-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
HÁZIGAZDA
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
nagyúr
Érd-Zakopane etap 350 km, kicsit több mint 5 óra zergevágta 2*1 sávos utakon, hegyeken, völgyeken, meredekebb helyeken csak manualban, kompi szerinti 9.4 lityis átlagfogyi. Majd rátankolásnál kiderül a turpisság.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
HÁZIGAZDA
én is felszereltem a tetőcsomagtartót tegnap, holnap mi is indulunk. remélem bízhatunk az autóban
ja, és lezárom a magam számára általam gerjesztett drámát: 215/55 r17 a gyári mérete az én kocsimnak, ott van a vezetőoldali ajtónál a javasolt guminyomás-táblázatnál.
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
nagyúr
Nos, nem volt turpisság, rátankolásos módszer alapján az Érd - Zakopane szakaszon, plusz síterepekre kiautózással a városban, összesen 376 km-en fogyasztott 29,59 lityit, ami 7,87 literes átlagfogyi. Ez mondjuk nekem meglepő, mert megmásztunk pár hegyet, amik nem voltak kicsik. Persze többségében autóút dombról le, hegyre fel, 80-100-as átlagban, szal az kompenzált kicsit. Hazafelé nem ragadtunk be török kamionok mögém, szal ott még jobb lett a fogyi. Nem mintha erre mentem volna, haladtunk a forgalommal rendben, mivel előzni nem nagyon lehetett, és asszony már így is sivalkodott jobb 1-ben a fenyőfákkal és hófallal övezett, havas hegyi utakon a 90-100-as tempó miatt a kanyarokban.
Itt írom a fogyikat egyébként, most négy tankolás után 10,3 lityi az átlagos fogyasztás.
Amikor terveztük az utat, volt pár perc lamentálás, hogy asszony bevált B7 Varinatjával menjünk-e a 6 órás hegyi etapra, vagy az alig 3 hete vásárolt Subival. Aztán gyorsan eldőlt. Sok helyen jól jött az AWD meg a difik, konkrétan a bérelt faházhoz vezető letaposott, lefagyott, meredek, kanyargós kaptatón csak nagyon-nagyon neccesen tudtunk volna csak felmenni az FWD-s Passattal, akármilyen téli gumi is van rajta (TS860 BTW), mert max fékezgette volna a kerekeket kicsit, aztán annyi. Szal jó volt ez így, a Subi nagyon jól vizsgázott, semmi probléma nem merült fel szerencsére.
Kicsit aggódtam, hogy milyen lesz benne 6 órát vezetni, mert a B6 Comfortline Passatom nagy, plüss ülése nagyon kényelmes volt mindig is, de asszony B7 Highline-jában levő bőr/alcantara nekem elviselhetetlenül kicsi és kényelmetlen 2 óra feletti időtartamok esetén. Szerencsére a Subi nagyon kellemes meglepetés volt, egyben nyomtam le a 6 órás utat hazafelé, csak egyszer álltunk meg, mert asszony pisilni akart , de én nem szálltam ki, szal mondhatni, hogy nekem 6 órás utakon is simán komfortos az OBK ülése, ami kellemes meglepetés.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
Parádé ez a fogyi. Nekem a kisebb motor kisebb kasztniba nyáron végig pályán Németországba menet kért ennyit. Mondjuk a tiédben hosszabb az áttétel de akkor is... Ez milyen benzinnel volt amúgy?
Ne hülyéskedj, alap, hogy a Bubi kell ilyenkor. Mátrába mentünk fel a másikkal, nem is jutottunk fel a házhoz. Az emelkedőn neki indultam de csak bénán pörgött egy helyben a kerék kb 1,5 métert jutottam előre aztán nem is erőltettem, gyalog mentünk fel végül.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Sima Shell 95-ös volt benne kifelé, ott, Lengyelben meg Avia kútnál tankoltunk, mielőtt visszaindultunk sima 95-öst. Nem nagyon tudom, mihez hasonlítani az áttételeket, egyébként 100-as tempónál ötödikben 1.900 rpm felett picivel forog (vagy ha úgy tetszik, picivel 2.000 rpm alatt) és 7.000-ig forog max.
Azt észrevettem, hogy a BC elég furán kalkulálja a fogyit, amikor járó motorral áll az autó, merthogy ilyen esetekben a Passat átállt liter per óra számításra, a Subi BC-je meg azt számolja, hogy fogyaszt alapjáraton X litert, és mivel állunk (reggeli melegítés, amíg kiástam a hóból (nem vicc!), és lekapargattam az ablakokról a jeget) pár percenként romlik a megjelenített átlagfogyi. Persze a tankolásos módszer elég egyértelműen meghatározza a fogyit.
Az világos, hogy oda a Subi kellett, de azért pár percet gondolkodtunk rajta, hogy ha megállunk ott vmi miatt egy relatíve új autóval, nem nagyon tudjuk, hogy hova is kellene nyúlni. De nagyon jól vizsgázott. Havas emelkedőkön, ahol szinte mindenki lendületből próbált kacsázva felhaladni, simán kényelmesen felcsorogtunk, mintha ez lenne a legtermészetesebb dolog.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
Awd elég jó rendszer, köznapi használatra nem is kell jobb. Jó talán egy Torsen...
Hosszú az. Nálam a valós 120 az kb 3000 ötösben. A 150 az már 4000 környéke. Szóval elég rövidek a fokozatok. De muszáj 2000 alatt nem is érzi jól magát a gép mert nincs nyomaték. Ha megnézed az elérhető tempó sem nagy. 1: 50-ig 2: 80-ig, 3: 120-ig, 4: 160-ig, 5: leszabályzásig.
Avia jó, itthon is azt tankolom. Nekem bevált nagyon.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
Most már alsó hangon is hárman vagyunk.
Egyébként nagyon megszerettem ezt a kisautót. Alapvtően hetente 1-3 napot itthonról szoktam volt dolgozni, de amióta megvan, szinte minden nap kijárok a reptérre, csak, hogy autózhassak.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Azt miért szokás itt PH-n a különféle autós topicokban forszírozni, hogy milyen javasolt olaj, olajszűrő, pollenszűrő helyett milyen másik felel meg? Mármint milyen más, ami olcsóbb.
Máshol nem nagyon találkoztam ilyesmivel, csak azért kérdem itt, mondjuk úgy szűk körben. Mármint, hogy mondjuk teszem azt az a kérdés, hogy az 5 lityi olajon 500-1000 Ft-ot lehet-e spórolni, amikor kell belőle évente 4-8 liter. Nem tökmindegy? Ha vki az Arab-félszigeten eltüsszenti magát, 30%-kal drágul az üzemanyag, vagy épp ha vmi tojásfejű politikus módosít egy adórendeletet, simán emelkednek az autósok kiadásai 10-20%-kal, és még sorolhatnám.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
HÁZIGAZDA
ezt nem igazán tudom, hogy hogy csinálod. mi most értünk vissza lachtalból (durva volt most az m1, szerencse, hogy végig hibátlanul fel volt sózva... mert a parkolóban kiszállni sem tudtam a kocsiból, tükörjég volt minden).
10,5 volt az átlag hazafelé, friss tankolással. kifelé is hasonló.
a kocsi hajtása egyébként fantasztikus, most végre kicsit megpörgettem egy placcon kint, hamarabb összeszedte magát a gép, mint hogy én az ellenkormányzást végigcsináltam volna. meg eleve hiba nélkül ment fel egy havas szerpentinen egy magasabb hüttéhez stb.
van pár apró nyűgöm azért, az egyik, hogy eléggé párásodik a kocsi. ahhoz vagyok szokva, hogy ha megy a klíma, leszedi, de itt nem teljesen. és a külső tükreim is taknyosak voltak (azok nem fűtöttek? nem kéne annak leszednie?).
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
nagyúr
A 6 órás útból bő 4 óra stabil 90 körüli autózásból állt, oké, voltak dombok, de csak az alacsony Tátra egy részén vágtunk át, túlzottan meredek részek nem voltak. Szentem így reális a kicsivel 8 alatti fogyi, sík terepen ilyen sebinél 7-et sem kér. Persze ez kirívó etap volt ilyen szempontból, kicsivel 10 alatt lesz majd a több havi átlagfogyasztás. Az meg kb reális, 10-11 körül alakulnak az átlagok a netes adatbázisokban is, én meg nagyrészt M0-on megyek ugye.
Hajtásról én is csak áradoztam.
Nekem is szokott párásodni beszállás után kicsit, de ha benyomom a szélvédő páratlanítást, akkor pár másodperc múlva párátlan a szélvédő és pár perc után az első ablakok is. A hátsó ablakok sajnos nálam is relatíve sokáig párásak maradnak.
A tükrök fűtöttek, de nincs külön kapcsolójuk, ha benyomod a hátsó szélvédő fűtését, akkor kapcsolnak be. Azt meg a kompiban tudod beállítani, hogy hány perc után kapcsoljanak le; vagy hogy ne kapcsoljanak le.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
Az tök reális fogyi.
Párásodás nekem is gond, jól szigetelt a beltér és könnyen bepárásodik. De a Hondámnál is ugyanez előjön. Nekem klímára lejön szépen. Lehet a klímád nincs top kondiban?
Ha jól tudom a tükörfűtés csak akkor megy ha a hátsó ablakot fűtöd. Maszatot nem szedi le nyilván csak a jeget olvasztja le róla.
Jorus: Próbálnak spórolni mindenen. Sokan még rendes téli gumit sem vesznek... mint pl én.
Szűrőből Mann-t használok, olajból meg Motult.Mondjuk ezt a fogyit nem tudom, hogy hoztad össze de parádé.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Szentem az egyenletes 90-es tempó órákon át lehet a dolog nyitja. M0-on is 7 körül fogyaszt 90 környékén, aztán persze a vegyes fogyi már 10.3 - 10.5 lityi körül alakul nyilván.
A spórolás nincs ellenemre, ha van értelme, csak ha mondjuk egy 10.000 km-es intervallumban eltankol vki 296.000 HUF-t (átlagos 8 lityis fogyasztással és 370-es benzinárral számolva), akkor mit számít, hogy az erre az intervallumra eső olaj- és szűrőcsere költsége 25.000 HUF vagy 30.000? Ha 5%-kal megemelik a benzin árát, akkor az üzemanyag költsége 16.000 HUF-fal nő pl. Persze értem, hogy mindent meg kell spórolni, amit lehet, de nekem személy szerint évi 5.000 HUF megtakarítást nem ér meg az utánajárás.
Épp most írt a biztosító, hogy kapok vissza 36 ropit a Passat éves KGFB-jéből, és a Subit meg áttették A0-ból B6-ba, így onnan is kapok vissza 30 ropit az éves díjból.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
Mert itthon a tulajok 90% erőn felül tart autót, a benyót kiköhögi de a többire már nem akar/tud költeni. 5k nem sok, de ha megnézed az pont egy éves megyei matrica ára... Van akinek számít ekkora tétel is. Többnyire a 316i/318 tds Bimmeresekre jellemző.
Jó, lementem Gyenesre nyáron országúton végig 90, nem előzgetve akkor nekem is csak 6,8-at evett a kocsi.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Ja, ja, olvastam az ökölszabályt is az Autós topicban, hát én mondjuk sosem áldoznám fél évi nettó keresetem autóra, az tuti. No, de nem vagyunk egyformák.
Ugye, hogy ugye?
Én mondjuk lassan 4 éve tolok minden munkanapon 100 kilcsit M0-on, elhiheted, hogy semmi kedvem és semmi értelme 90-100-as araszolásnál gyorsabban menni. Persze néha nekieresztem, ha jön vmi vállalkozó kevű partner, és akkor a nyugisabb részeken megyünk 170-190-es részeket, de 99%-ban csak araszolok a kamionok mögött, mert nincs semmi értelme gyorsabban menni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Megnéztem ma a régi TC-s Subarus-s epizódokat, azokat esetleg be lehetne linkelni a topic összefoglalóba. Innen mondjuk el lehet indulni: http://totalcar.hu/24ora/?cimke=subaru Just 4 fun persze, mert ugye rétegmárka.
Jövő héten lesz némi időm, ha szeretnétek, és van rá igény, szívesen összeszedem az URL-eket a fenti találatokból.
BTW most látom Winkler kolléga Fori S Turbo-s videójában, hogy az akkori Fori hasmagassága 19 cm volt, a 4th gen OBK meg 22+-os. Persze a régi Forik egyébként is nagyon pirinyó kis autóknak szoktak tűnni - helyesebben a régi Forik az újabb OBK-k. A legújabb OBK-k meg szimplán rondák (oké, oké, Parcinak tetszenek... )
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
outsiders
aktív tag
Sziasztok Urak,
erről a kis bubaruról mik a vélemények így képek alapján? [link] Sajnos nem igazán kedvelem a tucatautókat, Volvo v70 és Subaru Outback/Forester benzines + kéziváltós ami tetszik.... Nem éppen nagy a piacuk kishazánkban, mondjuk úgy.... Köszönöm ha rákukkantotok
Balázs
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #239 üzenetére
Kicsit gyanúsan kevés benne a km és a motor le lett mosva ami szintén gyanakodásra ad okot... Képről okénak tűnik nekem, el kell menni megnézni és a legfőbb, hogy át kell vizsgáltatni.
Azért a manuális verzióról nem árt tudni, hogy van benne kettős tömegű lendkerék ami nem olcsó ha cserélni kell.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
outsiders
aktív tag
Köszi, a méter benne nekem is érdekes (biztos azért ilyen drágácska), a kettőstömegű hírének nem örülök annyira, bár attól még ragaszkodnék a kéziváltóshoz, szeretek váltogatni Jó ideje fent van már egyébként, valami lehet vele, vagy csak az ár és a rétegmodell státusz.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #241 üzenetére
Évek óta nézem a hahu-s felhozatalt, elég rétegmodellek ezek nem túl nagy a pörgés a piacon és az az igazság, hogy a nagyon jók általában elkenek a klubos fórumon vagy ismeretségi körben.
Persze hahu-n is vannak jók nyilván...Jorus: Linktáradat jöhet, majd én beteszem. Am ha már linkek van a logout-on is írás témába vágóan:
Vettem egy Impreza-t! Avagy Subaru Impreza DIY - Csináld meg magad.
A szerzőt meg is hívtam a topikba.
Mondjuk az új OBK nekem is tetszik, meg a Levorg is.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #241 üzenetére
Amúgy ha Legacy/Outback-re vadászol akkor itt egy nagyon jó átfogó használt teszt:
Használt autó: Subaru Legacy / Outback 2003-2009 - csak dízel ne legyen?
mod:
Parci: Nálam is a 2009-2014-es OBK vezeti a csúnyasági listát.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
HÁZIGAZDA
válasz outsiders #241 üzenetére
ha komoly helyen (hace car például) nagyítóval átnézve azt mondják, hogy akár igaz is lehet a méter benne, meggondolandó. de amúgy a tipikus külföldi gép = kevés km ajánlat sajnos. viszont belül egész egyben van, emiatt nem írnám le azonnal (de roppantul gyanakodó maradnék).
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
outsiders
aktív tag
Köszönöm Neked és Qru-nak is a tippeket, átnézetés lenne mindenképpen. Nem annyira év vétele az autó azt látom rajta én is, vadászok egy jó ajánlatra mivel annyira nem sürgős a vétel hálistennek.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.