Új hozzászólás Aktív témák
-
Mecy_Lacee
aktív tag
Én is jó leszek?
Nos. Amennyiben betartod a kötelezően KRESZ által előírt sebességeket (én nem mindig...), akkor sikerülhet ezt elérned.
De ez mondjuk erősen függ, hogy főleg hol használod? Városban? Országúton? Autópálya?
Mivel az egyik Swiftes klub oszlopos tagja vagyok/voltam, bizony tudok mondani kirívó negatív, s persze pozitív példákat is.
Saját tapasztalatom:
Az átlagos fogyasztásom 6,5 l/100 km. Ahol lehet, én biz nem tartom be a 90-et, helyette 110-130 km/h-val is megyegetek.
Egyszer sikerült 4 személlyel, egy kis adag csomaggal (több nem fér el ) egy kb. 400 km-es úton 5,6 literes átlagfogyasztást elérnie. De azóta változott a kerékméretem (GLX CD), s klímát is sikerült beszereltetni.[ Szerkesztve ]
Az alkohol nem oldja meg a problémákat - bár a tej sem....
-
Mecy_Lacee
aktív tag
Hoppá! Akkor rosszul fogalmaztam. Nekem csak újabb Swiftem van, nem volt régi, s csak az egyik újabb klub alapítótagja vagyok.
Sajna, olyanról mint régi-új csere személyes tapasztalatom nincs. Sajna erről engem ne kérdezz, mert én nagyon elvakult vagyok ezen típus iránt. Én azt mondanám, hogy megéri. Egyszerűen beleszerettem, s nem cserélném el semmiért se. Pár hónapja felmerült a típusváltás sx4-re, de csak gondolatban. Ott is maradt. Egyszerűen nem fogott meg semmi abban az autóban.
De vissza a témához.
Ignisről nincs véleményem. Talán akinek az van, tud valamit mondani róla. Itt főleg a pénztárcád vastagsága dönthet, de én a Swiftet ajánlom.A fogyasztásod sacc/kb olyan lesz, mint amit mondtál.
Ha valami kérdés van, nyugodtan. Állok elébe.
Az alkohol nem oldja meg a problémákat - bár a tej sem....
-
a_tesz
Korrektor
nekünk volt egy ezres varrógép újonnan, 2002 őszétől, azon tanultam meg vezetni, én szerettem, leginkább azért mert sose volt vele semmi gond, és annyira alacsonyan voltak a határai minden tekintetben, hogy túlzottan nem volt veszélyes nekem se friss jogsival aztán tavaly karácsonykor lecseréltük szegénykét, a szívem szakadt meg hogy nem tarthatjuk meg, de a kereskedő 500ezerrel többet adott érte mint amennyiért el tudtuk volna adni a piacon, ráadásul nem nagyon kapkodtak után pedig több helyen volt hirdetve. szóval csere lett a dologból, 1.3 gs, tele minden földi jóval nagy váltás volt igazából, egy teljesen más világ, mondjuk én nem sokat adok a komfortra, de el kell ismerjem sokkal jobb benne lenni mint a régiben volt. ami tapasztalat fogyasztással kapcsolatban: nyáron ezerfokban nyíregyháza-kaposvár autópályán 6.9 klímával persze, a legális sebességhatárok és a trafipax által készített fényképek alapján büntethető sebességértékek között lavírozva. ami mindenképpen pozitívum, hogy habár az egész bódé sokkal nagyobb mint a régi, a motor korántsem olyan halott, igaz ahogy írták, a száguldozást azért számonkéri a benzinszámlában, viszont, itt vidéken is azért kell sajnos álldogálni néha dugóban, ennek ellenére 6,5 alatti fogyasztást igazából nem nehéz kihozni városban (jó ez azért nem pest, aláírom). országúton az 5 liter se elérhetetlen, ekkor azért már fel kell tartani az ifákat, vagy olyan időjárási körülmények kellenek, egyébként olyan 5,5 liter az teljesen reális. szerintem ahhoz képest ez korrekt, amit ad a régihez képest, meg úgy általában is kényelem, biztonság terén. (most pedig megyek és felmarkolom a magyar suzuki rt-től a pénzecskémet
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Mecy_Lacee
aktív tag
-
as_Rock
őstag
"Te is fiam...." csigi?
próbavezetés tényleg jó ötlet, lehetőleg olyan helyen lévő kereskedésben próbálj, ahol a közelben van pálya is, de maga a kereskedés viszonylag forgalmasabb helyen van, hogy érezd a városi forgalmat is.
Ja igen, és vidd a kiscsigiket, hogy lásd mennyire férnek el hátul, vlaamint a csomagtartóra is vess egy pillantást, hogy a mindennapokban elég lesz-eNyaraláshoz ott a tetőbox, évente 1-2szer ki lehet azt is bírni.
"Tényleg, ki kellene találni valami beavatási szertartást. Mittomén, be kell szólni egy modinak, ...ilyesmi.'' - by csigi
-
a_tesz
Korrektor
De tényleg a legjobb az lenne, ha autó kijelezné egy tetszőleges Km nullázás óta az átlagot...
nekünk már kijelzi, részben erre támaszkodva, részben tankolások közti út és üzemanyagból számolva jöttek ki ezek az adatok, annyi csalóka lehet hogy nincs olyan hogy tisztán városi meg tisztán országúti használat, de most itt nagy útfelújítás volt, 50-60-al lehetett haladni a két város között ahol lakom meg tanulok, meg gyakran meg kellett állni mert félpályás lezárás volt, és így jöttek ilyen 5,5 körüli adatok. szerintem nektek ha nem dugóztok pesten, nagyjából hasonlóan kéne alakulni a fogyasztásnak.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
South Velen
addikt
-
-
as_Rock
őstag
Új kocsit akarsz, vagy használt még garis is jó, mert akkor egy második generációs Focus Sedan talán jó vétel lenne, talán még kereskedésben egy újat is kifoghatsz, most jött ki a ráncfelvarrt utód néhány hónapja
"Tényleg, ki kellene találni valami beavatási szertartást. Mittomén, be kell szólni egy modinak, ...ilyesmi.'' - by csigi
-
as_Rock
őstag
Ha van lé rá és beszámítással pofátlanul olcsó lenne az új minitank érdemes cserélni, mégiscsak egy új kocsi, komfort szempontjából is.
Ha nem akartok sokat költeni, csak mint egy szorgos öszvért használnátok aki teszi a dolgát, akkor megtartanám a mostanit, és egy alapos hozzáértő általi átnézés után, ami lényeges a hosszú problémamentes máködés szempontjából, arra ráköltenék egy keveset. (mittomén, féltengely, lengéscsillapító, fékbetétek, ha kell egy kis alvázvédelem, ilyesmi)"Tényleg, ki kellene találni valami beavatási szertartást. Mittomén, be kell szólni egy modinak, ...ilyesmi.'' - by csigi
-
Raptus
tag
Ha van egy nagy céges batárotok, akkor minek vennél új autót, főleg ha a mostani is teljességgel működőképes. Legalábbis én így gondolkodnék és addig használnám, amíg végleg ki nem rohad alólam (még a legnagyobb gondosság mellett is).
Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Raptus
tag
Bár nem tőlem kérdezted, de én 10,5 évesen adtam el az előző Swift-emet, akkor volt benne 162.000 km. Soha semmi baj nem volt vele, csak a kötelezőkre vittem és ennyi. Ráadásul akkor sem azért adtam el, mert kezdtek gondok lenni vele, hanem azért mert jött a baba és kicsi lett hármunknak. De a tipustól nem tudtam elszakadni és vettem egy szedánt. Ergo legalább 3 évig még simán tudod használni extra költségek nélkül. Egy kollégám most egy 1995-ös 5 ajtós tulajdonosa és annak sincs semmi baja.
[ Szerkesztve ]
Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Raptus
tag
Semmiféle féltengely gondom nem volt az autóval, igaz én 100.000 km-rel vettem és az előző tulaj mindent megcsináltatott rajta. A kipufogót 6 éves korában cseréltem, nekem is csörgött-zörgött az egész beltér, de elfogadtam. A mostani csendesebb...
Nekem a bal hátsó ajtó központija nem működik éppen, de nem foglalkozom vele, majd ha esetleg eladom, akkor megcsináltatom. De még jópár évig nem akarom eladni. Ja az enyém egyébként olyan szekér, amiben csak hátul van elektromos ablak. Így vettem, elég egyedi :-) Beázni soha semmi nem ázott be.Szeretem.Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
as_Rock
őstag
Jobb első féltengelyt mi is cseréltük, nem vészes összeg, a kipufogó konstrukciós hiba miatt lyukad, mert nagyon lent van, így könnyebben sérül, korrodál, de ez se tétel.
Zörgő-csattogó dolgokat állítólag egy hozzáértő szaki helyre tudja rakni (a mi szerelőnk sajnos nem ilyen ), de ezek inkább kényelmi problémák, nem annyira működésbeliek.Priviben majd cégesautóról írhatnál (kényelem, fogyasztás, szervízigény, mozgékonyság, esetleges típushibák, pakolhatóság, ilyesmi) Ja igen, egy tetőbox nem oldaná meg a családikiruccanós helyproblémát? Mert gonodlom sima tecsós bevásárlásra elég a kufferja
[ Szerkesztve ]
"Tényleg, ki kellene találni valami beavatási szertartást. Mittomén, be kell szólni egy modinak, ...ilyesmi.'' - by csigi
-
as_Rock
őstag
Talán úgy 70-75ezer, de ebben könyékig benne vannak a pesti utak szerintem. De az is lehet, hogy más márkáknál is kb. ennyi az élettartam
Most jut eszembe, lehet, hogy nem is féltengely volt, hanem lengéscsillapító
[ Szerkesztve ]
"Tényleg, ki kellene találni valami beavatási szertartást. Mittomén, be kell szólni egy modinak, ...ilyesmi.'' - by csigi
-
hossszú
őstag
Nem szabad nagyon sokat gondolkozni rajta egyértelműen a Swift a jobb választás.
2008 legértelmetlenebb autói„A kutya az egyetlen a világon, aki jobban szeret téged saját magánál.” Darwin
-
_seth_
veterán
Mindkettőben ültem és már a swiftnél is azt érzem, hogy kicsi a splash ellenben már miniatűr... csomagtartója a swiftnek sincs nagy de mégis használható a splashba beteszel 2 közepes méretű de inkább kis hátizsákot és kész + 20 kg almát a csomagtér alatti műanyag kivehető rekeszbe és akkor már azt mondhatod, hogy tele is van. Hátul olyan, hogy hely a swiftnél sincs sok a splashba pedig beültetni valakit hátra egyenesen szemétség na meg ránézésre is egy apró boltbajárós autó ugyanakkor az ára sok szerintem. Ez csak az én véleményem
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
t1
addikt
vegyél 2002-es 1.0 Swiftet...jobban jársz azzal mint ezekkel hidd el
[link] Amire neked kell pont arra jó, és 1/3-ad annyiba kerül mint az újjak...én nem vennék Splasht, mert otromba és semmire nem jó, 1000-as motor gyenge ekkora súlyhoz, Swiftet vennék de sokat eszik az 1.3 meg te is írtad amire neked kell arra ez is sok. Ezért ajánlom a régi swiftet.[ Szerkesztve ]
-
South Velen
addikt
Változó vezérlésű, én is kb. ennyit tudok róla.
Mindenesetre unkotatesóméknak van WagonR-jük az 1.3-as VVT-s motorral, amely az Ignisben is dolgozik, és ő 7 literes átlagfogyasztásról beszél, és nincs elájulva a menetteljesítménytől sem.
Slax: A Swift 1.3 nagyon megy, nem véletlenül mondják. Én is meg tudom erősíteni, pl. Golfokat simán le lehet sprintelni, csak úgy ugrik
Neked Swifted van?
Legfeljebb nem érzed, mert nyomaték az nincs.[ Szerkesztve ]
-
pc-user
aktív tag
Igen, ilyesmi...Olyan volt, mintha nem a zárba való kulccsal próbálkoznék. (Viszont újraolajozással megint kibírta egy darabig.) Ezek kopásra utaló tünetek (is?) lehetnek - bár a mostani autónk még csak 5 éves és már ennél is tapasztaltam hasonlót.
Csak télen tapasztalod ezt a problémát?
[ Szerkesztve ]
-
hcs57
őstag
Az a baj a "zárolajozó jégoldó"-val, hogy oldja a gyári kenést is, s utánna kiszárad a zár... na az már könnyen befagy. Ellenszer: csak kenőanyagot szabad használni, akkor nem fog befagyni.
Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
-
-
hcs57
őstag
Ezt a keveréket használják, műszerészek, a horgászorsómat is így kenem.. nagyon hatásos, és nem keményedik be, valamint nem szárad ki sem.
[ Szerkesztve ]
Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
-
as_Rock
őstag
Hm, ez eszembe se jutott, de most, hogy mondod, mintha a lakásklímáknál is ajánlott lenne legalább heti eccer bekapcsolni
Az ajánlatokat átdobnád? Kíváncsi vagyok mik az árelképzelések mostanság, különösen, hogy a válság miatt minden márka jön kifele az akciókkal
"Tényleg, ki kellene találni valami beavatási szertartást. Mittomén, be kell szólni egy modinak, ...ilyesmi.'' - by csigi
Új hozzászólás Aktív témák
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!