Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
válasz zeon.hu #13102 üzenetére
Nekem anno az 5.-esem ofoje mondta, hogy a gyerekekkel a fb-on kommunikal. Azert szoltam a gyereknek, hogy legalabb hamisitsa az adatait mert 13 ev alatt nem is lehet tag. Erre a tanarno felkoszontotte januar 1-jen... mert szolt neki a fb hogy szulinapos a lanyom (ja, novemberben, de ha mar hazudnia kellett az evben, miert lenne valos a honap/nap?).
-
Digger
senior tag
válasz kefealo #13033 üzenetére
Esetleg cáfold meg az állításomat!, utána lehet -ni!
1. Az offline navik a térképhez tartozó állományban tárolják a sáv asszisztens adatokat és a térképekkel együtt frissülnek időszakosan!
2. Az online Waze egyenlőre a generált plusz adatforgalom miatt nem vezeti be a sáv asszisztenst!
-
fatal`
titán
válasz Digger #13106 üzenetére
Tévedés. A Google Mapsben van sávinfo és az sem offline. Teljesen mindegy, hogy online szedi-e, ugyanis a térkép eleve online jön mind a kettőben. A wazeből egyszerűen a fejlesztés hiányzik hozzá.
Ha tippelnem kéne, akkor előbb fogja a Google megszűntetni, mint hogy ez belekerülne.
-
tyielow
aktív tag
válasz fatal` #13108 üzenetére
Google sávinfó:
90%-ban wazet használok, néha valamiért mapset indítok el. Volt tavaly, hogy Bécsben mentünk az IKEÁhoz, és asszem befagyott a waze, valami gixer volt vele, Gmaps kellett használjak. Teljesen nem vagyok hozzászokva, így a 15 irányba ágazó autópályáról rossz helyen tértem le. Persze korrigált utána rögtön. Záróvonalon akart keresztülvinni. Hát nem mentem át. Ennyit a gmaps sávjairól. Waze nem tolja a szádba ezt az infót, de ha ránézek a képernyőre minden egyértelmű. Forza WazeYouTube: toty1ka
-
őstag
Nem értem mi nem értelmezhető a waze sávinfóban... Teljesen egyértelmű számomra, de akinek zavaró ki lehet szedni a pipát a Térkép=> Automatikus nagyítás menüpontnál és akkor nem zoomolja be a térképet ami által jobban látszik a haladási irány az adott manőver után és abból is lehet következtetni. Egyetértek tyielow-al, mert valóban ha ránéz az ember, netán picit vissza zoomol, akkor egyértelmű, de aki nem akarja/tudja babrálni a tartóban (!) lévő telefont, akkor is ott vannak a sávok fölött a táblák melyek tartalma egy az egyben egyezik a wazeban lévő tájékoztatási sáv szöveges tartalmával. No meg végső megoldásnak ott van Csilla is Watt25-nek köszönhetően
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
őstag
válasz fatal` #13114 üzenetére
Pedig számomra a fenti információs sáv ahol kiírja a távot is, általában még a 4 sávos úton is az adott sávnak megfelelő szöveget jeleníti meg...
Pl.
Ha pl. Szeged felé kell mennem, akkor az app információs sávján azt írja, hogy Szeged E60 E75 stb., nem pedig azt, hogy Nyíregyháza vagy Esztergom, Vác, Hont. Most érted mire írtam? Arról meg nem is beszélve, hogy az ilyen helyeken (pl. fotón is) az útburkolat is fel van festve infókkal, tehát ha még akarna sem tévedne el az ember szerintem, de persze ezt csak magam nevében írom, lehet másoknak pont ez a rengeteg infó okoz gondot[ Szerkesztve ]
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
Digger
senior tag
válasz fatal` #13112 üzenetére
"csak arra akartam rávilágítani, hogy a sávinformáció nem attól függ, hogy online vagy offline egy navi. "
De-de! Pont, hogy függ tőle!
Nem tudom mire világítottál rá, de alapvető hiba van az elképzelésedben!Az offline navi a telepített térkép adataiból nyeri ki a sávinfót és viszonylag kis erőforrás felhasználásával képes megjeleníteni a szükséges helyeken.
Ezzel szemben az online navi a szerverről kell folyamatosan megkapja ugyanezeket az adatokat a térképpel együtt, végig az útvonal ideje alatt! Lehet, hogy te azt gondolod, hogy ez alig néhány plusz byte átvitelét jelenti, de a valóságban a szerveren lógó összes klienst ki kell szolgálni egyidőben, folyamatosan és ez már iszonyatos plusz leterhelést jelenthet a szervernek!
Volt erről cikk valahol, de azóta nem találom.
Én is naponta használom a Waze-t, meg időnként az offline navikat is. Örülnék ha Waze tartalmazna egy jól működő sáv asszisztenst, de mivel ismerem a működésének alapelveit, tudom, hogy arra még elég sokat kell várni és nem siránkozom toporzékolva úton-útfélen, hogy miért nincs már, mikor az iGO már ezer éve tudja!
(Tudom, hogy a GM-ben már van lane assist, de úgy tudom, hogy nem tökéletes és sokan panaszkodnak is rá!)
-
fant0mi
őstag
válasz Digger #13118 üzenetére
Ugyan! Nem a fel vilagot szedi le a kliens, csak ami kell. Valtozas eseten is leszedi ujra a terkepcsempeket, akkor meg mar majdnem mindegy, van-e benne savinfo vagy nincs. A majdnemet azert irtam, mert a plusz infok miatt nyilvan kisse nagyobb lesz a letoltendo adat, azonos kodolas, tomorites eseten. Nem amiatt nincs, mert online navi.
-
fatal`
titán
válasz Csabex #13115 üzenetére
Az még nem sávinformáció, hogy mutatja a tábla szerinti útvonalat és a nemzetközi utak számát.
Arról van szó, hogy városban a 6 sávból 2 megy balra mondjuk, akkor a Google Mapsen azt is látod, hogy mely sávok lesznek jók. Nem létfontosságú, de elég hasznos tud lenni.
(#13118) Digger: Néhány kilobájt adatról (vagy annyiról sem) beszélünk. Mégegyszer: A Google Mapsben van sávinformáció, tehát a wazeben nem azért nincs, mert online navigáció, hanem azért, mert nem tud ilyet az app, hiányzik hozzá a fejlesztés.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz fatal` #13120 üzenetére
Értem én, de azok a tájékoztató táblák egy útburkolati festéssel egyben sávonként az nagyon hasznos tud lenni és ennél nagyobb segítség nem is kell... Szerintem értelmetlen lenne a fejlesztés ebben az irányban. Max azt tudnám elképzelni még, hogy a haladásnak megfelelő sáv infókat egy pillanatra zoomolja be, de annak se lenne nagy értelme, viszont a funkció ki - be kapcsolását elérhetővé tenném, mert engem pl. zavarna.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
TomBond
aktív tag
válasz Csabex #13121 üzenetére
Ezt nem értem én sem! Ha már vezetek, akkor nem csak a navigációra hagyatkozok, hanem pl. a táblákra is. Nekem éppen ezért nem hiányzik a sávinfó! És csodálkozunk, hogy a "buta" lemegy az aluljáróba, meg belemegy a tóba, mert a navi azt mondta.
Enermax 850w; ASUS PRIME H770-PLUS; Intel i5-13600K; 64GB RAM; ASUS RX 6750XT 12GB; Sams 970EVO+ 250GB; SoundBlaster Zx; Win11 Pro x64
-
asdf_
veterán
válasz TomBond #13122 üzenetére
Igen, de azert vannak olyan szituk, amikor ahhoz hogy jobbra menj, bal oldali savban kell menj (pl. M3 bevezetorol Arpad hidra hajtas), de en is alairom, hogy ott vannak azok a nyomorult tablak, ne vakon menjen mar 100% gps alapon az ember (foleg, hogy palyan elojelzo tablak is vannak, 1 km-rel, meg 500m-rel elotte), de azt is megertem, hogy egyszerubb es megnyugtatobb, amikor (nem nalunk, mert itt nincs ilyen) egy otsavos uton a ket szelso ki van szurkitve, a kozepso meg vilagos, hogy arra tessen menni.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz TomBond #13122 üzenetére
Így van Nem kell vakon megbízni abban amit mond Csilla éppen Mondjuk nálam csak a figyelmeztetésekkor engedem, hogy magyarázzon, de mióta "kirúgták" Csillát ugye angolul magyaráz egy hölgy, de avval sincs bajom, mert értem mit makog Idézve egyik fórumtársat, elég ha itthon egy nő mondja, hogy mit csináljak, nem kell a kocsiba is egy
[ Szerkesztve ]
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
Digger
senior tag
válasz fant0mi #13119 üzenetére
Egyszerre kiszolgálni sávinfóval minden szervercsöcsön lógó júzert, na az már nem gyerekjáték! Nemcsak arról a pár bájtnak az átviteléről van szó amire éppen neked van szükséged, hanem mindenkinek online előállítani a sávinfót, ahhoz viszont combos erőforrásra lenne szükség!
Reméljük egyszer megvalósul! -
fant0mi
őstag
válasz Digger #13125 üzenetére
Dehogy, nem veszes, raadasul az statikus info, csak egyszer kell bevinni, ugy mint az utszakasz geometriajat, terkepcsempekkel egyszerre toltod le. Alug valami adat csak. (csak... Ja, rengeteg human eroforrast igenyel eloszor.)
De ott van minden utszakaszra az aktualis forgalominfo, ott van tobb adat, de azt is a szerveren a routing hasznalja csak, nem kell letolteni. -
simico
tag
Nem csak a sávinfó, de az egész navigáció is teljesen felesleges. Ott vannak az információs táblák, világosan mutatják merre van Miskolc meg Debrecen. Minek akkor a navigáció?
/szarkazmusEgyébként én futottam már bele olyan poénos helybe, hogy a kétsávos út elkanyarodott jobbra és a kanyarban hirtelen nyílt belőle két új sáv. Az információs táblák kurva viccesen a kanyarban, már a négysávos rész fölött voltak kitéve. Volt az embernek kemény két másodperce észrevenni és elolvasni a táblákat, aztán átsorolni az új sávokba. Ha a kedves közútkezelő a kanyar elé (is) kirakja az információs táblákat vagy lett volna sávinfó a naviban, akkor sokkal könnyebb lett volna.
Sajnos vannak olyan helyek, ahol helyismeret nélkül könnyen rossz sávban ragad az ember nagy forgalomban, mert nincsenek rendesen, időben kitáblázva. Ott egy plusz segítség ha a naviban már előre látom, hogy melyik sávba kell helyezkedni.
Az egész navigációnak ugye a segítség a lényege. Anno navigáció, sőt, papírtérkép nélkül is eljutottunk tök ismeretlen helyekre is, csak a térképpel, később navigációval egyszerűbb és könnyebb lett és jobban lehet a vezetésre figyelni. Fék- és kormányszervó nélkül is lehet(ett) vezetni, mégse mondja senki, hogy minek az, ugye? -
st6969
őstag
Üdv,
nem tudom, volt-e már téma: én Android Autoval használom (Mi 8), megy is rendben, de két dolgot nem értek: miért vált át a hang angolra és miért nem a kocsi hangszórójáról szól? Ja, és +1: ha már a telefon hangszórójából üvölt, miért nem tudom a hangerőgombokkal szabályozni? -
fatal`
titán
válasz st6969 #13130 üzenetére
A hang azért váltott Angolra szerintem, mert Csillát kivették, feljebb volt egy link, azóta nekem ok, bár általában némítva használom.
A telefon hangszóróra pedig van egy beállítás a hangoknál (lejátszás a telefon hangszórón vagy valami ilyesmi), azt kapcsold ki. A hangerőgombok pedig szerintem a csörgés hangerejét állítják, nem a médiát. A csúszkával valószínűleg tudod állítani, ha kinyitod az összes hangsávot a hangerőszabályzón.
-
szanozs
aktív tag
-
viktorhu
veterán
válasz szanozs #13132 üzenetére
Ha már Android Auto: arra tud valaki megoldást, ha navigálás megkezdése közben kellene új célt megadnom?
Ha előzményekben / kedvencekben benne van, akkor nincs gond, de a keresőt nem adja vissza, amíg oda nem megyek, ahova ő akarja (akkor sem, ha már megérkeztem, de ő még 100 méterrel arrébb akarna vinni - az autóba visszaszállás után sem engedett új célpontot begépelni). Ilyenek miatt rendszeresen a google térképre kell átváltanom, és közben a háttérben navigál tovább a waze is, le sem lehet lőni
-
lacentos
tag
válasz viktorhu #13133 üzenetére
Navigálás közben van 1 ablak bal oldalon,annak az alján 1 világosabb sáv. Itt látható az idő-cél/km-utazási idő ez mellett egy nyil(>)erre
koppints. Új ablak Hang-Útvonalak-NAVI Állj pirossal. Ezzel leállítod,majd a jobb felső sarokban lévő kereső mezőre kopp és feljön a billentyűzet. -
Gabesz87
veterán
válasz fatal` #13131 üzenetére
Ezzel a hangerő állítással nekem is gondom van. Be van kapcsolva, hogy a hangszórón jöjjön a hang, tehát telóból jön, de hiába álítom a hangerőt feljebb Waze-ban is, vagy a telefonon a média hangerejét fullra, akkor is tök halk. Huawei P20 Pro-m van. Régen a Honor 7-esemmel tök jól működött, épp amikor beszélt a Waze, akkor tudtam a hangerejét a gombokkal állítani.
Más kérdés: nem használja valaki rendszeresen az M3-ason a Waze-t? Mert nekem Nyíregyháza felé úgy valahogy Polgár környékén (de legalább is Debrecen-Nyíregyháza közt kb.) akárhányszor megyünk arra, mindig kilép szó nélkül! Úgy emlékszem, az előző telómon is. Valami zavar van az erőben ott?
-
Márton
nagyúr
válasz lacentos #13139 üzenetére
Már aki.
Én is sokáig úgy használtam, de mióta egész kellemes a navi hangja a teló hangszórójából is, leszoktam róla.
Így a beépítetten mehet a rádió, usb mp3, stb.
Még a PNA-nál és igo-nál annyi volt a haszna, hogy volt sebességfüggő hangerő, így ha az eszköz zenét is játszott a háttérben, akkor gázadásra az is hangosabb lettEmlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Márton
nagyúr
válasz lacentos #13142 üzenetére
Nekem gyári, a fehér Ladában
Nálad ha szól a fejegységből a rádió és BT-on jön 3 szó, akkor azt bemondja, miközben a rádiót lehalkítja?
Na az úgy már nem rossz.Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
kmarci25
veterán
-
Márton
nagyúr
válasz kmarci25 #13144 üzenetére
Akkor annyira nem rossz az a Lada hifi
Bár lacentos írásából nekem máshogy jött le.
Simán el tudom képzelni, hogy prémium kategóriában a rádiót is halkíthatja, rámixeli a BT jelét az éppen aktuálisra.
Egyébként ismerősnek meg az a baja, hogy ha waze közben vibert használ beszédre és a navi mond valamit, akkor hosszú másodpercekig nincs viber kapcsolat, nem halljuk egymást. Akkor is ha a waze le van némítva! Ez valami ismert bug?Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
lacentos
tag
válasz Márton #13145 üzenetére
Nálam Bosch gyári fejegység van android autót használok.
A teló usb kábellel csatlakozik hozzá így megy a töltés is közben.
Szólhat mem.kártyáról a zene vagy a rádió,de mindig a navigáció hangja az elsődleges vagyis ezeket halkítja. Kormányról állítom a navi hangerejét a rádióétól függetlenül. -
merqree
őstag
OFF: Sártengerbe küldte a Google a dugó elől menekülő denveri autósokat
És a vezető a szemét mire használja? Nem látja hova megy? Minek hajtott bele a sárba? Előtte nem tudott volna megállni?
Isten ostobái... Az ilyen megy le az aluljáróba, hajt be egy tóba...És még a repülőt is lekésték vélhetően...
-
Szili17
tag
válasz merqree #13149 üzenetére
Akkor gondolom most "a Google beszántja a Maps-et, szépen kivérezteti, 3-4 hónapot adok neki. Nincs benne zenelejátszó sem meg más useless szarok sem. Csak a sávasszisztenssel tud többet, az meg lesz majd a Waze-ben is olvastam valahol hogy valaki hallott róla". Hol vannak ezek a kommentek? Pedig úgy vártam.
*jaj a legfontosabbat kihagytam "egyre szarabbul tervez, amióta frissítettem az új verzióra a BurgerKing alkalmazást, a Maps mindenféle kerülőkre visz (mert ennek is annyi relevanciája van, mint a Waze kliens verziónak a tervezett úthoz; 0) és még Csilla sincs benne"
[ Szerkesztve ]
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen egeret válasszak?
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen routert?
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Interactive Brokers társalgó
- Elemlámpa, zseblámpa
- Azonnali játékos kérdések órája
- macOS PC-re
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest