Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • simico

    aktív tag

    válasz SZATA #1493 üzenetére

    Szia!

    Ha már jelentés megköszönése a téma, lenne egy kapcsolódó kérdésem. Igazából mi a funkciója a jelentés megköszönésének? Mármint azon kívűl, hogy a jelentés küldője kap egy köszönetet, van bármi egyéb hatása a jelentésre, útvonaltervezésre (más wazereknél), stb? Ha igen, akkor érdemes minden még ott lévő jelentésre nyomni egy köszönömöt?

    Azért kérdezem, mert Budapesten egy sima munkahely - hazaút során is jópár jelentés felugrik, őszintén szólva inkább a vezetésre figyelek és nem mindegyikre szoktam köszönömöt nyomni. Ha viszont már elavult a jelentés, akkor szinte mindig rányomok a "már nincs ott" gombra.

  • simico

    aktív tag

    Kábé 2 éve használom a Wazét, igaz, csak az utóbbi 1 évben sűrűbben. Kicsit felemás a tapasztalatom. Elvileg a dugóelkerülés lenne az egyik fő feature, ezért (és a közösségi jelentések miatt) használom én is más (fizetős, korábban megvett) navi helyett. Azt tapasztalom Budapesten, hogy az esetek kb felében jól működik a dolog, az esetek felében viszont számomra érthetetlen módon direkt belevisz a legnagyobb dugóba.

    Például ha a Rákóczi - Kossuth Lajos szinte állóra be van állva, térképen vörös az egész, tucatnyi "állóra beállt" jelentés, a térképen az adott útszakaszra kiírt átlagsebesség 4 km/h, akkor mégis mi a fenének visz erre? Pláne, hogy korábban soha nem erre mentem át Budára, volt 1 éve megtanulni a szokott útvonalat, ahol aznap ráadásul nem volt dugó.
    Minden egyes reggel az M3 bevezetőről a Kós Károly sétányon keresztül akar vinni a Westendez. Nonszensz! Mire ott a dugóban elérnék a Hősök teréig, addigra a Lehel vagy Vágány - Podmaniczky útvonalon már rég odaértem a célhoz és le is parkoltam.
    Minden egyes délután az M3 kivezetőre a Lehet - Róbert Károly útvonalon vinne, bele a vánszorgó dugóba. Piros az egész, dugójelzések sora, pénteken ráadásul egy baleset is volt (be is mondta, hogy az útvonalon baleset várható), mégis mindig arra tervez. Sose arra megyek, 1 év alatt megtanulhatta volna már, pláne, hogy az én útvonalam jóval gyorsabb és távolságban sem több. Illetve egyszer kíváncsiságból a javasolt útvonalon mentem, be is szoptam rendesen, Kikától M3 kivezetőig 10 perc volt az út (egyébként meg a teljes út 15 perc szokott lenni).

    Plusz egy érdekesség. Az elmúlt hetekben voltak ezek a nagy esőzések, emiatt sok helyen beállt vagy nagyon lelassult a forgalom. Az egyik ilyen nap közölte is, hogy talált jobb útvonalat. Eredetileg az utca végén jobbra kellett volna fordulni, új terv szerint balra. Csakhogy a balra fordulás után már nem volt semmi útvonal, mintha csak odáig tervezett volna (holott az uticél még kb 7 km-re volt). Az csak slusszpoén, hogy a szerinte jobb útvonal ismétcsak bevitt volna a teljesen beállt dugókba, míg az eredet útvonalon semmi nem volt. Szerencsére nem hittem neki és az eredeti útvonalon mentem tovább.

    Valahol azt olvastam, hogy a tervezésnél az utak átlagsebességét veszi alapul, illetve hogy a felhasználói dugójelentéseket nem veszi figyelembe, azok csak ilyen vizuális tájékoztatók a térképen. El nem tudom képzelni, hogy szinte állóra beállt utaknak hogyan lehet nagyob átlagsebessége a wazében, mint folyamatos, normál tempóban járható párhuzamos utaknak. Ha meg egy útra maga a waze ír 4 km/h átlagsebességet, akkor mégis minek tervez azon keresztül, ha az alternatív útvonalakon szerinte is nagyobb az átlagsebesség. Ha a felhasználói dugójelentéseket tényleg nem veszi figyelembe a tervező, akkor nem sok értelme van az egésznek, hiszen valami fantom átlagsebesség alapján szépen belevisz a dugóba. Holott pont az lenne a célja, hogy automatikusan úgy tervezzen, hogy elkerülje a dugókat.

    Egy kicsit az is fura, hogy az elmút két évben a kliensben semmi látványos fejlődést nem láttam. Teljesen alap dolgok még mindig hiányoznak.

  • simico

    aktív tag

    válasz SZATA #1557 üzenetére

    Most mobilról csak a Kossuth dugós részre válaszolok. Természetesen nem 5 perc dugó versus 8 perc kerülő volt, hanem 1 óra vs 26 perc. Ezt sehogy se lehet megmagyarázni.

    Az útvonalak tanulása pedig tényleg elmúlt vagy drasztikusan változott. Kb fél - egy évvel ezelőtt még a harmadik alkalom után megtanulta az én útvonalam és onnantól kezdve arra tervezett, most már viszont 100 alkalom után is ragaszkodik a sajátjához (ami nem is optimális). Ingázásra használom 95%-ban, 101-edik napon is a dugóban vinne a Kós Károly sétányon. Én úgy érzem, hogy kb 1 évvel ezelőtt valami változott, rossz irányba.

  • simico

    aktív tag

    válasz dattis_ #1563 üzenetére

    Az a baj, amikor előtted már n+1 wazer belement a dugóba, jelentették is, piros is az útvonal, mégis arra visz. Pedig az alternatív útvonal gyorsabb.
    Egyébként jelenleg csak azért megy nálam a waze, hogy ha balesetbe, dugóba belefutok, akkor jelentem. Illetve az automatikusan jelentett átlagsebességemmel is segíti a rendszert. A célpontjaimhoz nélküle is odatalálok Budapesten, a nagyobb dugókról meg többnyire azelőtt tudok (és elkerülöm), hogy elindítanám.

    [ Szerkesztve ]

  • simico

    aktív tag

    Tegnap keresztülmentem egy kis utcán amin a térkép szerint dugó volt (dugójelzés, piros csík, 4 km/h sebesség piros négyzetben). A Waze okosan elkerülte volna, viszont más ok miatt mindenképpen ott kellett keresztülmennem. Mikor ott átmentem, addigra a dugó elmúlt, gondolom megszűnt a forgalmi ok ami miatt ott előtte kialakult egy kis torlódás.

    Ennek kapcsán merült fel bennem, hogy ezek a dugók a Wazében hogyan szűnnek meg?
    1. Tegyük fel, hogy kisebb forgalmú út(szakasz)ról van szó, ahol kevés wazer jár. Ha X ideig nem jár arra wazer, akkor ezen idő letelte után "törlődik" a dugó? Ha igen, akkor mennyi idő után (X = ?)?
    2. Ha újabb wazerek az út(szakasz)ra jellemző átlagsebességgel haladnak át (azaz vélhetően megszűnt a dugó), akkor Y ilyen wazer áthaladása után törlődik a dugó? Hány ilyen wazernek kell áthaladni (Y = ?)?
    3. Esetleg a fenti kettő kombinálva van, azaz X idő és Y magasabb átlagsebességű wazer?

  • simico

    aktív tag

    Párszor tapasztaltam a következő esetet. Olyan T alakú útkereszteződésben ahol a főút kanyarodik, viszont a tervezett útvonal egyenesen továbbmegy a mellékútra, a Waze semmilyen utasítást nem ad a főútról való letérésre. Például a főút jobbra kanyarodik, de az útvonal egyenesen továbbvezet a becsatlakozó mellékútra, akkor a Waze egy mukkot nem szól és a képernyőn sincs a főútról letérés manőver jelezve. Ha éppen nem figyeli az ember a térképet, akkor simán továbbmegy a főutat követve, le a tervezett útvonalról. Pedig a térképen látszólag kanyarodik a főút és a mellékút is a rá jellemző színnel van ábrázolva.

    Ez programhiba vagy valami hiányzik a térképen?

    Ugyanakkor a fordítottját is tapasztaltam már, azaz például jobba kanyarodó főútnál ahol az útvonal a főutat követi, feleslegesen mondja be és jelzi a jobbra kanyarodást.

    [ Szerkesztve ]

  • simico

    aktív tag

    válasz SZATA #1679 üzenetére

    Én a KRESZ szerinti egyenes haladás híve vagyok, hiszen a KRESZ szerint vezetünk. Ha nincs hangutasítás, illetve a következő manőver csak jóval későbbre van jelezve, akkor én nem nézegetem a térképet. Hiszen ha nincs manőver, akkor (KRESZ szerint) egyenesen kell menni a következő manőverig, ha tehát kanyarodik a főút akkor én is azt követem.

    Utcanevek megjegyzésében elég rossz vagyok, most csak egy problémás helyre emlékszem határozottan, erre. Délről, Kerecsendből vezetett az útvonal a Széchenyi István úton és a linkelt kereszteződésben a Rákóczi Ferenc utcába vitt tovább. KRESZ szerint ez balra fordulás, hiszen letérek a geometriailag kanyarodó főútról. Waze semmilyen manővert nem jelzett, szerinte ez egyenes haladás volt. Megjegyzem, geometriailag sem egyenesen kell továbbmenni a Rákóczi utcába, tehát még geometriailag sem volt igaza a Wazénak.

    Nemrég beszélgettetek a hibás térképszerkesztésről. Én például úgy vagyok vele, hogy inkább csak jelzem a térképhibákat (ha el nem felejtem mire hazaérek), de nem szerkesztek bele a térképbe. Mivel ritkán észlelek hibát (vagy legalábbis emlékszem még rá mire hazaérek és van időm ezzel foglalkozni), ezért a szerkesztési irányelveket elfelejteném és mindig újra át kéne néznem az összeset, amire sajnos nem mindig lenne időm. Elrontani meg nem akarom a térképet. Mindenkinek jobb úgy, ha szerkesztés helyett csak jelzem a problémát :)

    Ha már szerkesztés: a házszámozásra van valami globál irányelv vagy magyar megegyezés? Néhány helyen azt tapasztalom, hogy vannak házszámok, de totál rossz helyeken. Illetve ha út helyett az angol way van beírva akkor egy totál más utcába rakja le a jelölőt, például a "Budapest, Nyírpalota Way 75, Hungary" a jóval arrébb levő Erdőkerülő utca mögé rakja le a jelölőt :Y :F, "Budapest, Nyírpalota út 75, Hungary" csak rossz épülethez, az egyébként nem létező "Budapest, Nyírpalota utca 75, Hungary" pedig a 2x2 sávos Nyírpalota út szemben levő oldalára.

  • simico

    aktív tag

    válasz SZATA #1685 üzenetére

    Igen, az általad linkelt helyen tényleg a célzászlónál van a 75. Viszont ha a livemap-en csak simán beírod a címet, akkor a jobbra délebbre levő nagy tömb Hartyán köz oldali végéhez rak le. Elnézést, én tegnap a livemap-en írtam be ezeket a címeket* és ott rossz helyekre mutatott mindegyik. Ezek szerint a livemap nem ugyanonnan dolgozik mint a mobilos kliens, vagy miért van eltérés?
    Végülis ha a mobilos kliens jó helyre visz, akkor nincs nagy baj :)

    *: ha előre tudom, hogy ismeretlen helyre kell menni később és van időm rá, akkor számítógépen gugli térképen (és street view-n) és Waze livemap-en is meg szoktam nézni az uticélt és a javasolt útvonalakat.

  • simico

    aktív tag

    válasz SZATA #1691 üzenetére

    Aha, ezt jó tudni, köszi!

    Tegnap elfelejtettem: köszi a demjéni javítást. Másrészt ha már Demjén, eszembe jutott egy tervezési érdekesség mivel egy hét alatt többször is megjártam Pestről oda-vissza. Budapest - Demjén útvonalnál nem Füzesabonyig visz az autópályán, hanem Kál-Kápolna csomópontban levisz róla a 3208-as útra és Kápolnától a régi 3-as úton. Ez még nem is igazán probléma, bár én mindkét útvonalat kipróbálva azt tapasztaltam, hogy a M3 Füzesabonyig és onnan 33-as, 3-as úton Kerecsending, majd onnan Demjénbe mindig picit gyorsabb mint a Waze által javasolt útvonal.
    Ami viszont szerintem probléma és egyáltalán nem értem, hogy visszafele Demjén - Budapest útvonalon mi a fenének visz a régi 3-ason egészen Ludasig (3206-os útig)?? :F Ha nem is Füzesabonynál visz rá az autópályára, akkor miért nem ugyanúgy Kápolnától a 3208-ason visz rá ahogy odafele is tervezett? Teljesen értelmetlen ilyen hosszan a régi 3-ason menni az autópálya helyett. Egyszer kipróbáltam, 25 perccel volt hosszabb így az út és egyáltalán nem élveztem a 70-80-as döcögést kamionok mögött (előzni folyamatos szembeforgalom miatt lehetetlen) az akadálytalan 130 helyett, de ilyen távon az elvi 130 - 90 km/h sebességbeli különbség is szép időtöbbletet jelent. Miért tervez visszafele ennyire más, sokkal rosszabb útvonalon?

  • simico

    aktív tag

    válasz SZATA #1696 üzenetére

    Igen, a 33-ason valóban dolgoznak és Herbária utcába van terelve a forgalom (illetve amikor legutóbb arra jártam akkor még mindig így volt). De a gyakorlatban még így is ugyanannyi vagy pár perccel gyorsabb volt az út, mint Kálon keresztül. Ludason keresztül konkrétan 25 perccel volt hosszabb, ha lehetett volna haladni kilencvennel a hetven-nyolcvan helyett még akkor is 10-15 perc plusz. Azt még mindig nem értem, hogy ha Budapest felé Kálon a vasúti átjáró problémás, akkor odafele miért nem az, azaz akkor miért nem tervez odafele is Lugason keresztül?

    Tucatszor megjártam oda-vissza Budapestről, kipróbáltam szinte az összes útvonalat és nekem a gyakorlatban a 33-as részleges lezárása és terelése ellenére is többször is Füzesabonyon keresztül volt a leggyorsabb. Gondolom az a baj, hogy folyamatos, naprakész forgalmi infók hiányában elméleti és korábbi átlagsebességek alapján számol és úgy elméletben akár gyorsabbnak is kijöhet a lugasi "kerülő", gyakorlatban meg nagyon jó eséllyel kifogsz előzhetetlen, lassú konvojt és máris nem az a leggyorsabb útvonal :( Hasonló problémának érzem, mint amikor a Waze egy mellékutcából akar balra kanyarodtatni egy 2x2 sávos forgalmas városi főútra - elméletben gyorsabb lehet, gyakorlatban meg akár 5 percig is ott állsz mire végre ki tudsz fordulni, de mivel nem ragad ott húszpercenként egy újabb wazer több percig ezért nem tudja, hogy arra nem érdemes tervezni.

    Szóval ha jól értem, akkor csak a 33-as részleges lezárása miatt nem tervez csak arra. Igazából ezt gyanítottam is amikor belefutottam a terelésbe, az odafele Kál, visszafele Ludas volt számomra az igazi rejtély.

    Más.
    A legutóbbi Androidos frissítéssel lett ez a helyek nevű dolog. Erre van valami kis hazánkra vontakozó megegyezés? Vagy mindenki szabadon bevisz fotóval bármit a programba/térképre? :)

    [ Szerkesztve ]

  • simico

    aktív tag

    Hm, kezdek egyre többet csalódni a wazéban :(((

    Csütörtök, M3, baleset, 5 km-es dugó. Térkép mutatja a bejelentett balesetet, a dugót, a gyalogos tempónak megfelelő átlegsebességet a dugóban. A kocsisor vége pont egy lehajtónál van, ahonnan 1 km-re sincs a 3-as főút, a baleset mögött nem sokkal van következő felhajtó ahol vissza is lehet menni a pályára. Simán belevisz a balesetes dugóba, szerencsére a rádióban időben hallottam a dolgot és még pont sikerült a beálló sorból kimenni a lehajtón. Miért vitt ebben bele, miért nem kerülte ki? Ami viszont felmérgesített, hogy hiába kértem többször is alternatív útvonalat, minden esetben mindhárom javasolt útvonal azonnal visszavitt volna az M3-ra ott ahol lejöttem, vissza bele az álló kocsisorba. Csak akkor volt hajlandó végre észbekapni amikor már a 3-ason haladtam. Tulajdonképpen pont a lényegi rész nem működött, ennyi erővel használhattam volna bármi más offline navit is ami ugyanúgy belevitt volna a balesetbe.

    Másik bosszantó dolog a 20 perces hülyeség. Többszöri tapasztalatom alapján teljesen felesleges este 7 után balesetet vagy bármit bejelenteni, mert 20 perc után úgyis törlődik. Még Budapesten is, hacsak nem a szűk belvárosban van az esemény akkor kb nulla eséllyel fog 20 percen belül egy másik wazer arra menni és megerősíteni a bejelentést. Tegnap este külső kerület osztott 2x2 sávos, második legforgalmasabb fő útján nagy baleset, emiatt az érintett irány mindkét sávja lezárva, mindenkinek kerülnie kell. Bejelentem, 20 perc után úgy eltűnt ez is, hogy "öröm volt nézni". Teljesen értelmetlen az egész.

  • simico

    aktív tag

    válasz zharkanyi #1706 üzenetére

    Én még dél előtt, nem sokkal a baleset megtörténte után. Nekem érdemes volt lemenni, 3-asról rá lehetett látni a pályára és ott egyhelyben álltak az autók, visszatéréskor is szinte töküres pályára mentünk vissza.
    Most hétvégén tényleg nagy volt a wazer forgalom az M3-on, de csak Budapesthez közel. Keleti részen az útépítés bejelentést senki sem erősítette meg és el is tűnt 20 perc után, míg a Pesthez közeli részen bejelentett lerobbant autót nyolcan is megköszönték mire hazaértem.

  • simico

    aktív tag

    Csak belőlem lesz cumis bébi wazer minden alkalommal amikor újratelepítem (ROM- vagy telefoncsere miatt) a Wazét vagy direkt így van megcsinálva a szoftver? :D Rendben bejelentkezem, kedvenceket és pontszámokat rendben letölti, de a cumit mindig megkapom a telepítés utáni 100 mérföldig. Elég viccesen néz ki a pajzs és a cumi együtt :DDD

  • simico

    aktív tag

    válasz SZATA #1724 üzenetére

    Igazad van, nem kell 100 mérföldet vezetni. Összekevertem azzal az esettel amikor valami gubanc történt az accountommal és minden törlődött belőle, akkor kellett csak levezetnem újra a százast.

    Előbb megnéztem a pontozásos wiki oldalt és megakadt a szemem az "Útevés" tevékenységen. Valami durva godzillába mutálódott wazer jelenetet tudok csak elképzelni, amint épp eszi a BAH felüljárót és elégedett böffentéssel nyugtázza a kapott 10 pontot :DDD Wiki keresője széttárta a kezét az "útevés" keresésre. Valójában mi ez?

  • simico

    aktív tag

    Átépítés miatt ideiglenesen bezárt benzinkutat érdemes jelezni?

  • simico

    aktív tag

    Szóval az itt levő Shell kút nem működik, a teljes területe körül van kerítve azaz a Nyírpalota útról a kútra bevezető kis utak is el vannak torlaszolva. Ha van ilyen lehetőség, akkor érdemes a kutat deaktiválni, hogy ne kútkeresésnél ne legyen a listában, illetve a be- és kihajtó útjait lezárni (bár gondolom normál esetben nem tervezne rajtuk keresztül a program). Naponta megyek el itt, amint megnyit a kút azonnal jelzem.

  • simico

    aktív tag

    válasz bzoly #1823 üzenetére

    Néha nálam is egy kisebb (szokásos reggeli) dugót úgy kerül el, hogy beleállít egy sokkal nagyobb dugóba :DDD :(

    Kb a legutóbbi verzió óta azt figyeltem meg, hogy jelentősen megnőtt a Waze által elfogyasztott adatmennyiség. Minden nap ugyanarra megyek, a térkép változatnal (nincsenek új vagy módosult utak, utcák). Korábban egy út nagyjából 200-300 KB adatforgalommal járt, oda-vissza napi rutin kijött bő fél megabájtból. Mostanában viszont ez felment több mint a duplájára, napi rutin már egy - másfél megabájt adatforgalommal jár. A kliensben a beállítások (pl. események sugara) változatlanok. El nem tudom képzelni, hogy miért eszik ennyit. A térképcsempéket nem kéne minden nap újra letöltenie, hiszen ugyanarra megyek minden nap és nincs is semmi változás (pláne nem naponta). Csak forgami infóból meg az egész ország beleférhetne másfél megába.

    Másik érdekesség amit mostanában figyeltem meg, hogy a dugójelentések és az érintett útszakaszon a vörös szinezés csak egy bizonyos zoom állásban jelenik meg. Például körbe akarok nézni a környéken indulás előtt, pláne ha a megszokottól eltérő útvonalon vinne: sehol semmi dugójelentés vagy útszínezés. De ha elkezdek ki-be zoomolni, akkor egy bizonyos zoom állásban varázsütésre megjelennek a jelentések és vörössé válik az út, de ha csak egy picit is jobban belenagyítok akkor máris megint eltűnik minden. Illetve olyan is elfordult már, hogy amikor már 10 perce álltam egyhelyben a Thökölyn (mert egy kisebb dugót arra kerültetett ki, lásd legelső mondatom), akkor egyszercsak varázsütésre előttem-mögöttem km hosszan bevörösödött az egész és megjelent egy tucat dugójelentés (amik nagy részét azelőtt jelentették be, hogy engem odanavigált volna) - egészen addig semmit nem jelzett nekem a térképen azon az útszakaszon.

  • simico

    aktív tag

    válasz simico #1742 üzenetére

    Nos, ez a benzinkút végleg eltűnt. Totálisan eldózerolták az egészet, a tartályokat is kivették a földből. Jelenleg egy földes puszta az egész, amennyire tegnap este az autóból láttam, még a bekötőútjait is eltüntették. Itt már biztosan nem lesz benzinkút.

  • simico

    aktív tag

    válasz SZATA #1841 üzenetére

    Köszi! Ezen a képernyőfotón pirossal bejelöltem az egykori kúthoz tartozó és azzal együtt megszüntetett be- és kihajtó utakat.

  • simico

    aktív tag

    Balesetet nem lehet törölni? Tegnap az útvonalamon volt egy baleset jelzés a térképen. Csak bemondta a néni, hogy az útvonalon baleseti helyszín várható, de nem jött fel buborék. A térképen rányomtam a balesetet jelző ikonra, de a feljövő buborékban nem volt "Már nincs ott" gomb. A valóságban már nem volt ott semmi.

    Más. Nekem is az az érzésem, hogy mostanában mintha sokkal jobban ragaszkodna a fő(bb) utakhoz mint december előtt. Korábban többször is párhuzamos mellékúton tervezett ha már szerinte is túl nagy volt a torlódás a főúton, mostanában viszont egyszer sem, waze térkép szerint baleset miatt totál beállt főútról sem vinne le a (térkép és a valóság szerint is) töküres párhuzamos mellékútra (ami egyébként adott útvonalon ráadásul km-ben is rövidebb, tehát duplán érthetetlen a ragaszkodás a beállt főúthoz).

  • simico

    aktív tag

    válasz SZATA #1961 üzenetére

    Csak azt az eseményt lehet törölni, ami felugró ablakban megjelenik

    Értem. Viszont a kiinduló probléma továbbra is adott: miért nem volt felugró ablak az útvonalon levő balesetről? Csak hangbemondás volt. És most jobban belegondolva a héten két másik, a tervezett útvonalon levő baleseti helyszín mellett is elmentem és egyiknél se volt felugró ablak. Sőt, még jobban belegondolva idén kizárólag dugójelentéseknél láttam felugró ablakot, semmi más bejelentett eseménynél (rendőr, veszély, stb) nem volt ablak, csak hangbemondás. Mintha december végén frissült volna az androidos kliens, talán kb. azóta van nálam ez az anomália.

    [ Szerkesztve ]

  • simico

    aktív tag

    válasz SZATA #1967 üzenetére

    Nos, azóta volt egy újabb tapasztalat. Araszolok a dugóban és egyszercsak bemondja, hogy rendőri ellenőrzés várható és felugrik az ablak. Előttem kb. 10 méterre pont egy rendőrautó parkol a padkán. Ránézek a térképre: a felugró ablakban megy a visszaszámolás 15 másodperctől, viszont a térképen sehol sem látni a rendőr ikont :F Pár perccel később bekanyarodok balra a második keresztutcába és ott van a rendőr ikon a térképen - tehát a Waze arra a bejelentésre dobta be az értesítést, ez viszont olyan távol és ráadásul keresztutcában volt, hogy se a térképen, se a valóságban nem láttam. A percekkel korábban felugró ablak viszont 15 másodperc után eltűnt. Így nem tudtam jelezni, hogy a valóságban már nincs ott rendőr (valszeg átállt oda ahol percekkel korábban elmentem mellette).

    Nekem úgy rémlik, hogy korábban a felugró ablak addig a képernyőn maradt amíg oda nem értem az esemény helyéig, nem rémlik a 15 másodperces visszaszámlálás és eltűnés. Vagy korábban csak szerencsém volt és mindig 15 másodpercen belül sikerült odaérnem az eseményhez?
    Mindenesetre városon belül, nagy forgalomban ez így kevésbé hasznos, pláne ha keresztutcában van az esemény. Ez mondjuk részben megmagyarázza a korábbi két balesetes bejelentést, egyiknél az esemény a Hungária vidámparki felüljárón volt én meg alatta a Vágány utcában amikor bemondta (és 2 perc eltelt mire feljutottam a dugóban a felüljáróra), a másik baleset Késmárk - Nyírpalota kereszteződésben volt és én még csak az Apollón közelítettem a piros lámba felé amikor szólt a néni, szóval bőven 15 másodpercen túl fordultam be a baleset helyszínére. Jobb lenne, ha az ablak végig fent maradna, illetve az esemény egy manőver után van (például be kell fordulni egy keresztutcába), akkor ismét bemondaná.

  • simico

    aktív tag

    Ha jól emlékszem akkor a baleset bejelentés nincs hatással az útvonaltervezésre, azaz a szerver simán keresztültervez akár tucatnyi jelentett baleseten is. Ha viszont a baleset miatt járhatatlanná válik egy útszakasz és/vagy helyszínelés miatt kerül lezárásra több órára, akkor hogyan lehet rávenni a szervert, hogy senkinek se tervezzen az érintett útszakaszon keresztül? A baleset mellett útlezárást is jelentsen az ember?
    Bár attól tartok, hogy este és/vagy kevésbé frekventált helyen 20 perc után úgyis eltűnik akármit is jelent az ember... Pár hónapja az ablakom alatt volt egy nagy baleset este, teljesen elzárva az utat, több mint 2 órán át zárva volt. Tök felesleges volt jelenteni a balesetet, 20 perc után minding eltűnt, így a második után fel is adtam.

    [ Szerkesztve ]

  • simico

    aktív tag

    válasz Kbali #2002 üzenetére

    Értem én, hogy a kamu jelentések ellen valahogy védekezni kell. De! Eléggé unortodox hozzáállásnak érzem, hogy a közösségi jelentésekre épülő navigáció nem bízik meg a közösségben és annak bejelentéseiben :) Az egyetlen dolog amiben a Waze más, amivel kitűnik más navik közül, az a közösségi jelentések használata lenne - minden mást eddig is tudtak más navik. Ha ehhez képest pont a közösségi jelentéseket nem hiszi el vagy nem veszi komolyan (útvonaltervezésnél figyelmen kívűl hagyja), akkor tulajdonképpen nem sok értelme van az egésznek. A használók átlagsebességét figyelő és azt útvonaltervezéshez felhasználó navi létezik. Ingyenes turn by turn navik is. Traffipax, beszély jelzése sem újdonság a navikban. Stb.

    Ugye a rendőr, veszély, dugó, baleset bejelentéseket figyelmen kívűl hagyja az útvonaltervező, ezek csak vizuális tájékoztatók a térképen a használó részére. Mire megyek a baleset, dugó, veszély ikon nézegetésével a térképen, ha úgyis keresztültervez rajta és elvileg nekem követni kéne amit megtervez? És ha letérek az útvonalról mert "megijedek" a baleset ikon láttán, akkor is többnyire visszavezet az eredeti útvonalra, bele a "ijesztő" ikonba :) Ha meg konzekvensen letérek a tervezett útvonalakról, akkor meg egyáltalán minek használom?
    De most őszintén, mi olyat nyújt a Waze útvonaltervezésben, amit mondjuk a Google Maps navigációs része nem? Mindkettő az aktuális forgalmi viszonyok alapján számol útvonalat. A gugliban nincsenek is bejelentések, a waze meg nem használja őket tervezéskor.

    Másrészt a fix 20 perces dolog is elég érdekes. Elhiszem, hogy a "narancsvidéken" egymás seggében mennek a wazerek a Priusaikkal és Tesla modelljeikkel, meg a 6-10 milliós városokban is van elég wazer, hogy 20 percen belül biztos megy még egy minden úton. Mindenhol máshol meg csak szívás. Már Budapesten is csak a reggeli és délutáni csúcsban, a fő be/kivezető utakon és a belvárosban lerakott bejelentések élnek 20 percnél tovább... Egyéb időszakban, külsőbb kerületben úgy tűnnek el, mintha sose lettek volna bejelentve. Autópályák átlagos napokon dettó. Ha már ilyen időalapú védelmet találtak ki a kamu bejelentések ellen, illetve a bejelentések automatikus elévülésére, akkor legalább ne ugyanaz a fix idő lenne mindenre, mindenhol. Hiszen pontosan tudják, hogy mely részeknek mekkora a wazer forgalma térben és időben. Egyáltalán nem lenne nagy kunszt a rendelkezésükre álló adatok alapján dinamikus elévülést használni a bejelentésekre, például Los Angeles helyi csúcsidőben 5 perc, 6524-es számú tankösvény este nyolckor 1 óra. Szerintem jól jelzi a problémát, hogy egyes helyeken a helyi csapatok botokkal erősíttetik meg a bejelentéseket, hogy ne tűnjenek el :)

    Persze tudom, hogy mindezt tök feleslegesen írtam le, de akkor is beleordítottam a bánatom az ellenszélbe :)

  • simico

    aktív tag

    válasz radi8tor #2181 üzenetére

    Hasonló a szitu egy csúcsforgalom esetén, amikor nem like-olják a jelentést, hanem újat jelentenek ugyanazon a szakaszon.

    Ebben azért részben a Waze is hibás. Egy szinte teljesen beállt úton hiába van már 8 dugójelentés, a lassú haladás miatt feldobja a "dugóba kerültél?" ablakot és ha azt igennel végignyomja a delikvens akkor máris megvan a kilencedik dugójelentés is 50 méteren belül. Én elvárnám a programtól, hogy ilyen esetben legyen annyi esze, hogy nem dobja fel a kérdést és csináltat egy n+1-edik dugójelentést teljesen feleslegesen. Esetleg a kérdés feldobása után nem új jelentést generálna, hanem a már eleve ott lévőt erősíteni meg (mintha simán lájkolta volna az illető a meglévő jelentést). Ha meg nemet mondasz, akkor ugye nem fogja figyelembe venni a sebességed, hiszen biztos csak sétakocsikázol és nem dugóban ülsz.

    Őszintén szólva ahhoz képest, hogy hány éves a program, még mindig elég sok elképesztően nevetséges dolog van benne...

    [ Szerkesztve ]

  • simico

    aktív tag

    válasz SZATA #2236 üzenetére

    Pedig az általa jelzett dolgot én is rendszeresen tapasztalom. Például már 5 perce állok az úton a dugóban, térképen semmi, majd varázsütésre hipp-hopp bevörösödik alattam az út és megjelenik egy tucat dugójelentés. És ha rájuk bökök, akkor biza azt látom, hogy ezeket már 10-15 perce jelentették.

    Az is rendszeres, hogy indulás előtt számítógépen ránézek a live map-re, látom melyik utak vörösödtek be és vannak jelentések, majd a parkolóban a waze-t elindítva mindennek semmi nyoma és bele is visz abba a dugóba amit a live map-en láttam. Aztán hirtelen megvilágosodik és bevörösödnek az utak, megjelennek a jelentések - 10 perccel indítás után, amikor már ott ragadtam a dugóban, kösz! Mondjuk az utóbbi időben pont ezért nem igazán hiszek már neki, ha a live map és gugli térkép alapján valahol nagy dugó van, akkor inkább nem megyek arra, hiába vinne arra a telefonon a waze mert szerinte nincs ott semmi gond.

    [ Szerkesztve ]

  • simico

    aktív tag

    Tudom, hogy a villamossínek csak tájékoztatásul vannak a térképen, de azért mégiscsak igen vicces, hogy az 1-es villamos új pályája a térképen a Szerémi - Hengermalom kereszteződésnél üzemek területén és még az Aldin is keresztülmegy :D Ráadásul meg sem áll a Fehérvári útnál, hanem elmegy az Etele térig :DDD

  • simico

    aktív tag

    válasz SZATA #2276 üzenetére

    Amikor a hozzászólást írtam, akkor biza még így néztek ki a sínek :) csak elfelejtettem akkor a képet is linkelni.

    Más.
    Múlt héten frissült az Androidos kliens. A frissítés után az Otthon és Munkahely is eltűnt nálam, valamint az előzmények is törlődtek, pontosabban az elmúlt hetek célpontjai helyett több hónappal ezelőtti címek vannak a listában :F Elég fura...

    Megint más.
    Havasolnám ebben a parkolóban a belső "úthálózat" törlését, ugyanis ami a térképen van annak semmi köze a valósághoz. Gondolom műholdkép alapján rajzolgatott valaki valamit. Két hete pedig már külön bejárat és kijárat van, ami a térképen szerepel az most már csak kijárat. Egyébként érdekes, hogy a térképen a GPS pontok réteget bekapcsolva a parkolón belül nincs semmi, pedig én évek óta bekapcsolt wazéval hajtok be és ki is - a valóságot nem fedő belső utak ezért is bosszantóak, mert minimum 1-2 újratervezés van mire eljutok a kijáratig.

    [ Szerkesztve ]

  • simico

    aktív tag

    válasz Taybore #2313 üzenetére

    Persze, megpróbálok valamit rajzolni. De igazság szerint szerintem egyáltalán nincs szükség bármi utakra a parkolón belül, merthogy a valóságban sem nagyon vannak. Ez egy nagy, murvával leszórt placc, mindenki ott parkol ahol tud. A régi rakodóvágányok vonalát követve van egy hozzávetőlegesen kialakult rend, azaz hellyel-közzel vannak sorok. Sorok közötti átjárás csak a parkoló két végén van biztosan, egyébként meg ahol épp nem parkolnak ott lehet átmenni, napközben viszont ez kb esélytelen. Továbbá a parkolónak a vágányok felőli délkeleti része lezárt terület, ott nem is lehet parkolni.

    Szóval szerintem jobb volt anno az eredeti állapot, ahol csak a ki- bejárat volt berajzolva. Később majd összedobok egy skiccet, hogy hol az új bejárat, melyik a lezárt rész.

    Watt25: köszi, majd kipróbálom!

    [ Szerkesztve ]

  • simico

    aktív tag

    válasz simico #2320 üzenetére

    Itt a skicc, a műholdképhez igazítva rajzoltam. Ahogy írtam, bőven elég csak a kékkel jelölt kijárat és bejárat a térképre. Ha valaki mindenáron ragaszkodik belső "utakhoz", akkor a fekete vonalak jelölik a hozzávetőleges sorok közti útvonalakat ahol biztosan szinte mindig lehet közlekedni, ezek között viszont bárhol át lehet menni ahol épp nem parkolnak. Én továbbra is tartom, hogy értelmetlen ide bármilyen belső utakat rakni a helyi sajátosságok miatt. A piros pedig az elzárt terület, oda nem lehet parkolni.

  • simico

    aktív tag

    Tegyük fel, hogy van három darab, egymással párhuzamos út. Mindhármat keresztezik keresztutak. A háromból a középső út főút, a két szélső viszont egyrészt 30-as övezetben van, másrészt végig jobbkezes. Evidens, hogy ha a start és a cél mindhárom párhuzamos úton elérhető, akkor a főút a leggyorsabb - nem túl forgalmas útról van szó, mindig jól járható. Viszont a Waze rendszeresen a két szélső út egyikén tervezne. Van a térképszerkesztőknek bármi eszköze, hogy a főút nagyobb prioritást kapjon a tervezésnél ha a forgalmi infók alapján max engedélyezett sebességel járható?

    Egészen konkrétan példa a XV. kerületben az Adria, Apolló és Madách utca hármasa a Nyírpalota út és Őrjárat utca között. Az Apolló egy jól járható védett főút, az Adria és Madách pedig 30-as övezetben van, jobbkezes, illetve a Pestújhelyi útnál elsőbbségadás kötelező, egyébként is jellemzően beparkolt szóval nem lehet úgy haladni mint az Apollón. Mindezek ellenére ha a Nyírpalota útról a Széchényi út M3-as feletti felüljáróján keresztül át akar menni az ember mondjuk a Rákos útra, akkor 10-ből 9-szer vagy az Adrián vagy a Madáchon vinne a Waze az Apolló helyett.

  • simico

    aktív tag

    Tegnap jól megszivatott a Rákosrendező sorompóval, el nem tudom képzelni miért a Teleki Blankán akart keresztülvinni. Persze én voltam a hülye, mert nem néztem pontosan merre visz, aztán meg amiért szépen álltam 7 percet a sorompónál ahelyett, hogy másfelé mentem volna :) Legalább gyönyörködhettem a pár perces jégzáporban a várakozás alatt :D

    Más.
    Van valami "ki tud több (kamu) traffit jelenteni" verseny? Vagy ez csak ilyen aktuális spontán népsport, hogy sokan a dugóban araszoló járőrautót meg a buszmegállóban a buszra váró (nem is feltétlenül rendőr) egyenruhást is bejelentik? Tegnap reggeli rövid utam során három ilyen jelentést is "töröltem", az egyiket előttem 54 másodperccel jelentette valaki a waze szerint, egy percen belül ott voltam és persze rendőr sehol se volt (nem is lett volna ott hova állnia). Alig várom a hétvégét, a húsvéti akció miatt gondolom megint tele lesz a térkép rendőrrel ;]

  • simico

    aktív tag

    Térjünk vissza a Waze-hoz :)

    Az normális, hogy a webes livemap néha simán tervez lezárt úton keresztül útvonalat? :DDD Hétfőn néztem, hogy reggel Újpalotáról Újpestre merre lenne a legkisebb dugó, legnagyobb meglepetésemre az egyik javasolt alternatíva a lezárt Elem utcai vasúti átjárón vitt volna át.

  • simico

    aktív tag

    válasz Watt25 #2440 üzenetére

    lol Ez a kerületrészek hivatalos neve.

    Itt egy terv. Állítsd át az időt reggel 8-ra és máris át fog tervezni a lezárt útszakaszon, ráadásul még egy kis kerülőt is beletesz, hogy a Dugonics utcai lezáráson is tutira átvigyen :DD

  • simico

    aktív tag

    válasz Watt25 #2445 üzenetére

    Én mondjuk nem értem, hogy ez neked miért gond. Ugyanúgy beírod a címkeresőbe mint egy utcanevet és szépen leböki a pontot a kerületrész közepébe. Mint amikor csak egy várost adsz meg utca nélkül.

  • simico

    aktív tag

    válasz catroot #2496 üzenetére

    Nekem az aktuális (vélt vagy valós) pozíciómra szokott visszaugrálni. Ez különösen zavaró amikor a célpontot szeretném rábökéssel megadni és pont akkor ugrik vissza a térkép amikor ráböknék a célpontra :(((

  • simico

    aktív tag

    Mi ez a sárga tábla a térképen? :F Reklám? Korábban egyszer már láttam ilyet, talán pont ugyanezen a helyen.

    Más.
    Kezd komikus lenni a traffijelentés. A BKK forgalomfigyelő autóit is már rendőrnek jelentik be egyesek, de az eddigi csúcs a tévéstáb traffiként jelentése volt :DDD Idei tapasztalatom alapján 10-ből 7 jelentés kamu.

  • simico

    aktív tag

    válasz Jorus #2503 üzenetére

    Értem. Ezt a két alkalmat leszámítva még sose látam ilyet a térképen, nem tudtam mire vélni. Elolvasni meg csak utólag tudtam a feliratot a képernyőfotón. Címírásnál még nem találkoztam vele.

  • simico

    aktív tag

    válasz Taybore #2520 üzenetére

    A közteres nem egyenlő a bkk-val. A bkk csak a saját szolgáltatóit ellenőrzi, a sima autósokhoz semmi köze. Kb annyire érdekes, mint az út szélén forgató tévéstáb, amit valaki traffiként jelentett be ;] Magáningatlanba intézkedésre kivonuló, ház előtt álló rendőrautók bejelentése is szerintem tök felesleges. Ennyi erővel a beteghez érkezett mentőt vagy a kukásautót is lehet jelenteni.
    Az egészben az a baj, hogy ez valójában pontgyűjtő verseny. Elég beszédes, amikor ugyanaz a személy benyom egy csomó új jelentést (veszély, dugó, rendőr, traffi), néha akár duplán is (két rendőr egymástól minimális távolságra, valóságban még parkoló autó sincs ott 10 perc múlva), egy 5-10 km-es úton. Vagy meglévő (valós) bejelentésre "nincs ottat" nyom és rögtön bejelenti ugyanazt.

    Jorus: aha, "buda" után tényleg feljön. Sose írtam még be Budapestet városnévként a keresőbe, ezért nem láttam eddig :)

    [ Szerkesztve ]

  • simico

    aktív tag

    válasz SZATA #2589 üzenetére

    Azt lehet tudni, hogy hány ilyen "ide tartasz" célt tanul meg a szerver? Nálam tök jól megtanulta, hogy reggel hétkor munkába, délután 5 után haza, csütörtökön négykor pedig az óvodába megyek. Kíváncsi vagyok, hogy az uszodába indulást is megtanulja-e :)

  • simico

    aktív tag

    válasz viralmind #2637 üzenetére

    Én még valamelyik korábbi verziófrissítés után vettem észre, hogy hajlamos volt maximumon pörgetni a processzormagokat. Elsőre nekem is az tűnt fel, hogy frissítés után alig töltődött navigálás közben, illetve töltő nélkül jóval gyorsabban merült a telefon. Ha lekorlátoztam a max frekvenciát és a használható magok számát, akkor is ugyanolyan jól működött a Waze, értelemszerűen jóval kisebb fogyasztással.

  • simico

    aktív tag

    Péntek - szombat - vasárnap nekem is állandóan tolta a fényképeket és engem is rohadtul idegesít.

    Amiért viszont eredetileg írni akartam, az a benzikutas dolog. Nem értem mi ez a hülyeség, hogy tervezett útvonal nélkül csak 3 km-es körzetben levő kutakat mutatja. Ez egy kisvárosban, pláne faluban azt jelenti, hogy 1 vagy 0 kutat mutat - így sok értelme nincs. Tervezett út esetén pedig csak az útvonalon levő kutakat mutatja.
    Aztán elvileg lehetne a találati listát ár szerint rendezni, gyakorlatilag hiába van nálam az beállítva, akkor sem ár szerinti sorrendben van a lista.
    És több hónapja azt tapasztalom, hogy az árak sem stimmelnek. Például a szomszédban levő kútnál azt írja, hogy 364 Ft a 95-ös benzin, frissítette xy 2 órája. Kimegyek a kútra és minő meglepetés, 378 Ft a 95-ös benzin és ez már tegnap is ennyi volt, több mint 1 napja nem változott az ár. Másik közeli benzinkút dettő, árakat zw frissítette 12 órája a waze szerint, a valóságban szintén több mint egy napja nem változtak az árak és persze közük nincs a wazeban mutatott árakhoz. Ritkán szoktam benzikútra keresni, de akkor 90%-ban ezt tapasztalom. Azt nem hinném, hogy csomó ember szórakozásból kamu árakat jelentene. Mindenesetre ez az egész benzikútkeresős funkció ezekkel a hibákkal számomra a használhatatlan kategória.

    Nemrég volt szó a tervezési módokról, hogy pár perc vélt időnyereségért képes elég durván hosszabb utat is tervezni. Tényleg jó lenne egy "gazdaságos" mód, és őszintén szólva vicc, hogy ennyi év után ez sincs még.

    Szintén nemrég volt "láthatatlan" jelentésekről amik csak akkor bukkannak elő amikor az ember maga is bejelenti ugyanazt a dolgot. Szintén tapasztaltam az utóbbi egy hónapban. Baleset, úton álló autó 20 méteren belül négyszer - ötször is bejelentve néhány (4-10) perc különbséggel. Egyszer én is jártam úgy, hogy csak a bejelentésem után jelent meg 3 ugyanolyan, 10 percen belül beküldött jelentés. Korábban ilyet sose tapasztaltam.

    Kb 3-4 éve használom a wazét, de őszintén szólva alig láttam eddig bármi érdemi, értelmes fejlesztést az Androidos kliensben. Negatív változást viszont többet. Ha ez így megy tovább és ez az eltűnt személyes dolog sem lesz kikapcsolható, akkor inkább átállok maps-re. Kezdem úgy érezni, hogy számomra lassan inkább idegesítő, mint hasznos a waze. Pedig az alapötlet remek.

  • simico

    aktív tag

    Ma szembesültem azzal, hogy lezárt útról a waze nem tud kinavigálni. A Vizafogó, Népfürdő utca az építkezés miatt célforgalmas, a waze térképen lezárt utcaként szerepel. A Dagályban volt dolgom, aztán indultam volna a következő helyre és a waze a lezárt útszakaszon belülről nem volt képes/hajlandó útvonalat tervezni, csak pörgött egy ideig a tervezés és közölte, hogy nem tervezhető út. A Népfürdő - Dagály kereszteződésben a piros lámpánál várakozva végre hajlandó volt tervezni, gondolom pont egy méterrel kimászott a pozícióm a lezárt részről. Viszont rögtön egy balkanyart javasolt a Népfürdőről a Dagály utcába, ez viszont tilos - a belső sávban egyenes kötelező haladási irány és pluszban még egy balra kanyarodást tiltó tábla is van. Valami új női hang is jó reggelt kívánt, aztán "legnagyobb örömömre" valami új hangokat kezdett el letölteni, ami persze 90%-nál megszakadt.

    Tegnap délután egy tisztes forgalmi akadályt (csuklós busz furgonnal az oldalában keresztbe az úton) képező baleset adta fel a leckét. A baleset egyirányú úton, kb 30 méterrel egy kereszteződés után volt. Én még a kereszteződés előtt álltam és értelemszerűen nem szándékoztam egyenesen továbbmenni, bele az elzárt útba. Így viszont a balesetet csak a saját pozíciómra, azaz rossz helyre tudtam volna jelenteni,ami viszont félrevezető. Értem én, hogy miért nem lehet bárhova jelentést lerakni, de igazán lehetne úgy is, hogy az aktuális pozíció mondjuk 50 méteres sugarában bárhova bökhessen az ember és oda rakja le a jelentést.

    [ Szerkesztve ]

  • simico

    aktív tag

    válasz axioma #3102 üzenetére

    A 67-es ut elagazasatol is egy szakaszon, meg teljes Szemes belteruleten (regi 7-esrol beszelunk) sarga alafestessel kisebb dugot jelzett - de 46 ill. 53 km/h-val. Ami azert nem meglepo lakott teruleten belul, sot...

    A dunakanyarban a 11-es úton minden hétvégén ez van, szinte az egész sárga 43-47 km/h sebességgel - végig lakott területen.

    Más.
    Sokadszorra figyeltem meg egy érdekes jelenséget a Róbert Károly - Hungária körútnak Lehel - M3 bevezető közti részén. Kis és "szokásos" közepes dugó esetén rendszeresen javasol kerülő útvonalakat, amikor viszont igazán beáll a körút (például baleset miatt) akkor szépen belevisz a beállt dugóba (vörös az egész, 3 km/h átlagsebesség, még ki is írja, hogy X percig fogok araszolni a dugóban) és esze ágában sincs kerülőútra vinni, pedig mind a térképen, mind a valóságban jól járhatóak a kerülőutak (amikre kis dugó esetén simán rávisz). Tehát minél nagyobb ott a dugó, annál inkább beleállít.

  • simico

    aktív tag

    válasz Kbali #3143 üzenetére

    Ez az M3-on folyó munka mennyire komoly? Minden nap heavy és stand-still traffic jam bejelentéseket látok a térképen, meg vörös az egész. Viszont Bp - Nyíregyháza útvonaltervben nem kerüli ki az érintett részt - akkor mégsem áll be annyira az érintett szakasz? Végülis hétfőn majd meglátom... :)

  • simico

    aktív tag

    válasz Kbali #3149 üzenetére

    Kösz srácok! Indulás előtt majd ránézek a térképre, ha vörös és sok a jelentés (mint ma reggel), akkor inkább elkerülöm mégha a Waze bele is vinne. Az számomra továbbra is rejtély, hogy egy dugóelkerülő navi mi a ...ért állít bele rendszeresen a legnagyobb dugókba :(((

  • simico

    aktív tag

    válasz SZATA #3233 üzenetére

    Panaszkodtak, hogy vannak helyek ahova vagy ahonnan nem lehet útvonalat tervezni, mert kilép.

    Ez csak a WP-s kliensre vonatkozik vagy általános? Nekem nemrég Sátoraljaújhelyen és környékén nem volt képes semmilyen útvonalat tervezni, csak a routing server internal error hibaüzenetet dobálta fél órán keresztül (aztán meguntam és gugli térképpel simán hazamentem). Mindez a legfrissebb Androidos klienssel.

    [ Szerkesztve ]

  • simico

    aktív tag

    válasz Taybore #3374 üzenetére

    A Vácin szerintem még mindig egyenesen kell menni, mert váciról mész a Vácira a Lehelnél

    Ezt rosszul gondolod! Nem az számít, hogy Váciról mész a Vácira, hanem hogy a táblák és útburkolati jelek alapján a hatályos KRESZ szerint bizony a Váci -> Lehel az egyenes, a Váci -> Váci pedig balra fordulás.

  • simico

    aktív tag

    válasz #79335424 #3377 üzenetére

    Az első mondataid nem tudom értelmezni, teljesen irreleváns, hogy van-e szembeforgalom. A helyzet baromi egyszerű: mind a táblák, mind az útburkolati jelek teljesen világosak: Vácira balra nyilak, Lehelre egyenes nyilak, Ferdinánd híd és Westend Parkoló jobbra nyilak. Érdekességképp csak a Lehel út van főútvonal táblával jelölve, a Váci nem. Nemcsak naponta többször megyek itt át autóval és gyalog is, de az ablakból látom is az egészet.
    Szerintem teljesen egyértelmű, hogy mit mondjon itt a navi. Váci út: tarts balra. Lehet út: semmi, esetleg haladj tovább egyenesen. Ferdinánd és Váci parkoló: fordulj jobbra (a jóember meg majd nézi a táblát, hogy a két jobbra kanyarodó sáv közűl a bal oldali megy a hídra, a jobb oldali meg a parkolóba).
    Egyébként az sem tragédia, ha valaki a Váci helyett véletlenül a Lehelre megy rá, mert a templom / piac előtt vissza tud menni a Vácira (bár ott a jobbra kanyar a buszok, piac parkolóházba menő balfékek és a zebrán a nagy gyalogos forgalom miatt néha kicsit idegőrlő).

    Más.
    A térképen meg nem jelenő jelentések és haladási infók (színezés és átlagsebességet mutató kis tábla) problémát igazán javíthatnák már. Tegnap frankón csatlakoztam a teljesen beállt Bajcsyhoz, többször eltűnt az útról minden infó. Amikor kb 10 perc egyhelyben állás után nyomtam egy beállt jelentést, akkor csak az autóm alatt lett vörös az út, aztán persze percekkel később ismét bevörösödött az egész és megjelent a többi (korábbi) jelentés is. Totál félrevezető amikor az ember a térképen látszólag jól járható utat lát, majd egyszercsak utólag feltűnik a tucatnyi korábbi jelentés és bevörösödik az egész.

    [ Szerkesztve ]

  • simico

    aktív tag

    válasz Taybore #3406 üzenetére

    Nem csak a vasúti átjáró miatt van ott dugó, hanem az utána ez Elem - Berlini/Rózsa kereszteződés is torlaszt valamennyit, csúcsban ott nincs ötvennel száguldozás. Az M3 és a vasút között meg a Rákos úti kereszteződés is fog valamennyit. Bár kétségtelen, hogy reggel és délután az ingázókat hozó/vivő sűrű vonatközlekedés miatt az Elem utcai átjáró a legkritikusabb pont, mert sűrűn jönnek egymás után a vonatok. Én csak hétvégén vagy éjjel megyek arra a XV. és IV. kerület között, minden más esetben inkább az Árpád úton.

    Más.
    Egy érdekes dologra lettem figyelmes. Vidéken kirándulgattunk és legnagyobb bosszúságomra a Waze több városban is beszivatott azzal, hogy a gyorsabb főútról vagy az emelt sebességú elkerülő főútról levitt földes vagy keskeny mellékútra, illetve tucatnyi lámpás és 30-as övezetes belvárosba - mindezt leggyorsabb tervezési módban. Ezen szivatásaival szép 15-20 perc plusz menetidőket szedtünk össze. Mivel az egyik ilyen földutat (ami régen tévedésből főútként szerepelt) már évekkel ezelőtt jelentettem és javítva is lett, ezért némi próbálkozás után egy érdekes dolgot fedeztem fel.

    Ha olyan a kezdő és végcél, hogy az elsődlegesen felajánlott útvonal keresztülmegy a problémás helyen, akkor rendesen a főúton tervez. Ha azonban az elsődleges útvonal nem, csak mondjuk a másodikként ajánlott alternatív útvonal megy át, akkor viszont már levisz a főútról akár földútra is! Olyan mintha az alternatív (második, harmadik) útvonalnál nem a beállított leggyorsabb, hanem helyette legrövidebb módban tervezne. Ami szerintem hatalmas baki.

    Íme egy példa erre. Vegyük Galgamácsát, ahol a Petőfi - Dózsa György utca a főút, a Tisza utca pedig kelet felől földútként kezdődik és utána is csak másfél autó széles kis mellékút. Ha csak az egyik szomszég településről a másikba megyünk keresztül (például Ibrányból Balsára), akkor értelemszerűen Galgamácsán visz keresztül (másfelé nem is nagyon tudna) és a felajánlott elsődleges terv szépen a főúton visz. Hasonlóképpen ha Sárospatakról akarunk Sátoraljaújhely-Széphalomba eljutni, akkor Sátoraljaújhelyen nem visz be a belvárosba, hanem a kvázi elkerülő (részben 70-es sebességű) főúton visz az elsődleges terv. Eddig tehát minden szép és jó. Ha viszont mondjuk Ibrányból akarunk Sátoraljaújhely-Széphalomba elmenni és az elsődleges terv (ami nem vinne minket keresztül Galgamácsán, forgalomtól fügőően pedig a kliens még Sátoraljaújhelyen se mert néha Szlovákián át tervez elsődlegesen) nem tetszik nekünk, akkor biza az alternatív útvonal/terv szépen levisz a főútról Galgamácsán és Sátoraljaújhelyen is.

    Ezt egyébként máshol is megfigyeltem, hogy ha altervatív útvonalat választok vagy csak szimplán nem az elsődlegesen ajánlott útvonalon indulok el, akkor onnantól nem igazán leggyorsabb módban tervez és simán bevinne mindenféle mellékutcácskákba, korlátozott övezetekbe - ami szerintem nagy baromság! Ha leggyorsabb mód van beállítva, akkor az alternatív útvonalakat is aszerint kéne tervezni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák