Új hozzászólás Aktív témák
-
viktorhu
veterán
Van valami "előtérben marad" beállítás, hogy még hívás közben is marad a navi, de még nem próbáltam. Egyébként ez rendszerfüggő, szóval lehet a navinak joga, hogy maradjon, meg a levelezőnek is, hogy középre bedobja az értesítést, nyilván ez utóbbit a Waze nem fogja tudni felülírni, ilyenkor esélyes, hogy választanod kell, hogy mi a fontosabb.
-
viktorhu
veterán
válasz Blizzardking #5111 üzenetére
Lehet letiltogatni funkciókat, de azért ne feledd, hogy ez egy közösségi navigáció, egymásnak segítünk a Waze által beküldött adatokkal, szóval olyan beállítások inkább ne legyenek, hogy "a többiek segítsenek nekem, de én nem akarok segíteni". Én pl. akkor is bekapcsolom autózáshoz, amikor nincs szükségem navira, mert valakinek segítek vele, aki nem ismeri a környéket, és épp arra navigálna.
Az emberek többsége nem akar túl sok testre szabhatóságot, ha valamit neki kell állni konfigurálni, inkább otthagyják. Ráadásul százféle beállítási opció gyakorlatilag a 100 permutációjának megfelelő hibalehetőséget adna minden verzióváltáskor, mert ugye egyszerre legyen szép egy mai csúcstelefonon 2K felbontás mellett, meg működjön jól egy elavult buherált minimálkonfigon, és akkor megint jön a sírás, hogy az x beállításkombináció mellett nem jól működik az öt éves jumboo x1-en 256 mega rammal és átállított képfelbontással - erre senkinek nincs kapacitása fejleszteni.
Én is hiányolok dolgokat a Waze-ből (pl. amit a Google Maps tud, hogy segít az útválasztásban is, a kereszteződéseknél folyamatosan mutatva az alternatívákat időigénnyel együtt), de összességében most ez a legjobb, egyébként meg pár kattintással eltávolítható a telefonról, ha nem vállalhatók a kompromisszumok (pl. a személyes adatok megadása - van bőven olyan navi, ahol erre nincs szükség).
A fotós kérdésről: annyira egyértelműen oda van írva, hogy segíts a többi wazernek a hely fotójával, hogy könnyebben megtalálják a helyet, hogy nem is értem, mit keresne ott egy autó fotója vagy egy facebookos post. Nyilván ha a saját lakásomról van szó, nem fotózom le, de pl. egy közintézményt segít megismerni, ha van egy fotó (gondolj bele: közeledsz a célhoz, és már mutatja is az épületet, hogy mit kell keresned, és látod is az úton, hogy oda tartasz).
-
viktorhu
veterán
ios-en még kevesebb a lehetőség ilyesmire, ott nagyon szigorúan fogják az appokat, ez az egyik oka annak, hogy stabilabb a droidnál, meg hogy kevesebb ramot igényel. Ha jól emlékszem, ott maga az értesítési központ dobálja be az üzeneteket, mert nem is engedi az appoknak, hogy a háttérben garázdálkodjanak, és egyesével töltögessenek le üzeneteket - és ezt kellene ezek szerint egy telepített appnak felülírnia.
most nincs lehetőségem kipróbálni, de ha pl. filmet nézel, vagy youtube-ot teljes képernyőn, akkor is előugranak az üzenetek? Ha ott nem, akkor volna rá lehetőség, hogy a Waze megoldja (bár még mindig kérdés, hogy a Waze döntse-e el, hogy kinek mi a fontos), de ha olyankor is jönnek, akkor valószínűleg az apple-nél kell reklamálni
-
viktorhu
veterán
Eddig egyáltalán nem mutatott sebességhatárokat, most figyelmeztetésként kiadja, ha túlléped. Szól mellette is és ellene is érv - egyszerűen annyira nem tud aktuális lenni a térkép, és ha folyamatosan mutatja a határokat, hajlamos vagyok egy idő után arra támaszkodni (pl. előbb oldja fel a korlátozást, mint a tábla, és azt hiszem, hogy csak elbambultam, biztos lehet már megint kilencvennel / 130-cal menni), és így könnyen lehet hibázni - talán biztonságosabb, ha meghagyja a vezetőnek, hogy figyelje a sebességhatárokat, de azért figyelmeztet, ha túlléped.
-
viktorhu
veterán
válasz <Adamsky> #5164 üzenetére
Én is nehezen szoktam meg a waze-t, hosszú időn (valószínűleg ez pár évet jelent, már nem emlékszem pontosan) keresztül telepítettem-kipróbáltam-eltávolítottam.
Én is úgy éreztem, hogy kicsit túl sok benne a játék ahhoz képest, hogy mennyi feature meg hiányzik közben (sávasszisztens, élő alternatív útvonalak), de most már a waze nélkül nem szívesen autózom a városban, mindig kimenekít az igazi dugókból, gyakorlatilag nincs két alkalom, hogy teljesen ugyanarra vezessen, míg más navik mániákusan ragaszkodnak bizonyos útvonalakhoz.
Más programok is ígérik, hogy figyelembe veszik a forgalmat, lásd google maps, here, de azért mindkettő rávezetett az építkezés miatt lezárt vasúti átkelőre, úgy, hogy a here jelezte is, hogy le van zárva, mégis arra mutatta az utat.
-
viktorhu
veterán
-
viktorhu
veterán
válasz merqree #5324 üzenetére
Nekem is csak apró hibák vannak. Nincs fagyás, nincs probléma a ráközelítéssel, inkább csak olyan dolgokat csinál, hogy pl. kézzel kell éjszakai módba tennem (alapból automatikusra van állítva, de nem mindig vált át magától), egyszer meg úgy navigált, hogy alul nem jelentek meg közben az információk (távolság, eta stb), csak egy szürke sáv volt.
-
viktorhu
veterán
válasz cdfrank #5365 üzenetére
Ha már betöltötte az útvonalat, tud navigálni offline. Tegnap navigálás közben hívtak telefonon, nem azon a számon, mint amelyiken a net ment, szóval a net megszakadt, de a navi ment tovább, csak ki volt írva közben, hogy hálózat keresése.
Felülbírálással meg azért tudsz adott esetben spórolni, mert nem lehet 100%-osan megjósolni dolgokat, pl. dugók időbeli hatását alul szokta becsülni (ill. az az érzésem, hogy minden egyes piros lámpa mintha meglepetés lenne az időbecslés szempontjából), meg pl. sima főúton, ha sokszor kerülsz lassú jármű mögé, és nem szeretsz agresszívan előzgetni, szintén alulbecsüli az időszükségletet, miközben az alternatív autópályás útvonalra meg felülbecsüli, szóval ott is mondjuk ha követed az irányt, az +5 perc, ha a pályán mész, az meg -3, máris van 8 perc eltérés
[ Szerkesztve ]
-
viktorhu
veterán
válasz cdfrank #5367 üzenetére
Akkor ez is olyasmi, mint amiket leírtam... Optimális esetet feltételez mindig, nem számol azzal, hogy 20-szal kell menni, mert leér a kocsi alja A google térkép inkább a főbb utak felé húz, akkor küld mellékútra, ha sokat lehet vele levágni, viszont Pesten belül így kevésbé alkalmas dugóelkerülésre. A Waze meg ráküld a mellékútra, és azzal számol, hogy lassítás nélkül kilencvennel nélkül végignyomod neki
-
viktorhu
veterán
válasz Taybore #5370 üzenetére
Ezt nem hiszem, optimális utat szokott számolni, csak túl optimálisan, mármint elég életveszélyesen kellene előzgetni, hogy tartani lehessen az időket. Többsávos úton, ahol nem gond az előzés, ott viszont gyorsabban lehet haladni, mint amivel a Waze számol. Szerintem csak a max sebességet veszi figyelembe némi ráhagyással, de azt nem, ha nagy a szembeforgalom, akkor elég sok késést össze lehet szedni a tervezéshez képest, mert elég sok autós van, akinek a kocsija csak fix 70-nel vagy 80-nal tud menni, függetlenül sebességhatártól és útviszonyoktól, akik lakott területen lehagynak, majd kiérve a faluból követheted őket jó ideig - gondolom, csak ki-be kapcsoló van a kocsijukon.
-
viktorhu
veterán
válasz TomBond #5435 üzenetére
Nálam sem volt fagyás még, de ismerősöm telefonján meg használhatatlan, nem tudom, mitől függ.
Az új grafika viszont szerintem jobb a réginél - egyszerűbb, áttekinthetőbb, lényegretörőbb, egy sima rápillantásra jobban a lényegre vonzza a figyelmet a vastagabb útvonallal és a rajzfilmszerűbb utcákkal. A régivel jobban eltévesztettem pl. két egymás mellett lévő utcával, hogy akkor melyikbe is kell bekanyarodni.
Ami NAGYON hiányzik, az a sávasszisztens, ezt már lényegében minden navi tudja, nem tudom, hogy maradhatott ki pont ebből
-
viktorhu
veterán
válasz fant0mi #5486 üzenetére
Tényleg respect a szerkesztőknek És nekik köszönhetően elképesztő trükköket tud a Waze, pl. benzinkúton keresztül csatlakozni be egy útra Az is biztos, hogy a sávasszisztens nagyon sok szerkesztési terhet adna, már a sebességkorlát-történet is kockázatos, mert nagyon gyorsan változik.
De pl. a google térkép használja a waze-jelentéseket - nem egyszer csinált nekem olyat, hogy kiírta, hogy útvonalat változtat, mert a Waze szerint ott dugó van. A google-nak meg óriási térkép, fénykép és forgalomfigyelő adatbázisa van, ráadásul előre jelezni is képes historikus adatok alapján.
Jó lenne, ha kiépülhetne egy kétirányú interface, hogy a Waze is használhassa a Google adatait, hogy ne minden a lelkes szerkesztők dolga legyen.
-
viktorhu
veterán
válasz #79335424 #5504 üzenetére
Hát tényleg vagy volt ott valami forgalom, vagy pedig ugyanaz, mint a múltkor megbeszélt mellékutas szindróma - a navik nem tudják kezelni a rossz útviszonyok problémáját, ha nincs onnan elég jelentésük, hanem a megengedett sebességből indulnak ki, amit pl. a hajtűkanyarnál nyilván nem fogsz tudni tartani.
Ezt tavaly nyáron egy Balkánon keresztüli autózás során tökéletesen sikerült modelleznem, a valós idő 50-80%-kal több volt, mint amit a különböző navigációs appok tippeltek az út elején.
Pl. egy Budva-Saranda útra a Google kicsivel több mint 7 órát tippelt, míg a valóságban kb. 13 órán át tartott az út (három nem forgalmi jellegű megállónk volt - egy pékség, egy étterem, egy kp felvét és vízvásárlás - ezek együtt kb. másfél órát vehettek igénybe.
-
viktorhu
veterán
Igen, nekem is van, hogy feleslegesen kanyarog. Pl. egyenesen előre - út végén balra helyett egyenesen előre - kereszteződésnél balra - 200 méter múlva jobbra - út végén balra. Így eggyel több lámpás balkanyart kapok, kifejezetten nehezíti és lassítja vele az utat, miközben sem kisebb forgalmat, sem rövidebb utat nem kapok.
Munkahelyről haza a Waze pár perccel kevesebbet tippelt, mint a Maps, de mire hazaérek, úgyis rákerül 10-15 perc plusz (péntek esti csúcs). Szóval gondoltam, teszek egy próbát a Google Maps-szel helyette. Alapból több útvonalat dobott fel villámgyorsan (ez a waze-nél opcionális és lassú), kiválasztottam azt, amit a leggyorsabbnak tippelt.
Jó volt, hogy végig mutatta az alternatívák időigényét, hogy volt sávasszisztens, hogy nem kellett annyit jobbkezezni meg fekvő rendőrözni, de a legmeglepőbb az volt, hogy nem okozott minden egyes betartott sebességhatár vagy piros jelzőlámpa csúszást az időben: percre akkor értem haza, amikorra a Google belőtte az érkezést.
-
viktorhu
veterán
válasz apaszka #5683 üzenetére
Amit itt leírsz, az nagyrészt inkább a telefonod gps-problémájának tűnik. A google maps azért jobb ilyenben, mert ha össze-vissza jön a jel, inkább feltételezi a gps gyengeségét, és nem dobál annyira össze-vissza (nem gondolja, hogy ha az egyik pillanatban rajta voltál az általa javasolt úton, akkor váratlanul most átugrottál a szomszéd utcába vagy a folyóvölgybe), míg a waze abból indul ki, hogy a kapott jel pontos.
-
viktorhu
veterán
-
viktorhu
veterán
válasz apaszka #5671 üzenetére
Én nem szeretném - ne lehessen élősködni rajta. Ez pont arról szól, hogy amikor használod, akkor információval segíted a többi közlekedőt is. Én pl. akkor is be szoktam kapcsolni, ha nincs szükségem a navira, mert valaki másnak jól jöhet, hogy van az adott helyről forgalmi információ.
-
viktorhu
veterán
Nincs rontás, de a különféle szolgáltatások kombinálása létezik és működik, és nem is a navigációs app csinálja, az csak lekérdezi a telefon helyszolgáltatásától a koordinátákat. Ha a telefon ismeri a Glonass holdakat is, akkor azokat is figyelembe fogja venni a pozíció meghatározásához.
-
viktorhu
veterán
válasz csabyka666 #5801 üzenetére
Még soha nem próbáltam tervezés nélkül a Waze-t, de elvileg csak gyorshajtás esetén van hangos figyelmeztetés a kamerára, hogy ne vonja el feleslegesen a figyelmet.
-
viktorhu
veterán
A Waze sem a manuális visszajelzések alapján pirosítja alapvetően a dugót. Ugyanazt csinálja, mint a Google térkép: a használók sebességét figyeli. A google amúgy is nagy megfigyelő, gyakorlatilag ha be van kapcsolva a pontos helyazonosítás, akkor mindig próbálja kitalálni, hogy épp autózol vagy tömegközlekedsz, és felhasználja az ilyen adatokat is a dugófigyeléshez.
Ezzel együtt a Waze adatai aktuálisabbnak tűnnek. Kb. egy hétig hasonlítgattam a két programot. Ami a Google térképben jobb: nem kanyarogtat annyit feleslegesen jobbra-balra (sőt, érdekes, hogy mivel mutatja az alternatívákat is, látom, hogy pl. szerinte 3 perccel tovább tartana, ha úgy kanyarognék, ahogy a Waze javasolja). Ezzel együtt a Google-nál is előfordul, hogy egy bedugult útszakaszt nem túl hatékony módon kerültet ki (pl. bevitt a Duna Plaza mögé, majd vissza a Váci útra, ahol a pirosnál többet álltam, mint amennyi időt a dugóval elvesztettem volna).
Amiben nagyon jó a felhasználói visszajelzések miatt a Waze, az az útlezárások kérdése - a Google még mindig belevisz lezárt útvonalakba, ezeket a Waze nagyon ügyesen kerüli. A "rendőrségi ellenőrzés" figyelmeztetés viszont sokszor inkább zavaró a waze-ben, mert nagyon sok a téves riasztás. A Waze előnye az is, hogy dinamikusabb az újratervezés, ahogy változik a forgalom, de ezt a Google elég jól kompenzálja az alternatívák állandó mutatásával. A google nem mutat sebességhatárokat, viszont nem visz minden nap nyolcadik kerületi kirándulásra
-
viktorhu
veterán
válasz Siriusb #5974 üzenetére
Meg a google maps azt is tudja, hogy általában milyen sebességgel járható egy út, nemcsak azt, hogy 10 perccel ezelőtt mennyivel ment végig rajta valaki. Múltkor szentendrei szigeten nulla forgalom mellett sárgával jelzett nekem egy útszakaszt, nem is értettem, hogy ez hogy lehet. Aztán odaértem, és kockaköves volt az út azon a részen, rendesen le kellett lassítanom, szóval ezért volt sárga, nem a nemlétező forgalom miatt.
-
viktorhu
veterán
válasz fant0mi #6053 üzenetére
Nekem ez vált be nagyon:
Universal 360 rotate Smart Phone GPS Car CD Slot Dock Dash Mount Stand Holder for iphone 5 5s 6 plus suporte para celular gps
http://s.aliexpress.com/M7fE77VBSimán berakod a CD helyére a tartót (kiszedhető, nem roncsol), és nagyon kellemes a használata.
-
viktorhu
veterán
Nálam mostanában kétféle hibát szokott csinálni.
Egyik: keresési előzményekből kiválasztok egy helyet (tehát ahova már terveztettem, és valóban az a hely volt, ahova menni akartam), és azt mondja, hogy sajnos csak 6000 km alatt tud útvonalat tervezni (mindezt Budapesti indulással és érkezéssel).
Másik: késés újra megjelenik időnként, ami már egy ideje nem volt, múltkor tévesztettem is miatta, mert egy teljes kereszteződésnyivel hátrébb volt a nyíl. Olyankor mindegy, hogy milyen gyorsan megyek (vagy megállok), a nyíl egy fix sebességgel halad előre, és le tudom hagyni, vagy megállhatok, és megvárhatom, amíg utolér, hogy újra jó helyen legyen
Az időtervezés úgy tűnik javult, de a kis forgalmú utak időigényét még mindig alultervezi (még mindig azt hiszi, hogy ahol nem lát forgalmat, ott vmax-szal lehet végigmenni - nem kell elsőbbséget adni, nem kell pirosnál megállni stb).
-
viktorhu
veterán
Az a baj, hogy ezt több előzménnyel is megcsinálta, szóval rendszeresnek tűnik a probléma. Természetesen kikeresem olyankor újra a célpontot, és úgy működik is. Valószínűleg nem a teljes előzményt menti, hanem a mentett szöveg alapján újra keres, és valami egészen mást talál, mint ahova előző nap elnavigált.
-
viktorhu
veterán
válasz viktorhu #6518 üzenetére
Na ma reggel tényleg fura volt a waze.
Beírtam a célpontot a keresőbe, kiválasztom, feldobja az ablakot, amin az indulás előtti infók szoktak lenni, de infók nélkül, üresen.
Kilépek, vissza, ugyanaz. Rányomok az IDE gombra, erre kiírja, hogy köszi, kaptam 6 pontot, amiért segítettem eseményt rögzíteni.
Megnyomom a Tervezz gombot, erre jön az ajjaj, max 1600 km. Budapesten belüli uticélról volt szó, egy keresés alapján felismert cégről és címről, ahova korábban többször is elnavigáltam vele.
Párszor még megpróbáltam, de mindig ugyanaz az eredmény, végül google maps-szel navigáltam.
-
viktorhu
veterán
válasz Szili17 #6541 üzenetére
Hát hogy nem mindig segít a pár másodperces várakozás Egyébként ha azt a címet kikeresem, most is ugyanazt kapom, elhelyezi a semmi közepén egy üres térképen, és ad hat pontot Érdekes, hogy a google térképen kikeresve azt írja a helyhez, hogy "végleg bezárt", ami persze nem igaz, ott voltam tegnap is, de az legalább odavezetett.
-
viktorhu
veterán
válasz zharkanyi #6728 üzenetére
Mondjuk lehetne tiltani, ha van nyilvánvalóan visszatérően kamuzós felhasználó. Egy pár hibát mindenki elkövet, amíg megtanulja, de ha valakiről látható, hogy szándékosan rombol, az más kategória.
Szerk: mondjuk az vicces még, amikor a bedugult Nagykörúton egy piros szakaszon negyven dugójelentés van Ha látom, hogy már piros a vonal, eszembe nem jutna dugót jelenteni, azzal is megerősítem a már ott lévő információt, ha én is ott araszolok.
[ Szerkesztve ]
-
viktorhu
veterán
válasz t72killer #6738 üzenetére
Valószínűleg jobb, mert aktuálisabb. Nem minden országban egyformán elterjedt a Waze használata, van olyan ország, ahol a fővárosban sem találtam érdemi forgalmi infót, ott a Google Mapsre váltottam át, mert az kb. minden droidos telefonból gyűjti a forgalmi adatokat, szóval ilyen szempontból jobb a lefedettsége, de a Waze térképe ott is kifogástalan volt, vagy talán jobb is, mint a Mapsé.
-
-
viktorhu
veterán
válasz canniball #6793 üzenetére
Mit jelent, hogy nem működik az időzített indulás? Én szoktam használni. Nem lehet, hogy egy memóriatakarító app kilövi a Waze-t? Pl. Samsungokon gyárilag van ilyen, meg pár kínai telefonon is - ilyenkor a kivételekhez hozzá kell adni a Waze-t, hogy maradhasson a háttérben. Ill. az fordulhat még elő, hogy ha nagyon kevés RAM van a mobilban (mondjuk kevesebb, mint 2 giga), akkor a rendszer bezárja, ha kell máshoz a RAM.
[ Szerkesztve ]
-
viktorhu
veterán
Én nem erről beszéltem, hanem az időzített indulásról. A lezárt képernyős történethez is simán lehet köze, de azt nem tudom, soha nem próbáltam, így arról nem tudom azt mondani, hogy "nálam működik".
Most nincs a kezemben Samsung, de azt hiszem, hogy Smart Managernek hívják az appját, ami kilövögeti a háttérben futó appokat, és más programokat is akadályoz, amik nem a google szerverén keresztül oldják meg a push üzeneteket, hanem a program háttérben futtatásával.
-
viktorhu
veterán
válasz canniball #6800 üzenetére
Somatom ötlete nem rossz, ki lehetne próbálni, hogy
- megtervezed az utat
- elindítod a navigálást, mintha már indulnál is,
- háttérbe teszed a waze-t, ezzel megjelenik az üzenetsávban, onnan navigál tovább,
- most zárod le a kijelzőt, amikor már üzenetsávban megy a waze, lehet, hogy így nem lövi ki a telefon. -
viktorhu
veterán
válasz pakfong #6848 üzenetére
Lehet, hogy a kerülőúton is dugó volt, másképpen meg km-ben lett volna annyi a plusz, hogy nem érte volna meg. Sokszor belevisz a dugóba, ha azt számolja a leggyorsabbnak.
Én egyébként felváltva használom - hangulattól függően - a google mapset és a waze-t, forgalominfók szempontjából hasonlóak, viszont ma nagyon szépen látszott, hogy mi a waze előnye. A google maps olyan szépen belevitt a belvárosban az összes útlezárásba, majd vitt volna bele vissza, amikor kikerültem, hogy menet közben voltam kénytelen átváltani a waze-re, hogy kikerüljek az ördögi körből
-
viktorhu
veterán
Nem a jelzés alapján megy, hanem a mért sebességek alapján. Ma rendkívüli dugó volt (első teljes szeptemberi hét + hétfő + eső + szép idő volt hétvégén és sokan mennek haza ilyenkor hétvégére). Ilyenkor nem nagyon lehet mit csinálni, mindenfelé rossz (a jobbkezes utcákon való kerülgetés is).
Engem bevitt a Deák térhez, ahol a Kossuth Lajos utca felé óriási dugó volt, amit a waze nem mutatott - kiderült, hogy egy teherautó beállt a jobb szélre vészvillogóval, ez majdnem +10 percet jelentett az utazásban, utána nem volt már dugó. Gondolom, hogy közben a teherautó elment onnan, a Waze meg utána dugót jelezhetett egy ideig, amikor már nem is volt - amikor gyorsan változik a forgalom, akkor a Waze-nél mindig van egy elég jelentős késés ebben.
A legjobb az volt, hogy rávitt a Dózsa György útról balra a Városligeti fasorra - harmadik lámpaváltásra kerültem sorra, hogy be tudjak rá balra kanyarodni, utána pedig mindjárt kitalálta, hogy tud gyorsabb utat is, és inkább forduljak vissza
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Autós kamerák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Vallás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Motoros topic
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Gyúrósok ide!
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- További aktív témák...