebb kérdés, hogy mi lesz RDNA2 után. Mert ha most nem lesz félidős konzol refresh, akkor 5-6 évig senki nem fogja állni a csekket helyettük. És a fentiekből látszik, hogy az sok jót nem jelent.
[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
válasz Petykemano #47292 üzenetére
"Mára már eljuthattunk oda, hogy akinek homeoffice célból kellett új gép az beszerezte, illetve az is, aki azért vett Valamit, hogy ne unatkozzon."
Na igen, a tavaszi keresletnövekedés jót tett a hardver/játékeladásoknak. Viszont megvan az a hátránya, hogy aki mostanában vett új kártyát, az alacsony valószínűséggel ugrik rá ősszel az újdonságokra. Főleg, mivel nagyon sokan azért vettek újat, hogy tudjanak játszani normálisan a karantén alatt, különösebb igényük nem volt. Na őket nem fogja érdekelni, hogy lesz egy új cucc, ami 30%-al gyorsabb.[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
Már 6 éve van VRAM tömörítés... Persze AMD ebben is rosszabb, mint NV, azért kell nekik több VRAM. És NV most már beveti Tensor magokat is erre, 8 Gb VRAM Ampere-n kb annyit fog érni, mint 10-11 Gb Navi-n. Hacsak AMD nem lép előre valamit, amiről nem tudunk.
DLSS meg abszolút forradalmi dolog. Óriási sebességnövekedés minőségromlás nélkül. És hamarosan driverből is működni fog, játékokban csak minimális bütykölés kell majd hozzá. Enélkül lehetetlen a 4K@144 elérése, a 8K meg pláne.
Ha AMD-nek nem lesz hasonló megoldása nagyon gyorsan, teljesen le fognak maradni.[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
válasz Devid_81 #47469 üzenetére
Turingokon most is működik a DLSS, nem tudom elképzelni miért ne működne rajtuk a 3.0. NV-nek az az érdeke, hogy fejlesztők beépítsék minden TAA-t támogató játékba, mert ingyen 50% gyorsulás. Egy 2060-2070 is tud így 4K@60-t, miközben AMD-ből két kategóriával nagyobb kártya kell ehhez.
[ Szerkesztve ]
-
-
gejala
őstag
válasz TESCO-Zsömle #47481 üzenetére
Én viszont most borítékolom neked, hogy a következő hónapok olyan címeihez, mint AC Valhalla, Watch Dogs Legion vagy Hitman 3 legalább egy 3060/2070S kell majd 1440p highhoz is. Pascalból 1080 Ti valószínűleg elég lesz, de alatta nem nagyon.
[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
"Nalam szinten Seasonic 450W van es nem dobom ki azert, mert regi. Az ujabb Antec 350W (htpc) es Corsair 550W (ws) tapom se modularis. Mindegyiken csak 6 pines van es toldanom kell."
Gondolom nem is akarsz majd ezekre 3090-t kötni. Ahogy most kinéz a dolog, 3090-hez min. 750W kell majd, hogy a fogyasztási tüskékkel ne legyen gond. 2080 Ti is szép nagyokat tud ugrani, ez meg legalább +100W lesz.
Egyébként fura, hogy 550-es tápodon csak 6-os van. Nekem 550W EVGA G3-hoz 2 db kábelt adtak, 1x8 meg 1x6+8.
-
gejala
őstag
válasz awexco #49282 üzenetére
Hitmannek a minimumokkal van gondja, átlagokban sima ügy. De első rész is olyan volt, hogy minden mapon volt pár hely, ahol bezuhant 45 fps körülre és nem tudtál vele mit csinálni.
No meg DX11-ben brutál CPU limites is a rengeteg NPC miatt, de a DX12 kódot csak egy évvel a megjelenés után sikerült kikalapálni. -
gejala
őstag
válasz Alogonomus #51698 üzenetére
"Cyberpunk pedig az új DXR 1.1-et használja majd, így logikus is az Ampere megkövetelése a sugárkövetés bekapcsolásához."
Miért is? DXR 1.1 Turingon is megy, csak Ampere-en gyorsabb lesz. De Turingon is gyorsabb az 1.1, mint az 1.0. Lásd Minecraft.
-
gejala
őstag
válasz #09256960 #51976 üzenetére
"Azt mondja ABU hogy 2-3 kártyageneráció kell a konzol eléréséhez."
Abu azt is mondta, hogy a PS4 annyira fejlett lesz, hogy PC-re nem is lehet majd portolni a játékokat. Aztán a valóság az lett, hogy a PS4 már megjelenéskor sem tudott lépést tartani a PC-vel, 2 év múlva meg már sehol nem volt az ereje.
PS5 is ott tart most, hogy AC Valhalla 1440p-ben fog futni dinamikus felbontás mellett 30 fpssel és néhány jelentben akár a 4K natívot is elérheti a felbontás. Szegény 3080 elbújhat ilyen durva teljesítmény mellett.
-
gejala
őstag
válasz #09256960 #51992 üzenetére
"ezeket a tartalomkészítők által magasminőségű tartalmakat te közvetlenül tudod kezelni (Unreal 5) akár gigás tartalmakat és amikor megfordulsz a kamerával ezt a 100 gigát neked SSDről bependeríti a memóriába..."
Nem lesz olyan játék, mint az UE5 demo. Nem hardveres limitáció miatt, hanem mert ilyen részletességű modellekkel irreálisan sok idő meg pénz lenne egy játék elkészítése. Már egy 10 órás lineáris valami is, open world meg abszolút lehetetlen. Egy Valhalla szintű játék meg méretben is akkora lenne, hogy el se férne a PS5 SSD-jén.
[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
válasz Alogonomus #52001 üzenetére
Mire jönnek konzolra azok a játékok, amiknek nem kell futniuk prevgenen, addigra PC-kben is ott lesznek az 500 gigás - 1 terás M.2 SSD-k. Ráadásul XSX SSD-je jóval lassabb, mint PS5-é, úgyhogy multiplatform címek alapból ahhoz igazodnak majd. PS5-ön majd az exkluzívok villanthatnak valamit 3-4 év múlva, de azokkal ugye alapból nem játszhatsz PC-n.
[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
válasz .Ishi. #52451 üzenetére
3060Ti-t a 3070-ból vágják, úgyhogy viszonylag közel lehetnek egymáshoz. A 3060 már új GPU-t kap, ott nagyobb rés lesz. Szerintem kb. 2070 szint.
De ez is csak akkor, ha 3060Ti tényleg 2080S környéke lesz. Amiben én nem vagyok biztos, könnyen lehet "csak" 2070S.[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
válasz Hegyirabló #52852 üzenetére
De igen, csak ennyit bír a gyártás. Mindkét oldalon.
-
gejala
őstag
"A Turing nem jó, soha nem is volt jó, tök érthető hogy sokan elkerülték... Bullshit marketing, túl kötött hardver, sok szemét van benne"
Az egyetlen hardver volt az RDNA2 megjelenéséig, ami támogatta az összes DX12U feature-t. Ez miért is olyan rossz?
Ráadásul Ampere semmivel se tud többet, csak több feldolgozót kapott és annyi. Ha 3080 alatt veszel kártyát, semmivel se kapsz többet, mint amit a Turing már 2 éve nyújt. 3070 RT-ben is tök ugyanannyi fpst hoz, mint a 2080Ti. Ja, és Turing ugyanúgy támogatja a DXR 1.1-t, mint Ampere/RDNA2 (DX12U miatt muszáj).Ha meg jövőbiztos kártyát akarsz, akkor várd meg a köv szériát, mert a mostani tuti nem (sem) az.
[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
válasz mater799 #53033 üzenetére
"Ezen az alapon elindulva talan 3-4 generacio mulva lesznek elerhetoek olyna teljesitmenyu kartyak amik mondjuk tudjak azt hogy 2k 144hz + rtx es nem kell neki majd se dlss se semmi okossag."
Addigra annyit fog fejlődni a grafika, hogy egy Control is retro pixelhalom kategória lesz. Az 1440p@144 legfeljebb azért lesz reális, mert addigra már 4K lesz az alap.
-
gejala
őstag
válasz paprobert #53034 üzenetére
"Az Ampere műszaki szempontból alig hoz újat"
Így van. Nem tudom, miért hiszi mindenki azt, hogy az Ampere többet tud. Semmi olyan feature nincs benne, amit Turing ne tudna. Legfeljebb a SAM támogatás lesz Ampere exkluzív, de nem kizárt, hogy Turing is megkapja.
A Turing volt nagy váltás Pascal után. Csak megjelenéskor még nem jött ki az új arch előnye és sokan még mindig azoknál a számoknál vannak leragadva. De modern motort használó játékban egy 2080S szépen elhúz már a 1080Ti-től (~30%) és a 2060S is majdnem befogja. Lásd RDR 2 vagy HZD.[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
"Az elmúlt években a grafika szinte semmit sem fejlődött"
Mert nem jött új konzol gen. Most viszont beindul a fejlődés. És 3-4 gen múlva már PS6-nál fogunk járni.
Ráadásul ha összehasonlítod a Controlt egy pár éves játékkal, óriási a különbség. RT nélkül is, de RT-vel már abszolút. -
gejala
őstag
Controlban ha eggyel visszaveszed SSR-t meg volumetric fogot, alig lesz látványbeli különbség, viszont nyersz 20 fpst a húzós helyeken. Úgy már sima ügy 60 fps körül tartani.
RT meg annyival megdobja a látványt, hogy nem gond, ha DLSS kell hozzá.
Ráadásul RT On mellett elég SSR medium is és AO sem kell. Control csak akkor fut rosszul, ha mindent reflexből kimaxolsz. Sőt, ha elviseled, hogy pár helyen nem lesz tükröződés (amit az RT nem fed le), SSR-t is kikapcsolhatod még több fpsért.[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
Így van. Ez a "ha nem azt nézem, akkor nem számít" teljesen értelmetlen. Attól még a szem/agy érzékeli és az egész összképből lesz a "de durván néz ez ki" vagy a "meh, ez nem nagy szám".
A valóságban sem állandóan a tükröződéseket/árnyékokat nézem, mégis baromi fura lenne, ha eltűnnének.[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
válasz Malibutomi #53058 üzenetére
Vannak, de közel se olyan realisztikusak.
Interaktív összehasonlítás 1 Interaktív összehasonlítás 2
RT Off teljesen műnek néz ki az RT On természetessége mellett. -
gejala
őstag
válasz Malibutomi #53062 üzenetére
Ha ez neked minimális különbség, akkor nem tudom mi lehet a nagy.
Az RT On akkora előrelépés ebben a jelenetben, amekkorát az elmúlt 10 évben összesen nem sikerült összehozni raszterral. Az RT Off totál pontatlan és műanyag hatású, míg az RT On nagyságrendekkel természetesebb.
De egyébként játék közben ez sokkal jobban kijön. Amikor benne vagy a térben, hihetetlen jól néz ki az egész. -
gejala
őstag
válasz Malibutomi #53064 üzenetére
De ezeket a kis különbségeket az agyad folyamatosan érzékeli és ettől érzed realisztikusabbnak. RT Off mellett végig azt érzed, hogy ez egy játék, mert totál más a világítás, mint a valóságban lenne. RT On mellett viszont folyamatos hűha érzésed van, mert sokkal természetesebbek a fények, árnyékok, tükröződések stb.
Az agyad pontosan tudja mi a fotorealisztikus, nem kell keresgélned semmit. Ha elég közel kerül a látvány a valósághoz, egyszerűen teljesen más érzés lesz játszani. Nem jól fog kinézni egy játék, hanem elhiszed, amit látsz. És ehhez a világítás a kulcs. Ha az eléri a fotorealisztikus szintet, rögtön átbillen minden.Filmeknél is pont így működik. A Transformers 1-ben is azért hittük el, hogy a robotok ott vannak a valóságban, mert elképesztően jó volt a világítás a CG-n (meg a színek használata).
[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
Igen, megvették.
Szeptember 17-től október eleje-közepéig komoly akciókkal szórták ki őket. Ami megmaradt novemberre, azt eladták annak, akinek most kellett új kártya és nem tudott mást venni, mert nem volt.Nekem is kellett november 19-re (heh) a CP2077 miatt kártya 1440p-re. Vettem egy leárazott 2080S-t, mert 3070 nem volt. Na így fogytak el ezek.
[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
válasz awexco #53671 üzenetére
Nincs itt szó semmi hiányról.
Annyi történt, hogy január 1-én lejártak a vámmentességek, amiket Trump adott bizonyos feltételek mellett és most már minden Kínából importáló cégnek vámot kell fizetni.
Csak persze Asus nem fogja azt mondani, hogy hülyék lesznek benyelni a vámot, fizesse meg az, akinek kell a kártya. De erről van szó.Most Amerikában minden olyan termék drágulni fog, ami Kínából jön és eddig nem kellett vámot fizetni az importőrnek.
[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
válasz #32839680 #53678 üzenetére
Nem tudom, hogy Asus közvetlen Kínából hozza-e ide a cuccait, vagy Amerikából. Ha Kínából, akkor gondolom azért emeltek árat, mert miért ne. Eddig se szégyelltek drágán adni semmit. Strix egy gyenge minőségellenőrzésű kártya, ami egyébként se jobb semmivel más gyártókénál, de ettől még a legdrágább. Kezet foghatnak az MSI-vel.
-
gejala
őstag
válasz Petykemano #54330 üzenetére
De 4K alatt a 3080 már bottleneckes. 1080p-ben nyilván könnyű befogni procilimit mellett.
Egyébként meg hol van ez a csodapatch Odyssey-hez? Júliusi az utolsó, amit látok. Google se talál semmit azóta.
[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
válasz Petykemano #54354 üzenetére
Az a helyzet, hogy a játékosok nagy részét nem érdekli a 144 hz. Aki nem játszik online shootert, azt meg pláne nem. Ezzel nem lehet eladni a kártyákat.
A konzoloknál viszont megy keményen a 4K marketing. Lehet, hogy csak 30 fps meg dinamikus felbontás, de azt látják az emberek, hogy itt 4K van kéremszépen. $500-ért. Ilyen környezetben nem tudsz eladni $500+ kártyákat azzal, hogy hát 4K az nincs, de van 1440p sok hertzzel meg gsyncel.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Autós topik
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Okos Otthon / Smart Home
- PHP programozás
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Mesterséges Intelligencia topik
- GoodSpeed: SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...