Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Egyre rosszabb sajnos.
A sok jelentés miatt, amik későn törlődnek, olyan szakaszokon is kilométeres dugókat mutat, ahol már nincsenek. És az nem 1-2 perc alatt oszlik fel. Pénteken délután, emiatt a Gmaps sokkal hasznalhatóbb volt.
Konkrétan vérvörös és dugó jelentésekkel teli útvonalon jöttem kilométereket, ahol autóval alig találkoztam...Nem az első eset.
Valami nagyon nem jó.
-
Tesztelo.hu
senior tag
A XVII. kerületben a Bélatelepi utat felújítják, jelentős szakaszon 30 km/ó a sebességhatár. Talán hasznos lenne a térképen ezt jelölni, mert még 1 hónapig biztosan eltart a felújítás.
-
vaakuum
addikt
A múltkoriban egyszer lefagyott a waze, és mikor újraindítottam, a magyar hangnál a régi megszokott Csilla helyett Dóri van csak lányhangként. Nem lehet valahogy visszavarázsolni Csillát? Sajnos a kiválasztási listában csak Dóri és Andris van magyar hangnak. Samsung j3 telefon.
"Asszony kell a házba!" - Kőműves Kelemen - Szerintem is, csak nem pont úgy, waze! -----------------------------------------Az ideális nő függvénye: x=3ylog(y)-{(1/36)exp[-(36y-36/e)^4]}
-
flesh
aktív tag
válasz canniball #13456 üzenetére
Android Autón/Car Play (Android/iOS) keresztül nem Csilla hangja szólal meg, hiába van letöltve, beállítva! Csak angol női hangon szólal meg helyette! Erre tud valaki valami megoldást?
Nokia 5110 > Nokia 3510 > Sonyericsson K700i > ETEN Glofish M700 WinCE 5.0 > Samsung Champ DUO WiFi > Samsung C6112 Dualsim > LG Connect 4G metroPCS (Cayman) > LG Optimus F6 (D505) > Nokia Lumia 930 WP8.1 & LeTV Max Pro x900 Snapdragon 810 octacore 4GB/128GB > P8 Lite+Samsung Note 3+iPhone 7 128Gb
-
flesh
aktív tag
válasz lacentos #13459 üzenetére
Akkor nem olvastad el amit írtam!
Alapból megy, csak Android Autón/Car Play (Android/iOS) keresztül nem!
"hiába van letöltve, beállítva!"Nokia 5110 > Nokia 3510 > Sonyericsson K700i > ETEN Glofish M700 WinCE 5.0 > Samsung Champ DUO WiFi > Samsung C6112 Dualsim > LG Connect 4G metroPCS (Cayman) > LG Optimus F6 (D505) > Nokia Lumia 930 WP8.1 & LeTV Max Pro x900 Snapdragon 810 octacore 4GB/128GB > P8 Lite+Samsung Note 3+iPhone 7 128Gb
-
vaakuum
addikt
válasz Szili17 #13455 üzenetére
Köszönöm!
az első kósza kattintás után rájöttem, hogy a telefonról érdemes eme linket megnyitni Elvileg már fent is van.[ Szerkesztve ]
"Asszony kell a házba!" - Kőműves Kelemen - Szerintem is, csak nem pont úgy, waze! -----------------------------------------Az ideális nő függvénye: x=3ylog(y)-{(1/36)exp[-(36y-36/e)^4]}
-
dionaea
őstag
Lehet hülye észrevétel de nem azóta vannak a gondok a waze el mióta nem lehet beállítani, hogy milyen útvonalon tervezzen. (Gyors,rovid)
Olyan útvonal terveket dob néha hogy besza behu
-
baloo79
tag
Köszi a Csilla-hangok linkelését, már hiányzott, vissza is tettem Waze-re!
-
Faby
senior tag
-
axioma
veterán
válasz fant0mi #13463 üzenetére
Majd most lesz letjogosultsaga, ahogy jonnek az elektromos autok... en mar ijedeztem hogy nem erek haza, amikor kiderult hogy Aquincumbol Pomazra este is (ertsd, nincs a hev-atjarok miatt mar dugo) siman elvisz Szentendrere, es utana a bekoton vissza, ha a muvhaz az uticel akkor is. De az Bekasrol is majdnem 2 km plusz, bentrol talan tobb, a nagyobb atlagsebesseg miatt meg plane tobb fogyasztas... en meg elmegyek Romainal Csillaghegynek, Bekas a belso oldalon, egyenes haza.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz viktorhu #13468 üzenetére
Aze' ez nem ilyen buta modon lehete csak, hogy vagy gyors vagy rovid A jelenlegi optimalizalas nem veszi a plusz km-eket figyelembe, egyszeruen csak sulyozni kene es annyi. Mondok egy szamot, hogy nekem 70% legyen a km-es plusz es 30% a perc-plusz, igy tervezzen... a mostani a 0-100.
Nem tudom hogy most jobb-e a helyzet, szerintem finomhangoltak a sracok az utak besorolasaval, de volt hogy Pomazrol a Balatonra korbekuldott volna a nullason, kevesebb mint 5 perc elonyert. Ja es +40km azt hiszem. Ez csak akkor realis, ha ingyen vegtelen uzemanyagod van. Vagy kizarolag percre fizetett autod mint azt hiszem a mol limo, persze ez mar csak varosban. -
Szili17
aktív tag
válasz axioma #13470 üzenetére
Nem csináltunk vele semmit. Az M0 déli szakaszát szétkú... akarom mondani felújítja a közútkezelő, emiatt nagyjából Gyáltól áll a sor az M1/M7 felé. Nem csoda hogy nem küld körbe, a Waze sem hülye (ennyire).
Az sem igaz, hogy csak akkor reális a hosszabb utat választani a rövidebb helyett, ha ingyen üzemanyagod van. Első kézből mondom, hogy korábban "csak" városban jártam és produkáltam ilyen 8l/100km átlagot. Most autópályán és autóúton is járok többet 5.5. Ha kevesebbet mennék a pályán akkor ~10 km-rel lenne kevesebb ez nálam olyan 15%. 5.5 helyett 6.5-7 meg testvérek között is inkább 20%. Ráadásul nem is szokott annyira beállni, hogy araszolnom kelljen, tehát felhajtok, bevágom 5-be és amikor lejövök akkor váltogatok újra. Ez nagyon sok mindent kímél ami hosszútávon hálálja meg magát inkább (vagy üt vissza ha többet használod).
De még a fogyasztásban sem igaz, hogy hosszabb táv = drágább.
Illetve ha csak az elektromos autókról beszélünk akkor meg ne jelentsük ki általánosan, hogy csak akkor reális. Egyszerűen ez nem igaz.Tovább színesítve a dolgot, nincs ilyen 0-100 meg 70-30. Az van, hogy az aktuális pozíciódból indít egy keresést a cél felé. Ez mindenféle eredményeket ad, idő és távolság meg úttípus meg valós idejű meg historikus adatokat figyelembe véve és a végig szül egy találatot "valószínűleg ez a legjobb". Ez az az út, amit ha követsz akkor egy kellően jó és tartható érkezési időt kapsz. Erre való, ha más a szempont akkor rossz eszközt használunk.
Még azt is hadd toldjam ide, hogy más meg erre panaszkodik hogy hát miért visz a dugóba amikor hiába rövidebb arra sokkal több idő ő körbekerül piripócspusztán át és sokkal gyorsabb. Érted hogy sosem lesz mindenkinek jó. Ráadásul amíg az elektromos autók a teljes paletta majdnem elhanyagolható részét teszik ki, nem csoda hogy nem priorizálják. Nem is forrott még ki a technológia, olyan szempontból hogy pl hatótávnövelést akarunk még mindig, akkor meg ha elmegy 1000 km-t is az autód és fel tudod tölteni 30 perc alatt ugyanúgy nem fog érdekelni hogy 15 km-rel hosszabb utat javasolt az akármelyik navi. De ez lesz a jövő? Ki tudja...
Az megint nem jó, hogy hát akkor lehessen beállítani. Legyen 2 tervezési mód. Mert akkor legyen 15, mert én utánfutóval megyek, ő meg teherautóval, a másik busszal és nincs vége. Ráadásul ez akkor megint beállítás, beállítás és az emberek hülyék! Bekapcsolják hogy ő kerülni szeretné az autóutakat meg az autópályát, még büszkén meg is mutatja hogy itt van bekapcsolta és hogy neki az a gondja, hogy az XY város elkerülőn nem viszi, hát szarezafos. Megnézem, barátom, az egy autóút, már hogy a viharba vinne fel rá, ha azt mondod neki hogy nem akarod.
És ez egy egyszerű beállítás, érted mi az, 2 állású kapcsoló I/N. Ezt sem értik. Akkor szerinted a mindenféle tervezést bonyolultabban befolyásoló dolgot értenék? Amellett, hogy innentől kezdve akkor 2, 3 sok módot kéne párhuzamosan jól csinálni. Hát néha azt érzem hogy ezt az egyet sem megy maradéktalanul."Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Faby
senior tag
válasz fatal` #13469 üzenetére
Persze, együtt lehet vele élni, de könyörgöm, ezt a szintet a 2000-es években a PDA navik (Tom-Tom) hozták! Az IGO meg mérföldekkel jobb volt.
Ma 2019-et írunk, azt hiszem nem túlzó elvárás, pláne úgy, hogy eddig jól/jobban működött, akkor most ne kelljen már belenyugodni, hogy ez ilyen és kész.
Úgy fest, hogy minden frissítéssel csak rosszabb lesz.A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
dionaea
őstag
Nekem az a tapasztalatom pár 100 ezer km waze el való navigálás utan, hogy jobban tervezett mikor volt a rövidebb, gyorsabb opció. Ezzel is biztos fognak vitázni.
Viszont azt el kell ismerni hog, meg mindig a legjobb nálunk. És az is igaz aki nem ismeri az útvonalat annak igazából mindegy hogy milyen útvonalon viszi a program. Oda akár érni a lehető leg optimálisabban.
Egy vecsés Győr viszonylatban a rutinos inkább városon át megy mint a nullasson. Főleg nyáron majd szeptemberben ez valtozni fog. -
axioma
veterán
válasz Szili17 #13471 üzenetére
Nezd, en a +40km de -5 percre mondtam, hogy akkor jogos ha ingyen van az uzemanyag (es igen, egyesek igy kezelik a ceges autokat... szoval nem nulla halmaz). Es egyre tobb a start-stop-os auto, ahol a dugozas plusz fogyasztasa mar nincs olyan nagy.
De akkor mondjuk ugy hogy a gyors nem feltetlen elony annyira, mint amennyire sulyozva van. Szerintem. De nem gondoltam egyebkent hogy barmi tortenne eziranyban, csak a szempontomat osztottam meg... de hozzatennem, hogy [josolt menetidoben] masodpercekben merheto kulonbsegert +2km az bizony benzines autoskent is zavart. Mindenkepp jo lenne valami bunti a plusz km-ekert a pontozasban, mikor keresi a legjobbat. En ugyan meg szoktam nezni az utvonalakat, de eleg surun van az hogy harom viszonylag "gyors" van, km-ben meg mind tobb mint a normal, nem kisutcas kacskaringos utvonalam, ahol aztan kiderul hogy semmi akadaly nincs. Peldaul a regi Szentendrein kifele igen regota nem tervez, es a Bekasnal at a hatso utra (benzinkutnal, mert balra kanyar nincs ugye) ketszer hagytam hogy megszivasson, soha tobbet, megis allandoan azt ajanlgatja.
Az elektromos autobol ketfele van. Az egyik a varosjaro, ennek szerintem mar van letjogosultsaga, a masik a "fo" auto, annak szerintem valoban nincs me'g itt az ideje. -
zharkanyi
tag
Ma egy baleset kapcsán elgondolkodtam, hogy a rendőrségnek nem lenne-e hasznos Waze-t használni.
Teljes útzár, mentőhelikopter Nadap és Velence között. Nem egy frekventált útvonal, de elég nehezen kerülhető. Waze belevitt, nyilván senki nem jelentette (én már igen).
Odamentem, forgolódtam, ahogy mindenki más is. Rendőrök meg vagy 4-5 fővel forgalmat irányítottak, magyarázták merre menjenek az autósok...
A kézenfekvő kerülőn is belefutottam (oldalról) a balesetbe, mert ott meg a mentőhelikopter szállt le. Megint jelentettem...Nem tudom hány százalék szokott útlezárást jelenteni, de megkockáztatom, hogy a Waze felhasználók 80%-a azt se tudja hogyan kell (vagy a nyilaknál elakad).
Nem lenne egyszerűbb már a rendőröknek jelenteni mindezt? Tudom, hogy az egyik egy hivatalos szerv, a másik meg egy külföldi magánvállalkozás navigációs alkalmazása, de ezzel a rendőrök a saját munkájukat is csökkenteni tudnák. Nem mellesleg az autósoknak is jó volna.
Ha a BKK-val működött nem működhetne a rendőrséggel is? Vagy ez a közútkezelőn keresztül esetleg már eleve megy? -
Faby
senior tag
válasz Szili17 #13471 üzenetére
Mondjuk az utánfutó pont nem lenne hülyeség, autópályán pl drasztikus különbség van a megengedett sebességben, (130 vs 80), ami már az érkezési időben is brutál különbség. De a 90 vs 70 is több, mint 20%, az is ad szignifikáns eltérést érkezési időben.
Behajtási korlátozásokról meg nem is beszélve.
Motor és taxi mellett elférne, szerintem. Sőt, megkockáztatom, több értelme lenne, mint a taxinak.[ Szerkesztve ]
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
zharkanyi
tag
Szerintem a dugóban valamilyen okból a többieknél gyorsabb (motor, taxi) kiszűrése az algoritmus szempontjából fontosabb, mint ha valaki az átlagnál lassabb. Lassú ugyanis elég sok okból lehet egy jármű és így ott kénytelenek ezt másképp kezelni. Azt mégsem kérhetik be, hogy "Ön óvatos vasárnapi sofőr?"...
-
merqree
őstag
Hatalmas piros pont a waze-nek.
Csepel-Balatonakali útvonalra azt tervezte, amit en akartam, mert céges autóval vagyunk 😂 (sajáttal is az alábbi utat jártam volna be az M7 helyett)
Csepel-M0-M6-Szabadegyháza-Székesfehérvár-Veszprém-Tótvázsony-Aszófő-Balatonakali.
És közben a gyerek aludt egy jót.... -
fatal`
titán
-
-
Chris0321
addikt
Hello.
Lenne még egy kérdésem ami nem teljesen vág a fórum profiljába de nem találtam sehol választ és már egy ideje vitatkozunk rajta egy haverommal.
A kérdés az, hogy ugye épül az M4 ami nem autópálya lesz de fizetős lesz vagy sem? -
fant0mi
addikt
válasz Chris0321 #13488 üzenetére
Az M0 is autout, megis vannak fizetos szakaszai.
M4: persze hogy az lesz majd. Ahol vannak ujepitesu szakaszok, az lesz a sztrada, a 4-es marad. Ahol meg a 4-est bovitettek sztradava, ott van parhuzamos 40-es, 400-as azokbol lesz majd a regi-uj 4-es fout.[ Szerkesztve ]
-
M3aN
senior tag
Sziasztok! Csak egy kíváncsi kérdés: a cukorkák mi alapján működnek? A "vezess 500 mérföldet egy héten" cukorkát nem igazán adja meg, pedig például tegnap értünk haza egy 2500km-es útról.
Persze, nem a világ ez az egész, csak kíváncsi vagyok, hogy ha van, hogyan is kellene működnie. -
st6969
őstag
válasz st6969 #13194 üzenetére
Megint Android auto: érdekes ez a hol játssza le a hangot (ki van kapcsolva a számomra továbbra is kétértelműen megfogalmazott "hangok lejátszása a hangszórón" - bocs Szili ), és így elvileg az (autó)hangszórón kellene, hogy szóljon. Nos, mostanában sokat próbálgattam, de hol itt szól, hol a telefonon. Nem értem. Nem jöttem rá, mitől függ. Egy valamire gondolok: nem mindegy, hogy az autó indítása előtt dugom rá a telefont vagy pedig akkor, ha már bootolt a fejegység, és utána. Ez utóbbi esetben marad a telefon hangszóróján a hang.
Tapasztalt valaki ilyet? Van állítólag újabb Android Autó verzió, ami sokkal felhasználó barátabb...kipróbálom azt is. -
fatal`
titán
válasz st6969 #13492 üzenetére
A legújabbal is ilyen, legalábbis ismerős is erre panaszkodott. Én még nem próbáltam, általában néma a navi, elég a kijelző.
Android Auton más probléma is van már verziók óta. Telefonálás után (illetve közben) elveszti a GPS jelet a waze, és látszik hogy csak a network location működik mert ide-oda dobálgat a térképen. Néha megtalálja hol vagyok aztán nem.
Megoldja a problémát, ha átváltok Google Mapsre, majd vissza a Wazere. Lehet valahol a fejlesztőknek hibát bejelenteni?
-
st6969
őstag
válasz MunezXBK #13493 üzenetére
Itt van egy link. Ez is az apk mirrorra mutat, de konkrét fájlra.
-
ElGatto
aktív tag
Hi,
Bocs ha hülyeséget kérdezek, horvátországi túránál nem találom a Horvát autópálya matrica hozzáadási lehetőséget. Szlovák, Cseh stb. megvan. Létezik, hogy a Horvátot nem kellene hozzáadni?
köszi!