-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Úgy néz ki beszívtam a felnivel. Vagyis maga a felni jó csak kéne bele tpms szenzor is. Az utángyártott szenzorból 65k lenne a 4 darab feltanítással (a gyári árát meg se mertem kérdezni).
Na most kb az egész felni szett nem ér annyit így marad a régi ezt meg eladom.#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
Kicsit beoffolok a saját autóval (Honda), de a téma univerzális, és innen jött a tipp, gondoltam megosztom a tapasztaltakat. A tippért köszönet, nem is annak szól a kritika, de a teljes képet látni kell.
Tehát alváz és üregvédelem.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
HÁZIGAZDA
válasz BlacKSouL #552 üzenetére
fú, ez nagyon alapos komment volt, köszi és gratula! és az q..ais..n, hogy az enyém autómat nem fogja senki így összetaknyálni és főleg furkálni. soha nem folyt még rozsda egyik kocsim ajtajából sem, így inkább nem bámulnám ezt a barna borzalmat a motorban, fékeknél, meg mindenhol.
mesélj majd 1-2 év múlva, hogy mennyire maradt rajta ez a kakakrém a kocsin, mert a gondolat foglalkoztat, de továbbra is csak távolról.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
BlacKSouL
addikt
Én se szívesen tettem, de sajnos egyre nagyobb területet kezdett meghódítani a rozsda, főleg kerékjárati íveknél, és ahol nem is látszott elsőre, úgyhogy ezt tartottam biztosabb megoldásnak, minthogy utána az ilyenolyan, még ennél is többtényezős rozsdátlanító lakatosmunkákra bocsássam a gépet. Mondjuk még nekem se folyt a rozsda, de ismerősnek az azonos korú opeljéből, konkrétan az ajtóból már úgy folyt, hogy az ajtó alján a kivezető nyílások közötti 30-40 centis szakasz is rétegekben foszlott. Nem is volt üregelve előtte.
Nekem sajnos a művelet és az eredményei ismerősek voltak, az 1990-ben a Ladánkon csinálták, és ugyanígy kijött ittott, de azt gondoltam, hogy 27 év alatt változott valamit a technológia, szűkültek a rések, nyílások, és a tapsaztalatokat felhasználva ennél jobb végeredményt kaphatok.
Mindenképp kíváncsi leszek én is meddig tart ki, de mondjuk a Ladának se az alváza kezdett rohadni, hanem a karosszéria minden eleme valahol. Szóval a cucc elvileg tartós. Csak a felhordási technológia idézi az 50-es éveket. Kíváncsi lennék ilyen munkákat mondjuk a tőlünk fejlődőképesebb országokban hogy csinálnak meg, de ahogy láttam a taknyolás mindenhol az. És itthon is lehetne odafigyelve munkát kiadni a kézből.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Qru
MODERÁTOR
Na megrendeltem az olajat meg a szűrőket a verdához. Jöhet az olajcsere.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Hivatalosan nincs márka ajánlás a manualomban csak viszkozitásra meg egyéb szabványra vonatkozó.
Motul-t veszek bele az nagyon jó olaj és a szerelőm is azt favorizálja.Szűrők azok mind Mann filter, az olaj meg Motul 5W30 X-Clean FE lesz.
mod:
Nekem ismerős jó áron hozza a cuccot amúgy ha nem lenne kedvezményem akkor én se vesződnék a rendelgetéssel. De azért nem mindegy, hogy egy olajcsere 45-50k vagy csak 36k-ba kerül...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
carr
őstag
az aztán kedvezmény.
bocsmá. inkább lehúzás nem?
Vagy a vas valami 12literes boxer szörny mozgatja?
Mesélj kérlek, csupa ööö szem vagyok.
Persze viccelek.ON.:
Motult nem hamisítják? Esetleg az orosz weblapot amin tesztelték a különböző olajakat, láttátok?
Itthon gyk. a boltban kapható olajak 80%-a hamisítvány.
(ex unixos vagyok)
Itten a zorosz ódal.
Ódal[ Szerkesztve ]
360+Mindenkit szeress,ne sokban bízz,Ne bánts senkit,ellenséged inkább féljen,Minthogy legyőzd,barátodat szívedre rejtsd,Szidjanak hallgatásért,ne beszédért.
-
Qru
MODERÁTOR
Nem drága, 8k-t kérnek munkadíjra ami itt pesten jó árnak számít (egy márkaszervízben 16/20k az órabér) a többi az alkatrész ára.
Motul 5w30 X-Celan FE 5 liter: 13,5k
Mann olajszűrő: 1,8k
Mann levegőszűrő: 5.2k
Mann pollenszűrő: 5,2kTudod mennyi volt a Passatunkban 1 db lengéscsillapító csere márkaszervízben? 90k (1 db lengéscsillapító 45k és a ki/be szerelésre kiszámlázott 2,5 munkaórát (20k/h)). 1 azaz egy darab. Na az rablás de ez a 36k korrekt ár egy kisrevizóért.
Volt mail váltás a forgalmazóval, azt mondták ők még nem találkoztak hamisítottal. Itthon kevesen veszik nem érdemes berizikózni a lebukást. Azt érdemes hamisítani amiből sok fogy. Pl Castrol. Abból egy nagyobb tételt gyorsan piacra dobnak aztán felszívódnak de Motulból nem tudnak eladni annyit ami miatt érdemes lenne bevállalni a rizikót.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Lassan viszem az autót én is kis revízióra, szal olajcsere, szűrők, klíma, hidralika, mittomén. Hace Car-nál lehet olyat, hogy ezeken felül nézzék meg, melyik venti nyikog jobb elöl a lábtérben adott fordulaton, cseréljenek ki pár bolhát az egyik díszléc alatt, amik eltörtek, szerezzenek be, és szereljék be a hátsó konzol hamutartó-fedelét, szerezzenek be, és szereljenek fel fém pedálokat, javítsák meg az egyik gumi kédert a hátsó ajtón, cseréljék ki a jobb hátsó ülés azon részét, ahol a műanyag betét rögzül, szerezzenek be, és cseréljenek pár műanyag b*szt hátul a csomagtérben, ahol a kihajtható kis kampók vannak, és amiket az előző tulaj letört.
Oké, hogy ezeket szépen apránként én is be tudnám szerezni Ebay-ről, innen-onnan, és elszöszölhetnék vele, de se időm, se kedvem ilyesmivel foglalkozni. Szal ott van ilyenre lehetőség?[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
carr
őstag
Milyen a vasad pontosan? Ránézek, h mizu árban. Azt ha jó, akkor áldásom rá.
(8k-ért én is megcsinálom ) s te hozod az alkatrészeket.
Meg sört. aztán mehetsz csapatni a mátrába. remélem hamarosan meglesz az enyém is.360+Mindenkit szeress,ne sokban bízz,Ne bánts senkit,ellenséged inkább féljen,Minthogy legyőzd,barátodat szívedre rejtsd,Szidjanak hallgatásért,ne beszédért.
-
Qru
MODERÁTOR
Nem igazán. Nekem egy rugót kellett volna megrendelni ebay-ről ami cca 1,5 dodó volt de többszöri kérésre sem rendélték meg. De értehtő csomó vesződség és mit kérhet érte tőled? Egy ezerst? Miközben fél óra alatt keres 8-at egy olajcserén?!
Végül robbantott ábra alapján ismerős hozta meg az USA-ból.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
A hivatalos oldalon nagyon részletesen meg lehet találni minden gyári alkatrészt az autókhoz, de ugye, ha nem hivatalos cuccot szeretnél bele, akkor azért van némi rizikó. Más kérdés, hogy így még csak a part number lesz meg, utána még kell egy dealer, aki szállít EU-ba, vagy Magyarországra. Szal elég macera.
Alapvetően ez a hivatalos forgalmazó feladata lenne/lehetne, de valszeg nekik sem éri meg a dolog. Persze nyilván egy csomó motyót rendelnek a gyártótól, vagy az egyéb, hivatalos partnerektől, így némi kis plusz logisztikával biztos megoldható lenne, hogy a régebbi modellekhez rendelt alkatrészeket is bedobják a konténerbe. Persze kívülről könnyű okoskodni, nyilván vannak olyan tényezők, amiket nem ismerünk.
A néhány parányi alkatrész miatt már kerestem anno az EF-t, először próbáltam a weboldalukon található alkatrészrendelő felületen, de nem jött válasz, aztán írtam nekik emailt közvetlenül, ott sem volt mozdítás, eztán hívtam őket telefonon, mondták, hogy írjak emailt. Oké. Aztán megmozgattam kicsit a kapcsolati hálót, és elértem az EF alapítóját, aki utánanézett, és visszajelzett, hogy sajnos nem tudják beszerezni a kért terméket.
Szerencsére időközben Parcitól megjött a csomagtér-takaró, a többire meg ráugrasztom asszonyt, úgyis szeret így böngészni a neten, meg rendelgetni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
Váá, ez király ezt nem ismertem. Be is teszem a TIR-be.
Mit nem tudtak beszerezni hozzá?
Nekem ablakmosó fúvóka kellett (az egyiknek a jobboldali rögzítőfülét eltörte egy fakezű szerelő) és csálén állt és zavarta szemem. Végül a németországi központi raktárból rendelték meg. Két hét alatt ide is ért. Lehet lóháton jött...Viszont az tanksapka ajtó rugóját nem tudták beszerezni az EF-nél (ugyanazok a fakezűek vesztették el a laprugót ami nyitja az ajtót mint akik a fuvókát eltörték). Kézzel nyitható volt az ajtó ha közben húztad a nyitóbovdent. Szóval egyedül nem tudtam tankolni. Egy ideig ezért a Shellnél tankoltam de azt a benzint nem szerette a gép (sima 95-ös FuelSave). Aztán mákom volt mert az egyik itteni fórumtárs pont ment ki és akkor oda lett rendelve hozzá a szállodába a cucc.
Akarok rendelni majd még egy fényre sötétedő tükröt mert az nagyon hiányzik... Kormiban az van és tök hasznos extra.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Az amcsi oldalt is érdemes betenni a TIR-be szentem, ott is megvan minden, ami kellhet, és egyszerűbb keresni.
Jelenleg rear center console ashtray cover kellene ivory színben, mert az vhol vmikor elveszett az előző tulajoknál. Aztán kéne 2 db cargo anchor catch, és hozzájuk két db ivory cap hook. Plusz szeretnék fém pedálokat, mert a fék gumija kicsit kopott már.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
carr
őstag
Ez így kevés. Túl sok releváns találat....
motorból van 1.5, 1.6, 1.8, 2.0, 2.0D, 2.5...
és akkor 2007-2011, plusz 3 féle kivitel.
huszonakármennyi varia.360+Mindenkit szeress,ne sokban bízz,Ne bánts senkit,ellenséged inkább féljen,Minthogy legyőzd,barátodat szívedre rejtsd,Szidjanak hallgatásért,ne beszédért.
-
nagyúr
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
Visszatérve az XV-s diszkurzusunkhoz az autó topikból: [link]
Az új XV-ben más a motor itt már direkt befecskendezést kapott a korábbi szívócső befecskendezéshez képest, így nagyobb hatásfokkal üzemel cserébe majd szépen fog ez is kokszosodni mint az VAG-os FSI-TFSI motorok.
E mellett szélesebb tartományban állítható cvt-t kapott és a Foresterből megkapta az X-mode-ot is. Vagyis az asr/esp már tud elektronikus difizár funkciót is meg nyomatékvektoros elosztást. Ez igazából a leginkább a butított awd rendszer kompenzálása miatt tették bele.
EyeSight és kanyarkövetős xenon... Szóval sok finomságot kapott.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
De, csak az x-mode egy "magasabb" szint ettől, mert a váltót (cvt) a motor vezérlést és a menetbiztonsági elektronikai rendszert összekapcsolva veszi át az uralmat a hajtáslánc felett.
Tehát az emittált LSD ami korábban volt nem vette figyelembe a kormánykerékszög állás, a legyezőmozgás arány pl. Tehát ez egy bővebb, komplexebb rendszer.Itt egy jó leírás róla: x-mode
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
A Torsen rendszer elég jó de bonyolult és költséges (gyártási oldalról). Persze egyre inkább ők is az olcsó haldexes rendszert nyomják.
A légrugó benne az szívás, sokan acélrugóra cserélték inkább. Az egy dolog, hogy kilyukad és ha nem csréled az állandóam dolgozó kompresszor is hamar beadja a kulcsot ami k. drága... de a nem fix hasmagassághoz eltérő kerékdőlés társul tehát nem lehet normálisan beállítani mint egy fix magasságú rugót így könnyen és gyorsan félrekopik a gumi.
Ismerősömnek volt Allroad-ja. Elég gyorsan megszabadult tőle...
#nincsbennetarcsi
-
HÁZIGAZDA
az ls400-asom is légrugós volt. nagyon szerettem, mert komolyat lehetett emelni rajta, ilyenkor simán elment földúton is. meg parkolásnál is jól jött. de persze az egy ls volt, sosem romlottak el, pedig 10 évesen vettem és 10 évig használtam. fuck you, audi!
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
nagyúr
A hajtás még csak-csak, ha nem viszi az ember terepre (bár én viszem). Ami igazán fájó - helyesebben nekem nem fáj, csak így kiesett nálam a Subi, mint következő autó - az a 114 lovas 1.6-os és a 150 (oké, az új 156) lovas kétliteres mocija. Minden tesztben leírják, hogy ez oda gyenge. Az irány az, ami zavaró. Most, hogy hozzászoktam a 245 lóhoz, már sehogysem tudnék beülni egy 150-170-200 lovas autóba vigyorogva, hogy ezdejólmegy! Érted. Asszony 170 lovas Passatját is már csak Sport-fokozatban vagyok hajlandó vezetni, de úgy sem megy sehogysem. Oké, én vagyok az, aki elkurvult, értem, de amikor legközelebb autót vásárolok, akkor az lesz az egyik szempont, hogy azért a 3 lityis OBK-nál ne érződjön már gyengébbnek... Havernek van egy régebbi E90 330i Touringja, az teljesen jól megy a 258 lóval pl., de főnököm frissen vásárolt 20 misis Merci E-200 G-Tronic AMG-Line akármi verdája a maga 184 lovával full bágyadtnak érződik.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
HÁZIGAZDA
hát igen, én is nehezen törődtem bele a v8->h6 downgrade-be, ha nem ordítana ilyen ércesen a boxer, abszolút hiányérzetem lenne. ezzel együtt 10 év múlva az első dolgom lesz a 2015-ös, 2,5-ös outbacket kipróbálni. evvan, az élet szarc!
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Qru
MODERÁTOR
Hozzászoksz. Havernak van wrx-e, mondom ülj már át az enyémbe mert nem megy. Átült mentünk egy kört azt mondta semmi baja ez úgy megy ahogy kell egyszerűen csak megszoktam. Ő ugyanúgy megszokta a wrx-et és már nem érzi erősnek pedig mikor átült az 1,8-as Kuvikból csak pislogott mint a levelibéka, hogy milyen jól megy.
Igazából neked még a 2 literes turbó is gyenge lenne a 3 literes szívó után. Alul nyomatékosabb lenne mondjuk amiatt talán megütné a szintet... ha más nem egy chip után. De azt meg ugye nem hozták el ide.
Pedig nem rossz az a Merci csak az emissziós normák miatt agyon van fojtva, azért nem érződik potensnek. Meg persze azért mert egy jóval erősebb autóból ültél át.
Parci: Lexus jó, IS250-et vezettem nekem az is bejött.
Hát az auditól már csak a bmw szarabb#nincsbennetarcsi
-
HÁZIGAZDA
ez az utolsó generációs, vvt-i v8 ls400-as, ez 285 ló volt, valamint 6,9 mp alatt volt százon. ezzel együtt robbanékonyabb a h6 (mert könnyebb a kocsi 200 kilóval), meg ordít is, szóval érzésre van olyan jó. az ls400 picit lassabban ébredt, utána viszont letolt az útról mindent.
más: kész az én kocsim is, olajcsere, légszűrő és pollenszűrő csere, két első stabilizátor rúd csere, összesen 42e ft. mindezt a tőlem gyalogtávolságra lévő, atom korrekt és ami a lényeg, ügyes, szakmailag fullos szervizestől.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
8e ft munkadíj, a többi anyag. 7 liter olaj belecsusszant. tök mázlim van ezzel a sráccal, mindent meg bír oldani (kop-kop), állatira minimális munkadíjakat kér (nagyon sok kocsi jár hozzá, gyorsak is, így is hetekre előre van csak időpont).
és igen, abszolút olyan lehet, mint egy 7-es bmw, súlyra, karakterre, mindenre hasonló kaszt. csak az ls működik rendesen, mindig
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
nagyúr
Már 9.2 volt az aktuális Trip átlagfogyim, amikor egy ratyi Mondeo Bi-Turbo Vignale belejött a fenekembe az M0 déli hídjának végén, a 90-es táblánál. Én kényelmesen 100-zal mentem a belsőben, de ő csak kitolt. Elengedem, aztán vissza mögé - ekkor látszott, hogy Vignale - deésamikor aztán jött a feloldó tábla, akkor hajrá az M7 kivezetőig. 180 körül kiállt inkább a diósdi leág előtti kanyarban, pedig nyilván simán tudott volna még menni. Persze azért jött rendesen, mert néha felbukkant a visszapillantóban az M7-esig. Cserébe elkente a fogyim, most 9.8 az átlag.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
Pedig a 9,2 kellemes érték de a 9,8 is bőven jó egy ilyen behemóttól.
2-esen múltkor egy Mondeo Hybridet esett be elém azt én is megkergettem kicsit. Elég szépet lép az is (nekem az van pariban a szerény 173 lovammal ) lendületből. Ha nem lenne olyan sár nehéz még le is lépett volna talán.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Mikrotik routerek
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Gyúrósok ide!
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- OpenWRT topic
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Stellar Blade
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- További aktív témák...
- Workzone 2 fokos erősített acél háztartási létra fellépő
- Irobot Braava 380 felmosó és feltörlőrobot
- LDNIO SEW1080 okos konnektor dugalj Wi-Fi és Bluetooth támogatással fogyasztás mérős 3db
- Gosund SP1 wifi okos konnektor dugalj TUYA SMART 16A 3680w fogyasztás mérős 2db
- NEO NAS-WR10W WiFi okos konnektor dugalj 16A 3680W TUYA SMART 4 db fogyasztás mérős