Új hozzászólás Aktív témák
-
Raptus
tag
Mint egy 1997-es Swift tulajdonosa, gondoltam én is írok egy pár sort. Lehet erről az autóról sokmindent írni, mondani, sokan mondanak is, méghozzá a lehető legrosszabbat. Egyszer valamelyik fórumon olyat olvastam, hogy egy Swiftet egy Audi A8, ami 130-al ment, lelökött az útról és a Swift hogy összetört. Hát persze, hogy összetört, egy ekkora autó ellen a hasonló kategóriának (VW Polo, Corsa, Punto, stb.) egyetlen autójának sem lett volna esélye. Én sem vitatkozom, hogy ez az autó nem az a kifejezett atombunker, de ezen kívül számomra csak a jó oldalát mutatta.
6 évesen vásároltam ,kereken 1 misiért, 100.000 km-el. Az előző tulaj lelkiismeretesen megcsináltatta a százezres kötelezőt. Azóta eltelt három év és hatvanezer kilóméter. Mindig elvittem a kötelező szervizekre és mit kaptam cserébe? Az említett időtartam alatt egyetlen egyszer volt baja, akkor is az, hogy kiégett az izzó. A fogyasztása mindig öt liter alatt volt, egyszer ment csak fölé, amikor a tengerpartról jöttünk haza és rendesen meg voltunk pakolva, meg 400 km-en keresztül padlógázzal hajtottam, de még így is 6 liter alatt maradt. Persze nem olyan kényelmes, meg ahol tud, ott zörög, viszont bárhová el merek induli vele. És ami még nagyon fontos: a szervizköltség baromi alacsony. Jelenleg egy cégautóval járok, ami egy Peugeot 206 HDI. Megy mint a mérgezett egér, annyit fogyaszt, mint a Swift, DE!!!! 80.000 km körül egyszercsak benn a fővárosban megszűnt a féklámpa, majdnem nekem jöttek. Az indexkapcsoló átugrik az ellenkező irányba, ha hirtelen szedem vissza a kormányt. Télen a világítás egyszerűen nem működik, amíg fel nem melegszik a motor. Az üzemanyagjelző összevissza mutat, a digitális napi kilóméterszámláló lenullázás után visszaugrik 800 km-re. És még nincs három éves az autó. Úgyhogy vitatkozhatunk, hogy melyik autó a jobb, de egy biztos! Szerintem a Swift árához képest jó választás, mert csak a benzint kell nyomni bele ''oszt hagy szójjón''.Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Raptus
tag
Azért kiváncsi lennék, hogy a Swift II milyen lenne lépcsőshátúban. Egyébként nem tudja valaki, hogy miért Swift ''II''? Hiszen az unásig ismert forma előtt is volt már Swift. Ilyen alapon minimum Swift III-nak kellene lennie. Vagy az számít, amit Mo-on gyártanak? Mert így valóban II.
Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Raptus
tag
Én senkivel nem szeretnék vitatkozni, de direktszűrő+sportgyertya nekem mérhetően (stopper) jobb eredményt hozott. Viszont az is igaz, hogy 3 év alatt eléggé odavágott a motornak. Zöldkártya még teljesíthető, de hasonló futott kilóméterrel rendelkező Swift-eké sokkal jobb volt. Úgyhogy tény, hogy a nyitott rendszernek ez egyik hátulütője. Persze meglehet, az én direktszűrőm sem volt a toppon.
Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Raptus
tag
Befizettem egy polírozásra a 10 éves sötétzöld metál Swift-emet. Reggel leadtam, délután visszamentem érte...és alig ismertem meg. A műanyagokat is lekenték, egyszerűen gyönyörű. persze világéletében garázsolt szekér volt, úgyhogy a nap nem nagyot ette meg, de a különbség így is szemetgyönyörködtető. És mindezt 10.000 forintért, ráadásul az ember nem fogadott el borravalót sem.
Még mielőtt bárki nekikezdene, hogy az ő haverja 3.000-ért megcsinálta: nekem nincs ilyen haverom, ezért folyamodtam ezen megoldáshoz. És az autó is megérdemelte, hogy új fényben csillogjon
[Szerkesztve]Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Raptus
tag
válasz SzalaiG #3299 üzenetére
Szeged, Szekeres utca. Hogy melyik szám, azt ne kérdezd, mert fogalmam sincs
Telefonszámot sem tudok, mivel nem én jelentkeztem be, hanem a szervízvezető, akinél a céges autókat javíttatjuk. Kérdeztem, hogy tud-e egy jó fényezőt, és tudott. Felkapta a telefont és azt mondta, hogy másnap reggel nyolcra vigyem. Úgy pereg a szekérről a víz, mintha zsírral kentem volna be.
Ha kell, tudok küldeni az eredményről fotót, de csak e-mail-ben.
[Szerkesztve]Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Raptus
tag
válasz SzalaiG #3305 üzenetére
Székesfehérvár elég nagy, biztos van ott is jó mesterember
Egyébként a totálkáros témádhoz egy tavaly előtti esetem:
Feleségem a Swift-tel (öt ajtós) nekitolatott egy Ford Scorpio-nak. Ezeket a Ford-okat már 10 évvel ezelőtt is 5 éve nem gyártották . Lényeg, hogy megnyomódott az 5.ajtó a zár körül és berobbant a hátsó szélvédő. Gondoltam le van sz@rva, mert van az autómon CASCO. Elvittem a kárbecslőhöz, aki a kárt 75.400 forintra értékelte. Elvittem a kasztnishoz, mivel a biztosítómmal (Allianz Hungária) úgy egyeztem meg, hogy utalják a számlámra az összeget. A javítás végösszege kereken 40.000 volt kis borravalóval. Ebben benne volt az új üveg, a karosszéria javítása, meg a festés-fényezés. Jó lett, a szín teljesen megegyezik, észre sem venni, hogy történt valami. Rá egy hónapra kijött az értesítés, hogy a kár 75.400 forint, aztán jöttek a korrekciós tényezők, mint például az avulás. Ekkor volt 8 éves a szekér, de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a lap alján ott állt, hogy a számomra kifizetésre kerülő összeg 399 forint. Háromszázkilencvenkilenc forint!!! Mert az autó nyolc éves, meg az önrész, meg ilyenek... Na ezt még lenyeltem valahogy, hanem!!!!!!!!!! Két hónapra az esetre megjött a károsultnak az igénye: el ne felejtsük, hogy egy 16 éves autóról beszélünk: mégpedig 89.000 forint!!!! Mert eltört neki a hátsó lámpabúra, és megrepedt a lökhárítója. Kérdem én: 17 éves autóra nincs avulás??? Vagy ha van, akkor az említett sérülésnek mekkora volt a teljes értéke? 200.000 forint? maga az autó ér kb. annyit. Szerintem inkább volt neki egy ismerőse a biztosítónál, aki egy üveg páleszért beírt egy jó vastag összeget. Na ennyit erről.Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Raptus
tag
Bár jómagam is ''mi autónk'' tulajdonos vagyok, de elég ritkán használom, mert javarészt céges autóval járok. Ígí aztán szembesülök azzal, ami pl. ma reggel is történt velem Debrecen és Hajdúböszörmény között, a 35 .sz. főúton. Történt ugyanis, hogy kissé köd volt, én meg eléggé megpakolva (kb. 250 kg) cuccal a raktérben 100-al haladtam a Peugeot 206 VAN (tehát rakteres, kétüléses) 1.4 HDI kistehergépkocsimmal. Nem volt akkora köd, hogy veszélyes lett volna ez a tempó, mindenesetre utolértem egy IGNIS-t, ami kb. 70-nel haladt. Nincs ezzel semmi bajom, hiszen ha neki ez a biztonságos, akkor menjen ennyivel, ha lehetőségem van rá, megelőzöm. El is érkezett a várva várt pillanat, seni nem jött szembe, irányjelző ki, vissza hármasba, sávváltás. Haladok el mellette, persze nem gyorsultam rakéta módra, mivel sok volt a cucc. Egyszercsak az IGNIS-es észrevette a manőverem (láttam, ahogy kinéz az ablakon és meglepetten veszi észre, hogy előzik), abban a pillanatban elkezdett gyorsítani. Mentünk egy darabig egymás mellett, bár én kicsit jobban haladtam, amikor szemből feltűnt egy fényszóró, és kezdett meredek lenni a helyzet. Nem volt más megoldás, ráhúztam a másikra a kormányt, ekkor már szinte teljesen megelőztem, de azért fékeznie kellett, hogy ne lökjük le egymást az útról. Na és amikor elé értem, nekikezdett villogni. Kérdem én, hogy ennek mi értelme volt? Ha nem mer gyorsabban menni, akkor én se mehessek gyorsabban? És miért féj neki, hogy meg akarom előzni? Miért akar ezek után kinyírni? Sajnos ugyanilyen jelenséggel (csak az Swift Sedan volt) találkoztam két hete is. Mi a bajuk (bajunk)a Suzukisoknak? Meg egyáltalán miért kell ilyet csinálni? Miért nem tudjuk elviselni, ha valaki gyorsabban akar menni nálunk, főleg, ha mi csak 70-nel megyünk? Ettől talán már csak a piroslámpás gyorsulások, és a kényszeres belsősávban haladás a rosszabb... Akinek van véleménye, azt szívesen olvasom...
Ja még annyit, hogy a muki valóban meglepődött, amikor meglátott maga mellett. Hát nem néz az a barom a tükörbe sosem? Ez még tán veszélyesebb, mint a szitu, amit leírtam.
[Szerkesztve]Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Raptus
tag
Ezek szerint Te is ismered azt az szakaszt. Hát az már egyszer biztos, hogy sok a barom arrafelé... Egyébként a sok előítélet inkább abból eredhet, hogy a Suzuki nem a vastag pénztárcájú emberek autója, tehát sok a nyugdíjas, vagy női Suzuki tulajdonos, akik természetüknél fogva nem villognak az autójukkal. Másrészt meg leginkább azok szidják, akiknek nem ilyen autójuk van. Bizonyára kellemetlen, amikor a Suzukihoz képest méregdrága francia csodának egyszercsak megszűnik az elektronikája, míg a Swiftemmel bármikor neki mernék indulni a világnak. A BMW-s egy másfajta kaszt, bennük nagyon ott van a ''nekemvancsakautómteháttakarodj'' mentalitás. Én erölködés nélkül előztem volna, ha a kedves autóstársamban nem támad fel a versenyszellem. Abban viszont biztosan megegyezhetünk, hogy ha előznek, akkor az egyik legbunkóbb dolog szintén gázt adni.
[Szerkesztve]Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Raptus
tag
válasz as_Rock #3317 üzenetére
Én is pontosan így gondolom. Persze azért az érem másik oldala, hogy javarészt én is mindig rohanok, ezt mutatja ez elmúlt 8 hónapban bezsákolt 10 büntetőpontom (3 gyorshajtás és egy előzni tilos tábla figyelmen kívül hagyása). Sajnos sokkal türelmetlenebbül vezetek és sokkal kevésbé tolerálom azokat, akiknek a biztonságos vezetés lassabb haladást jelent, mint nekem. Ez az én hibám is. De a vérnyomásom jogosan emelkedik, ha valaki úgy kanyarodik balra, hogy egészen jobbra húzódik, vagy nem megy be a kereszteződésbe annyira, hogy a többiek el tudjanak menni mellette jobbról. És nem értem azt sem, hogy ha a négysávos városi úton 70-nel lehet menni, akkor miért megy a belső sávban ötvennel, miközben a külsőben a busz is annyival megy. Így aztán nem tudok hetvennel haladni, pedig lehetne. A magyar vezetési kultúra egyébként is hagy maga után némi kívánni valót. Sokan az én ''cégesautós'' kasztomat is gyűlölik, és jogosan, hiszen a céges járművel közlekedők morálja egészen más. Saját autómmal ügyelek a fogyasztásra, a kátyukra, stb., a cégessel nem annyira.
Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Raptus
tag
Nekem egy literes 97-es Swift-em van. Fél évig ki sem próbáltam, hogy mennyit megy. Mindig öt liter alatt volt a fogyasztásom. Aztán egyszer elmentem egy Suzuki találkozóra, ahol beneveztem a gyorsasági szlalomra és elkapott a gépszíj. Utánna vettem direktszűrőt, sportgyertyát, és tapostam is neki elég sűrűn. A vége valahol 170 felett volt óra szerint és negyedikben még rendesen megnyúlt a szekér. Volt is nagy csodálkozás, amikor pl. a VW Polo 1.4 nem akart elviselni előzésnél. Az már más kérdés, hogy ez eléggé tönkre is tette a motort. És alapból a futómű sem támogatja a sportos vezetést, de arra sosem volt elég pénzem, hogy megültessem, meg akkor már jött volna a sportdob, meg az alufelni és anyagilag...hmm. Sajnos Suzuki tulajdonosoknak el kell viselni, hogy sosem fogják őket autósszámba venni. Még a 20 éves Corsa-sok is nagyobb megbecsülésnek örvendenek, mint mi. Pedig nagyon megy az autó, ha akarjuk, és a fenntartása potom pénz, mert kifejezetten üzembiztos. Talán az új Swift változtat ezen a lenézettségen.
Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Raptus
tag
Már fél éve használtam a Swift-em, amikor apám rájött, hogy neki is kell egy. Vett egy 6 éveset 98.000-rel és a vásárlást követő 3. héten egyszercsak nem indult neki reggel. Persze nekiállt szentségelni, mivel előző autóját (ami történesen egy négyütemű Trabant volt) mindig szervizelni kellett. Mivel vasárnap volt, ezért kihívta az autóklubot. Megjött a szaki, meg sem nézte az autót, már szedte elő a bikakábelt. Autó persze pöccre indult, mire a szaki: '' mikor meghallottam, hogy Suzuki, rögtön tudtam, hogy csak az akksi lehet. Ezeknek az autóknak soha nincs semmi más bajuk''. Azt hiszem, ennél többet nem kell írnom, gondolom a Suzuki tulajdonosok egyetértenek velem. Persze néha belefutnak egyesek a tipikus állatorvosi ló esetébe, de nézzük csak meg a francia autóipar műremekeit. Na azoknál megbízhatóságban klasszisokkal jobb a Suzuki.
Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Raptus
tag
SzalaiG: Suzuki után egy kis Need for Speed Carbon?
Én is így csinálom...
[Szerkesztve]Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Raptus
tag
válasz SzalaiG #3448 üzenetére
Ajánlok egy kompromisszumos megoldást: össze-vissza matricázzuk a Swift-jeinket, leszedjük a hátsó dobot, veszünk teszkó jégkék izzókat, teszkó gazdaságos halálfejes váltógombot, teszkó gazdaságos alumínium-pedálokat, világító dobókockát, szőrös kormányborítást. Ha ez megvan, éjjel kettőkor kimegyünk Pesten a hungáriára és valami gázos csaj indításával nyomunk egy traffipax futamot. Nos?
Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Raptus
tag
válasz SzalaiG #3483 üzenetére
Az én cégesemnél is ez volt megfigyelhető. A téligumik felkerülésekor megszűnt. Oka: kockára fékeztem a gumit és onnantól berázott 130 felett is, meg fékezéskor is.
De érdekes módon Faterom Swift-jénél is volt ilyen rázás fékezéskor, ott meg a fékhatás volt gyenge, fékpofák cseréjével megoldódott.Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Raptus
tag
Nekem az egyliteres Swift van, azzal mentem autópályán tankolástól tankolásig padlógázzal, nagyon kevés várossal. Autópályán valóban folyamatosan padlógáz volt, így jött ki 6,7-re. Kb. 140 és 160 között mentem végig.
Amikor feleségemmel mentünk a tengerpartra tavaly nyáron, eléggé megpakolva 10 napra, itthon 90 km/h-val, a határon átérve végig autópályán tartósan 110 km/h-val, akkor viszont 4.1-et fogyasztott.Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Raptus
tag
100 km/h alatti sebességkorlátozásnál 50%-kal lépheted túl a korlátozást, hogy ne legyen belőle autómatikusan feljelentés. Azaz 90 km/h helyett 135 km/h-val mehetsz a jogsid veszélyeztetése nélkül. 100 km/h feletti korlátozásnál 25%-al lépheted túl, azaz autópályán b. 165 km/h-val mehetsz. Ez azt jelenti, hogy a kilóméteróra kb. 180 körül mutat. Erre azért nem minden Suzuki képes, úgyhogy kisebb a valószínűsége.
Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
-
Raptus
tag
Vonóhoroghoz még egy kis segítség:
[link]
Én úgy olvastam, hogy 25.000 vizsgával együtt.Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Raptus
tag
Csak úgy érdekesség gyanánt, egy régebbi esetem.
Tavaly előtt (ha jól emlékszem), voltak baromi hidegek. -17 körüli hőmérsékletek. Akkoriban Skoda Felicia 1.9 D Pick Up volt a céges szekerem és nem indult el, a hidegben. Nem maradt más hátra, mint előkapni a privát Swift-et, aminek ezen a hőmérsékleten kutya baja. Csakhogy a céges szekér használata parkolópályára helyezte a saját autót, így elmaradt az ajtónál lévő gumiszigetelés kezelése is, magyarul mind a négy ''bejárati'' ajtó befagyott. Sőt az utólagosan beépített központi zár is megadta magát a hidegben és nem reteszelte ki az ajtókat. Egyetlen helyen tudtam felnyitni az autót, mégpedig a csomagtérnél (5. ajtó). Úgyhogy kalaptartó ki, üléseket előre dönteni, hátul bemásztam, majd innen a vezetőülésbe tuszkoltam magam. Így sikerült elindulnom, a nagy hidegben. Csendben jegyzem meg, hogy a Swift ekkor már 2 hónapja nem volt mozdítva, és mégis kb. az ötödik főtengelyfordulatra beröffent. A dízel cégest 3 napig nem tudtam használni...Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Raptus
tag
Nokian, EuroTec semmiképpen sem. A sajátomon EuroTec van, a cégesen Nokian, egy kalap szar mind a kettő, nem is túl biztonságos, főleg nedves úton. A Michelin az kiváló ellenben nem túl pénztárca barát. A Barum-ban valóban van fantázia. Matador-tól óvnálak, gyakori a szálszakadás.
Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Raptus
tag
Tanácsotokat szeretném kérni, remélem tudtok segíteni.
Eljött az ideje, hogy régi Swiftemet egy újabbra (nem újra) cseréljem, de kissé tanácstalan vagyok, hogy mennyit is lehetne érte kérni (de főleg kapni).
Erről lenne szó:
993 ccm, sötétzöld metál, 1997 júliusi, jelenleg 59.000 km van benne (egyszer már átfordult, de nem kívánok hazudni a megtett kilóméterekről). Van rajta vonóhorog, benne riasztó és központi zár, könyöklő, kalaptartóban egy kifogástalan hangzású BLAUPUNKT hangszórópár. Folyamatosan vezetett szervízkönyves, lángolóan friss műszakival és zöldkártyával. Én vagyok a második tulajdonos. A szokásos sallangokat már nem is említem, úgy mint azt, hogy sosem cigiztünk benne (bár ez így is van), stb, stb.
Előre is köszi a segítséget...Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Raptus
tag
Köszönöm a segítséget a 4197-re
Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Raptus
tag
Pár hozzászólással lejjebb volt egy negatív megjegyzés a TIGAR téli gumival kapcsolatban. Az én Swift-emen is ilyen szett van és maximálisan meg vagyok elégedve vele az árához képest. Négy szezont húztam le vele, a céges szekeremen pedig Pirelli téli gumi van, de nem találtam észrevehető különbséget a két típus között.
Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Raptus
tag
Háj ól!
Lenne egy kérdésem. Vettem egy 2002. 05. havi Swift Sedant. A motorszám G13B-vel kezdődik, tehát elvileg egy 85 lovas 16 szelepes példány birtokába jutottam. A forgalmiban viszont 52 kW (71 LE) van megjelölve teljesítményként.Ismereteim szerint a G13B nincs gyártva ilyen lóerővel, a G13A meg 8 szelepes 69 pacival. Most én nem tudok valamit, vagy az előző tulaj volt fineszes és így spórólt meg valamicskét a gépjárműadón?
A kialakult vitához hozzászólva: ismerek valakit, akinek volt egy 1996-os egy literes 5 ajtós Swiftje, 162.000 kilóméterrel. Tavaly decemberben eladta 430.000-ért, majd kipótólta 500.000-re és hitelre vett egy 1.850.000 forintos 2003. 08. havi Ford Focus kombit 101 lovas TDCi dízel erőforrással, klímával, elektromos jósokszarral és 82.600 kilóméterrel.A vásárlást követő hetedik napon kiderült, hogy az autóban valójában 265.000 kilóméter van és egy pesti cégnek volt a céges autója. A hitel viszont ketyegett havi 45-50.000 forinttal, árfolyamtól függően, úgyhogy a vásárlást követő második hónapban már el is kellett adnia, mert nem merte vállalni ezt a rengeteg kilómétert. Ezek után az adóvisszatérítésből kapott összeget befektette egy leellenőrzött, szervízkönyves, hat éves Swift Sedan-ra, elvégre a Suzuki már egyszer bevált. Szóval egy barom voltam, amikor megvettem a Fordot. Na ennyit a 4 éves kombikról. Sosem volt megfejthetetlen önindító problémám a Swift-tel, sőt Apám is vett egyet és neki sincs ilyen gondja.
Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Raptus
tag
válasz spirit007 #5001 üzenetére
Köcce a választ. Másrészről meg lehet oldani a kevesebb teljesítményt a forgalmiban. Kb. ugyanúgy, mint a motoroknál az "A" korlátost egy 600-as Honda CBR-nél.
Az OFF-hoz: nem állítottam, hogy nem vagyok f@szkalap. Sőt, nem is tagadom. Csak sajnos abba a kategóriába tartozom, aki meglát egy autót és annyira megkívánja, hogy az egyértelmű jelek (szervizkönyv hiánya, kopott sebváltógomb,) nem jutnak el a tudatáig. És természetesen kilométer, kedves Grécsi tanár úr
Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Raptus
tag
Tulajdonképpen mindenütt azt találjuk, hogy aki fikázni akarja a Suzukit, azt nem lehet meggyőzni az ellenkezőjéről, mint ahogy nincs is szükség rá. Szegénységi bizonyítvány a fikázás, mivel vagy azért teszi, mert az illetőnek még egy használt 10 éves 1 literesre sem futja, vagy azért, mert jobb van neki és sz@rba sem nézi a mi autónkat. Ez utóbbi talán még elítélendőbb, mint a nincstelenségből adódó fikázgatás.
Az összehasonlításos vitához szólva. Szerintem az sem fair, amikor a különböző fórumokon arról megy a téma, hogy milyen iszonyatosan törnek a régi Swift-ek. Felforrt a vizem, amikor azt olvastam, hogy Audi A8 130 km/h-val lelökte a Swift-et az útról és semmi nem maradt szegény Suzukiból. Persze, hogy nem maradt, de nem maradt volna semmi egy hasonló évjáratú Corsa-ból, vagy Polo-ból sem. De olyankor mégis lehet összehasonlítani? Amikor meg jönnek a "minek vettél újat, mikor 5 éves használtat is vehettél volna?"-dologgal, akkor nem lehet összehasonlítani?A töréshez is szólnék, ha már említettem: igen, szarrá megy eleje-hátulja. Nincs két hónapja, hogy a hatos főúton egy 96-os évjáratú Swift előzött engem és a sort (tudom, barom szuzukis, úgyhogy kéretik nem elkezdeni most meg a szuzukis sofőrök cseszegetését), de elnézte a dolgot és ráhúzta az enyémre (Peug 206 és) az autóját. Abban a pillanatban már repült is az árokba, aztán hol az orrán, hol a hátulján, hol a tetején forgott, majd megállt a bal oldalán, szóval a sofőr felfelé mászott ki a kocsiból. Mindene behorpadt a Swift-nek, orra is eltűnt szinte, de az oszlopok mégcsak meg sem hajoltak és a muki karcolás nélkül megúszta az egészet. Igaz pap volt az illető...
[ Szerkesztve ]
Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Raptus
tag
válasz Viktor0610 #5124 üzenetére
Nem csak Te jártad meg. Én elpasszoltam a gyűlölt autót és már egy pesti hölgy furikázik vele, még láttam is egyszer. Talán még nem jött rá, hogy hozzá kell számolnia 180.000 km-t.
Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Raptus
tag
Na mibe futottam egy másik honlapon? Kicsit hosszú, de megéri elolvasni. Azt hiszem az írójának komoly gondjai vannak. Fikázzuk a Suzukit/suzukist a javából:
"termeszetesen nekem sem a tipussal van gondom, hanem azokkal akik megveszik.Nem is tudom pontosan hogy fogalmazzam meg. Az biztos, hogy nem lehet sikeres ember aki suzukit vesz na...
Sajnos nem tudom kifejezni az allaspontomat. Egy biztos hogy "tisztelet a kivetlenk" olyan emberek vesznek buzukit nem bantaskepp, de nem a felso kategoriaba tartoznak, es nem is a kozepbe...
Szerintem moggondolatlanul eladositjak magukat es az egesz csaladjukat. Azert adnak el sok szuzukit, mert 0 befizetessel 120 honapra el lehet hozni es az ajandek klimanak is orulnek.
2008 ban ajandek klima. Probalna meg nekem eladni valaki ma klima nelkul kocsit. Tehat szvsz az vesz akik butak, de okosnak kepzelik magukat, mert termeszetesen 2 fajta hulye ember letezik, az egyik aki tudja magarol hogy hulye a masik aki azt hiszi hogy o a legokosabb es o mindenkienl mindent joban tud. De ebbol az 1 variaco megkerdez egy nalanal okosabb embert, es az azt tanacsolja neki, hogy ha nem tudsz fenntartani, egy uj autot akkor inkabb vegyel egy olcsobb hasznaltat. R-go mar csak azok vesznek akik okosnak kepzelik magukat.
Es azt is meg tudjak magyarazni hogy a bank mert veszi vissza toluk. Sajnos, ahogy en latom teljesen eladosodik az orszag, mert nagyon kunnyu akarmilyen hitelt felvenni, es nagyon nyomjak a reklamokat. Nyugaton, akkor vesz az ember uj autot mikor a haza mar ki van fizetve es akkor is csak a jovedelmenek a 10% forditja autohitelre, mert van meg ezer mas is.Pl a kanadaiak a fizetesuk majdnem 40% at ongondoskodasra hasznaljak. Azert elenek ilyen jol mikor nyugdijasok, es nem azert mert az allam nyomja oket.
De visszaterve a suzukira. Sajat felmereseim alapjan a zold suzukisok a legveszelyesebbek. Ok okoztak szamomr a legtobb majdnem balesetet, illetve ok basztak fel legtobbet az agyam. Es ezt mar a felesegem is ala tudja tamasztani, pedik o sem hitt nekem. Tehat alapbol nekem azokkal van gondom akik vezeti, es azok kozul is aki reszletre veszi. Mer tazok az "okosok", es ok tudjak hogy hogy kell kozlekedni :-PPP Persze nem tisztem hogy itelkezzem barki felett is. A suzuki szerintem alapbol egy nem rossz auto, kicsit nagyon fapados viszont olcso, de ami a fontos hogy megbizhato, bar a ketto osszefugg mert nem nagyon van ami elromoljon benne, tekintve hogy csak 4 mokus van elol akik tekerik a kereket. Egy varosi futkarozos anyanak bevasarlos, netan ceges kocinak szerintem jo, mert olcson fenntarthato, es olcso. Meg egyszer gondoltam is hogy a paromnak veszek egyet, de gyorsan kivertem a fejembol. Elvi okok miatt. Sajnalom ez van, de vannak osszeeskuves elmeleteim a devosokkal is. Remelem aze nem gazoltam bele senki lelkivilagaba, amit irtam az nagy altalanossagban vonatkozik. De ez a dolog hogy ki milyen autot vesz, ez mind egyenreszabott, van akinek ez a legjobb valasztas, mindenkinek a sjat igenyei szerint kell kivalasztani a neki megfelelot. Hozzateszem nalunk majdnem mindenki 1 kategoriaval magasabb autot vezet mint azt a jovedelme megengedne."Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Raptus
tag
válasz Thunder78 #5197 üzenetére
Én a 96-os 5 ajtós Swiftembe beraktam tavaly karácsonykor a jobb hátsó ülésre a gyereket gyerekülésben, mellé balról a babakocsit (az el is foglalt mindent ott), plusz a kettő közé bezsúfolódott a feleségem. A csomagtartóba az utazóágyat és az etetőszéket szétszedve, valamint bezippelve a matracát is. Előre az anyós lábtérbe egy sporttáska a cuccokkal, ülésre az ajándékok a szülőknek, valamint megmutatni a gyerek karácsonyra kapott micimackós "összevisszacsilingelmegőrjít" kerekes játékszerét (ami baromi nagy). Úgy szálltunk be, hogy a gyereket beraktuk, asszony mellé, összes ajtó nagyon gyorsan becsuk, aztán anyósoméknál mikor kiszálltunk, a fele cucc kiborult az utastérből, mivel mindent az ajtó tartott egyben.
Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Raptus
tag
válasz mefistofeles #5292 üzenetére
ha tanksapka fedéllel kezded, akkor ott vannak izlésbeli problémák. Persze a Te autód, semmi gond nincs is vele, a lényeg, hogy Neked bejöjjön.
Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Raptus
tag
Ha van egy nagy céges batárotok, akkor minek vennél új autót, főleg ha a mostani is teljességgel működőképes. Legalábbis én így gondolkodnék és addig használnám, amíg végleg ki nem rohad alólam (még a legnagyobb gondosság mellett is).
Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Raptus
tag
Bár nem tőlem kérdezted, de én 10,5 évesen adtam el az előző Swift-emet, akkor volt benne 162.000 km. Soha semmi baj nem volt vele, csak a kötelezőkre vittem és ennyi. Ráadásul akkor sem azért adtam el, mert kezdtek gondok lenni vele, hanem azért mert jött a baba és kicsi lett hármunknak. De a tipustól nem tudtam elszakadni és vettem egy szedánt. Ergo legalább 3 évig még simán tudod használni extra költségek nélkül. Egy kollégám most egy 1995-ös 5 ajtós tulajdonosa és annak sincs semmi baja.
[ Szerkesztve ]
Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
-
Raptus
tag
Semmiféle féltengely gondom nem volt az autóval, igaz én 100.000 km-rel vettem és az előző tulaj mindent megcsináltatott rajta. A kipufogót 6 éves korában cseréltem, nekem is csörgött-zörgött az egész beltér, de elfogadtam. A mostani csendesebb...
Nekem a bal hátsó ajtó központija nem működik éppen, de nem foglalkozom vele, majd ha esetleg eladom, akkor megcsináltatom. De még jópár évig nem akarom eladni. Ja az enyém egyébként olyan szekér, amiben csak hátul van elektromos ablak. Így vettem, elég egyedi :-) Beázni soha semmi nem ázott be.Szeretem.Még olyat sem láttam, aki ilyet látott...
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Stellar Blade
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- ASUS routerek
- GTA V
- Házimozi haladó szinten
- eBay
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- 3D nyomtatott versenypályák
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron