- Programajánló: közeleg az idei Bacsis-tuning Retró Számítógép kiállítás
- Computex 2025: az Akko klaviatúráira nem mondható, hogy unalmasak
- Computex 2025: szinte mindenre gondol a Team Group
- ATX 3.1-es tápokkal gyarapodott az MSI MAG termékcsaládja
- Még mindig nem döntött az ASML High-NA gépeiről a TSMC
- Azonnali fotós kérdések órája
- E-book olvasók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen videókártyát?
- Programajánló: közeleg az idei Bacsis-tuning Retró Számítógép kiállítás
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Projektor topic
- Computex 2025: az Akko klaviatúráira nem mondható, hogy unalmasak
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sajnos továbbra is fennáll a problem. Egy 3 állomásos pályán jelzők nélkül is elkerülik egymást a vonatok, (szimpla pálya, de az állomások dupla sínpárosak, és ott) Viszont ugyanez egy 7 állomásos rendszeren nem működik.
Szóval most szimpla pályám van, csak az állomásokon dupla, hogyan jelzőzzem be, hogy az állomáson bevárja az ellenvonatot, és menjen tovább?Kérlek ne használj olyan kifejezéseket, hogy "térközjelző", mert bár volt már a kezemben F1 F2, de abba beleolvasni nem mertem...
Szóval most 1950 et írunk, és van a szimpla lámpás jelző, meg a dupla táblás rajta nyilakkal.???????????????????????????????????????????????
Még egy kérdés: Érdemes városon belül vasútállomásra ráhordó buszjáratot indítani, vagy elgyalogolnak oda maguktól is?
-
Csorbi
addikt
Nekem mindig is ment.
Dupla pályát célszerű építeni, egyik ág oda, másik vissza. Bizonyos szakaszonként (én kb. két szerelvény hosszú térközöket szoktam hagyni) térköz jelzőket kell építeni, mindig csak az adott irányba nézőt, tehát nem párt. A végpályaudvar előtt a két vágányt össze kell hozni egy váltóval egy vágánnyá, a váltó két ágára egy-egy jelző kell, egyirányúsítva értelemszerűen, egyik ág oda, a másik vissza. A vonatok így oda-vissza fognak járni a két végállomás között, egyik vágányon oda, a másikon vissza. Ha építesz közbülső állomásokat, ott maradhat a két vágány, csak a végállomáson, a visszafordulás miatt kell egy vágánnyá szűkíteni. -
-
Sziasztok!
Sajnos a vasúti jelzőkkel (2 féle van csak) nem tudok zöldágra vergődni, próbáltam egysines kiépítést, ahol a megállókban kéne bevárni az ellenvonatot, és kétsinest is, ahol mindig a jobboldali sinen előre, és a végállomásokon váltó, de így se jó. Béna vok, vagy bug? Kérem segítsen aki tud!
Előre is köszönöm!
-
Csorbi
addikt
Új patch jelent meg: [link]
-
#48613632
törölt tag
Sziasztok
Van a játékhoz magyarítás?
köszi
-
DFlash
tag
A Train Fever mint előd, hasznos alapot ad ennek. Ott pl. volt 20 perces "szabály" itt már nincs. A lényege az, hogy az utas / nyersanyag ennyi idő alatt szeretne eljutni a célhoz. Ehhez használja a vonatot, buszt. A lovaskocsi igen lassú, olyan termelő illetve felhasználó üzemet keres, ami viszonylag közel van.
-
gergo84
aktív tag
ó, most már szépen alakul. össze kötöttem 3 várost vasút vonallal, és máris elkezdett a lakosság mozogni. most már a városi busz járatra is nagy az igény. fuvarozást még nem tudom hogyan alakítsam ki. egy két egyszerűt már csináltam, lelőhelytől a feldolgozóig. de annyira szana szét van a többi feldolgozó, nem tudom hogyan lenne érdemes járatot indítani közöttük.
előzőleg volt egy olyan eset, amikor a lovaskocsi szállította a nyersanyagot, de a feldolgozó olyan messze volt, hogy nagyon sokáig tartott egy forduló, és pénzt sem termelt, mert az utazás többe volt.
ezt hogyan lehet megoldani? ezt is vonattal?
-
gergo84
aktív tag
van olyan lehetőség, hogy az árut ne a "feldolgozóba" lehessen csak letenni, hanem valami köztes raktárban, és mondjuk onnét vonat vigye tovább, vagy másik több-vagy kevesebb szállító jármű
-
gergo84
aktív tag
akkor mondjuk nem lehet csak külön buszozást csinálni? mert nem fér a fejembe miért nem volt utas...
-
gergo84
aktív tag
üdv. próbálgatom én is. így is, úgy is. de nem akar össze jönni. városokban busz járat, ahogy kell, össze kötve a zónák. mindenféle képen próbáltam, 15 év alatt 1 utas. A szállítás is érdekes, a leg egyszerűbbet választottam, nyersanyagot a feldolgozóba, onnan a városba, vagy másik feldolgozóba. a vonalak kis ideig gazdaságosak, majd a forduló pontkor, már veszteséges. és csak nagyon az elején vagyok. nem is tudom, ha az alap dolog ennyire nehézkes, és a tőke csak fogy, akkor hogyan kellene fejlődni. És nem tudom mit csinálhatok rosszul, mert tényleg csak a leg egyszerűbb vonalak felállításával foglalkoztam, aminek elvileg pénzt kellene hogy termeljen. annak idején játszottam a traffic giant-tal de ott minden sokkal jobban ment.
-
#48613632
törölt tag
köszi srácok
kicsit elhavaztam most az idővel. ... kezdek hamarosan egy újat akkor, talán az majd jobban sikerül -
DFlash
tag
válasz
Petykemano #32 üzenetére
HARD fokozatot csinálgatom, a kék villamos megjelenésével nyereségbe ment át, az addig szekérrel járt nem nyereséges vonalak. A Mack is vagy igen vagy nem hozta a profitot.
Némely település terül, mint a nagy Alföld, meg nő, mint a gomba. -
Petykemano
veterán
Én normálon játszottam. 1850-től. Az 1900-as évek elejéig nyereségesek biztosan. Az automobil megjelenésével függetlenednek a lakók a járművektől. De addigra viszont nagyobb a népsűrűség.
Ja igen ez is fontos
Ha a járataid nagyon kimennek a város szélére, azzal elősegíted a város növekedését. Ha megfigyeled, a lakók,a Város jellemzően inkább csak reagál az általad biztosított közlekedési lehetőségekre. Viszont a széles járatokkal szemben az inkább csak a soron lakott nagyértékű (erős színnel jelölt) negyedekben üzemeltett buszjáratok tudnak nyereségesek lenni.Tehát a nyereségesség nagymértékben függ attól, hogy csak a centrumban járatod a buszaidat, vagy kimennek a perifériára is, ahol kevesebb az utas
-
DFlash
tag
válasz
Petykemano #30 üzenetére
Ezen városi útvonalak mennyire nyereségesek, s melyik szinten?
-
Petykemano
veterán
válasz
#48613632 #28 üzenetére
Nekem is csak a train fever van meg.
Abban nekem az jött be, hogy azzal kezdtem, hogy minden városban kialakítottam a helyi közlekedést. Ez, a játék elején, amikor még nincsenek autók, nyereséges tud lenni önmagában is és elég pénzügyi alapot tud adni a további nagy projektekhez.Elején én is küszködtem. Azt kell megérteni, hogy a lakosok, akik a zöld színnel jelzett övezetben laknak, mindig el akarnak jutni valahová: dolgozni (kék), vásárolni (piros), szórakozni (sárga). Utóbbi kettőt a transzport feverben összevonták. vagy ezenről a helyekről haza (zöld)
És persze minél rövidebb idő alatt.
A céljuk lehet épp egy másik városban is. Ilyenkor a pályaudvart célozzák meg.Nekem azok az útvonalak jöttek be, mint a való életben. Ha megnézed, nagyon ritka az, hogy egy busz egyik utcán megy egy irányba és egy másik utcán vissza. Sokkal gyakoribb, hogy egy adott utcában ugyanannak a járatnak két irányban is van megállója egymással szemben.
Én ilyenekkel közöttem össze a zöld régiókat a többi színűekkel. Több járattal, hogy a jármű ne tegyen olyan kitérőket, amelyerre az utazó nem akarna menni.
A járatok lehetnek I, L, T alakzatúak. Ezeknek nyilván minden ágán odavissza közlekednek a járművek. A csomópontokban a járatok találkoznak, át lehet szállni.Később ha bekötöd a pályaudvarokat is, azt is össze kell kötni a buszjáratok segítségévél minden régióval.
-
DFlash
tag
válasz
#48613632 #28 üzenetére
Szia!
1850, Easy fokozat, kezdésnek tökéletes.
Igaz nekem még nincs meg ez a játék, csak az elődje, de az elv ugyanaz.
Kezd el a teherszállítást minden településre, abból lesz pénz.
Városi tömegközlekedés: körvonal a vasútállomástól indulva: kék - piros - zöld és vasút.
Ha jól láttam itt már a megállókra kattintva mutatja mekkora területet fed le, így ez segít az elosztásban, hogy ne legyen túl messze, se túl közel egymáshoz kettő megálló. Szekérből szintén annyi kell amennyi az igény ha túl kevés, akkor sokat várakoznak, igaz itt már nincs a 20 perces limit.Én mindig úgy építettem a vonatot is, hogy dupla vágány. Végponton 1 vágányos állomás, áthaladón dupla minimum 2 vágány, 2 vonat indít két végéről és majd szépen termel az csak idő kérdése.
Első vonat: mozdony + 1-2 vagon ahogy jönnek az utasok, úgy emelni a vagonok számát, addig is kevesebb a fenntartási költséged.Az ipari részhez, saját tapasztalatom még nincs, de végig kell vezetni a láncot a termeléstől a végpontig.
Képek jöhetnek.
-
#48613632
törölt tag
Sziasztok.
Gazdaságot nem sikerül stabilizálnom, mindjárt az elején. Flat small térkép, easy fokozat, 1850.
Mondom, mi a gondom.Próbáltam több irányból megközelíteni a kérdést, most utoljára, személyszállítással kezdtem, bár ebben sem vagyok egészen biztos.
Kinéztem, két közeli várost, ami aránylag egyszerűen összeköthető. Később egy harmadikait is belevettem. A városi tömegközlekedést úgy oldottam meg, hogy egy útvonal egy irányú, tehát az úttest jobb szélére került a buszmegálló, és megy egy kört a szekér, a színek között. (zöld/kék/sárga) 3 vagy 4 megálló egy kör, és 2 útvonallal kezdtem.
Általában veszteséges.Ezt megcsináltam 2 városban.
A két városhoz letettem egy-egy pályaudvart (személyszállítás) és innen vonatot indítottam. Ez nyereséges, de nem hoz annyit, hogy elkezdjen felfelé menni a lóvém, mert mire beérnek a szerelvények az állomásra, többet levon hó elején.
Három várost kötöttem össze, egy vágánnyal, és így ment a vonat 1-2-3-2-1 rendszerben. Később, ezt két vonatra cseréltem, 1-2-1 és 2-3-2 rendszerben.
Nyereségesek, de az összpénzem folyton fogy.Ezen felül, vannak ipari vonalaim, pl olajat viszek finomítóba, innen egy másik vonallal a műanyaggyárba, benzint a városba ... stb.
Az lenne a kérésem, hogy jó lenne, ha valaki belenézne, és feltárná a hibáimat, ha van erre valamilyen mód.
Ha kell szúrok be képeket a chartjaimról, vagy adok mentést.
Szeretnék rájönni, hogy mi nem stimmel, az összeállításommal.
Köszönöm, ha időt szakítotok erre. -
#48613632
törölt tag
Üdv Urak
Beköszöntem én is, ma vettem meg. Nagyon régen TTD-ztem, de már nem sokra emlékszem.
Nem tudtok valami pörgősebb topikot? Nem feltétlen kell, hogy PH-s legyen. Magyar kollégákat keresnék -
Csorbi
addikt
Sziasztok!
Egyelőre még én is a Train Fever-t tolom, Steam-es megvett verzió. Eljutottam odáig elég sok járművel, hogy kezd dadogni a játékmenet 1x-es sebességnél is, holott a cpu használat olyan 40% körül van (i5 2500k @4.4GHz), a ram sem vészes (16GB RAM van) és a GPU terhelés is elég elhanyagolható (30-40% körül mozog - Radeon 7870 2GB). Viszont a VRAM használat az totál 100%, 2GB. Ez okozhatja a szaggatást? Full HD-ben játszom (1920x1080).
-
gabx76
senior tag
válasz
Petykemano #22 üzenetére
Nem próbáltam, de lehetségesnek tartom. Én is leszoktam róla, inkább külön vonalra engedem őket, ami nem gond, főleg hogy a lehetséges vágányszámot is megnövelték.
A régiben ez volt a legjobb trükk az átmenő forgalomra, használtam is sokszor. Most már nincs csoportosítás (legalábbis nem találtam meg), ezért marad a vágányok bővítése, közbeeső útvonalpontok felvételével, így pontosan megadható, melyik vonal szerelvényei, melyik vágányon süvítsenek át.
-
gabx76
senior tag
válasz
Petykemano #20 üzenetére
Dinamikusan próbálja használni, amennyire megfigyeltem, viszont én inkább kerülöm ezt a megoldást. (Volt vonatom, ami eltévedt, mert a másik vágányról már nem jó vonalon indult.
Nincs előjelző lámpa, csak azok, amik Train Fever-ben is voltak.
Viszont mostanra nagyjából kiismertem a lelkivilágát, odafigyelve nagyon nagy forgalmat lehet bonyolítani 1-1 vonalon. -
Petykemano
veterán
Arra született megoldás a jlzőkkel kapcsolatban, h egy állomás pályáit dinamikusan tudja használni a szerelvény, ne pdig csak azt, amelyiken a rajzolt útvonala esik?
Illetve hiányoltam az állmoások jó működtethetőségéből az OTTD-ben megismert előjelző jelzőlámpát, ami ugye arra jó, hogy nem akkor ad zöldet, ha a mögöte levő pályaszakasz szabad, hanem ha ha a mögötte levő őűlyaszakasz szabad és a következő lámpák közül egy legalább zöld (vagyis előre két pályaszakasz szabad.)
Ez sokat segítene
AZ OTTD jelzőberendezés rendszere világos volt és érthető, logikus és átlátható. A Train fevernél azt tapasztaltam, h esetleges, nehezen összeegyeztethető a pálya modellel, ami kijelöli a pontos pályát (route).
Sokszor azért dugult be egy nagyobb állomás, mert ugyanazt az állomáspályát használta volna több szerelvény, vagy mert pont a pályák miatt keresztezte egymást a két szerelvény útvonala, stb -
Đusty
addikt
válasz
bagyulajuve #18 üzenetére
A jelzőket mindig csak a pálya jobb oldalára tedd, ahol várakoztatni szeretnéd!
-
DFlash
tag
válasz
bagyulajuve #16 üzenetére
Ha a híd nem bővíthető, előtte és utána lévő vágányokat próbáltad?
-
bagyulajuve
addikt
hali!
tetszene a játék, de egyelőre nem tudom a vonatvonalak irányjelzését megadni, így már a 2. pályán (Európa) elakadtam. A híd megépült szépen, össze is vannak kötve a városok, de egyszerűen 1 év alat nem tudok megfelelő járatot biztosítani, mert a híd csak 1 sínt fogad és nem tudom, hogyan lehetne több vonatot rajta keresztül hatékonyan mozgatni.
Az előddel nem játszottam. -
DFlash
tag
Üdv a topicnak!
Várom a dobozos kiadást, elődje a Train Fever is megvan, szuper. -
gabx76
senior tag
Egyetértek, ráadásul eddigi tapasztalatom szerint a Train Fever idegesítő hibáit is javították:
- Jobban optimalizált: szebb a grafika, mégis akadás mentesen fut ugyanazon a konfigon.
- Könnyebb a síneket lefektetni, sokkal kevésbé problémás az úton átvezetni. A váltók is rugalmasabban kapcsolhatók össze.
- Klasszisokkal intelligensebben viselkednek a járművek. Az AI ég és föld.Kb. olyan érzésem, hogy a TF volt a béta verzió, ez meg a kész.
Kérdés: Egy funkciót nem találok - az állomások összecsoportosítását. Valaki meglelte, vagy kivették?!
Egyértelműen megérte a pénzét, sok órát fogok elszöszölni vele sejtésem szerint.
-
Departed
őstag
Játszom már én is, egész jó Transport Tycoon Deluxe utód.
Szinte mindent ugyanúgy találsz meg mint abban, az állomások lerakása, line-ok készítése, járművek beállítása szinte ugyanolyan mint az örökké kiváló TTD-nek. Nem is beszélve a küldetésekről.Plusz modern 3D kinézet nyilván, és be is lehet szállni a járművekbe, FPS nézetben utazni. Így bezoom-olva is kellemes meglepetés ahogy kinéz. Mondjuk sokszor látsz iker embereket és iker autókat, de inkább csak mosolyogtató mint idegesítő. Kellemes a zene is.
Elleszek vele.
-
Tacsika
aktív tag
Na megint csak én vagyok így magamba...
Letöltöttem (Steam), és csodák csodájára fut a gyengécske configomon (i3 2100 3.1GHz, Giga gt730 64bit()
2GB, W7/64 8 Giga.
Holnap jön a GTX-em.
Minden TT rajongó aki nem veszi/vette meg az nagy bűnt követ el maga ellen! -
Tacsika
aktív tag
Na ma jön meg a Giga gtx 750 ti 2GB, holnap kicserélem, azzal csak el fog futni...
-
Tacsika
aktív tag
A Train Fevert talán az elsők közt vettem meg, (Megvan még a Transport Giant, Industry Giant, Trainz-ek, OTTD).
A Transport Fevert Nagyon várom, -nem a "csicsa" miatt- hanem a játszhatőság miatt, új GUI, kampány, etc...
Ha sikerül, a közeljövőben veszek valami legolcsóbb gtx 750-est (csak újonnan boltban) csak hát ugye min. 35K pénz.
A TF nálam 1366x780-ban tűrhetően fut (sovány vigasz hogy erőgépeken is vannak gondok a rossz optimalizáltság miatt) -
Đusty
addikt
Rövidesen megjelenik a Transport Fever, remélhetőleg méltó utódja lesz a trasport tycoonnak.
[link]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Játékmenet bemutatót kapott a MindsEye
- Azonnali fotós kérdések órája
- Router gondok
- E-book olvasók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- DIRT Rally 2.0
- sziku69: Szólánc.
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Thinkpad T480s 24GB RAM 1TB SSD (erős, könnyű, vékony gép) Windows 11 kompatibilis
- LG 55C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- AKCIÓ! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Dell Latitude E5440 - i5-4GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Wilbur Smith könyvek (15 db) egyben
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest