Új hozzászólás Aktív témák
-
Jim74
nagyúr
Sziasztok!
Minden tiszteletem az Iponnak, kifejezetten HunRepa-nak.
Múlt hét kedden vittem be hozzájuk egy RAM Kit-et garanciális ügyintézésre, mert nálam hibázott. Ma már küldték is az e-mailt, hogy bevizsgálták és levásárolhatom
Remélem olvassák a főnökei is a fórumot és honorálják az ügyfelekhez való hozzáállását. -
Kris87
aktív tag
Jó neked! Nekem e hónap 12-én érkezett be a lapom, (a futár a megbeszélthez képest pont egy nappal jött később), de augusztus elejéig nincs miért reklamálnom, elsején jár le a 15 munkanap. Remélem legkésőbb azon a héten meg is kapom, nem valami vagány P3-mal netezni meló után...
-
Jim74
nagyúr
Nekem mondjuk azért annyi előnyöm van, hogy személyesen el tudok menni intézni. Nem szeretem a futáros megoldásokat ilyen ügyekben.
Persze, ha nem budapesti vagy, akkor túl sok választási lehetőséged nincsen.
Azt is vedd figyelembe, hogy egy RAM-ot sokkal egyszerűbb letesztelni, mint egy alaplapot. Meg az is lehet, hogy a nagyker ül rajta és nem ők.Anno nekem az aliencomputers utódja kb. 1 hónapot ült egy hibás HDD-n mire kicserélték. Sajnos későn vettem észre, hogy amit adtak, annak a garanciája jóval kevesebb volt már, mint ami járt volna. Szóval átb*sztak a k*cs*g*k... De azért teszem OFF-ba, mert abszolút nem az Ipon-ra vonatkozó a téma, nehogy valaki csak átfussa a postot és azt higgye, hogy az Iponról van negatív véleményem.
-
#56184576
törölt tag
Olvasgatom a véleményeket,legalább több pozitiv van mint negativ
Sajnos 2012.06-12-én vásároltam egy teljes konfigot IPON gépösszerakóval, elkapott kékhalál,játék közben eltünik a kép,hang elszállt,elöfordult még az is,hogy narancsárga képet kapok fehéret stb.Le se tudom irni,milyen ideges vagyok,nem volt olcsó mulatság,csütörtökön-pénteken viszem be személyesen gariztatni. Videókártya vagy tápegység hibára gyanakszom.
Én is reménykedek majd,hogy minnél hamarabb kapjak majd választ. (megjegyzem: ez az elsö gariztatás,itt döl el nálam,hogy milyen IPON szerviz hozzáállása számomra) -
Turbolada II
őstag
válasz Bagira01 #4114 üzenetére
A törvény (kormányrendelet) felülírja a belső üzleti szabályzatot. Csodálkozok, hogy a fogyasztóvédelemnél még senki sem tett bejelentést ellenük.
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz Turbolada II #4155 üzenetére
Lehet azért mert még sosem alkalmaztak törvénybe ütköző eljárást így nem volt jogalapja senkinek a támadásra, mindig van köztes megoldás és közös beleegyezéssel módosított szerződés.
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
Turbolada II
őstag
válasz HUN]Repa #4156 üzenetére
Az amortizációs ár számítása akkor micsoda? A pofátlanság csúcsa, nekem is a fél gépem a Iponból van, de engem nem tudnának megkárosítani.
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz Turbolada II #4157 üzenetére
Sose alkalmaztak még amortizációt, ha valakinek nem megfelelő a felajánlott cseretermék akkor megvárhatja amíg a gyártó javítja vagy cseréli a termékét. Még senki fejéhez nem tartottunk pisztolyt, hogy ezt válaszd. Az hogy, ha előnyős cserét ajánlunk fel akkor avval nincs probléma. Amit Bagira írt az meg elmélet volt nem megtörtént esett.
Mit jelent, hogy megkárosítani ?
Fikció: megkárosítás, hogy :
Van egy A típusú vga ami 2009-es vételára 55K volt, 2012-be elromlik és kicserélik neked egy B kártyára ami 25%-al erősebb kevesebbet fogyaszt és még mondjuk több rá a garancia is, de a aznapi vételára 45K.
Úgy véled ilyen esetben téged 10K-vel megkárosítottak ?
[ Szerkesztve ]
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
Turbolada II
őstag
válasz HUN]Repa #4158 üzenetére
Az előnyös csere az teljesen más, ha a fogyasztó is beleegyezik. (nem kényszerből)
Például az én esetemben HD5850Xtreme csere HD6850Toxicra. (33500Ft vs. 49850Ft)Szóval garanciális ügyintézéskor nem kell félnem az Ipontól? A 15 napos ügyintézési határidőt mennyire tudják tartani?
A fikcióra a válasz: nem egyezel bele a cserébe hanem az 55K-ért veszel magadnak kártyát.
[ Szerkesztve ]
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz Turbolada II #4159 üzenetére
Nem kell félned erről biztosíthatlak
Általában inkább 15munkanap, de azt tudjuk tartani !
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
Nyugdíjas
nagyúr
válasz Turbolada II #4159 üzenetére
dzsizösz
"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."
-
Turbolada II
őstag
válasz HUN]Repa #4160 üzenetére
Az jó ha tudják tartani a 15 napot, 1 hónap azért már problémás lenne mondjuk vga nélkül.
A Pick-Pack pontos házhozszállításnál van garanciafutár?Nyugdíjas: hasonló teljesítményű vga kellett, 33500-ért meg nem tudtam volna 6850-est venni, szóval a 49850Ft-os Toxic lett a nekem megfelelő kártya. Mondjuk itt már hivatkozhattak volna aránytalan költségtöbbletre, de nem tették. A törvény szellemének megfelelően jártak el. Igaz lassabb, melegebb, hangosabb és többet fogyasztó kártyát kaptam, hiába ez volt a drágább.
[ Szerkesztve ]
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz Turbolada II #4162 üzenetére
Van garanciafutár PP-s rendelés esetén is, de ahogy írtam 15munkanapot tudjuk tartani, de ez főleg hiba és termék függő.
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
#56184576
törölt tag
Repa véletlenül nem te irtál vissza rma e-mail cimröl?
(nevek megegyeznek)
Majd máskor megprobálok jobban tájékozodni a dolgok iránt,idegesség miatt kapkodtam. -
Turbolada II
őstag
-
Jim74
nagyúr
Szerintem egy kis fogalomzavar van az emberek fejében. Alapvetően műszaki cikkekre a magyarországi jogszabályok a vásárlástól számított 12 hónap jótállást írnak elő.
A több éves garancia szinte minden esetben gyártói garancia, amit nem az Ipon, hanem az adott termék gyártója vállal. Az ilyen esetekben az Ipon csak az ügyintézést vállalja át (szerintem teljesen korrekt módon, ingyen és bérmentve).Természetesen a tévedés jogát fenntartom.
Azt meg azért ne gondolja már senki, hogy vesz egy terméket ma mondjuk 50ezerért, ami esetleg 5 éves gyártói garancia esetén elromlik a 4. év 11. hónapjában. és akkor visszakap 50ezret, amit levásárolhat.
Gondoljunk már bele, ha a pult másik oldalán állnánk, akkor mit szólnánk, ha sorozatosan jönnének ilyen ügyfelek? Szerintem minden számítástechnikai bolt bezárhatna nagyon gyorsan....[ Szerkesztve ]
-
Mr X
veterán
Ez mind szép, csak épp a jogszabály nem így szól. Ha a 4. év 11. hónapjában romlik el az a termék, és sem javítani ,sem ugyanolyanra cserélni nem tudják, akkor bizony az eredeti vételár jár vissza, és még csak levásárlásra sem kötelezheti az eladó a vevőt.
Plusz:
"151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
1. §
4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a
jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában
átszállnak a fogyasztóra."[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
De pont így szól. A kötelező jótállás csak 12 hónapra vonatkozik. Mint ahogy már többen, többször írtuk, a további garancia már gyártói és bármilyen feltételeket szabhat. Jogszabály szerint 12 hó után semmi nem kötelező, tehát bármit vállal a gyártó az már "kedvezőbb". Ez valóban átszáll a fogyasztóra de már csak a gyártó feltételei szerint.
Jester
-
Mr X
veterán
-
Jester01
veterán
Igen, átszáll. Viszont a gyártó a legritkább esetben vállalja a magyar jogszabály előírásait.
Mellesleg ha már ipon topik és szóbakerült a gyártói garancia, az APC túlfeszültségvédőkre 3 illetve 5 év, valamint élettartam garancia vonatkozik a gyártó szerint. A webshopban viszont 2 év van. Ugye az idézett jogszabály miatt ez semmis, de azért illene javítani.
Jester
-
HUN]Repa
aktív tag
Már dolgozunk ezek a problémák megoldásában sajnos jelenleg manuális javítási módszer van ahogy ezek is javítva lesznek Köszönünk minden ilyen hozzászólást.
u.i.:célszerű ezeket a weboldalon jelenteni, mert virtuális pénzt kaptok érte, aki sokat elér akár egy pendrive vagy egy kisebb értékű termék kijön belőle így van még motiváció is
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
Turbolada II
őstag
Neked van igazad.
Jim74: A jelenlegi jogszabályok szerint visszakaphatja az 50000Ft-ot, ami teljesen rendben van. Gondolj bele mi volt a winchestereknél! 14000Ft-ért vetted és akkor is csak 14000Ft-ot kaptál vissza hiába 40000Ft-ba került az adott winchester. Ez az érem másik oldala. Cserekészülék ugye meg nem igazán volt, vagy ezt letagadta sok bolt.
[ Szerkesztve ]
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
Mr X
veterán
válasz HUN]Repa #4175 üzenetére
Ne legyen félreértés, ez nem az én véleményem, hanem a hivatalos jogszabály.
A magánvéleményem nekem is az, hogy hülyeség például az, hogy a garanciaideje végén is az 1-2 évvel azelőtti vételi árat kell visszatéríteni. Én inkább valami konkrét százalékos avulási számítást tartanék korrektnek.
De a másik felén ott van az, hogy sok boltos sunyi módon be akarja palizni a vevőt, hogy nem akarja visszaadni a vételárat, vagy bele akarja kényszeríteni a levásárlásba, és még hangoztatja is, hogy így jogszerű.
[ Szerkesztve ]
-
Jim74
nagyúr
"Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a
jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában
átszállnak a fogyasztóra."És ki állította ennek az ellenkezőjét? Foghatod a termékedet és érvényesítheted a 12 hónapon túli garanciát - ami megillet, hiszen átszállt rád, mint vevőre - a gyártó felé.
Az általad idézett jogszabály nem kötelezi a forgalmazót, hogy helyt álljon 12 hónapon túl a gyártó helyett. Ezért írják is ki a legtöbb helyen, hogy gyártói garancia.Szerintem pont, hogy korrekt az a hozzáállás, hogy a gyártói garancia intézését egy adott forgalmazó leveszi az ügyfél válláról.
Ez mind szép, csak épp a jogszabály nem így szól. Ha a 4. év 11. hónapjában romlik el az a termék, és sem javítani ,sem ugyanolyanra cserélni nem tudják, akkor bizony az eredeti vételár jár vissza, és még csak levásárlásra sem kötelezheti az eladó a vevőt.
Igen, 12 hónap után szintén a gyártó felé élhetsz ezzel a jogoddal....
Lehet, hogy nem nekem van igazam, de én így értelmezem a jogszabályt.
Hozzáteszem, hogy velem szemben mindig korrektül jártak el az Iponnál. Anno meghalt egy VTX5850-es VGA. Még a papírjait sem találtam meg és mégis elintézték a vonalkód alapján a garanciális cserét (pedig elhajthattak volna a garanciajegy hiánya miatt). Felajánlottak egy VTX6870-et (erősebb, modernebb) ráfizetés nélkül, de mivel már nem bíztam a VTX-ben ezért egy MSI HAWK 6870-et kértem. Minimálisat rá kellett fizetnem, de jobbat is kaptam, mint ami tönkrement...
[ Szerkesztve ]
-
Turbolada II
őstag
Az meg azért nem lenne korrekt mert a termék vételára akár nőhet is. (Lásd winchesterek)
Másik példa: Pl. vennél egy cipőt és 10 hónaposan elszakadna, akkor is a cipő használt árát kérnéd vissza?A jogszabály következetes, hidd el.
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
Mr X
veterán
válasz Turbolada II #4178 üzenetére
Az új termék vételára nőhet, de azt az adott darabot a vevő már használta mondjuk 10 hónapig, nem új darab.
-
Turbolada II
őstag
Azt, hogy már használtad a jogi szempontból teljesen irreleváns.Itt tartós fogyasztási cikkekről van szó, azért kell ide a fogyasztó fokozott védelme. Ezért következetesek a jogszabályok.
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
Mr X
veterán
válasz Turbolada II #4180 üzenetére
Végülis innen is lehet nézni.
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz Turbolada II #4178 üzenetére
A HDD árakat nem jó idevenni, bár ami tény az tény. A HDD-k árai most az informatika fekete bárányai, eddig mindig lentebb mentek az árak amióta van PC piac, most ez az egy eset áll fent.
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
chatran
őstag
válasz HUN]Repa #4144 üzenetére
Sajnos nem az történt, amit írtál. Ma déltájban kopogtatott a futár, de meglepetésemre nem a javított GTX460-asomat hozta, hanem egy GTX560Ti-t. A csomagban található levél szerint cserélve lett. Ez mind szép és jó, de a cseréről se egy telefont, se egy e-mailt nem kaptam. Szóval mindenféle megbeszélés és beleegyezésem nélkül küldtetek egy cserekártyát.
A kártyával semmi gond nem lenne, ha volna rajta Displayport kimenet, mint az előző GTX 460-asomon.A garanciáztatott kártya adatai:
Termék neve: ZOTAC ZT-40403-10P GTX460 AMP 1GB GDDR5
Garancia száma: 26566Kérdésem van valami mód a kártya általam meghatározott termékre való cserélésére?
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz chatran #4188 üzenetére
Te értékében, tudásában és még a vételáradhoz képest is egy drágább terméket kaptál. Te 45K-ért vetted a kártyát, amit kaptál még a Palit-é is 71K, gondoltuk örülni fogsz neki, de amennyiben mégsem küldd vissza és természetesen megvárhatód amíg megjavítják a te kártyádat és visszaküldik.
btw:
HDMI, DP port átalakító nincs ?, mert összességébe nem lenne rossz csere bárki írhat bármit erre.Azért kaptál új kártyát, mert nem akartuk, hogy tovább várj a javítás miatt.
[ Szerkesztve ]
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
chatran
őstag
válasz HUN]Repa #4189 üzenetére
És a javítás még mennyi időt vesz igénybe? Már egy hónapja, hogy visszaküldtem a kártyát, erre a hétre ígértétek a javítást.
A papírjai is problémásak ennek a cserekártyának, nem kaptam normális garancialevelet, hozzá melyen szerepel a garancia időtartama. Csak egy garanciális ügyintézés lap volt a csomagban, amelyen rosszul szerepel a cserekártya típusa.
Nincs működő HDMI-Displayport átalakító, ha van is horror áron. Erről bővebben a Dell U2311H topikjában. Mivel ilyen monitort használok, nincs rajta Hdmi csatlakozó, a DVI csatlakozót meg foglalja a PS3-mam. Így a Displayport csatlakozó a videokártyán nekem elengedhetetlen. -
HUN]Repa
aktív tag
válasz chatran #4193 üzenetére
Hát jó nem erőszak a disznótor, de pont ezért kaptál másik sokkal jobb kártyát, mert már lejárt az ügyintézési határidő. Na mindegy, küldd vissza futárral és visszautaljuk a termék vételárát, ha az megfelelő neked, így biztosan nem kell tovább várnod
u.i.: a kapott garanciális rendezés tökéletesen elegendő és teljes értékű garanciajegy, rajta van, hogy az új termékre a garancia újra is indult.
[ Szerkesztve ]
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
chatran
őstag
válasz HUN]Repa #4194 üzenetére
Köszönöm! Még gondolkodom rajta. A visszaküldés garanciafutár útján zajlana, tehát ingyenes lenne?
Közben eszembe jutott, hogy Asus Z77-es lapom van, az alaplapon van Displayport csatlakozó. Ha a monitort, arra kötném rá normálisan működne a kártya? Vagy kell hozzá az a Virtus dolog?
Új hozzászólás Aktív témák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!