Új hozzászólás Aktív témák
-
SZATA
senior tag
A jelentések megköszönése, azon kívül, hogy erősíti a közösségi szellemet, arra jó, hogy megnyújtja a jelentés élettartamát, tehát tovább marad kint. Akkor érdemes köszöngetni, ha elhaladtál a helyszín mellett, vagy rálátsz, hogy a még aktuális jelentések maradjanak kint.
Luser2000: Ha az alkalmazásból nyitod meg az üzeneteket, akkor lesz vissza gomb, ebben az esetben meg valószínűleg azért hiányzott, mert csak az értesítési ablak jött fel, így nem volt hova visszalépni.
-
SZATA
senior tag
Csak egyes részekre reagálok (azt is kicsit csapongva), a maradékra talán majd a többiek.
"Egy kicsit az is fura, hogy az elmút két évben a kliensben semmi látványos fejlődést nem láttam. Teljesen alap dolgok még mindig hiányoznak."
- Fejlődött jócskán a kliens az elmúlt két évben, de persze néhány dologban még lehetne mit.
Nem tudom, hogy tudod-e, hogy a Waze alapvetően ingázásra lett kitalálva, ezért az olyan funkciók, amelyek teljes értékű navigációvá teszik (házszámok, érdekes helyek, stb.), kicsit le vannak maradva."Például ha a Rákóczi - Kossuth Lajos szinte állóra be van állva, térképen vörös az egész, tucatnyi "állóra beállt" jelentés, a térképen az adott útszakaszra kiírt átlagsebesség 4 km/h, akkor mégis mi a fenének visz erre?"
- Hamarabb érsz a célodhoz, ha végigvárod az 5 perces dugót, minthogy keresel egy 8 perces kerülőútvonalat – még ha ez az autóban ülve máshogy is érződik. Budapest szerkezetéből adódóan ritkán van lehetőség tiszta kerülőutat találni."Eredetileg az utca végén jobbra kellett volna fordulni, új terv szerint balra. Csakhogy a balra fordulás után már nem volt semmi útvonal, mintha csak odáig tervezett volna (holott az uticél még kb 7 km-re volt)."
- Szerintem itt látszólag azért szűnt meg az út, mert visszafordított volna csak ez az utasítás hiányzik az eszközrendszeréből. Persze ez csak egy tipp, látni kellett volna a szitut.- Az útvonalat mindig a historikus adatok és a wazerek aktuális átlagsebességéből számolja egy iszonyú bonyolult algoritmussal. Ebből adódik, hogy mindig lesz egy áldozati bárány aki először jelenti a dugót. A színezés a felhasználók aktuális sebességéből jön és "csak" azt szolgálja, hogy lássák a felhasználók, hol van dugó, és miért nem a megszokott útvonalon tervez. Ráadásul az útszínezésnek van egy kis késleltetése, hogy legyen lehetőség a fals átlagsebességek kiszűrésére.
-
dattis_
tag
legjobb tudomásom szerint, amit itt gyűjtöttem az elmúlt másfél évben, körülbelül arról van szó, hogy: a dugó is ugyanolyan útesemény mint bármi más. Egy idő után elévül. Azt hiszem ez a dugó esetében sincs másképp, vagyis 20 perc után elévül. Minden úteseményt meg kell erősíteni, vagy azzal, hogy pl. félrehúzódott autó ablak feljön, és ráklikkelsz az igenre, vagy nem-re. Ha igen, meghosszabbodik, ha nem, akkor eltünteted. A dugó mint esemény annyival másabb, hogy azt nem igenekkel meg nemmel tünteted el, hanem a sebességeddel. Alapjában véve ha csak jelentesz egy dugót, azzal nem pirosodik be az út, hacsak az átlagsebességed ezt nem támasztja alá, az adott szakasz normál üzeméhez képest. Lehet, hogy nem 20 perc alatt, hanem 30, de ahol nem járnak Wazerek, ott az adott út szépen visszaszíneződik. De majd kiegészíti, aki ezt pontosabban le tudja írni.
Ezt elolvasod, mindent meg fogsz tudni az algoritmusról. Ami persze folyamatosan változik, finomodik, de a nagyvonalakat ebből megtudhatod.[ Szerkesztve ]
-
SZATA
senior tag
Nem lehet teljesen általánosítani a kanyarodó főút problémakörét. Mindig vita van belőle, mert minden embernek máshogy egyértelmű.
Nem mindenhol egyformán vannak kivitelezve ezek a kereszteződések. Gondolok a kitáblázásra, vastag szaggatottra, a főút és a csatlakozó utcák vonalvezetésére, súlyára (szélesség).Ha jól tudom, itt is kanyarodik a főút, de én ide tettem egy fordulj jobbra utasítást. Más példa most hirtelen nem jut eszembe.
http://goo.gl/maps/jbDyQAttól, függ hogy van szerkesztve a térképen a kereszteződés, lehet hangutasításosat csinálni, és olyat is, ahol csöndben marad. Egy dolgot nem lehet: nincs a Waze-ben kövesd a főutat utasítás!
A wazerek különböző nagyságú vezetési tudás, és gyakorlat birtokában vannak. Ez is közbejátszik, hogy néhol ott is van utasítás, ahol elég egyértelmű a szituáció.
Ha mondasz pár példát, akkor ránézhetünk, és ha tényleg egyértelműen hibás/felesleges az utasítás, akkor korrigáljuk.
[ Szerkesztve ]
-
SZATA
senior tag
Jogos volt a Demjéni panasz, javítva, köszi, hogy jelezted.
Nem kell mindenkinek térképet szerkeszteni. Ahhoz gyakorlat és tapasztalat kell, amihez nem mindenkinek van elég ideje, türelme. Nekünk és a közösségnek az is hasznos, ha ilyenkor nyomsz egy térképhiba jelentést a kliensből.Neked a KRESZ az útmutató, másnak a toronyiránt, de ezen nem veszünk össze.
A Nyírpalota út 75. a Waze kereső szerinti eredménye tökéletesen ott van, ahol lennie kellene. Figyelj arra, hogy keresésnél alul melyik ikon él. A Waze figurás adja csak a mi találatainkat. A way, és street-ről már Watt mester leírta, amit tudnod kell. Itt a célzászlónál van a mi találatunk - szerintem jó helyen.
-
SZATA
senior tag
Megnéztem a szitut. Füzesabony felé azért nem tervez, mert információink szerint ez zárva van (ugyanez pontosabban a szerkesztőben).
Budapest felé a 3-ason azért tervez Ludas felé, mert az rövidebb, és időre egyforma a káli verzióval. A 3-ason 90 körül van az átlagsebesség, míg Kálnál a vasúti átjáró környéke nagyon megfogja.Ezek az adatok. Elképzelhető, hogy a valóság eltér ettől.
-
Watt25
veterán
Vagy mindenki szabadon bevisz fotóval bármit a programba/térképre?
Értelem szerűen kell felvinni a dolgokat.
Azt fontos tudni, hogy ha lakóháznak állítasz be valamit, ami nem az, akkor azt a térképszerkesztőben sem tudjuk átállítani, ezért el lesz utasítva a rögzítés.
Képen lehetőleg legyen túl sok személyes dolog. (Arcok, rendszám.) De ez szerintem logikus.Itt a válasz: http://sablonvalasz.blogspot.hu/
-
SZATA
senior tag
"Más.
A legutóbbi Androidos frissítéssel lett ez a helyek nevű dolog. Erre van valami kis hazánkra vontakozó megegyezés? Vagy mindenki szabadon bevisz fotóval bármit a programba/térképre? "A közérdekű (posta, iskola, orvosi rendelő), és üzleti (bolt, étterem, szerviz) helyeket a megfelelő kategória megjelöléssel (lehet több is) kell felvinni. Be kell állítani az összes rendelkezésre álló adatot, mint
- cím (házszámmal, ha kötőjeles, akkor ne legyen szóköz benne),
- telefonszám (+36-tal kezdődjön, csak numerikus és ()- karakterek szerepelhetnek benne),
- weboldal,
- szolgáltatások,
- nyitva tartás (a 24 órásat 0:00-0:00-ként kell felvenni, több intervallumot is hozzá lehet adni, a megfelelő napok gombjait benyomva).A magán helyhez csak cím és fotó tartozik.
A metódus: a jelentés menüből fényképezel, majd megkérdezi, hogy létező helyhez akarod a képet adni, vagy újat kreálsz. Első esetben a felajánlottakból tudsz választani, a kereső mezőben gépelve lehet szűrni, vagy ha olyat nem talál amire te gondolsz, akkor az alján vastagon szedett gombbal tudsz újat létrehozni.
metódus /b: egy hely adatlapján, a szerkesztésnél is tudsz fényképet hozzáadni.
metódus /c: a célponthoz közelítve a "target bar"-on is felajánlja a fényképezést. -
zharkanyi
tag
Csütörtökön úgy délután 1 körül mi is az M3-on mentünk Miskolc felé.
Mi is láttuk a sok baleset, rendőr és dugó jelzést előttünk és le is mentünk Aszódnak. Waze nem vitt volna le.
Következő felhajtónál visszatértünk, így kb. plusz 7-8 perc volt a manőver.Ellenben több ismerős is ugyanakkor tartott Miskolc felé és sokan köztük fent maradtak a pályán. Állításuk szerint lehetett haladni. Az érintett szakaszról szerintük így utólag értelmetlen lett volna lemenni, mert a 130-as tempóhoz képest 5 percet sem veszítettek.
Nem tudom te mikor értél oda és akkor pontosan mi volt a helyzet, de olyan szinten tömve volt a pálya wazerrel, hogy 5 percenként updatelődhetett a helyzet. Valószínűleg fölöslegesen mentünk le mindketten.
(Megjegyzem volt már olyan, hogy hasonló helyzetben M5-ön a baleset bejelentése már megvolt, de a dugó még nem "alakult ki" teljesen és a Waze belevitt volna. Lementünk a Waze baleset jelentést látva és ezzel megspóroltunk 1 egy órás ácsorgást a lezárt pályán. Gondolom helyettünk a következő wazer szívott, mert ő ment bele a dugóba és csak az ő adatai alapján terelte le a többieket a waze.)
-
SZATA
senior tag
Hogy direkt van-e, azt nem tudom, de mindenki így jár újratelepítésnél. Azt viszont tudom, hogy nem kell 100 mérföld, hogy helyreálljon. Ha van GPS jel és mész pár kilométert, már megjavul, de sokszor az első GPS jel utáni újraindításnál már jó. Próbáld ki, mi történik ha újratelepítéskor csak akkor írod be a jelszavad, ha már tudja a pozíciód!
-
Logitech
aktív tag
Én nem is telepítettem újra, valamelyik nap a héten mégis úgy mutatta, mintha soha nem használtam volna még a programot, sőt erre a hétre 0 pont van eddig, az 5 napból pedig 4-en használtam nagyobb távokon.
Amit mostanában még észrevettem, ha kilépek a programból akkor egy darabig még kint van a gps ikon, régen egyből eltűnt amint kiléptem.
-
simico
aktív tag
-
ezmivolt
tag
Az a gyanúm, hogy a BKK keze van a dologban! Korábban pl. ha a Margit hídon mentem át Újpestre, mindig leterelt az Újlipótváros felé. Az utóbbi hetekben viszont masszívan a Nyugati tér-Váci út útvonalat ajánlja, ahol semmi sem változott, amióta kb. 2 éve áthangolták a lámpákat. Nyilván érdekeket sért, ha korábbi csendes utcák egyszercsak tranzitútvonalakká változnak, és erre egy közösségi navigáció még rásegít...Kézenfekvő ötlet volt a BKK részéről, hogy a világon harmadikként Budapest is integrálódjon a Wazeba, de érdemes lenne vizsgálni az illetékeseknek, hogy a BKK által felvitt információk arányaiban mennyire manipulatívak, és ennek arányában súlyozni azokat. Különben félő, hogy a Waze ellehetetlenítése okán létrejön egy alternatív közösségi navigáció...
-
radi8tor
MODERÁTOR
Lehet ez a BKK integráció miatt van. Bár nem mondtad, hogy Budapesten volt-e.
⭐ Stella
-
SZATA
senior tag
Csak azt az eseményt lehet törölni, ami felugró ablakban megjelenik. Egyébként meg rövid időn belül eltűnik, ha senki nem lájkolja.
(#1952) radi8tor1: A BKK-tól nem kerül baleseti információ a rendszerbe.
(#1953) ezmivolt: + @ALL
Ne féljetek már ettől a BKK-tól! Még egyszer elmondom, nem kerül se busztól se villamostól dugó, vagy baleset jelentés a rendszerbe. A BKK-tól olyan információkkal gazdagodik a rendszer, hogy hol milyen útfelújítással, karbantartással, átépítéssel kapcsolatos lezárás, forgalmi változás van.Előfordulhat olyan, hogy a BKK-nak nem jelentik, hogy egy beruházás munkálatai befejeződtek, vagy elhúzódnak, erről nem tehetnek. Ha ilyet tapasztaltok, jelzitek nekünk valahol, és utánanézünk, intézkedünk.
A dugókerülést ez (BKK) nem befolyásolja, legfeljebb az, ha a Waze központ módosít a routing algoritmuson, de ilyen mostanában nem történt. A héten dugó volt a Váci úton, mert az Árpád-hídi felüljárótól északra volt egy négyes baleset. Simán elkerülte az útszakasz alsóbb rendű utcákon.
Előfordulnak néha fals felhasználói jelentések. Te is tudsz az embernek írni a fórumon. Ha egy ember tömegesen csinálja ezt, akkor szól, kivizsgáljuk, végső esetben tiltjuk.
(#1957) formax: Nincs tömeges buszos, villamosos használat!!! Hibásan jelent meg pár helyen a médiában, hogy a BKK járművei is használják, de ez nem igaz!
(#1959) zharkanyi: Folyamatosan, régóta lobbizunk ezért, talán lesz valami előrelépés mostanában.
[ Szerkesztve ]
-
SZATA
senior tag
Valóban, nem mindenhez van felugró ablak, a pontosan nem tudom most milyen típusúakhoz nincs. A rendőrnél és a veszélynél viszont nekem mindig van kivétel ha:
- a szembe jövő irányból jelentették és szét van szedve az útpálya két egyirányú szakaszra,
- bár úgy tűnik, de nem pont a te úttesteden van a jelentés, pl. egy lehajtó elején, kis (oldal)távolságra a főpályától.
- nem kliensből küldött jelentés esetén nem pont az útra eső jelzés (pl. várható traffipaxok a police.hu szerint – főleg régebben volt ilyen; vagy útmunkálatos jelentés).Változott a kliens ezzel kapcsolatban, de az nem mostanában volt.
(#1949) dattis_ : Nem tudok és kívánok az új fizetős utakkal kapcsolatban állást foglalni. Itt jelezd a problémádat kérlek!
[ Szerkesztve ]
-
Watt25
veterán
Az ablak működése: Amikor haladsz az adott pont felé, akkor addig nem tűnik el, amíg oda nem érsz és amikor elhaladsz mellette, akkor elkezd visszafelé számolni 15-től. Amikor eléri a 0-át, akkor magától bezár.
Mivel valaki pont akkor odadobta melléd a jelentést (ne feledd, nem teljesen valósidejű a jelentések megjelenése), rögtön a 15mp-es bezárással indult. Valami ilyesmi történhetett.Itt a válasz: http://sablonvalasz.blogspot.hu/
-
formax
tag
Van igazság abban, amit írsz, de én nem látom ilyen szörnyűnek a helyzetet, sőt! Továbbra is nagyon szeretem, ahogy ismeretlen terepen tényleg a legjobb útvonalat választva vezet el a (legtöbbször) pontos címig.
Volt már olyan baleset a Rákóczi úton, ami helyett olyan klassz elkerülő úton vezetett el egészen a Keletiig (valahol a Rákóczi tér felé), ahol még sosem jártam, de nagyon sok dugóban álló percet spórolt meg nekem.
A balesetet úgy látom akkor kerüli el, ha a forgalmi adatok (dugó) ezt indokolttá teszik. Talán a baleset bejelentő panelt (és a legtöbb bejelentő panelt) ki lehetne egészíteni egy "Egyéb adatok" gombbal, ahol ilyen adatok bevitelének a panelje nyílna meg:
"teljes útzár"
"részleges útzár"
"a forgalmat akadályozza"
"érdemes más felé menni"
stb. Ezeknek a gomboknak a használata az útvonal tervezést is befolyásolhatná.
A bejelentés érvénytelenné válását lehetne a bejelentő pontszámaitól függővé tenni: pl. wazer felnőtt: 20 perc, wazer harcos 30 perc, wazer lovag 40 perc, wazer király 50 perc.[ Szerkesztve ]
formax
-
Kbali
nagyúr
Szerintem nem teljesen értetted, amit írtam: egy jelentés nem jelentés, kettőnél meg már elterelhet.
A baleset jelzése sem egyértelműen útzár, ezért kell mellé/helyette dugót is jelenteni, különben honnan tudná, hogy ott nem lehet továbbhaladni. Lásd előttem szóló ötletét.
Amúgy a súlyozásos ötleteddel egyetértek.[ Szerkesztve ]
-
Watt25
veterán
Próbáld meg, hogy beírod a keresőbe, hogy ##@restorefav és megnyomod a billentyűzeten a keresés gombot.
A parkolóban pedig azért nincsen GPS, mert az utak elejét/végét levágja a Waze, hogy ne lehessen látni, hogy hova jár valaki haza. (Bár a GPS pontokat elég nehéz konkrét személyhez kötni...)
[ Szerkesztve ]
Itt a válasz: http://sablonvalasz.blogspot.hu/
-
simico
aktív tag
Itt a skicc, a műholdképhez igazítva rajzoltam. Ahogy írtam, bőven elég csak a kékkel jelölt kijárat és bejárat a térképre. Ha valaki mindenáron ragaszkodik belső "utakhoz", akkor a fekete vonalak jelölik a hozzávetőleges sorok közti útvonalakat ahol biztosan szinte mindig lehet közlekedni, ezek között viszont bárhol át lehet menni ahol épp nem parkolnak. Én továbbra is tartom, hogy értelmetlen ide bármilyen belső utakat rakni a helyi sajátosságok miatt. A piros pedig az elzárt terület, oda nem lehet parkolni.
-
Kbali
nagyúr
Az a halálom útvonalilag a Vác-nyugati felé menő vasútvonal keresztezése.
Munkaidőben gyakorlatilag nem lehet arra menni, mert olyan sűrűn járnak a vonatok, hogy mindkét irányban folyamatosan áll a sor.
Mostanság nem járok arra, de anno, ha errefelé akart vinni, inkább elmentem más irányba...Zsombe: nézz be a hivatalos oldalra, hátha van bug report vagy már tesztelés alatti verzió.
[ Szerkesztve ]
-
Watt25
veterán
Újpalotáról Újpestre
Pfff.. Tudnám, hogy ki találta ki ezeket a hülye megnevezéseket... Ezek hol a francban vannak?
Sosem értettem, hogy miért jó az, ha valaki ilyen rébuszokban beszél... Én 10 éve Bp-en dolgozom, de nem mondanak így se semmit.
Egyébként a kérdésre válaszolva: sajnos ez nem normális. Én nem tudom reprodukálni. Ha neked sikerül, küldj róla linket így (Kattints a bal oldalon lévő útvonalak megosztása feliratra.)[ Szerkesztve ]
Itt a válasz: http://sablonvalasz.blogspot.hu/
-
Watt25
veterán
Nem igazán jellemzőek az olyan ingyenes programok, amelyben nincsenek reklámok... Semmi különös nincsen ebben.
A BKK forgalomfigyelő autóit is már rendőrnek jelentik be egyesek
Kérlek fejtsd ki 3 mondatban, hogy ez miért baj...Itt a válasz: http://sablonvalasz.blogspot.hu/
-
VegyesTamás
senior tag
Keresgélj egy kicsit a neten, hogy miért is jelentgetjük a BKK autóit is (segítek keresőszóval: bkk, traffi, pofátlanság)
Az én hosszútávú tapasztalatom az, hogy 10 ből 2 max ha hibás, és inkább legyen ott fölöslegesen minthogminthogy ne! Mégis miért baj ez? Mert ott akkor azért betartod a sebességhatárt? Hasonlóan hozzám, sokan beírják a gyanús rendőrautót, mivel nem lehet tudni, és kisebb kár, ha be van írva mintha nem lenne.
[ Szerkesztve ]
Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli
-
zharkanyi
tag
Benzinkutak kapcsán egy lehetséges magyarázattal tudok szolgálni:
Ott, ahol én szoktam tankolni a benzinkútra bekanyarodáskor látható utoljára a nagy oszlop az árakkal. Értelem szerűen nem szoktam bememorizálni 3-4 árat, így mire megállok már nem látok árakat.
A kútoszlopon 1 ár látszik, az amit tankolok.Néha elgondolkodom azon, hogy míg folyik a nafta pont tudnám frissíteni az árakat, de általában nem teszem meg, mert csak 1 árat látok. Néha azért ránézek és befrissítem a dízelt, a többi árat meg meghagyom a korábbin.
No ilyenkor ha te beállsz utánam, akkor azt látod, hogy 1 órája frissített árak vannak és a 95-ös mégsem stimmel.Én általában inkább ezért nem is jelentem az árakat, de lehet más nem problémázik ezen.
Amúgy más ezt hogy csinálja? Bejelenti amit tud, vagy csak akkor jelent árakat, ha mindegyiket tudja aktualizálni?
-
HofiZoli
senior tag
Nagyon komoly. Hétfőn délelőtt fél 11-kor kb 50 perc alatt tettem meg a 8 km-t Nyíregyháza felé..
A hozzászólás elolvasása kizárólag erős idegzetű fórumozóknak ajánlott! A hozzászólás elolvasásából adódó esetleges fizikai és szellemi károkért a hozzászóló nem vállal semmilyen felelősséget!
-
Watt25
veterán
routing server internal error hibaüzenetet dobálta fél órán keresztül
Mivel az üzenet ugye arról szól, hogy a szerveren van valami kehe, ezért tuti, hogy független a dolog attól, hogy a mi a helyzet a WP klienssel. Valamilyen pillanatnyi probléma lehetett...Itt a válasz: http://sablonvalasz.blogspot.hu/
-
#79335424
törölt tag
Sztem ez nem így van. Ott nincs "egyenesen" opció, mivel a Lehel nem alárendelt útvonal. Akkor lenne az, ha lenne szembeforgalom, de az a piacnál csatlakozik a Váciba. Szvsz. a Nyugati felől az egy Y elágazás. Ha jól rémlik, akkor három sáv bal és két sáv jobb, +1 lekanyarodó iránnyal. Ennek értelmében, sztem a "tarts balra", "tarts jobbra" a helyes kifejezés, valamint, a "fordulj jobbra", ha a Ferdinánd híd az útirány.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Koreai autók topic (Kia, Hyundai, stb.)
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Xbox tulajok OFF topicja
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Eredeti játékok OFF topik
- Dobta a zoomkamerát az új Sony Xperia 10
- Filmvilág
- További aktív témák...
- Trust 2.1 hangfal szett (15 Watt)
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával (+MediaMarkt Garancia)
- Gamer PC , i5 12400F , RX 6800 16GB , 32GB 3200MHz , 512GB NVME , 2TB HDD
- Apple watch Series 9 45mm cellular 2027.04.07. Apple garancia
- Kingston HyperX Impact 8GB DDR3 1600MHz HX316LS9IB/8
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen