-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
HÁZIGAZDA
én úgy tudom, aztán lehet, hogy ez urban legend, hogy az előző h6-os volt "alultervezve". azért a mi motorunkhoz találtak közel +40 lóerőt. de ha azt nézem, hogy az ls400-as 4 literes v8-asa is csak 285 lóerő volt, akkor sem az jön ki, hogy ez a 245 lóerő spórolós egy 3 literes motortól.
a váltónak biztos mindegy, a fékek már így is gyengécskék , tényleg kb. a motor lehet a kérdés.
tényleg, ilyenkor ezt át kell vezetni a forgalmiba? vagy ez ilyen láthatatlan ügy?
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
nagyúr
Qru: nem, nem foglalkozik utcai autókkal, de már annyi szívességgel lógott nekem, hogy mindig akart nekem ajándékba írni progit az aktuális autóimra, de se az 1.9-es, se a 2.0-ás B6 Passatra sem akartam íratni, mert minek.
Parci: ezt szerintem így nem lehet összehasonlítani, mármint a V8-assal, meg az valamivel korábbi konstrukció is volt, ha minden igaz. Persze mellé tehetjük, hogy a H6-osunkkal egy idős sor6-os, 3 literes BMW szívómotorok meg 310 LE / 400 Nm-t tudnak (N54-es széria), de ellenpéldaként ott van a korabeli V6-os Audi 3 literes szívóbenyás mocija 220 lóval, boxerből meg elég nehéz lenne bármihez is hasonlítani, szal pássz.
Hivatalosan át kellene vezetni a forgalmiban, és le kéne vizsgáztatni szigorítottban, és kellene kapni egy hatósági bizonyítványt a módosításról. Ahogy minden olyan "chiptuning" esetén, ami nem fogyioptimalizálásra irányul, hanem teljesítménynövelésre. Nem hivatalosan még nem hallottam olyanról, hogy egy autót akár közúti ellenőrzés során, akár műszaki vizsga alkalmával megmértek volna fékpadon.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
200k km a vezérlés csereperiódusa az én H4-ben meg a fele... Ez azért sokat elárul.
Hivatalosan: Egyrészt adócsalásnak számít ugyanis a gépjárműadót a teljesítmény alapján fizeted, ha utólag felerősíted a géped akkor többet is kéne fizetned...
Másrészt az nkh-val kéne engedélyeztetni a módosított szotfvert (alapvetően befolyásolja az autó viselkedését így fokozottan kockázatos beavatkozásnak számít) ami nagyon nehézkes dolog és nem is biztos a pozitív végkimenetel.Nem hivatalosan: Kb sosem derül ki, műszakin nem nézik. Ha nagyon ordít róla, hogy piszkált motor akkor esetleg küldhetik szigorított műszakira de ez nem, hogy nem jellemző kb fehér holló eset (nyilván ha az 1,3-as Favoriton ott figyel a csiga meg az IC meg az olajhűtő akkor azonnal küldik szigorítottra).
NKH szokott mérőpados ellenőrzéseket tartani (jellemzően az autópályákon mert ott a pihenőben van hely a mobil mérőpadnak). A jó hír hogy a gyári névleges teljesítmény + 10%-tól van csak bünti tehát egy kis tuning belefér. A másik jó hír, hogy inkább csak teherautóknál/buszoknál mérnek tengelyterhelést mert az tuti bevétel forrás.mod:
Jorus: Eddig egy emberrel beszéltem erről de körberöhögött, hogy egy szívót minek tuningolni úgy sem lesz érdemi erőnövekmény ilyen kis motor esetében. De lehet egyszer rászánnám magam mégis...
De sz@r helye meg nem vinném.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Egyébként én elégedett vagyok a fékekkel, legalábbis a Passatokhoz képest jobb a fékerő, még a nehezebb autóval is. Az mondjuk igaz, hogy nincs annyira agyonszervózva, mint a Passatban, de ha keményen kell fékezni, akkor érezhetően jobb teljesítményt nyújtanak. Amit fel szoktak hozni ellene, hogy relatíve kicsi a tárcsa, és hajlamos elmelegedni, de ezt csak pályanapon tudnám elképzelni, nyélen hajtva; hegyi szerpentineken még nem sikerült elmelegítenem őket (Passatot sikerült párszor), mivel manuál módban ott a durva motorfék visszaváltásoknál, ezért lehet kímélni a féket még sportosabb stílusnál is. Persze gondolom, te a Lexushoz méred, olyat meg még nem kóstoltam.
Qru: turbósokhoz képest persze, ez nem is tuning, de azokat meg ugye elég egyszerű mókolni, és igen nagy a módosítás hatásfoka is, sok helyen csak emelnek kicsit a töltőnyomáson, azt szaladj vele...
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
HÁZIGAZDA
-
Qru
MODERÁTOR
Nekem már elhullámosodott a két első tárcsa. Tudom minek fékezek annyit...
Amúgy szoknom kell nekem is a Passat után, hogy nincs agyonszervózva a fék de szépen fog. A tököli egész napos Subaru kulbbos vezetési tréningen is kapott a pofájára rendesen de bírta a strapát.
Parci: Az obk nem szíjjas? Bakker félre lettem informálva?!
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Vezérműlánc van benne, ráadásul kettő is. A láncokat alapvetően nem kellene cserélni, csak, ha megnyúlna vmiért, és csörögni kezd, de amikor az összes többi motyó (görgők, feszítők, csapágyak, szíjak, pumpák, stb.) cseréje miatt úgyis le van bontva a motor, akkor azt is ki szokták cserélni.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
HÁZIGAZDA
gondolom a vízpumpa a szűk keresztmetszet. mennyit bír vajon? mondjuk van még 50e km-em a 210 ezerig , de igazából nem cserélem, ha nem muszáj (a csörgésre igyekszem majd fülelni, gondolom van benne feszítőpatron, állítólag indítás után kell 5-10 mp-ig fülelni, mert akkor csörög, ha már laza a lánc és erőlködik a patron).
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
nagyúr
Nah, a srác meg is vette a kinézett autót németből, teljesen belé van szeretve, el is mentünk egy közös körre. A képen két 3.0R OBK-t rejtettünk el.
Parci: aszongya a kolléga, hogy neki, ha manuálban tiltásig forgatja, akkor néhány tiltás után elvált feljebb. Te tapasztaltál ilyesmi? Én egészen biztosan nem, pedig többször néztem.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
HÁZIGAZDA
nincs nagy különbség azért a 3,0 és a 3,6 között, akármennyire is nagyítják fel páran. biztos jobban viszi és lehet, hogy úgy már épp oké. de alapvetően tuti, hogy hasonlóan viselkedik a két motorral.
Jorus: fórumban kivesézték, tényleg ismert, tuti gép? mondjuk sajnos nem játszik nekem, pedig egy időben ezt akartam, nem az outbacket
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
nagyúr
Oké, túloztam kicsit, a héten volt 2 nap, amikor 3 post is volt. Mindenesetre tényleg gáz. Ha most regelnék, tuti nem tejelnék egy zsákbamacska fórumért 5 ropit.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
HÁZIGAZDA
ti kötnétek évi 54e ft-ért cascót a gépre? sosem volt cascóm, most felhívott az allianz, elgondolkodtam.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
carr
őstag
Vársz egy kicsit? pár napot max. Függő biztosításközvetítői tevékenységbe fogtam, aztán ha tudok kötni, köthetnél nálam is. Union Vienna amúgy. az autó adatait privátban elküldöd, s készítek egy előzetes kalkulációt, aztán ha úgy alakul...
ON
QRU
Meg sem néztem, lehet csak a fény, de most térdficammal vagyok a géphez szögelve pár órára, holnap ránézek.
(nekem is feltűnt)[ Szerkesztve ]
360+Mindenkit szeress,ne sokban bízz,Ne bánts senkit,ellenséged inkább féljen,Minthogy legyőzd,barátodat szívedre rejtsd,Szidjanak hallgatásért,ne beszédért.
-
mmcc02
tag
Üdv!
Pár hónapja érdeklődtem az XV-ről, most meg is lett az új vas
2012/09, 2.0 benzin, 60k km, Comfort felszereltség.
Eddig tetszik a gép, bár van néhány hiányossága: nincs komfortindex (wtf, 12+ éves Golfban is van), a könyöklő nem állítható, és picit hangos autópályán (pl. Opel Mokka azonos tempónál határozottan csendesebb). Ja, meg hiányzik a turbó róla
Tetszik az összeszerelési minőség, az AWD (eddig csak körforgalomból kifele próbáltam, állat, hogy nem csavarja ki a kormányt a kezemből, meg hogy kanyarodik és gyorsul, nem radíroz), és a futómű/kanyarsebesség (főleg ahhoz képest, hogy 20+ cm-re lebeg a föld felett). Meglepően jól fogyaszt, az elmúlt 2000 km átlaga (80% autópálya átlag 130-cal, a többi országút) 7.4 liter / 100 km.
Amit kérdezni is szeretnék: mit kell, és mikor cserélni, az alap olaj+szűrők kombón kívül? Tehát a standard karbantartás
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
nagyúr
Köszönöm!
Mostanában sok autón láttam, de nem tudtam hova rakni, pedig pár országban már megfordultam.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
mmcc02
tag
válasz Sub-ZeRo #838 üzenetére
Itt Romániában februártól eltörölték (többek közt) a beiratási/környezetszennyezési illetéket, ez régi és környezetszennyező autóknál elég durva volt (pl. 2002-es, euro 3-as dízelmotoros autóra kb 900 Euro, ami durván a fele is lehet autó árának!). Most, hogy ez nincs, rengeteg autót hoznak be külföldről.
Ezt az illetéket minden 2007 utáni autóra ki kellett fizetni egyszer, vagy vásárláskor (új autóra is!), vagy az első tulajdonosváltáskor. Emiatt most nagy a gyúródás a hivatalokban, mindenki most veszi nevére a régebben vásárolt autóját. Nekem sem lesz rendes rendszámom vagy 2 hónapig, csak ez az export-, vagy ideiglenes, azelőtt ugyanis nincs szabad időpont.
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
Qru
MODERÁTOR
Nagyon csinos! Gratula! Mennyire koszolódós ez a szín? Por mennyire látszik pl rajta?
A következő autóm nekem is ilyen lesz jelen tervek szerint.Igen a komfort index nekem is hiányzik de ez ilyen japó sajátosság mint a kvarcóra.
A fogyasztásod nagyon jó!
Képek alapján látszik, hogy megkímélt darab. Honna hoztad? Mobile-n vetted?60k km-nél érdmes a váltó/diffi olajokat cserélni (az első difit a váltóolaj keni, a hátsónak van csak külön olajozása, a középsődifi meg élettartam olajozású ahhoz nem kell hozzányúlni (nem is lehet csak ha szétszedik az egészet)), noha a gyártó szerint 120k km után elég. Nem egy nagy tétel sztem érdemes cserélni.
A fékfolyadékot is érdemes 4-5 évente, mert felvizesedik és nem csak a forráspontja esik le hanem korrodálja is magát a fékrendszert (abs kocka).
A motorolaj meg a szűrők mehetnek 10k km után vagy ha nem mész rövid utakat akkor elég lehet a 15k-s periódus.
A vezérlésre figyelj oda, annak a cseréjét sem érdemes elspórolni, mert ha esetelg elszakad akkor az horror költséget jelent. A hűtőfolyadékot szokták vezérléscserekor újra cserélni (amúgy is le kell engedni a vezérléscserekor mert elöl fut a szíj így nem férni hozzá csak ha lekapja a hűtőt kompletten) de ha nem zavaros és a fagyáspontja is oké akkor nem muszáj. Gyertya/vízpumpa csere is ráér a vezérléscserekor.
A benzinszűrőt is szokták cserélni 60k km után az óvatosok de igazából elég ritkábban is, a benzinben nincs annyi dzsuva mint a gázolajban.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
mmcc02
tag
Köszi!
Sajnos eléggé koszolódik, kb. mint a fekete. De nem nagyon tudtam szín szerint válogatni, ez sikerült
Amúgy ez az autó arrafele tipikus anyukaautó, ebben is 2 gyerekülés volt, és maggassarkú cipők nyomai.Németországból, Bayreuth környékéről hoztam. Itthon egyszerűen egyetlen darab eladó benzines sem volt, s ha már utazok, akkor meg sem állok Németországig. 2 autót sikerült megnézni, ami jónak tűnt, képről, nem török/bolgár árulta és kézi váltós volt, ez volt a jobb állapotú. így is 300 km-re volt a két autó egymástól! Arrafelé is ritka darab. mobile.de-n azt hiszem nem volt fenn, autoscout24.de-n találtam.
Most léptem át a 60-at, akkor amint időm és energiám engedi, intézkedem a váltó/diffi olaj cseréjét illetően. Érdemes márkaszervizbe vinni, vagy pék is boldogul vele? Itt egyéb Subaru szakszerviz tudtommal nincs. Olaj 3000 km-e volt cserélve. A fékfolyadékot és a benzinszűrőt megnézem, voltak-e cserélve.
A vezérléssel kapcsolatban: ebben az új FB20-as motor van, ami tudtommal láncos. Ezt gondolom nem kellene cserélni
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
Qru
MODERÁTOR
Ha láncos akkor csak vezetőt meg feszítőt szoktak cserélni és akkor más a periódus is. Annak nézz utána, mi a helyzet a vezérlésével, az FB20 (nekem) új motor.
Nem kell hozzá szakértelem, leenegedő csavart kiteker olaj lejön, a frisset meg rátöltöd. Csak belevaló olajat vegyél hozzá.
CVT sem rossz de azt szokni kell. De nekem is inkább manuálissal kéne.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Május 24-én lett átírva a progi az autón, azóta határozottan csökkent a fogyi, most tankoltam harmadszor, és stabilan eljárok 10 alatt - nem mintha ez lett volna a cél, de attól az egytől tartottam, hogy a módosítás miatt majd az égbe száll a fogyasztás, de nem, sőt!
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
-
carr
őstag
Agyon technikázott sz*rok lesznek lassan. Nekem épp ezért jött be az első széria... Puritán, lényegre törő, de funkcionális. Csak semmi cécó.
360+Mindenkit szeress,ne sokban bízz,Ne bánts senkit,ellenséged inkább féljen,Minthogy legyőzd,barátodat szívedre rejtsd,Szidjanak hallgatásért,ne beszédért.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Ford topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Milyen autót vegyek?
- Hálózati / IP kamera
- PlayStation 1 / 2
- További aktív témák...